Skocz do zawartości

Zdjęcie

Metroid Prime Remastered

Switch Metroid Prime Metroid

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
170 odpowiedzi na ten temat

#61 Nyjacz Napisany 21 marca 2023 - 09:27

Nyjacz

    ( ˇ෴ˇ )

  • Forumowicze
  • 11 986 Postów:

Ostatnie kółko po artefakty ma też IMO jeszcze jeden konkretny cel: przejść wszystko z odblokowanym wszystkim raz jeszcze, żeby zajrzeć wszędzie i zebrać jak najwięcej przed ostatnimi dwoma trudnymi bossami. Nie jest to rozwiązanie bez wad, powtórzyli to nawet w Echoes, ale nie jest to też rozwiązanie bez zalet, szczególnie w takiej metroidvaniowej grze, która polega na eksploracji.

 

Zgadzam się z Kazuo, że powinni dodać do mapy procent zebrania znajdziek z danych regionów, a najlepiej też rodzaj. To by było świetne QOL impruwment. Ba, nawet podobnie jak w Metroid Dread mogłoby zaznaczać mniej więcej obszar, w którym jest np. artefakt. Z drugiej strony mamy tu dźwięk KAŻDEJ znajdźki z dość daleka, więc gramy wyczuleni na to i to też świetny patent.

 

Myślałem też o teleportach między lokacjami, ale w tym przypadku mamy wszystkie lokacje pięknie ze sobą związane i zawsze możemy odbić w dobrym kierunku i w chwilę się dostać tam, gdzie chcemy.


  • 2

#62 Wezyr Napisany 21 marca 2023 - 12:11

Wezyr

    nihil novi sub sole

  • Forumowicze
  • 10 410 Postów:
Ja zdobyłem boosta do kulki i po sprawdzeniu każdego zakątka mapy nie wiem co dalej. Na raziem porzuciłem - pod względem czytelności świata zdecydowanie preferuję dwuwymiarowe Metroidy.
  • 0

#63 Mateo Napisany 21 marca 2023 - 12:17

Mateo

    Demigod

  • Forumowicze
  • 7 113 Postów:
Jak już człowiek kręci się w kółko to gra podpowiada przecież. ;)
  • 0

#64 Wezyr Napisany 21 marca 2023 - 12:20

Wezyr

    nihil novi sub sole

  • Forumowicze
  • 10 410 Postów:

Wyłączyłem podpowiedzi licząc, że ogram to jak każdego płaskiego Metroida, ale chyba niepotrzebnie.


  • 0

#65 Mateo Napisany 21 marca 2023 - 12:24

Mateo

    Demigod

  • Forumowicze
  • 7 113 Postów:
Jakby tak Echoes jeszcze odrestaurowali to o ja cię nie pierd*le.
  • 1

#66 ACZ Napisany 21 marca 2023 - 13:13

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:

Jak w to kiedyś grałem na Gacku, to nie ukończyłem gry, bo też jak Wezyr się zaciąłem. Nie wiedziałem gdzie dalej iść i co robić, mimo lizania ścian. A walkę w pomieszczeniu, w którym robi się ciemno, zapamiętałem jako gówniany motyw.


  • 0

#67 Mateo Napisany 21 marca 2023 - 13:24

Mateo

    Demigod

  • Forumowicze
  • 7 113 Postów:
No gra nie była prosta ale to był jej duży atut. Lizanie ścian to jedno ale wykonanie tej gry było majstersztykiem. Najpierw podźiwiałeś lokacje a potem grałeś. Tak ją zapamiętałem do dzisiaj.
  • 0

#68 Wezyr Napisany 21 marca 2023 - 13:36

Wezyr

    nihil novi sub sole

  • Forumowicze
  • 10 410 Postów:
Jest pewna linia między byciem wymagającą, a frustrującą, nawet jeśli bardzo cienka.
  • 0

#69 Mateo Napisany 21 marca 2023 - 13:45

Mateo

    Demigod

  • Forumowicze
  • 7 113 Postów:
Zdaje sobie sprawę że artefakty to najtrudniejsza sprawa w grze, ale tak jak torkiewicz pisze. To nie jest jakaś mega ogromna gra z wielkimi połaciami terenu żeby się zniechęcić do gry. Wezyr naprawdę wracaj czym prędzej do gry bo to jest dzieło sztuki. ;)
  • 0

#70 Kaxi Napisany 21 marca 2023 - 14:27

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 159 Postów:

Nie gram jeszcze w Remaster, ale co pamiętam z GCN i Wii, to potwierdzam, że w jedynce jest największe ryzyko znużenia szwendaniem się bez jasnego celu. A podpowiedzi pojawiają się dość późno i czasem mogą Cię zastać kwadrans drogi od celu.


