Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fire Emblem ENGAGE

Intelligent Systems KoeiTecmo Nintendo Switch

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
78 odpowiedzi na ten temat

#61 Kazuo Napisany 29 stycznia 2023 - 15:59

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

U mnie większość teamu to podstawowe ludki: Pepsi-man Louis, Vander, Clanne, Framme i Etie, z "nowszych" używam Zelkova, bo ma w pytę design (chciałem przebranżowić go na łucznika, ale tak pięknie sadzi krytyki w krzakach, że jednak zostawiłem mu sztylet) i Diamata zmienionego na Generala, a z questów przygarnąłem Jeana jako Sage'a, reszta tego kolorowego towarzystwa mnie nie interesuje. W sumie Divine Dragon, trzech opancerzonych generałów których zawsze wysyłam do przodu (najlepiej, żeby blokowali przejścia) ubezpieczanych przez trzech magików (healer, black mage i sage, który łączy obie profesje), a gdzieś tam w tle popyla Thief z łucznikiem. Wyvern knightów nie używam w ogóle, bo podobnie jak w poprzedniej części wydają mi się bezużyteczni, w sensie że fajnie że pokonują tak szybko różne dystanse i przeszkody na drodze, ale co mi po nich, skoro giną na strzała. Co najwyżej mogę ich oddelegować to zbierania skrzyneczek rozsianych po mapie  :walter:  Emblemy oczywiście dostosowane pod konkretną klasę czyli np. Lyn razem z Etie lub Louis z Sigurdem, którzy wchodzą w każdego przeciwnika jak w masełko. Niektóre skille Emblemów wydają się aż zbyt OP, np. Astra Storm pozwala pokonać bossa z drugiego końca planszy (!), o ile w pobliżu znajduje się wystarczająco dużo baniek regenerujących pasek Engage.


  • 0

#62 Tawotnica Napisany 30 stycznia 2023 - 09:35

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

Ja lubię latające jednostki. Takie małe zboczenie, które mi zostało po Pegasus Sisters. 

Chloe z Canter od Sigurda była często moim MVP w poprzednim runie. Dobre piekło robi z Royem i jak coś nie pyknie to Hold Out gwarantuje, że zostaje z 1 HP i można ją wyleczyć/teleportować. Latający healer też się świetnie sprawdza. Healerów i tak trzeba chronić, a kto nie chce mieć healera z dalekim zasięgiem?

 

Szukam jakiegoś powodu, żeby trzymać łuczników w drużynie. Warrior spełnia ich zadanie lepiej, bo jest Backupową jednostką. Uwielbiam backupowe jednostki. :good:  

 

Dla Wolf Knighta też mi ciężko znaleźć sensowne miejsce w teamie, bo Thief z Pass ma tak przebrzydle dobre bonusy jak bije z ukrycia, że dodatkowa mobilność i Str mi nie robią. A Merrin pod względem designu imo jedna z bardziej udanych postaci. 

 

Teraz próbuję zrobić z Kagetsu madafakera, który będzie sadził same crity, bo i tak jest predestynowany do tego. Plan na razie jest taki, że ma Lyn, więc Alacrity + Speedtaker, żeby zaatakować 2x zanim przeciwnik odda i jeden z tych dwóch ciosów będzie krytykiem, bo rzuciłem jej Enchant na Wo Dao.  


  • 0

#63 Kazuo Napisany 30 stycznia 2023 - 10:29

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Łucznicy to jest złoto w tej grze - long bow w łapę i pięknie koszą na odległość black mage'ów do których boję się wysyłać opancerzone jednostki. Wrogich czarodziejów później jest cała masa, więc trochę żałuję, że wyszkoliłem tylko jedną osobę w tej profesji. Tak samo idealnie sprawdzają się na latających wrogów. Za to Wolf Knightów i Back'upów nie mam w teamie żadnego :olo: ci pierwsi faktycznie średnio przydatni (albo ja nie umiem znaleźć dla nich zastosowania), a tych drugich z początku nie doceniłem, a później już mi się nie chciało ich rozwijać, bo byłem za daleko w grze.


  • 0

#64 Tawotnica Napisany 30 stycznia 2023 - 11:01

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

Warrior też może dostać long bow. Na latawców w razie potrzeby działa wind, a magiczne jednostki mają taki plus, że łoją tanków, których nie można połamać (i ich pioruny podobnie jak long bow mają zasięg 3 pól). 


  • 0

#65 Kazuo Napisany 30 stycznia 2023 - 12:12

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Nie pamiętam czy w TH też tak było, ale tutaj magowie są mocno OP: czary w walce w zwarciu, czary dystansowe, czary na latające maszkary i co chwilę nowe tomy z ich mocniejszymi wersjami, taki Sage ma dostęp zarówno do zaklęć ofensywnych jak i defensywnych co pozwala stworzyć niezłą maszynę zabijająco-regenerującą, no i największy plus - z czarów ofensywnych można tym razem korzystać bez limitu :banderas: Mimo wszystko tego jednego łucznika też wolę mieć w drużynie, chociażby ze względu na emblem Lyn, Etie lub Alcryst pięknie się z nią dogadują. 


  • 0

#66 Tawotnica Napisany 31 stycznia 2023 - 09:18

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

Jestem znowu w Solm. Tutaj FEE trochę zdejmuje nogę z gazu.  Pustynne mapki imo najmniej ciekawe z całej gry. 

 

Za to mają najfajniejszą muzyczkę w grze:

 

 

Gdzie FEE tak jak Three Houses wykazuje tendencję spadkową w tym elemencie. TH przynajmniej miało znakomite Edge of Dawn, którego wałkowanie wariacji nie przeszkadzało tak jak motywu przewodniego Engage (tak, ten shonenowy utwór z intra się przewija przez całą grę).
Amiibo dają dostęp do muzyki ze starszych odsłon, więc na okazjonalnego skirmisha można sobie włączyć superior soundtrack z ery 3DSowej. 

 

Powoli się do triali przymierzam, bo mi się tempesty odblokowały. Chyba jedyna rzecz, która może się okazać ciekawa, bo relay trials nie udało mi się ani razu randomowego znaleźć i już sam koncept "po dwie tury" jest dość meh. Własnej mapki mi się na razie nie chce robić, to wygląda jak kopiuj/wklej pomysłu z Fates.

 

Pewnie pyknie stówka w tym tygodniu:

 

fnwyurtacaawyycformat0ufus.jpg


  • 0

#67 Kazuo Napisany 01 lutego 2023 - 14:33

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

kUfIuMt.jpg

 

 

Szkoda mi strzępić więcej ryja na tę grę. Trochę dlatego, że pod każdym względem jest gorsza od Three Houses i w sumie ile można o tym pisać, a trochę dlatego, że mimo wszystko podobała mi się i naprawdę dobrze się w to grało (nawet mimo ograniczeń i wszechobecnego casualizmu). Ostatni raz tak ambiwalentne odczucia miałem podczas grania w szóstego Residenta. 


  • 0

#68 Tawotnica Napisany 04 lutego 2023 - 20:00

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

 

Sigurd :bowdown:

 

i jak tu nie kochać emblemów, jak takie akcje można robić? :banderas:

 


  • 1

#69 Tawotnica Napisany 13 lutego 2023 - 09:18

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

7i4GGQr.jpg

 

ara ara.

 

Miło, że IS dalej łamie pewną część fanów jak zapałki. Samym dodaniem Camilli (zamiast np.  Azury) i rozdziałem 23 z Fates Birthright, który w Engage jest dwugodzinną męczarnią z niemiłosiernie napierającymi cały czas gryfami. Mój snajper zgarnął tutaj jakieś pięć leveli :ftopa:

 

Gimmick polega na tym, że Camilla rozwala co turę kolejną przeszkodę, umożliwiając jednostkom latającym przejście i tym samym otoczenie naszej drużyny. Posiłki pojawiają się też co jakiś czas na początku planszy, więc zostawiłem tam samuraja z wysokim crit. i Hortencję, która w razie potrzeby go leczyła i latała sobie na pegazie bezpiecznie nad przepaścią, drażniąc magów przeciwnika (wysoki res). Używałem parę razy cofania, bo te latające k.. gryfy miały czasem Levin Sword, orający mojego jedynego tanka. Co ciekawe na tej mapce jest tak duża ilość przeciwników, że gra aż chrupie, sczególnie na początku.  A generalne Engage dobrze chodzi. 

 

DLCki dostają okejkę ode mnie. Tiki i Three Houses można zrobić w trakcie kampanii, te trzy dodane ostatnio lepiej sobie zachować przed endgame albo na post-game, jeżeli nie planuje się używania nowych emblemów, bo za dużo expa leci. 

 

Soren z Path of Radiance jest przebrzydle dobry dla magów. Czar z zasięgiem 10 (słownie: dziesięć) i skill "Anima" debuffujący wrogów w zależności od rodzaju użytego tomu (np. wind = mov -2 :banderas:) są bardzo, bardzo OP. 

 

Ogólnie w tym runie zbudowałem parę prawdziwych maszyn do zabijania i doszedłem do wniosku, że najlepszy emblem jest oczywiście z najlepszego Fire Emblem, czyli Corrin. Przecież dodge tank z umiejętnością Pair Up, blokującą wszystkie follow-upy wroga to takie oszustwo, że głowa mała. Do tego Quality Time, Draconic Hex... Dragon Vein, używane przez złodzieja generuje dookoła jednostki mgłę, czyli sadzimy crity i unikamy ataków. 

 

Tak moja najlepsze ósemka się prezentuje:

 

 kNPnPjQ.jpg

 

Szkoda, że w Engage nie ma lepszego post-game, żeby się pobawić w dziwne setupy emblemów. Myślę np. żeby z którego z desygnowanych tanków/warriorów zrobić maga i potem mage knighta. Magiczne bronie jak Flame Lance pod koniecą są mega przydatne i z tego co rozumiem tym razem dmg nie kalkuluje się wyłącznie z mag i nawet jednostki ze słabą magi, ale dużą iloscią str dobrze orały. 

 

Ten cały Tower of Trials jest mega nudny,  więc można tylko trzaskać w kółko skirmishe. 

 

Teraz albo maddening albo low turn count run. EMBLEM, ENGAGE!   :zakochany:

 

rbU551a.jpg


  • 3

#70 Tawotnica Napisany 18 lutego 2023 - 10:55

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

Powoli dziubię przy Maddening/Classic. Parę spostrzeżeń: 

 

Przeciwnicy nie atakują / omijają, jeśli nie mają szans na zadanie obrażeń.

Zmienia to dynamikę rozgrywki i dotyczy nie tylko blokujących tanków z wysokim def, ale też zerowego hit / wysokiego avo. Przykładowo wróg nie złapie już przynęty w postaci asasyna schowanego w krzakach, tylko będzie rushował prosto na resztę jednostek. Stąd ciasne przesmyki na mapkach stają się jeszcze ważniejsze.

 

W ogóle odpowiednie pozycjonowanie i specjalne bronie (np. Ridersbane) to konieczność na tym poziomie trudności. Trzymanie bliźniaków blisko Aleara daje im drobnego, ale bardzo potrzebnego boosta na początku. Boucheron jako backup staje się nieoceniony. Ba, zacząłem nawet używać potionów, które na jedną potyczkę poprawiają statystyki i różdżka Obstruct stała się moim najlepszym przyjacielem. 

 

Early game od czwartego rozdziału wzwyż to :bowdown: Czwarty rozdział to ten w którym Chloe (pegasus rider) i Louis (tank) dołączają, wtedy imo zaczyna się Engage na poważnie. Trzeba z jednej strony blokować tankiem łucznika, który by szybko ukatrupił pegaza, a z drugiej pegazem unicestwiać magów, którzy są bardzo efektywni na tanków.

 

Ten dreszczyk emocji, kiedy Chloe z 3hp robi unik i w ostatniej chwili wjeżdża Celina ze swoim emblemem na ratunek, snajpując ostatniego wroga. Boucheron dzielnie okupujący fortecę. Wreszcie Colgate-chan, której podstawowa broń napełnia pasek Engage (a na maddening chcecie używać podpakowanej formy jak najczęściej) i udaje się do na turę przed tym jak bossek zaatakuje. Tak się rodzą legendy, każda mapa opowiada własną historię, to jest FIRE EMBLEM. 

 

W Firene Castle boleśnie się przekonałem, że szefków trzeba brać na poważnie. Wspominam wyżej o Obstruct - różdżce, która stawia blokujący przejście kryształ na jedną turę. Uratowało mi to dupę. Nie znalazłem innego sposobu na bossa niż otoczenie go z trzech stron jedynymi bohaterami, którzy nie zginą od jednego hita, zablokowanie go Obstruct, żeby nie mógł się przemieszczać, leczenie się, znowu obstruct i tak w kółko aż moje tyły dojdą i mogą go unicestwić w jednej turze. 

 

Rozdział szósty, ten z fog of war, był lżejszy niż się spodziewałem. Miałem szczęście, że szefo zamiast zaatakować od północy wybrał przejście przez przesmyk na zachodzie. Na tej mapie dostajemy long bow. No to co? Obstruct i łucznik z 3 pól :D Od tylca Yunaka i Alear dochodzą, żeby dokończyć dziada. 

 

Mam już Jeana, więc Framme idzie zaraz w odstawkę. Skirmishe się nie pojawiają, a arena się nie odnawia po trialach, więc nie ma opcji dolevelowania słabszych jednostek. Kasy mało, różdżki mi się kończą, Alear ma żałosny str... już się boję Ch. 10   :ohgod:

 

 


  • 2

#71 Tawotnica Napisany 21 lutego 2023 - 23:13

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

uff... pierwsze podejście do 10-11. Zrobiłem, ale są straty w ludziach. Myślę, że spróbuję na tym sejwie polecieć trochę dalej i zobaczę jak mocno dostałem po tyłu. 

