
Chrono Trigger
#1
Napisany 02 lipiec 2008 - 20:05
Pieprzony CHRONO TRIGGER. Legenda.
Lepiej być nie może, bo przecież w historii gier nie powstało nic lepszego, niż CT i raczej nie powstanie. Takie jest przynajmniej moje zdanie, oczywiście.
Największe argumenty na plus:
- okazja pograć w Chrono Triggera!
- dzieciaki, które wychowywały się na FF7, dostaną kolejną szansę, by zrozumieć, co to znaczy naprawdę doskonale napisany, przepełniony emocjami scenariusz
- może poprawią jakość dźwięku...
Moje obawy:
- niektóre rzeczy mogą się wydać archaiczne, jeśli nie zostaną usprawnione - a wygląda na to, że nie zostaną
- dźwięk... genialne kompozycje w oryginalnej jakości nie zachwycą. Jakosć MUSI zostać poprawiona, a wersji PSX nie była
- dodatki... mają jakieś być. Ale nie zostaną przecież wymyślone przez twórców prawdziwego Chrono Triggera, więc na pewno będą głupie i sztuczne...
- ...podobnie jak wszystkie inne zmiany w stosunku do oryginału.
Piszcie co myślicie!
#2
Napisany 02 lipiec 2008 - 20:34
Chrono Cross, Fallout 1&2Lepiej być nie może, bo przecież w historii gier nie powstało nic lepszego, niż CT i raczej nie powstanie. Takie jest przynajmniej moje zdanie, oczywiście.


Zgadzam się w większości poza dźwiękiem. Przecież mimo tego że to był "tylko" SNES to przecież był genialny i nawet taki bym przebolałNajwiększe argumenty na plus:
- okazja pograć w Chrono Triggera!
- dzieciaki, które wychowywały się na FF7, dostaną kolejną szansę, by zrozumieć, co to znaczy naprawdę doskonale napisany, przepełniony emocjami scenariusz
- może poprawią jakość dźwięku...

Znów nie zgadzam się z dźwiękiem ale to już napisałem wyżej. Co do archaizmu gry, co tam było archaiczne? Sterowanie, walki, system skilli? Wszystko było IMO genialne. Dodatki mogą ale nie muszą być spieprzone. Jeśli nie będą ingerować w główną fabułę, a ograniczą się do kilku sidequestów to dla mnie miodzio.Moje obawy:
- niektóre rzeczy mogą się wydać archaiczne, jeśli nie zostaną usprawnione - a wygląda na to, że nie zostaną
- dźwięk... genialne kompozycje w oryginalnej jakości nie zachwycą. Jakosć MUSI zostać poprawiona, a wersji PSX nie była
- dodatki... mają jakieś być. Ale nie zostaną przecież wymyślone przez twórców prawdziwego Chrono Triggera, więc na pewno będą głupie i sztuczne...
- ...podobnie jak wszystkie inne zmiany w stosunku do oryginału.
#4
Napisany 02 lipiec 2008 - 20:49
Zgadzam się w większości poza dźwiękiem. Przecież mimo tego że to był "tylko" SNES to przecież był genialny i nawet taki bym przebolał
Ale mi nie zależy na tym, żeby CT "dało się przeboleć". Nie chcę, żeby zrobiono z nim to, co z Okaryną Czasu - zgodzimy się, że to jest wybitna pozycja, ale kiedy chwytasz pada do Wii chwilę po pograniu w najnowsze przeboje i od razu potem przesiadasz się na grę żywcem zdjętą z N64... kilka rzeczy musi razić. Brak pewnych udogodnień, które dziś są naturalne. Jakość muzyki - "ej, ta melodia jest piękna, ale skrzypce powinny brzmieć jak skrzypce, nie jak syntezator...". Wtedy to było super - ale ja nie chcę, żeby CT na DS-a był grą typu "przebolejemy, w końcu gra ma 15 lat na karku". Chcę, żeby był nadal najlepszy.
A wersja na PSX-a nie zrobiła nic - dodając tylko loadingi. Obrzydziła mi nieco CT - dobrze, że od dawna jej na oczy nie widziałem i nadal mogę składać dziełu Squaresoftu szczere pokłony za wersję oryginalną.
Znów nie zgadzam się z dźwiękiem ale to już napisałem wyżej. Co do archaizmu gry, co tam było archaiczne? Sterowanie, walki, system skilli? Wszystko było IMO genialne. Dodatki mogą ale nie muszą być spieprzone. Jeśli nie będą ingerować w główną fabułę, a ograniczą się do kilku sidequestów to dla mnie miodzio.
Ale przecież sidequesty jak najbardziej mogą wystarczyć, by spieprzyć grę! Przecież to właśnie wyróżnia CT, że tam się nie gra w poboczne wątki, żeby zdobyć jakieś wypasione przedmioty - tylko żeby poznać historie z życia bohaterów, co pogłębia ich wizerunek. Tak było z matką Lucci, wizytą Robo w fabryce, Magusa w forcie Ozzy'ego. Potęga CT polega wyłącznie na fabule. Na tym, czego się podczas rozgrywki dowiadujemy, ale też na tym, co pozostaje tajemnicą. Każdy dodatkowy dialog, każda dodatkowa informacja o bohaterze (Crono transseksualistą?) może być dla magii tego tytułu zabójcza.
#5
Napisany 02 lipiec 2008 - 20:59

Co do sidequestów, fakt że wszystkie ładnie się splatały w całość fabułą, jednak przyznasz że były to szczegóły, nieważne choć bardzo miłe. Poza tym dawały wypasione przedmioty, jak auto-res dla Lucci od Robo po wizycie w jej przeszłości, Rainbow po znalezieniu Rainbo Shell, pistolet Lucci po znalezieniu Sun Stone czy wreszcie najlepszą broń i dodatkowe parametry dla Robo po wizycie w fabryce

#6
Napisany 02 lipiec 2008 - 21:43
#7
Napisany 02 lipiec 2008 - 21:54
#8
Napisany 02 lipiec 2008 - 22:10
#9
Napisany 02 lipiec 2008 - 22:16
#10
Napisany 02 lipiec 2008 - 22:37
#11
Napisany 03 lipiec 2008 - 09:10
Proszę Się cz3stować?To tak jakby nie wiedzieć, co oznacza skrót PS3.
#12
Gość__*
Napisany 03 lipiec 2008 - 19:20
#13
Napisany 03 lipiec 2008 - 19:59
#14
Napisany 04 lipiec 2008 - 12:14
#15
Napisany 04 lipiec 2008 - 17:43
#16
Gość__*
Napisany 04 lipiec 2008 - 18:00
#17
Napisany 04 lipiec 2008 - 21:25
#18
Napisany 05 lipiec 2008 - 15:08
Na stronce pojawiło się odliczanie. Ale nie do premiery gry, tylko sekundowe - jeśli dobrze liczę, to zero zostanie osiągnięte za jakieś 2-3 dni. Co się wtedy wydarzy? Tutaj pojawia się moja nadzieja. Bo jeśli prawdą byłoby, że to będzie zwykły port bez większych zmian - to po co Square robiłoby taki hype? Żeby za te kilka dni ogłosić, że nic się nie zmieni? A może jednak czeka nas jakaś niespodzianka?
#19
Gość_Zero_*
Napisany 05 lipiec 2008 - 23:12

#20
Napisany 06 lipiec 2008 - 15:34
#21
Gość_Zero_*
Napisany 06 lipiec 2008 - 15:45

#22
Napisany 06 lipiec 2008 - 16:18
#23
Napisany 06 lipiec 2008 - 16:27
#24
Napisany 06 lipiec 2008 - 16:29
#25
Napisany 06 lipiec 2008 - 16:37
Jest na GT
http://www.gametrail...ayer/35888.html
Wygląda IMO biednie nawet jak na DS...
Mógłbyś się powstrzymać od durnych komentarzy. Wygląda po prostu dokładnie tak samo jak oryginał ze SNES-a, czy konwersja na PSX-a. No nic, ale dla mnie to jednak duży zawód - po co robili odliczanie do czegoś, co jest po prostu filmikiem z Chrono Triggera, niemal identycznym do intra z PlayStation? Ja bym chciał jakieś nowości...
#26
Gość__*
Napisany 06 lipiec 2008 - 16:48



#27
Napisany 06 lipiec 2008 - 18:58
http://neocrisis.com...t/view/1705/41/
Coś mi się zdaje, że po prostu władowali emulator SNES i oryginalnego roma na karta.
#28
Napisany 07 lipiec 2008 - 13:24
#29
Napisany 07 lipiec 2008 - 13:53
Za bardzo nie wiem, do kogo ta gra jest kierowana... Dla fanów dodanie tylko jednego dungeona to kpina, dla "nowych" gra będzie zwyczajnie archaiczna.
W zasadzie się zgadzam i strasznie ubolewam, że to tak wygląda, ale... nie do końca. CT jest IMO bardziej nowoczesne niż wiele jRPG-ów, które wychodzą dzisiaj. Ma właściwe perfekcyjny system walk, prosty i przyjemny. Jakość dźwięku - koszmar jak dla mnie, ale nie można zaprzeczyć, że kompozycje nadal należą do najpiękniejszych, jakie powstały. No i fabuła oraz scenariusz - tutaj, mimo upływu lat, nadal mało która gra podskoczy wyżej pięt Chrono Triggerowi.
Szczerze mówiąc, trudno mi przewidzieć, jak wygląda gust gracza, który nie grał jeszcze w Chrono Triggera, ale się zobaczy, jaka będzie wśród nich recepcja. Jestem optymistą, że docenią to absolutne arcydzieło.
#30
Napisany 07 lipiec 2008 - 14:21
Co do osób, które w CT nie grały - gra jest stara, nawet nie była wydana w Europie itp. itd. Naprawdę, to że ktoś w nią nie grał, o niczym nie świadczy.