Onlive
#1 Napisany 25 marca 2009 - 02:40
http://www.gametrail...ayer/47079.html
http://www.gametrail...ayer/47081.html
Może sporo namieszać ale wątpię żeby zabiło granie sprzętem. Jednaj przyszłość dla Onlive rysuje się bardzo kolorowo.
#2 Napisany 25 marca 2009 - 08:39
Kolejna sprawa to lag. Jeżeli będzie to usługa w USA gdzie choćby polski użytkownik netii ma odpowiedź na poziomie 150ms. to może to być bardziej wkurzające niż rzekomy delay w KZ2.
A może to właśnie jest przyszłość, tzn. ten lag w sterowaniu ?
#3 Gość__* Napisany 25 marca 2009 - 10:11
#4 Napisany 25 marca 2009 - 10:31
Z drugiej strony obecnie na PC/Mac gra się w rozdzielczościach 1080p i żeby podobny efekt osiągnąć za pośrednictwem tej usługi nie chcę wiedzieć jakie trzeba mieć połączenie internetowe.
Kolejna sprawa to lag. Jeżeli będzie to usługa w USA gdzie choćby polski użytkownik netii ma odpowiedź na poziomie 150ms. to może to być bardziej wkurzające niż rzekomy delay w KZ2.
A może to właśnie jest przyszłość, tzn. ten lag w sterowaniu ?
1) Do 1080p, wg. ludzi z onlive, potrzeba od 2 do 5 megabitów/s 2) Narazie nie wiadomo czy usługa pojawi się poza USEJ. 3)To jeden z problemów, drugi to fakt, że aby wszystko działało płynnie serwer musi być w odległości 5 tyś mil od klienta (i wiadomość musi lecieć po światłowodzie). Będziemy musieli podkradać przyłącza od Niemców, bo wątpię że w tym kraju, lub w krajach Europy Wschodniej prędko się takie urządzenie znajdzie.
#5 Napisany 25 marca 2009 - 12:09
#6 Napisany 25 marca 2009 - 13:23
#7 Napisany 25 marca 2009 - 13:38
Naprawdę przekonywujące.
Hanz wypluj te słowa. Jeżeli OnLive okaże się sukcesem to szlag trafi wydania pudełkowe gier i swobodne przenoszenie save'ów między kontami
#8 Napisany 25 marca 2009 - 13:48
#9 Napisany 25 marca 2009 - 16:03
#10 Gość__* Napisany 25 marca 2009 - 16:04
www.quakelive.com
Quake3 za free, z rankingami, achivementami, leaderboardsami, friendlisty, dedykowane serwery.
Do gry potrzebna nam jest wyłacznie: Przeglądarka Internetowa. Ściągamy nakładkę która zajmuje 1Mb i Wsioooo
Gramy sobie w Quake przez przeglądarkę.
#11 Napisany 25 marca 2009 - 17:09
#12 Napisany 25 marca 2009 - 17:16
Oprócz tego ściągamy ważący ponad 200 MB plugin do przeglądarki, który nie jest niczym innym jak samą grą. I jeszcze jedno, specyfikacja samej gry zależy od sprzętu na jakim gramy. W Onlive nie o to chodzi, jeżeli miał bym porównywać te dwie usługi.W sumie już coś podobnego istnieje.
http://www.quakelive.com
Quake3 za free, z rankingami, achivementami, leaderboardsami, friendlisty, dedykowane serwery.
Do gry potrzebna nam jest wyłacznie: Przeglądarka Internetowa. Ściągamy nakładkę która zajmuje 1Mb i Wsioooo
Gramy sobie w Quake przez przeglądarkę.
#13 Napisany 25 marca 2009 - 17:22
#14 Napisany 25 marca 2009 - 17:26
#15 Napisany 25 marca 2009 - 17:40
W sumie każdy może sobie przetestować jak opóźnienie sterowania wpływa na odczucie w sterowaniu (przykład akurat odnosi się do ruchów myszką). Proszę bardzo: http://img228.images... ... laggn6.swf
Co ciekawe nawet przy opóźnieniu z rzędu 50ms, da się sensownie kierować myszką.
#16 Napisany 25 marca 2009 - 17:43
No wiesz gość gada, że już to planują od 2002, więc może i takie rzeczy przewidzieli.Ludzie, Onlive to śpiewa przyszłości! Musieli by postawić serwery w Polsce, żeby ping był z rzędu 20ms.
#17 Napisany 25 marca 2009 - 17:48
#18 Napisany 25 marca 2009 - 19:20
#19 Napisany 25 marca 2009 - 20:08
Nara. Dla mnie to opóźnienie jest zbyt duże.Proszę bardzo: http://img228.images... ... laggn6.swf
Co ciekawe nawet przy opóźnieniu z rzędu 50ms, da się sensownie kierować myszką.
#20 Napisany 25 marca 2009 - 20:42
najbardziej lubię w dyskusji o onlive argumenty, że "już w latach 70tych popularne były usługi terminalowe, więc idea nie jest nowa". przypominam więc dlaczego tak było i dlaczego tak nie jest - otóż nikogo wtedy nie było stać na samodzielną jednostkę obliczeniową, więc była ona jedna plus ileśtam terminali. wraz ze spadkiem ceny jednostek obliczeniowych taniej jest po prostu przerzucić obliczenia na klienta, który ma lokalnie sprzęt o relatywnie olbrzymiej mocy niż prowadzić obliczenia centralnie, a klientom wysyłać tylko wyniki.
dziwię się, że ktoś w ogóle w coś takiego wchodzi. przy aktualnie dobrze rozwiniętych przecież usługach typu XBLA/PSN taki projekt moim zdaniem biznesowo nie ma sensu. jest po prostu taniej namówić klienta do zakupu mocnego obliczeniowo sprzętu za 200$ i sprzedawać mu gry za 15$ niż utrzymywać drogie datacenter.
acha, nie oglądałem tej prezentacji z GDC, ale mówię w ciemno, ze takie datacenter musiałoby stać w LAN, czyli świadczyć usługo onlive mogliby tylko wybrani dostawcy internetu. cokolwiek w WAN nie zadziała, z oczywistych powodów.
#21 Napisany 25 marca 2009 - 22:08
Znów duży plus dla firm zechcących wrzucać tytuły na Onlive - tego chyba nie da się spiracić. (Znów nie daję 100%).
Zer, w sumie znasz się na tym lepiej, to jak widzisz kwestie do których się odnoszę?
#22 Napisany 25 marca 2009 - 22:40
#23 Napisany 25 marca 2009 - 22:58
Tak naprawdę jedynym poważnym problemem jest lag. Są gry w których lag sterowania nie przeszkadza, ale w przypadku gier w których kluczowe jest współzawodnictwo w czasie rzeczywistym, taka usługa nigdy nie będzie sensownym rozwiązaniem (lag jest zbyt niedeterministyczny). Pomysł wcale nie jest nowy a czas najwyższy.
#24 Napisany 25 marca 2009 - 23:06
Ja tam nie widzę by to była jakaś rewolucja i że ludzie nagle porzucą kupowanie gier i wszyscy zapiszą się do Onlive. Prędzej taki gamefly osiągnie większy sukces.
W ogóle od strony technicznej... na każdym kompie będzie mogła grać naraz jedna osoba (tu akurat się nie znam tylko strzelam), więc ile takich kompów może być? 1000? 10000? 10k na 300mln w US? To, żeby pograć w grę będziesz musiał się ustawić w kolejce? Czy będziesz mieć limit np. max 2h?
#25 Napisany 25 marca 2009 - 23:15
#26 Napisany 25 marca 2009 - 23:20
Jedyny VoD w Polsce jaki kojarzę kończy się nazwą torrent albo emule, ale ten temat pomińmyJa nie wiem jak to w praktyce wyjdzie. Tak samo nie wiem jak w Polsce kształtuje się sprawa Video on Demand, czy jest to ogólnodostępne i czy ludzie z tego korzystają.
Ok, tak zupełnie serio to platforma n, Cyfra + i chyba jeszcze HBO wprowadziło możliwość wypożyczania filmów wideo. Opcję taką daje też TPSA przy okazji Neostrady. Ogólnie bida z nędzą.
#27 Napisany 26 marca 2009 - 00:44
Ogólnie ten "Onlive" traktuje jak primaaprilis. Póki nie zobacze tego na półce sklepowej nie biore na poważnie.
Na łączu 1,5 Mb/s roździalka Wii ? Aha spoko.
#28 Napisany 26 marca 2009 - 00:48
#29 Napisany 26 marca 2009 - 02:00
#30 Napisany 26 marca 2009 - 16:23
Nie wiem co to jest... i mało mnie w sumie interesuje. Powiedz mi lepiej na chłopski rozum... 100 ludzi z łączami 10Mb bedzie chciało zagrać w Crysis na najwyższych ustawieniach... ile by kosztowało przygotowanie sprzętu dla nich... czy zwirtualizowanie goWirtualizacja, Zeratul. Zależnie od tego jakie gry będą dostępne, można je podzielić na CPU bound lub GPU bound. Zarówno nVidia jak i AMD ma w ofercie serwery składające się głównie z GPU, więc nawet gdyby wszystkie gry były jak Crysis (GPU bound) nie jest to problem nie do rozwiązania. Co do rynku: Korea i Japonia pewnie są też na taką usługę gotowe. Serwery muszą być udostępniane w kilku miejscach na globie, żeby nie stały zimne, więc by biznes był skalowalny, musi wyjść poza USA.