Skocz do zawartości

Zdjęcie

Tomb Raider: Underworld

Crystal Dynamics Eidos PS3 PS2 Wii X360 NDS PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
742 odpowiedzi na ten temat

#721 Jedyn Napisany 11 luty 2013 - 11:20

Jedyn

    RYJ

  • Forumowicze
  • 23455 Postów:
Nie warto. 2/3 gry jeszcze jest w miare ok (tak na mega slabe 8 ) ale pozniej jest juz dramat i konczylem naprawde na sile.

Ten post był edytowany przez Jedyn dnia: 11 luty 2013 - 11:20

  • 0

#722 twilitekid Napisany 11 luty 2013 - 11:38

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6740 Postów:
Kusi mnie ten tytuł od paru lat, ale jakoś nie mogę się przemóc. I tak mam mało czasu na granie, a to wcale jakaś topowa gierka nie jest...
Demo było spoko, ale drętwawe - wydawało mi się, że ta gra tkwi w poprzedniej generacji.
  • 0

#723 AndrzejSon Napisany 12 luty 2013 - 09:36

AndrzejSon

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1038 Postów:

wydawało mi się, że ta gra tkwi w poprzedniej generacji.

Zgadza się, co dla wielu jest zaletą. Giereczka z całą pewnością nie jest samograjem, na jaki zapowiada się remake. Dużo eksploracji i kombinowajia jak w najstarszych TR, strzelania aż tak dużo nie ma, więc da się grać. Irytowała mnie zawsze mapa, ale to już kwiestia gustu.
  • 0

#724 twilitekid Napisany 12 luty 2013 - 10:36

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6740 Postów:
Mam na myśli to ze mechanika tkwi w poprzedniej generacji - kamera, dretwe sterowanie itp.
  • 0

#725 Nyjacz Napisany 31 grudzień 2018 - 11:59

Nyjacz

    ok

  • Forumowicze
  • 9308 Postów:

MV5BODNiYzExNjQtYWQ1ZS00ZTA5LWIwNDAtMTkx

 

Przeszedłem już połowę Underworld, to napiszę kilka słów.

 

Kończąc temat Legendy, to tak, uważam, że jako pierwsza gra nowych twórców po wpadce jaką był Angel of Darkness, sprawdziła się i pozwalała uwierzyć, że Crystalsi będą potrafili dostarczyć Tomby. Niestety w wielu kwestiach dali tak dupy, że dziś to tylko NAWET przyjemna gra i nic więcej, bo straszy liniowością, a Tomby powinny stawiać na eksplorację, czy to w Tokio, czy w Peru.

 

No dobra, Underworld. Z tą gierką jest tyle w porządku, że zastanawiam się, jak mogli pozwolić to tak zmarnować. Zacznijmy więc od najważniejszego, czyli eksploracji. Miejscówki w tej grze są duże, rozbudowane, pełne sekretów i wielu dróg do wyboru, podobnie jak w klasycznych Tombach i dokładnie przeciwnie do Legendy. Tak jest od samego początku, czyli pierwszego poziomu w grze do połowy, gdzie kwintesencją tego jest Meksyk, a potem wcale nie jest gorzej, bo choć teraz tam nie doszedłem, to pamiętam zadowolenie z kiedyś, bo w gierkę już grałem jakoś niedługo po premierze. No Tomb jak cholera!

 

Tym bardziej, że miejscówki klimatem jak najbardziej wracają do korzeni serii. Jesteśmy sami, brak pierdolenia przez headset (co jest plusem, ale jakby co, to teksty Lary w Legendzie były spoko), jest to poczucie osaczenia przez opuszczone, mistyczne i złowrogie miejscówki pełne pułapek i zwierząt czy atakujących nas bestii. Zwiedzamy więc podwodne jaskinie, ale wiecie, nie takie liniowe archetypowe nudne jaskinie z reszty gier, tylko dupne, przestrzenne zbudowane przez starożytną cywilizację budowle.

 

Dodatkowo gameplay totalnie zamienił proporcje i strzelania mamy tutaj tyle, co kot napłakał, a przez większość czasu kombinujemy nad zagadeczkami, szukamy przedmiotów, skaczemy, szukamy drogi, odnajdujemy sekrety i przeczesujemy miejscówki generalnie.

 

To wszystko składa się na świetnego, klimatycznego, grywalnego i szanującego korzenie serii Tomba i to zdecydowanie mogła być najlepsza odsłona serii, zaraz po Anniversary. Niestety jedna rzecz grubo, ale to grubo nie zagrała.

