Forbidden Siren & Forbidden Siren 2
#31 Napisany 12 lutego 2005 - 22:09
Widać trochę nawiązania do kilku filmów np : Blair With Project , Dark Water i Ringu (ta dziewczynka) Ogólnie będzie dobrze, warto czekać.
#32 Napisany 12 lutego 2005 - 22:15
#33 Napisany 12 lutego 2005 - 22:19
aha...thx - marioo
#34 Gość__* Napisany 26 lutego 2005 - 22:31
Jestem na etapie (po scenariuszu z księdzem) i cały czas uciekam snajperowi!!
Uważam, że co do oprawy graficznej może gra wzbudzić pozytywne wrażenia, natomiast jeśli chodzi o sposób poruszania się po lokacjach może wywołać nerwowość, ale według mnie opanowanie tej gry to kwestia przyzwyczajenia i odpowiedniego podejścia do sprawy.
#35 Napisany 14 października 2005 - 12:31
#36 Napisany 22 listopada 2005 - 10:08
A tak pozatym dalej podtrzymuje zdanie ze FS to jeden z najlepszych horrorków na konsole. Szkoda tylko ze tak wiele ludzi nie przekonało sie do niego ze względu na specyfike ( zbytnia "japońskość", podział na misje, 10 postaci). A szkoda bo omineli naprawde pożadnš gre. Fakt fajerwerków graficznych nie uswadczymy tutaj - jest raczej surowo. Słabe, rozmazane tekstury , proste obiekty, niska rozdzielczość ect. ale gra nadrabia braki graficzne KLIMATEM. Ludzie pod tym wzgledem gra ustepuje tylko seri SH IMO. Shibito to strasznie poshizowani koleżkowie. Rozwalił mnie patent z "jedzšcym" oprawcš - gość podczas posiłku zaczšł sie dziwnie smiać ;]
#37 Napisany 22 listopada 2005 - 10:27
To, co widzimy oczami SHibito, schizowe sytuacje, daje nieprawdopodobny klimat. W dodatku widzimy miejsce, ale zwykle dokładnie jego położenia określić się nie da. Tutaj człowiek boi się ruszyć, by nie zostać zauważonym, boi się stać by nie wejść w drogę patrolu. W dodatku klimat zapadłej wioski ... Przeplatanie jest dobre, mimo że trudno się połapać. Dzięki temu miejscówki odwiedzamy jedną postacią w zaledwie 20-30%, a nie jak jest zwykle w grach - jest miejscówka, musisz całą ją zbadać. Daje odrobinę realizmu.
Kontrowersyjne widoki twarzy Shibito - mnie podeszły. Jakoś nałożone zdjęcia pasują pod horrory klasy B i dają nastrój TEJ pozycji. W innym przypadku by się nie sprawdziły, ale tu dobrze swą rolę grają. I jeszcze schizmę pogłębiają.
PRAWDZIWY horror. Bez żadnego survival.
mleko - zawór i niewidoma - czy chodzi o misję w której na dzień dobry chłopakiem ratujesz ślepotkę od brata, a potem przez pola podróżujesz??
#38 Napisany 22 listopada 2005 - 10:40
A co spomnianych przez Ciebie twarzy - popieram. patent IMO jak najbardziej godny pochwały. Chociaż czasami wypadajš komicznie ( jak to okreslono kiedyś w PE - mordy z cyklu " mama mnie tłucze patelniš") i zamiast strachu wywołały u mnie smech O_o ( ale tylko w kilku dosłownie przypadkach).
Chciałbym jeszcze nadmienić o SWIETNYCH "brudnych" swtawkach FMV. naprawde znakomicie budujš klimat shizy i grozy zarazem. Kolejny patent godzien omówienia.
Acha Scorp zrozumiałes o co biega w fabule?? bo ja narazie jestem w " zapętleniu" i konmpletnie nic mi się nie klei....
#39 Napisany 22 listopada 2005 - 10:52
Fajne są też gazety - takie zwykłe, życiowe. Wstawki FMV są również cudne do potęgi. Ogółem, klimatyczna gra, która podzieliła los ICO - zapomniana niepotrzebnie.
Co do misji - nie pamiętam. Wiem, że trzeba było pójść na prawą stronę mapy i zrobić coś po obu stronach zarwanego mostu ... więcej niestety nie pamiętam.
#40 Napisany 22 listopada 2005 - 11:09
A możesz powiedzieć co wiesz na temat fabuły( ofkoz jeżeli Ci się chce)? bo na tš chwile wiele zeczy się domyslam ( jak naprzykład - to ze nauczyciel zamordował bšdź stracił w wypadku rodzine - a uważam tak ponieważ kiedy w wraz z uczennicš przedzierajšc się przez jednš z wiosek musimmy wycišgnšc wiadro ze studni a co sie dzieje w tedy wiedzš tylko ci którzy grali ;] pozatym w omawianej przezemnie misji trzeba odnaleśc grobowiec rodziny owego nauczyciela - stšd taki wniosek)
W ogule w grze jest kilka naprawde mocnych momentów...
Acha Scorp - nie przesadzaj seria SH jest nadal niepokonana w temacie shizy io grozy
#41 Napisany 22 listopada 2005 - 12:13
Szkoda ze nie mozesz pomoc. Moze Marioo albo Zaknafein pomogš.
Ja pomogę
To grobowiec rodziny Takeuchiego. Z tego co pamiętam, to musisz przy tej rzece odgrodzonej (O ile pamiętam najpierw przez mostek a poźniej w prawo po takich ustępach w dół i w prawo) wykosić krzaczory i po schodach w górę do zaworu. A później już dasz radę. Miyako możesz nie ciągnąć za sobą.
A możesz powiedzieć co wiesz na temat fabuły( ofkoz jeżeli Ci się chce)? bo na tš chwile wiele zeczy się domyslam ( jak naprzykład - to ze nauczyciel zamordował bšd� stracił w wypadku rodzine - a uważam tak ponieważ kiedy w wraz z uczennicš przedzierajšc się przez jednš z wiosek musimmy wycišgnšc wiadro ze studni a co sie dzieje w tedy wiedzš tylko ci którzy grali ;] pozatym w omawianej przezemnie misji trzeba odnale�c grobowiec rodziny owego nauczyciela - stšd taki wniosek)
Jego rodzice ZAGINĘLI (a czy zginęli?) w trzęsieniu ziemi w jak miał chyba 7 lat.
W ogule w grze jest kilka naprawde mocnych momentów...
Acha Scorp - nie przesadzaj seria SH jest nadal niepokonana w temacie shizy io grozy
Dla mnie ta gra jest lepsza od SH. W zasadzie survival horrorów już się nie boję, natomiast depresyjne klimaty na mnie działają a tego jest w FS od cholery i jeszcze trochę. I to naprawdę depresyjne. Misja kiedy chodzimy Tomoko a z nieba pada jakby śnieg (to ta sama lokacja na której utknąłeś, tylko dużo później) i chwila kiedy zrozumiałem dlaczego dzieje się to co się dzieje to przeżycie nie z tej ziemi. I to jak później chodzimy Harumi po domu państwa Maedów, teraz mam dreszcze.
Grę przeszedłem raz, ale fabułę załapałem, odwiedziłem też strony które poleca sama gra, warto przeczytać tą z ołtarzem i 4 kadzidełkami, tam są rozwinięcia niektórych postaci, naprzykład starego Akiry. A chcesz coś wiedzieć na temat fabuły? Zanim przejdziesz, przecież jesteś na samym początku, zbieraj przedmioty (100 sztuk) czytaj wszystkie gazety i myśl co się wokół Ciebie dzieje. A jak skończysz to chętnie podyskutuję na temat tego co się naprawdę wydarzyło w wiosce Hanyuda. Nie chciałbym Ci spoilować kto przeżyje, kto zginie a z kim stanie się coś jeszcze innego.
bo ja narazie jestem w " zapętleniu" i konmpletnie nic mi się nie klei....
Rozumiem, że ciągle te same misje? Pograj jeszcze trochę i dostaniesz możliwość wyboru ścieżki. I zacznie Ci się wszystko rozjaśniać fabularnie. A jest dosyć sporo do rozjaśniania w sumie.
#42 Napisany 22 listopada 2005 - 12:41
Jego rodzice ZAGINĘLI (a czy zginęli?) w trzęsieniu ziemi w jak miał chyba 7 lat
O_o tego niewiedziałem .
hehe BioBuster nie jestem na samym poczštku. W tej chwili jestem w tzw. "zapetleniu" ( teraz moge dowolnie wybierac misje i zaliczać zadania które mi umkneły).
Co do SH - ja nadal uważam że w temacie strachu i shizy guruje "sajlent". przysięgam nigdy nie bałem się tak jak właśnie przy tej seri. I nawet swietny FS nie straszy mnie tak bardzo jak własnie wspomniany przezemnie SH.
Jak juz zalicze gre to podyskutujemy
#43 Napisany 22 listopada 2005 - 13:05
BioBuster własnie sek w tym ze po wykoszeniu zielska i doj�ciu do zaworu dalej nic nie moge zrobić ( nie mam pojęcia co dalej) może do odkrecenia zaworu co� jest potrzebne ? bo mi cały czas wyskakuje komunikat ze zawor jest za mocno zakrecony ( czy cu�) i nie można go odkrecić. Moze wiesz czy czego� nie potrzeba do tego zadania? bo ja już wysiadam...
Gazrurką fakersa!
Jego rodzice ZAGINĘLI (a czy zginęli?) w trzęsieniu ziemi w jak miał chyba 7 lat
O_o tego niewiedziałem.
To jest total! W trakcie gry dowiadujesz się o zdarzeniu w wiosce, kiedy to było trzęsienie ziemi i 33 osoby zniknęły. Wśród nich byli rodzice Tamona, żona i syn Akiry. Ale też jest to tajemnicze zniknięcie i podejrzewa się, że _ktoś_ ich zamordował.
hehe BioBuster nie jestem na samym poczštku. W tej chwili jestem w tzw. "zapetleniu" ( teraz moge dowolnie wybierac misje i zaliczać zadania które mi umkneły).
A to sorry. Ale mimo wszystko, to da się przy jednokrotnym graniu poskładać w sensowną całość. Ja grywam rzadko, i tą grę przechodziliśmy z przyjacielem na 3 raty, ale dość mocno przeżywając fabułę. A przez to, że grałem w grę ponad rok miałem sporo czasu na myślenie o niej w przerwach.
Co do SH - ja nadal uważam że w temacie strachu i shizy guruje "sajlent". przysięgam nigdy nie bałem się tak jak wła�nie przy tej seri.
No, moja pierwsza prawdziwa miłość. Gra którą przeszedłem wiele razy. Ale nie czuję się zdajcą dlatego, że bardziej mnie dobił FS
I nawet swietny FS nie straszy mnie tak bardzo jak własnie wspomniany przezemnie SH.
Mnie w ogóle nie straszy, tak samo jak nie straszył mnie żaden _następny_ Silent. Ale tak jak pisałem, mocno mnie trząchnęło emocjonalnie to co się zdarzyło podczas gry. Nie mówiąc o formalnych rozwiązaniach, tyle postaci i każdą zdążyłem jakoś poznać i jakieś uczucia do niej żywić, tak, że w każdym przypadku bardzo mnie obchodziły ich dalsze losy już bezemnie. A przeczytałem po skończeniu (pobieżnie na razie) plot guide. Nie tak perfekcyjny jak Presidenta Evila do SH1, ale całkiem niezły, tylko wynika z niego, że jakoś przeoczyłem chyba w grze motyw Keia i Shiro :-/
#44 Napisany 22 listopada 2005 - 13:27
Mam nadzieje że załapie fabułe bo wydaje mi się naprawde ciekawa.
Szkoda ze gra nie została u nas doceniona... ( japonia przyjeła jš ciepło - z wiadomych powodów) zresztš ostatnio naprawde dobre gry które nie majš głosnej premiery a dostajš sesnsowne noty na serwisach(oczywiście nie wszystkie) i w prasie nie sprzedajš się zbyt dobrze ( vide BG&E czy ICO)....szkoda.
#45 Napisany 22 listopada 2005 - 14:28
Hmmm waliłem rurkš i nic...ech tarce nadzieje...ale jak już będe w domu spruuje raz jeszcze... dzieki przynajmniej za pomoc ;]
Może "use" siakieś?
Mam nadzieje że załapie fabułe bo wydaje mi się naprawde ciekawa.
No bardzo fajne sa nawiązania do realności i współczesności, a przy tym do Shinto, Zen czy mitów japońskich jak Yaobikuni.
Szkoda ze gra nie została u nas doceniona...
Za trudna. I chyba zbyt nowatorska z sightseeingiem, nieliniowym prowadzeniem historii, mnogością bohaterów.
( japonia przyjeła jš ciepło - z wiadomych powodów) zresztš ostatnio naprawde dobre gry które nie majš głosnej premiery a dostajš sesnsowne noty na serwisach(oczywi�cie nie wszystkie) i w prasie nie sprzedajš się zbyt dobrze ( vide BG&E czy ICO)....szkoda.
To tak jak z filmami :-/. Mrowie obejrzało i zachwyciło się LotRem, nieliczni trylogią Wachowskich.
#46 Napisany 22 listopada 2005 - 16:22
mleko2099 napisał/a:
Hmmm waliłem rurkš i nic...ech tarce nadzieje...ale jak już będe w domu spruuje raz jeszcze... dzieki przynajmniej za pomoc ;]
Może "use" siakieś?
niestety nic nie pomaga ;/ niewiem może coś źle robie? a może co innego...nie mam pojęcia..
mleko2099 napisał/a:
Mam nadzieje że załapie fabułe bo wydaje mi się naprawde ciekawa.
No bardzo fajne sa nawiązania do realności i współczesności, a przy tym do Shinto, Zen czy mitów japońskich jak Yaobikuni.
fakt nawiazań do dalekowschodnich mitów jest sporo. I można to zauważyć nawet po kilku pierwszych misjach. Ale nie dokońca rozumiem nawiązania do współczesności - mozesz to mi rozjaśnić BioBuster?
EDIT: BŁAGAM NIECH MI KTOŚ POMOŻE Z TĄ MISJĄ!!! JA JUŻ NIE DAJE RADY ;/
#47 Napisany 24 listopada 2005 - 15:42
Kurczę żałuję, że nie mam ani konsoli ani gry, żeby sprawdzić (zwłaszcza, że zagrałbym, żeby skończyć na 100% bo nie odblokowałem tego filmu z zamierzchłej przeszłości), pamiętam tylko, że nie było to obłędnie trudne i udało się dosyć sprawnie ale nie pamiętam szczegółów ;_;niestety nic nie pomaga ;/ niewiem może coś źle robie? a może co innego...nie mam pojęcia..
mleko2099 napisał/a:
Hmmm waliłem rurkš i nic...ech tarce nadzieje...ale jak już będe w domu spruuje raz jeszcze... dzieki przynajmniej za pomoc ;]
Może "use" siakieś?
Chodzi mi o to, że to się _dzieje_, tak jak "Blair Witch".fakt nawiazań do dalekowschodnich mitów jest sporo. I można to zauważyć nawet po kilku pierwszych misjach. Ale nie dokońca rozumiem nawiązania do współczesności - mozesz to mi rozjaśnić BioBuster?
mleko2099 napisał/a:
Mam nadzieje że załapie fabułe bo wydaje mi się naprawde ciekawa.
No bardzo fajne sa nawiązania do realności i współczesności, a przy tym do Shinto, Zen czy mitów japońskich jak Yaobikuni.
Wchodzę na stronę i robi mi się dziwnie, wchodzę na inną stronę i robi mi się jeszcze dziwniej. Wydaje mi się zresztą, że zmienili trochę design na occultlandzie od kiedy ostatnio wchodziłem @_@. Piękna też jest pocztówka, albo to. I jeszcze tamto i siamto.
Plus oczywiście to, że wydarzenia w grze są konkretnie osadzone w datach, wydaje mi się, że SH dzieje się gdzieś/kiedyś, a tu masz konkretne daty i konkretne, istniejące miejsce.
Do tego subtelnie lecz wyraźnie pochodzenie istot nieludzkich jest sugerowane w Danikenowskich klimatach. I to też jakoś urealnia, bo choć w UFO można tak jak w duchy nie wierzyć, to są to bardziej hi-techowe a mniej metafizyczne bajdurzenia.
#48 Napisany 28 listopada 2005 - 08:33
#49 Napisany 28 listopada 2005 - 10:42
Byłem przekonany, że to było konieczne do uzyskania drugiej objectives ^_^"Udało się w końcu. Trzeba było poprostu w poprzedniej misji odkręcic zawór ( Takeuchim) i tyle.
W _której_ szkole? :->Teraz jestem w szkole... mocna misja ;]
#50 Napisany 28 listopada 2005 - 11:12
#51 Napisany 28 listopada 2005 - 11:53
Czyli witamy w szkole pierwszy raz. Kurczę, tyle jeszcze przeżyć przed Tobą, zazdroszczę...Ta w której razem z mała dziewczynkš musimy z niej zwiać ;]
#52 Napisany 28 listopada 2005 - 12:16
#53 Napisany 28 listopada 2005 - 12:53
Choćby w szkole ;-P.Hehe to dobże ;] Bio powiedz mi tylko jeszcze czy w grze sš jakie� mocne momenty - co� typu jak ta ręka dziecka wystajaca z wiadra itp ;]
Ale więcej niż takich dosłownych "buuu", będzie motywów dołujących, kiedy będziesz się spotykał i rozstawał ze starymi znajomymi.
#54 Napisany 30 listopada 2005 - 08:09
A patent z "panem dyrektorem"(niezły psychopata ;] ) rozłożył mnie za pierwszym razem na łopatki.
Mam nadzieje że dalej będzie jeszcze lepiej ;]
#55 Napisany 08 grudnia 2005 - 13:43
Dobrze, że Ci nie zaspoilowałemSzkoła to ładnie popaprana miejscówka. Jak narazie to tam odczówam najwiekszy strach/niepokuj...
A patent z "panem dyrektorem"(niezły psychopata ;] ) rozłożył mnie za pierwszym razem na łopatki.
Ja tam nic nie mówię...Mam nadzieje że dalej będzie jeszcze lepiej ;]
#56 Napisany 27 grudnia 2005 - 10:44
Jezeli ktos mogl by mi pomoc w przejsciu tej gry bylbym wdzieczny bo ja już nie mam sił (opisy na gamefaqs nic nie daja).
#57 Napisany 27 grudnia 2005 - 11:23
Kufa FS to najtrodniejszy horror z jakim się narazie spotkałem O_o nie wiem jakim sposobem ale wiele misji mam nieukończonych - mimo że w danej miejscowce wykonałem wszystkie zadania( tak mi sie wydaje) ...ech...ja już niewiem o co biega.... np: w omawianej przezemnie szkole aby uzyskać alternatywne zakończenie muszę znalesc ksiege ale za cholere nie moge wejsc do klasy w ktorej sie ona znajduje....i bad� tu madry....
Jezeli ktos mogl by mi pomoc w przejsciu tej gry bylbym wdzieczny bo ja już nie mam sił (opisy na gamefaqs nic nie daja).
jestem.
Pytaj o konkrety, może coś pamiętam.
Co do szkoły to stawiam na to, że nie miałeś świeczki?
#58 Napisany 27 grudnia 2005 - 11:39
Co do szkoły to stawiam na to, że nie miałeś świeczki?
Nie nie to już nie ta misja BIO ;]
Teraz zaczynam w tym miejscu gdzie odblokowywałem drzwi i poraz pierwszy spotkałem "pana dyrektora" ( chodzę ta zapatrzona w siebie panieka - sorka za tak niedokładne tłumaczenie ale w tej chwili nie mam jak sprawdzić "co jak i gdzie" )
Aby uzyskać alternatywne zakończenie musze znalesc ksiege która znajduje się na pierwszym pietrze w owej szkole ale za cholere nie moge otworzyc drzwi w ktorych ona sie znajduje ;/ (ewentualnie to nie to pomieszczenie)
Bio pomoz bo poraz pierwszy nie wiem co mam robic...
#59 Napisany 27 grudnia 2005 - 13:54
NaokoCo do szkoły to stawiam na to, że nie miałeś świeczki?
Nie nie to już nie ta misja BIO ;]
Teraz zaczynam w tym miejscu gdzie odblokowywałem drzwi i poraz pierwszy spotkałem "pana dyrektora" ( chodzę ta zapatrzona w siebie panieka - sorka za tak niedokładne tłumaczenie ale w tej chwili nie mam jak sprawdzić "co jak i gdzie" )
Zakładam, że masz kartę biblioteczną i nie działa?Aby uzyskać alternatywne zakończenie musze znalesc ksiege która znajduje się na pierwszym pietrze w owej szkole ale za cholere nie moge otworzyc drzwi w ktorych ona sie znajduje ;/ (ewentualnie to nie to pomieszczenie)
Bio pomoz bo poraz pierwszy nie wiem co mam robic...
Kurczę, dawno grałem, trochę na wyrost proponuję pomoc licząc, że trafisz na jakiś problem, który sam miałem. Ale Ty trafiasz chyba na inne :-/
#60 Napisany 27 grudnia 2005 - 15:34
Tak czy siak dzięki Bio ;]