Ja mam słabszy procesor, więc robię marketing, więc tamto pytanie na pewno było unrelated do czegokolwiek, co pichcimy w krakowskich katakumbach.
Silent Hill - seria
#31 Napisany 28 września 2022 - 12:27
#32 Napisany 28 września 2022 - 15:32
edit: Bloober akurat w tych swoich drewnianych walking-simach radzi sobie całkiem nieźle, więc i z remakem SH2 sobie poradzą. Nie wiem skąd awersja niektórzy użytkowników.
No właśnie, radzą sobie w drewnianych, pseudo-straszących walking-simach, a tu mowa o grze z soczystym gameplayem i miażdżącym klimatem który trzeba umieć stworzyć. Dwie kompletnie różne bajki. To tak jakbyś napisał, że Namco dobrze sobie radzi z bijatykami 1on1, więc pewnie bez problemu dadzą radę stworzyć bardzo dobre wyścigi... no ja się nie czuję przekonany. Jeszcze pół biedy jakby Blooberzy tworzyli jakieś nowe IP, od którego nikt by nic nie wymagał, ale oni biorą się za bary z grą-legendą, więc oczekiwania są ogromne, zdecydowanie niewspółmierne do tego co do tej pory wyprodukowali. Stąd właśnie ten cały sceptycyzm, powątpiewanie i lekkie śmieszkowanie na forum. Ja średnio wierzę, że dadzą sobie z tym radę, aczkolwiek bardzo bym chciał, żeby wyszło, no bo to jednak "nasi" i gdzieś tam w głębi serca między tym podszczypywaniem na forum trochę się im kibicuje, tym bardziej że może to dla nich być furtka do kolejnych ambitnych i wysokobudżetowych produkcji. Jak zawsze - czas pokaże. Jeżeli to wszystko to nie są ploty i ekipa faktycznie się spisze dostarczając godny remake, to chętnie odszczekam wszystko co pisałem pod ich adresem.
Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 28 września 2022 - 15:32
#33 Napisany 28 września 2022 - 15:57
#34 Napisany 28 września 2022 - 16:09
Obawiam sie że bez Team Silent ciężko bedzie o ten specyficzny klimat grozy z nutką satanizmu w tle. Te skośno okie ludki stworzyły najleprzy horror i ciężko w ogóle bedzie komukolwiek wypuścić coś na miarę SH2. Rozumie że przy czwórce ten team sie wypalił, ale czemu nie zorganiaować po latach starej ekipy i odrestarurować markę. Powątpiewam o ten ciężki klmat, napewno P.T. miało duży potencjał ale to tylko nazwa Silent Hills i to nic za bardzo z klasyczną serią nie miało wspólnego. Można marudzić i tylko żyć sentymentem ale liczę na dobrego Silenta. My Kazek wszystko weźmiemy na klate, bo seria już na stałe zagościła w naszych umysłach. Do dzisiaj pamiętam pierwszy kontakt z Silent Hill 2, gdy ziomek kuzynka miał grę na premierę. Jak na tamte czasy to był opad szczęki po same kule. Piękne czasy.
#35 Napisany 28 września 2022 - 16:36
Gameplay Silent Hill 2 nie był soczysty, pamietam go jako niezłe drewno.
Z dzisiejszego punktu widzenia potrafi zirytować walka, ale poza tym wszystko jest na swoim miejscu: duże lokacje do eksploracji, świetnie zaprojektowane zagadki wymagające ruszenia głową, zabawa w chomikowanie przedmiotów i odwieczny dylemat "lepiej zużyć te ostatnie kilka pocisków do strzelby czy zaryzykować utratę apteczki podczas wymijania przeciwników?" czyli na pewno gameplay oferujący więcej niż ślamazarne spacerowanie, chowanie się pod łóżkiem przed potworami czy rozwiązywanie "łamigłówek" na zasadzie "weź ten klucz i otwórz sobie drzwi stojące 2 metry dalej".
#36 Napisany 28 września 2022 - 19:32
Przykład SH4 - swego czasu był świetny fabularnie, historia Waltera Sullivana i jego ofiar, rytuał 21 sakramentów.
Ja wiem, że lata 1999-2004 to zupełnie inne czasy dla gier i, można odważnie rzec, że też inne potrzeby odbiorców. Dla wielu - i ja to rozumiem - takie SH4 jest niczym, bo gameplay'em się nie broni i historia zawarta w grze nikogo. I przy takiej grze jak np. The Evil Within (świetna gra!) nawet nie ma prawa stać w dziejszych czasach. No i gry w taki sposób stworzone, tak wyważone, że historia i uniwersum jest istotniejszego niż drewniany gameplay - już nie będą powstawać.
Trochę na pewno przemawia przeze mnie nostalgia do starych SH, stąd takie a nie inne słowa - no ale też trzeźwo widzę, że nie ma co się łudzić i czekać na nie wiadomo co.
No ale mam nadzieję, że choćby odrobinka tych dawnych klimatów będzie w czymś nowym, co będzie Silent Hillem .
#37 Napisany 02 października 2022 - 14:10
Jednak EW to action horror - liniowa strzelanka z elementami stealth i crafting.
SH to survival horror - niezupełnie liniowa przygodowka z otwartymi miejscami, koniecznością ogarniania mapy i zagadkami.
Nowe SH powinno inspirować się RE2, a nie EW.
#38 Napisany 02 października 2022 - 15:29
Raczej Doki Doki Literature Club.
#39 Napisany 04 października 2022 - 08:32
Więc jeśli nowe SH będzie się inspirować RE2, to dla mnie słabo. Bo o zupełnie inny rodzaj horroru chodziło w tych grach.
#40 Napisany 04 października 2022 - 08:47
edit: a w przyszłości Post Trauma której demo dostępne jest na Steamie.
Ten post był edytowany przez Wezyr dnia: 04 października 2022 - 08:49
#41 Napisany 04 października 2022 - 08:51
Specyficzny gameplay to jedno, ale przede wszystkim ludzie są zbyt dużymi pizdami na takie horrory jak SH. Tutaj już sam klimat potrafi odstraszyć wielu potencjalnych klientów. Mimo wszystkie Residenty czy nawet TEW to są bardzo luźne i wesołe giereczki przy Cichym Wzgórzu.
#42 Napisany 04 października 2022 - 09:18
#43 Napisany 04 października 2022 - 09:33
Specyficzny gameplay to jedno, ale przede wszystkim ludzie są zbyt dużymi pizdami na takie horrory jak SH. Tutaj już sam klimat potrafi odstraszyć wielu potencjalnych klientów. Mimo wszystkie Residenty czy nawet TEW to są bardzo luźne i wesołe giereczki przy Cichym Wzgórzu.
Tak sobie tłumacz, odstrasza to przede wszystkim przestarzały gejplej.
#44 Napisany 04 października 2022 - 09:43
Pierwsze godziny RE7 były na poziomie Silent Hill pod względem napięcia. Capcom przyznał potem że dostał wiele skarg na zbyt ciężko klimat, RE8 było już mniej przytłaczające
Jestem w stanie w to uwierzyć, bo sam wydygałem.
#45 Napisany 04 października 2022 - 10:23
Specyficzny gameplay to jedno, ale przede wszystkim ludzie są zbyt dużymi pizdami na takie horrory jak SH. Tutaj już sam klimat potrafi odstraszyć wielu potencjalnych klientów. Mimo wszystkie Residenty czy nawet TEW to są bardzo luźne i wesołe giereczki przy Cichym Wzgórzu.
Tak sobie tłumacz, odstrasza to przede wszystkim przestarzały gejplej.
SH Homecoming był już dużo bardziej przystępny gameplayowo (proste zagadki, większa liniowość, mniej gubienia się po lokacjach), a i tak pizdeczki odpadały bo gierka była zbyt straszna.
#46 Napisany 04 października 2022 - 10:38
O każdej grze można powiedzieć zbyt straszna, mnie bardziej niż SH2 starszy pierwszy Resident także nie sądzę żeby był to powód mniejszej popularności. Po prostu SH nie miało kompletnie marketingu, słabo się sprzedał i stąd narosła wokół niej ta elitarystyczna aura.
#47 Napisany 10 października 2022 - 16:19
#48 Napisany 10 października 2022 - 16:24
Przepraszam Nyu, że w Ciebie wątpiłem. Jest mi naprawdę głupio.
Ten post był edytowany przez Wezyr dnia: 10 października 2022 - 16:24
#49 Napisany 10 października 2022 - 17:52
Pytający: "Kto więc tworzy gry?"
Christophe: "To Konami, jest kilka gier".
Pytający "Bo wiemy, że Bloober Team pracuje nad Silent Hill 2 Remake"
Christophe: "Tak"
Pytający: "A nie wiemy kto rozwija pozostałe".
Christophe: "Tak, jest kilka zespołów".
Nieźle go dziennikarzyna podszedł, przedstawił to jako fakt, więc koleś potwierdził, nie chcąc wyjść na ignoranta
Ten post był edytowany przez Kaxi dnia: 11 października 2022 - 20:32
#50 Napisany 11 października 2022 - 15:31
#51 Napisany 11 października 2022 - 16:00
Spierdolcie to doszczętnie
#52 Napisany 11 października 2022 - 16:09
Skasujcie tę grę i przestańcie się wygłupiać.
#53 Napisany 14 października 2022 - 15:46
#54 Napisany 14 października 2022 - 16:04
#55 Napisany 14 października 2022 - 17:17
Polacy nie gęsi, jeśli ten skrin z gry był prawdziwy (ten z wiadomościami SMS) to zapowiada się ciekawie. Kazek jak wspominasz Shattered Memories?
Nie chciałbym, żeby kontynuowano ten styl, ale jako jednorazowy eksperyment całkiem mi się SM podobało. Na pewno było to ciekawe odświeżenie formuły, zupełnie inne spojrzenie na kwestię gameplayu, zagadek i budowania mrocznej, momentami wręcz abstrakcyjnej atmosfery. No i najlepszy zaraz po SH2 mindfuck pod koniec gry.
#57 Napisany 16 października 2022 - 23:13
#58 Napisany 17 października 2022 - 04:19
Wow, w końcu.
#59 Napisany 17 października 2022 - 06:22
Kaxi też udostępnił?Akira Yamaoka i Ito udostępnili tweety, także już nie ma co się zastanawiać - są zaangażowani w projekt.
Wow, w końcu.
#60 Napisany 17 października 2022 - 06:52
Udostępnił