 

Gra jest tak skopana technicznie, że bez przesady, ale Larą steruje się okropnie. Nie tylko Lara często skacze nie tam, gdzie byśmy chcieli i po prostu brakuje w tym precyzji i pewności tego, co właśnie wykonujemy na analogach, ale też robi jakieś bardzo dziwne rzeczy, w stylu ginie od spadnięcia z METRA wysokości, plącze się, nie chwyta się krawędzi, co w połączeniu z zepsutą animacją głównej bohaterki, nie daje takiej przyjemności z przemierzania miejscówek, jak zdecydowanie mogła, bo gierka ma dużo potencjału. Gra jest po prostu pełna bugów i widać pośpiech konieczny, by zdążyć na premierę. Szkoda, że tyle lat później Underworld nie jest połatane i zostało w takiej formie, bo ta gra na to zasługuje. W dodatku daje radę graficznie do dziś!

 

Mimo wszystko może buty czyścić Anniversary. Nie wytrzymałem i przeszedłem sobie już dwa etapy i to jest po prostu najlepszy TR, jaki mógł wyjść te dziesięć lat temu. 


  • 4

#726 Pawlik Napisany 31 grudzień 2018 - 12:07

Pawlik

    srtutu

  • Forumowicze
  • 12876 Postów:

No pamiętam, że skoki w trakcie walki z finałowym bossem sprawiły, że na głowie miałem parę siwych włosów więcej. 


  • 0

#727 Jedyn Napisany 31 grudzień 2018 - 14:00

Jedyn

    RYJ

  • Forumowicze
  • 23455 Postów:
Ja pamiętam z gry jedynie spoko początek (walka z Krakenem) trochę jazdy na motorze w dżungli w środku gry i chujowa końcówkę. Pamiętam że byłem mocno zawiedziony bo Legend właśnie zapowiadało spoko powrót serii.
  • 0

#728 Nyjacz Napisany 31 grudzień 2018 - 14:23

Nyjacz

    ok

  • Forumowicze
  • 9308 Postów:

Underworld jest lepszym Tombem, ale gorzej napisaną grą, no i koniec końców dałbym im podobne oceny. TRU stawiałbym na progres po Legendzie, ale regres po Anniversary.


  • 0

#729 Jedyn Napisany 31 grudzień 2018 - 14:27

Jedyn

    RYJ

  • Forumowicze
  • 23455 Postów:
Anniversary jest najlepszym TR nastawionym na eksplorację i zagadki bez dwóch zdan.
  • 0

#730 Nyjacz Napisany 31 grudzień 2018 - 14:28

Nyjacz

    ok

  • Forumowicze
  • 9308 Postów:

I można włączyć manual grab jak w klasykach  :king:


  • 0

#731 Kazuo Napisany 31 grudzień 2018 - 14:29

Kazuo

    casual

  • Forumowicze
  • 12896 Postów:

Amatorzy. Zagrajcie w The Angel of Darkness, gdzie sterowanie jest "czołgowe" (tank control), ale każdy ruch odbywa się za pomocą analoga, w porównaniu do tego Underworld jest ultra precyzyjne i responsywne :olo:

 

Enyłej, zgadzam się praktycznie ze wszystkim co napisał Nyju i poważnie rozważam ponowne zagranie w trylogię. 


  • 0

#732 Nyjacz Napisany 31 grudzień 2018 - 14:33

Nyjacz

    ok

  • Forumowicze
  • 9308 Postów:

Ja już po materiałach Archona miałem hajp na tę serię, a po Anniversary, to chyba będę musiał przejść którąś z oryginalnych odsłon na lapku. Ja lubię klasyczne sterowanie, bo jestem do niego bardzo przyzwyczajony - pykałem od dzieciaka. Jedynka, czwórka i Anni FTW.


  • 0

#733 Kazuo Napisany 31 grudzień 2018 - 14:44

Kazuo

    casual

  • Forumowicze
  • 12896 Postów:

W TAoD problemem nie jest klasyczne sterowanie, tylko połączenie go z analogiem i brak możliwości przejścia na krzyżak. Nie zdajesz sobie chyba sprawy jak bardzo psuje to rozgrywkę (czyniąc skoki niemalże niewykonalnymi). Rozwiązanie jest tak durne, że przez pierwsze 5 minut gry szukałem w opcjach zmiany ustawień, a kolejne 10 googlowałem czy na pewno moja wersja gry nie jest wadliwa. 


