Skocz do zawartości

Zdjęcie

Final Fantasy Type-0


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
65 odpowiedzi na ten temat

#31 burnstein Napisany 11 czerwca 2014 - 14:12

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 117 Postów:

Nope, założyłem nowy temat dla dużych kąsol.


  • 0

#32 Tawotnica Napisany 15 lipca 2014 - 21:57

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

Pamiętacie intro tej gry? 

 

 

bo ja nie pamiętałem i jak wreszcie się dzisiaj wziąłem z granie, to trochę zbierałem szczękę z podłogi. Wow.

Pierwszy rozdział również dostarcza z grubej rury. Od razu wrzuca w wir walki bez zbędnych, przydługich tutoriali (!) za to z Eidolonem, wielkimi mechami i kozackim boss-fightem na dzień dobry


  • 0

#33 Schrodinger Napisany 15 lipca 2014 - 22:05

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:
Nie ogarniam SE. Wydają trzy części i męczą konia przy tym FFXIII na całym świecie, a tego to nie wypuszczą gdzieś dalej.
  • 0

#34 leplutorius Napisany 15 lipca 2014 - 22:09

leplutorius

    Link

  • Forumowicze
  • 323 Postów:

Przegapiłeś newsa o wersji na PS4?


  • 0

#35 Schrodinger Napisany 15 lipca 2014 - 22:09

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:
no ale to dopiero teraz wydaja, a gdzie byli caly ten czas?
  • 0

#36 leplutorius Napisany 15 lipca 2014 - 22:17

leplutorius

    Link

  • Forumowicze
  • 323 Postów:

Nie wiem, może odstraszyły ich przypuszczalne wyniki sprzedaży tej gry na PSP poza Japonią (piractwo) czy też nieopłacalność robienia portu na Vitę (wiadomo dlaczego)? Zresztą, doszukiwanie się logiki w działaniach dzisiejszego SE nie ma właściwie żadnego sensu. 


  • 0

#37 Tawotnica Napisany 16 lipca 2014 - 22:40

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:
edit: w spoilerze umieściłem posty Kazuo z tematu "w co teraz gracie". Good read, mocno zachęca do zagrania:

Spoiler


Ależ ta gierka jest wy**bana w kosmos :mog: Różnorodność postaci to coś pięknego. Oprócz panienką z obuchem i dziewczynką z fletem ( :pf:) wszystkimi gra mi się bardzo dobrze i mam kłopoty z wybraniem jakiegoś maina. Na razie padło na Queen, 3 i 7. Queen to szybka, dobrze wyważona postać posługująca się równie sprawnie mieczem jak magią, dlatego nią najwięcej cisnę. 3 jest łucznikiem i wolę jego niż nieco bardziej dopakowanego Kinga z pistoletami, bo temu drugiemu kończą się pociski po 12 strzałach i musi przeładować broń. 7 to moja waifu z pejczem.
 
Najciekawszym do opanowania bohaterem wydaje się Jack (używa katany). Bardzo powolny, wymagający częstego używania bloku. Za to przebrzydle mocny, zabijający przeciwników na 1-2 ciosy przy odpowiednio wyprowadzonej kontrze.  

Dopiero trzeci rozdział zacząłem a już 7,5h nabite na liczniku, bo tyle rzeczy można robić poza głównym wątkiem.
 
- trenowanie w Arenie: niekończące się fale przeciwników, którzy dają mniej expa niż w overworldzie, ale można sobie ginąć.
 
- chodowanie Chocobosów: to akurat najmniej czasochłonna czynność. Po prostu dobieramy w pary te przerośnięte kurczaki i czekamy aż coś się wykluje z jaja
 
- sidequesty: spędzanie czasu w akademii, gadając z NPC z wykrzyknikiem nad głową w celu obejrzenia opcjonalnych cutscenek, dialogów i zgarnięcia itemków oraz tradcycyjne zadania poboczne w postaci fetchquestów itp. Szkoda tylko, że nie można zaakceptować parę sidequestów na raz.
 
- eksploracja mapki: overworld jest utrzymany w klasycznym, finalowym stylu, czyli miniaturki postaci na wielkiej mapie świata z random encounterami. Później pojawiają się jeszcze widoczni na mapce przeciwnicy.
Poza hubem-akademią są praktycznie od zaraz dostępne jeszcze trzy miasteczka i jaskinia. Miasteczka są niewielkie, składają się z dwóch alejek na krzyż, ale każde ma save point, więc warto od czasu do czasu zachodzić.
Jak zabłądziłem pierwszy raz do jaskini, to król tygrys mi wytłukł całą ekipę - game over. Trafiłem na roadblock z opcjonalnym szefkiem, który np. jest do rozwalenia w jednym z sidequestów. Wtedy tylko teleport ratuje, item kosztujący 2k gil. Szkoda mi było kasy, więc zginałem :ok:
 
- powtarzanie misji: bo misje są oceniane m.in. za szybkość czy ilość zebranych kul magicznych. Poza tym walki są tak kozackie, że szkoda tylko raz przechodzić.
 
- mikro-zarządzanie: 14 x zamiana eq, nauczanie i zamienianie umiejętności + plus usprawnianie czarow za „magic spheres” wypadające z przeciwników. Jestem w [s]siódmym[/i] czternastym niebie.
 
- czytanie historii w bibliotece: mega-, nie GIGA-szacun dla tłumaczy, że im się chciało. Często w tłumaczeniach fanowskich wszelkiego rodzaju logi czy backstory nie są przetłumaczone ze względu na ściany tekstu. FFT0 ma wszystko – od tutoriali przez charakterystykę postaci po opis misji i kroniki historyczne. Najlepsze, że fabuła w Type-0 jest tak z 600x lepsza niż w FFXIII. Nawet l’cie w miarę sensownie wpleciono :notbad:

Pieprzony must-have i z miejsca jedna z lepszych gier na PSP. Też kupię PS4 jak wyjdzie w Type-0 HD tylko po to, żeby pomasterować. No i na padzie będzie się grało dużo wygodniej – sterowanie kamerą jest takie jak w MonHunie, bo L/R są zajęte lock-onem i zmianą postaci. „The claw” się kłania :reggie:.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 16 lipca 2014 - 22:48

  • 3

#38 szczudel Napisany 17 lipca 2014 - 06:39

szczudel

    Big Boss

  • Nieaktywni
  • 4 593 Postów:

Podziwiam was za morze wolnego czasu ktore posiadacie na gry. Alez sam bym chciał w to sobie zagrac. Mam PSP z CFW wiec żaden problem abym sobie roma z patchem skolowal - ale patrzac jak  gra w mojego ostatniego JRPGa wygladala to wiem ze nie mialbym na to czasu.

 

Wyjdzie na Ps4, bedzie pad, Remote Play na Vite - wtedy znajde na to czas.

Fajnie że gra wzbudza tak pozytywne emocje - cos w takim razie jest na rzeczy.


  • 0

#39 Tawotnica Napisany 18 lipca 2014 - 11:39

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:
http://www.skybladec...ch-unavailable/

Unfortunately I’m forced to remove my posts and pages related to the popular Final Fantasy Type-0 fan translation project. That’s right, certain game company thinks that threats and false accusations are the way to treat its biggest fans. For the time being I can’t answer questions related to this matter, but I’ll write a more comprehensive post about all this once I get the chance.

Square-Enix :fp:
  • 0

#40 szczudel Napisany 18 lipca 2014 - 12:01

szczudel

    Big Boss

  • Nieaktywni
  • 4 593 Postów:

O matko ... :(

 

To już SE na glowie stanęło. Zamiast zapłacic kolesiowi kase, przybic piatke wziac tlumaczenie i użyć  w porcie robia takie coś...

 

Jak to sie stalo, że firma ktora w latach 90tych dala nam Xeanogears, FF7, LoM czy Chrono Trigger teraz ma takie podejscie do fanów.

 

Czy to podejście sie zmieniło czy dopiero teraz to zauważamy bo gry sa słabsze?


  • 0

#41 burnstein Napisany 18 lipca 2014 - 12:06

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 117 Postów:

Przecież SE od zawsze upi*rdala fanowskie inicjatywy, jak choćby http://en.wikipedia...._Crimson_Echoes


  • 0

#42 Schrodinger Napisany 18 lipca 2014 - 12:26

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:
fanowski remake CT też ujebali swego czasu
  • 0

#43 Kazuo Napisany 18 lipca 2014 - 15:10

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Doszedłem do 5 chapteru i... w sumie zapał mi lekko opadł. Szkoda, że lokacje są takie brzydkie, sterylne i nudne (jakieś miasta z kilkoma uliczkami na krzyż, hangary z Metal Gearami, ścieki itp.), a przeciwnicy powtarzalni i słabi designersko (roboty jako bossowie... suko, proszę...co to, MGS:Peace Walker?). Fabuła zaczęła się właśnie mocno rozkręcać, ale nie widzę już sensu wprowadzenia tylu bohaterów, skoro na 14 może ze 3 mają rzeczywiście jakieś znaczenie w opowieści, a reszta jest na zasadzie "a j*ebnę swoje 3 grosze od czasu do czasu". Na szczęście gameplay jak rządził, tak rządzi dalej, a fenomenalny system walki wciąż nie pozwala mi się oderwać od ekraniku PSP. Jest dobrze, nawet bardzo, ale chyba spodziewałem się po tej grze ciut więcej. 


  • 0

#44 Rudolf Napisany 18 lipca 2014 - 15:17

Rudolf

    Rumfer

  • Forumowicze
  • 5 734 Postów:

System walki lepszy niż w FFVII:CC (tak, wiem, że jest sporo rodzajów broni...)?


  • 0

#45 Kazuo Napisany 18 lipca 2014 - 15:37

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

W CC grałem dawno temu, ale z tego co pamiętam, to jest bardzo podobny, z tym że tutaj dodano sporo fajnych bajerów. W Crisis Core chyba nie było criticali, Trinity Attacks, S.O (specjalne ryzykowne zadania polegające np. na pokonaniu przeciwnika bez otrzymania jakichkolwiek obrażeń itp.), a już na pewno nie było walczenia w grupie i swobodnego zamieniania się między postaciami. Do tego Zack miał tylko jeden styl walki, tutaj mamy ich 14.


  • 0

#46 Kradziej Napisany 18 lipca 2014 - 17:27

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
:pf:

Podjarałem się mocno. Crisis Core było przegenialne. Pamiętam, że jak to Agito/Type-0 zapowiedziano to jarałem się jak dziki wieprz: wróżyłem, że to będzie idealna gra na koniec życia PSP. Se pograłem :pf:

Nie będę sie bawił w fanowskie pacze, ale jak już będe miał PS4 to ogram. I czekam na dalsze wrażenia, Kałużo i Tawocie!
  • 0

#47 Tawotnica Napisany 18 lipca 2014 - 19:52

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

System walki w Type-0 wymiata. Do każdego z fejsów są przyporządkowane komendy, co momentami sprawia mocno brawlerowe wrażenie. Niektóre postacie (Queen <3) nawet mają umiejętności anulujące dany cios np. magią, co już zupełnie bijatyki przypomina.

Do tego dochodzi, że zmiana postaci czy używanie itemków odbywa się w czasie rzeczywistym, więc rozgrywka nigdy nie traci impetu. Zamiast ataku grupowego możesz przyzwać pier***ego Ifrita zajmującego 3/4 ekranu i sterować nim jak jedną z postaci. Nie jest to jedyny Eidolon, więc do 14 standardowych postaci dochodzi jeszcze parę specjalnych.  

 

Zaciąłem się na combat exercise. C.E.to chamsko przelevelowane (tak +20 leveli dla przeciwników względem głównego wątku) opcjonalne misje, robione chyba z myślą o NG+. Gindowanie do nich mija się z celem, żeby sobie nie psuć zabawy w main game, więc trzeba się trochę namęczyć, mając postacie które konają po dwóch hitach.  

 

Wkurzają mnie requesty multiplayerowe. Multi w FFT0 polega na "inwazji" na modłę DkS. Można wybrać wsparcie po sieci albo lokalnie via "academy backup", gdzie gra losowo generuje nam pomocników. Nie lubię, nie robię, bo wolę rotację bohaterów niż grać jednym, jednak trochę mnie mierzi, że tak wcześnie w grze już tyle rzeczy omijam (CE, sporo SO, teraz multi).

 

Co do postaci, to spodziewałem się, że większość z nich będzie raczej sztampowa i bezpłciowa. Oferując taką dużą ilość bohaterów nie da rady zapewnić wszystkim odpowiedniego tła. Uważam, że autorzy całkiem nieźle wybrnęli z tego problemu, skupiając się bardziej na całej grupie "Class 0" i paru kluczowych bohaterach. Dużo ciekawiej niż nastoletnie bishoneny i waifu zapowiadają się z resztą drugoplanowe postacie pociągające za sznurki. Liczę na ostry backstabbing, intrygi i dramę z l'cie :olo: No i brakuje mi Lightning :ok: (jk)   


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 18 lipca 2014 - 19:53

  • 0

#48 Kazuo Napisany 18 lipca 2014 - 21:29

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Trochę lipa, że postacie, z których się nie korzysta levelują tak zarąbiście wolno. Moje standardowe trio dobija już do 30 lv. a reszta ma ledwo po 15 poziomie... niby przez większość czasu to nic, ale teraz doszedłem do momentu kiedy klasa rozbiła się na dwa mniejsze teamy i mam przej*ebane, bo ten słabszy ma problem z zabiciem zywkłych stworków (te mają ponad 20 lv.). Nie ma to jak ginąć po jednym szlagu, a gdzie tu jeszcze walka z bossem :olo:


  • 0

#49 Tawotnica Napisany 18 lipca 2014 - 22:23

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

o, dobrze wiedzieć. Będę się starał levelować całą ekipę, żeby przynajmniej miała sugerowany sugerowany level poprzedniej misji. W sumie to zawsze można sobie przerwę zrobić jak się nie chce grindować i trzymać konsolkę w sleep mode :olo: ciekawe czy ten feature w takiej postaci też będzie na stacjonarkach :hmmm: 


  • 0

#50 Schrodinger Napisany 18 lipca 2014 - 22:26

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:
w sleep mode sami nabijaja lvl!? borze jakie to jest dobre :bowdown:
  • 0

#51 Kazuo Napisany 18 lipca 2014 - 23:10

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Bardzo wolno i tylko jednej postaci, ale zawsze :) Ja zostawiam tak konsolkę jak się kładę spać/wychodzę do pracy, wracam - i wpada exp :cf:


  • 0

#52 Tawotnica Napisany 20 lipca 2014 - 20:08

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

Też jestem teraz w tym momencie, gdzie się ekipa podzieliła i omg jaką ostatni chapter miał trollowatą końcówkę.

Co do miejscówek, to korytarzyki nie robią wprawdzie wrażenia, ale misje którymi się kończy rozdział zawsze są fajnie urozmaicone - tu jakiś mutant niezniszczalny, goniący cię przez cały level, tam strzelanie z armaty do smoków, gdzie indziej ratowanie kogoś na czas, a to wszystko doprawione trudnymi S.O. przy kozackim systemie walki.

 

Jeżeli już się czegoś czepić to proporcji overworld/misje. Ja tak na oko 2x więcej czasu spędzam na nudnych fetch-questach albo frustrujących C.E. na mapce świata, która oprócz łapania Chocobosów i dwóch jaskiń na krzyż ma niewiele do zaoferowania. 

No i zupełnie nie łapię tych niby-strategicznych misji, gdzie zajmuje się bazy i atakuje miasta. Te fabularne w ogóle robią się same  :pf:. Jedyne w których z marszu S-rank dostałem. 

 

Za to prze-pompatyczny soundtrack mnie urządza:



motyw główny od 3:16 - jaki kosmos - bardziej rozdmuchany niż ego Kanyego Westa :olo: Praktycznie cały OST taki jest. Za rzadko zdarza się spokojniejszy wałek, jak ten o: 

 

 

który bardzo pozytywnie mi się z SMT:DDS kojarzy. Mógłby lecieć w Sahasrara i bym się nie skapnął, że z innej gry.

 

 


  • 3

#53 Kazuo Napisany 20 lipca 2014 - 23:47

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Doszedłem do 7 chapteru, jest chyba 8, więc niedługo giereczka pęknie. Troll z podzieleniem ekipy, to był jeszcze luz, ale jak mi zabrali moją najsilniejszą postać, którą pakowałem od początku (uwarunkowane fabularnie), to od tego momentu gra pod względem poziomu trudności spokojnie dorównuje Dark Souls - bossowie, a nawet zwykli przeciwnicy, zabijający jednym ciosem to dla mnie chleb powszedni. No k*rwy po prostu :don:

 

Operacje taktyczne na otwartym terenie akurat rozumiem, ale odkryłem ich irytującą wadę - trzeba je rozgrywać dokładnie tak jak to sobie wymyślili twórcy... więc takie taktyczne to wcale one nie są. Wystarczy jedynie słuchać tego co podpowiada nam Moogle, ot cała filozofia. Próbowałem parę razy rozegrać taką akcję po swojemu (np. zachodząc bazę przeciwnika z innej strony), ale podobnej opcji zwyczajnie nam nie udostępniono (nasze wojska albo kierują się tylko w jednym kierunku, albo stoją jak kołki). Szkoda.

 

Bonusowych misji nie chce mi się robić. Raz, że trzeba zapierdzielać często niezły hektar, a dwa, że wartość nagród pozostawia nieco do życzenia. Lepiej się ograniczyć do rozmów z NPC'ami w akademii - za to też wpadają itemy, a roboty przy tym znacznie mniej. W ogóle mogliby się bardziej postarać z atrakcjami, bo akademia jest dosyć duża, ale roboty w niej niewiele. Nawet arena po pewnym czasie nudzi.

 

Zdecydowanie najlepsze są misje z głównego wątku fabularnego. Wyraźnie czuć, że w tym świecie toczy się ostra wojna - batalie mają epicką skalę i to nie tylko na mega efektownych filmikach, ale też podczas samej gry. Summony robią naprawdę mocarny rozp*erdol na polu bitwy :mog: jeszcze chyba w żadnym Fajnalu aż tak dobrze ich nie wykorzystano. Dobrych twistów też nie brakuje, śmierć jest wszędzie (giną ważniejsze postacie) i fajnie zrobiono też to, że tym razem drużyna nie jest wcale taka zgrana jak w innych częściach serii - dochodzi do częstych sporów, a sami bohaterzy traktowani są nie jak bohaterowie, ale jak maszynki do zabijania (gdyby jeszcze nie mieli ryjów pryszczatych nastolatków byłoby to bardziej wiarygodne :cf: ). Szczerze, to mocno zaczynam się zastanawiać czy w ogóle będzie tu happy end, bo jak na razie niezbyt się na to zanosi. I dobrze.

 

Soundtrack jest super. Utworki idealnie oddają ponury charakter gry - dominują poważne i smutne brzdękania, chociaż efektownych i agresywnych kawałków też nie brakuje (jajcarskie przygrywki też są, np. kawałek podczas jeżdżenia na chokobosie). Nic tylko karwa słuchać!

 

 

 

 

idę grać dalej :olo:


  • 3

#54 Kradziej Napisany 21 lipca 2014 - 09:33

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
Kazuo, karwasze, lubię, jak w coś gierasz, bo o tym dużo piszesz z zajawką i jest spoko.
  • 0

#55 Kazuo Napisany 21 lipca 2014 - 12:51

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Dzięki, ja tak mam z postami Tawota, które również strasznie ociekają podjarą :)  Chętnie bym pisał więcej, tylko brakuje fajnych gierek do pogrania, większość niestety zbywam lekkim pierdnięciem.


  • 0

#56 Tawotnica Napisany 21 lipca 2014 - 21:42

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

http://kotaku.com/fi...asco-1608340061

 

z tym patchem fanowskim to okazuje się większa drama niż "złe Squeenix skapnęło się miesiąc po zapowiedzi wersji HD". Ponoć wrzucenie łątki w sieć przed E3 to samowolka gościa, który prowadził stronę projektu.  


  • 0

#57 Kazuo Napisany 22 lipca 2014 - 02:44

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

http://www.ppe.pl/ne...asy_type_0.html

 

 

Kto ma zamiar zagrać kiedyś na PS4/Xone, ten niech się lepiej MODLI, żeby było dual-audio. To po prostu nie ma szans, żeby amerykański dubbing pasował do takiej gry, a jak już widzę takiego Matthew Mercera (Leon z RE6) w roli Treya, to momentalnie załącza mi się facepalm. Japoński dub jest po prostu mistrzowski i niezastąpiony w tym przypadku.


Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 22 lipca 2014 - 02:45

  • 0

#58 Tawotnica Napisany 22 lipca 2014 - 03:04

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:
Kazuo, to gra Square-Enix, więc oczywiście będzie dual-audio.

Jako DLC.

Za 20zł :reggie:
  • 0

#59 Kazuo Napisany 22 lipca 2014 - 03:09

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:

Haha, nie ma lipy.

 

Ale tylko wtedy będzie dało się w nią grać bez wyciszania telewizora.


  • 0

#60 szczudel Napisany 22 lipca 2014 - 06:40

szczudel

    Big Boss

  • Nieaktywni
  • 4 593 Postów:

Kazuo, to gra Square-Enix, więc oczywiście będzie dual-audio.

Jako DLC.

Za 20zł :reggie:

Chciałes napisac jako czasowy darmowy Exlclusive dla posiadaczy P+, a potem dla plebsu który nie zdązyli zaznaczyc za 16pln?


  • 0