Skocz do zawartości

Zdjęcie

Chrono Trigger


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
118 odpowiedzi na ten temat

#1 ogqozo Napisany 02 lipiec 2008 - 20:05

ogqozo

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 914 Postów:
http://na.square-enix.com/ctds/

Pieprzony CHRONO TRIGGER. Legenda.

Lepiej być nie może, bo przecież w historii gier nie powstało nic lepszego, niż CT i raczej nie powstanie. Takie jest przynajmniej moje zdanie, oczywiście.

Największe argumenty na plus:
- okazja pograć w Chrono Triggera!
- dzieciaki, które wychowywały się na FF7, dostaną kolejną szansę, by zrozumieć, co to znaczy naprawdę doskonale napisany, przepełniony emocjami scenariusz
- może poprawią jakość dźwięku...

Moje obawy:
- niektóre rzeczy mogą się wydać archaiczne, jeśli nie zostaną usprawnione - a wygląda na to, że nie zostaną
- dźwięk... genialne kompozycje w oryginalnej jakości nie zachwycą. Jakosć MUSI zostać poprawiona, a wersji PSX nie była
- dodatki... mają jakieś być. Ale nie zostaną przecież wymyślone przez twórców prawdziwego Chrono Triggera, więc na pewno będą głupie i sztuczne...
- ...podobnie jak wszystkie inne zmiany w stosunku do oryginału.

Piszcie co myślicie!
  • 0

#2 t0m3ek Napisany 02 lipiec 2008 - 20:34

t0m3ek

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 536 Postów:

Lepiej być nie może, bo przecież w historii gier nie powstało nic lepszego, niż CT i raczej nie powstanie. Takie jest przynajmniej moje zdanie, oczywiście.

Chrono Cross, Fallout 1&2 :roll: ale to moje zdanie ;)

Największe argumenty na plus:
- okazja pograć w Chrono Triggera!
- dzieciaki, które wychowywały się na FF7, dostaną kolejną szansę, by zrozumieć, co to znaczy naprawdę doskonale napisany, przepełniony emocjami scenariusz
- może poprawią jakość dźwięku...

Zgadzam się w większości poza dźwiękiem. Przecież mimo tego że to był "tylko" SNES to przecież był genialny i nawet taki bym przebolał ;)

Moje obawy:
- niektóre rzeczy mogą się wydać archaiczne, jeśli nie zostaną usprawnione - a wygląda na to, że nie zostaną
- dźwięk... genialne kompozycje w oryginalnej jakości nie zachwycą. Jakosć MUSI zostać poprawiona, a wersji PSX nie była
- dodatki... mają jakieś być. Ale nie zostaną przecież wymyślone przez twórców prawdziwego Chrono Triggera, więc na pewno będą głupie i sztuczne...
- ...podobnie jak wszystkie inne zmiany w stosunku do oryginału.

Znów nie zgadzam się z dźwiękiem ale to już napisałem wyżej. Co do archaizmu gry, co tam było archaiczne? Sterowanie, walki, system skilli? Wszystko było IMO genialne. Dodatki mogą ale nie muszą być spieprzone. Jeśli nie będą ingerować w główną fabułę, a ograniczą się do kilku sidequestów to dla mnie miodzio.
  • 0

#3 Gość__* Napisany 02 lipiec 2008 - 20:35

Gość__*
  • Goście
To co myślę opisałem TUTAJ . W skrócie? Wielkie obawy a i wielkie nadzieje... Oby dali radę ;)
  • 0

#4 ogqozo Napisany 02 lipiec 2008 - 20:49

ogqozo

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 914 Postów:

Zgadzam się w większości poza dźwiękiem. Przecież mimo tego że to był "tylko" SNES to przecież był genialny i nawet taki bym przebolał ;)


Ale mi nie zależy na tym, żeby CT "dało się przeboleć". Nie chcę, żeby zrobiono z nim to, co z Okaryną Czasu - zgodzimy się, że to jest wybitna pozycja, ale kiedy chwytasz pada do Wii chwilę po pograniu w najnowsze przeboje i od razu potem przesiadasz się na grę żywcem zdjętą z N64... kilka rzeczy musi razić. Brak pewnych udogodnień, które dziś są naturalne. Jakość muzyki - "ej, ta melodia jest piękna, ale skrzypce powinny brzmieć jak skrzypce, nie jak syntezator...". Wtedy to było super - ale ja nie chcę, żeby CT na DS-a był grą typu "przebolejemy, w końcu gra ma 15 lat na karku". Chcę, żeby był nadal najlepszy.

