

#31
Gość__*
Napisany 30 czerwiec 2008 - 01:54

#32
Napisany 30 czerwiec 2008 - 07:11
#33
Napisany 30 czerwiec 2008 - 07:46
#34
Napisany 30 czerwiec 2008 - 08:38

#35
Napisany 30 czerwiec 2008 - 09:06
#36
Gość__*
Napisany 30 czerwiec 2008 - 11:20

Co mi się podoba? Że jak barb walnie to czuć że to barb walnął a nie mag z pałką - to mi sie nie podobało w D2. A pozatym co by to nie zrobili z tą grą to i tak zagram

#37
Napisany 30 czerwiec 2008 - 11:28
#38
Gość__*
Napisany 30 czerwiec 2008 - 12:38
Zniżyć? Diablo nigdy poziomem nie było na takich szczytach, jak DMC.Zamykam. Ta gra nie wyjdzie na konsole. Musieliby ja uproscic i znizyc do poziomu DMC zeby sie udalo a wtedy gra stracila by zupelnie swoj czar.
#39
Napisany 30 czerwiec 2008 - 13:07
A chodzi mi o następujący szantaż. Przypuśćmy, że teoretycznie toczą się rozmowy Sony/Microsoft z Blizzardem na temat Diablo 3 na PS3/X360.
Blizzard: "ale oprócz dostosowania sterowania do pada, dodamy także obsługę myszki i klawiatury".
Sony/Microsoft: "nie zgadzamy się na to, ma być obsługa tylko pada"
Blizzard: "no to jak ma być obsługa tylko pada to zapomnijcie o Diablo 3.
Dlaczego zatem wszystkie strategie na X360 nie obsługują myszki? Dlaczego konwertując strategie i pochodne z pc na konsole, gry muszą być krojone?
#40
Napisany 30 czerwiec 2008 - 13:25
Zresztą co to za granie przy konsoli z myszką? Ja osobiście jestem przeciwnikiem RTSów i im podobnych gier na konsole, ale jeśli są to niech obsługuje je się padem.
#41
Napisany 30 czerwiec 2008 - 13:59
#42
Napisany 30 czerwiec 2008 - 14:13
Dlaczego zatem strategie np. na X360 nie mają obsługi również myszki?Czychu, trollu, nie chodzi o to, że nie mogą. Chodzi o to, że muszą przede wszystkim działać z padem, żeby przeszły certyfikację.
#43
Gość__*
Napisany 30 czerwiec 2008 - 16:45
Po tym trailerze stwierdzam, że D3 jak dla mnie wygląda jak jakaś tania gra MMORPG


#44
Napisany 01 lipiec 2008 - 11:21
Głównym problemem w wypuszczeniu D3 na konsolach, jest zapewnienie równie precyzyjnego i udanego sterowania jak w wersji na PC. Wychodzi z tego, że Blizzard nie chce kompromisów i jeżeli nie będzie w stanie tego dokonać, po prostu odpuści sobie i skupi się tylko na rynku PC.
#45
Napisany 01 lipiec 2008 - 14:02

#46
Napisany 01 lipiec 2008 - 14:52
Kilka linijek kodu? Śmiech na sali...
#47
Gość__*
Napisany 01 lipiec 2008 - 14:59
#48
Napisany 01 lipiec 2008 - 16:34
Jak już grzmiałem to głównie o marnych konwersjach, jeśli chodzi o aspekty techniczno-graficzne.Zakładam, że tylko udajesz ignoranta. Nie gdzmiałeś kiedyś przypadkiem o marnych konwersjach z/na PC, gdzie sterowanie nie jest dopracowane?
Kilka linijek kodu? Śmiech na sali...
A teraz wracamy do sterowania. Przykład DMC4. Wyszedł na pc i jak komuś się zachce to nie będzie sterował klawiaturą tylko podepnie pada i będzie mógł grać padem, jak na konsoli. A konwersje z pc na konsole? Wychodzi strategia na X360 i ma obsługę tylko pada. Dlaczego nie mogę podpiąć myszki? Bo gra jej nie obsługuje. Dlaczego nie obsługuje? Bo takie było widzimisie developera konwertującego grę. To są właśnie totalne absurdy, które większość dużych developerów z rynku pc uskutecznia od lat na konsolowym rynku. Oczywiście nie wszyscy, bo taki Epic już w czasach Dreamcasta i PS2, gdy zrobił konwersje Unreala na te konsole to dawał możliwość podpięcia myszki i klawiatury. Do tej pory nie odpowiedziałeś dlaczego ani jedna strategia na X360 nie obsługuje myszki. Próbujesz znowu wszystko jakoś sztucznie tłumaczyć i wychodzą z tego banialuki. Jeszcze gdyby problem istniał w postaci braku odpowiednich portów, ale porty USB w konsolach są od lat. Jakoś taki Capcom nie myślał o tym kto jak będzie grał i nie bredził o jakichś wydumanych kompromisach w sterowaniu konwertując swoje zręcznoścówki na pc. Marudzenie o precyzyjnym sterowaniu czy o trudnym programowaniu danej konsoli to chyba domena zachodnich developerów, a w przypadku tych stricte pecetowych typu np. Blizzard to już jest całkowicie masło maślane. Przecież to co mówi Blizzard jest śmieszne i niedorzeczne. Bredzi, że głównym problemem jest przełożenie precyzyjnego sterowania na konsole, a problemu nie ma. Kursor dać na gałkę, odpowiednio spowolnić rozgrywkę pod pada, innymi funkcjami obłożyć przyciski. Dać obsługę myszki i klawiatury dla precyzji (wtedy rozgrywka toczy się w normalnym, pecetowym tempie). Czy to takie trudne? Na miejscu Blizzarda wstydziłbym się opowiadać publicznie takie dyrdymały. Gdybym robił strategie i gry typu Myst na pc i chciał je skonwertować na konsole to każda gra obsługiwałaby oprócz pada klawiaturę i myszkę, bo ja bzdur z niczego nie lubie robić. I nie łap mnie za słówka Ryan z tymi linijkami kodu, no chyba, że twierdzisz, że Blizzarda przerasta napisanie kodu do obsługi k i m