  • 0

#71 Mateo Napisany 21 marca 2023 - 14:47

Mateo

    Demigod

  • Forumowicze
  • 7 113 Postów:
Nie chcę bronić na siłę Metroid Prime ale taki był już urok tej gry. Kaxi ten remaster jest świetnie wykonany.
  • 0

#72 Wezyr Napisany 21 marca 2023 - 15:24

Wezyr

    nihil novi sub sole

  • Forumowicze
  • 10 410 Postów:

Nie chcę bronić na siłę Metroid Prime ale taki był już urok tej gry. Kaxi ten remaster jest świetnie wykonany.


a nie łatwiej jest napisać po prostu „wada”?
  • 0

#73 Mateo Napisany 21 marca 2023 - 15:49

Mateo

    Demigod

  • Forumowicze
  • 7 113 Postów:
Może być to wadą dla niecierpliwych, co lubią być prowadzeni za rączkę. Natomiast ta gra to jest i będzie dla mnie 10. Nie zmieni mojego zdania nawet Święta Faustyna. XD A tak na poważnie, ta gra ma swoje lata i pięknie się broni wśród tych nowych szpili. Metroid Prime wogóle się nie zestarzał i to widać w tym kapitalnym remasterze. Robię świece dla Nintendo. :D
  • 0

#74 torq314 Napisany 21 marca 2023 - 16:12

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 485 Postów:

Jak w to kiedyś grałem na Gacku, to nie ukończyłem gry, bo też jak Wezyr się zaciąłem. Nie wiedziałem gdzie dalej iść i co robić, mimo lizania ścian. A walkę w pomieszczeniu, w którym robi się ciemno, zapamiętałem jako gówniany motyw.

 
w tym miejscu gdzie się walczy w ciemności chwilę wcześniej dostaje się wizjer na podczerwień. więc motyw jak motyw, nie ma z tym żadnego technicznie problemu.
 
aczkolwiek można ogólnie nie polubić się z motywem przełączania wizjerów, zgodzę się z tym że to niewiele wnosi.

Cię zastać kwadrans drogi od celu


nie mierzyłem odległości najdalszych miejsc w grze nigdy, ale w moim odczuciu to z dowolnego miejsca w każde inne jest z 5 minut, nie wiecej.

a podpowiedzi są chyba triggerowane po jakimś czasie szwędania się bez celu, dokładnie pokazuje gdzie iść.
  • 0

#75 Mateo Napisany 21 marca 2023 - 16:20

Mateo

    Demigod

  • Forumowicze
  • 7 113 Postów:
Torq grasz na TV? Na Oledzie coś pięknego.
  • 0

#76 cybercotlet Napisany 21 marca 2023 - 16:20

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 8 598 Postów:

Phazon mines projektowali jacyś sadyści, zginąłem że trzy razy za tym dużym piratem ale jakoś przeskok poziomu trudności jest trochę niepotrzebny

 

Wlazłem tam pierwszy raz i jakie wpierdol dostałem :uff: Muszę podejść do tego na spokojnie.

 

Co do systemu podpowiedzi to faktycznie mogli jakiś system poprawiający QoL zrobić. Ja tam się w tańcu nie pieszczę jak się zatnę to czasem sobie podejrzę solucje na ign gdzie mam iść :dunno:


  • 0

#77 Mateo Napisany 21 marca 2023 - 16:34

Mateo

    Demigod

  • Forumowicze
  • 7 113 Postów:
Kurcze jak grałem te paręnaście lat temu to delektowałem się tą grą i nie zwracałem na takie rzeczy uwagi.
  • 0

#78 torq314 Napisany 21 marca 2023 - 17:16

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 485 Postów:

Torq grasz na TV? Na Oledzie coś pięknego.

 
na tv, bardzo dobrze wygląda

Wlazłem tam pierwszy raz i jakie wpierdol dostałem


tam jest po prostu za mało możliwości regeneracji.

Ci "niewidzialni" na początku są w miarę łatwi, bo zadają obrażenia tylko z bliska więc z daleka ich na wizorze podczerwonym łatwo można likwidować

na fioletowych nie mam mądrego sposobu, bo nie wiem jak unikać ich strzałów, więc zawsze coś tam się traci

potem jest ta "wieża" z torami dla kulki magnetycznej i tam jest dwóch żółtych, trzeba pamiętać że żółci giną po jednym super pocisku (charge beam plus pocisk)

potem jest pirat, też super pociski go kładą szybko ale tylko obrywa jak puszcza po ziemi prąd

i potem jeszcze kilku białych, łapie ich wiadomo ice beam

tylko przejść to bez zgonu, to tak jak pisałem, nagle jest tak że jest kilka zgonów pod rząd, gdzie wcześniej się nie ginie raczej w ogóle
  • 1

#79 Nyjacz Napisany 21 marca 2023 - 17:28

Nyjacz

    ( ˇ෴ˇ )

  • Forumowicze
  • 11 986 Postów:

Wyłączyłem podpowiedzi licząc, że ogram to jak każdego płaskiego Metroida, ale chyba niepotrzebnie.

https://www.reddit.c...he_hint_system/

 

Dokładnie się zgadzam.

