Skocz do zawartości

Zdjęcie

Okami


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
382 odpowiedzi na ten temat

#61 Shinigami Napisany 23 czerwca 2008 - 20:23

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 382 Postów:

Nie wiem o jakie fotki ci chodzi, może jeszcze do tego nie doszedłem, a jak nie doszedłem (jestem na etapie szukania7 psów strzegących bramy do dungeona ) to proszę bez spoilerów ;)

Waldiiiemu chodziło o pewnych przeciwników, których można było rozwalić tylko uderzając pędzlem w punkty, które pokazują. Pod koniec gry robili to bardzo szybko i było ich (punktów) wiele, więc niektórzy robili im zdjęcia by w ogóle wiedzieć gdzie walić. Choć i to nie pomagało za bardzo ;)
  • 0

#62 BeSOS Napisany 23 czerwca 2008 - 20:47

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Acha, to już wiem o co biega, ja z 30 razy próbwoałem rozwalić gościa z 4 punktami, faktycznie niezły pomysł z tymi fotkami ;) Mogli dać większe fory graczom, ten element jest zbyt wymagający dla naszej pamięci.

lukaszSA, nikt za wyrażanie opinii nie będzie cię tłukł, jedynie za opinie bez sensownych argumentów. Zeldy to bez wątpienia gry wielkie, ale imo Okami w niczym im nie ustępuje. Takie wrażenie może brać się imo z lżejszej fabuły i przedstawionego swiata...choć imo WW jest podtym względem był bardzo podobny :)
Każdy woli co innego, ja przy Okami bawię się lepiej niż z TP, ale pewnie dlatego, ze po TP spodziewałem sie Zeldy na 10, a to juz oczekiwania gigant...i się rozczarowałem niestety. Po Okami z kolei spodziewałem się kopii Zeldy, ale nie sądziłem, że moze być to tak rewelacyjna kopia :^^:
  • 0

#63 lukaszSA Napisany 23 czerwca 2008 - 21:57

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

lukaszSA, nikt za wyrażanie opinii nie będzie cię tłukł


Oj z tym to nigdy nic nie wiadomo

Ale wracając do Okami. No to muszę bardzo pochwalić design. Czasami wchodzę w tryb malowania tylko po to, by podziwiać obraz. Genialnie to wygląda. "Zwykła" gra podoba mi się trochę mniej, ale to też dzieło sztuki.
  • 0

#64 xell Napisany 24 czerwca 2008 - 14:53

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 316 Postów:

Nie wiem jak xelloss mógł twierdzić, że jest nudna, dla fanów gatunku jest to gra marzenie :^^:

1) sam wcześniej przyznałeś, że walka jest padaczna. Szeregowi przeciwnicy czy bossowie, zawsze ta sama nuda.
2)ekploracja - widziałeś jedną dolinę, widziałeś już wszystkie. Badanie dungeonów jest fajne, ale jest ich stosunkowo mało w grze (w stosunku do czasu, jaki trzeba spędzić pomiędzy nimi,
3)cutscenki - trwają i 20 minut niekiedy, nic się w nich nie dzieje i polegają na ciągłym wciskaniu 'x'. Nie mówiąc o tym, że burknięcia postaci w żadnym stopniu nie są tak udane jak w Banjo i zaczybnają irytować już w openingu. No i przeczytałeś jeden dowcip (który nie był zabawny w pierwszym miejscu), przeczytałeś już wszystkie...

Ogólnie Okami jest jak Dragon Quest - cały czas się gra w oczekiwaniu na coś ciekawego, z tymże to coś ciekawego nigdy się nie wydarzy... No może jednak DQ8 był bardziej padakowaty :wink:
  • 0

#65 Shinigami Napisany 24 czerwca 2008 - 14:58

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 382 Postów:

2)ekploracja - widziałeś jedną dolinę, widziałeś już wszystkie. Badanie dungeonów jest fajne, ale jest ich stosunkowo mało w grze (w stosunku do czasu, jaki trzeba spędzić pomiędzy nimi