A wersja na PSX-a nie zrobiła nic - dodając tylko loadingi. Obrzydziła mi nieco CT - dobrze, że od dawna jej na oczy nie widziałem i nadal mogę składać dziełu Squaresoftu szczere pokłony za wersję oryginalną.

Znów nie zgadzam się z dźwiękiem ale to już napisałem wyżej. Co do archaizmu gry, co tam było archaiczne? Sterowanie, walki, system skilli? Wszystko było IMO genialne. Dodatki mogą ale nie muszą być spieprzone. Jeśli nie będą ingerować w główną fabułę, a ograniczą się do kilku sidequestów to dla mnie miodzio.


Ale przecież sidequesty jak najbardziej mogą wystarczyć, by spieprzyć grę! Przecież to właśnie wyróżnia CT, że tam się nie gra w poboczne wątki, żeby zdobyć jakieś wypasione przedmioty - tylko żeby poznać historie z życia bohaterów, co pogłębia ich wizerunek. Tak było z matką Lucci, wizytą Robo w fabryce, Magusa w forcie Ozzy'ego. Potęga CT polega wyłącznie na fabule. Na tym, czego się podczas rozgrywki dowiadujemy, ale też na tym, co pozostaje tajemnicą. Każdy dodatkowy dialog, każda dodatkowa informacja o bohaterze (Crono transseksualistą?) może być dla magii tego tytułu zabójcza.
  • 0

#5 t0m3ek Napisany 02 lipiec 2008 - 20:59

t0m3ek

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 536 Postów:
Aj nie zrozumiałeś mnie, widzisz ja często gram w wersję snesową i dźwięk nie jest dla mnie poziomu "mógłby być lepszy". Pisząc więc, że przebolałbym znaczy że dla mnie i tak jest idealny, więc dla mnie nie muszą go poprawiać ;)

Co do sidequestów, fakt że wszystkie ładnie się splatały w całość fabułą, jednak przyznasz że były to szczegóły, nieważne choć bardzo miłe. Poza tym dawały wypasione przedmioty, jak auto-res dla Lucci od Robo po wizycie w jej przeszłości, Rainbow po znalezieniu Rainbo Shell, pistolet Lucci po znalezieniu Sun Stone czy wreszcie najlepszą broń i dodatkowe parametry dla Robo po wizycie w fabryce ;)
  • 0

#6 ACZ Napisany 02 lipiec 2008 - 21:43

ACZ

    Samiec Alfa

  • Forumowicze
  • 30868 Postów:
CT ma randomy?
  • 0

#7 t0m3ek Napisany 02 lipiec 2008 - 21:54

t0m3ek

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 536 Postów:
Nie, walki są zawsze w tych samych miejscach i dużej części da się po prostu uniknąć poprzez ominięcie widocznego na planszy stworka.
  • 0

#8 ACZ Napisany 02 lipiec 2008 - 22:10

ACZ

    Samiec Alfa

  • Forumowicze
  • 30868 Postów:
Aha, czyli widzę, że CT to faktycznie hit.
  • 0

#9 t0m3ek Napisany 02 lipiec 2008 - 22:16

t0m3ek

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 536 Postów:
Ciekawa koncepcja, brak randowmów = hit. Jednak CT naprawdę nim jest, jeśli nie miałeś okazji zagrać, to jako "autorytet" growy powinieneś to nadrobić.
  • 0

#10 ogqozo Napisany 02 lipiec 2008 - 22:37

ogqozo

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 914 Postów:
To jakaś prowokacja, nie wierzę w to co przeczytałem, jak można nie znać Chrono Triggera. To tak jakby nie wiedzieć, co oznacza skrót PS3.
  • 0

#11 TEXZ Napisany 03 lipiec 2008 - 09:10

TEXZ

    Soul Eater

  • Forumowicze
  • 28018 Postów:

To tak jakby nie wiedzieć, co oznacza skrót PS3.

