Final Fantasy VI
#1 Napisany 30 marca 2008 - 13:42
#2 Napisany 30 marca 2008 - 18:20
#3 Gość__* Napisany 30 marca 2008 - 18:34
zaczalem grac w ta doskonala gre i jestem zachwycony po prostu! fabula juz od poczatku wciaga, universium wydaje sie super, postacie ciekawe (Kefka to od poczatku skur***l ;] ) ciekawe czy ktorys z forumowych ekspertow od jrpg ukonczyl FF6 i moze sie wypowiedziec na temat gry
Noż Greguś FFVI to genialny klasyk, przez wielu uważany za najlepszego finala. SNES, GBA i PSone to wystarczające pole do popisu by grę dirwać w swe szpony, a jest co porywać bo to jeden z 10 najlepszych SNESowych RPGów, klasyk i po prostu przykład na to czym kiedyś była ta seria
#4 Napisany 31 marca 2008 - 13:28
#5 Napisany 31 marca 2008 - 21:56
o ja akurat gram na telefonie w FFVI ale w niczym to nie umiejsza frajdy grania ;] gra jest super, ucieczka z zamku na choccobosach rulez ;]
Przyznam, że też ostatnio w to pykałem na telefonie właśnie (nie swoim) i rzeczywiście mimo wszystko grało się świetnie.
tej gry powinni zrobic remake a nie FF7
Racja.
#6 Napisany 20 kwietnia 2008 - 16:14
gadanie o tym ze remake FFVI bylby najciekawszym remakem serii jest widze ciagle bardzo modne
BTW czy komus naprawde bardziej se podobaly avatary Amano w menu glownym [FFVI] od avtarów Nomury ??? [FFVII&VIII]
#7 Napisany 20 kwietnia 2008 - 16:48
tak? O_oBTW czy komus naprawde bardziej se podobaly avatary Amano w menu glownym [FFVI] od avtarów Nomury ??? [FFVII&VIII]
#8 Napisany 20 kwietnia 2008 - 20:23
BTW czy komus naprawde bardziej se podobaly avatary Amano w menu glownym [FFVI] od avtarów Nomury ??? [FFVII&VIII]
Oczywiście, że tak. Ogółem Amano jest znacznie lepszym artystą niż Nomura . Właściwie to, whadda fu*k, Amano to na serio KTOŚ, a Nomura.... cóż, powiem tylko, że nie ma co Amano do tego kicz-majstra porównywać .
#9 Napisany 20 kwietnia 2008 - 20:41
Natomiast Nomura w FF7 wykonał kawał pięknej roboty. Idealnie pod GRĘ (pamiętajmy, że pod gry kurcze ma się robić te szkice)
Przykład: czy tak wyobrażacie sobie Clouda i możecie powiedzieć, że ten Cloud jest lepszy od tego z oryginalnego FF7 by Nomura? http://infofirma.pl/kiki/Amano.jpg
Dla równowagi powiem, że Amano nie krytykuję dla czystej krytyki. Chodzi tylko właśnie o kreskę, jaką czasem stosuje przy postaciach. Bo już tutaj (akurat o FF6) mamy kawał pięknej roboty: http://www.jasonchan... ... no_big.jpg
#10 Napisany 20 kwietnia 2008 - 20:45
Przykład: czy tak wyobrażacie sobie Clouda i możecie powiedzieć, że ten Cloud jest lepszy od tego z oryginalnego FF7 by Nomura? http://infofirma.pl/kiki/Amano.jpg
Scorpio.... to ten design jest oryginalny . Amano pierwszy zrobił projekty postaci do FF7, a Nomura je "zredesignował", bo po prostu nie potrafili wtedy przedstawić odpowiednio postaci w 3D, by przypominały art style'em prace Amano
I tak, bardziej mi się podobają jego prace związane z FF7, niż Nomury. Choć też nie powiem, że chara design Nomury w FF7, 8 i 10 mi się nie podobał, bo mi się podobał .
Dla równowagi powiem, że Amano nie krytykuję dla czystej krytyki. Chodzi tylko właśnie o kreskę, jaką czasem stosuje przy postaciach. Bo już tutaj (akurat o FF6) mamy kawał pięknej roboty: http://www.jasonchan...i_amano_big.jpg
To jest fanart . Tutaj oryginał, ale w niskiej rozdziałce:
http://www3.telus.ne... ... i-tina.jpg
#11 Napisany 20 kwietnia 2008 - 20:50
OK, ale od oryginalności cenię oryginalność, która w praktyce zadziała. A gdyby postacie ze szkiców Amano bezpośrednio przenieść do gry ... słabo to widzę. Jako podstawa, jest jak najbardziej w porządku. Ale właśnie później trzeba nad tymi szkicami trochę pracować, by przenieść je do świata gry.Scorpio.... to ten design jest oryginalny
Toteż jak mówię, wyobraź sobie jego prace bezpośrednio w grze ... ... niezbyt pasują. I o to mi chodziI tak, bardziej mi się podobają jego prace związane z FF7, niż Nomury.
#12 Napisany 20 kwietnia 2008 - 20:53
OK, ale od oryginalności cenię oryginalność, która w praktyce zadziała. A gdyby postacie ze szkiców Amano bezpośrednio przenieść do gry ... słabo to widzę. Jako podstawa, jest jak najbardziej w porządku. Ale właśnie później trzeba nad tymi szkicami trochę pracować, by przenieść je do świata gry.
Uh, chodziło mi o "oryginalne" w sensie, że to Amano zaprojektował postacie do FF7, a potem zostały przerobione przez Nomure .
Toteż jak mówię, wyobraź sobie jego prace bezpośrednio w grze ... ... niezbyt pasują. I o to mi chodzi
No pewnie, że tak. Nie mieli wtedy nawet możliwości, żeby to (design Amano) dobrze przedstawić...
#13 Napisany 20 kwietnia 2008 - 20:58
A mi chodzi o bezpośrednie użycie jego artów, jako np. twarzy postaci, etc (jak to było w FF7). I wiem, że Nomura przerobił tylko projekty, jednak zrobił pod tym względem dobrą robotę, że idealnie oddał je na język gry i jej potrzeby ... o co u Amano ciężko. I o to mi chodziNo pewnie, że tak. Nie mieli wtedy nawet możliwości, żeby to (design Amano) dobrze przedstawić...
#14 Napisany 20 kwietnia 2008 - 21:06
A mi chodzi o bezpośrednie użycie jego artów, jako np. twarzy postaci, etc (jak to było w FF7). I wiem, że Nomura przerobił tylko projekty, jednak zrobił pod tym względem dobrą robotę, że idealnie oddał je na język gry i jej potrzeby ... o co u Amano ciężko. I o to mi chodzi
To prawda, że bardzo trudno byłoby przedstawić postacie Amano w 3D ze znakomitym rezlutatem, choć nie jest to niemożliwe .
Gdyby miał powstać remake FF6, to jego chara design byłby jak najbardziej odpowiedni. Heh, wolę nie myśleć co by było, jakby wziął się za to Nomura ...
#15 Napisany 20 kwietnia 2008 - 21:11
Nie no, oczywiste XDGdyby miał powstać remake FF6, to jego chara design byłby jak najbardziej odpowiedni. Heh, wolę nie myśleć co by było, jakby wziął się za to Nomura ...
Ale w takim wypadku i tak wychodzi opieranie się na szkicach, a nie bezpośrednie ich wykorzystanie
#16 Napisany 20 kwietnia 2008 - 21:22
Nie no, oczywiste XD
Ale w takim wypadku i tak wychodzi opieranie się na szkicach, a nie bezpośrednie ich wykorzystanie
Noo, choć jakby w pełni "przerzucić" styl Amano do gry 3D, to myślę, że gdyby się baaardzo postarać, to mogłoby to naprawdę kapitalnie wyglądać. Zwłaszcza dziś nie powinno być z tym większego problemu, bo przecież, jak powszechnie wiadomo, na naszych current-genach wszystko jest możliwe .
Przyznam jednak, że choćby na samym opieraniu się grafików na szkicach Amano w remake'u bym się nie obraził.... Hm, inna sprawa, że raczej nigdy taki remake nie powstanie...
#17 Napisany 20 kwietnia 2008 - 21:57
Ja bym wtedy oprawę ala Okami widział ...Zwłaszcza dziś nie powinno być z tym większego problemu, bo przecież, jak powszechnie wiadomo, na naszych current-genach wszystko jest możliwe
#18 Napisany 20 kwietnia 2008 - 21:59
Ja bym wtedy oprawę ala Okami widział ...
Hm, hm, wyobraź sobie, że dokładnie to samo pomyślałem ...
#19 Napisany 20 kwietnia 2008 - 22:18
Kurcze, po prostu po dłuższym wpatrywaniu się w szkice i dzieła Amano, a następnie próbie "wtłoczenia" ich bezpośredniego wykorzystania w grze tylko właśnie Okami przyszło mi na myśl. Pewnie przez to, że w samo Okami często odnosi się do obrazów wykonanych w podobnym tonie (np. jako przerywniki fabularne między kolejnymi "rozdziałami" gry).Hm, hm, wyobraź sobie, że dokładnie to samo pomyślałem ...
Final Fantasy w takim tonie byłoby ciekawym doświadczeniem. A na pewno ciekawszym, od niejednych projektów noszących ten tytuł
#20 Napisany 21 kwietnia 2008 - 07:24
Ale mi chodzilo o avatar postaci z menu....
No ja sobie nie wyobrazam aby w ff7&8 [ i nawet 9 ;)] zamiasty tych twarzy ktore byly wsadzic takie pokraki jak np w FF6.
#21 Napisany 21 kwietnia 2008 - 08:28
Amano jako projektant tak, jako bezpośredni rysownik nie
#22 Napisany 21 kwietnia 2008 - 09:16
#23 Napisany 21 kwietnia 2008 - 09:57
No ja też sobie nie wyobrażam, by gdziekolwiek użyto bezpośrednio jego szkiców w grze ...
Dwa posty wyżej napisałeś, że sobie wyobrażasz .
Final Fantasy w takim tonie byłoby ciekawym doświadczeniem. A na pewno ciekawszym, od niejednych projektów noszących ten tytuł
Niekoniecznie Final Fantasy to musi być, ta seria już i tak jest stracona . Mogłaby być to zupełnie inna gra, najlepiej zresztą nie od Square-Enix
#24 Napisany 21 kwietnia 2008 - 10:07
Nie kreskę, a postacie jakie rysuje. Tak wychudzenie wyglądają, biedulkiżeby ktoś określił jego kreskę jako "anorektyczną" (wtf?).
Aż ciekawym, jak Barreta widział o_O
Nie, to było bezpośrednie PRZEŁOŻENIE jego szkiców na gręDwa posty wyżej napisałeś, że sobie wyobrażasz .
No tak, ale że gadamy o tym w temacie o FF6 to ...Niekoniecznie Final Fantasy to musi być, ta seria już i tak jest stracona . Mogłaby być to zupełnie inna gra, najlepiej zresztą nie od Square-Enix
#25 Napisany 21 kwietnia 2008 - 10:22
Nie kreskę, a postacie jakie rysuje. Tak wychudzenie wyglądają, biedulki
Aż ciekawym, jak Barreta widział o_O
Teraz przesadzasz . Amano przecie takie postacie projektował i jakoś do "anoreksji" było im daleko .
Zresztą chyba jeśli już, to porównujesz szkice postaci Amano do dawnych szkiców Nomury, nie ? W artach do Before Crisis, czy Crisis Core jest dopiero pełno biednych, wychudzonych postaci (już nie wspominając, że Nomurze się kompletnie kreska zje*ała)
Nie, to było bezpośrednie PRZEŁOŻENIE jego szkiców na grę
Whatever .
No tak, ale że gadamy o tym w temacie o FF6 to ...
Whatever .
#26 Gość__* Napisany 21 kwietnia 2008 - 13:17
#27 Gość__* Napisany 21 kwietnia 2008 - 15:48
w tym nasz Tetsuya "Master of Flamaster" Nomura...Za postacie było odpowiedzialnych troje innych ludzi.
#28 Napisany 21 kwietnia 2008 - 16:06
Tetsuya "Master of Flamaster" Nomura...
Mnie prace Amano też się średnio podobają- jak próbuję sobie wyobrazić postacie w grze (takie, jakimi są na szkicach) to widzę... chodzące wycinanki o__O"
I zaznaczam- prace Amano nie podobają mi się OGÓŁEM, nie w porównaniu do kogoś, nie w porównaniu do czegoś, ale W OGÓLE. Z artów growych najmniej mam właśnie tych od Amano- a trzymam je chyba tylko dla ciekawostki i porównania z efektem końcowym.
W FFVI postacie (mam na myśli wersje renderowane) też średnio mi się widzą- jakieś takie... nieszczęśliwe są...
#29 Napisany 21 kwietnia 2008 - 22:44
W FFVI postacie (mam na myśli wersje renderowane) też średnio mi się widzą- jakieś takie... nieszczęśliwe są...
W gruncie rzeczy prawie wszyscy zostali dotknięci przez los .
w tym nasz Tetsuya "Master of Flamaster" Nomura...
Masz na myśli Kingdom Farts i Final Fantasy : Disshitia, tak ?
Heh, Shadow i Setzer też przez Nomurę byli najpierw zaprojektowani...
#30 Gość__* Napisany 23 kwietnia 2008 - 05:58
uhm. wiem, że to naciągane, no ale jednak w pewnym sensie jest współautorem postaci z FF IX. iem jednak, że Picie chodziło o trzech gośc z oryginalnego FF IX.Masz na myśli Kingdom Farts i Final Fantasy : Disshitia, tak
skąd to info?Heh, Shadow i Setzer też przez Nomurę byli najpierw zaprojektowani...