Skocz do zawartości

Zdjęcie

Najbardziej rewolucyjna gra na GCN - plebiscyt


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

Ankieta: Największa rewolucja na kostce to: (35 użytkowników głosowało)

Największa rewolucja na kostce to:

  1. Wind Waker (7 głosów [15.22%])

    Procent głosów: 15.22%

  2. Super Mario Sunshine (1 głosów [2.17%])

    Procent głosów: 2.17%

  3. Animal Crossing (2 głosów [4.35%])

    Procent głosów: 4.35%

  4. Donkey Konga (2 głosów [4.35%])

    Procent głosów: 4.35%

  5. Metroid Prime (20 głosów [43.48%])

    Procent głosów: 43.48%

  6. Viewtiful Joe (4 głosów [8.70%])

    Procent głosów: 8.70%

  7. Pikmin (3 głosów [6.52%])

    Procent głosów: 6.52%

  8. Eternal Darkness (6 głosów [13.04%])

    Procent głosów: 13.04%

  9. Super Monkey Ball 1 i 2 (1 głosów [2.17%])

    Procent głosów: 2.17%

Głosuj Goście nie mogą głosować

#1 Kaxi Napisany 13 lipiec 2004 - 12:29

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 11780 Postów:
Pamiętacie zapewne podobne podsumowanie dotyczące wszystkich konsol w jednym z poprzednich numerów. Teraz proponuję taką zabawę tutaj na forum, obejmującą gry na GCN. W celu ułatwienia powstaje ankieta.

Ja swój głos oddałem na Metroid Prime. Mimo, że właśnie ED uwazam za najlepsza gre, najwiecej rewolucyjnych elementow zawiera Prime.
  • 0

#2 Jedyn Napisany 13 lipiec 2004 - 14:01

Jedyn

    RYJ

  • Forumowicze
  • 19795 Postów:
ja też wybrałem Prime'a bo gra jest nie tylko świetna ale też bardzo świeża, jeśli chodzi o nowe pomysły w grach FPP. Do tego swietna grafa, klimatyczna muzyka. Ale rewolucją nie jest, niestety, tylko przewspaniałą grą........
  • 0

#3 Blizzard Beast Napisany 13 lipiec 2004 - 14:27

Blizzard Beast

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 4576 Postów:
Coz, ja tez na Prime, choc nie jestem tego w 100% pewien. Znaczy sie, oczywiscie, ze Prime zawiera mase rewolucyjnych elementow, ale nie galem jeszcze w WW, wiec nie wiem, czy to wlasnie nie tej grze przyznalbym tytul, gdybym ja skonczyl (grafika...).
  • 0

#4 Gość__* Napisany 13 lipiec 2004 - 15:08

Gość__*
  • Goście
Oczywiscie, ze Zelda TWW a to za sprawa rozwiazan graficznych nie spotykanych az do jej czasu nigdzie indziej az na taka skale, potezny swiat, w ktorym jest caly czas cos do roboty, czlowiek nigdy sie nie nudzi, najwazniejsze jednak jest to, ze jest naprawde niewielki odsetek ludzi, ktorym po zagraniu ta gra sie nie podobala :D MP wielu osobom nie przypasil, choc bez watpienia jest rowniez rewolucyjny...ja jednak wyzej stawiam Zelde :o
  • 0

#5 Kaxi Napisany 13 lipiec 2004 - 15:29

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 11780 Postów:
Ja nie powiedziałem dokładnie co uwazam za rewolucyjne albo przynajmniej swieze w MP. Już naprawiam swoj błąd:

- labiryntówka z widokiem FPP, sam pomysl zasluguje na uwage
- przesłony, inaczej wizory
- efekty na szybce
- brak podzialu na levele, jedna ciagla przygoda
- żyjący świat z wlasna florą i fauną, drobiazgowo opisany

Jest jeszcze wiele plusów, takich jak mnostwo sekretowczy wspaniale wymieszane patenty na przejscie dalej, ale nie sa juz one ani rewolucja, ani czyms rzadko spotykanym.
  • 0