 

Włącz hinty, zobacz na YT gdzie iść dalej i pójdzie.

 

Ale oczywiście czasem i z hintami jest zacinka.


  • 1

#80 Mateo Napisany 21 marca 2023 - 17:35

Mateo

    Demigod

  • Forumowicze
  • 7 113 Postów:
Przypomina się sytuacja z Chrono Crossem hihihi
  • 0

#81 Wezyr Napisany 21 marca 2023 - 17:52

Wezyr

    nihil novi sub sole

  • Forumowicze
  • 10 410 Postów:

 

Wyłączyłem podpowiedzi licząc, że ogram to jak każdego płaskiego Metroida, ale chyba niepotrzebnie.

https://www.reddit.c...he_hint_system/

 

Dokładnie się zgadzam.

 

Włącz hinty, zobacz na YT gdzie iść dalej i pójdzie.

 

Ale oczywiście czasem i z hintami jest zacinka.

 

 

Jeśli te ułatwienia były w oryginale to je aktywuję, myślałem, że to jakiś ulung mode dla nowego pokolenia graczy. ;)


  • 0

#82 Kazuo Napisany 21 marca 2023 - 17:59

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Przypomina się sytuacja z Chrono Crossem hihihi

Nie no, Chrono Cross to już w ogóle były obrzygane odchody jeżeli chodzi o eksplorację i domyślanie się "gdzie dalej iść i co zrobić". I zanim znowu odpali się jakiś ekspert twierdzący, że gry nie powinny prowadzić gracza za rączkę - zgadzam się, nie powinny. Ale powinny dawać jakieś sensowne hinty, bo inaczej zabawa zamienia się w zgadywankę i marnowanie czasu gracza, który musi lizać każdy milimetr świata gry, żeby posunąć akcję do przodu, a chyba nie o to chodzi. Kto grał w CC albo np. w Simon's Quest, ten wie o czym mówię. 


  • 1

#83 Mateo Napisany 21 marca 2023 - 18:15

Mateo

    Demigod

  • Forumowicze
  • 7 113 Postów:
Już nie róbmy Kazek ceregieli. Metroid Prime ma to do siebie żeby ogarnąć myki. Chrono Cross był o tyle trudny że faktycznie ciężko było prowadzić fabułę do przodu. Ale taki urok Kazuo :)
  • 0

#84 Kazuo Napisany 21 marca 2023 - 19:02

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Bubbsy 3D był obleśny graficznie, miał mega słabe sterowanie i generalnie grało się w to kiepsko. Ale to nie znaczy, że to była słaba gra. Po prostu taki był jej urok. 


  • 1

#85 Wezyr Napisany 21 marca 2023 - 19:36

Wezyr

    nihil novi sub sole

  • Forumowicze
  • 10 410 Postów:

Już nie róbmy Kazek ceregieli. Metroid Prime ma to do siebie żeby ogarnąć myki. Chrono Cross był o tyle trudny że faktycznie ciężko było prowadzić fabułę do przodu. Ale taki urok Kazuo :)


czy zdanie pisane było pod wpływem?
  • 1

#86 Mateo Napisany 21 marca 2023 - 20:01

Mateo

    Demigod

  • Forumowicze
  • 7 113 Postów:
Pod wpływem chmielu. Wezyr jak przejdziesz Metroid Prime to daj znać. Drugie zakończenie to opus erektus giereczek.
  • 0

#87 funditto Napisany 21 marca 2023 - 22:51

funditto

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 320 Postów:
Kazuo, a Ty odpaliłeś tego Metroida ?
  • 0

#88 Kazuo Napisany 21 marca 2023 - 23:10

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

W życiu nie grałem w żadnego Metroida. 


  • 0

#89 Nyjacz Napisany 22 marca 2023 - 07:07

Nyjacz

    ( ˇ෴ˇ )

  • Forumowicze
  • 11 986 Postów:

Piękne to były czasy, kiedy moją drugą ulubioną serią był RE  :^^:


  • 0

#90 Kazuo Napisany 22 marca 2023 - 08:16

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Teraz jest pierwszą? Zawsze wiedziałem, że masz dobry gust :raikoh:


  • 0



Inne z tagami: