Top 10 Developerów
#1 Napisany 03 sierpnia 2010 - 23:50
1. Ci w Ninny co z Miyamoto pracują - chyba nie trzeba tłumaczyć ;>
2. Sega DD2/AM2 - za dużo by wymieniać, m.in. VF
3. id - całokształt, technologia
4. Naughty Dog - całokształt, game polish
5. Kojima Prod - popularyzacja dłuuuuuuuugich cutscenek, fan following
6. Bungie - popularyzacja FPS na konsole
7. Valve - inne podejście do storytellingu w grach
8. Blizzard - dominacja RTS i MMO
9. R* - popularyzacja sandboksów
10. Introversion Software - indie jak się patrzy
#2 Napisany 03 sierpnia 2010 - 23:54
Ja tam nie przywiązuję wielkiej wagi do tego - niektórych lubię bardziej, bo więcej gier od nich mi się podoba, ale trudno byłoby mi sklecić mój TOPTEN, więc tego nie zrobię. No może wspomnę BioWare i SquareSoft jakoś szczególniej - za dobre RPG
#3 Gość_Zero_* Napisany 04 sierpnia 2010 - 00:03
2. Squaresoft za czasów Sakaguchiego - za rewelacyjną serię jRPGów - która imo skończyła się na 10 części
3. Ninny od Miyamoto - za Mariana i Zelde
4. Blizzard za genialne serie (Starcraft, Warcraft, Diablo) i rewolucję jaką był WoW
5. Naughty Dog - za perfekcyjność ich gier
6. Relic - mistrzowie RTSów
7. Bioware - za RPGi, no bo za co innego
8. Bungie - stworzenie serii która mi wisi, ale potrafi sprzedać się w mln kopii - szacun
9. Introversion - za Darwinie i Uplinka
10. z chęcią wytypowałbym tutaj Nomure, który gdy robi coś więcej niż projekt postaci pokazuje że potrafi zasadzić kopa w d*pę (FF Advent Children / TWEWY - która imo jest jedną z najlepszych gier na DSa)
#4 Napisany 04 sierpnia 2010 - 00:12
Core Design - za Larę Croft i pierwszego Tomb Raidera, za wejście w 3D i na dodatek w tak genialnie zrobionej grze. To dzięki nim w ogóle gram na konsolach.
Naughty Dog - to na obecną generację - za oba Unchartedy czyli mistrzowskie połączenie rewelacyjnej oprawy z fabułą i gameplayem.
Valve - za Orange Boxa - samo Half Life 2 + epizody to już rewelka na jednym krążku ale oni jeszcze dodali i Team Fortress 2 i genialny Portal.
Rockstar - wiadomo. Sanboxy. Kapitalna satyra na US and A. Nico Bellic. Seks. Brak cenzury.
Bethesda - uwielbiam otwarte światy w grach gdzie można się zanurzyć na miesiące. Ich Oblivion to kupa ale Morrowind i Fallout 3 - świetne.
Monolith Games - za Shogo: Mobile Armor Division i Blood 2: The Chosen. Za te dwie strasznie zeschizowane gry, które pamiętam do dziś.
Bungie - za Halo: Combat Evolved. Po h..j się rozpisywać?
Ubisoft coś tam - za serię Splinter Cell. Maksimum gameplayu i minimum gó..nego fabularnego kiczu ala MGSy. Fabuła jest oszczędna ale na tyle daje radę że Sam Fisher daje się lubić.
#5 Napisany 04 sierpnia 2010 - 02:41
2. Bungie - co tu mowic... tworcy Halo. Zrewolucjonizowali gatunek FPS. Stworzyli genialna serie! Poza tym tworcy genialnych dwoch czesci Myth.
3. Bioware - co tu mowic... tworcy Mass Effect. Najlepsze studio od RPG, kazdy RPG od nich to potega!! Ale za ME maja podium! Poza tym pracuje tam Bartek
Reszta to tylko popluczyny przy w/w ale tez cos im sie tam udalo osiagnac drobnego
Valve - swietne studio z sympatycznym grubasem na czele... PORTAL!! i Half Life
Relic - swietne RTS pokroju Homeworlda i Company of Heroes
Insomniac - za Ratcheta i Resistance
Bethesda - za ich wersje fallouta i za serie EL
Epic Games - za ich swietne silniki, za UT i za GoW i wszystkie dobre gry bazujace na UE
DICE - za Mirror's Edge i za Bf'a
Ubisoft za genialne serie Clancy'ego, PoPa, AC
dodalbym jeszcze nieistniejace studio Westwood, ale jako ze nie istnieja to nie dodam
#6 Napisany 04 sierpnia 2010 - 07:24
2. Team 17 za Alien Breed 3d II, wormsy i wierność Amidze do końca
3. Quantum Dreams za gry na które długo czekałem
4. Square soft za świetne jrpg-i
5. Tecmo za Fatal Frame
6. 3do za Heroes of might and magic
7. Konami za PESa
8. Naughty dog za Uncharted
9. EA za całokształt
10.Namco za Tekkena
11.Jeszcze team Ico, Bullfrog za Syndicate i Theme Park, Microprose za Ufo i Civilization, Psygnosis za Lemmingi, Rollcage, Colony Wars i Wipeout
#7 Napisany 04 sierpnia 2010 - 07:42
Blizzard - kilka fajnych uniwersów, kilka przegenialnych gier, dających zabawy na długie godziny i przyciagajacych ogromne community. Wsparcie dla gier, cała otoczka (Blizzcon!) - no jak tu ich nie lubić?
Naughty Dog - za perfekcjonizm i bohaterów, których SIĘ LUBI! Nigdy nie odczuwam nudy przy ich grach, zawsze zachwycam się dopracowaniem.
Valve - stworzyli najlepszego sieciowego FPSa w historii (Team Fortress 2!!!!) i jednego z lepszych (Left 4 Dead), a do tego najlepszego singlowego FPSa (Half-Life 2!) z jeszcze lepszym dodatkiem do niego (Episode 2!!!). Również: Portal.
BioWare - bo robią zachodnie RPGi, które autentycznie mnie wciągają.
Team ICO - stworzyli dwie najgłębsze (. <- kropka) fabularnie gry w historii, z oryginalnym sposobem na opowiedzenie bardzo emocjonalnej historii.
Insomniac - granie w Ratchety zawsze pompuje do mojego serducha radochę w postaci czystej-czyściutkiej!
Ninja Theory - kocham Heavenly Sword, oby Enslaved nie zawiodło.
Level-5 - porządniej grałem co prawda tylko w dwie ich gry (Dark Cloud 2, Jeanne d'Arc), ale obydwie (szczególnie tę drugą) wielbię i jestem gotów stawiać im pomniki. A, no i Professor Layton jest super, moze go wreszcie skończę w te wakacje.
na więcej wpaść nie potrafię jakoś.
#8 Napisany 04 sierpnia 2010 - 08:05
#9 Napisany 04 sierpnia 2010 - 09:39
#10 Napisany 04 sierpnia 2010 - 09:50
Capcom - Street Fighter (seria) <3, RE4 DMC i masa innych.
Konami - Suikoden II , seria PES.
Inne kiedy tam dopiszę - najważniejsze już poszły
#11 Napisany 04 sierpnia 2010 - 10:04
2. Nintendo
3. DICE
4. Kojima Productions
5. Naughty Dog
6. AM2
7. Epic Games
8. quantic dream
9. Remedy
10. Capcom
#12 Napisany 04 sierpnia 2010 - 10:06
1. Grasshopper Manufacture
2. Nintendo
3. DICE
4. Kojima Productions
5. Naughty Dog
6. AM2
7. Epic Games
8. quantic dream
9. Remedy
10. Capcom
Najlepsi, najbardziej zasłużeni, najważniejsi. Studia deweloperskie, nie wydawcy. Wasze Top 10 z uzasadnieniem. Brak uzasadnienia = kosz.
#13 Gość_Zero_* Napisany 04 sierpnia 2010 - 10:08
#14 Napisany 04 sierpnia 2010 - 10:38
2.Santa Monica Studio- seria GoW
3.Naughty Dog- za Crasha i Uncharted
4.Valve- trochę są nadęci, ale potrafią zrobić zajebistą grę np. HL, HL2, Portal
5.Ubisoft- za gry tej generacji: AC, PoP 2008
6.Blizzard- mistrzowie rts-ów Diablo2, Warcraft3 i Starcraft
7.Inifity Ward- za CoDy, szkoda że się rozpadli
8. Studio Liverpool- za WipEouty
9.IO Interactive- za Hitmany
10.Peole Can Fly- za PainKillera i nadchodzącego Bulletstorma
Może zrobimy jakieś podliczenie punktów potem, tak jak z gramy dekady?
Ten post był edytowany przez pumba132 dnia: 04 sierpnia 2010 - 21:24
#15 Napisany 04 sierpnia 2010 - 11:35
Lepsze top 3 z uzasadnieniem niż 10 nazw i do widzenia.Ryan pisał też o wymienieniu Top 10, nie Top 3
#16 Napisany 04 sierpnia 2010 - 11:54
As you wishLepsze top 3 z uzasadnieniem niż 10 nazw i do widzenia.
1. Grasshopper Manufacture - bo są zajebiści
2. Nintendo - są minimalnie mniej zajebiści
3. DICE - są troszke mniej zajebisci od tych wyżej
4. Kojima Productions - Nie są zajebiści ale zrobili MGS
5. Naughty Dog - Troche mniej zajebiści niż DICE
6. AM2 - kiedyś zrobili Shenmue
7. Epic Games - Starają się być zajebiści
8. quantic dream - HR nawet niezły był
9. Remedy - Są mniej zajebiści niż Ci wyżej
10. Capcom - Dobre bijatyki (na Dreamcasta)
#17 Napisany 04 sierpnia 2010 - 18:41
2. Capcom - za serię DMC i Resident Evil
3. Valve - za epicko genialne Half-Life i Portal
4. Naughty Dog - za najlepsze nowe ip, najlepszą serię tej generacji (Uncharted), za to że podczas grania w ich gry mam zaszczyt brać udział w prawdziwie epickiej przygodzie
5. Atlus - bo Persona rządzi
6. Bioware - głównie za starsze RPGi, jeszcze na Infinite Engine
7. Infinity Ward - za najlepszą sieciową strzelankę - COD4 - lepszej już nie da się zrobić
8. Bungie - za to, że prawdziwe g**no potrafią zamienić w złoto
9. Rockstar - nikt nie robi lepszych sandboksów od nich
10. Team ICO - ich gry to sztuka i basta!
#18 Napisany 04 sierpnia 2010 - 18:44
9.eidos- za Hitmany
a Hitman'ow nie zrobili czasem dunczycy z IO Interactive?
#19 Napisany 04 sierpnia 2010 - 19:15
Nintendo (zespół Aonumy) - za zeldy
Bethesda - za Elderscrollsy
Retro Studios - za wgniatający remake Metroida i podnoszenie poprzeczki wyżej przy każdej z trzech odsłon
Looking Glass - Ultima Underworld 2, System shock 2, Thief
Naughty Dog - niech kroją tylko kolejne Unchartedy, mi wystarczy
Blizzard - lata temu spędziłem godziny przy Warcraft 1 i 2
Id - za przełomy technologiczne których od lat dostarcza
Clover - za jedno, jedyne Okami
XLand Computer Games - za Electrobody i Heartlight i żeby nie tylko PCF z polski
#20 Napisany 04 sierpnia 2010 - 20:35
2. Rockstar - za bycie bezkonkurencyjnym w temacie sandboxów i spopularyzowanie tego gatunku, no i jeszcze za kontrowersję i budowanie swojej reptuacji na przesadnej przemocy (Manhunt)
3. Naughty Dog - team który w każdej generacji wypuszcza mega dopracowane produkcje i zawsze są w ścisłej czołówce jeśli chodzi o oprawę, obecnie są w tym elemencie najlepsi w branży
4. Team Ico - za niebanalne gry, które ciężko z czymkolwiek innym porównać
5. Ubisoft - za serie Splinter Cell, Assassin's Creed, Prince of Persia, czy genialne Beyond Good & Evil
6. Nintendo - za gameplay w najlepszej postaci i za bycie bezkonkurencyjnym w temacie platformówek
7. Insomniac - trochę słabsza wersja Naughty Dog, niemniej jednak też nie zawodzą i nie wypuszczają crapów
8. Konami - kiedyś byli mocni, wydawali wiele świetnych serii jak MGS, Silent Hill, czy Suikoden, obecnie to druga liga
9. Squaresoft - najlepszy developer jeśli chodzi o jRPG, obecnie odcinają kupony, jednak kiedyś za czasów SNES'a, czy PSX'a nie mieli sobie równych (seria Chrono, Final Fantasy, Xenogears, Vagrant Story)
10. Clover Studio - obecnie znani jako Platinum Games (Bayonetta, Vanquish, czy Madworld), za to że wydali najlepszą grę w jaką kiedykolwiek grałem i która stała się ich gwoździem do trumny - Okami :]
#21 Napisany 04 sierpnia 2010 - 20:37
2. Retro Studios - genialne Metroidy i świetnie zapowiadający się Donkey Kong
3. Nintendo - za połączenie nowatorstwa, rewolucji i grywalności. Super Mario 64 zmieniło na zawsze świat gier, a SMG 1/2 to cudo.
4. Rockstar - nie przepadałem za serią GTA, ale czwóreczka to zmieniła. Mistrz!
5. BioWare - nie zawodzą praktycznie nigdy. Świat growych RPGów dzieli się na te od BioWare i resztę
6. Epic - Gearsy. I więcej nie trzeba nic mówic. No, jeszcze Shadow Complex
7. Blizzard - tylko dzięki nim PC ma jakąkolwiek rację bytu. Uderzają rzadko, ale bez pudła
8. AlphaDream - za rewelacyjną serię Mario&Luigi. Nie mogę się doczekac kolejnej części na 3DS!
9. Clover - Okami. Wystarczy. A jak nie to Viewtifull Joe ;]
10. Team ICO - no za to co wszyscy. Plus to, że Last Guardian jest najbardziej oczekiwaną przeze mnie grą na PS3. Zaraz za Uncharted 3 ;]
#22 Napisany 04 sierpnia 2010 - 21:25
fakt, już poprawionea Hitman'ow nie zrobili czasem dunczycy z IO Interactive?
#23 Napisany 04 sierpnia 2010 - 21:33
#24 Napisany 04 sierpnia 2010 - 21:56
2. Rare - wiadomo, że lata świetności mają za sobą, ale mimo to wszystkie ich tytuły w tej generacji dały mi mnóstwo zabawy. Nawet Jet-Pack Refueled
3. Namco - podobnie jak z Rare - raczej idą ku upadkowi, ale Soul Blade/Soul Calibur, Pac-Man:CE czy Ridge Racery kocham
4. Bioware - w zasadzie tylko za Mass Effect 1 i 2. KOTOR1 w sumie też rządził
5. DICE - na pierwszego Xboxa dali najlepsze i najładniejsze wyścigi poprzednej generacji (Ralli Sport 1 i 2), a w tej absolutnie zarządzili Mirror's Edgem. A i pierwsze Bad Company było świetne.
6. Capcom - czasem słabują, nie zawsze ich nawet udane gry do mnie trafiają (np DR), ale i tak to chyba najlepszy third party developer z Japonii. No i w RE5 mogę grać bez końca
7. Retro Studios za genialne przeniesienie Metroidów w 3D
8. Kolesie od gry Heroes of Might and Magic 3 - 3DO? Tak czy siak ich gra leci na firmowym pececie od pierwszego dnia działania mojej firmy, nie znudziła nam się do dzisiaj, potyczki w multi są genialne, a ckliwie na nią reagują nawet 19-letnie kursantki ("o mój boże to trójeczka hirołsów - jakim gracie zamkiem?" ). Ostatnio ze wspólnikiem robimy sobie wzajemnie levele w edytorze. Ta gra to studnia bez dna.
9. Team Ninja - DoA2 i Doa3 były fantastyczne, Extreme Volleyball (to pierwsze) fajne, a NG 1 i NG 2 to IMO najlepsze slashery ever.
10. Nie mam już pomysłu
#25 Napisany 04 sierpnia 2010 - 22:44
każdy kto pisze takie teksty nie zna się na grach...kazdy kto nie podal w top 3 bungie bioware i blizzard nie zna sie na grach
#26 Gość_Carbon_* Napisany 05 sierpnia 2010 - 00:14
2. Blizzard - min. StarCraft i Diablo. Stworzyli grę w którą grały miliony graczy przez ponad dekadę.
3. Sega AM2 - mnóstwo fantastycznych gierek. Arcade w czystej postaci.
4. Capcom - tutaj wymienię tylko jedną, chociaż stworzyli dobrych wiele. Resident Evil 4. Nie trzeba nic dodawać.
5. Naughty Dog - najlepsze wewnętrzne studio, największy skarb Sony. Jak ll jednym z najlepszych na PS2, Uncharted 2 najlepszy na PS3.
6. Irrational Games/2K - System Shock 2 i Bioshock. Przemierzanie pokładów Von Brauna i UNN Rickenbacker było tak samo cudowne jak zwiedzanie Rapture. Dwie niezwykłe gry fpp z elementami rpg i survival horroru połączone z niebanalną i intrygującą historią.
7. id - całokształt / technologia.
8. Nintendo - całokształt.
9. Valve - za stworzenie niesamowitej gry w niezwykłym uniwersum. Half-Life 2: Episode Two to mistrzostwo świata. No i Portal.
10. Team Ico - gry naprawdę wyjątkowe.
#27 Napisany 05 sierpnia 2010 - 14:36
Kojima Productions - Snake? Snaaaake!!
Team Ico - prawdziwi artyści gier video.
Clover Studio aka Platinum Games - Okami... a dzisiaj rozpakowuję Bayonettę!
Epic - za wejście smoka w next geny jakie mi zafundowali przy okazji Gear of War
i jeszcze paru innych, których tak na szybko już nie pamiętam.
chciałbym tez aby w najbliższym czasie do tej listy dołączyli ludziska z Rocksteady i Sucker Punch. zobaczymy jak poradzą sobie z kontuacjami swoich hitów. trzymam kciuki.
#28 Napisany 05 sierpnia 2010 - 15:10
2. Bungie - co tu mowic... tworcy Halo. Zrewolucjonizowali gatunek FPS. Stworzyli genialna serie! Poza tym tworcy genialnych dwoch czesci Myth.
moglbys dokladnie wyjasnic na czym owa rewolucja polegala? dla mnie seria halo, do ktorej mialem wiele podejsc, to najbardziej przehajpowany ip w historii gier. jedyne co mi przychodzi na mysl to wrzucenie rozgrywki w siec.
#29 Napisany 05 sierpnia 2010 - 15:23
#30 Napisany 05 sierpnia 2010 - 15:57
Może i gdzieś to wszystko już było w pojedyńczych dawkach, ale Halo pięknie to wszystko uporządkowało. IMO odbieranie tej grze rewolucyjności to głupota. Ja rozumiem, że gra może się nie podobać bo "gra się power rangerem i strzela różowymi strzałkami do czerwonych i fioletowych pokemonów", ale liczba zastosowanych patentów w tamtych czasach była przygniatająca...