Szkoda tylko, że każda miejscówka jest inna :P
  • 0

#66 xell Napisany 24 czerwca 2008 - 15:07

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 316 Postów:
Teoretycznie tak, ale i tak cały czas ma się wrażenie, że się widzi i łazi ciągle po tym samym, zwłaszcza że i tak w zasadzie zawsze jest ten sam szablon - w chodzisz do doliny, zomg wszędzie mgła i obszary ciemności, znajdujesz drzewko/czyścisz bossa i nie ma mgły ani ciemności. Właśnie taka całkowit przewidywalność zabija Okami.
  • 0

#67 BeSOS Napisany 24 czerwca 2008 - 15:58

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Spoko, tobie nie podeszła, nie bedę przecież wypisywał kontrargumentów typu 'dla mnie humor jest fajny', czy, że eksploracja bardzo mi się pdooba, bo to do niczego nie prowadzi. Jedynie co mogę napsiać, to, ze cholernie cieszę się, że mam inny gust niż ty :mrgreen: Mam już 20h za sobą i im dalej tym lepiej, chciałbym Okami na X360, ale jednak Wiilotem fajnie się maże po ekranie :^^:
  • 0

#68 Gość__* Napisany 26 czerwca 2008 - 19:43

Gość__*
  • Goście
Informuję ,że Okami wylądowało w Saturnie :) .Cena 139pln-jakby kogoś interesowało :wink:
  • 0

#69 BeSOS Napisany 01 lipca 2008 - 21:07

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
25h i nadal kocham Okami. Aż napaliłem sie zagrać 2gi raz w WW w celu porównania :^^:
Pious, olej Brawla i Okami kup, nie zawiedziesz się :^^:
  • 0

#70 lukaszSA Napisany 06 lipca 2008 - 16:28

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:
Ostatnio po przerwie wróciłem do Okami, no i stoję w miejscu... Zdobyłem już umiejętność malowania bomb. Odwiedziłem wszystkie miejsca na polanie (te co na mapie były zaznaczone) z wyjątkiem Agata Forest. Jak wróciłem do wioski to przy wejściu (tym pierwszym) pojawiło się drzewo. No i dalej już nic nie ma.... Z góry dziękuje za pomoc.
  • 0

#71 Kyo Napisany 07 lipca 2008 - 21:33

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:
Uuuuuh, możesz już walić nenufary na wodzie?

Nie no, żeby dostać się do Agata Forest to musisz zajść do tego wyschłego... kanału tam w prawej górnej części Shinshu, i tam zrobić sobie drogę z nenufar ;) .
  • 0

#72 lukaszSA Napisany 08 lipca 2008 - 18:28

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:
Na wodzie nie mogę nic robic
  • 0

#73 torq314 Napisany 12 lipca 2008 - 21:39

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 485 Postów:
jako że i tak coś załatwiałem na mieście, a jeszcze do tej pory nie zamówilem nigdzie, postanowiłem zajrzeć do Saturna i kupić sobie Okami.

kupić się oczywiście da, ale cena - zonk. 179 złotych. sklep nie dla idiotów? 179 złotych.

no więc, nie jestem idiotą. kupię jak zwykle przez internet, a kierownikom działów z grami obu sklepów gratuluję dobrego samopoczucia.

btw. chcę też dokupić super paper mario. na dvdcrave kosztuje 80 złotych. z ciekawości poszukałem w saturnie - JEST. cena - 219 złotych.

ręce opadają.
  • 0

#74 Pious Napisany 13 lipca 2008 - 08:36

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
To już bardziej się opłaca kupować przez internet, bo ostatnio ceny rzadko wchodzą ponad 179zł (ogólnie), a SSBB o dziwo spadło do 149zł i mam nadzieję, że tak teraz będzie z każdą grą.
  • 0

#75 BeSOS Napisany 13 lipca 2008 - 08:44

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Jaki masz problem kupić w Ultimie?? 129 zł to aż za dużo jak na Okami.
Ja już jestem /tak sądzę/ przy samym końu, 32h na liczniku i uważam, że gra jest warta każdej złotówki i, poważnie, może rywalizować z każdą Zeldą jaka się ukazała, a na pewno lepiej się bawiłem niż z TP :^^:
Jedyne wady póki co, to to, że gra nie zawsze rozpoznaje nasze malowidła i trzeba próbowac kilka razy. Reszta - oprawa, muzyka(cudna),patenty i pomysłowość(!), wykreowany świat są na najwyższym poziomie :mrgreen:
  • 0

#76 torq314 Napisany 13 lipca 2008 - 09:11

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 485 Postów:
żaden problem, zawsze kupuję w sieci.

akurat jednak wczoraj byłem na mieście, a kupując w sklepie nie czeka się na przesyłkę.
  • 0

#77 torq314 Napisany 15 lipca 2008 - 23:04

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 485 Postów:
przyszło dzisiaj, Ultima trzyma poziom. grałem może z godzinę (skończyłem grę narysowawszy słoneczko w wiosce) i na razie podoba mi się wszystko, ze szczególnym wyróżnieniem stylu graficznego. jest oszczędny, ale bardzo oryginalny. mam nadzieję, że dalej będzie równie ciekawie.
  • 0

#78 BeSOS Napisany 16 lipca 2008 - 18:47

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Poczatek jest imo jak na to co dzieje sie dalej średni - zarówno grywalnościowo, jak i (przedewszystkim) graficznie :)
  • 0

#79 torq314 Napisany 18 lipca 2008 - 09:00

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 485 Postów:
wyszedłem z wioski, przebrnąłem przez jakąś dolinę i wyczyściłem "hyrule field" (nazw specyficznych dla Okami jeszcze nie chwytam, ale wiadomo o co chodzi), po którym trochę pochodziłem w tę i z powrotem. wszedłem trochę wyżej, przyjrzałem się panoramie (podobają mi się te proporce z nazwami lokacji, do których można się udać).

jest prześlicznie i bardzo zeldowo.
  • 0

#80 torq314 Napisany 20 lipca 2008 - 14:40

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 485 Postów:

Na wodzie nie mogę nic robic


wczoraj dokładnie w tym samym miejscu utknąłem - na szczęście jest GameFaqs. miałem też chwilowy problem z tańcem dziadka Orange, ale nie z powodu nieprecyzyjnego sterowania, tylko z powodu tego, że nie wiedziałem co trzeba zrobić.

generalnie sterowanie jest łatwe - nie wiem dlaczego niektórzy mają problemy z PowerSlashami czy rysowaniem kółek do zakwitania kwiatów, bo nie sprawiło mi to chyba ani razu kłopotów. wczoraj przebrnąłem Agata Forest i dotarłem do tych ruin. design zaskakuje mnie z każdą chwilą coraz bardziej.
  • 0

#81 BeSOS Napisany 20 lipca 2008 - 14:56

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Dopiero jak skończysz tego dungeona to zobaczysz prawdziwe piękno Okami - kolejne fragmenty tutejszego 'Hyrule Field' sa niesamowite i piękne, a kolejne miejscówki to prawdziwe dzieło designerów - szczególnie wioska w górach:)
  • 0

#82 torq314 Napisany 20 lipca 2008 - 15:36

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 485 Postów:
to najlepszy dowód na tezę, że nie moc graficzna konsoli czyni gry.

z innej beczki - dlaczego sprzedaż w Europie nie jest rejestrowana przez vgchartz? nie chce mi się wierzyć, że sprzedaje się tak słabo, że nie da się tego szacować. tymczasem konsekwentnie w statystyce dla Europy widnieją same zera, choć gra jest w sprzedaży od chyba miesiąca.
  • 0

#83 ACZ Napisany 20 lipca 2008 - 15:43

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:
Na PS2 gra się sprzedała słabo, więc tak późna konwersja na Wii rzeczy nie zmieni. Wersja na Wii pewnie sprzedaje się tak słabo, że nawet nie bierze się jej do statystyk sprzedaży.
Typowi casuale na Wii wolą trzepać konia przy Wii Play (niż kupować pożądne gry), którego na całym świecie zeszło już ponad 13,5 mln, lol, obsurd.
  • 0

#84 ogqozo Napisany 20 lipca 2008 - 16:27

ogqozo

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 914 Postów:
Jest tam napisane, że USA sprzedało się już 110 tys. sztuk, czyli mniej więcej połowa tego, co wersja na PS2. Nie jest to chyba zły wynik, biorąc pod uwagę, jaką bazę użytkowników miała PS2 w momencie premiery oryginału. No i, to tylko port.
  • 0

#85 torq314 Napisany 20 lipca 2008 - 18:43

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 485 Postów:
no właśnie. też wydaje mi się, że skoro w stanach jest już 100k, to w Eurolandzie będzie co najmniej tyle.

a to już bardzo porządny wynik, jak na odgrzewanego kotleta.
  • 0

#86 lukaszSA Napisany 21 lipca 2008 - 10:05

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:
Ale i tak mało, biorąc pod uwagę że Okami to nie jest jakiś crap. To bardzo dobra gra, która zasługuje na min 2 mln :)
  • 0

#87 ACZ Napisany 21 lipca 2008 - 12:08

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:
Czyli i tak jest to mizerna sprzedaż, jak na wysokobudżetowy tytuł.
  • 0

#88 gruby Napisany 21 lipca 2008 - 12:16

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 260 Postów:

Czyli i tak jest to mizerna sprzedaż, jak na wysokobudżetowy tytuł.


Jaki znowu wysokobudżetowy? Nie sądzę, żeby produkcja Okami była szczególnie kosztowna. Szczerze mówiąc nie sądzę, żeby żadna gra Clover miała monstrualny budżet, chociaż tu już strzelam.

Zresztą co za różnica. Gierka jest spaśna, a to jak się sprzedaje to inna para kaloszy. Widać na świecie jest niewiele osób, które mogą łyknąć tego rodzaju japońszczyznę, a gra od razu miała niszowy charakter. Brak marketingu (obu wersji) również zapewne nie pomógł jej w odniesieniu komercyjnej glorii. Chociaż stawiam swoje obcięte paznokcie, że sprzeda się na Wii lepiej niż na PS2, bo Capcom wprost przyznaje, że jest bardzo zadowolony ze sprzedaży tej wersji.
  • 0

#89 torq314 Napisany 01 sierpnia 2008 - 21:13

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 485 Postów:

Dopiero jak skończysz tego dungeona to zobaczysz prawdziwe piękno Okami - kolejne fragmenty tutejszego 'Hyrule Field' sa niesamowite i piękne, a kolejne miejscówki to prawdziwe dzieło designerów - szczególnie wioska w górach:)


wczoraj doszedłem do Kusa Village - jeśli to o tę wioskę Ci chodziło, to rzeczywiście szacun. zatrzymałem się na miejscu, w którym trzeba

Spoiler


Uważam, że Twilight Princess ma mimo wszystko lepsze dungeony, przynajmniej te Tsuta Ruins w których na końcu walczy się z

Spoiler


jakoś nie powala, natomiast "Hyrule" - rzeczywiście momentami szczęka opada. Agata Forest jest taki śliczny, że chyba z 10 minut po prostu biegałem w kółko i po wysepkach.

edit:

dokopałem się na forach gamefaqs wątku o zawieszaniu się Okami

http://boards.gamefa... ... c=44176157

i rzeczywiście, do tej pory raz doznałem zwiechy, takiej absolutniej, tzn. niezbędny był twardy reset przez odłączenie prądu. zdarzyło się to w Tsuta Ruins, kiedy już szedłem do komnaty bossa i przypadkiem nacisnął mi się przycisk odpowiadający za wyświetlenie mapki.

czy też mieliście takie przypadki?
  • 0

#90 lukaszSA Napisany 01 sierpnia 2008 - 21:29

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

dokopałem się na forach gamefaqs wątku o zawieszaniu się Okami

http://boards.gamefa... ... c=44176157

i rzeczywiście, do tej pory raz doznałem zwiechy, takiej absolutniej, tzn. niezbędny był twardy reset przez odłączenie prądu. zdarzyło się to w Tsuta Ruins, kiedy już szedłem do komnaty bossa i przypadkiem nacisnął mi się przycisk odpowiadający za wyświetlenie mapki.

czy też mieliście takie przypadki?


Osobiście nic nie miałem. Ale zaczynam się bać :hmmm:
  • 0