Skocz do zawartości

Zdjęcie

Onlive


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
156 odpowiedzi na ten temat

#1 Arasz Napisany 25 marca 2009 - 02:40

Arasz

    N3rO->Nero->Arasz_

  • Forumowicze
  • 2 201 Postów:
Nowa technologia, którą można nazwać miej więcej Games on Demand. Do grania potrzeba jedynie PC/Maca lub telewizora z przystawką Onlive + szybki internet. Wystarczy wybrać grę i... grać. Możesz mieć maszynę z epoki dyskietki łupanej z dobrym monitorem i pykać w Crysisa, Burnouta Paradise czy nowego Popka. Więcej w interwiew.

http://www.gametrail...ayer/47079.html

http://www.gametrail...ayer/47081.html

Może sporo namieszać ale wątpię żeby zabiło granie sprzętem. Jednaj przyszłość dla Onlive rysuje się bardzo kolorowo.
  • 0

#2 Texz Napisany 25 marca 2009 - 08:39

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Już widzę te pytania na forach typu "czy mi pójdzie na xxx" zamiast xxx oznaczającego konfigurację PC/Mac, prędkość połączenia internetowego. Swoją drogą jeżeli to wypali to czemu by nie. Za jakiś tam abonament można całkowicie zrezygnować z rozbudowy sprzętu na rzecz streamowanej oferty z internetu. Z drugiej strony obecnie na PC/Mac gra się w rozdzielczościach 1080p i żeby podobny efekt osiągnąć za pośrednictwem tej usługi nie chcę wiedzieć jakie trzeba mieć połączenie internetowe.
Kolejna sprawa to lag. Jeżeli będzie to usługa w USA gdzie choćby polski użytkownik netii ma odpowiedź na poziomie 150ms. to może to być bardziej wkurzające niż rzekomy delay w KZ2.
A może to właśnie jest przyszłość, tzn. ten lag w sterowaniu :P ?
  • 0

#3 Gość__* Napisany 25 marca 2009 - 10:11

Gość__*
  • Goście
Zanim to będzie "działać" to ja już będę na emeryturze. :-D
  • 0

#4 MonsieurWoland Napisany 25 marca 2009 - 10:31

MonsieurWoland

    Noblesse oblige.

  • Forumowicze
  • 15 249 Postów:

Z drugiej strony obecnie na PC/Mac gra się w rozdzielczościach 1080p i żeby podobny efekt osiągnąć za pośrednictwem tej usługi nie chcę wiedzieć jakie trzeba mieć połączenie internetowe.
Kolejna sprawa to lag. Jeżeli będzie to usługa w USA gdzie choćby polski użytkownik netii ma odpowiedź na poziomie 150ms. to może to być bardziej wkurzające niż rzekomy delay w KZ2.
A może to właśnie jest przyszłość, tzn. ten lag w sterowaniu :P ?


1) Do 1080p, wg. ludzi z onlive, potrzeba od 2 do 5 megabitów/s 2) Narazie nie wiadomo czy usługa pojawi się poza USEJ. 3)To jeden z problemów, drugi to fakt, że aby wszystko działało płynnie serwer musi być w odległości 5 tyś mil od klienta (i wiadomość musi lecieć po światłowodzie). Będziemy musieli podkradać przyłącza od Niemców, bo wątpię że w tym kraju, lub w krajach Europy Wschodniej prędko się takie urządzenie znajdzie.
  • 0

#5 Texz Napisany 25 marca 2009 - 12:09

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
http://polygamia.pl/... ... kcji_.html
Konfa pokazująca Onlive w akcji. Dla mnie to rewelacja ^_^
  • 0

#6 Hanz Napisany 25 marca 2009 - 13:23

Hanz

    youtube.com/dkstbeats

  • Forumowicze
  • 3 091 Postów:
Naprawdę przekonywujące.
  • 0

#7 MonsieurWoland Napisany 25 marca 2009 - 13:38

MonsieurWoland

    Noblesse oblige.

  • Forumowicze
  • 15 249 Postów:

Naprawdę przekonywujące.


Hanz wypluj te słowa. Jeżeli OnLive okaże się sukcesem to szlag trafi wydania pudełkowe gier i swobodne przenoszenie save'ów między kontami :cry:
  • 0

#8 ACZ Napisany 25 marca 2009 - 13:48

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 066 Postów:
Kiedyś na forum było już wstawiane info o podobnej usłudze innej firmy. To żadna nowość i imo usługa zawsze będzie totalnie niszowa i ograniczona growo (nie każdy wydawca na to pójdzie). Nie ma się czym jarać.
  • 0

#9 Kradziej Napisany 25 marca 2009 - 16:03

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
shinian + Kradziej = pełna solidarnosc w tym temacie :cry:
  • 0

#10 Gość__* Napisany 25 marca 2009 - 16:04

Gość__*
  • Goście
W sumie już coś podobnego istnieje.
www.quakelive.com

Quake3 za free, z rankingami, achivementami, leaderboardsami, friendlisty, dedykowane serwery.
Do gry potrzebna nam jest wyłacznie: Przeglądarka Internetowa. Ściągamy nakładkę która zajmuje 1Mb i Wsioooo
Gramy sobie w Quake przez przeglądarkę.
  • 0

#11 Hanz Napisany 25 marca 2009 - 17:09

Hanz

    youtube.com/dkstbeats

  • Forumowicze
  • 3 091 Postów:
Przecież dobrze wiecie, że ja też lubię swoje limitki.
  • 0

#12 Texz Napisany 25 marca 2009 - 17:16

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:

W sumie już coś podobnego istnieje.
http://www.quakelive.com

Quake3 za free, z rankingami, achivementami, leaderboardsami, friendlisty, dedykowane serwery.
Do gry potrzebna nam jest wyłacznie: Przeglądarka Internetowa. Ściągamy nakładkę która zajmuje 1Mb i Wsioooo
Gramy sobie w Quake przez przeglądarkę.

Oprócz tego ściągamy ważący ponad 200 MB plugin do przeglądarki, który nie jest niczym innym jak samą grą. I jeszcze jedno, specyfikacja samej gry zależy od sprzętu na jakim gramy. W Onlive nie o to chodzi, jeżeli miał bym porównywać te dwie usługi.
  • 0

#13 117 Napisany 25 marca 2009 - 17:22

117

    Elitarny użytkownik

  • Forumowicze
  • 10 903 Postów:
Nie jara mnie, bo nie gram na PC... przynajmniej do czasu premiery Starcrafta 2
  • 0

#14 pumba132 Napisany 25 marca 2009 - 17:26

pumba132

    Komendant Melanżu

  • Forumowicze
  • 2 703 Postów:
Jak to wypali to będe wkyrzony. Kupiłem PSP, PS2 i zbieram na PS3, a tu mi wyskakuje taki OnLive i wszystko miesza. Teraz nie wiem czy sprzedać konsolki, zaopatrzyć się w 4 Mb/s internet i czekać aż ta zabawka wejdzie na rynek, czy dalej zbierać na next gena??
  • 0

#15 Texz Napisany 25 marca 2009 - 17:40

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Ludzie, Onlive to śpiewa przyszłości! Musieli by postawić serwery w Polsce, żeby ping był z rzędu 20ms. nie 200ms jak ma to miejsce z łączeniem się z USA. Jeżeli pomysł chwyci, to najszybciej będziemy mieć sytuację w postaci PS4/Xbox Block Edition/WiiHD za kilka, a nawet kilkanaście lat
W sumie każdy może sobie przetestować jak opóźnienie sterowania wpływa na odczucie w sterowaniu (przykład akurat odnosi się do ruchów myszką). Proszę bardzo: http://img228.images... ... laggn6.swf
Co ciekawe nawet przy opóźnieniu z rzędu 50ms, da się sensownie kierować myszką.
  • 0

#16 pumba132 Napisany 25 marca 2009 - 17:43

pumba132

    Komendant Melanżu

  • Forumowicze
  • 2 703 Postów:

Ludzie, Onlive to śpiewa przyszłości! Musieli by postawić serwery w Polsce, żeby ping był z rzędu 20ms.

No wiesz gość gada, że już to planują od 2002, więc może i takie rzeczy przewidzieli.
  • 0

#17 117 Napisany 25 marca 2009 - 17:48

117

    Elitarny użytkownik

  • Forumowicze
  • 10 903 Postów:
Może liczą że ich google wykupi i wrzuci to na ich serwery... :lol:
  • 0

#18 117 Napisany 25 marca 2009 - 19:20

117

    Elitarny użytkownik

  • Forumowicze
  • 10 903 Postów:
Jedna szybka myśl człowieka który korzysta z netflix.com i dzięki swojej konsoli streamuje filmy bezpośrednio za jedną stałą miesięczną opłatą i człowieka którego swego czasu kupował zune pass i płacił za dostęp do bogatego katalogu muzyki stałą miesięczną opłatę. Jakoś filmów streamowanych jest niższa od normalnych DVD chociaż różnicy wielkiej nie ma, ale zawsze jakaś występuje. Ale to nie jest problem, w końcu dostajemy coś za stałą opłatą. Problemem jest biblioteka. Niby zarówno w Zune jak i Netflix mamy bibliotekę liczącą tysiące filmów i piosenek, ale tak po prawdzie gdy spojrzymy na listę, to te naj naj nie są wcale udostępniane. Netflix przeglądam dosyć często i do tej pory z całej listy może znalazłem 20 filmów które bym chciał obejrzeć z czego 15 już raz widziałem. Cała ta bogata biblioteka opiera się na zasadzie 5% świetnych rzeczy, reszta crapy. I wróżę jakem tu stoję dziś jeżeli Onlive wypali kiedyś, to będzie z nim ta sama bajka.
  • 0

#19 McDrive Napisany 25 marca 2009 - 20:08

McDrive

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 866 Postów:

Proszę bardzo: http://img228.images... ... laggn6.swf
Co ciekawe nawet przy opóźnieniu z rzędu 50ms, da się sensownie kierować myszką.

Nara. Dla mnie to opóźnienie jest zbyt duże.
  • 0

#20 torq314 Napisany 25 marca 2009 - 20:42

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 414 Postów:
blaga.

najbardziej lubię w dyskusji o onlive argumenty, że "już w latach 70tych popularne były usługi terminalowe, więc idea nie jest nowa". przypominam więc dlaczego tak było i dlaczego tak nie jest - otóż nikogo wtedy nie było stać na samodzielną jednostkę obliczeniową, więc była ona jedna plus ileśtam terminali. wraz ze spadkiem ceny jednostek obliczeniowych taniej jest po prostu przerzucić obliczenia na klienta, który ma lokalnie sprzęt o relatywnie olbrzymiej mocy niż prowadzić obliczenia centralnie, a klientom wysyłać tylko wyniki.

dziwię się, że ktoś w ogóle w coś takiego wchodzi. przy aktualnie dobrze rozwiniętych przecież usługach typu XBLA/PSN taki projekt moim zdaniem biznesowo nie ma sensu. jest po prostu taniej namówić klienta do zakupu mocnego obliczeniowo sprzętu za 200$ i sprzedawać mu gry za 15$ niż utrzymywać drogie datacenter.

acha, nie oglądałem tej prezentacji z GDC, ale mówię w ciemno, ze takie datacenter musiałoby stać w LAN, czyli świadczyć usługo onlive mogliby tylko wybrani dostawcy internetu. cokolwiek w WAN nie zadziała, z oczywistych powodów.
  • 0

#21 Scorpio Napisany 25 marca 2009 - 22:08

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13 964 Postów:
Zeratul porusza ważną kwestię - tego jakie tytuły wypłyną, a raczej jakie tytuły tych 9 wydawców zechce wypluć na Onlive. Tu też ważny brak - EA, a wraz z nim sporej ilości gier. Niby gdzieś mi mignęło Bioschock 2, ale może właśnie się okazać, że będą 2-3 wielkie gry na daną firmę na rok (może nawet mniej), a reszta w normalnej dystrybucji (czy pudełkowej, czy online). Bo brak potrzeby kupna nowych kart, sprzętu, etc. by powoli zabijało PC (albo i nie, może byłby to renesans).

Znów duży plus dla firm zechcących wrzucać tytuły na Onlive - tego chyba nie da się spiracić. (Znów nie daję 100%).

Zer, w sumie znasz się na tym lepiej, to jak widzisz kwestie do których się odnoszę?
  • 0

#22 Blizzard Beast Napisany 25 marca 2009 - 22:40

Blizzard Beast

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 4 576 Postów:
Mentalnie przypomina mi to Kurnik. Wolę kupić maszynę i grę i mieć świadomość, że ją "mam". Osoby, którym szkoda na to kasy nie są widocznie fanami gier, więc pytanie, czy w ogóle będą chciały się w to bawić?
  • 0

#23 Ryan Napisany 25 marca 2009 - 22:58

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
BB dowalił. :lol: Czyli fan gier nie dba o gry a o konsolę, tak? Ciekawa teoria. ;) Wysokiej jakości obraz w 1920 x 1080 /30fps wymaga 20Mbit/s ale już przy 1/4 tej przepustowości można swobodnie grać bez krzywienia się na artefakty kompresji. Jeśli Onlive posiada technologię pozwalającą na dynamiczną zmianę poziomu kompresji (VBR) to jest to jak najbardziej funkcjonalna propozycja już dziś. W krajach z sensowną przepustowością.

Tak naprawdę jedynym poważnym problemem jest lag. Są gry w których lag sterowania nie przeszkadza, ale w przypadku gier w których kluczowe jest współzawodnictwo w czasie rzeczywistym, taka usługa nigdy nie będzie sensownym rozwiązaniem (lag jest zbyt niedeterministyczny). Pomysł wcale nie jest nowy a czas najwyższy. :)
  • 0

#24 117 Napisany 25 marca 2009 - 23:06

117

    Elitarny użytkownik

  • Forumowicze
  • 10 903 Postów:
Ja nie wiem jak to w praktyce wyjdzie. Tak samo nie wiem jak w Polsce kształtuje się sprawa Video on Demand, czy jest to ogólnodostępne i czy ludzie z tego korzystają. Cały Onlive jest z pewnością robiony z myślą stricte o USA. Jakiekolwiek plany wrzucenia w to Polski czy Europy to w ogóle kosmos IMO.
Ja tam nie widzę by to była jakaś rewolucja i że ludzie nagle porzucą kupowanie gier i wszyscy zapiszą się do Onlive. Prędzej taki gamefly osiągnie większy sukces.
W ogóle od strony technicznej... na każdym kompie będzie mogła grać naraz jedna osoba (tu akurat się nie znam tylko strzelam), więc ile takich kompów może być? 1000? 10000? 10k na 300mln w US? To, żeby pograć w grę będziesz musiał się ustawić w kolejce? Czy będziesz mieć limit np. max 2h?
  • 0

#25 Ryan Napisany 25 marca 2009 - 23:15

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Wirtualizacja, Zeratul. :) Zależnie od tego jakie gry będą dostępne, można je podzielić na CPU bound lub GPU bound. Zarówno nVidia jak i AMD ma w ofercie serwery składające się głównie z GPU, więc nawet gdyby wszystkie gry były jak Crysis (GPU bound) nie jest to problem nie do rozwiązania. Co do rynku: Korea i Japonia pewnie są też na taką usługę gotowe. Serwery muszą być udostępniane w kilku miejscach na globie, żeby nie stały zimne, więc by biznes był skalowalny, musi wyjść poza USA.
  • 0

#26 Texz Napisany 25 marca 2009 - 23:20

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:

Ja nie wiem jak to w praktyce wyjdzie. Tak samo nie wiem jak w Polsce kształtuje się sprawa Video on Demand, czy jest to ogólnodostępne i czy ludzie z tego korzystają.

Jedyny VoD w Polsce jaki kojarzę kończy się nazwą torrent albo emule, ale ten temat pomińmy ;)
Ok, tak zupełnie serio to platforma n, Cyfra + i chyba jeszcze HBO wprowadziło możliwość wypożyczania filmów wideo. Opcję taką daje też TPSA przy okazji Neostrady. Ogólnie bida z nędzą.
  • 0

#27 Mani Napisany 26 marca 2009 - 00:44

Mani

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 629 Postów:
Masz jeszcze "Telewizje nowej generacji - N".

Ogólnie ten "Onlive" traktuje jak primaaprilis. Póki nie zobacze tego na półce sklepowej nie biore na poważnie.

Na łączu 1,5 Mb/s roździalka Wii ? Aha spoko.
  • 0

#28 Ryan Napisany 26 marca 2009 - 00:48

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
W Polsce nie zobaczysz, więc dla Ciebie pozostanie żartem. :) Ale zasadniczo - już kiedy zacząłem pracę w MS (2 lata temu) podobny projekt był rozważany. To nie jest tak, że nikt nie wierzył, że można. Chodzi o wyczucie odpowiedniego momentu i support producenta niezbędnego sprzętu. Czyli o kasę. ;)
  • 0

#29 Mani Napisany 26 marca 2009 - 02:00

Mani

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 629 Postów:
Chodziło o półki na świecie a nie w polsce Einstein'ie.
  • 0

#30 117 Napisany 26 marca 2009 - 16:23

117

    Elitarny użytkownik

  • Forumowicze
  • 10 903 Postów:

Wirtualizacja, Zeratul. :) Zależnie od tego jakie gry będą dostępne, można je podzielić na CPU bound lub GPU bound. Zarówno nVidia jak i AMD ma w ofercie serwery składające się głównie z GPU, więc nawet gdyby wszystkie gry były jak Crysis (GPU bound) nie jest to problem nie do rozwiązania. Co do rynku: Korea i Japonia pewnie są też na taką usługę gotowe. Serwery muszą być udostępniane w kilku miejscach na globie, żeby nie stały zimne, więc by biznes był skalowalny, musi wyjść poza USA.

Nie wiem co to jest... i mało mnie w sumie interesuje. Powiedz mi lepiej na chłopski rozum... 100 ludzi z łączami 10Mb bedzie chciało zagrać w Crysis na najwyższych ustawieniach... ile by kosztowało przygotowanie sprzętu dla nich... czy zwirtualizowanie go
  • 0