Stare tytuły z PSOne na PS2
#1 Napisany 21 sierpnia 2004 - 08:41
Wiem, że temat dziwny/głupi, ale ciekawość mnie zżera.
#2 Gość__* Napisany 21 sierpnia 2004 - 12:24
Swoja droga gry PS1 kiepsko chodza na PS2 - lepiej za grosze kupic starego "plejaczka" i na nim grac w klasyki .
#3 Napisany 21 sierpnia 2004 - 18:26
Swoja droga gry PS1 kiepsko chodza na PS2 - lepiej za grosze kupic starego "plejaczka" i na nim grac w klasyki .
pierwsze słysze, może jakies przykłady, przeciez ps2 jest szybsza, lepsza itp. co moze źle działać ?
#4 Napisany 21 sierpnia 2004 - 19:36
Jesli jakas gra z PSOne wywala sie na PS2 sprobuj WYLACZYC przyspieszone wczytywanie - czasami wlasnie to jest przyczyna.
Właśnie w tym jest problem, Meanthord. To znaczy, wiem o tym, że przyśpieszone wczytywanie czasem wywala gry. Dlatego nie włączam tej opcji, ale z tego, co czytałem (w N+ zresztą...) wynika, że PS2 samo z siebie przyśpiesza minimalnie wczytywanie danych - pewnie dlatego te najstarsze tytuły się wywalają. Ogólnie jednak gry chodzą normalnie - tylko te najstarsze giery mają jakieś problemy z wczytywaneim danych. Wyjątkiem jest Soul Blade/Edge, w którego w ogóle nie można grać na PS2. Szkoda, że opyliłem swojego szaraka. Niby pozostaje emulator, ale... Bez kitu - nienawidzę emulatorów. Co prawda Suikoden I działa bezproblemowo na emu, ale wolę jednak konsolkę.
#5 Gość__* Napisany 21 sierpnia 2004 - 23:21
mi tam chodzą bez zarzutu
może piraty się wam kopią , proponuje operować oryginałami ale wiem że itak nikt mnie nieposłucha...
#6 Napisany 22 sierpnia 2004 - 00:59
mi tam chodzą bez zarzutu
może piraty się wam kopią , proponuje operować oryginałami ale wiem że itak nikt mnie nieposłucha...
Typowe... Wiedziałem, że ktoś z tym wyskoczy...
Po pierwsze - mówię o oryginałach. Po drugie - nie mam na myśli większości gier z PSOne, a jedynie trzy tytuły (Suikoden I, Tekken 1, Soul Blade). W końcu po trzecie - sprawdzałem te gry na PSOne i działają bez zarzutu, więc wina musi leżeć po stronie PS2.
#7 Gość__* Napisany 24 sierpnia 2004 - 09:54
No to lecimy.
Destruction Derby
Gra z roku 1995, moja pierwsza na Psx, dlatego też jest pierwsza tutaj. Po odpaleniu tej gry w "nowej" oprawie różnica w grafice nie jest wielka, ale zawsze coś. Autka wyglądają nieco lepiej, a i otoczenie w postaci asfaltu, skał i dekoracji też jest lepsze. Co jest ważne czas Loadingów w tym tytule został znacznie skrócony, co przyjemnie wpływa na granie zwłaszcza, że ładowanie występuje tu niemal na każdym kroku.
Gran Turismo
Ta stara już dzisiaj gra prezentuje się znacznie lepiej z PS2 na pokładzie, i choć dzisiaj rzšdzi GT3 to właśnie od GT wszystko się zaczęło. Dosyć długie loadingi uległy małemu skróceniu, natomiast grafika "urosła w oczach". Bryki teraz wyglądają elegancko, zarówno w grze jak i na powtórkach. środowisko gry też sporo zyskało, asfalt, piach, drzewa, dekoracje czy trawa są teraz gładkie i daleko im od tego co było bez Czarnuli. Replaye są jeszcze pięknięjsze niż dawniej, choćby ze względu, że pikseloza nie wali po oczach z każdej możliwej strony. Pamiętacie te "kwadratowe" tła na horyzoncie podczas powtórek, teraz wygląda to znacznie lepiej. W ogóle i replaye i gra wyglądaja zauważalnie lepiej. Przyjemność sprawia też szarpanie w trybie GT HiFi, gdzie grafika jest podcišgnięta jeszcze troszkę wyżej. Co tu dłużej tłumaczyć, GT odpalone na PS2 jest ładniutkie.
Tekken 3
Całkiem nieźle wypada T3 pod względem grafiki, bo postacie stały się bardziej przyjemne, zwłaszcza podczas replajów oraz demek po walkach jak i prezentacji kata (czy coś). Wydaje mi się, że ładowanie walk także uległo przyśpieszeniu i np. w moim przypadku przy porysowanej płycie i problemami z ładowaniem niektórych walk na PS2 wszystko szło gładko. Ale nie ma róży bez korzeni (czy jak to mówią. Muzyka, która normalnie leci podczas walk przy włączonym Disc Speed:Fast opóźnia się tzn. po rozpoczęciu walki soundtrack zaczyna przygrywać za jakieś 6 sekund. Ogólnie Tekken 3 na PS2 jest OK., ale bez rewelacji.
Tony Hawk's Skateboarding
Tony Hawk's Pro Skater 2
Są to dwa prawie identyczne tytuły więc opiszemy je razem. Co rzuca się w oczy po odpaleniu Hawk'ów na PS2 to zabójczo skrócony czas ładowania, trzeba przyznać, że przyjemnie wpływa to na granie bo wszystko jest szybsze. W kwestii grafiki jest równie młodzieżowo. Mamy zatem gładkie teksturki gdzie tylko możliwe, w otoczeniu, na zawodnikach i na licznych detalach. Nie grozi nam więcej widok "kwadratów" gdy podjedziemy pod ścianę a i replaye są znacznie ładniejsze. Muszę przyznać, że na mnie znacznie większe wrażenie wywarł "odświeżony" THPS2 bo jest naprawdę na czym oko zawiesić. Zacznijmy od zawodników, logosy na koszulkach sš teraz lepsze a grafiki na deskach sa bardziej wyraźne. Natomiast dekoracje zwłaszcza graffiti (np.Marsylia) wyglšdajš wręcz swietnie. Super, super...
Crash Bandicoot 3 Warped
Crash 3 ma sliczna grafikę nawet bez PS2, więc po odpaleniu tego szpila na Czarnuli różnic prawie nie widać, choć na pewno sa. Miodzio.
Medievil
U boku Czarnuli Daniel wyprzystojniał. Zarówno on jak i otoczenie wraz z przeciwnikami zyskali rozmyte teksturki, przez co gra wygląda ładniej. Loadingi skrócone, jednym słowem gra wygląda porządnie.
Soul Reaver
Tu mnie zamurowało. O tym, że SR ma znakomitą grafikę już wiemy ale teraz, to znaczy na PS2, ta gra wygląda rewelacyjnie. Moim zdaniem, jest rewelacyjnie. Bo wraz z doskonałą grafiką z gry i rozmytymi teksturami jest na co popatrzeć. Wygląd Raziela, przeciwników i scenerii jest przez to o wiele lepszy. Co do loadingów to tu ich wcale nie ma, więc naturalnie nie uległy przyśpieszeniu. Super, naprawdę super.
Vagrant Story
Kolejny opad szczęki (dobrze, że mam dywan bo mogłaby się potłuc;). Szok, ta gra na PS2 jest przepiękna. VS ma świetną grafikę a Czarnula jeszcze dokłada wisienkę na czubku. Szczegółowo i dokładnie dopracowane lokacje, przeciwnicy na Szaraku mogły walić pikselami po gałach przy zbliżeniach, ale teraz nie ma o tym mowy. Wszystko jest teraz gładziutkie, a przeciwnicy i tereny komnaty to poezja. Jeszcze częściej można się zatrzymywać tylko po to aby podziwiać wykonanie tej gry. Szkoda jedynie, że loadingi nie zostały zbytnio skrócone. Coś świetnego.
Silent Hill
Ten szpil działa na Czarnuli poniżej moich oczekiwań. Przede wszystkim super szybkie loadingi są spoko, ale mają efekt uboczny. Otóż wszelkie dialogi w grze wygłaszane przez postacie są czytane równie szybko, w rezultacie brzmi to debilnie i raczej odradzam granie z Disc Speed: Fast. Jeżeli chodzi o grafikę to zastosowany efekt gładkich tekstur czyni SH strasznie nierówną graficznie. O co chodzi? Ano o to, że tylko niektóre tekstury uległy polepszeniu podczas gdy inne wyglądają beznadziejnie. Np. szkoła daje radę, a już tereny zewnętrzne zasysają, potwory wyglądają lepiej, a drzewa i momentami krew sa lipnie dziwaczne. Jeżeli już grać to chyba lepiej "po staremu". Przy okazji polecam grać z Self View (Options>R1L1>View Mode) ( kupa w majtach gwarantowana;).
Parasite Eve II
Ze względu na zastosowaną grafikę niewiele może w tej grze ulec poprawie oprócz postaci i potworów. Tak też właśnie jest, postacie i przeciwnicy wyglądają lepiej, co daje się we znaki w wstawkach gadanych, tu jest naprawdę dobrze. Jedno ale, otóż w tym szpilu lepiej korzystać z Disc Speed: Standard, ponieważ w innym razie gra ma tendencję do wieszania się i błędów w grafice, a tego nie chcemy.
MetalGear Solid
Można po nią sięgnąć zwłaszcza przed graniem w dwójkę, co by klimat jeszcze bardziej zgłębić. A warto, bo ta gra "w wersji ps2" prezentuje się lepiej. Tia, spoko, spoko bez fajerwerków. Zacznijmy od tego, że postacie (aktorzy?) oraz przeciwnicy wyglądają całkiem całkiem, a środowisko gry też wyładniało, pikseloza wzięła urlop. Oczywiście MGS nie byłby sobš gdyby nie ogromna ilość animacji. A z tymi to teraz bywa różnie. Wstawki są rzeczywiście miłe dla oka, chociaż dzieją się dziwne cuda pokroju znikające czy migoczące tekstury. Da się to przełknšć ale morda się krzywi. Mimo wszystko MGS daje radę.
Final Fantasy VII
Przyznam szczerze, że grajšc w Fajnala 7 nie zauważyłem zbytniej różnicy i trudno mi cokolwiek powiedzieć.
Final Fantasy VIII
Cuda nie widy siedzą w PS2, bo po odpaleniu FF8 z Disc Speed: Fast gra zawieszała się jeszcze przed menu. Po wyłączeniu tej opcji było lepiej ale i tak jakieś syfy w postaci migoczšcych ekranów się zdarzają. Dobra to są pikusie a liczy się gra. Ta jest w "nowej" oprawie całkiem elegancka. Mapa świata, jej tekstury trawy, skał, lasu są ładnie rozmyte. Postacie też chwyciły troszkę mocy PS2 i teraz prezentujš się przyjemniej. Największy skok graficzny widać podczas walk. Przeciwnicy i bohaterowie wyglądają świetnie (jak na możliwosci PSX), a otoczenie sprawia niezłe wrażenie. Jednym słowem Fajnal 8 wygląda bardzo dobrze.
Medal of Honor
Na Czarnulce Medal prezentuje się niezwykle okazale. To co było bolączką na PSX, czyli pikseloza tekstur przy zbliżeniach (np. do ścian i innych elementów), teraz mile łaskocze oko rozmytymi tekturkami. Wszelkie naścienne dekoracje, jak i same ściany, dają radę, że aż miło. Nie można pominąć modelu broni jak i ręki, którą widzimy. Ten element jest teraz równie udany co wszystkie inne tekstury, a i przeciwnicy mają milsze gęby. Loadingi uległy przyśpieszeniu, co w sumie daję całkiem niezłe rezultaty. Zatem Medal został konkretnie podkręcony, można śmiało dalej grać.
Tenchu
Fajnie było znów wcielić się w niewidzialnego mordercę, bo PS2 konkretnie dopala Tenchu. Dawniej naszym oczom ukazywały się kupy pikseli, których wyglšd zwłaszcza przy "przylepianiu się do ścian" nieźle odrzucał. Teraz w końcu widać co dana tekstura przedstawia, a to za sprawš rozmycia tekstur jakie oferuje "gorąca Czekoladka". Również otoczenie, dekoracje i przeciwnicy są mili dla oka jak nigdy. Wydaję mi się, że lepiej ustawić Disc Speed Standard, gdyż na Fast gra ma tendencje do zacinania się.
Dave Mirra Freestyle BMX Radical Remix
Oto gra, w której chyba lepiej wyłączyć efekt Smooth, jeśli chodzi o tekstury. Dlaczego? Otóż gra jest dość wolna, da się grać ale widać, że coś jest nie tak. W sumie tektury rozmyte są ładne, a i loadingi nieco skrócone, ale raczej lepiej grać na normalnych ustawieniach.
Sled Storm
Standard, czyli rozmyte teksturki i lepsze loadingi. Graficznie gra wygląda ładniej, a dodajšc do tego jej grywalność mamy spoko szpila. Zwłaszcza jeśli chodzi o multiplaya. Postacie i elementy otoczenia wyglądają lepiej niż na PXSie, a śnieg, oraz jego różne odmiany, teraz do bólu przypomina biały zimowy puch. Naprawdę,to jest ten sam grywalny Sled Storm z jeszcze lepszą grafą. Polecam.
#8 Napisany 15 kwietnia 2005 - 11:26
#9 Gość__* Napisany 15 kwietnia 2005 - 21:26
#10 Napisany 16 kwietnia 2005 - 08:01
#11 Gość__* Napisany 16 kwietnia 2005 - 18:48
#12 Gość__* Napisany 03 maja 2005 - 09:14
#13 Gość__* Napisany 04 maja 2005 - 13:02
#14 Napisany 04 maja 2005 - 13:09
To chyba zależy od modelu konsoli - ja na przykład nie miałem żadnych problemów z FFT na swojej PS2. Miałem za to problem z innymi grami, między innymi z Valkyrie Profile.No to mnie zmartwiles, bo mam zamiar popykac w FFT w te wakacje na czarnuli.... Mam nadzieje ze az tak strasznie sie to nie prezentuje jak to tu przedstawiles o_O
#15 Gość__* Napisany 04 maja 2005 - 13:16
Dzieki za info....odetchnalem z ulga Z reszta tez sie zdziwilem ze akurat FFT sie rzekomo chrzani na czarnuli, gdyz gralem we wszystkie starsze Fajnale na czarnuli (oprocz 3,5,9) i chodzily idealnie... z reszta do zadnej gry z PSone puszczonej na PS2 nie mialem zastrzezen...To chyba zależy od modelu konsoli - ja na przykład nie miałem żadnych problemów z FFT na swojej PS2. Miałem za to problem z innymi grami, między innymi z Valkyrie Profile.No to mnie zmartwiles, bo mam zamiar popykac w FFT w te wakacje na czarnuli.... Mam nadzieje ze az tak strasznie sie to nie prezentuje jak to tu przedstawiles o_O
#16 Napisany 04 maja 2005 - 13:19
#17 Napisany 05 maja 2005 - 13:03
#18 Gość__* Napisany 05 maja 2005 - 13:06
Przecież to maszynka Sony.. jasne, że tak..jak wygląda sejwowanie w grach z psx na ps2? czy trzeba miec memorkę od psx-a?
#19 Gość__* Napisany 05 maja 2005 - 13:27
Nie wiem czy o to ci chodzi, ale jesli o to ze w ten sposob wyciagaja kase od klientow to wydaje mi sie ze n ie masz racji. Jesli by ktos mial tylko PS2 i chcial pograc w hity z PSXa to wyciaganiem kasy byloby kazanie mu/jej kupic drozszej memorki do czarnuli... a tak mozna kupic duzo tansza do PSone....Przecież to maszynka Sony.. jasne, że tak..jak wygląda sejwowanie w grach z psx na ps2? czy trzeba miec memorkę od psx-a?
#20 Gość__* Napisany 05 maja 2005 - 13:33
Taa.. a na Psxowej memorce akurat można zapisać stan gry z PS2, tak?Nie wiem czy o to ci chodzi, ale jesli o to ze w ten sposob wyciagaja kase od klientow to wydaje mi sie ze n ie masz racji. Jesli by ktos mial tylko PS2 i chcial pograc w hity z PSXa to wyciaganiem kasy byloby kazanie mu/jej kupic drozszej memorki do czarnuli... a tak mozna kupic duzo tansza do PSone....Przecież to maszynka Sony.. jasne, że tak..jak wygląda sejwowanie w grach z psx na ps2? czy trzeba miec memorkę od psx-a?
#21 Gość__* Napisany 05 maja 2005 - 13:39
Nie wiem gdzie to wyczytales, bo napewno nie w moim poscie. Napisalem ze jak ktos chce pograc w hity z PSXa. A w gry do PS2 normalne ze trzeba inna memorke... akurat tu nie widze niczego nienormalnego... z kolei za nienormalne uwazam ze do PS2 nie mozna podlaczyc starego Multi Tapa.. ale to juz inna para kaloszyTaa.. a na Psxowej memorce akurat można zapisać stan gry z PS2, tak?
#22 Gość__* Napisany 05 maja 2005 - 13:51
Może cie nie zrozumiałem, bo zdanie było troche nie jasno sformułowane, ale chodzi mi konkretnie o to zdanie:Nie wiem gdzie to wyczytales, bo napewno nie w moim poscie. Napisalem ze jak ktos chce pograc w hity z PSXa. A w gry do PS2 normalne ze trzeba inna memorke... akurat tu nie widze niczego nienormalnego... z kolei za nienormalne uwazam ze do PS2 nie mozna podlaczyc starego Multi Tapa.. ale to juz inna para kaloszy
Jesli by ktos mial tylko PS2 i chcial pograc w hity z PSXa to wyciaganiem kasy byloby kazanie mu/jej kupic drozszej memorki do czarnuli... a tak mozna kupic duzo tansza do PSone....
Dla mnie wyciągania kasy nie byłoby, gdyby na memorce od PS2 można było zapisać stan gry z Psxa.. a takie rozwiązanie tymbardziej nie jest dla mnie zrozumiałe, że Psxowe memorki są dzis ciężko dostępne..
#23 Napisany 05 maja 2005 - 14:00
#24 Gość__* Napisany 05 maja 2005 - 14:01
Z powyzszym zdaniem sie zgodze, jesli dodac do niego, ze oprocz mozliwosci zapisywania stanu gry z PSXa na "nowej" memorce, wciaz bylaby mozliwosc zapisywania go na "starej"... wtedy byloby idealnie.Dla mnie wyciągania kasy nie byłoby, gdyby na memorce od PS2 można było zapisać stan gry z Psxa.. a takie rozwiązanie tymbardziej nie jest dla mnie zrozumiałe, że Psxowe memorki są dzis ciężko dostępne..
A z ta dostepnoscia memorek do PSXa to nie przesadzajmy...chociazby na Allegro jest wiele ofert (ceny oscyluja w granicach 20zl); i to nie tylko uzywanych ale i nowych. Poza tym w sklepach tez je widzialem.
#25 Gość__* Napisany 05 maja 2005 - 21:47
#26 Gość__* Napisany 06 maja 2005 - 07:57
U mnie też inne Finale chodziły bez zarzutów tak jak Suikodeny i masa innych gier. Podzieliłem się tylko wrażeniami na temat gry w FFT .Dzieki za info....odetchnalem z ulga Z reszta tez sie zdziwilem ze akurat FFT sie rzekomo chrzani na czarnuli, gdyz gralem we wszystkie starsze Fajnale na czarnuli (oprocz 3,5,9) i chodzily idealnie... z reszta do zadnej gry z PSone puszczonej na PS2 nie mialem zastrzezen...To chyba zależy od modelu konsoli - ja na przykład nie miałem żadnych problemów z FFT na swojej PS2. Miałem za to problem z innymi grami, między innymi z Valkyrie Profile.No to mnie zmartwiles, bo mam zamiar popykac w FFT w te wakacje na czarnuli.... Mam nadzieje ze az tak strasznie sie to nie prezentuje jak to tu przedstawiles o_O
#27 Napisany 06 maja 2005 - 09:49
#28 Gość__* Napisany 09 maja 2005 - 14:46
#29 Gość__* Napisany 22 marca 2006 - 19:04
#30 Napisany 25 czerwca 2006 - 09:06
Wczoraj grałem kilka godzin, sejwowałem bez problemu zarówno grę jak i VR Missions. Jednak - nie restartowałem konsoli. Potem oczywiście sprzęt wyłączyłem, dzisiaj odpalam grę ...a na memorce żadnych sejwów. Na próbę pograłem chwilę, zasejwowałem (widać komunikat, że trwa zapis, ze powstał sejw etc.) Wyłączam i włączam konsolę - na memorce oczywiście żadnych sejwów
Najprościej byłoby stwierdzić, że memorka jest uszkodzona ale nie tak dawno jeszcze dobrze działała (grałem w Miedievila). Tyle, że wtedy jeszcze miałem klasyczną, dużą czarnulę. Poza tym trudno mi uwierzyć, że coś psuje się od tak, leżąc w szufladzie w kartoniku.
Memorkę oczywiście sprawdzę u kumpla na konsoli (bo jednak mam nadzieję, że to wina memorki), ale na wszelki wypadek zapytam: czy ktoś z Was słyszał o jakichś problemach z uzyciem memorki od PSXa na PS2 w wersji slim?