Skocz do zawartości

Zdjęcie

Chrono Trigger


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
118 odpowiedzi na ten temat

#61 Kradziej Napisany 31 marzec 2009 - 18:15

Kradziej

    Hot Kradziej

  • Forumowicze
  • 15851 Postów:
Tak to jest jak sie sprawdza tylko pierwszy poradnik na FAQach w kolejnosci, bo jest druga w nocy i czlowiekowi sie chce juz tylko pokonac tego bossa :)
Dzieki.
  • 0

#62 xell Napisany 05 kwiecień 2009 - 21:31

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16217 Postów:
Znowu mnie badziew wciągnął. :bash:
  • 0

#63 t0m3ek Napisany 05 kwiecień 2009 - 21:33

t0m3ek

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 536 Postów:
Za słowo badziew będziesz przez czterdzieści tysięcy lat smażył się w dziewiątym kręgu piekła!
  • 0

#64 xell Napisany 05 kwiecień 2009 - 21:47

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16217 Postów:
Przecież żartowałem z tym określeniem. Po prostu wszedłem z Chrono Triggerem do kibla, wyszedłem trzy godziny później jak mi się bateria w DSie rozładowała :lol:
Jest na DS/GBA jakiś taki drugi RPG, gdzie gra tak szybko gna do przodu bez żadnego typowego japońskiego bullshitu i bez randomów? Gram w CT pierwszy raz od czterech lat i nie mogę uwierzyć, że jest o tyle lepszy od innych jRPGów, w jakie grałem w miedzyczasie.
  • 0

#65 Kradziej Napisany 05 kwiecień 2009 - 22:21

Kradziej

    Hot Kradziej

  • Forumowicze
  • 15851 Postów:
Niesamowite, nie? Że po 15 latach ta gra dalej jest świeża i niektóre tytuły mogłyby się od niej uczyć. Sam pamietam jak grałem i myślałem sobie "hohoho, ale sie wydarzyło, pewnie już późno jest strasznie". Patrze na zegarek, a tu dopiero pierwsza :)
Jak już ktoś coś mówi o tej grze, to zadajmy sobie pytanie: jaka postać rządzi i dzieli? Moim zdaniem to oczywiscie Frog - może i troszkę emusiowaty, ale rycek z niego fachowy. I ten Frog's Theme :^^:
  • 0

#66 Razel Napisany 05 kwiecień 2009 - 22:58

Razel

    Błędny rycerz

  • Forumowicze
  • 10390 Postów:
Kozakiem był dla mnie Magus i zajebista muzyczka podczas walki z nim "Battle with Magus". Ale jak sobie puszczę OST z CT to się rozpływam. Słysząc takie "Wind scene" poprawia się humor, przy podniosły "Guardian Castle" włosy stają dęba, a przy smutnym i melancholijnym "At the bottom of night" można się rozpłynąć zapominając o całym świecie... Zajebista gra, która za 10 lat będzie bawić tak samo jak w dniu premiery, a sam soundtrack to poezja, która dzieli i rządzi po dziś dzień, i jest bez wątpienia w ścisłej czołówce growych OST (nawet nie tylko growych i nie tylko OST). Hail to the CT :!:
  • 0

#67 t0m3ek Napisany 06 kwiecień 2009 - 06:55

t0m3ek

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 536 Postów:
Magus oczywiście owni tam każdego i to nie podlega dyskusji :P

xellos spróbuj sobie Riviera The Promised Land, całkiem ciekawa pozycja Atlusa, nie ma tam za dużo ględzenia, a system walki jest całkiem świeży.
  • 0

#68 xell Napisany 06 kwiecień 2009 - 07:55

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16217 Postów:

I ten Frog's Theme :^^:

Tę wersję słyszałeś?

Masakryczna
  • 0

#69 burnstein Napisany 06 kwiecień 2009 - 10:21

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 39244 Postów:

Kozakiem był dla mnie Magus...

Rzekł ziom który pozwolił go zaciukać :wink:
  • 0

#70 Kradziej Napisany 06 kwiecień 2009 - 10:26

Kradziej

    Hot Kradziej

  • Forumowicze
  • 15851 Postów:

I ten Frog's Theme :^^:

Tę wersję słyszałeś?

Masakryczna

Whoa, mocne. Kiedy juz zdobedę moje madskillz w grze na gitarze - nauczę się tego :)
  • 0

#71 Razel Napisany 06 kwiecień 2009 - 19:19

Razel

    Błędny rycerz

  • Forumowicze
  • 10390 Postów:

Kozakiem był dla mnie Magus...

Rzekł ziom który pozwolił go zaciukać :wink:

Oglądałeś Psy Pasikowskiego? "W imię zasad skur..."
To tutaj link do zajebistego OC Remix
  • 0

#72 Kradziej Napisany 06 kwiecień 2009 - 19:51

Kradziej

    Hot Kradziej

  • Forumowicze
  • 15851 Postów:
Wait, o co wam chodzi z tym zaciukiwaniem Magusa? :P
  • 0

#73 Razel Napisany 06 kwiecień 2009 - 20:58

Razel

    Błędny rycerz

  • Forumowicze
  • 10390 Postów:
No masz przecież wybór tam na skarpie, gdzie możesz wybrać czy z nim walczyć, czy nie. Jak mu darujesz to się przyłącza, a jak nie to go zabijasz. Nie pamiętasz? :-D
  • 0

#74 t0m3ek Napisany 06 kwiecień 2009 - 20:59

t0m3ek

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 536 Postów:
No bo w pewnym momencie można go albo zabić albo do drużyny wcielić.
  • 0

#75 Kaxi Napisany 06 kwiecień 2009 - 21:13

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 11781 Postów:
Może mi ktoś w kilku zdaniach streścić, co zostało dodane/poprawione przy konwersji na DS?
  • 0

#76 t0m3ek Napisany 06 kwiecień 2009 - 21:35

t0m3ek

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 536 Postów:
Dodane zostały dwa 4 wieśniackie dungeony, jeden final boss i zakończenie.
  • 0

#77 Kaxi Napisany 06 kwiecień 2009 - 21:43

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 11781 Postów:
A jakieś intro, system walki, częstsze save'y? Poziom trudności?
  • 0

#78 t0m3ek Napisany 07 kwiecień 2009 - 05:18

t0m3ek

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 536 Postów:
Poziom trudności MNIE się wydaje obniżony. Większy drop expa i kasy chyba jest. Pod koniec gry miałem jej tyle, że starczyłoby na kupno Porre. Filmiki są z PSXa, cała reszta bez zmian, w końcu to port :P
  • 0

#79 Kradziej Napisany 07 kwiecień 2009 - 06:33

Kradziej

    Hot Kradziej

  • Forumowicze
  • 15851 Postów:
A, o to wam chodziło z Magusem... ja go sobie do drużyny wcieliłem, nie wiedziałem, co by się stało, gdybym uczynił inaczej ;)
  • 0

#80 t0m3ek Napisany 07 kwiecień 2009 - 07:00

t0m3ek

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 536 Postów:
Frog dokonałby zemsty :P
  • 0

#81 ogqozo Napisany 07 kwiecień 2009 - 09:56

ogqozo

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 914 Postów:

Poziom trudności MNIE się wydaje obniżony. Większy drop expa i kasy chyba jest. Pod koniec gry miałem jej tyle, że starczyłoby na kupno Porre. Filmiki są z PSXa, cała reszta bez zmian, w końcu to port :P

Wydaje ci się, tak to już jest jak się przechodzi grę za którymś razem. Poziom trudności jest taki sam.

Wszystkie zmiany wobec oryginału (poza tym, co już było na PSX): Arena of Ages, dwie nowe lokacje (w nich nowe przedmioty i przeciwnicy). No i najważniejsze - nowe tłumaczenie. Jestem prawie pewien, że to tyle.
  • 0

#82 xell Napisany 07 kwiecień 2009 - 11:42

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16217 Postów:
I jeszcze DS mode, która usprawnia interfejs. :)
  • 0

#83 Kradziej Napisany 07 kwiecień 2009 - 11:52

Kradziej

    Hot Kradziej

  • Forumowicze
  • 15851 Postów:
No tak - można grać stylusem, mapa jest na dolnym ekranie, statystyki możemy umiejscowic gdzie chcemy (dolny/górny screen)
  • 0

#84 Gość__* Napisany 08 kwiecień 2009 - 07:08

Gość__*
  • Goście
dorzucono jeszcze nowe napisy końcowe ze świetnymi artami ;p
  • 0

#85 xell Napisany 08 kwiecień 2009 - 10:03

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 16217 Postów:
Kolejna zmiana, którą wychwyciłem - w wersji na SNESa była możliwość kupienia u Melchiora dosyć wcześnie broni dla Crono za 64k złota, którą później można było
Spoiler
. Jak ktoś wykoksował te 64 tysiaczki, to miał później bułkę z masłem przez większość gry. :wink: Teraz takiej opcji nie ma.
  • 0

#86 burnstein Napisany 12 maj 2009 - 13:13

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 39244 Postów:
Wrzucę tego niusa tutaj.
Square zabiło właśnie świetnie zapowiadający się fanowski projekt Chrono Trigger: Crimson Echoes (szczerze się przyznam, ze dowiedziałem się o nim dopiero dzisiaj;). Gra robiona 5 lat miała wyjść jeszcze w tym miesiącu. Więcej info w linku. Naprawdę szkoda, ale mam nadzieję, że projekt jednak ocalał i gdzieś wycieknie.
http://kotaku.com/52... ... n-projects

edit: zapomniałbym, fuck you square-enix :[
  • 0

#87 Uuk Napisany 12 maj 2009 - 17:12

Uuk

    Dante

  • Forumowicze
  • 1487 Postów:
Przypomniał mi się jakiś podobnie skasowany projekt na Chrono Triggera w 3D, ale tam prace były dużo mniej zaawansowane. Chociaż niektóre elementy (część dialogów, Leo Tank :P ) wydają mi się nieco dziwne w tej produkcji, zdecydowanie wolałbym móc wydać osąd po sprawdzeniu pełnej wersji. Ech, Square, Sqare... pies ogrodnika, ot co.
  • 0

#88 Danteusz Napisany 14 lipiec 2011 - 18:19

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 27934 Postów:
Przeszedłem po raz pierwszy Chrono Trigger i jestem lekko rozczarowany. Gra jest bardzo dobra, ale z pewnością nie najlepsza w historii. To co napiszę będzie zawierać sporo spoilerów z różnych czołowych jRPG, więc jak ktoś nie chce sobie popsuć FFT czy Chrono Cross to radzę nie czytać. Po kolei:

1. Fabuła
Najbardziej istotny element każdego jRPG, w CT niestety rozczarowuje. Główna oś fabularna to przenieś się w czasie, zabij Lavosa...i tyle. Spodziewałem się lepszego rozwinięcia tego wątku, pokazania powodu dla którego Lavos przybył na Ziemię, wyjaśnienia czym jest istota która według Robo pomagała bohaterom, ale nie, niestety nic takiego nie miało miejsca. Przeszedłem większość questów pobocznych, były ciekawe, ale nie rozwinęły głównego wątku. Końcówka też nieciekawa, Lavos ginie, wszyscy się cieszą. Mocnym wątkiem była historia Magusa i wydarzenia w Antyku, ale reszta była tylko OK. Całość nie umywa się do wielkiej intrygi z FFT, w której zamieszani byli władcy świata i Kościół, powolnego odkrywania kto naprawdę kieruje światem w Xenogears, nie ma dramatyzmu z FFVII czy Persony 3. Sporą jest zbyt szybkie ujawnienie Lavosa, po 5 godzinach gry wiadomo kogo trzeba zabić, wiadomo że wystarczy napakować postacie i ruszyć do boju. Plusem z pewnością jest nieliniowość, wtedy musiało być to przełomem, ale gra mnie nie wciągnęła na tyle żebym przechodził ponownie w celu zobaczenia innych zakończeń

2. Długość gry
Zbliżam się do 30 godzin gry, zrobiłem większość questów, idę na Lavosa, pokonuję go, a tu koniec? CT jest tylko trochę dłuższy niż RE4, 30 godzin w jRPG to zbyt mało. Mam wrażenie że zabrakło twórcom czasu albo budżetu na dopracowanie końcówki gry, co widać po etapie Black Omen - idzie się prawie cały czas do przodu bijąc po drodze przeciwników, nie ma żadnych zagadek czy rozgałęzień drogi, na końcu masa form Lavosa będących kopiami poprzednich bossów, finałowa walka i króciutkie zakończenie. Po skończeniu gry czułem spory niedosyt

3. Postacie
Najciekawszym bohaterem był bez wątpienia Magus, reszta była albo niezła (buntowniczka Marle czy szukający zemsty Frog), albo przeciętna (Lucca jest naukowcem i jej mama miała wypadek, to tyle na temat jej historii). Główny bohater jest niemową, w efekcie jego śmierć kompletnie mnie nie interesowała, wskrzesiłem go tylko żeby pchnąć fabułę do przodu. Śmierć Zacka w Crisis Core czy głównego bohatera w Personie 3 mną poruszyła, podobnie było z utratą ciała Serge w Chrono Cross czy chorobą Clouda w FFVII (w te dwie ostatnie gry grałem w gimnazjum, nie wiem jaką miałbym teraz opinię). Standardowe imiona są słabe (robot Robo, żaba Frog, mag Magus - dajcie spokój), a nigdy w jRPG nie ustawiam własnych. Do tego Toriyama mógłby chociaż sprawiać pozory że nie kseruje designu z Dragon Ball ;)

4. System walki
Jest OK, nie mam mu nic do zarzucenia. Jest trochę kombinowania, nie ma zbyt wielu przestojów w walce. Doceniam brak randomów w grze z 1995, ale gram w nią teraz, obecnie większość gier z tego gatunku również ma przeciwników widocznych na ekranie, więc nie jest to tak wielką zaletą. Ilość statystyk nie przytłacza, dzięki czemu nie trzeba spędzać wielu godzin w ekwipunku

5. Trudność
Gra jest zbyt łatwa! Pod koniec gry miałem mocarzy którzy rozwalali większość przeciwników w jednej turze, a nie robiłem dłuższych przerw na pakowanie postaci. Jedyną trudnością byli niektórzy bossowie na których trzeba było znaleźć sposób, co akurat jest sporym plusem.

6. Grafika i dźwięk
2D się nie starzeje, CT nadal jest śliczny. Postacie są ładnie animowane, tła cieszą szczegółami. Muzyka jest świetna, nie mam jej nic do zarzucenia. Wolę soundtrack z Chrono Cross, ale to tylko kwestia gustu

Podsumowując, CT podobało mi się, przyjemnie spędziłem czas, ale po opiniach jakie czytałem w necie spodziewałem się czegoś lepszego. Wyżej od niego stawiam FFT, Personę 3, Chrono Cross, FFVII czy TWEWY

To by było na tyle, pewnie i tak nikt nie przeczyta ;]
  • 0

#89 torq314 Napisany 14 lipiec 2011 - 19:16

torq314

    Buddhabrot

  • Moderatorzy
  • 21909 Postów:

To by było na tyle, pewnie i tak nikt nie przeczyta ;]


przeczytałem, z większością rzeczy się zgadzam. poza tym ze kiedy przechodziłem CT po raz pierwszy (i jedyny) ponad 10 lat temu, to gra miażdżyła większością rzeczy, które dziś uznajesz za rozczarowujące.

zwłaszcza na tle Final Fantasy, które mnie odrzuciło bezsensownym grindowaniem.

to już była epoka PSX i prawie natychmiast podszedłem do Crono Cross, co chyba było błędem, bo przesyciłem się tymi klimatami i Crono po kilku godzinach mnie też znudziło (mimo że technologicznie zjadało CT na śniadanie i wrażenie z intra, a potem gry w CC w porównaniu do CT było takie mniej więcej jak z gry w Mario 64 vs Super Mario Bros 3).

ze dwa lata temu (?) kupiłem ten port na DSa, przeszedłem połowę i już nie miałem pary grać do końca.
  • 0

#90 drAKul Napisany 15 lipiec 2011 - 08:40

drAKul

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1135 Postów:
Wiesz jak Chrono wyszedł iks lat temu też inaczej to wyglądało - wrażenia audio-wizualne były prima sort, (Ja mam łatwo wychowałem się na NES i SNES więc umiem się zachwycić 8 i 16 bitą grafiką ale gdybym zaczynał później byłoby mi ciężko), a gra była świeżuteńka na zachodzie pod względem fabuły, motywów i wiele innych rzeczy (w Nipponie już nie bardzo, bo CT dużo czerpie z innych gier nie wydanych w tamtych czasach bez krzaczków). IMHO fabularnie Chrono wciąż się broni (ba jest świetny), a postacie są rewelacyjne przedstawione ale ja to ja i wiadomo gusta itp itd. (Po dziś dzień uważam że wszystkie oceny serii Halo są jakimś żartem, a FFVII uważam za highly overrated, chyba nie ma kogoś takiego kto by się wszystkimi wychwalonymi grami zachwycił). Tak czy siak możesz sobie wpisać legendarną pozycję w swoje growe CV i wyrażać swoje poglądy na jej temat opierając się nie tylko na screenshotach :)
  • 0