Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dragon's Dogma 2

Capcom PS5 XSX XSS PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#31 Kazuo Napisany 22 marca 2024 - 09:39

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Wszystko zależy co się kryje za tymi mikro i jaki to jest typ gry. P2W w grach single mi nie przeszkadza, bo ludzie którzy z tego korzystają psują zabawę tylko i wyłącznie sobie, gorzej gdyby mowa była o jakimś multiku online. Akurat płatne edytowanie postaci to chamówa i to uczciwie przyznałem, tak samo jak gnoiłem ng+ za prawdziwy hajs w Like a Dragon. 


  • 0

#32 nole Napisany 22 marca 2024 - 09:59

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 728 Postów:

Olo, i jeszcze te wszystkie wypowiedzi gamedirectora, jak to w ogóle jest przeciwnikiem fast travel i gra to powinna być wspaniała PODRÓŻ... No ale za pinionszki to już inna sprawa  :hihi:


Ten post był edytowany przez nole dnia: 22 marca 2024 - 10:05

  • 1

#33 Kazuo Napisany 22 marca 2024 - 10:22

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Będzie, że znowu ich bronię, ale naprawdę sądzę że wizja Itsuno oraz skurwieli od excela, którzy wymuszają mikrotransakcje, to dwie zupełnie różne rzeczy.


  • 0

#34 Shinigami Napisany 22 marca 2024 - 11:23

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 382 Postów:
Już pierwsza DD nie miała fast travel w dowolnym momencie, odblokowywało się dopiero po raz pierwszy za połową gry i później na luzie po skończeniu i ng+, wiec kto grał, ten przyzwyczajony. Inna sprawa, że dodali to później w Dark Arisen, więc teraz się w sumie cofają. No ale płatne gówienko tego typu jest niefajne.
  • 0

#35 torq314 Napisany 22 marca 2024 - 11:51

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 479 Postów:
W ubi zawsze tak jest też
  • 0

#36 Stan Napisany 22 marca 2024 - 14:02

Stan

    No.1

  • Forumowicze
  • 27 206 Postów:

No i optymalizacja ponoć leży i kwiczy, zarówno na PS5 jak i na PC. 


  • 0

#37 Mateo Napisany 23 marca 2024 - 11:33

Mateo

    Demigod

  • Forumowicze
  • 7 110 Postów:
Oglądałem wczoraj Krzysztofa M jak grał i wyłączył grę po godzinie. XD
  • 0

#38 burnstein Napisany 23 marca 2024 - 13:22

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 115 Postów:

Ha ha.


  • 1

#39 Mateo Napisany 23 marca 2024 - 13:27

Mateo

    Demigod

  • Forumowicze
  • 7 110 Postów:
No hahahaha
  • 0

#40 burnstein Napisany 23 marca 2024 - 13:49

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 115 Postów:

Śmieję się bo to tak samo jak Mateo z Zerda TOTK.


  • 1

#41 Mateo Napisany 23 marca 2024 - 14:00

Mateo

    Demigod

  • Forumowicze
  • 7 110 Postów:
Zelde pykne od początku. Po Mass Effect.
  • 0

#42 Kazuo Napisany 23 marca 2024 - 16:45

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Ja słyszałem, że jakiś Czesio co ma 4 subskrybentów na YT wyłączył FFVII Rebirth po 20 minutach. Beka w CHUJ xD


  • 0

#43 Spuczan Napisany 23 marca 2024 - 18:42

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 13 035 Postów:

Szkoda. Liczyłem, że pogram w giereczkę :nie:


  • 0

#44 Kazuo Napisany 26 marca 2024 - 12:13

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Niestety panie, panowie i panxy: fałszywy mesjasz  :sadcf:

 

25 godzinek w grze, więc co nieco już zdążyłem liznąć. Stwierdzam, że mikrotransakcje to akurat najmniejszy problem z tym tytułem (notabene mocno rozdmuchany przez youtuberów, którzy nie ogarnęli na czym te mikro w ogóle polegają), gorzej że tutaj base game mocno kuleje przez masę niedoróbek i nieprzemyślanych mechanik. Eksploracja jest zwyczajnie nudna, lokacje niezbyt zachęcają do ich przeczesywania (niekończące się lasy i pola), w dodatku jedyne co oferują to miliard skrzynek z gówno-lootem rozsianych dosłownie wszędzie i mało rozbudowane, zrobione w jeden deseń dungeony. W eksplorowaniu nie pomaga też fakt, że przeciwnicy atakują non stop, z każdej strony, w każdej konfiguracji. Czasem nie da się zrobić dwóch kroków, żeby coś nas nie zaatakowało, co bywa bardzo uciążliwe, kiedy trzeba biegać całe hektary do celu. Jeszcze gorzej, kiedy podróżując wozem (taki fast travel) nagle zaatakuje coś większego rozwalając nasz rydwan w drobny mak, wtedy pozostaje już tylko tuptańsko... a po drodze kolejny milion random encounterów.