Proszę Się cz3stować?
  • 0

#12 Gość__* Napisany 03 lipiec 2008 - 19:20

Gość__*
  • Goście
Gra to konwersja, nie remake - ufffff
  • 0

#13 Pico Napisany 03 lipiec 2008 - 19:59

Pico

  • Forumowicze
  • 9603 Postów:
Dobry był CT, grałem na PSXa. Jak to konwersja, to świetnie, kolejny powód do tego by popykać na NDSie.
  • 0

#14 TEXZ Napisany 04 lipiec 2008 - 12:14

TEXZ

    Soul Eater

  • Forumowicze
  • 28018 Postów:
Pierwsze zdjęciah, konwersja pełną stopą:
http://ds.kombo.com/....php?artid=6287
  • 0

#15 ogqozo Napisany 04 lipiec 2008 - 17:43

ogqozo

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 914 Postów:
Nie znam japońskiego, więc nie byłbym takie pewien, że to na pewno zdjęcia z wersji na DS-a. Nie mówię, że ta nie będzie wyglądała identycznie do SNES-owej - ale znając życie, to gazety po prostu zamieszczają obrazki z oryginału i szpanują, że mają z Chrono Triggera DS.
  • 0

#16 Gość__* Napisany 04 lipiec 2008 - 18:00

Gość__*
  • Goście
Ale ta "gazeta" to miejsce w którym SE oficjalnie zapowiedziało tę grę.
  • 0

#17 TEXZ Napisany 04 lipiec 2008 - 21:25

TEXZ

    Soul Eater

  • Forumowicze
  • 28018 Postów:
ładniejszy skan:
http://www.forever-f... ... =0&thold=0
pod view scan
  • 0

#18 ogqozo Napisany 05 lipiec 2008 - 15:08

ogqozo

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 914 Postów:
http://www.square-enix.co.jp/ctds/

Na stronce pojawiło się odliczanie. Ale nie do premiery gry, tylko sekundowe - jeśli dobrze liczę, to zero zostanie osiągnięte za jakieś 2-3 dni. Co się wtedy wydarzy? Tutaj pojawia się moja nadzieja. Bo jeśli prawdą byłoby, że to będzie zwykły port bez większych zmian - to po co Square robiłoby taki hype? Żeby za te kilka dni ogłosić, że nic się nie zmieni? A może jednak czeka nas jakaś niespodzianka?
  • 0

#19 Gość_Zero_* Napisany 05 lipiec 2008 - 23:12

Gość_Zero_*
  • Goście
Mi się wydaje że te skany pokazują tylko jak to wyglądało kiedyś, żeby przypomnieć tym młodszym co to jest CT i ze zostało zapowiedziane na NDS. SE pewnie wrzuca 3D i gra straci swój klimat :/
  • 0

#20 ogqozo Napisany 06 lipiec 2008 - 15:34

ogqozo

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 914 Postów:
Podobno odliczanie skończy się o 17, czyli za pół godziny! Niestety, nie jestem w stanie tego stwierdzić, bo powyższa strona nie chce mi się wczytać. Ale będę klikał F5 do skutku.
  • 0

#21 Gość_Zero_* Napisany 06 lipiec 2008 - 15:45

Gość_Zero_*
  • Goście
15 minut zostało. Strona pod Firefoxem nie działa, śmiga za to pod IE 7 :)
  • 0

#22 ogqozo Napisany 06 lipiec 2008 - 16:18

ogqozo

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 914 Postów:
Mi nie działa pod żadną przeglądarką! Jeśli komuś uda się wejść, niech opowiada!
  • 0

#23 Ryan Napisany 06 lipiec 2008 - 16:27

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32170 Postów:
Jest na GT
http://www.gametrail...ayer/35888.html

Wygląda IMO biednie nawet jak na DS...
  • 0

#24 t0m3ek Napisany 06 lipiec 2008 - 16:29

t0m3ek

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 536 Postów:
Z tego co widać na http://www.chronotrigger.jp/ to czysta konwercha ^^
  • 0

#25 ogqozo Napisany 06 lipiec 2008 - 16:37

ogqozo

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 914 Postów:

Jest na GT
http://www.gametrail...ayer/35888.html

Wygląda IMO biednie nawet jak na DS...


Mógłbyś się powstrzymać od durnych komentarzy. Wygląda po prostu dokładnie tak samo jak oryginał ze SNES-a, czy konwersja na PSX-a. No nic, ale dla mnie to jednak duży zawód - po co robili odliczanie do czegoś, co jest po prostu filmikiem z Chrono Triggera, niemal identycznym do intra z PlayStation? Ja bym chciał jakieś nowości...
  • 0

#26 Gość__* Napisany 06 lipiec 2008 - 16:48

Gość__*
  • Goście
intro z PSone było zupełnie inne, a Ryjka co woli zjebiszczowate gry o paladynach pomagających wieśnikom zabijać dziki nie słuchajcie ;) to tylko casual ;p :oops: Nie no wygląda ok, jasne chciałbym lekkiej poprawy grafy, ale wiem już że nic nie zepsują. Szkoda tylko, że nie dołożą do pakietu Radicall Dreamers :( a z nowości będzie loch i coś po wi-fi
  • 0

#27 TEXZ Napisany 06 lipiec 2008 - 18:58

TEXZ

    Soul Eater

  • Forumowicze
  • 28018 Postów:
Debut trailer
http://neocrisis.com...t/view/1705/41/

Coś mi się zdaje, że po prostu władowali emulator SNES i oryginalnego roma na karta.
  • 0

#28 xell Napisany 07 lipiec 2008 - 13:24

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16212 Postów:
Za bardzo nie wiem, do kogo ta gra jest kierowana... Dla fanów dodanie tylko jednego dungeona to kpina, dla "nowych" gra będzie zwyczajnie archaiczna.
  • 0

#29 ogqozo Napisany 07 lipiec 2008 - 13:53

ogqozo

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 914 Postów:

Za bardzo nie wiem, do kogo ta gra jest kierowana... Dla fanów dodanie tylko jednego dungeona to kpina, dla "nowych" gra będzie zwyczajnie archaiczna.


W zasadzie się zgadzam i strasznie ubolewam, że to tak wygląda, ale... nie do końca. CT jest IMO bardziej nowoczesne niż wiele jRPG-ów, które wychodzą dzisiaj. Ma właściwe perfekcyjny system walk, prosty i przyjemny. Jakość dźwięku - koszmar jak dla mnie, ale nie można zaprzeczyć, że kompozycje nadal należą do najpiękniejszych, jakie powstały. No i fabuła oraz scenariusz - tutaj, mimo upływu lat, nadal mało która gra podskoczy wyżej pięt Chrono Triggerowi.

Szczerze mówiąc, trudno mi przewidzieć, jak wygląda gust gracza, który nie grał jeszcze w Chrono Triggera, ale się zobaczy, jaka będzie wśród nich recepcja. Jestem optymistą, że docenią to absolutne arcydzieło.
  • 0

#30 xell Napisany 07 lipiec 2008 - 14:21

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16212 Postów:
Zgadzam się, że Chrono Trigger jest w dalszym ciągu dobrą grą - gra jest zwięzła, bez niepotrzebnego rozwlekania typowego dla jRPGów i fabuła płynie stosunkowo gładko, ale mimo wszystko, jeśli Square Enix dotrzec do nowych osób, to powinien ją unowocześnić, choćby wizualnie. Być może dodanie zawartości rozwlekłoby grę, więc to może rzeczywiście nienajlepszy pomysł (choć sprytnie zaimplementowany poboczny stuff raczej by nie zaszkodził).

Co do osób, które w CT nie grały - gra jest stara, nawet nie była wydana w Europie itp. itd. Naprawdę, to że ktoś w nią nie grał, o niczym nie świadczy.
  • 0