Skocz do zawartości

Zdjęcie

Forza Motorsport 4


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
427 odpowiedzi na ten temat

#91 Ryan Napisany 02 kwiecień 2011 - 17:20

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32404 Postów:
Poza tym MS już potwierdził, że to ich wideo. Case closed.
  • 0

#92 Skynet Napisany 02 kwiecień 2011 - 17:42

Skynet

    Chocobo

  • Narybek
  • 12 Postów:
Czekam az pokaza off road i zmienne warunki pogodowe, lub jakiekolwiek warunki pogodowe. Czuje w kosciach, ze to zmiazdzy GT5 jak sedzia Frolo miazdzyl karaluchy w przeboju Disneya z 96 Hunchback of Notre Dame.
  • 0

#93 Blizzard Beast Napisany 02 kwiecień 2011 - 17:51

Blizzard Beast

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 4576 Postów:

Widząc, jak jeździsz po Forzie, że to nie Crap Turismo 5, miałbym nadzieję, że przynajmniej grasz w to ostatnie. Jak widać nie, OLO.

O niczym innym misiu nie marzę, ale jak już powiedziałem - nie mam na czym. Gra na półce stoi. Nie gram już zresztą w żadną grę z serii FM i w żadną z GT. Muszę niby ciągle w którąś grać? Nie ogarniam. Poza tym - jeżdżę po Forzie? Wystawiłem jej w recenzji 9,5. "Jeżdżę". Proponuję jakieś kropelki może, bo chyba coś tak z Twoją percepcją. Po prostu po FM3 pojawiło się GT5 i pewne rzeczy poszły do przodu. Mogę oczekiwać, że ruszy się też coś w kolejnej jej części. I na to liczę, a na razie tego nie widzę.

Szalenie bawi mnie zresztą to wasze pisanie. Wystawiłem FM1 i GT4 po 9,8. A następnie FM3 9,5, a GT5 - 9,6. No potworna niesprawiedliwość i nierówne traktowanie. I żeby nie też nie skupiać się na samych numerkach - o tych grach jeszcze tak ze dwadzieścia stron przy okazji napisałem, wiecie - a-r-g-u-m-e-n-t-u-j-ą-c. No ale ok, na jedną serię "najeżdżam", a przy drugiej "niezdrowo fapuję".





  • 0

#94 xell Napisany 02 kwiecień 2011 - 20:36

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 17011 Postów:
Tylko piszesz, jakbysz się spodziewał, że we wszystkich aspektach FM4 powinno przewyższać GT5, a te aspekty, gdzie FM4 będzie lepsze, tak naprawde nikogo. Otóż jest to raczej niemożliwe, gdyż GT5 powstawało pięc lat i nawet jeśli T10 chciałoby coś skopiować, to rok to za krótko. Ale te wszystkie główne marketingowe ficzery nawet Polyphony odpaliło na pół gwizdka (zmienna pogoda i pora dnia na niewielkiej części map, NASCAR, zniszczenia itp.), więc FM4 zawierające mniej, ale bardziej dopracowanych i uniwersalnych ficzerów może ostatecznie wyjść tylko na dobre.
  • 0

#95 Blizzard Beast Napisany 03 kwiecień 2011 - 08:18

Blizzard Beast

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 4576 Postów:
Bo ficzery na które czekam (pogoda, kariera) w filmiku nie wystąpiły, a te, na które nie czekam (kinect, car clubs) zostały zaakcentowane. Więc jestem lekko zawiedziony i z ostrożnością podchodzę do tematu.
  • 0

#96 cybercotlet Napisany 03 kwiecień 2011 - 08:58

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 6674 Postów:
IMO powinni jeszcze poprawić tak żeby auta na napęd na tył były znacząco szybsze niż na 4 koła (Bo w tej chwili tylko takimi się jeździ online)
  • 0

#97 GuiltySpark Napisany 03 kwiecień 2011 - 13:43

GuiltySpark

    Chocobo

  • Narybek
  • 11 Postów:
Obsluga Kinecta to fajna sprawa, ale to leak, prawdopodobnie nie mial trafic do szerokiej publicznosci. Poczekajmy na oficjalny material, ktory ma konkretnie pokazac nowe ficzery.
  • 0

#98 xell Napisany 03 kwiecień 2011 - 15:41

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 17011 Postów:

Bo ficzery na które czekam (pogoda, kariera) w filmiku nie wystąpiły, a te, na które nie czekam (kinect, car clubs) zostały zaakcentowane. Więc jestem lekko zawiedziony i z ostrożnością podchodzę do tematu.