#6 Jedyn Napisany 13 lipiec 2004 - 16:38

Jedyn

    RYJ

  • Forumowicze
  • 19795 Postów:
dla mnie WW nie był rewolucyjny, bo poprzednie zeldy na N64 były prawie identyczne pod względem rozgrywki( miasto, dungeon, masa mini gier, nieliniowe subquesty)- tylko grafa sie zmieniła.
  • 0

#7 slave Napisany 13 lipiec 2004 - 23:47

slave

    Mega Man

  • Narybek
  • 116 Postów:
moze to nie az taka rewolucja, ale z cala pewnoscia najlepsza [przynajmniej w mojej opinii] gierka na gacka - 'zelda'. przede wszystkim: swietna grafika, ktorej brakuje wielu innym pozycjom, a do tego niesamowity cell - shading, dodajacy jej tylko glebi i blasku. olbrzymie pole do popisu, a ponadto ukazanie samej postaci link'a z zupelnie innej, nieznanej dotychczas graczom, perspektywy. moze i efekt tego wszystkiego jest nieco komiczny, ale nie przeszkadza to w tym, ze 'wind waker' jest pozycja, w ktora powinien zagrac kazdy posiadacz kostki. dlatego tez moj glos oddaje na przygody mlodego elfa.
  • 0

#8 Gość__* Napisany 14 lipiec 2004 - 14:00

Gość__*
  • Goście
Oj, mylicie się panowie :!: Zajrzyjcie sobie do txtu "przegapiona rewolucja" w nr. wakacyjnym, aby dobrze zrozumieć pojęcie rewolucji. Jest to coś zupełnie innego, coś, co pozwala innym developerom podążać w tym kierunku, i dlatego, mimo że bardzo lubię Zeldę (ba, to mało powiedziane) und Metroida, zagłosowałem jako jedyny na Donkey Konga. Szkoda, że niema Jungle Beat, bo używanie bębęnków do sterowania postacią, chyba żadnej innej firmie sie nie zdażyło, ajm rajt? Najbardziej chyba zgadzam się z Kaxim (nie, to nie jest lizodupstwo :) ), bo w MP jednak sporo rewolucji jest. Efekt na szybce, flora&fauna oraz brak leveli zawsze zwracały moją uwagę, w jak najbardziej pozytywnym tego słowa znaczeniu. A w WW... Cal shadowa grafika... była. Dungeony... były. Olbrzymia przygoda... była. Pływanie... to klimat gry, a nie żadna rewolucja.
Podsumowując: z utęsknieniem czekam na wszelakie gwiazdkowe sequele, ale wiem, że wiele w nich rewolucji nie będzie. Ot, bardzo przyjemna zabawa i kilka świerzych, co nie znaczy rewolucyjnych zastosowań. A rewolucję, przynajmniej taką małą, to może spotkamy w grach z DK Controlerem. No i czekam na N camera, bo podobno ma się ukazać wraz z Mario Party 6. No, ale wcześniej był Eye Toy, więc... uff, to tyle mam do powiedzenia.
  • 0

#9 Gość__* Napisany 14 lipiec 2004 - 14:07

Gość__*
  • Goście
Bebenki o ile sie nie myle rowniez byly wczesniej i to wiele razy, natomiast efekt kropel wody na ekranie byl chocby nawet w Wave Race :twisted: Cell Shading byl mowisz? podaj mi tytul gry w ktorej uzyty byl na taka skale jak w Zeldzie, do stworzenia tak poteznego swiata jak w Zeldzie :twisted: Rewolucyjnosc s[prawa sporna, w tym momencie trudno spotkac gre, ktora wytyczalaby nowe horyzonty...
  • 0

#10 Kaxi Napisany 14 lipiec 2004 - 14:14

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 11780 Postów:
Donkey Konga to genialna gra. Przemiodna po prostu i ejdna z najlepszych w jakie mozna zagrac w multiplayerze. Jednak była wzorowana na podobnej grze Namco (ktore swoja dorga robilo DKa) z japonskich salonow automatowych (o boze, co za wyraz). Jungle Beat ma szanse byc rewolucja, ale o tym za wczesnie mowic. MP6 z wykorzystaniem Manebito - szalenie mnie to interesuje i codziennie czekam na jakies info konkretne o kamerce. Jakis screen czy cos.

A wracajac do Metroida. Kropelki w Wave Race byly. Ale w MP masz skraplajaca sie pare, splywajaca wode, odbicie wlasnej twarzy w helmie podczas wyladowan...

A propo cell-shadingu w Zeldzie. Fakt, byl w innych grach, ale w ten Zeldzie to zupelnie cos innego. Porownajcie sobie cell z Vjoe czy Jet Set Radio do Wind Wakera. Zupelnie inny styl i dlatego WW znalazl sie w ankiecie.
  • 0

#11 Gość__* Napisany 14 lipiec 2004 - 14:21

Gość__*
  • Goście
Jasne, że w tak dużym stopniu nie użyto jeszcze calshadingu, ale co teraz :?: każdy developer będzie robił gry calshadowane... chociaż niezawsze produkt rewolucyjny powoduje rewolucję... eh

Rewolucyjnosc s[prawa sporna, w tym momencie trudno spotkac gre, ktora wytyczalaby nowe horyzonty...

Co racja to racja. A co do bębenków... ninny postanowiło, że wszystkie gry na GC z jedną z ich maskotek- Dkem bedą miały inny pad. że seria Zelda na GC będzie zaskakiwać (raz cal, teraz zupełnie sprzeczna rzecz- realistyczna) że mario... eh, no mario właśnie nie ma takiego elementu i że Metroid będzie FPP z B. realistyczną grafiką i z ogromnym światem. Ten (Gmoch say) "stały elemeny gry" 8) jest jedną z tych rzeczy za które lubie N. A może oni nic takiego nie planowali i ja robię sobie jakieś domysły :?
  • 0

#12 Gość__* Napisany 14 lipiec 2004 - 14:24

Gość__*
  • Goście
Też oddaje głos na Metroida m. in. za Scan, Thermal i X-ray i visor,szczegółową grafę.
  • 0

#13 Gość__* Napisany 14 lipiec 2004 - 14:46

Gość__*
  • Goście
No link-in, emblemat cię do czegoś obliguje :)
  • 0

#14 Gość__* Napisany 01 sierpień 2004 - 13:06

Gość__*
  • Goście
Damn, naprawde rewolucyjne tytuly wychodzily na N64. Tam byloby w czym wybierac. Zas GCN...wkurza mnie, ze tak naprawde nowatorskiej, rewolucyjnej gry nie posiada, niestety...TWW nie jest tak przelomowe, jak OOT, Sunshine nawet nie ma co prownywac do SM 64...jak dla mnie, najbardziej z calej tej listy swiezoscia zalatywalo Eternal Darkness. Panowie z SK stworzyli horror, jednak zupelnie rozny od tych wszytskich zelaznych koncepcji zawartych w Residentach. I bardzo dobrze wyszlo to w akcji- ED jest niesamowicie wciagajace, halucynacje rozwalaja a fabula trzyma naprawde wysoki poziom.
  • 0

#15 Gość__* Napisany 02 sierpień 2004 - 13:34

Gość__*
  • Goście
zgadzam sie - na ngc nie bylo zadnej zasadniczej rewolucji... choc trza przyznac ze mozliwosci czysto techniczne maszynki pozwalaja tworca gier nieco sobie poszalec, wprowadzac w zycie pewne nowe rozwiazania (np. wiatr w zeldzie, zwonione tempo w viewtiful'u). jest milo, fajnie ale nie 'wow'.
  • 0

#16 Gość__* Napisany 02 sierpień 2004 - 14:28

Gość__*
  • Goście
GCN zamienilo sie w maszynke do wydawania sequeli BARDZO fajnych pozycji. Szkoda tylko, ze sequele te sa jedynie fajne. Na szczescie, ku pokrzepieniu serc, znajda sie takie perelki jak RE 1 i 0, Metroid Prime czy Eternal Darkness, ale to troche za malo...Moze kolejne rewolucyjne gry zobaczymy dopiero na nastepnej stacjonarnej platformie Ninny.
  • 0

#17 gruby Napisany 04 sierpień 2004 - 21:25

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4416 Postów:
Ja daję Prime... W zasadzie tylko z tych powodów, o których napomkną juz Kaxi i chyba 1qaz1q. Natomiast myślę że chwila uwagi należy się AC. NIestety nie grałem w tą pozycję, ale relacje mówią, że gra świeża niczym polska demokracja.
  • 0

#18 Gość__* Napisany 03 wrzesień 2004 - 20:38

Gość__*
  • Goście
ciezki wybor. te gry to nie rewolucje a raczej subtelne ewolucje starych tytulow. sposrod wszystkich tytulow IMHO wysuwa sie chyba Pikmin.
W Zeldzie z nowych rzeczy tylko plywanie loodka i ogolnie wodna konwencja (cell shading i melodyjki juz byly) w MP mamy tryby wizji (byly w Avp) a reszta byla w innych metroidach. niestety podobnie jest z innymi grami, az sie prosi o cos na prawde nowatorskiego.
  • 0

#19 luck1985 Napisany 03 wrzesień 2004 - 21:58

luck1985

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2501 Postów:
Metroid moze byc swietny , nie gralem , widzialem filmik , ale na ta chwile stawiam za grafike w WW :D Ktora jest dziecinna, ale swietna i cieszy oko , ale nie jest to samo co OOT , tamto bylo mistrzostwem swiata .Musze dorwac MS i MP ;)
  • 0

#20 Gość__* Napisany 04 wrzesień 2004 - 13:36

Gość__*
  • Goście
a gdzie RE? w końcu jest to bardzo ciekawe zjawisko - zrobienie na nowo gry sprzed dobrych paru lat. to tak, jakby stare kapele swoje stare płyty nagrywały na nowo. jak robienie na nowo starych filmów. taka operacja. i to w dodatku operacja udana.

MP może i ma genialną grafikę, doceniam też technikę, w jakiej zrobiono Z:WW i VJ, jestem pełen podziwu dla pomysłów ED, ale głosuję na... Animal Crossing. bo mam ochotę zagrać w to jak cholera. :wink:
  • 0

#21 me&myself Napisany 29 marzec 2008 - 18:30

me&myself

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 518 Postów:
Ciężko mówić o jakiejkolwiek rewylucji na pastgenach... Stawiam na Pikmina. Metroid to IMO najlepsza gra jaka została wydana na GCN przy tym w pewnym sensie pionierska i nowatorska, ale to Pikmin IMO wprowadził największy powiew świeżości na kostkę. Tak, proste, bezpretensjonalne i wciągające gry odchodzą już praktycznie do lamusa, to takie lemingi w 3D Miyamoto po raz kolejny pokazał, ze najbardziej genialne i przelomowe pomysly to te najbanalniesze.
Wyróżniłbym jeszcze VJ z tych samych powodów.
  • 0

#22 Gość__* Napisany 29 marzec 2008 - 19:23

Gość__*
  • Goście
Eternal Darkness za to jak ta gra potrafila przestraszyc dziwnym klimatem. Nie bylo sztucznie napinanego strachu, tylko sam klimat. No i motywy z "ingerencja" gry w swiat realny :D Udalo sie tez cos co udalo sie niewielu... w horror wszczepiono naprawde swietna, spojna fabule.
  • 0

#23 cybercotlet Napisany 08 wrzesień 2008 - 10:36

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 6175 Postów:
A mi brakuje Geist'a :(
  • 0

#24 TEXZ Napisany 08 wrzesień 2008 - 10:55

TEXZ

    Soul Eater

  • Forumowicze
  • 28018 Postów:
Ja dziwię się, że nie wybrano RE4; Praktycznie co 2 gra TPP teraz opiera się na schematach stamtąd zaczerpniętych.
  • 0

#25 Kaxi Napisany 09 wrzesień 2008 - 22:35

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 11780 Postów:
RE4 ukazał się chyba jakies pół roku po założeniu tego tematu, wydaje mi się.
  • 0

#26 Gość__* Napisany 10 luty 2009 - 09:46

Gość__*
  • Goście
Ja w sumie postawiłbym na Donkey Konga Jungle Beat, to była taka mała rewolucja. Choć Metroid Prime przedstawił także nowe oblicze FPS, tak niezwykłe, ze do dziś ta gra budzi lekki podziw. Warto też wspomnieć o Zelda Wind Waker, za cellshading'ową oprawę, która w swoim czasie wyznaczyła istny trend w rozwoju tego stylu grafiki.
  • 0