Skocz do zawartości

Zdjęcie

Metroid Prime Trilogy


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
219 odpowiedzi na ten temat

#31 ramzes64 Napisany 03 październik 2009 - 20:47

ramzes64

    Dante

  • Forumowicze
  • 1432 Postów:

Metroid Prime jedynka skończony. 92% skanów, 95% przedmiotów, prawie 14 godzin licznikowych, co jest wynikiem świetnym, zwłaszcza, że grę znam niemal na pamięc, a Metroid nie liczy czasu w menusach. Czyli bankowo ze 3-4 godziny trzeba dodac. Grałem na poziomie trudności weteran, odblokował się hypermode. Na nim już zamierzam zdobyc 100% wszystkiego, ale bez opisu się chyba nie obędzie (w sensie żeby dokładnie zlokalizowac tą resztówkę skanów i przedmiotów). Gra nie zestarzała się nic a nic. Wręcz, dzięki sterowaniu, odmłodniała i jest lepsza niż kiedykolwiek. Pokonanie ostatniego bossa to jak poczucie dobrze spełnionego obowiązku, zwłaszcza, że ta walka (walki w zasadzie) trwają naprawdę długo i są wymagające. Gears of War 2 i Fable 2 dały ciała w tym temacie niesamowicie... Warto było kupic Trilogy tylko ze względu na odświeżoną jedynkę Prime, a to przecież 1/3 zawartości! To chyba najlepiej wydane pieniądze w mojej growej przygodzie.


ojjj - takie komentarze az chce sie czytać, aż chce sie grać

gra leży na półce, no ale taki hicior - aż powinien już sie kręcić w moim Wii. Prime ukończyłem, w sumie też troche za namową Piousa - bo już ostatniego bossa chcialem sobie odpuscic ... ogolnie na liczniku mialem wtedy z 22h (ale bylo pewnie wiecej) ... granie na sluchawkach dodawalo tylko uroku ... a jak mysle, ze to najlepsza gra wczesniejszej generacji - to az chce sie powracac ... w sumie nawet niewiem jaki jest Echoes i Coruption, ale sama mysl, swpomnienia z pierwszego Prime nawolują do tego - ZE TO TRZEBA MIEĆ
  • 0

#32 me&myself Napisany 03 październik 2009 - 21:10

me&myself

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 518 Postów:

Corruption przecież działał na innej zasadzie niż dwa pierwsze Prime`y. Musisz zmieniać broń, bo nie wejdziesz do większości lokacji. Zmiana broni odbywa się tak samo jak zmiana visiora w Corruption.


Zsada jest taka sama, tylko że w Corruption nowa broń zawierała w sobie cechy poprzedniej, zaimplemetowanie tego do pierwszego priema to żaden problem (z echoes byłoby już trudniej) . Anyway skoro beamy zmienia się jak visory to jak się zmienia visory? I ponawiam pytanie co do interfeaca czy pozostał oryginalny czy jest uproszczony tak jak w Corruption?
  • 0

#33 Godot Napisany 03 październik 2009 - 21:28

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23615 Postów:
No a jak się zmieniało w Corruption? Wciskasz minus i wyskakuje ekran z visiorami, wiilotem wybierasz ten który chcesz i wciskasz A. Bronie robi się tak samo, tylko że z plusem. I nie rozumiem o co chodzi z tym uproszczonym interfacem, możesz wyjaśnic?
  • 0

#34 Scorpio Napisany 04 październik 2009 - 08:59

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13964 Postów:

nigdy nie schodziłem poniżej 20h, ale ja nie gram w tę grę, ja ją zwiedzam

Ja bym powiedział, że właśnie w grę grasz, a nie ją przechodzisz :)
  • 0

#35 Gość_Carbon_* Napisany 03 czerwiec 2010 - 15:08

Gość_Carbon_*
  • Goście
Czy w Trilogy zostawiono mistrzowskie menu i motywy muzyczne im towarzyszące z trzech części, czy zrobiono jedno nowe?
  • 0

#36 Godot Napisany 03 czerwiec 2010 - 15:46

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23615 Postów:
Niestety nie...
  • 0

#37 fingus Napisany 22 czerwiec 2010 - 22:57

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 33133 Postów:
Właśnie sobie odpaliłem trylogię, zacząłem od pierwszego Prima, ot, tak dla przypomnienia. I o ile pierwsza lokacja (stacja) wrażenia nie robi, to po wylądowaniu i zapuszczeniu się w ruiny Chozo zbierałem koparę z podłogi, zupełnie tak samo jak, och ile to już lat temu... :kult: Ależ ta gra pięknie wygląda. Wiem, że to zeszła generacja, ale Retro to prawdziwi geniusze, design jest po prostu rewelacyjny, lokacje wyglądają mistrzowsko, a 480p (tak, wiem, to tylko 480p) + 16:9 podbija wrażenia kosmicznie. Nie ma wątpliwości, że to gra ponadczasowa. Niekiedy cieżko wrócić do gry sprzed paru lat, tak gryzie nas już jej grafika. Jestem jednak zdania, że jeśli coś kiedyś było naprawdę ładne, to będzie ładne i za te N lat. Ta gra to potwierdza, oj jak potwierdza. :-)
A sterowanie jest naprawdę fajne i przyjemne, na początku, może przez chwilę, wymagało przyzwyczajenia, ale już po chwili wydaje się w pełni intuicyjne i świetnie działa. Brak możliwości zalokowania celownika na celu utrudnia grę, nie można już tak sobie pykając od niechcenia kosić latajacych i pełzających plugastw. Wydaje mi się, że przez to gra w znacznie większym stopniu staje się strzelanką, niż było to na Gamecubie, gdzie jednak bardziej uznałbym ją za grę przygodowo-labiryntową.
  • 0

#38 Godot Napisany 23 czerwiec 2010 - 06:41

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23615 Postów:
Można się zalokowac na celu przecież. Nie tak sztywno jak na GCN, ale można :)
  • 0

#39 fingus Napisany 23 czerwiec 2010 - 10:08

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 33133 Postów:
To wiem, ale, jak napisałem, nie lokuje to celownika, a tylko pozwala obracać się, celować trzeba ręcznie. Przez to różnego rodzaju muchy, przedtem eliminowane błyskawicznie, stają się znacznie większym utrapieniem. :-)
  • 0

#40 torq314 Napisany 23 czerwiec 2010 - 18:30

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 21910 Postów:

To wiem, ale, jak napisałem, nie lokuje to celownika, a tylko pozwala obracać się, celować trzeba ręcznie. Przez to różnego rodzaju muchy, przedtem eliminowane błyskawicznie, stają się znacznie większym utrapieniem. :-)


szybko się przyzwyczaisz. chodzi o to, że możliwość freeaimingu, tak łatwego z wiilotem, byłaby zbyt dużym bonusem. i tak gra się o niebo łatwiej niż na gacku.

stąd domyślam się, że złagodzono lockowanie, bo z tym byłoby już ultra łatwo.
  • 0

#41 Kaxi Napisany 27 sierpień 2010 - 18:06

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 12127 Postów:
Jednak ładne gry są ładne. Skoro Other M już tak blisko, gram sobie w pierwszego MP (z Trilogy) na 40 calach i o matko, jak niewiele się ta gra postarzała! Wciąż robi wrażenie, i to bez hd :mrgreen:
  • 0

#42 TEXZ Napisany 27 sierpień 2010 - 19:10

TEXZ

    サ ス・アラン

  • Forumowicze
  • 28415 Postów:
Lepiej zapuść jedynkę z NGC, wersja na MPT jest strasznie graficznie pocięta. Na YT są filmiki porównujące i naprawdę robi to wrażenie... zmieszane z niezrozumieniem.
  • 0

#43 Kaxi Napisany 27 sierpień 2010 - 19:13

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 12127 Postów:
Wiem dokładnie co jest pocięte i nie przeszkadza mi to bo ogółem wychodzi na plus. A jedynki na GCN już nie mam.



PS. Nie jestem pewien czy na Gacku Metroidy miały opcję widescreen.
  • 0

#44 fingus Napisany 27 sierpień 2010 - 19:24

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 33133 Postów:
Nie miały, a 480p też robi swoje, ja puszczałem i wersję gackową i z Trylogii, i zdecydowanie wolę tę drugą. Brakujących efektów się nie dostrzega. I potwierdzam - gra nawet dziś wygląda pięknie, wypchana szczegółami, dopracowana jak mało która. :tak:
  • 0

#45 TEXZ Napisany 27 sierpień 2010 - 19:46

TEXZ

    サ ス・アラン

  • Forumowicze
  • 28415 Postów:
Z tym widescreenem to kabała, ale jednak mam sentyment do wersji na GC. This is how it meant to be played.
  • 0

#46 Godot Napisany 27 sierpień 2010 - 20:29

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23615 Postów:
Sterowanie wiilotem + widescreen + 480p > efekt lodu przy strzelaniu i kółka na wodzie.
  • 0

#47 TEXZ Napisany 27 sierpień 2010 - 22:12

TEXZ

    サ ス・アラン

  • Forumowicze
  • 28415 Postów:
Jakie kółka na wodzie? Cała masa się zachowywała w zgodzie z fizycznymi realiami. Gdy oglądałem jak to wykastrowali nie wiedziałem czy mam się śmiać czy płakać.
  • 0

#48 Godot Napisany 27 sierpień 2010 - 23:55

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23615 Postów:
Ja chwilowo się zdenerwowałem, ale potem olałem. Szczerze mówiąc gdybym nie oglądał tych filmików nawet bym nie zauważył. Teraz gram w MP2 i nie mam pojęcia czy coś wykastrowali względem wersji GCN. Nawet jeżeli to mnie to nie obchodzi. Gra jest fantastyczna
  • 0

#49 ramzes64 Napisany 29 sierpień 2010 - 23:28

ramzes64

    Dante

  • Forumowicze
  • 1432 Postów:

Nie miały, a 480p też robi swoje, ja puszczałem i wersję gackową i z Trylogii, i zdecydowanie wolę tę drugą. Brakujących efektów się nie dostrzega. I potwierdzam - gra nawet dziś wygląda pięknie, wypchana szczegółami, dopracowana jak mało która. :tak:


a na czym puszczałeś te gry? i na jakim TV

bo wg mnie wersja GC i CRT TV jest lepsza, niz Wii i LCD (ale w przypadku gier przeniesionych z GC)

po prostu widze roznice, ze te gry nie wygladaja jak gry tworzone tylko na Wii.

Widzialem to w NEW PLAY CONTROL Mario Power Tennis, Mario Party 8 (chyba przeniesli szybko z GC i wydali na Wii?), Metroid Prime Trilogy, Resident Evil 4 Wii Edition, Zelda TP ... ogolnie nie moge tego jakos okreslic, ale widze ze coś jest nie tak.


no chyba ze odplaasz Metroid Prime z GC, na Wii, odrazu na LCD - to oczywiscie lepsza bedzie wersja z Trilogy, bo juz masz 16:9, sterowanie itd
  • 0

#50 fingus Napisany 29 sierpień 2010 - 23:57

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 33133 Postów:
Na CRT nie bardzo mam jak teraz cokolwiek sprawdzić. ;) Odpalałem z Wii na LCD. W ogóle to sporo gierek gackowych odpalonych z Wii na LCD razi już słabym wyglądem - zwłaszcza te, które kiedyś zachwycały realizmem. Kolorowe Mariany czy Wind Waker lepiej zniosły próbę czasu. ;)
  • 0

#51 Godot Napisany 30 sierpień 2010 - 08:01

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23615 Postów:
Dlatego właśnie do gier kupuje się plazmę, a nie jakieś śmieszne LCD ^_^
  • 0

#52 TEXZ Napisany 30 sierpień 2010 - 09:18

TEXZ

    サ ス・アラン

  • Forumowicze
  • 28415 Postów:
Mało kto ma jeszcze CRT, chyba nie tylko ja się niestety pozbyłem tego kloca...
  • 0

#53 Pious Napisany 30 sierpień 2010 - 09:58

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6410 Postów:
Ja gram od lat na staruśkim Daewoo 20" mono :oops: Wiem, że tracę, bo raz kolory są godne pożałowania, dźwięk mono, więc nic nie muszę dodawać. Ale jakoś gram, chciałbym LCD, bo są już taniutkie, a przyjemność na pewno inna. Mam pytanie do tych co zrobili Trylogię na wyższym poziomie trudności, jak oceniacie poziom trudności właśnie względem oryginałów?
  • 0

#54 torq314 Napisany 30 sierpień 2010 - 10:56

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 21910 Postów:

W ogóle to sporo gierek gackowych odpalonych z Wii na LCD razi już słabym wyglądem - zwłaszcza te, które kiedyś zachwycały realizmem.


na przykład RE4. nie miałem nigdy w rękach reedycji dedykowanej Wii, ale gacka dla RE4 podłączyłem pod LCD tylko raz. ostatni raz.

poza tym wiele gier zwyczajnie źle wygląda jak na dzisiejsze czasy. w pamięci pozostały mi np. godziny spędzone przy NFS Underground 2, po czym te wspomnienia boleśnie zweryfikowane zostały przez godziny spędzone przy Burnout Paradise. skok jakości w warstwie prezentacji jest ogromny, a NFS:U2 dołączyło u mnie do gier, których "lepiej nie włączać, żeby się nie rozczarować".
  • 0

#55 Godot Napisany 30 sierpień 2010 - 11:13

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23615 Postów:
Z jednej strony łatwiej, z drugiej trudniej. Ale wynika to tylko ze specyfiki sterowania. Łatwiej, bo w czasie ruchu można celować. Trudniej, bo na GCN lockowałeś się na przeciwniku i celowanie Cię nie interesowało, mogłeś się skupić na unikach, tutaj lockowanie jest, ale musisz też celować wiilotem. Generalnie jest podobnie pod względem trudności, tylko inaczej pod względem gameplayu. Moim zdaniem lepiej
  • 0

#56 Godot Napisany 05 wrzesień 2010 - 15:58

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23615 Postów:
Echoes ukończony, na Veteranie. Uh, było ciężko, ostateczna rozgrywka dała mi się we znaki ostro, bardzo ostro. Ale satysfakcja z wygranej przeogromna, tak powinny kończyc się gry :) Przedmiotów zebranych 82%, skanów 87%. Hypermode? Oj, nie wcześniej niż za dwa lata :) Chwilowo mam absolutnie dosyc Metroida Drugiego. Ogólnie gra, dla mnie, gorsza niż jedynka i trójka. Ale tylko ze względu na brak otwartych przestrzeni i dużych lokacji. Grywalnościowo gra po prostu MASAKRUJE. Walki z bossami, zwiedzanie lokacji, świetnie zrobiony backtracking - Metroid Prime 2 to po prostu jedna z najlepszych gier w historii i tyle :) Jeżeli chodzi o czas gry to jedynka pokazuje 14 godzin (ale grę znam prawie na pamięc), dwójka 19 godzinek (grałem pierwszy raz), czyli daje to 31 godzin. Ale nie liczy się czasu w menusach, przeglądając logi, mapy, nie liczą się powtórki. Natomiast Wii to liczy i okazuje się, że z pierwszymi dwoma Metroidami spędziłem... 48 godzin! Jak doliczę trójeczkę to będzie plus/minus 65 godzin czasu potrzebnego na SKOŃCZENIE gry! Nie zmasterowanie, nie ukończenie na najwyższym poziomie trudności, po prostu przejście. MASAKRA!! Zmasterowanie całego Metroid Prime Trilogy to zajęcie na 150 godzin :o I to przecież czysty gameplay - tu nie ma dłużących się dialogów, kilkunastominutowych filmików. Nie mam pytań
  • 0

#57 Jedyn Napisany 05 wrzesień 2010 - 18:23

Jedyn

    RYJ

  • Forumowicze
  • 21857 Postów:
Ja dwójkę wspominam lepiej niz MP1 głównie ze wzgledu an starcia z dark Samus - ogień z dupy, tak to zapamietałem :twisted: I absolutnie kochałem huba i 1szy level (ten piaskowy)
  • 0

#58 Godot Napisany 05 wrzesień 2010 - 18:35

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23615 Postów:
Level piaskowy w MP2?
  • 0

#59 Razel Napisany 05 wrzesień 2010 - 18:46

Razel

    Błędny rycerz

  • Forumowicze
  • 10664 Postów:
Z tego co pamiętam to piaskowy level jest na początku MP1 :hmmm:
  • 0

#60 Godot Napisany 05 wrzesień 2010 - 18:47

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23615 Postów:
Nazywa się to Chozo Ruins. No i nie ma w dwójce huba jako takiego :) W jedynce jest. Coś się Jedynowi pochrzaniło ^_^
  • 0