#49
Napisany 01 lipiec 2008 - 16:44
#50
Gość__*
Napisany 01 lipiec 2008 - 16:45

#51
Napisany 01 lipiec 2008 - 16:58
Bzdury.Po pierwsze, znawco, nikt nie wyda gry celowanej w NIESTANDARDOWY kontroler. Dlatego jeśli faktycznie MS wyskoczy z pilotem, wsparcie deweloperów 3rd party będzie proporcjonalne do sprzedaży kontrolera - prawdopodobnie marne. NIKT nie celuje w kontroler, którego nie ma większość graczy, chyba że sprzedaje kontroler z grą, jak np. GH. Myszę, uwierz, nie każdy posiada, podobnie klawiaturę. Sprzedaż laptopów wielokrotnie przewyższa sprzedaż desktopów jeśli chodzi o klientów indywidualnych i bardzo wiele osób nigdy nie używa niczego ponad touchpada/łechtaczkę. Pisanie gry na konsolę z myślą o myszy to finansowe samobójstwo i wie o tym każdy, poza Tobą.
Nikt nie każe celować w niestandardowy kontroler. Gra oprócz pada ma obsługiwać także myszkę. To chyba lepiej, jak gra obsługuje i to, i to, prawda? Taka np. Syberia czy Myst na PS2 i Xbox nie wykorzystywały myszki. Gdyby ją obsługiwały, być może konwersje sprzedałyby się lepiej, nie sądzisz?
Dlaczego zatem Command & Conquer na PSX obsługiwał oprócz pada myszkę? Dlaczego zatem strategia na PS2 zwąca się Age of Empires II obsługiwała oprócz pada myszkę? Dlaczego UT3 na PS3 obsługuje i pada i myszkę? Dlaczego ani jedna strategia na X360 nie obsługuje myszki? Dlaczego konwersja UT3 na X360 nie będzie obsługiwała myszki? Dlaczego Blizzard jest taki głupi, aby publicznie opowiadać głupoty?
#52
Napisany 01 lipiec 2008 - 17:09
Porzuć swój pogrzany mental "więcej = lepiej". To nie komunizm. Pozwolenie na grę dwoma zupełnie odmiennymi kontrolerami jest wyzwaniem jeśli chodzi o balans gry. Nawet separacja gier w multi wymaga dodatkowego kodu, dodatkowych testów, dodatkowych nakładów na balans. Jest kosztowna. A jaki jest zysk? Obsługa myszki dla tych pięciu graczy, którzy nie lubią grać z kanapy?To chyba lepiej, jak gra obsługuje i to, i to, prawda?
Nie po raz pierwszy kompromitujesz się zupełną nieznajomością tematu.
#53
Napisany 01 lipiec 2008 - 17:29
I jakich pięciu graczy? Nie żyjemy w czasach myszek kulkowych, a w czasach myszek optycznych, laserowych, do których nie trzeba brać do kanapy specjalnych podkładek, aby działały. Cały czas mówimy o graniu z kanapy. I pisz sobie co chcesz, ale nigdy bym nie zakupił (i nie zakupiłem) Syberii i Mysta na PS2, gdyż nie obsługują myszki. W ten sposób developer konwertując na konsole niszowy gatunek gry z rynku pc, ograniczył sobie sprzedaż tej niszowej gry na konsole jeszcze bardziej, a ja chętnie bym zagrał w takie clicki na dużym ekranie.
#54
Napisany 01 lipiec 2008 - 17:41
No kurcze, nie wiem. Bo eksperyment się nie udał i nikt nie używał myszki, skoro dało się z powodzeniem grać na padzie? Nie, to bez sensu: w tym biznesie nie chodzi o bilans zysków i strat. Tu chodzi o więcej = lepiej! A jak jest mniej, to jest gorzej, co wskazuje na lenistwo programistów.Discworld 1 i 2, Broken Sword na PSX miały obsługę myszki. Dlaczego na pastgenach takie przygodówki point & click (gry singlowe, balansu nie trzeba robić, różnica to tylko prędkość przesuwania się kursora po ekranie) nie obsługiwały tych urządzeń?
Kurcze, no nie wiem, może właśnie to sprawiło, że mysza nie była popularnym kontrolerem na konsolach. Albo to, że nie używa się jej wygodnie na kanapie czy fotelu. Albo to, że nie ma jej w podstawowym zestawie, i czy normalna czy specjalna - musi zostać kupiona, a wsparcie ze strony gier jest żadne? Nie, to pewnie... lenistwo programistów!A przecież PSX nie miał portów USB i było trzeba dokupić specjalną, drogą myszkę, a nie myszkę za 6 zł w kiosku za rogiem, jak w dzisiejszych czasach.
Wyłapywanie hiperboli nie jest Twoją mocną stroną, co?I jakich pięciu graczy?
No i precyzja jaka! Jak się myszą po poduchach na fotelu jeździ, to od razu lepiej się gra w strategię niż kontrolerem. Poza tym myszy są za darmo i dostarczane są z każdą konsolą! A jak gra myszy nie wspiera - lenistwo programistów!Nie żyjemy w czasach myszek kulkowych, a w czasach myszek optycznych, laserowych, do których nie trzeba brać do kanapy specjalnych podkładek, aby działały.
Microids i Cyan Worlds płaczą i zgrzytają zębami, bo nie kupiłeś ich gier!Cały czas mówimy o graniu z kanapy. I pisz sobie co chcesz, ale nigdy bym nie zakupił (i nie zakupiłem) Syberii i Mysta na PS2, gdyż nie obsługują myszki.
Hmm, no nie wiem, a może wersja na konsolę to tylko "ekstra kasa", bo gra była tworzona, nie wiem, zgaduję, z myślą o desktopach? Nie, to lenistwo programistów! Więcej = lepiej!W ten sposób developer konwertując na konsole niszowy gatunek gry z rynku pc, ograniczył sobie sprzedaż tej niszowej gry na konsole jeszcze bardziej, a ja chętnie bym zagrał w takie clicki na dużym ekranie.
Dzięki Bogu nie tworzysz i nigdy nie będziesz uczestniczył w tworzeniu żadnej gry...
#55
Napisany 01 lipiec 2008 - 18:50
A właśnie, że powinni. Niech sobie wbiją do głowy, że stracili klientów przez to bardzo poważne niedopatrzenie.Microids i Cyan Worlds płaczą i zgrzytają zębami, bo nie kupiłeś ich gier!
Zrób na jakimkolwiek forum konsolowym ankietę z pytaniem, czy gracze chcieliby obsługę myszki przykładowo w C&C 3. Zapewniam, że większość opowie się za obsługą myszki, więc nie są to małe liczby graczy, jak twierdzisz.Wyłapywanie hiperboli nie jest Twoją mocną stroną, co?
W gatunkach typowo myszkowych typu strategie i point & clicki, obsługa myszki to wręcz konieczność dla wygody. Brak tej obsługi to lenistwo developerów lub robienie konwersji na odczep się, takie są fakty.
Oczywiście, że będę tworzył i zapewniam, że obsługa gry będzie zawsze fachowa.Dzięki Bogu nie tworzysz i nigdy nie będziesz uczestniczył w tworzeniu żadnej gry...
#56
Napisany 01 lipiec 2008 - 20:34
#57
Napisany 01 lipiec 2008 - 20:41
Zatem niech następnym razem Microsoft zmądrzeje i do graczy mailowo żadnych ankiet nie wysyła.Takie ankiety nie mają sensu.
#58
Napisany 01 lipiec 2008 - 23:06