  • 0

#734 Nyjacz Napisany 31 grudzień 2018 - 14:57

Nyjacz

    ok

  • Forumowicze
  • 9308 Postów:

W skopane gry lepiej się gra na PC, gdzie są mody i fixy od fanów. Np. nie wiem jak można grać w Dooma 64 na oryginalnym Nintendo 64, skoro można grać w to:

 

 

Animacja broni, system obrażeń na przeciwnikach i kilka innych, zajebistych zmian względem oryginału.


  • 0

#735 oranje Napisany 31 grudzień 2018 - 16:58

oranje

    15-2-0

  • Forumowicze
  • 12293 Postów:
Czemu nie gracie po kolei? Underworld jest kontynuacją Anniversary z tego co pamiętam.
  • 0

#736 Nyjacz Napisany 31 grudzień 2018 - 18:15

Nyjacz

    ok

  • Forumowicze
  • 9308 Postów:
Bo gram od najgorszej do najlepszej. Po Anni nie chcialoby mi sie przechodzic takiej Legendy. A fabularnie Anni -> Legend -> Underworld. Poza tym fabula w tej serii nie jest tak istotna, by zachowac ciag. O graniu od najslabszej technologicznie do najlepszej, czyli w kolejnosci wychodzenia tez nie ma co mowic, bo Under mimo, ze najlepsze, to najmniej dopieszczone. Liga pod Anni.
  • 0

#737 oranje Napisany 31 grudzień 2018 - 18:22

oranje

    15-2-0

  • Forumowicze
  • 12293 Postów:
To prawda akurat.
  • 0

#738 Nyjacz Napisany 01 styczeń 2019 - 23:04

Nyjacz

    ok

  • Forumowicze
  • 9308 Postów:
Ech, no i nie moge ukonczyc levelu, bo wyparowal mi Jaguar Head z ekwipunku. Caly od nowa. A to po tym jak pokonalem inny bug, czyli polke, ktora sie zawalila i po checkpointcie nie przywrocila. To zgloszone oficjalne bugi, a ich jest pelno, to sa jaja, ze w tyle lat nic sie nie wydarzylo, a powinno do tygodnia po premierze.

Ten post był edytowany przez Nyjacz dnia: 01 styczeń 2019 - 23:13

  • 0

#739 Pawlik Napisany 02 styczeń 2019 - 06:44

Pawlik

    srtutu

  • Forumowicze
  • 12876 Postów:
No gierka chyba od połowy mocno była zwalona pod tym kątem :/
  • 0

#740 Nyjacz Napisany 02 styczeń 2019 - 09:07

Nyjacz

    ok

  • Forumowicze
  • 9308 Postów:

Tak, ta gra jest niestety "trudna" do ukończenia. 


  • 0

#741 Pawlik Napisany 02 styczeń 2019 - 09:19

Pawlik

    srtutu

  • Forumowicze
  • 12876 Postów:

Generalnie ją tak zapamiętałem, że do połowy to miałem praktycznie ciągły opad szczeny jeżeli chodzi o grafikę, gameplay, pamiętam epickie momenty itp. A potem od połowy jakby zupełnie inna gra. 


  • 0

#742 Nyjacz Napisany 02 styczeń 2019 - 10:34

Nyjacz

    ok

  • Forumowicze
  • 9308 Postów:

Dlatego to jedna z najbardziej zmarnowanych gierek. Jest super i jest super-niedopracowana. Często zamiast bawić - frustruje. Ale tak jak mówię, do tej pory wszystkie lokacje były zajebiste, eksploracja i skakanko na wysokim poziomie.


  • 0

#743 Nyjacz Napisany 04 styczeń 2019 - 09:38

Nyjacz

    ok

  • Forumowicze
  • 9308 Postów:

Po tych wszystkich świetnych lokacjach jak Tajlandia, Meksyk czy wyspa Jan Mayen trafiłem na... poziom wodny. Nosz kurwa, czy ktoś lubi w grach nurkować? Ku mojemu zaskoczeniu bawiłem się dobrze. I chyba był to najmniej zbugowany moment w tej zacnej i tragicznej jednocześnie gierce.

 

No i wbiłem platynę po 9 latach i 4 miesiącach od pierwszego odpalenia giereczki. Pewnie już nigdy do niej nie wrócę, zostałem z bardzo dobrymi i jeszcze bardziej złymi wspomnieniami. TRU, mogłeś być wielki!


  • 0



Inne z tagami: