Kiedyś wstawiał ktos filmik ze spotkania Walkiewicza z rezyserką, której film został przez niego zjechany...uzywacie podobnych argumentów...co jest niepokojące Torqudlatego, że pomieszczenie za nimi nie zdążyło się jeszcze wczytać i zamiast czekać, strzelałeś na pałę i wydawało Ci się, że otworzyły się akurat po ostrzelaniu rogów, a to był przypadek. równie dobrze mogłeś strzelić w drzwi, potem zniecierpliwiony - w powietrze i napisać że nie wnikasz dlaczego drzwi otwierają się po ostrzelaniu powietrza nad głową.
szkoda tej oceny, bo jest pochopna i powierzchowna. nie ważne z czym porównujesz Metroid, z pozycjami z Xa czy Y-ka, od 20 lat wiadomo że to nie jest gra którą można poczuć po 30 minutach, tylko trzeba trochę pochodzić żeby się wkręcić. powierzchowna ocena świadczy więc o ignorowaniu tego, co powszechnie wiadomo. nie tylko więc nie chciało Ci się dalej grać, ale nawet - przeczytać cokolwiek o tym, że żeby właściwie móc grę ocenić, to musiałbyś pograć dłużej.
w przypadku ignoranta, growego n00ba to byłoby wzruszenie ramion. natomiast dla Gracza takiego formatu jak Ty, świadomego historii, to jest niewybaczalne.
Tobie zwyczajnie NIE WOLNO tak nonszalancko i wybiórczo traktować gier tego formatu, równocześnie sprawiając wrażenie że jesteś nieprzygotowany na kontakt z nimi.
zapamiętam Twój post jako jeden z bardziej rozczarowujących postów AD 2012
Metroid Prime Trilogy
#121 Napisany 21 października 2012 - 15:05
#122 Napisany 21 października 2012 - 15:11
Głównym punktem "pokazu" były gry na X360. Na Wii przyjdzie czas kiedy indziej, na dłuższą chwilę. Bo ani Zeldy, ani Metroida nie da się pokazać w 20 minut
#123 Napisany 21 października 2012 - 15:11
co jest niepokojące Torqu
jeśli dobrze wyczuwam, że porównujesz się z nieprzygotowaną dziennikarką, to to jest Twoje porównanie. nie zamierzam z tego powodu zmieniać zdania o Tobie, tylko daję wyraz swojemu rozczarowaniu.
trudno mi sobie wyobrazić, że podobnie powierzchownie traktujesz jakąś inną dużą serię, która do tej pory Cię omijała, a na którą ktoś próbuje Cię namówić. z resztą gdyby to odwrócić i ktoś podobnie napisałby, nie wiem, o Halo (pierwszy przykład który przychodzi mi do głowy), to oceny byłyby być może nawet bardziej dosadne. Ty i tak masz fory
Przede wszystkim Deb nie miał czasu
pff. to tym bardziej nie powinien głośno tego tak oceniać.
Ten post był edytowany przez torq314 dnia: 21 października 2012 - 15:13
#124 Napisany 21 października 2012 - 15:12
#125 Napisany 21 października 2012 - 15:22
Chodziło o ten filmik, ona też twierdziła, ze powinien ogladac kilka razy, że nie widział tego, tamtego, a prawda jest taka, ze teraz nie dajemy grom dużo czasu, mamy mnóstwo tytułów i jak gra nie kupi mnie z miejsca ląduje na półce i najczęściej nie dostaje drugiej szansy...sam Greg powiedział mi w czasie ogrywania, że to gra na dłużej i nie mam nic przeciwko dłuższemu ograniu, ale gra nie zrobiła na mnie zadnego wrazenia, gdyby nazywała sie "chłopek ktory staje się kulką" nie odpaliłbym jej juz nigdy. Ta gra dostaje ode mnie duże fory ze względu na tytuł, ale też tytuł powoduje, ze i moje oczekiwania są duże.
#126 Napisany 21 października 2012 - 15:39
#127 Napisany 21 października 2012 - 15:51
#128 Napisany 21 października 2012 - 16:11
w przypadku ignoranta, growego n00ba to byłoby wzruszenie ramion. natomiast dla Gracza takiego formatu jak Ty, świadomego historii, to jest niewybaczalne.
No jakiś bardzo świadomy nie jest, skoro gra w najlepszą grę generacji dziesięć lat po jej wydaniu.
Pamiętam te dziesięć lat i uważam tak: same pierwsze pięć minut Prime'a to jest ten moment, kiedy człowiek ma wątpliwości, co też Retro z tym Metroidem zrobiło. Zresztą podobnie było z Super M, gdzie też była na początek baza i ucieczka. Ale potem wpadasz na tę planetę i na niej giniesz z zachwytu. To znaczy ja ginąłem, no kwestia gustu.
Nie odniosłem wrażenia, żeby dzisiaj wychodziły tak piękne gry, jak Prime. Po prostu ta stacja to nie jest jakaś pokazówka, pewnie dlatego, że nie łazimy po niej za bardzo, tylko przechodzimy swoisty samouczek krótki i potem już jej nie ma w grze. Reszta to ten tajemny świat, który się ostrożnie i powoli zwiedza, i który jest dopieszczony co do milimetra i niepokojący kosmiczną audiosferą.
Metroid to gra, która polega na graniu, interaktywności ze światem. Tutaj chodzi o nic innego jak eskplorację, odkrywanie świata aż po zupełnie opanowanie terenu. Jak ktoś chce oceniać na zasadzie "co się fajnego wydarzyło przez pięć minut", to jego gust, ale oczywiście to jest podejście, które idzie wbrew wszelkim założeniom gry. Porównania do słynnej gadki Walkiewicza są o tyle trafne, że każdy ma własne podejście, ale jednak przypadek jest zupełnie inny. Klient zawsze ma prawo powiedzieć "no nie jara mnie to i tyle, do widzenia", natomiast od dziennikarza wymaga się oczywiście, żeby wiedział mniej więcej, w jakich klimatach się obraca i kogo dlaczego produkt zainteresuje, a kogo dlaczego nie.
Co do sterowania to osobiście uważam, że Prime jest tak skrajnie zaprojektowany pod cudownego pada do GC, że jednak traci w przejściu na Wii. Co do sterowania GaCkowego to jest ono dostosowane idealnie do typu gry, czyli do eksploracji. Do dzisiaj grając czy to w jakiegoś Batmana czy Dishonored mogę tylko wzdychać, że tęskno mi do głębi, jaką prezentował w tej kwestii Prime. Dzisiejsze nowoczesne gry na Unreal Engine'ie mają wszystkie takie samo sterowanie i już na tym etapie bardzo sobie ograniczają możliwości wprowadzenia czegoś świeżego do gameplayu. W Metroida gra się jak w nic innego. W zasadzie żadna mała rzecz nie jest tu zrobiona bez znaczenia, bo tak się wszędzie robi.
Ten post był edytowany przez ogqozo dnia: 21 października 2012 - 16:13
#129 Napisany 21 października 2012 - 16:14
#130 Napisany 21 października 2012 - 16:43
Od ponad roku szukam "nowki" tej trylogi i nie potrafie znalezc.........
Trylogia "Prime" to geniusz w najczystszej postaci. Dla tych , którzy maja czas poswiecic grze mnostwo czasu i doslownie lizac kazdy kat......
#131 Napisany 21 października 2012 - 16:50
Nadal brzmi mi to jak gadka tej kobiety, niewygodne sterowanie, jest unikalnym, a ja nie potrafie dostrzec jego unikalnościNo jakiś bardzo świadomy nie jest, skoro gra w najlepszą grę generacji dziesięć lat po jej wydaniu.
Nie odniosłem wrażenia, żeby dzisiaj wychodziły tak piękne gry, jak Prime. Po prostu ta stacja to nie jest jakaś pokazówka, pewnie dlatego, że nie łazimy po niej za bardzo, tylko przechodzimy swoisty samouczek krótki i potem już jej nie ma w grze. Reszta to ten tajemny świat, który się ostrożnie i powoli zwiedza, i który jest dopieszczony co do milimetra i niepokojący kosmiczną audiosferą.
Metroid to gra, która polega na graniu, interaktywności ze światem. Tutaj chodzi o nic innego jak eskplorację, odkrywanie świata aż po zupełnie opanowanie terenu. Jak ktoś chce oceniać na zasadzie "co się fajnego wydarzyło przez pięć minut", to jego gust, ale oczywiście to jest podejście, które idzie wbrew wszelkim założeniom gry.
Dzisiejsze nowoczesne gry na Unreal Engine'ie mają wszystkie takie samo sterowanie i już na tym etapie bardzo sobie ograniczają możliwości wprowadzenia czegoś świeżego do gameplayu. W Metroida gra się jak w nic innego. W zasadzie żadna mała rzecz nie jest tu zrobiona bez znaczenia, bo tak się wszędzie robi.
No i porady dotyczące jak mam grać by gra mi się podobala też zalatują tamtym wywiadem.
No i oczywiście na początek szpileczka, bo przecież nikt nie może nazywac się graczem nie grając w grę ktora dla Ciebie jest najlepsza
#132 Napisany 21 października 2012 - 16:54
#133 Napisany 21 października 2012 - 16:58
A co do sterowania to ono jest intuicyjne. Bo Metroid Prime to nie FPS, zresztą to Ci już Debie tłumaczyłem. Sam zresztą zobaczysz
#134 Napisany 21 października 2012 - 17:03
Poważnie, ludzie wyluzujcie, nie pluje na wasze świetości, jest tak jak napisał Greg. Nie pisałem recenzji tylko opisałem to co dzis widziałem u Grega.
#135 Napisany 21 października 2012 - 17:10
A tak w ogóle to dziwna ta dyskusja. Przecież Torq nie powiedział nic nowego ani dziwnego - wiedzieliście to już wcześniej, nie oszukujcie. Można się w grze zakochać od pierwszego wejrzenia, ale to raczej wypadkowa reklamy, hajpu, własnych oczekiwań, przywiązania do studia, marki, etc. Ale żeby ją ocenić i docenić, zobaczyć co naprawdę oferuje, trzeba poświęcić nieco więcej czasu. Na pewno nieco więcej niż rozejrzenie się po pierwszej lokacji. Kategoryczne odrzucanie po pierwszym kontakcie jest równie niepoważne, co krzyki pewnego usera "po pierwszym screenie widzę, że GOTY". I mam wrażenie, że było to przerabiane wielokrotnie przy okazji różnych gier, nie tylko tych od Nintendo.
#136 Napisany 21 października 2012 - 17:21
Nadal brzmi mi to jak gadka tej kobiety, niewygodne sterowanie, jest unikalnym, a ja nie potrafie dostrzec jego unikalności
Nigdy nie pisałbym takich oczywistości, jak to, że jest unikalne, bo to widać tak czy siak. Ty pisałeś, że ci się nie podoba, a nie, że jest zbyt standardowe, zdecyduj się.
Po prostu stwierdziłem, że takie musiało być do tego typu gry i w tym o co chodzi w Metroidzie, ono jest najlepsze i tyle. Jak ktoś nie lubi gier opartych na eksploracji to nie lubi. Nie wiem, co to ma wspólnego z twórcami broniącymi własnego dzieła. Mi to obojętne, jak ci się nie podoba ten typ gry to nie graj, po prostu napisałem, że Prime raczej nigdy nie miał zamiaru być grą, że włączasz na pięć minut i myślisz "ale fajne rzeczy się dzieją", toteż dlatego nie podoba ci się.
No i oczywiście na początek szpileczka, bo przecież nikt nie może nazywac się graczem nie grając w grę ktora dla Ciebie jest najlepsza
Nic takiego nie napisałem. Stwierdziłem fakt, że jak ktoś przez dziesięć lat nie gra w największe klasyki, to nie ma co specjalnie od niego wymagać wielkiej "świadomości historycznej" albo że będzie specjalnie się interesował grami dla samego poznania ich jak jakiś geek. Jak dla mnie to niech każdy gra, ile chce i w co chce.
#137 Napisany 21 października 2012 - 17:31
#138 Napisany 21 października 2012 - 17:43
#139 Napisany 21 października 2012 - 17:44
#140 Napisany 21 października 2012 - 17:48
#141 Napisany 21 października 2012 - 17:55
Czy ja gdzieś napisałem, że ta gra nie może sie podobać? Odnoszę wrażenie, że nie ma bata, musi mi sie podobać i tyle, a jak nie to się nie znam na grach. Jeśli dla Ciebie ta gra jest boska to mnie nic do tego szanuję Twoją opinię, ale nie rozumiem dlaczego ty nie możesz uszanować mojej.Nie wiem, co to ma wnieść do tematu. Ja gram w gry video od kiedy istniały, ale też się nimi interesuję i jeśli nawet coś mnie mniej kręci (militarne strzelanki, samochodówki), to nie jest tak, że wpadam i mówię "yo, grałem wczoraj w Dooma, no nędza, nie można się nic dowiedzieć o świecie, z nikim nie można porozmawiać, nic nie można robić poza strzelaniem". Jak mi ktoś wtedy napisze "no wiesz, to w strzelanka i w swojej klasie raczej rewela, chodzi bardziej o to i o to", no to będzie miał rację. Tak jak ja będę miał rację, że z mojej niestrzelankowej perspektywy Doom ma zaskakująco mało dialogów i interakcji. No ale nie stanę się koneserem strzelanek samą taką wypowiedzią. Przykład teoretyczny.
#142 Napisany 21 października 2012 - 18:48
Dla mnie, dla Torka i dla wielu innych graczy, Metroid Prime to jedna z gier wszechczasów. Ale nie dla każdego musi. Najgorsze jest jak ktoś twierdzi, że coś mu się ewidentnie nie spodoba, a nawet nie miał okazji posmyrać chociażby. Tutaj nie ma nic takiego miejsca
#143 Napisany 21 października 2012 - 19:04
#144 Napisany 21 października 2012 - 19:08
#145 Napisany 21 października 2012 - 20:05
Prawdę mówiąc nie bardzo w to wierzę i nie bardzo rozumiem. Jeśli kilka osób gorąco poleca mi grę, to co? Okłamują mnie? Chcą mnie oszukać? Mają w tym interes? No ok, widziałem podobną postawę np. w wątkach soulsowych ("skoro Raikosze się podoba, to mnie się nie podoba"), ale to chyba tylko dzieciarnia lub żartobliwe trollerstwo.Obawiam się, że jedyne co osiągniecie to kompletne zniechęcenie Deba.
#146 Napisany 21 października 2012 - 20:08
#147 Napisany 21 października 2012 - 20:08
Nie może tak być.A nie może być tak że po prostu Metroid może się komuś nie podobć ot tak? Czy nie?
#148 Napisany 21 października 2012 - 20:09
#149 Napisany 21 października 2012 - 20:14
Nie może tak być.
Nie wiedziałem że Metroid jest na Twojej półce rzeczy które zmieniły Twój świat