 

Ale po kolei: większość rewindów straciłem na Hortencji. Gnidę z dobre 4 tury kajtowałem, ratując się potionami (chwała bogu za pure water) i Great Sacrifice, ale to oznaczało że nie starczyło mi na Sombrona i udupił Diamanta. Jego Lyn z Astrą zesnajpowała mi albo maga albo właśnie Diamanta, którego i tak planowałem na ławę rezerwowych rzucić jak dojdzie mój ulubiony samuraj. No więc R.I.P. Diamant i zmarnowany jeden Master Seal :(

 

Schody zaczęły się później. Przez magów, rzucających Freeze do piachu poszli Alfred i Jean. Al nie sądziłem, że padnie na jednego hita od skorumpowanego konnego. Może z def potion by przeżył? Myślę, że na reload po prostu całej piechocie i Alfredowi zamontuję odporność na Freeze od Sigurda. Szkoda Bond Pointsów trochę (200), ale nie widzę innego rozwiązania, żeby wyszli z tego żywo. 

 

Moment w którym

Spoiler
to musi być top-topów serii.
Spoiler
, Alear ani turę za późno ucieka przed nawałnicą potworów z tyłów, którzy w kolejnej zrobiliby miazgę z Celiny i Alcrysta. Na hard/classic sobie jeszcze wesoło farmiłem expa, mając parę przekokszonych jednostek. Na maddening? Nope, wyłącznie walka o przetrwanie i rushowanie do wyjścia. 

 

Teraz zostałem bez healera, którego planowałem w gryfowego zamienić i bez jednostki konnej. W innych częściach powiedziałbym, że jestem w ciemnej dupie, ale Engage jeszcze przez cały mid-game dorzuca bohaterów na odpowiednim levelu. Będzie Pandreo już w zaawansowanej klasie, rodzeństwo z Solm, a z Jade zrobię generała. Dam radę!  

 

edit: zapomniałem wspomnieć o Amberze. Zginął mi w 8 rozdziale, ale machnąłem ręką, bo to chyba najgorsza postać w grze. 


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 22 lutego 2023 - 00:01

  • 0

#72 Tawotnica Napisany 22 marca 2023 - 15:38

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

 

nice


  • 0

#73 Tawotnica Napisany 06 kwietnia 2023 - 13:13

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

Oczywiście powoli atakuję Fell Xenologue i trochę się trzeba przestawić myślowo, bo nie ma permadeath ani zabawy z dozbrajanie się - co rozdział EQ jest automatycznie przypisywany do bohaterów. 

 

Ponadto dostępne są wszystkie jednostki i emblemy zebrane podczas main game i są znerfione albo podpakowane do jednakowego levelu. 15 przed promocją w ch1, 18 w ch2, 21 i 01 po promocji w ch3 itd. 

 

To ostatnie akurat spoko, szczególnie w połączeniu z możliwością używania jednostek jako mięsa armatniego. Gdzie Cindered Shadows robiło lepsze pierwsze wrażenie. 


  • 0

#74 Tawotnica Napisany 09 maja 2023 - 08:11

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

Nintendo dzisiaj ogłosiło wyniki sprzedaży za ostatni rok fiskalny. Engage pykło tylko 1.61mln w 3 miesiące,  co nie jest specjalnym zaskoczeniem patrząc na mieszane opinie odnośnie kierunku gry i przede wszystkim mocno krytykowany art style. Gdzie jak dobrze pójdzie to mooooże do dwóch banek jeszcze kiedyś dobije. 

 

 


  • 0

#75 lukaszSA Napisany 09 maja 2023 - 08:16

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 915 Postów:

Przynajmniej można domniemywać że następna część też będzie "poważna". 


  • 0

#76 Tawotnica Napisany 09 maja 2023 - 08:38

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:
Ja ciągle czekam na Fire Emblem w kosmosie.

Przynajmniej można domniemywać że następna część też będzie "poważna".

i niestety będzie powrót do picia herbatki i syfu social simowego :/

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 09 maja 2023 - 08:39

  • 0

#77 lukaszSA Napisany 09 maja 2023 - 08:42

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 915 Postów:

Niech może spróbują poważnie bez social sima i jak to zbombi to wrócą do Advance Wars


Ten post był edytowany przez lukaszSA dnia: 09 maja 2023 - 09:11

  • 0

#78 Kazuo Napisany 09 maja 2023 - 09:08

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Ja ciągle czekam na Fire Emblem w kosmosie.
 

Przynajmniej można domniemywać że następna część też będzie "poważna".

i niestety będzie powrót do picia herbatki i syfu social simowego :/

 

OBY


  • 0

#79 Kaxi Napisany 09 maja 2023 - 09:16

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:

Niech wróci zawieranie małżeństw i płodzenie genetycznie lepszego potomstwa z przyszłości.


  • 1



Inne z tagami: