Is It Worth It?
#1 Napisany 25 lutego 2010 - 12:29
Wiadomo, że nie wszystko z tego co wychodzi na rynek jest warte pełnej ceny i lepiej czasami poczekać, aż gierka stanieje i głównie w to zagadnienie uderza ten temat. Z resztą nie muszę się tu dużo produkować, bo przy przeglądaniu ofert na Allegro każdy spotkał się z podobnym problemem, pytając się pod nosem czy dana cena wciąż taniejącej danej gry jest odpowiednia już do tego, żeby ją zakupić. Rozważania na ten temat w głównej mierze przeciwstawiają się temu co wiemy o danej grze, ale głównie też pod względem tego ile dostaniemy w zamian.
Co by nie mówić, nie chodzi mi w nim o rozpisywanie czy dana gra jest warta zagrania, od czego z resztą istnieje osobny temat, ale o to w najlepszym możliwym skrócie: co i ile, na jak długo dostajemy w zamian za wydane pieniążki. Głównie o ilość godzin zabawy mi chodzi, tak samo jak w przypadku gry nastawionej na singleplayer, jak i multiplayer.
Na dodatkową uwagę zasługują też osiągnięcia oraz ile zajmuje ich zebranie. Jedne gry zachęcają do posiedzenia dłużej przy grze, inne już po skończeniu głównego wątku fabularnego nie pozostawiają za dużo do roboty. No i w końcu coraz ważniejszy zwłaszcza w tej generacji jest ciekawy tryb multiplayer z jakimiś zasadami zdobywania rang. Przy grze z dobrym multi można siedzieć miesiącami jeżeli nie latami.
Wiecie o co mi chodzi, rynek jest przesiąknięty dobrymi pozycjami i gdyby kupować każdą interesującą nas pozycję szybko skończylibyśmy na bruku (zwłaszcza z polskimi zarobkami). Jakoś trzeba sobie radzić i o to głównie chodzi mi w tym temacie. Myślę, że będziemy to robić na zasadzie poniższego opisu gry Bioshock 2.
Można robić requesty, tak jak ten zaraz pod opisem.
Zacznę może od Bioshock 2, jednej z najgłośniejszych produkcji ostatnich miesięcy (także najbardziej oczekiwanych).
Gra posiada niezwykle intensywny single zapewniający ok. 12 godzin zabawy przy lizaniu ścian, o 4 mniej gdy przez nią przelecimy. Choć kto grał w poprzednią część wie, że to właśnie powolne odkrywanie miejscówek i historii Rapture jest główną esencją klimatu gry. Osiągniecia wpadają troszkę za szybko, po skończeniu gry pierwszy raz miałem ok. 70% odblokowanych. Ciekawostką jest za to multi nastawiony na szybką i bezpośrednią wymianę ognia. Do zdobycia ostatniego osiągniecia z multi za 40 poziom potrzeba ok. 16 godzin, co jest dość dobrym wynikiem. Do gry planowane są DLC podnoszące poziom w multi, dodające nowe plansze, oraz DLC dla samotnego gracza, choć co do ich zawartości nie ma jeszcze żadnych informacji.
Ogólnie uważam, że gra naprawdę ma bardzo wysoki wskaźnik opłacalności jak dla FPSa przy prawie 12h i 8h dla kolejnych przejść do zdobycia calaka/platyny, oraz ciekawym multi, dlatego wystawiam dobrą cenzurkę. Warto było się szarpnąć na premierkę.
Wrzucam request(y) na ocenienie opłacalności gry nad którą się obecnie zastanawiam: Heavy Rain, wiem że gracie i już ją skończyliście. I jak, opłacało się wydać te circa 180 złotych za zwykłą wersję?
#2 Napisany 25 lutego 2010 - 13:42
#3 Napisany 25 lutego 2010 - 17:43
Dzisiaj zagram w demko, ale jestem ciekaw, ile grania będzie w pełniaku? Platynka wymaga raczej skilla (gramy na wyższych poziomach trudności) czy grindu (przechodzimy parę razy)? I jak długa jest kampania?
#4 Gość_Zero_* Napisany 25 lutego 2010 - 17:52
#5 Napisany 26 lutego 2010 - 22:33
#6 Napisany 26 lutego 2010 - 23:00
No to jeszcze request drugi: Avatar - na forum PS3 trophy kozaki po 92 platynki piszą, że prościzna, ale ja chciałbym poznać zdanie naszego niebieskiego eksperta, Pita
nieinaczej Ale nie robiłem aczików multi, bo nie wyznaję golda, a to chyba zajmuje najwięcej czasu, czyli mecze etc.
#7 Napisany 27 lutego 2010 - 00:45
#8 Napisany 27 lutego 2010 - 21:14
#9 Gość_Zero_* Napisany 27 lutego 2010 - 21:18
#10 Napisany 27 lutego 2010 - 22:14
#11 Napisany 27 lutego 2010 - 22:48
No spoko spoko, ale Teks założył ten temat raczej z zamiarem stworzenia takiej małej encyklopedyjki, a nie linijkowych postów: "łatwe, polecam temat Darksiders" Dzięki za pomoc, panowie.
Tematy texa z reguły są burzliwe i popularne przez 1-2 strony po czym idą w niepamięć.. nawet spam tu nie pomoże
#12 Napisany 27 lutego 2010 - 23:46
No spoko spoko, ale Teks założył ten temat raczej z zamiarem stworzenia takiej małej encyklopedyjki, a nie linijkowych postów: "łatwe, polecam temat Darksiders" Dzięki za pomoc, panowie.
Nope, temat ma służyć ludziom, piszta co chceta byleby na temat.
#13 Napisany 28 lutego 2010 - 00:05
#14 Gość_Zero_* Napisany 28 lutego 2010 - 00:13
No to zwracam le panom le honor.
wykreślam Cię ze znajomych na forumingu!
a żeby nie było spamu ... warto kupować HR? tzn ile zajmuje platyna? ile razy trzeba przejść grę i czy chce się tą grę przechodzić te kilka razy?
#15 Napisany 17 marca 2010 - 19:37
Kupujesz i sprzedajesz. Do platyny trzeba się nieźle nasiedzieć, ale nawet pomimo tego gra jest dla tych co albo ją pokochają, albo znienawidzą.a żeby nie było spamu ... warto kupować HR? tzn ile zajmuje platyna? ile razy trzeba przejść grę i czy chce się tą grę przechodzić te kilka razy?
Jak tam God Of War 3? Gra na jeden, dwa strzały jak dwójka?
#16 Napisany 17 marca 2010 - 20:27
#17 Napisany 17 marca 2010 - 21:09
Ostatnio szpilam w BFBad Company 2: singla możecie nie ruszać, - jeżeli interesuje was multi; w przeciwnym razie gra będzie drogą porażką; trofiki wpadają za całokształt w singlu w mniej niż 10h, w multi trzeba się nieźle naharować, ale i wewnętrzne odznaki dają mnóstwo satysfakcji. W multi jest to gra +100h, o wiele bardziej wybaczająca błędy niż COD i przez to noob friendly. Idealna rozrywka dla całej rodziny gdy się planuje zakup tej jednej gry, która ma starczyć, aż do KZ3. W drodze mnóstwo DLC o co zadba wujek Elektryk, tak więc gra na pewno nie umrze przedwczesną śmiercią. Dla mnie to bardzo dobry zakup. Nigdy nie stawiałem multi ponad singla, ale ta gra mnie totalnie przekabaciła. Odstawiłem na bok myśli o FFXIII i GOW3 bo szkoda się zajmować czymś innym gdy kolejne kozackie akcje są jak na wyciągnięcie ręki.
#18 Napisany 03 maja 2010 - 20:32
Za jakiś czas to cudo wyląduje pod moimi strzechami i do Was kieruję zapytanie - grał ktoś? Dużo jest pobocznych dungeonów taki jak w pierwszej części?
Team Fortress 2. Według mnie jest to pionier Steamowych FPSów (tych od Valve, a nie CoDów, Battlefieldów etc.). Dziewięć różnorodnych klas, każdą gra się inaczej. Wiele map oraz kilka trybów.
Sposobów na granie jest wiele: Można być medykiem i razem z grypką nacierać na przeciwników, żołnierzem robić rocket jumpy rodem z Quake'a. Można czekać w kącie na okazję do strzelenia headshota (wiadomo), siać zament z miotaczem ognia w rękach (pyro), albo podszywać się pod przeciwnika i rozwalać mu szyki (spy). Nie ważne jaką klasę się wybierze jeden element jest wspólny - team play. To jest czynnik, który uprzyjemnia tą grę - aby wygrywać trzeba współpracować. Biegnąc przed siebie i fragując dużo się nie zyska. Łowcy achievementów też znajdą coś dla siebie - do zdobycia czeka ich aż
326 (i wciąż dochodzą). Jeszcze jedna sprawa, która znacząco wpływa na rozgrywkę - update'y. Za każdym razem dochodzi coś nowego: a to kapelusz, a to nowa rakietnica, mapa, tryb; zawsze coś. A co najważniejsze - za darmo.
#19 Napisany 03 maja 2010 - 21:33
#20 Gość_jachu2_* Napisany 06 maja 2010 - 23:57
Co by nie mówić, nie chodzi mi w nim o rozpisywanie czy dana gra jest warta zagrania, od czego z resztą istnieje osobny temat, ale o to w najlepszym możliwym skrócie: co i ile, na jak długo dostajemy w zamian za wydane pieniążki. Głównie o ilość godzin zabawy mi chodzi, tak samo jak w przypadku gry nastawionej na singleplayer, jak i multiplayer.
Football Managera polecam. Krótko i na temat.
#21 Napisany 09 maja 2010 - 00:30
#22 Gość_Zero_* Napisany 09 maja 2010 - 00:32
Warto kupić Shit Edition STFU, czy lepiej inwestować w podstawkę?
Jak chcesz grać w dodatki to tak, jak nie to nie. Proste Ja mam dopasiona wersje
#23 Napisany 09 maja 2010 - 00:34
#24 Napisany 17 maja 2010 - 15:31
Boktai 1/2. Taaa, jak ktokolwiek będzie miał okazję kupić pierwszą lub drugą część to niech się nie zastanawia. Zabawa z promieniami słonecznymi jest przednia. W pierwszej było więcej elementów "skradankowych" (jak wiadomo robił to Kojima), stawiano bardziej na przejście szybko, bez zauważenia. Za to druga wygląda bardziej jak action RPG (ba, tą grę chyba nawet się tak klasyfikuje), chociaż został element dotyczący walki z jedynki - ataki od tyłu są najbardziej efektywne. Pomimo tych zmian w "dwójce" doszło kilka ciekawych rzeczy np. solarsmith - robimy u kowala broń, podgrzewając ją w palenisku zasilanym słońcem (no, być może nie do końca tak to wygląda, ale na YT można znaleźć gameplay'e...)
Request: Silent Hill Shattered Memories na PS2. Czy ktoś kto nie grał w pierwszego Silenta znajdzie coś dla siebie i zrozumie chociaż po części fabułę?
#25 Gość_Zero_* Napisany 17 maja 2010 - 15:35
a Heavy Rain warte kupna nie jest, fabuła nie kopie tak jak powinna, twistów tu za mało, luk w fabule cała masa, grafika słaba (co oni robili przez te lata?), muzyka też jakaś taka nijaka - jeden motyw zapętlony,
#26 Napisany 17 maja 2010 - 20:50
Czy ja wiem? Tobie nie podeszło, ale patrząc na to obiektywnie to można w to zagrać parę razy w celu poznania różnych zakończeń, platyna też nie za trudna, grafika jest ok, luki w scenariuszu są, to prawda, dlatego m.in. nie zgadzam się z 10/10 wystawione przez Marcellusa, ale z Tobą też nie - warto kupić. Szczególnie, że DLC będą, jeśli ktoś się wciągnie w historie bohaterów.a Heavy Rain warte kupna nie jest, fabuła nie kopie tak jak powinna, twistów tu za mało, luk w fabule cała masa, grafika słaba (co oni robili przez te lata?), muzyka też jakaś taka nijaka - jeden motyw zapętlony,
#27 Gość_Zero_* Napisany 17 maja 2010 - 20:53
#28 Napisany 17 maja 2010 - 20:57
#29 Napisany 26 maja 2010 - 09:39
#30 Napisany 26 maja 2010 - 14:40
Bliz, recka w jednym z ostatnich odcinków Epic Fail. Streszczenie: idź się napij za 30 zł.Grał ktoś z was w Lost Nówkę można wyrwać za 30 zł i zastanawiam się czy warto.