Skocz do zawartości

Zdjęcie

PSP - pogadanki


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
1234 odpowiedzi na ten temat

#61 luck1985 Napisany 16 maja 2004 - 17:03

luck1985

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 501 Postów:
Nie SLAVE nie poddalem sie , zapomnialem o dodtykowym ekranie ktory posiada DS , co rzeczywiscie bedzie dosc interesujacym i ciekawym rozwiazaniem i po napisaniu przez kaxiuego co bedzie posiadal DS uwarzam ze jednak warto poczekac do pojawienia sie obu platform , jak narazie widzialem filmiki i zdj PSP , A DS tylko zdjecia , dlatego napisalem ze poczekam i wtedy napisze , narazie uwarzam ze PSP jest lepsze , do firmy nintedo mam nie smak i nie przepadam za ta firma , ale tutaj sie zgodze z wami ze ten ekran moze byc czyms swietnym , narazie nie znam celu dwoch ekranikow , i nie widze tego w praktyce , ale poczekam i zobaczymy ....... I teraz jeszcze moge dopisac co pisal wczesniej KAXI ze GBA2 moze byc nawet niezlym konkurentem dla PSP , bo skoro DS ma juz taki ekran , to co bedzie mial GBA2 :roll:
  • 0

#62 slave Napisany 16 maja 2004 - 17:28

slave

    Mega Man

  • Narybek
  • 116 Postów:
jak widziales tylko zdjecia z gier na nds to znaczy, ze zle siec przegladasz, kolego ;]... wystarczy tylko na GO [patrzcie jaka reklama ;] wejsc, a tam juz masz link do ostatniej prezentacji kieszonsolki nintendo, gdzie przedstawiono dwie gry, o ktorych wspominalem wczesniej. jakbys nie mogl znalezc link'a to prosze bardzo:

[KLIKNIJ]

warto zobaczyc, bo 'sonic' zrywa glowe z karku - to sie wlasnie nazywa rewolucja. i chociaz calym sercem jestem za psp to na nds tez juz zbieram kase, bo z tego co ostatnimi czasy dociera do graczy, mozna wywnioskowac, ze to nie bedzie jednak taka zwykla kieszonsolka...
  • 0

#63 Gość__* Napisany 16 maja 2004 - 18:04

Gość__*
  • Goście
Może coś wyjaśnię. Nie jestem fanem żadnej konsoli. Na komputerze gram w Painkillera (gierka jest świetna) na PS2 w FFX, MGS'a i SH, a chciałbym jeszcze na X-boxie pograć w DOA:BV i na GC w Resident Evil.
Każda platforma ma swoje plusy i minusy.

Co do grafiki... Kiedy widziałem gry na DS to w wielu przypadkach nie różniły się one prawie niczym od tego co widziałęm na SP. A grałem troche na tej konsolce (tak przyokazji to ie widziałem na niej żadnych spostów). Ale grafiki podobnej do tej na PSP nie osiągnie. UMD ma do wykorzostania 1,8 gigajbata - kartridż 128 megabajtów. To co w u Sony mozna poświęcić na same tekstury, na muzykę czy zapis dialogów musi w przypadku Nintendo wystarczyc na całą grę. Więc o podobnje oprawie mozemy zapomnieć...

A co do innowacji... Mam tutaj sporo wątpliwości. To nie sprzęt decyduje o tym czy gra jest nowatorska, tylko zastosowane w niej rozwiazania. W DS'ie możemaja one bardziej bezpośredni wpływ na rozgrywkę, ale to wcale nie znaczy , że będą one od razu czymś wspaniałym.

Na razie uważam, że zastosowane upsrawnienia nie maja tak wielkiego wpływu na nowatorstwo. Będzie to zależało od gier oraz - w największym stopniu - ich targetu. Pompowanie balonika, czy ścieranie jest czymś innym, ale czy równocześnie tak wspaniałym ? To inna klasa rozrywki, przenaczona raczej dla młodszych graczy. Mnie się może nie podobać, bo ja z takich rzeczy wyrosłem.

Po za tym jeszcze dwie sprawy.
Dodatkowy monitor NIE JEST nowym rozwiązaniem. Jak szukałem grafik na google to znalazłem kosnolę "watch & game" czy cos w tym stylu.
Więc już tego próbowano.

A po drugie wskaźnik do dotykowego chyba nie znajduej sie w zestawie.
  • 0

#64 luck1985 Napisany 16 maja 2004 - 18:09

luck1985

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 501 Postów:
Tak Game&watch posiadam taka gierke :P dzieli sie na dwa ekrany statek i lowi sie kolesi bo skacza ze statku ......... ale ta gra jest prosta cos w rodaju wilk i zajc ale chodzi o grafike i faktycznie sonic jest swietny prawie jak na DC , ale rozwiaznie z tym rysikiem ne za bardzo mi sie podoba , juz lepsze METROID byl ale to wciaz nie wyobrazam sobie trzymania jedna reka konsoli a druga trzymac ten rysik ............
  • 0

#65 martines Napisany 16 maja 2004 - 18:15

martines

    Pikachu

  • Narybek
  • 68 Postów:
Ja mam pytanie. Czy te wszystki gry, ktore zostaly pokazane dla PSP byly grywalne...? Z tego, co mi wiadomo, to nie. Dalsze wnioski wyciagnijcie sami :>.
  • 0

#66 Gość__* Napisany 16 maja 2004 - 18:26

Gość__*
  • Goście
A co to ma udowodnic ?
  • 0

#67 slave Napisany 16 maja 2004 - 18:35

slave

    Mega Man

  • Narybek
  • 116 Postów:

[...] dodatkowy monitor NIE JEST nowym rozwiazaniem [...]

chwila, chwila, krzychu... my tu nie mowimy o dodatkowym monitorku [jak dla mnie to konsolka moze miec takowych nawet piec], ale o monitorku zaopatrzonym w 'zmysl dotyku', a to zupelnie co innego. g&w faktycznie mial dwa ekraniki, ale o ile sobie przypominam to zaden nie reagowal na dotyk [ewentualnie po zetknieciu z palcem ekranik robil sie na moment czarny ;]. a to juz pewna rewolucja jest...

[...] a po drugie wskaznik do dotykowego chyba nie znajduje sie w zestawie [...]

eee... tego akurat nie wiadomo, wiec pozostawie to bez komentarza.

no i oczywiscie dolaczam sie do pytania, ktore zadal krzychu - co ma udowodnic to, ze wersje gier na psp nie byly grywalne?
  • 0

#68 martines Napisany 16 maja 2004 - 19:33

martines

    Pikachu

  • Narybek
  • 68 Postów:
A przypominacie sobie sytuacje PS2 i pierwszych pokazow? "Gry" wygladaly jak "niewiadomo co". Grafika miala byc jakosci wstawek z gier Square (hahaha), ale niestety...rzeczywistosc okazala sie "troche" inna i gry sa raczej nedzne, jezeli chodzi o jakos grafiki, porownujac do zapowiedzi. Mysle, ze tym razem moze byc podobnie.
  • 0

#69 Gość__* Napisany 16 maja 2004 - 20:16

Gość__*
  • Goście
Wydaje mi się , że podobny zarzut jest troche nie trafiony.
To , że gry nie wygladają tak jak mogłby wyglądać nie jest winą tego , że sprzęt sobie nie radzi tylko winą tego, że programistom się chcę dopracowwyać swoich produktów.

A bedąc przy SD. Pokazano film demo z zaawansowanymi efektami świetlnymi. Ile zaprezentowanych gier z tego skorzystało ?

W przypadku PSP, owszem, pokazano jak gry będą wygladały na żywo.
Na przykład MGS:Acid. Co prawda dano możliwość obracanai jedynie kamerą, ale nie ma wątpliwości, że gra będzie ta strategia będzie tak właśnie wyglądać. Jeszcze "Ten no kagi, chi no mon", "Sticky balls", "Fighting Spirits", "Mercury"... - wymieniam te na któych widać zmienaijace się wskaźniki, a w związku z tym uważam, że chodza na silniku gry.
  • 0

#70 martines Napisany 16 maja 2004 - 20:35

martines

    Pikachu

  • Narybek
  • 68 Postów:
Nie wiem, ja tylko przypuszczam :o. Po prostu, po tamtym klamstwie, Sony nie jest dla mnie wiarygodne. Aha, gry wygladaja hujowo, bo konsola nie jest zbyt potezna ;o. Nie mysle, ze jest to wina programistow i nawet, gdyby sie zesrali, to gry nie wygladalaby, jak filmiki Square ;o. Taka prawda. Nie zmienia to jednak faktu, ze gry na PSP byc moze, beda wygladaly tak, jak te zaprezentowane na E3 :].
  • 0

#71 Gość__* Napisany 16 maja 2004 - 20:44

Gość__*
  • Goście
Trochę przesadzacie z tą "ślepą" wiarą w PSP... Po pierwsze gry, które były prezentowane (jako gry na PSP) były puszczane ze stacji graficznych - obejrzyjcie zdjęcia z E3 Expro - do każdego PSP podłączony jest taki kabelek... Gry na DS były zaś wersjami grywalnymi (nie wszystkie, ale Metroid, Sonic, AC i kilka innych można było używać grając na DS).
Widzicie też wielkość PSP? Trzeba go trzymać obiema rękami... To jest rewolucja - konsolka kieszonkowa nie mieści się do kieszeni...
Baterie - wg. Sony od 2 do 10 godzin (czyli w praktyce niewiele ponad 2 godziny), czytnik - wyobrażacie sobie kłopoty z laserem na skalę podobną do PS2?
Choć trzeba przyznać uczciwie, że to co Sony pokazało robi wrażenie. Pytanie tylko czy tak będą wyglądać gry? Moim zdaniem nie. Dlaczego? Weźcie pokazane demo GT4. Obejrzcie je na spokojnie. Dostrzeżecie w 2 momentach kiepskiej jakości (ewidentnie chrupie animacja i lecą kolory) wstawki. Moim zdaniem to właśnie sama gra. Reszta wygląda na zgrabne wstawki FMV... Choć wolałbym się mylić...
Druga sprawa rewolucyjność DS. Ta sprawa nie podlega absolutnie żadnej dyskusji. Game&watch na którego się powołujecie to też patent Nintendo (sprzed ponad 20 lat). Ale wtedy chodziło jedynie o pokazanie gry na 2 ekranach. Teraz konsolka NIntendo pozwala na myslenie o grach w zupełnie inny sposób - dotykowy ekran, mikrofon ze sterowaniem głosem... To absolutna rewolucja przemysłu gier video. Mówią o tym zgodnie developerzy. Pytanie tylko czy Świat przygotowany jest na taką rewolucję...
  • 0

#72 Gość__* Napisany 16 maja 2004 - 21:15

Gość__*
  • Goście
Przepraszam , ale troche tego nie rozumiem. Czy dlatego, ponieważ gry nie wyglądają tak jak obiecano, to uważasz, że ich oprawę można potłuc ?
I dalej. Microsoft też musiał coś obiecać w demach - czy on swe obietnice zrealizował ? Albo czy efekty widywane w demach kart graficznych, są później masowo wykorzystywane w grach ?

Dla mnie to trochę dziwne podejście. Bo bez względu na to jak gra będzie wyglądać i tak się z marszu ją objedzie.

A co do spustów w SP to Kaxi ma rację polecam grafikę.

Trochę przesadzacie z tą "ślepą" wiarą w PSP... Po pierwsze gry, które były prezentowane (jako gry na PSP) były puszczane ze stacji graficznych - obejrzyjcie zdjęcia z E3 Expro - do każdego PSP podłączony jest taki kabelek...


Niestety Piotrek, błąd w założeniach. Ten kabelek prawie na pewno doprowadza zasilanie. W końcu konsola musiała działać prawie cały dzień.
Po za tym nic niewiadomo tym, żeby PSP miało wejście telewizyjne (albo jakiekowliek inne do obrazu).

Baterie - wg. Sony od 2 do 10 godzin (czyli w praktyce niewiele ponad 2 godziny),



Czy mógłbyś nie wykrajac tego co ci aktualnie pasuje ? Dwie godziny z kawałkiem to czas oglądania filmu, - 10 gry. A chyba to ostatnie nas najbardziej interesuje

czytnik - wyobrażacie sobie kłopoty z laserem na skalę podobną do PS2?


Szczerze mówiąc nie wiem o czym mówisz. Mam PS2 od dłuższego czasu i nie miałem żadnych problemów.

Sterowanie głosem...Trzeba będzie zobaczyć w praniu, chociaż w podobną przygodówkę może się grać nieco uciążliwie.
  • 0

#73 luck1985 Napisany 16 maja 2004 - 21:22

luck1985

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 501 Postów:
hehe przypomina mi to post PIRACTWU NIE w dziale Game Cube .............
Co do kabelka to chyba faktycznie byl od zasilania , bo na zdj jest pokazane jak ludzie graja(oprcz pokazau bylo mozna przetestowac konsolke) ........A widzac filmik DS to w sumie niezly jest ekranik , ale widzieliscie jak koles ta konsole obsluguje ?? Trzyma jedna reka krzyzaka a druga jezdzi tym rysikiem ...... i teraz pytanie ! Wyobrazacie sobie taka gre ?? aha koles nie trzyma konsoli w powietrzu konsola jest przymocowana do tego co mamy u nas w marketach , wiec wyobrazcie sobie ze siedzicie albo lezycie na wyrze jedna reka trymacie padas i konsole naraz a druga reka oblusgujecie rysik .......... hmmmm kiepsko to widze ale ok poczekajmy lepiej , do nastepnego numer N+ relacja bedzie z obudwoch konsol i zobaczymy co napisza wyslannicy N+ , bo nasze gdybanie jest na podstawie zdj i filmikow , a zreszta temat jest o PSP i chyba troche zszedl do tematu PSP vs NDS
  • 0

#74 Gresh Napisany 16 maja 2004 - 21:33

Gresh

    Chocobo

  • Narybek
  • 21 Postów:
nie chcialo mi sie czytac waszej przekrzykanki:)
co do technologii ekraniku psp - wlasnie na tym polega rewoulcja monitorow TFT ze nie potrzebuja zewnetrznego zrodla swiatla. czy ktos sluchal by notebook potrzebowal swiatla, zastosowanie matrycy tft i to z pelna gama kolorkow ( 16,7 odcieni ) sprawia ze grac mozna i w nocy i w dzien i nie dziala ekran na zasadzie podswietlania ( ktore zawsze jest nierownomierne) ale wlasnie - kazda komorka swieci swoim swiatlem ( brzm jak z piosenki:):):)

co zas sie tyczy rewolucji w handheldach. ja stawiam zdecydowanie na psp i sony. a oto argumenty:
- psp to centrum rozrywki , takie jakim probowal sony stworzyc ps2 ( nie do konca udane ) czyli minidisc, otwarzacz filmow ( nie wiem czy urzyteczne - dzwiek tylko stereo, ekran 4 cale, do tego film trzeba kupic nie mozna zgrac z kompa, lub wypalic na minidiscu:)
- komunikacja - po co komu drogi port bluetooth - masz Wi-Fi i dzialasz w hot spotach - jak dla mnie bardziej przyszlosciowy sposob, bo kompatybilny - watpie by nintendo ds bylo wyposazone w port bluetooth ogolnie dostepny - raczej tylko dla innych konsolek dedykowane ( tansze oplaty licencjadzkie, brak potrzeby posiadania dodatkowego oprogramowania)
- i w koncu najwazniejszy dla mnie argument - sony chce zrobic wywolac rewolucje w malych konsolach - to co zrobil przy psx - KONSOLA MALA ma nie byc tylko zabawka dla malych dzieci, ma sie nie kojarzyc tylko z pokemonami i glupimi dzwiekami. wydaje mi sie ze to jej sie uda. nawet gry zrecznosciowe - death jr, medievil - to gierki kierowane do starszej publicznosci, co lubi makabre, groteske i gotyk.

to jest dla mnie rewolucja - podejscie globalne, chec zawladniecia rynkiem, wyjscie na przeciw oczekiwaniom ludzi, nowa galaź handlu
a to ze ds ma dotykowy ekran - fajna innowacja , n64 ( z calym szacunkiem dla tej konsoli - super !! ) jako pierwsza wprowadzila analogowy kontroler i wibracje - ale i tak ugiela sie ta konsola psx !!

CHODZI O GLOBALNOSC, jak najwiecej rozwiazan i roznorodnosc
dla mnie NINTEDNO DS stanie sie tym co rownie innowacyjne, rewolucyjne VIRTUAL BOY

dziekuje
  • 0

#75 Gość__* Napisany 16 maja 2004 - 21:55

Gość__*
  • Goście

Niestety Piotrek, błąd w założeniach. Ten kabelek prawie na pewno doprowadza zasilanie. W końcu konsola musiała działać prawie cały dzień.
Po za tym nic niewiadomo tym, żeby PSP miało wejście telewizyjne (albo jakiekowliek inne do obrazu).



Dlaczego więc na targach gry, które były pokazywane na PSP miały napis obraz symulowany?

Dwie godziny z kawałkiem to czas oglądania filmu, - 10 gry.


To stwierdzenie nie padło na konferencji Sony - to wypowiedź jednego z przedstawicieli. Na konferencji padło pytanie - na ile grania wystarczą baterie. Odpowiedż była następująca - "od 2 do 8 godzin".

Szczerze mówiąc nie wiem o czym mówisz. Mam PS2 od dłuższego czasu i nie miałem żadnych problemów.


Eeeenooo Krzychu... Nie mów że nie wiesz o problemach z laserkiem Sony... Toć to jeden z największych jej mankamentów.

Sterowanie głosem...Trzeba będzie zobaczyć w praniu, chociaż w podobną przygodówkę może się grać nieco uciążliwie.


Jasne, że trzeba zobaczyć w praniu. Ale sam pomysł jest genialny. Zobaczymy co z wykonaniem...

hehe przypomina mi to post PIRACTWU NIE w dziale Game Cube .............


Hehe Mi też :D

Ale zgadzam się luck, że trzeba poczekać na wiarygodne opinie. A najleiej sprawdzić je samemu :D

to jest dla mnie rewolucja - podejscie globalne, chec zawladniecia rynkiem



Eeee... Taka rewolucja to chyba domena każdej firmy działającej w myśl zysku ekonomicznego... Sory, ale czy chęć zysku jest czymś rewolucyjnym?

CHODZI O GLOBALNOSC, jak najwiecej rozwiazan i roznorodnosc



To hipermarkety są najbardziej rewolucyjnymi osiągnięcami ludzkości...
Sorry, nie wiem jak dla Ciebie, ale dla mnie konsola ma służyć graniu. Film chcę obejrzeć w dobrej jakości - więc wybiorę albo kino, albo DVD...
Muzykę wolę odtwarzać na discmanie lub MD...
A konsolka ma służyć tylko graniu.
Gdyby było inaczej mówilibyśmy teraz o sukcesie N-gage...
  • 0

#76 Gość__* Napisany 17 maja 2004 - 08:24

Gość__*
  • Goście

Dlaczego więc na targach gry, które były pokazywane na PSP miały napis obraz symulowany?


A możesz powiedzieć, które konkretnie gry miały podobny napis ? Osobiście przypominam sobie tylko GT4 Mobile. Jeżeli było coś więcej to rzuć linkami.

Mogło chodzic o to , żeby pokazać jak w ogóle wyglądają gry na 4-calowym monitorze o proporcjach 16:9. A tego nikt jeszcze nie próbował.

Eeeenooo Krzychu... Nie mów że nie wiesz o problemach z laserkiem Sony... Toć to jeden z największych jej mankamentów.


Coś mi się tam obiło o uszy, ale się sprawą nie interesowałem, bo podobnych problemów nie miałem.

Jasne, że trzeba zobaczyć w praniu. Ale sam pomysł jest genialny. Zobaczymy co z wykonaniem...


Skoro jest taki genialny to dlaczego nie jest powszechnie stosowany ?
Pecety są już niemal fabrycznie wyposażone w karty dźwiękowe, jednak programy, dzięki którym mozna wydawać komendy głosowe wcale nie są takie powszechne. Na PS2 headset jest w sprzedaży od dłuższego czasu , a podobna gra pojawiła się dopiero ostatnio i raczej nic nie wskazuje, by miała mieć następców.

I mówię o urządzeniach, które użytkuje się w, że tak powiem luksusowych warunkach - zamkniętym mieszkaniu, gdzie co najwyżej zadzwoni telefon, albo zagotuje się woda. A z DS grasz sobie na ławeczce na mieście , właśnie masz wydać komendę, któa twojej postaci uratuje życie. Za twoimi plecami przejężdza ciężarówka, polecenie zostaje zagłószone, a postać idzie do piachu i trzeba przechodzić fragment gry od początku. Albo w pociągu sobie grzecznie grasz, a tu cię współpasażerowie pytają "czy można prosic pana o ciszę ?".

To, że podobnych rzeczy się nie wykorzystuje, mimo , że możlwości są, musi mieć jakiś powód.

Sorry, nie wiem jak dla Ciebie, ale dla mnie konsola ma służyć graniu. Film chcę obejrzeć w dobrej jakości - więc wybiorę albo kino, albo DVD...
Muzykę wolę odtwarzać na discmanie lub MD...
A konsolka ma służyć tylko graniu.
Gdyby było inaczej mówilibyśmy teraz o sukcesie N-gage..


No i w czym jest problem ? Word ma funkcję korespondencji seryjnej - czy wykorzystuje się ją na codzień ? Oprogramowanie zainstalowane w windowsie xp umożlwia edycje filmów, można również nagrywać dźwięk, edytować obrazy... Czy wykorzystuje się całe to spektrum możliwości ?
Nie. Przeważnie korzysta się z dosłownie kilku programów, których możliwości wykorzystuje się w kilku procentach.

Podobnie jest tutaj. PSP będzie mogła odtwarzać filmy i muzykę co ciężko traktować jako wadę z jednego zasadniczego powodu. Jest to przedewszystkim sprzęt do grania, cała reszta to dodoatek. Jak ktoś będzie chciał tylko grać, to będzie to robić, jak będzie chciał obejrzeć film czy posłuchać muzyki to włączy sobie co trzeba.

Rozumiem powód porównania do N-Gage, ale uważam, że między tym telefonem a PSP występują znaczące różnice. Nokia wyprodukowała produkt starając się złapać zbyt wiele srok za ogon. Urządzenia wielofunkcyjne mimo możlwości, jakie mogą posiadać, narzucają do czego mają być w pierwszej kolejności wykorzystywane. W przypadku N-gage mamy do czynienia z telefonem, a granie jest tylko dodatkiem. Bo i tak sterowanie jest niewygodne, a możliwośći 3D mizerne.

PSP nie ma podobnego rozrzutu i stawia na rozrywkę.
  • 0

#77 Gresh Napisany 17 maja 2004 - 11:26

Gresh

    Chocobo

  • Narybek
  • 21 Postów:
podejscie sony do rynku jest rewolucyjne. nie chodzilo mi o to ze chce zarabiac, celem kazdego przedsiebiorstwa jest zarabianie.
celem sony jest dotarcie do kazdej grupy klientow - to zmienilo sony psx'em na rynku konsol, wczesniej konsole nintendo ( pozniej zreszta tez - n65, gacek) byly kierowane do mlodzierzy.

to sony pokazalo ze grac moga tez starsi ( resident, gran turismo, colin, wipeout ), to sony sprawilo ze konsole wkroczyly do mainstremu, ze nie sa uwazane tylko za zabaweczki tylko za bardzo dochodowy i rozwijajacy rynek. wczesniejszym graczom ( sega i nintendo ) nie udalo sie to przez 15 lat. dla ciebie to nie jest rewolucja!!???
to bylo zmienie rynku, nowa definicja gracza.
wydaje mi sie ze teraz sony wprowadzajac psp chce zmienic rynek handheldow - dlatego oferuje filmy, muzyke ( przeciez psp to bedzie minidisc tylko bez opcji nagrywania, nie bede nosic w jednej kieszeni MD a w drugiej psp - wybiore jedno) no i przedewszystkim GRY = DLA KAZDEJ GRUPY WIEKOWEJ KLIENTOW!!
dla mnie to rewolucja w porownaniu do gameboya - DS nic nie zmienia w polityce firmy nintendo.
  • 0

#78 luck1985 Napisany 17 maja 2004 - 11:41

luck1985

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 501 Postów:
Nie no fakt , po spojrzeniu z drugiej strony dzieki wypopwiedziom innym mozna stwierdzic ze Nintnedo cos zmieni wrescie w swoich konsolach , ale DS tylko dla tego ze PSP byl w produkcji ????? Bo przedtem nintnedo nic nie zrobilo ze swoja konsola ! Dzis mamy GBA i GBA SP i SP wyszedl ze wzgledu na podswietlenie i nie mogli tego zrobic od razu w GBA tylko jakos ich oswiecilo ze nie dali i dali SP ????? to jest dla mnie bezsensu , ze po tylu latach i kazdy dobrze wiedzial ze Game Boy'e powinny miec podswietlenie firma nic nie zrobila , jak byl COLOR to juz kazdy byl nastawiony ze nastepca bedzie mial mozliwosc gry w nocy ale jednak nie ,po tylu latach ten sam klopot dobre oswietlenie ! I ze SONY mowilo ze PSP nadchodzi N zrobilo DS poczeka jak fala goracej sprzedazy sie skonczy i pusci GBA 2 tak mi sie zdaje .I jestem ciekaw czy gdyby SONY nie zrobilo PSP dzis bysmy mieli NDS albo wogole cos innego ??? sadze ze nie .........
  • 0

#79 Kaxi Napisany 17 maja 2004 - 12:19

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:
To zrozumiałe że nie śledzisz Luck dokłądnie wszytsko informacji nt. DS, więc Ci tu je przytoczę. Otóż DS został zaprezentowany zamknietej grupie japonskich developerów przeszło rok temu (przełom 2002/03)!!! To był taki sprawdzian czy to w ogole ma sens. Nie musze mowic ze wtedy PSP był jeszcz w w sferze plotek. Tak więc DS nie jest napredce zrobionym produktem by oslabic PSP, bo przeciez lepszym posunieciem bylo by wypuszczenie GBA2 chocby mial byc tym samym czym jest teraz DS. A tak btw. podświetlony GB był już przed colorem. W Japonii wypuszczono Game Boy Light.
  • 0

#80 luck1985 Napisany 17 maja 2004 - 12:40

luck1985

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 501 Postów:
Hmmmm wielkie dzieki Kaxi za info 1 raz slysze o tej wersji GBL , ale faktycznie jest na necie :shock: hmmmmm to samo co pocket , ale w Polsce go nie widzialem w Japoni jest wiele rzeczy konsol i gier ktorych my nigdy nie zobaczymy , ale ok . A jednak faktycznie "czlowiek sie uczy cale zycie" :wink: Ale chyba pomysle nad ta konsola bo wlasnie zobaczylem zdj NDS z Mario :D przypomina mi sie mario z N64 a swietnie wyglada , nie bedzie to kolejny mario z widokiem z boku tylko z tylu za postacia :lol:
  • 0

#81 Gresh Napisany 17 maja 2004 - 22:08

Gresh

    Chocobo

  • Narybek
  • 21 Postów:
pocketa to sam mialem:) srebnego - pamietam to jak dzis, i mial czarny ekran a nie zielony:) super zabawka.
a ja nadal przystaje przy swoim, psp wykurzy nintendo z rynku tak jak kiedys psx - nintendo 64, smutna sprawa, bo dobrze jak jest silna zarzarta konkurecja, ale z drugiej strony kto sie nie uczy ten sam sobie winien,

ja wroze nintendo awans/spadek do bycia DEVELOPEREM - tak jak SEGA, bedzie musiala produkowac gry pod wszystkie obecne wtedy platformy, wreszcie zapozna sie z rynkiem:) - teraz go chyba nie rozumie ( brak wsparcie netu dla GACKA - dla mnie porażka ) , moze wreszcie skuma ze nie tylko firts part developers zarabiaja na grach na gacka ( taki capcom umoczyl juz kupe szmalu w residenty zero i 1 na gacka - ale magia nintendo i zaskurniaki firmy dzialaja i jeszcze wypuszcza killer 7 i resident 4 - choc pewnie juz nie jako exclusive:):)
i tyle
  • 0

#82 Gość__* Napisany 17 maja 2004 - 23:28

Gość__*
  • Goście
Obecna sytuacja bardziej mi przypomina dreamcasta Segi niż N64 nintedno kilka lat temu.

Tak czy inaczej z jednej strony mamy nowego gracza na rynku, chcącego zaoferować nowy, wszechstronny produkt. Z drugiej mamy starego wyjadacza żyjacego z przywiąania fanów.

Kilka lat okazało się, że sympatia graczy nie przekłada się na utrzymanie firmy przy życiu. Teraz może być podoobnie.

W zapowiedziach Nintendo widzę ogromne braki. Pokazao gry wykorzystujące ekran dotykowy. Ale to wszystko są pozycję koncentrujące się na ludziach, którzy kupowali produkty firmy. Nowych, którzy z handheldami nie mieli wcześniej do czynienia przyciągnie Sony.

Na PSP nie ma może gier nowatorskich, natomiast są te które się sprawdziły i które wśród graczy mają wyrobioną markę. A to może być decydująca część rynku.


Po za tym docodzą do tego jeszcze problemy Nintendo z producnetami gier. Sytuacja jest absurdarna, ponieważ po obniżkach cen Gacek sprzedaje się świetnie. Ale jednoczesnie następuje prawdziwy eksodus studiów komputerowych, dla któych pisanie dla niego gier nie jest opłacalnym interesem.

DS może być dla Nintendo być albo nie być.
  • 0

#83 martines Napisany 17 maja 2004 - 23:59

martines

    Pikachu

  • Narybek
  • 68 Postów:

Tak czy inaczej z jednej strony mamy nowego gracza na rynku, chcącego zaoferować nowy, wszechstronny produkt. Z drugiej mamy starego wyjadacza żyjacego z przywiąania fanów.


Uwazam, ze tu jest za duzo powiedziane...Nintendo na pewno nie zyje, tylko dzieki fanom. Chociaz moznaby tu jeszcze dyskutowac, jezeli mowimy o duzych konsolach. Jezeli natomiast wezmiemy pod uwage handhandl`e to jest to po prostu bzdura-przeciez GBA sprzedal sie w wiekszym nakladzie niz PS2.



Kilka lat okazało się, że sympatia graczy nie przekłada się na utrzymanie firmy przy życiu. Teraz może być podoobnie.


O jakiej firmie mowimy? Chyba nie o Nientendo, bo z tego, co wiem to problemow finansowych Oni nie maja. I fakt, ze N64 nie sprzedalo sie tak dobrze, jak PSX, nie swiadczy o tym, ze Nintendo na tym stracilo.

W zapowiedziach Nintendo widzę ogromne braki. Pokazao gry wykorzystujące ekran dotykowy. Ale to wszystko są pozycję koncentrujące się na ludziach, którzy kupowali produkty firmy. Nowych, którzy z handheldami nie mieli wcześniej do czynienia przyciągnie Sony.

Na PSP nie ma może gier nowatorskich, natomiast są te które się sprawdziły i które wśród graczy mają wyrobioną markę. A to może być decydująca część rynku.


Szczerze mowiac, czegos tu nie rozumiem...w tych dwoch akapitach zaprzeczasz sobie. Z jednej strony mowisz, ze gry, ktore pokazalo Nintendo, to gry, ktore maja trafic do fan`wo/ludzi, ktorzy kupowali produkty firmy, a z drugiej, ze gry na PSP maja juz wyrobiona marke i sie sprawdzily (czyli sie sprzedaly). No i ja czegos nie rozumiem...Czy takie gry, jak Metroid czy Mario, to nie sa gry sprawdzone? Czy to sa jakies eksperymenty, czy nie wiem co...mi sie wydaje, ze nie, ale moge sie mylic...


Po za tym docodzą do tego jeszcze problemy Nintendo z producnetami gier. Sytuacja jest absurdarna, ponieważ po obniżkach cen Gacek sprzedaje się świetnie. Ale jednoczesnie następuje prawdziwy eksodus studiów komputerowych, dla któych pisanie dla niego gier nie jest opłacalnym interesem.


Eeee...jezeli chodzi o rynek handhandl`ow, to Nintendo, z tego co mi wiadomo, nie ma ZADNYCH problemow z producentami gier. I w ogole nie mozna tu porownywac sytuacji do tej, jaka znamy z GCN.
  • 0

#84 martines Napisany 18 maja 2004 - 00:09

martines

    Pikachu

  • Narybek
  • 68 Postów:

pocketa to sam mialem:) srebnego - pamietam to jak dzis, i mial czarny ekran a nie zielony:) super zabawka.
a ja nadal przystaje przy swoim, psp wykurzy nintendo z rynku tak jak kiedys psx - nintendo 64, smutna sprawa, bo dobrze jak jest silna zarzarta konkurecja, ale z drugiej strony kto sie nie uczy ten sam sobie winien,


O czym Ty mowisz? PSX nie wykurzylo N64 z rynku. Fakt, sprzedalo sie lepiej, ale NIE wykurzylo...konsola nie przynosila strat Nintendo, a lista gier, ktore sprzedawaly sie w WIELOmilionowych nakladach jest wieksza od tej, jaka moze pochwalic sie Sony przy PSX`ie. W ogole pomine juz fakt, ze N64 w USA sprzedalo sie lepiej niz PSX.

ja wroze nintendo awans/spadek do bycia DEVELOPEREM - tak jak SEGA, bedzie musiala produkowac gry pod wszystkie obecne wtedy platformy, wreszcie zapozna sie z rynkiem:) - teraz go chyba nie rozumie ( brak wsparcie netu dla GACKA - dla mnie porażka ) , moze wreszcie skuma ze nie tylko firts part developers zarabiaja na grach na gacka ( taki capcom umoczyl juz kupe szmalu w residenty zero i 1 na gacka - ale magia nintendo i zaskurniaki firmy dzialaja i jeszcze wypuszcza killer 7 i resident 4 - choc pewnie juz nie jako exclusive:):)
i tyle


Co Ty w ogole porownujesz? SEga i Nintendo...? Chyba CI sie cos pomylo. Ci pierwsi, zanotowali OGROMNE straty przy okazji Saturn`a, a potem Dreamcast`a, a Nientendo to W OGOLE inna bajka. Malo, ze nie notuja strat, to maja jeszcze jednego asa w rekawie-GameBoy`a, a w sumie to prawie 200 milionow sprzedanych GameBoy`ow. A to juz chyba jest "cos". A czy Nintendo nie rozumie rynku-mozliowe. Ale mozliwe jest rowniez, ze Oni ten rynek inaczej pojmuja i jest tak, jak w jednym z wywiadow powiedzial Shigeru (z czym ja sie w ogole nie zgadzam): "ludzie robia gry on-line, bo nie maja pomyslow na single" (oczywiscie nie jest to dokladny cytat). Mi tez sie to nie podoba, ale nie znaczy to, ze firma "nie rozumie" rynku. Co do Capcom`u-czy oni umoczyli kupe kasy? Mozliwe, ale tak naprawde nie wiemy i wiedziec nie bedziemy, bo nikt Ci nie powie, ile zaplacilo Nintendo, zeby miec exclusive`y Resident`ow na swojej konsoli.
  • 0

#85 Gość__* Napisany 18 maja 2004 - 09:58

Gość__*
  • Goście

Uwazam, ze tu jest za duzo powiedziane...Nintendo na pewno nie zyje, tylko dzieki fanom. Chociaz moznaby tu jeszcze dyskutowac, jezeli mowimy o duzych konsolach. Jezeli natomiast wezmiemy pod uwage handhandl`e to jest to po prostu bzdura-przeciez GBA sprzedal sie w wiekszym nakladzie niz PS2.



Być może. Ale teraz gro ludzi, którzy kupią DS to ci którzy mają lub mieli wcześniej któregoś GB. Nie sądze aby tych , którzy nie mają handhelda skusili się na maszynke Nintendo.

O jakiej firmie mowimy? Chyba nie o Nientendo, bo z tego, co wiem to problemow finansowych Oni nie maja. I fakt, ze N64 nie sprzedalo sie tak dobrze, jak PSX, nie swiadczy o tym, ze Nintendo na tym stracilo

.

O Sedze. Zresztą nie pisałem o żadnch stratach związanych z N64.

Szczerze mowiac, czegos tu nie rozumiem...w tych dwoch akapitach zaprzeczasz sobie. Z jednej strony mowisz, ze gry, ktore pokazalo Nintendo, to gry, ktore maja trafic do fan`wo/ludzi, ktorzy kupowali produkty firmy, a z drugiej, ze gry na PSP maja juz wyrobiona marke i sie sprawdzily (czyli sie sprzedaly). No i ja czegos nie rozumiem...Czy takie gry, jak Metroid czy Mario, to nie sa gry sprawdzone? Czy to sa jakies eksperymenty, czy nie wiem co...mi sie wydaje, ze nie, ale moge sie mylic...


Może nie napisałem wystarczająco jasno... Otóż dla mnie jest mowa o dwóch różnych grupach. Z jednej strony mam fanów Nintendo, którzy się się do produktów filmy przywiązal i są zadowoleni z tego co otrzymują.

Z drugiej mam ludzi nie związancyh z handheldami, dla któych zakup konsolki przenośnej nie miał po prostu sensu. W ciąg kliku lat na rynku konsol stacjonalnych doszło do ogromnych zmian. PSX, N64, Dreamcast, Xbox... Część przemninęła, pojawiły się nowe... Ale zasadniczo ten rynek się rozwija, oferuje nowe produkty i rozwiązania. Jednak rynek handheldów na którym króluje Nintedno przeżywa stagnację - nic się na nim nie zmienia, oferta jest cały czas ta sama.

Na komputerze czy konsolach stacjonalmych można pograć w Painkillera, MGS:SOL, NFS... Nie ma gier i sprzętu i które oferowały chociaż namiastkę tych wrażeń które oferują tamte gry - jest tylko bardzo ubogi krewny.

I o tym własnie mówiłem wspominajać o PSP. Ci któzy byli przywiązani do gier , które pojawiały się na nextgenach, ale któych nie było na GB'ojach wybiorą właśnie maszynkę Sony.

A jesli chodzi o pozycje Nintendo. Dla mnie przynajmniej część jest niejadalna. Wpisałem w "Świecie Nintendo" hasło "Mario". Wiesz ile wyników otrzymałem ? 17 na funckjonujace na rynku platformy.
I o PS2 mówi się sequelstation ?! Ja sobie nie dam wcsinąć tak zużytego produktu.

O Marianie i Metroidzie mam takie zdanie jak juz napisałem. Są to gry przeznaczone dla ludzi, którzy kupowali wcześniejsze produkty firmy, nowym raczej nie przypadna do gustu.

Eeee...jezeli chodzi o rynek handhandl`ow, to Nintendo, z tego co mi wiadomo, nie ma ZADNYCH problemow z producentami gier. I w ogole nie mozna tu porownywac sytuacji do tej, jaka znamy z GCN.


To cały czas jest jedna firma, i jesli jedna część ma problemy to musi sobie odbijać na drugiej. A nie można tak bez końca.

O czym Ty mowisz? PSX nie wykurzylo N64 z rynku. Fakt, sprzedalo sie lepiej, ale NIE wykurzylo...konsola nie przynosila strat Nintendo, a lista gier, ktore sprzedawaly sie w WIELOmilionowych nakladach jest wieksza od tej, jaka moze pochwalic sie Sony przy PSX`ie. W ogole pomine juz fakt, ze N64 w USA sprzedalo sie lepiej niz PSX.


Wydaje mi się, że troche kręcisz. Jeżeli sytuacja była taka dobra, to dlaczego N64 zeszłoz rynku ? Dlaczego przestano pisać gry ? Dlaczego to nie N64 nie było najpopuralniejszą konsolą ? Skoro Nintendo sprzedawało jak twierdzisz więcej tytułów to dlaczego nie odbiło się to sprzedaży kosnoli ? To co piszerz za bardzo nie trzyma się kupy.


A i GB jest jednym asem w rękawie Nintendo.
  • 0

#86 martines Napisany 18 maja 2004 - 10:22

martines

    Pikachu

  • Narybek
  • 68 Postów:

Być może. Ale teraz gro ludzi, którzy kupią DS to ci którzy mają lub mieli wcześniej któregoś GB. Nie sądze aby tych , którzy nie mają handhelda skusili się na maszynke Nintendo.


A dlaczego nie? Przeciez posiadacze GameBoy`ow to nie sa tylko fani Nitendo (jako przyklad podam luck`a z "naszego" forum), ale rozni ludzie.


Może nie napisałem wystarczająco jasno... Otóż dla mnie jest mowa o dwóch różnych grupach. Z jednej strony mam fanów Nintendo, którzy się się do produktów filmy przywiązal i są zadowoleni z tego co otrzymują.


Jeszcze raz-akurat posiadcze GameBoy`ow to nie sa tylko fan`i Nintendo. Zreszta, gdyby tak bylo, to pewnie GCN sprzedawalby sie lepiej niz PS2.

Z drugiej mam ludzi nie związancyh z handheldami, dla któych zakup konsolki przenośnej nie miał po prostu sensu. W ciąg kliku lat na rynku konsol stacjonalnych doszło do ogromnych zmian. PSX, N64, Dreamcast, Xbox... Część przemninęła, pojawiły się nowe... Ale zasadniczo ten rynek się rozwija, oferuje nowe produkty i rozwiązania. Jednak rynek handheldów na którym króluje Nintedno przeżywa stagnację - nic się na nim nie zmienia, oferta jest cały czas ta sama.


No chyba nie do konca. Bylo pare firm, ktore probowaly konkurowac z Nintendo. Sega-wydali oni kolorowa, przenosna konsole, DAWNO temu (jeszcze za czasow pierwszego GameBoy`a). Niestety, przegrali. Potem bylo yyy, eee.. (zapomnialem, jak to sie nazywalo), ale tez "przegralo"(wspomne cos wiecej, jak tylko przypomne sobie, jak nazywala sie ta konsola :D). Teraz mamy N-Cage, ale znow cos nie tak, bo ludzie tego nie kupuje. Nalezaloby tez wspomniec o tym, ze GameBoy przeszedl jakies zmiany: Colour, Advance, SP. Tak wiec ja ze stwierdzeniem, ze rynek ten przezywa stagnacje sie nie zgodze.


I o tym własnie mówiłem wspominajać o PSP. Ci któzy byli przywiązani do gier , które pojawiały się na nextgenach, ale któych nie było na GB'ojach wybiorą właśnie maszynkę Sony.


Byc moze tak, ale nie mozemy byc tego pewni, bo z tego, co widzialem to gry na Nintendo DS, przypominaja bardziej te z konsol, ktore stoja w naszych domach aktualnie, niz te, w ktore mozna pograc na GBA.
Mysle, ze ty duze znaczenie bedzie miala cena, itd, ale nie o tym teraz rozmawiamy.


A jesli chodzi o pozycje Nintendo. Dla mnie przynajmniej część jest niejadalna. Wpisałem w "Świecie Nintendo" hasło "Mario". Wiesz ile wyników otrzymałem ? 17 na funckjonujace na rynku platformy.
I o PS2 mówi się sequelstation ?! Ja sobie nie dam wcsinąć tak zużytego produktu.


Ale nikt nie kaze Ci kupowac Maria. To po pierwsze. Po drugie ludzie chca grac w gry z Mario, bo zazwyczaj sa swietne (ja jestem takim kims). I ZUPELNIE nie przeszkadza mi to, ze widzialem go wczesniej 100razy, bo Mario to Mario, po prostu.


O Marianie i Metroidzie mam takie zdanie jak juz napisałem. Są to gry przeznaczone dla ludzi, którzy kupowali wcześniejsze produkty firmy, nowym raczej nie przypadna do gustu.


Nie wiem, dlaczego nowym ludziom mialyby nie przypasc do gustu...przeciez Matroid generalnie cieszy sie duzym uznaniem, a Mario pewnie bedzie mial to "cos". Zreszta, wsparcie dla DS zapowiedzialo tyle firm, ze nie ma sie raczej o co martwic.

To cały czas jest jedna firma, i jesli jedna część ma problemy to musi sobie odbijać na drugiej. A nie można tak bez końca.


Jedna firma jest, ale jak widac, slabe stosunki z developer`ami piszacymi na GCN nie odbijaja sie na GB (chyba nie mozna narzekac na brak gier).
To tak, jakby powiedziec, ze na PS2 odbijaja sie problemy Sony, ze sprzedaza telewizorow i takich tam. Az tego co mi wiadomo, to zaden posiadacz tej konsoli tego nie odczul.

Wydaje mi się, że troche kręcisz. Jeżeli sytuacja była taka dobra, to dlaczego N64 zeszłoz rynku ? Dlaczego przestano pisać gry ? Dlaczego to nie N64 nie było najpopuralniejszą konsolą ? Skoro Nintendo sprzedawało jak twierdzisz więcej tytułów to dlaczego nie odbiło się to sprzedaży kosnoli ? To co piszerz za bardzo nie trzyma się kupy.


Tak, jak napisalem-Nintendo sprzedalo sie lepiej w USA, ale ZNACZNIE gorzej w Japonii i Europie (dlatego ogolnie "wygralo" Sony). A jezeli chodzi o gry-mialem na mysli tylko extra produkcje, a nie ogolnie. A dlaczego zeszlo? Eeee, no nie wiem? Bo weszly nowe konsole i nikt by juz na N64 nie chcial patrzec? ;o
  • 0

#87 Gresh Napisany 18 maja 2004 - 17:04

Gresh

    Chocobo

  • Narybek
  • 21 Postów:
bawicie mnie:)
sege wykonczylo sony - saturna konkurentem byl psx
sony wykonczylo n64 - wystarczy znac sie na ekonomii, ja nie jestem maniakiem jakies z firm - wystarczy spojrzec na liczby - 85 mln psx przeciwko 22 mln nina 64 - to duza rozbierznosc - w calej histori tej wielkiej batalii - a ja dobrze pamietam bo kupilem n64 w japonii i bylem tym jednym z pierwszych ( i osotatnich ) kupujacych w takim poplochu N64 dla mariosa:)

dalej , konsoli nokii nikt nie dawal tak naprawde szans - to moim zdaniem odpoczatku byla nieudana proba - pionowy ekran, dziwne przyciski, karty pamieci pod bateria - kieprawy produkt
Co do GAMEBOYow - mam do nich mieszany stosunek - z jednej strony wielki sentyment - wrecz mi sie lezka w oku kreci jak patrze na swojego zielono ekranowego gameboya i super mario land:) ale z drugiej strony smiac mi sie chce jak nintendo wydaje 10 raz pokemona o kolorze tenczy
to nie konsolowcy , ale gazety ekonomiczne pisza ze nintendo kurczowo sie trzyma rynku handheldow bo tylko tam ma szanse - tylko tam ma 90 procent rynku, ale jak dla mnie juz stracila przynajmniej polowe,
ds nie podola psp - odpowiedzi sony -

i czy nintendo chce czy nie DS bedzie musial konkurowac z ta konsolą
a psp ma wieksze szanse zeby trafic do ludzi nie zwiazanych sentymentalnie z historia konsol - FIRMA NINTENDO:)!!

ja juz koncze swoje wywody, dalsza rozmowa powinna zaczac sie toczyc jak obie konsolki beda w europie - i kazdy z wypowiadajacych sie tutaj osob bedzie mial mozliwosc wyprobowania sprzeta i zadecydowania dzieki empirycznym doznaniom WHO wins who LOose - bo napewno do tego dojdzie:)
  • 0

#88 Kaxi Napisany 18 maja 2004 - 18:50

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:
Mała nieścisłość: N64 sprzedało się w liczbie mniej więcej 40mln-39mln a nie 22. Spora różnica nie? Wprawdzie to i tak polowa tego co PSX, ale nie sadzisz ze 40mln to duza liczba i N zbiło na tym sporo kasy? Co z tego ze mniej niz SOny skoro N64 i tak bylo sukcesem.
  • 0

#89 Gość__* Napisany 18 maja 2004 - 19:07

Gość__*
  • Goście
Żeby mówić o zbijaniu kasy przydałoby się wiedzieć ile pieniędzy poszło na promocje, serwis i produkcję. Normą jest , że do kosnol się dokłada a prawdziwe pieniadze robi się na grach.
  • 0

#90 Gość__* Napisany 18 maja 2004 - 19:11

Gość__*
  • Goście
Malutki cytacik z IGN:

Instead of featuring a playable game, Metal Gear: Acid was instead shown in a rolling demo of the game in action while running on PSP (or a dev-kit-fed PSP ... there was a "no comment" when we asked if there were CPUs behind the walls of the show booth, although, as you'll see, there are reasons to believe that this was a fully functioning PSP and not some elaborate handheld monitor.)
  • 0