Skocz do zawartości

Zdjęcie

ICO


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
111 odpowiedzi na ten temat

#61 Pico Napisany 12 marca 2007 - 20:37

Pico

  • Forumowicze
  • 10 679 Postów:

i nie dajecie rady tam wskoczyć? łaaaaa xDDD

xD

Za uuja mam tam się łapać? xD

O który młyn Tobie właściwie chodzi, Pico?

E.. no ten wiatrak.. góra 2h gry.. na dole taki jakby staw z wodą jest..
  • 0

#62 Kyo Napisany 12 marca 2007 - 20:46

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:

E.. no ten wiatrak.. góra 2h gry.. na dole taki jakby staw z wodą jest..


No cóż... [hide]Wejdź jak najwyżej możesz, skocz z rozbiegu w odpowiednim momencie i... tyle.....[/hide]
  • 0

#63 Pico Napisany 12 marca 2007 - 20:55

Pico

  • Forumowicze
  • 10 679 Postów:
No.. już xD Bo kurde.. wcześniej nie wiem co robiłem, że za Chiny on się nie łapał oO"


Dobra, koniec spamowania o jednym problemiku, czas grać, bo gra wyśmienita ;p
  • 0

#64 Pico Napisany 18 marca 2007 - 17:01

Pico

  • Forumowicze
  • 10 679 Postów:
Hejka forumowicze, tu znów piko :( I.. znów mam problem ;(

Ponieważ.. chyba właśnie chodzi o TEN młyn.. Mam ponad 4h gry, połowa bramy głównej już naświetlona, jestem w drodze do zachodniej bramy.. I zlukałem nawet solucję ( :ninja:) i.. jednak ni wiem co robić ;(
Bo teraz minąłem z moją bejbe wodospad za którym są drzwi, które to ona umie otwierać. Ale oczywiście woda jest przeszkodą by tam dotrzeć z nią. No więc poszedłem dalej. Trafiłem do pomieszczenia z jakimś klockiem w ziemi, który po uruchomieniu odpowiedniej dźwigni wchodzi do ziemi (przy czym kręci się za kratami jakiś tryb - chyba od młyna za ścianą) i wybija się w górę mocno.. Ot taki ruchomy. I jestem tam właśnie..

help :kod:
  • 0

#65 ACZ Napisany 18 marca 2007 - 17:41

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 141 Postów:
O ile dobrze pamięam to wybij się z tego podskakującego kloca. W odpowiednim czasie po wybiciu kloca w górę musisz nacisnąć skok. Potem u góry po różnych poręczach przejdziesz naokoło tej sali i potem (nie pamiętam już jak) otworzą się drzwi i będziesz miał najbardziej wkurzający moment w grze, a mianowicie wspomniany młyn, który w wersji ntsc został usunięty dla amerykańskich lamerów ;)
Niedługo czeka na Ciebie dosyć wzruszający fragment ;]
  • 0

#66 Sketler Napisany 20 marca 2007 - 16:06

Sketler

    Chocobo

  • Narybek
  • 23 Postów:
-Hehe widze ze najtrudniejsza zagadka w grze jest ten "odrzutowy"klocek:)mnie tez doprowadzil do szalu ale po 30min moj mozg poradzil sobie z ta linijka kodu programistow:)ale za to moj kumpel potrzebowal 8h na ta ,a i tak musialem mu wytlumaczyc o co kaman;)
  • 0

#67 Pico Napisany 20 marca 2007 - 16:16

Pico

  • Forumowicze
  • 10 679 Postów:

po 30min moj mozg poradzil sobie z ta linijka kodu programistow:)ale za to moj kumpel potrzebowal 8h na ta

łoooł

Ja wpierw nie będąc pewien, że kombinowanie z nim jest rozwiązaniem niewiele poświęciłem prób wybicia się. A jak już wiedziałem (dzięki Czysiowi ;*), to zajęło to 2min ^^. Mała podpowiedź jeśli chodzi o ten właśnie klocek:
[hide]Problem tkwi w tym, że musimy dokładnie wyczuć moment, w
którym mamy nacisnąć "trójkąt". Rozwiązanie nie leży w samej platformie, lecz w
dziwnym urządzeniu ją kontrolującym.
Jeśli rozejrzysz się prawą gałką i
przybliżysz widok za pomocą R2 to zobaczysz mniejszą wersję tłoka. W momencie
kiedy idzie on w górę zaczekaj aż osiągnie szczyt i naciśnij "trójkąt" w
odpowiednim momencie a wtedy dosięgniesz platformę.[/hide]
  • 0

#68 Pico Napisany 29 kwietnia 2007 - 10:23

Pico

  • Forumowicze
  • 10 679 Postów:
7h 26min i ICO ukończone :).

Ponad 1,5 miecha gry (od włączenia intra po outro), ale to norma u mnie xD

Piękna gra :) Subtelne zakończenie, końcówka świetnia. Piękny FIN ogólnie :)


Taka szybka ocena "ICO" by pico :D

Grafika: 9
Dźwięki: 9
Miód, grywalność: 9

Ogólna ocena: 9
Plusy: Piękno i subtelność opowiedzianej historii, uczucie odpowiedzialności za Yordę, platformowe-logiczne elementy rozgrywki.
Minusy: Niekiedy wkradająca się monotonia. Ale to rzadko ;]
  • 0

#69 Gość__* Napisany 29 kwietnia 2007 - 10:38

Gość__*
  • Goście
picus jaki Ty romantyczny :ninja:
  • 0

#70 Aras Napisany 29 kwietnia 2007 - 11:06

Aras

    like a prayer

  • Forumowicze
  • 8 071 Postów:
rwa Szymon, napisz reckę a nie się w plus i minus bawisz, ja to bym to z chęcią czytnął :P (nie bez strachu, ale ciekawość by wzięła górę)

Ponad 1,5 miecha gry (od włączenia intra po outro), ale to norma u mnie xD

yeah, czekamy na koniec Okami do Euro Poland-Ukraine xD

i żeby nie było.. koniec Ico to jest właśnie TO do czego powinny dążyć wszystkie 'ambitne' dzieła, czy to gry, komiksy, filmy, anime czy cokolwiek. Szczerze to u mnie nagromadziło całą mase emocji, uwielbiam to uczucie gdy gra nie kończy się w momencie w którym odkładam pada- kołatało mi się to, mocno, po łbie jeszcze do wieczora. great succes
  • 0

#71 Pico Napisany 29 kwietnia 2007 - 11:12

Pico

  • Forumowicze
  • 10 679 Postów:

rwa Szymon, napisz reckę a nie się w plus i minus bawisz, ja to bym to z chęcią czytnął :P (nie bez strachu, ale ciekawość by wzięła górę)

Nie-e. Bo znów na słomianym zapale wyjdzie i gówno napiszę :P

yeah, czekamy na koniec Okami do Euro Poland-Ukraine xD

Teraz SotC, spoko xD


i żeby nie było.. koniec Ico to jest właśnie TO do czego powinny dążyć wszystkie 'ambitne' dzieła, czy to gry, komiksy, filmy, anime czy cokolwiek. Szczerze to u mnie nagromadziło całą mase emocji, uwielbiam to uczucie gdy gra nie kończy się w momencie w którym odkładam pada- kołatało mi się to, mocno, po łbie jeszcze do wieczora. great succes

Otóż to. Gra podobnie jak film powinna mieć to "coś", co nie pozwala o niej zapomnieć. Opowiedziana historia, zwroty akcji, czyste piękno ujęte w którymś momencie czy właśnie zakończenie ^^
  • 0

#72 Albertos Napisany 05 maja 2007 - 09:47

Albertos

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 462 Postów:
Mogę udzielić pomocy bo grałem w nią 2razy tylko dość dawno -ale może pamiętam
  • 0

#73 baudolino Napisany 18 maja 2007 - 12:53

baudolino

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 012 Postów:
właśnie nabyłem zafoliowany egzemplarz ICO - pierwszy element składowy ołtarzyka ku czci Fumito Uedy. :kult:

edit: przydałaby się jeszcze świeczka z tej limitowanej edycji, choć przyznam, że to zbiorcze opakowanie imutujące mur wygląda padacznie... O.o

BTW - wiecie, że japońska i europejska okładka ICO to hołd złożony przez Uedę włoskiemu presurrealiście Giorgio de Chirico (http://en.wikipedia....theInfinite.jpg)?
  • 0

#74 Kyo Napisany 19 maja 2007 - 21:15

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:

edit: przydałaby się jeszcze świeczka z tej limitowanej edycji, choć przyznam, że to zbiorcze opakowanie imutujące mur wygląda padacznie... O.o


Heh, szkoda że ta reedycja ICO już tak nie została wydana... Ten mur nie wygląda źle, tylko zamiast z ICO, budzi we mnie skojarzenia z albumem "The Wall" flojdów :eek: .

BTW - wiecie, że japońska i europejska okładka ICO to hołd złożony przez Uedę włoskiemu presurrealiście Giorgio de Chirico


Tak, już gdzieś kiedyś o tym czytałem :) .
  • 0

#75 baudolino Napisany 19 maja 2007 - 22:26

baudolino

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 012 Postów:

Ten mur nie wygląda źle

nijak nie mogę się z tym zgodzić - IMHO, wygląda po prostu koszmarnie, no i, jak sam napisałeś, w ogóle nie kojarzy się z ICO.

Tak, już gdzieś kiedyś o tym czytałem

dodam jeszcze, że fascynację twórczością de Chirico można spotkać u innych znanych Japończyków naszych czasów, m.in. u Murakami'ego. :^^:
  • 0

#76 Dealer Napisany 14 października 2007 - 18:43

Dealer

    Link

  • Forumowicze
  • 382 Postów:

właśnie nabyłem zafoliowany egzemplarz ICO - pierwszy element składowy ołtarzyka ku czci Fumito Uedy. :kult:


Baud ja również zamierzam złożyć hołd dla Fumito Uedy :) i mam pytanie gdzie udało sie Tobie zakupić taką limitowaną i przede wszystkim nową wersje ? Allegro czy coś innego ?
  • 0

#77 Kyo Napisany 14 października 2007 - 18:49

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:
To ze świeczką to allegro, ewentualnie jakieś inne aukcje. Nową wersję można jeszcze pewnie w jakichś sklepach kupić, choć niestety ta edycja (w przeciwieństwie do starej wersji) nie ma kart i jest w zwykłym pudełku :( ....
  • 0

#78 Scorpio Napisany 14 października 2007 - 18:52

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13 964 Postów:
http://www.penny-arc...omic/2001/09/28

Ostanio ponownie myśli krążą wokół ICO. Na święta, długie zimowe wieczory, odpalę tą pozycję. Przemiła sprawa. No i właśnie - chce się do niej wracać!
  • 0

#79 Kyo Napisany 14 października 2007 - 18:54

Kyo

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 503 Postów:

No i właśnie - chce się do niej wracać!


Owszem. Dziewięć razy ją ukończyłem w ciągu trochę ponad roku :ninja: ....
  • 0

#80 Dealer Napisany 23 listopada 2007 - 15:34

Dealer

    Link

  • Forumowicze
  • 382 Postów:
Trochę sobie pogrzebałem i znalazłem wykonawce końcowych creditów. Jestem pod wielkim wrażeniem Libera i ich wykonywaną muzyką a raczej śpiewem chóralnym.Każdy jest tym i to dosłownie, czym uraczył nas utwór w ICO .Są tak wspaniałe jak i calutki oryginal ost. w grze.


http://www.libera.org.uk/music.htm
  • 0

#81 Gość__* Napisany 03 stycznia 2008 - 10:59

Gość__*
  • Goście
http://pl.youtube.co...h?v=bTrm4Yie4ow
:)

i taka relacja po ukończeniu gry jednego z użytkowników forum PSXE - SPOILERY

Pod koniec gry kiedy już wychodziłem z Yordą z zamku podświadomie czułem, że to nie może się dobrze skończyć. Ale nie poddawałem się, wróciłem do zamku i wtedy po raz pierwszy zrobiło mi się naprawdę smutno. Uświadomiłem sobie kim naprawdę są Cienie, albo raczej kim były. Zacisnąłem zęby jednak i walczyłem dalej chociaż sytuacja wydawała się beznadziejna. Pokonałem wszystkie Cienie a nawet Królową Zła i wtedy nastało outro. Jedno z najbardziej smutnych zakończeń jakie było mi dane widzieć w grach video. Ogarnął mnie smutek i uczucie niesamowitej pustki. Tak bardzo się starałem, skakałem przez rozpadliny, rozwiązywałem zagadki, walczyłem ale jednak przegrałem. Cóż z tego, że jednak udało mi się uciec skoro byłem sam. Kiedy leciały creditsy, świetny motyw przewodni a w tle sceny poznania z Yordą a później nasze wspólne perypetie łzy cisnęły mi się do oczu. Moja egzystencja jako Ico dobiegła końca niespełniona. Nawet moja blisko 40 letnia siostra, która śledziła połowę gry stwierdziła, że to wszystko bez sensu. I nawet kiedy po creditsach obudziłem się na plaży, nie widziałem sensu biegania po niej, bo i po co. Ale przemogłem się, skoro już tu jestem to pozwiedzam. Poszedłem wzdłuż brzegu i po pewnym czasie moje życie znowu znalazło sens. Jednak to wszystko nie było na daremno!. Jednak wygrałem! Uśmiech znów zagościł na mojej twarzy :-).

Cóż mogę napisać o samej grze? Piękna, wspaniała, trochę ascetyczna. Grafika bardzo dobra - szczególnie architektura zamku (ogrooomny) mnie urzekła. Niestety w jaskiniach dało sie odczuć, że Ico ma swoje latka już na karku. Dźwięk - świetny pomysł - tylko odgłosy, śpiew ptaków, szum wiatru itp itd. Prosty ale urzekający motyw przewodni oraz muzyczka podczas savovania. Powtórzę się ale powiem, że zamek zaprojektowany jest kapitalnie - a zagadki zaś zawarte w nim pierwsza klasa. Niczym za najlepszych czasów Tomb Raidera czy Soul Reavera. Jednak największym atutem tej gry jest dwójka głównych bohaterów Ico i Yorda. Więź jak między nimi się tworzy, a raczej między graczem a Yordą jest czymś niezwykłym. Na początku niepewność, ale jednak jesteśmy sobie potrzebni wzajemnie. Później przyjaźń, a następnie kiedy zaczyna nam na Yordzie naprawdę zależeć - miłość. Za każdym razem kiedy jej pomagamy przeskoczyć przepaść, kiedy w ostatniej chwili wyciągamy ją z łapsk Cieni, kiedy prawie spadamy w przepaść a Yorda krzyczy "ach" to uczucie staje się silniejsze :-). Dobrze wiedzieli o tym twórcy i w kluczowym momencie - kiedy rozstępuje się most zamkowy - po cutscence - kiedy Yorda zostaje po jednej stronie mostu, a Ico po drugiej - dają nam kontrolę nad poczynaniami Ico. Założę się, że większość graczy mimo beznadziejności sytuacji zachowała się tak jak ja - rozpaczliwy skok przez most w kierunku Yordy (ale przecież możemy iść w prawo i to olać - co spowoduje, że nie będziemy jednak znać historii w 100%). Dobra co ja tam będe marudził, najlepsza gra jak dla mnie na ps2 w jaką do tej pory grałem. Ogólnie - jedna z najlepszych gier w jakie grałem w swoim 30 letnim życiu. 10!/10. Można spokojnie stawiać na półce obok takich klasyków jak Another World. Piękna, niesamowita historia. Shadow of Colossus czeka na mnie zafoliowany :-), ale poczeka, ze 3 miesiące co najmniej. Na razie skończe sobie Ico po raz drugi i zabiorę się za mniej emocjonalne tytuły. Mam nadzieję, że SoC mnie nie zawiedzie.

Pozdrawiam wszystkich miłośników tej jakże wspaniałej gry Ico.
Autor: adamst85



Lepiej bym tego nie napisał.
  • 0

#82 Gość__* Napisany 06 stycznia 2008 - 00:02

Gość__*
  • Goście
ICO można dostać w Gekonie
  • 0

#83 Gość__* Napisany 14 stycznia 2008 - 18:42

Gość__*
  • Goście
Kurde ten Gekon to ciekawy sklep. Mają tam gry i sprzety, ktore juz trudno dostac np. ICO.
  • 0

#84 Gość__* Napisany 15 sierpnia 2008 - 21:09

Gość__*
  • Goście
Dziś skończyłem ICO (wiem trochę późno :P ). Naprawdę niesamowita gra, aż dziw bierze, że tytuł ten tak słabo się sprzedał. Klimat i grywalność są na najwyższym poziomie. Nie pozostaje nic innego jak zakupić jak najszybciej Shadow of the Colossus i wciągnąć się w magię tytułu tych samych twórców.
  • 0

#85 Edge Napisany 30 listopada 2008 - 14:49

Edge

    Mega Man

  • Narybek
  • 128 Postów:
A dziś ja skończyłem ICO (grę kupiłem w styczniu :) ). Teraz zaczynam przechodzić z tłumaczeniem. Nie wiem, czy tak słabo się sprzedała, bo była jeszcze druga seria. Nie ulega wątpliwości jednak, że gra zasługuje na olbrzymi sukces kasowy. ICO jest dopracowane w każdym calu. Naprawdę podziwiam jej twórców. Dla mnie jest to najlepsza gra po 2000 roku.
  • 0

#86 nawi Napisany 02 lutego 2009 - 01:16

nawi

    Mega Man

  • Narybek
  • 148 Postów:
Gra sprzedala sie slabo, ale po hypie na SotC zrobili reedycje i mysle ze wtedy sprzedaz byla juz sensowniejsza.
  • 0

#87 Kradziej Napisany 03 lutego 2009 - 17:51

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
Ja na razie mam około 1h 50 min. na liczniku i gra ma tak przybijającą atmosferę, że aż nie chce mi się do niej wracać - mimo, że jestem szalenie ciekaw, co dalej. Szczególnie przygnębiająca jest scena pojawiająca się, kiedy demony porwą Yordę - wszystko robi się w mgnieniu oka czarne. Porażający efekt i jeden z czynników sprawiających, że naprawde dbamy o ten wirtualny byt...
  • 0

#88 Dealer Napisany 20 lutego 2009 - 08:57

Dealer

    Link

  • Forumowicze
  • 382 Postów:
ICO w moim prywatnym wszech rankingu zaraz obok Zeldy OoT jest z jednych największych perełek w jakie było dane mi w życiu zagrać, licząc w tym i biorąc pod uwagę parę wiosenek na swoim karku :)
  • 0

#89 Kradziej Napisany 20 lutego 2009 - 22:14

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
Ta gra jest piękna, a szczególnie zatkało mnie to, jak bardzo można się zżyć z cyfrową postacią, do tego prawie nieodzywajaca się... czasami, kiedy wiem, że jest bezpiecznie, trzymam Yordę za rękę i sobie powoli idę ,zamiast biec - bo podczas biegu widze, że nie jest ona w tym dobra - potyka się i robi strasznie wielkie kroki. Do tego pomagam jej wejść nawet na najmniejsze wzniesienia... niesamowite!
Właśnie zdobyłem mieczyk - ile tak circa about do końca gry zostało (mam 3h na liczniorze)?
  • 0

#90 Dealer Napisany 20 lutego 2009 - 23:59

Dealer

    Link

  • Forumowicze
  • 382 Postów:
Tak żeby nie skłamać i jak pamięcią sięgam ;)( w końcu to 6 lat albo i wiecej) :) to ok. 10-12 godzinek z tego co pamiętam...ale warto !... tylko tyle powiem...
  • 0