Z reguły lepiej się zbytnio nie napalać na gry, których jeszcze nie ma, bo można sę ostro zawieźć. Alezrugiej strony, nie wiadomo, czy ten trailer zawiera absolutnie wszystkie nowości w serii i czy Microsoft nie chce stopniowo zapowiadać opcji - PD zniszczenia, pogodę i pory dnia zapowiedziało stosunkowo krótko przed premierą.
  • 0

#99 xell Napisany 31 maj 2011 - 21:45

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 17011 Postów:
Filmik przedstawiający headtracking w FM4

  • 0

#100 xell Napisany 08 czerwiec 2011 - 11:46

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 17011 Postów:
http://e3.gamespot.c...onstration?hd=1

Prezentacja ficzerów. Dużo rzeczy władowali w tę grę.
  • 0

#101 Ryan Napisany 08 czerwiec 2011 - 12:40

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32404 Postów:
W okolicy siódmej minuty jest o tym, na co BB ciągle narzeka: gra będzie miała różnorodne wyzwania w trybie kariery.
  • 0

#102 MaxVarEmreis Napisany 08 czerwiec 2011 - 12:41

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9974 Postów:

W okolicy siódmej minuty jest o tym, na co BB ciągle narzeka: gra będzie miała różnorodne wyzwania w trybie kariery.

Czyli jeśli Forza 4 nie dostanie w N+ 11/10 to BB jest fanboy i tyle :cf:
  • 0

#103 Ryan Napisany 08 czerwiec 2011 - 12:42

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32404 Postów:
True. Szczególnie, że nie jest tak, że zawsze za zadanie X dostaje się auto Y, co dla niego było uberproblemem. :cf: No i są pory dnia.
  • 0

#104 xell Napisany 08 czerwiec 2011 - 12:44

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 17011 Postów:
Tak. Ponadto - nowy model oświetlenia, różne pory dnia na danej trasie, przekakiwanie w menusach komendami głosowymi (fajny patent), import sejwa z FM3, samochody mają milion polygonów w trybie widokowym i więcej.

Mam nadzieję, że jak skończą FM4, to się zabiorą za FM5 jako startową pozycję na nextgena. Już chyba czas.
  • 0

#105 Jedyn Napisany 08 czerwiec 2011 - 14:34

Jedyn

    RYJ

  • Forumowicze
  • 22690 Postów:
Ale sam gameplay już nie odbiega znacznie graficznie od FM3.
  • 0

#106 iluck85 Napisany 08 czerwiec 2011 - 14:41

iluck85

    Deity

  • Forumowicze
  • 14973 Postów:
Zadna gra ktora sie pojawi nie pokaze nic nowego na ekranie - na moje moc zostala poslana w kosmos i to tyle w tej generacji.
Po nastepnej tez wiekszych zmian nie oczekuje...
  • 0

#107 xell Napisany 08 czerwiec 2011 - 14:46

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 17011 Postów:
W grze też trochę poprawili, FM3 tak nie wygląda:
Dodany obrazek
  • 0

#108 Blizzard Beast Napisany 08 czerwiec 2011 - 16:37

Blizzard Beast

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 4576 Postów:

True. Szczególnie, że nie jest tak, że zawsze za zadanie X dostaje się auto Y, co dla niego było uberproblemem. :cf: No i są pory dnia.


Na Suzuce można się ścigać w dzień i o zmroku. Chyba, że czegoś nie usłyszałem. Ale generalnie preorder, bo:


- Toyota GT One
- AutoVista
- Car Clubs
- Rivals
- światło
  • 0

#109 Ryan Napisany 08 czerwiec 2011 - 16:58

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32404 Postów:
Mówił wyraźnie, że mają przeliczone oświetlenie dla wielu pór dnia. Pewnie nie będzie płynnej zmiany, ale będzie wiele różnych momentów w czasie. Czy będzie noc? Kit wie.
  • 0

#110 Blizzard Beast Napisany 08 czerwiec 2011 - 17:36

Blizzard Beast

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 4576 Postów:
Czy w Gran Turismo mają też coś takiego zrobione?
  • 0

#111 Danteusz Napisany 08 czerwiec 2011 - 18:26

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 29400 Postów:
W GT5 jest płynna zmiana pory dnia
  • 0

#112 Gość_Taikun_* Napisany 08 czerwiec 2011 - 18:48

Gość_Taikun_*
  • Goście

W GT5 jest płynna zmiana pory dnia

w dwóch wyścigach na krzyż :olo:
  • 0

#113 Danteusz Napisany 08 czerwiec 2011 - 19:17

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 29400 Postów:
Mówimy o tym co jest, a nie jak często się pojawia :P
  • 0

#114 Gość_Taikun_* Napisany 08 czerwiec 2011 - 19:20

Gość_Taikun_*
  • Goście
a jaki był boner przy premierze :olo:
  • 0

#115 Jedyn Napisany 08 czerwiec 2011 - 21:10

Jedyn

    RYJ

  • Forumowicze
  • 22690 Postów:
Cofam to co napisałem, nie byłem wystarczająco dobrze zapoznany z materiałami z gameplayu. Oświetlenie oraz widok z wnętrza furki sa znacznie lepsze, szczególnie wszelkiego typu zmiany oświetlenia etc, fajnie się światło od deski rozdzielczej odbija. Ale oprócz tego różnica miedzy FM3 a FM4 jest znacznie mniejsza niż miedzy FM2 a FM3.
  • 0

#116 Blizzard Beast Napisany 08 czerwiec 2011 - 22:57

Blizzard Beast

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 4576 Postów:

W GT5 jest płynna zmiana pory dnia

No więc pytam Ryana, czy to samo, co ma FM4, ma GT5. Bo od tego, że technologia jest, do tego, że jest to wykorzystane, to jest jak dla mnie jeszcze hektar. A Ryan pisze, jakby wiedział coś o karierze i wykorzystaniu tego ficzera, czego ja nie wiem.

Ale oprócz tego różnica miedzy FM3 a FM4 jest znacznie mniejsza niż miedzy FM2 a FM3.


Duuuh. Dziwnym nie jest, biorąc pod uwagę, że FM3 nie wygląda słabo. A FM2 tak :)


  • 0

#117 Ryan Napisany 09 czerwiec 2011 - 10:13

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32404 Postów:
Z wypowiedzi Dana Greenawalta wynika IMO, że chodzi o precomputed light transport, lub bardzo podobną technikę. To znaczy, że są dwie opcje: albo zmiany mogą być w "realtime", ale będą bardzo powolne*, albo mają na płytkach z grą przeliczonych kilka pór dnia i możemy w tych porach dnia jeździć. Nocy bym się w każdym razie nie spodziewał, bo wymagałoby to łączenia światła statycznego z dynamicznym. Sądzę, że gdyby to mieli, to by się pochwalili.

*CryEngine 3 podobnie liczy np. Rayleigh scattering (pi razy drzwi: gradient nieba), to znaczy w każdej klatce liczony jest jakiś malutki ułamek ogólnego równania światła i po - powiedzmy - 3 sekundach gotowe są nowe parametry do cieniowania nieba i oświetlania nim obiektów. Analogicznie FM4 mogłaby liczyć próbki światła wokoło trasy, po trochu, w czasie gry. Ale zdecydowanie łatwiej i wygodniej byłoby im wykorzystać kilka prekalków i się na nich opierać.
  • 0

#118 xell Napisany 09 czerwiec 2011 - 10:19

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 17011 Postów:

Rayleigh scattering (pi razy drzwi: gradient nieba)

A-a. Rozpraszanie Rayleigha to sprężyste rozpraszanie światła na cząteczeczkach mniejszych od długości fali.

Wyścigi nocą mogą się pojawić, bo jeszcze mają ponoć ficzery do ujawnienia, a były w tym pierwszym teaserze. Się zobaczy.
  • 0

#119 vagrant3 Napisany 09 czerwiec 2011 - 10:23

vagrant3

    złoty członek

  • Forumowicze
  • 10768 Postów:

- AutoVista

oby nie dotyczyło to tylko garstki wybranych i odpicowanych specjalnie modeli. ja chcę autoviste dla każdego modelu w grze.
  • 0

#120 xell Napisany 09 czerwiec 2011 - 10:39

xell

    Shadowrunner

  • Forumowicze
  • 17011 Postów:
Nie będzie dla każdego modelu ani nie wiadomo, dla ilu będzie. Greenawalt powiedział, że będą zapowiadać kolejne auta, jakie będą tak wymodelowane, ale jeszcze nie podał ich liczby.


direct feed, 10 minut
  • 0