 

Walka nie wypada dużo lepiej. Ja rozumiem, że to nie DMC, ale czy postacie muszą ruszać się aż tak ślamazarnie? I dlaczego można założyć tylko cztery skille na raz, skoro do odblokowania jest co najmniej 3x tyle? Przez to zamiast testować jakieś fajne combosy,  to w kółko klepiemy te same schematy ataków. Jeszcze gorzej, że z większością przeciwników walczy się podobnie, co przez częstotliwość starć staje się szybko widoczne. Ok, niby można wspiąć się na cyklopa, żeby dostać się do głowy i zadać większy damage albo uciąć jaszczurom ogon i tym samym zabić ich szybciej, ale wszystko ginie tak szybko, że nie ma to większego sensu. Najlepsza taktyka to i tak ognisty buff na miecz, który bez problemu radzi sobie z każdym typem wroga i głupawe klepanie w "kwadrat" na padzie. A gdzie jacyś fajni bossowie fabularni? Przeszedłem już dosyć spory kawałek i poza stworem z tutoriala nie trafiłem na nic godnego uwagi.

 

Questy typu "prznieś, podaj, zbierz grzybki", to już nawet w FFVII Rebirth trafiały się bardziej pomysłowe zadania. Brak jakichkolwiek minigier, a przecież mogli wzorem Wieśka wrzucić do gry chociaz jakąś karciankę. Grafa ok, ale po RE Engine spodziewałem się więcej. Ten silnik chyba nie nadaje się do tak dużych, otwartych przestrzeni. Framerate przemilczę, bo nie chcę kopać leżącego. Fabuła póki co nie istnieje. Ech...

 

Recenzenci ładnie popłynęli ze swoimi ocenami, a prawda jest taka, że nie jest to ani pierwsza liga wśród erpegów, ani tym bardziej wśród gier Capcomu. Takie 7=/10 można dać i nic więcej. Ale jeszcze trochę pogram, może się rozkręci  :pf:  


  • 1

#45 Nyjacz Napisany 26 marca 2024 - 12:17

Nyjacz

    ( ˇ෴ˇ )

  • Forumowicze
  • 11 986 Postów:

Miłej platynki!


  • 0

#46 burnstein Napisany 26 marca 2024 - 12:25

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 115 Postów:

Przeczytałem, ale nie czuję się przekonany, bardziej ufam opinii totalnych randomów z internetu niż Kazuła.


  • 0

#47 Kazuo Napisany 26 marca 2024 - 12:31

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Miłej platynki!

Dzięki. Wbiłem w Hogwart's Legacy, to tutaj też dam radę.


  • 0

#48 Shinigami Napisany 26 marca 2024 - 12:35

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 382 Postów:

Platyna w Hogwarcie? Uff, niezły masochizm  :bue:


  • 1

#49 Tawotnica Napisany Wczoraj, 21:57

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 107 Postów:

Dobra, olałem Finala i wziąłem się za Dogmę. Zacząłem magiem, mój główny pionek jest rangerem, a tanków sobie dobieram z hojnej puli 0RC Capcomu (M.Bison, serio? :yao:).

 

Dobry wybór profesji na start, bo chociaż nie mogę się wspinać na grzbiety cyklopów, to czar-tarcza (Palladium), niwelujący do trzech ciosów na ryj jest ultra-OP. Pętla wołania do siebie swoich żłobów, nakładania im tarczy, nasyłania ich na przeciwnika i nadupiania piorunami daje sporo frajdy. 

 

Pisałem to chyba miliard lat temu w temacie DD, ale uczucie znalezienia jaskini, odpalenia latarni i ruszenia w nieznane - miód. Taki eldenringowo-zeldowy "emergent gameplay" teraz w modzie, więc nie dziwią mnie wysokie oceny (gdzie jakoś przy pierwszej Dogmie mało pismaków na to zwracało uwagę :dunno:). 

 

Framerate można sobie zabetonować do 30FPS albo żyć z dropami i yyyy upami? Szczerze, ta druga opcja lepsza, bo jakkolwiek gra chrupie w miastach i otwartych terenach tak w dungeonach się wyraźnie upłynnia, a to jest mięsko gry.  

 

Mapka mogłaby być lepsza, bo często gubię z oczu market swojej postaci (biały marker na białych tłach to zawsze wspaniały pomysł). 

 

AI żłobów zdaje się być mocno poprawione. Nie zacinają się tak często na skałach i przede wszystkim nie pierdolą od rzeczy tak jak w pierwszej części tylko dają nawet przydatne komentarze typu "gdzieś w pobliżu jest ognicho / wiem gdzie jest jaskinia, zaprowadzić cię?". Wduszając strzałkę w górę można podążać za żłobem, niczym za kulą z MHW. 

Gdzie jestem pewien, że będę później znowu na nich klął, żeby zamknęli japę doczyszczając mapkę. 

 

Ogólnie rzecz biorąc to po prostu więcej Dragon's Dogma, ale po mega schematycznym Finalu jestem wdzięczny za odrobinę dreszczyku emocji i prawdziwej przygody. 

 

 

edit:

 

MIĘSO

 

PRVpuWd.jpeg

 

i moja ekipka:

 

2bUQVKI.jpeg

 

(było grać rangerem...)


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: Wczoraj, 22:01

  • 0



Inne z tagami: