Skocz do zawartości

Zdjęcie

Xenoblade Chronicles


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
533 odpowiedzi na ten temat

#331 Kazuo Napisany 12 stycznia 2013 - 18:27

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:
FFXII po prostu bardziej niż na fabułę stawia na gameplay. A, że gameplay ma na najwyższym poziomie (tak, nawet dzisiaj), to spokojnie można tą biedną (powiedzmy) fabułkę przeboleć. Ja wolę taką grę niż Fajnala z najlepszą możliwą historyjką i przeciętną grywalnością... pewnie dlatego tak bardzo spodobał mi się kiczowaty FFX-2.

Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 12 stycznia 2013 - 18:30

  • 0

#332 Danteusz Napisany 12 stycznia 2013 - 18:31

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 883 Postów:
Problem w tym że fabuła miała być dużo lepiej poprowadzona, tyle że nie starczyło na to budżetu.
  • 0

#333 Kazuo Napisany 12 stycznia 2013 - 18:34

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:
Square-Enix i nie starczyło budżetu??? Olo nad olo!
  • 0

#334 Danteusz Napisany 12 stycznia 2013 - 18:35

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 883 Postów:
Pamiętaj że premiera i tak była wielokrotnie przekładana, w końcu ktoś z szefostwa musiał przykręcić kurek
  • 0

#335 Kazuo Napisany 12 stycznia 2013 - 18:40

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:
No tak, czekało się za tą grą długie lata. Jednak w sumie i tak kiepskie wytłumaczenie - bo zabrakło kasy.... taki Atlus robi gierki za psie pieniądze, ale ich gry praktycznie zawsze mają świetną fabułę.
  • 0

#336 Danteusz Napisany 12 stycznia 2013 - 18:48

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 883 Postów:
W grach Atlusa fabuła to statyczne obrazki i tekst, czasem dubbing. FFXII ma piękne, świetnie animowane scenki, są dużo droższe w produkcji
  • 0

#337 Kazuo Napisany 12 stycznia 2013 - 21:23

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:
No to teraz mówimy o sposobie prezentacji, a nie o fabule. Ja już wolę statyczne obrazki i suchy tekst a'la Persona, ale za to rozwalającą odbyt opowieść niż najpiękniejsze i najbardziej efektowne filmiki o niczm (czyli najnowsze gry S-E). FFXII mimo ograniczonego budżetu wciąż mogło mieć świetną fabułę (wystarczyło tchnąć trochę więcej życia w te jałowe postacie i już byłoby dobrze), brak kasy to jak dla mnie żadne wytłumaczenie.

Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 12 stycznia 2013 - 21:27

  • 0

#338 Danteusz Napisany 12 stycznia 2013 - 22:20

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 883 Postów:
Skoro znaczna cześć gry miała fabułę w postaci scenek nie mogli nagle wstawić statycznych portretów. Cały scenariusz był dobrze udokumentowany, ale po kilku obsuwach nie mogli go wprowadzić w życie i musieli ciąć
  • 0

#339 Kazuo Napisany 13 stycznia 2013 - 02:47

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:
Mogli się zgłosić do mnie, pożyczyłbym im trochę kasy.


Dobra, skończyłem Xenoblade. 65 h na liczniku bez robienia questów. W sumie wszystko co było do napisania zostało już napisane - jRPG tej generacji, a jak ktoś twierdzi inaczej, to powinien dostać przez łeb łopatą. System, grywalność, oprawa, fabuła - wszystko na cholernie wysokim poziomie, w zasadzie nie ma się do czego doczepić. S-E powinno się zgłosić do Monolith na korepetycje z robienia erpegów. 9/10
  • 0

#340 ogqozo Napisany 13 stycznia 2013 - 20:11

ogqozo

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 914 Postów:
W sumie jeśli DS to ta sama generacja, co Wii, to nie wiem, czy bym nie liczył WEWY. Ale to zupełnie inna gra i wiem, że znacznie bardziej kontrowersyjna.
  • 0

#341 Kazuo Napisany 14 stycznia 2013 - 02:34

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:
No, gdyby wliczyć DS'a to jak najbardziej trzeba wyróżnić TWEWY, chociażby za niesamowitą oryginalność. Poproszę o sequel tej gry, do tego Xenoblade 2 i mogę umierać.
  • 0

#342 gruby Napisany 14 stycznia 2013 - 09:48

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 260 Postów:
Czego ci zabrakło to 10/10? Pytam z ciekawości. Dla mnie Xeno nie ma wad, ale tyle jest fappingu, że chętnie posłucham głosu rozsądku. ;)
  • 0

#343 Kazuo Napisany 14 stycznia 2013 - 15:42

Kazuo

    ziomeczek Goofy'ego

  • Forumowicze
  • 18 498 Postów:
Brakuje mini-gierek (zawsze trochę to urozmaica gameplay), questy są za mało zróżnicowane (poprawcie mnie jeżeli się mylę, ale te głównie opierają się na bieganiu od NPC do NPC i zabijaniu potworków), kamera potrafi zirytować podczas wiekszych potyczek (często trzeba manualnie ją korygować, bo po prostu nie widać co się dzieje na ekranie), no i na siłę, to grafika mogłaby być ciut lepsza (wiem, że przy takich przestrzeniach byłby z tym problem, no ale skoro mówimy o "grze na dychę"). Wiem, duperele, jednak dla mnie gra na 10 musi być pozbawiona wszelkich, nawet najmniejszych wad.
  • 0

#344 Pious Napisany 14 stycznia 2013 - 16:07

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
Z questami prawda, bo przy tej ilosci jest to mocno widoczne. Mimo to wciagaja jak bagno. Osobiscie gralem w to 2 miesiace, kazdy tydz robilem questy, a raz w tyg ruszalwm fabule.

  • 0

#345 gruby Napisany 14 stycznia 2013 - 16:18

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 260 Postów:
Ja nie odczułem tej powtarzalności. Widziałem, że większość questów opiera się na podobnym schemacie, jednak bardzo mnie wciągały. Nie zrobiłem wszystkich (a nawet większości), bo fabuła na maksa mnie zaintrygowała i chciałem odkrywać nowe lokacje, ale to co zrobiłem bardzo mi podeszło. Grafika mnie oczarowała. Ale raz, że umiem dużo wybaczyć przy świetnym designie i ogromie detali, a dwa, że lubię gry w SD. Takie małe zboczenie. Jedno co mnie irytowało to pop in. Szczególnie w Makna Forest bywało, że las dorysowywał się na metr przed Shulkiem.
  • 0

#346 Tawotnica Napisany 14 stycznia 2013 - 16:54

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:
odbudowaliście colony 6? Ja ten sidequest całkowicie olałem, bo nie chciało mi się farmić itemków. Tzn. mógłbym, ale po czasie nie wiedziałem gdzie mam zacząć szukać i odpuściłem sobie. Tego urządzenia do tworzenia gemów nie zdobyłem, przez fast travel przecież jest dostęp do colony 9 kiedy bądź.


  • 0

#347 ogqozo Napisany 14 stycznia 2013 - 18:57

ogqozo

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 914 Postów:
Questy mają proste założenia - zazwyczaj weź coś albo zabij coś, to fakt. Jednak nie odczuwam tego jako wady - w końcu gry video często sprowadzają się do chodzenia gdzieś i zabijania czegoś. W Xenoblade przez grubo ponad 100 godzin gry miałem ile, kilkanaście walk, które musiałem stoczyć? Reszta jak mi się chce. Te questy to taka prosta, ale skuteczna marchewka do zwiedzania świata i szukania, ile tutaj jest osób, miejsc, zakamarków i przejść. Na wiele z nich bym nie wpadł, gdyby nie odpowiedni quest. Niektóre są aż na chama "kierowane", typu - znajdź kwiat, który można zebrać tylko o świcie na którymś ze szczytów Valak Mountain... Widać, że zrobione specjalnie po to, żeby każdy miał okazję zobaczyć, jaki niesamowity widok jest o tej porze dnia z tego szczytu. Sporo z nich wiąże się też z niewielkimi, ale budującymi całą grę opowieściami pobocznymi, bo chyba każdy przyzna, że Xenoblade jest robione przez szeroki świat, a nie jakąś jedną, filmową, liniową historię, która owszem jest, ale to nie ona czyni tę grę wyjątkową.
  • 0

#348 Pious Napisany 14 stycznia 2013 - 19:50

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:

odbudowaliście colony 6? Ja ten sidequest całkowicie olałem, bo nie chciało mi się farmić itemków. Tzn. mógłbym, ale po czasie nie wiedziałem gdzie mam zacząć szukać i odpuściłem sobie. Tego urządzenia do tworzenia gemów nie zdobyłem, przez fast travel przecież jest dostęp do colony 9 kiedy bądź.

Warto to robić, bo miasto zaczyna tętnić życiem, dochodzą nowe możliwości i questy, ale też sklepy oferują dobry stuff, np. rozwój tego zajebistego ciosu ostatniej postaci, który jest dostępny tylko tam.

Questy w Xeno są o tyle fajne, że dają dużo expu i zastępują farmienie. Walczyć nawet nie trzeba, wystarczy odkrywać świat i robić questy.
  • 0

#349 Godot Napisany 23 stycznia 2013 - 21:25

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Pograłem 30 min. Wygląda całkiem ok, graficzka ładna, zmiana pory dnia i w ogóle. Walka też ok. Za to voice acting tragedia. Dotarłem do tej colony 9. Wiem, początek. Ale początek dupy nie urwał. Ale też nie odrzucił. W weekend pogram
  • 0

#350 mic Napisany 23 stycznia 2013 - 21:33

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 069 Postów:
Warto poświęcić trochę czasu, rozkręci się i wsiąkniesz :)
  • 0

#351 gruby Napisany 24 stycznia 2013 - 12:08

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 260 Postów:
Colony 9... Zazdroszczę grania w Xeno na świeżo. Dopiero teraz gra zacznie się otwierać... Dotarcie do Colony 9 to tylko korytarzyk z królikami. Nic specjalnego. Chociaż mnie klimat ujął już od intra...
  • 0

#352 ogqozo Napisany 24 stycznia 2013 - 21:11

ogqozo

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 914 Postów:
Pamiętam jak każdy po zagraniu pisał na forach "no, doszedłem do Colony 9", jakby to był jakiś punkt, kropka na mapie... Jeszcze nie wiedzieli, że spędzą łażąc po Colony 9 następne 10 godzin...
  • 0

#353 Pious Napisany 24 stycznia 2013 - 22:54

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
Dla mnie pod tym wzgledem "najgorsze" bylo Alcamoth. Autentycznie siedzialem na tym etapie chyba z 25-30h i wykonalem w miedzy czasie pierdylion sidequestow. Przez to cale gadanie mam ochote zrobic ng+. Przeraza mnie tylko wizja 50h gry, bo pewnie na 99lv tyle bede cisnal.
  • 0

#354 gruby Napisany 24 stycznia 2013 - 23:07

gruby

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 5 260 Postów:
Alcamoth to dla mnie z kolei najsłabsza lokacja. Chciałem pędzić dalej i nie zrobiłem tam prawie żadnego questa.
  • 0

#355 Kaxi Napisany 25 stycznia 2013 - 10:08

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 159 Postów:
Mnie z kolei rozwala, że pamiętacie nazwy własne :/ Zawsze mam z tym problem w życiu...
  • 0

#356 Pious Napisany 25 stycznia 2013 - 10:09

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
Ja też, ale po 30h w danym miejscu, wiem jak się ono nazywa.
  • 0

#357 Daimovik Napisany 03 lutego 2013 - 22:15

Daimovik

    Mokujin

  • Narybek
  • 49 Postów:
Jak ktoś ma na sprzedaż Xenoblade w dobrym stanie to z chęcią przygarnę :pirat:
  • 0

#358 cybercotlet Napisany 04 lutego 2013 - 01:21

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 8 598 Postów:
Na takie reklamowanie się jest odpowiedni dział
  • 0

#359 Tawotnica Napisany 07 czerwca 2013 - 20:29

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:






słucham sobie OST do Xenoblade i aż żałuję, że ta sama ekipa już nie będzie odpowiedzialna za X. Kawałki Ace+ to mistrzostwo świata. Sawano tak nie dostarczy.
  • 1

#360 Pious Napisany 07 czerwca 2013 - 23:04

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:

Jezu jaka ta gra jest zajebista. Gdybym tylko miał więcej czasu i chęci to grałbym. Świetne 130h.


  • 0