#59
Napisany 05 lipiec 2008 - 17:23
W ostatnim wywiadzie, szefostwo Blizza zmiekło i juz tak kategorycznie nie zaprzeczają wydaniu D3 na konsole :]
#60
Napisany 05 lipiec 2008 - 17:28

Pisanie takich gier na konsole aby była dodatkowa obsługa klawiatury i myszki powinno być standardem, nie ma się co sugerować tym czy ktoś ma klawiaturę i myszkę w domu ponieważ są to rzeczy, które w każdym domu można znaleźć ( jak np. ładowarka do baterii ) Czy jest to drogie i trudne? myślę że się opłaca, a przynajmniej powinno ponieważ jest dużo potencjalnych kupców posiadających Xa/ps3. I mam nadzieję że nie wyjdzie to tak jak w przypadku Crysis
Wcześniej twórcy tworzyli już gry z obsługą myszki ( nie bierzcie pod uwagę Killzone, dzięki któremu kupiłem niepotrzebnie myszkę i klawiaturę Logitecha

Inne z tagami:
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Mechstermination ForceRozpoczęte przez Tawotnica , Wczoraj, 20:09 ![]() |
|
![]()
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
Oldschool →
Super Mario Bros. 3Rozpoczęte przez Tawotnica , 18 lut 2019 ![]() |
|
![]()
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Hollow Knight: SilksongRozpoczęte przez burnstein , 14 lut 2019 ![]() |
|
![]()
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Tetris99Rozpoczęte przez Tawotnica , 14 lut 2019 ![]() |
|
![]()
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Box Boy! + Box Girl!Rozpoczęte przez Tawotnica , 14 lut 2019 ![]() |
|
![]()
|