Lepiej tego nie robićBzdura, wystarczy przypomnieć sobie czwartą część Małpiej Wyspy.
Kanon
#331 Napisany 17 czerwca 2011 - 15:21
#332 Napisany 17 czerwca 2011 - 15:31
RDR nie pierwsze podniosło temat westernu, nawet jeśli mówimy tylko o tej generacji. A tak poza tym, to było to good old GTA przebrane w inny kostium. Już sądzę, że ktoryś z superbohaterskich sandboksów (Crackdown, Prototype, nieSławny) będzie bardziej zapamiętany. Albo np. Borderlands, czyli udany mariaż FPS i Diablo.
Naprawdę sądzisz że crap Crackdown będzie bardziej zapamiętany z sandboxów niż RDR które ze wszystkich gatunków mieści się w top 10 dekady
Dlaczego żądasz? Nie czuję się przekonany, a takie miały być reguły. Argumenty, a nie żądania. Zresztą kanon widziałbym raczej jako fundament współczesnej branży gier, a nie zbiór hitów sezonu. Dlatego najlepiej byłoby pewnie wywalić z listy wszystkie gry z tej generacji - dopiero w następnej będzie można rozważać, czy faktycznie zasłużyły by się na niej znaleźć.
xelloss - pewnie masz rację, jakby było zwykłe głosowanie czy ankieta, to każdy by oddał głos i był na równi niezadowolony, że jego ulubieniec przepadł, przysypany głosami "tych wstrętnych fanbojów".
A o czym ja piszę? Chciałem C&C w RTS to xell napisał że CoH bo najzajebistrza strategia. To ja w takim razie chce najzajebistrzego sandboxa czyli RDR a nie z dzisiejszego punktu widzenia paściarskie GTAIII.
#333 Napisany 17 czerwca 2011 - 15:35
#334 Napisany 17 czerwca 2011 - 15:38
#335 Napisany 17 czerwca 2011 - 16:02
To, że przywróciły do życia zdechły gatunek? Nie mówię, że wszystkie mają być w kanonie, ale dzięki nim można w ogóle przemyśleć jeszcze raz obecność w nim przygodówek.Bzdura, wystarczy przypomnieć sobie Grim Fandango czy czwartą część Małpiej Wyspy. Co takiego jest w przygodówkach 3d, że je różni od typowego Point'n Click?
Batman Arkham Asylum - może jako gra sama w sobie wiele nie wnosi, natomiast jako gra z superbohaterami miażdży wszystko.
Wystarczy.Action-adventure:
Metroid Prime (naśladowca: Batman: Arkham Asylum)
Edytka:
W action-adventure można by zrobić małe machniom i wrzucić "Super Metroid/Castlevania". Osobno chyba nie ma sensu, a łamane dlatego, że praktycznie dosłownie reprezentują ten sam typ gier i są to długie serie, które mają kupę fanów. Tylko zastanowić się która część Castlevanii wtedy. Stawiałbym na Symphony of the Night, bo ogólnie uważana jest za najlepszą.
Mam też pomysł na zmianę w kategorii bijatyk, a że to tylko mnie, to podrzucę wieczorem.
#336 Napisany 17 czerwca 2011 - 16:08
Crap? OLO, jedna z fajniejszych gier tej generacji. A szroty od Rockstar nikogo.
Xell Halo zrozumiem, fajne. Ale na bogów, Crapdown? Trolololo...
Najwyraźniej jesteś człowiekiem pozbawionym gustu albo rozsądku skoro stawiasz to coś nad RDR.
#337 Napisany 24 czerwca 2011 - 14:23
hihi, no nie wiem czy Grim Fandango ożywiło cokolwiek, ponieważ sprzedało sie w liczbie kilku egzemplarzy...To, że przywróciły do życia zdechły gatunek? Nie mówię, że wszystkie mają być w kanonie, ale dzięki nim można w ogóle przemyśleć jeszcze raz obecność w nim przygodówek.
#338 Napisany 24 czerwca 2011 - 14:32
#339 Napisany 24 czerwca 2011 - 14:34
#340 Napisany 24 czerwca 2011 - 14:57
Absolutnie kluczowe jest podanie na pierwszym miejscu jak najnowszych pozycji, ktory dzielnie i dumnie kontynuja dzielo prekursorow. W drugiej rubryce powinna byc gra – matka. W trzeciej grze powinna byc alternatywa. W czwartej rubryce powienien byc gatunek jaki gra reprezentuja. W piatej krotkie uzasadnienie.
Krotki przyklad
Gra: Pac – Man Championship Edition DX -- Prekursor: Pac – Man -- Gra podobna/alternatywa: Ms. Pac-Man – Gatunek: Arcade -- Uzasadnienie: Gra dobra w ch.j
Gra: Halo Reach – Prekursor: Halo: Combat Evolved – Gra podobna/alternatywa: Halo 3 – Gatunek: FPS – Uzasadnienie: Gra dobra w ch.j
Gra: Starcraft 2 – precursor: Warcraft – Gra podobna/alternatywa: Starcraft, Warcraft 3, C&C – Gatunek: RTS – Uzasadnienie: Gra dobra w ch.j
Gra: Mass Effect 2 – precursor: KOTOR – Gra podobna/alternatywa: Alpha Protocol – Gatunek: RPG – Uzasadnienie: Gra dobra w ch.j
Gra: Uncharted 2 – precursor: Prince of Persia – Gra podobna/alternatywa: Tomb Raider – Gatunek: Action-Adventure
Itd…
Przez ten zabieg, mozemy skupic sie na przygotowaniu kanonu, ktory pokaze nie tylko podstawowy przekroj przez gaming, a takze pokaze jak gry ewoluowaly/zmienialy sie.
Generalnie wszystko do przebudowy bo zaczeliscie od d.py strony
#341 Napisany 24 czerwca 2011 - 19:55
W ogóle bardziej skłaniam się, aby pierwszą linią podziału był podział gatunkowy. Może w ogóle najlepiej byłoby najpierw skonstruować jakąś taką w miarę kompletną listę gatunków, a potem dać do każdego te 3 gry wg. powyższego szablonu? Wtedy nie będzie takiego rozwodnienia w niektórych gatunkach. Ot, wskazujemy najlepszego reprezentanta i wtedy wiadomo: jak strategie to Civilization i o reszcie można zapomnieć, etc.
Choć trochę się to kłóci z pierwotnym założeniem "jak w nie nie grałeś, to nie znasz się na grach i uj!". Bo może jednak jest kilka "nie-do-końca-najlepszych", które szanujący się gracz znać powinien.
#342 Napisany 24 czerwca 2011 - 20:24
Z tym, że gra i alternatywa NIKOGO, a prekursor niepokonany do dziś
#343 Napisany 24 czerwca 2011 - 20:24
No, z tymi "najnowszy reprezentant - gra matka - alternatywa" się zasadniczo zgadzam, zresztą parę stron temu wykiełkował ten koncept i próbował zapuścić korzenie, ale nie do końca się udało. A to z tej prostej przyczyny, że kierunki rozwoju bywają powikłane i nie zawsze dają się tak prosto śledzić. Np. Uncharted czerpie nie tylko z Prince of Persia czy Tomb Raidera, ale i z Gears of War.
W takim wypadku nalezy podac najlepsza gre i jej konkurencje jako alternatywe. Lepiej IMO podac Uncharted niz Tomb Raider bo Uncharted oferuje cos wiecej niz Tomb Raider czy Prince of Persia. PoP I TR to oczywiscie prekursorzy, ale standardem jest w takim razie Uncharted i np. GoW jako alternatywa konkurencja.
IMO moim zdaniem kanon ma byc wyznacznikiem, poradnikiem, itd ktory ma zaprezentowac gaming. Podzial ktory proponuje jest zarazem zgrabnym uscisleniem najwazniejszych gier i gatunkow, ale takze dzieki pokazaniu alternatyw pokazac o wiele wieksze spectrum, dzieki czemu czytajac czy zapoznajacy sie z nim bedzie wiedzial, ze jezeli siegnie po Uncharted to bedzie wiedzial, ze zapoznaje sie z najlepsza gra action –adventure. Ale jezeli nie ma PS3 to moze siegnac po Gears of War I tez dostanie praktycznie najlepsza reprezentacje gatunku. Kolumna prekursorzy ma za zadanie tylko oddac hold grom kultowym. Umowmy sie, ze jezeli zaczniemy pokazywac w niej doom’a, Duke Nukem 3d czy o zgrozo np. Dune 2 to nikt nie bedzie patrzyl na to powaznie. W wiekszosc tych gier nie da sie dzisiaj juz zagrac, pomimo tego, ze byly wyznacznikiem standardow czy gatunku x lat temu. Dlatego moim zdaniem kanon growy nie moze byc przyrownywany do kanonu np. ksiazkowego. Gry to technologia, technologia sie zmienia co chwile. Trudno wciskac ponga do kanonu, skoro on moze jedynie wywolac politowanie na twarzy. To nie ksiazka, ktora moze zachowac swiezosc przez setki czy tysiace lat, bo sposob jej prezentacji prakycznie nigdy sie nie zmienil.
Nie wiem tez czy bardzo dobrym pomysłem jest podawanie samych Halo jako reprezentantów FPSów (chyba, że miał być to "gatunek: halo"). Lepiej chyba sięgnąć do różnych smaków i dać szczyptę Half-Lifa, czy (tfu!) Call of Duty, aby pokazać różne podejścia do gatunku.
To co podalem to tylko maly przyklad, a raczej szkielet jaki proponuje. Gier FPS moze byc w nim nawet million, jezeli tylko zasluguja na to.
Nastepnym FPS moim zdaniem powinien byc Half-Life 2, a jako alternatywa CoD czyli gry fps oparte na skryptach. Jak masz szkielet to mozna zbudowac liste. Im lista wieksza tym lepiej. Proponuje nawet akceptowac na poczatku najbardziej absurdalne propozycje. Jak sie liste zamknie po okreslonym okresie czasu, to zacznie sie robic selekcje I zostanie sam kanon, ktory nastepnie bedzie mozna swobodnie aktualizowac w miare potrzeb.
Oto moj project management XD
W ogóle bardziej skłaniam się, aby pierwszą linią podziału był podział gatunkowy. Może w ogóle najlepiej byłoby najpierw skonstruować jakąś taką w miarę kompletną listę gatunków, a potem dać do każdego te 3 gry wg. powyższego szablonu? Wtedy nie będzie takiego rozwodnienia w niektórych gatunkach. Ot, wskazujemy najlepszego reprezentanta i wtedy wiadomo: jak strategie to Civilization i o reszcie można zapomnieć, etc.
Choć trochę się to kłóci z pierwotnym założeniem "jak w nie nie grałeś, to nie znasz się na grach i uj!". Bo może jednak jest kilka "nie-do-końca-najlepszych", które szanujący się gracz znać powinien.
Nie uwazam by byl to dobry pomysl. Patrz wyzej
#344 Napisany 30 czerwca 2011 - 14:27
#345 Napisany 05 lipca 2011 - 16:18
Gra: Prekursor Gra podobna/alternatywna Gatunek Uzasadnienie Unreal Tournament 3 Doom Bulletstorm, Quake 4, Duke Nukem Forever FPS Klasyczne podjescie do FPS Half-Life 2 Half-Life Call of Duty, Medal of Honor, Killzone 3 FPS Story telling plus skrypty Bioshock 2 Goldeneye Perfect Dark, Bioshock, System Shock FPS gadzety plus strzelanka Halo Reach Halo: Combat Evolved Halo 3, Halo 2, Halo 3:ODST FPS nieskryptowany gameplay w duzej skali Battlefield: Bad Company 2 Counter Strike Counter Strike Source, Battlefield: Modern Combat FPS objective based multiplayer Uncharted 2: Among Thieves Tomb Raider Prince of Persia Action - Adventure gra zrecznosciowa z elementami shootera TPP Gears of War 2 Resident Evil 4 Uncharted 2: AT Shooter TPP shooter TPP (czesciowo oparty o cover system) Startcraft 2: Wings of Liberty Dune 2 Starcraft, Warcraft 3, Command & Conquer, Homeworld, Company of Heroes RTS Civilization 5 Civilization Warlords Turn - Based Strategy Age of Empires Age of Empires Rise of the Nations? Age of Mythology RTS - ekonomiczny The Settlers 7 The Settlers Black & White? gra ekonomiczna Sim City Sim City Transport Tycoon gra ekonomiczna Football Manager ? Championship Manager, MLB coach sportowa Heroes of Might & Magic 5 Heores of M&M Disciples strategia turowa Mass Effect 2 ? KOTOR, Dragon Age, Witcher 2 RPG - TPP/FPS Fallout: New Vegas Daggerfall? Fallout 3, Oblivion, Two Worlds Open World RPG Baldour's Gate 2 Baldour's Gate Diablo, Neverwinter Nights, klasyczny RPG Final Fantasy XIII Final Fantasy Final Fantasy, Suikoden jRPG Eternal Sonata ? Star Ocean, Children of Mana action RPG World of Warcraft Ultima Online Rift, DC Universe Online, Final Fantasy XI, mmoRPG Legend of Zelda: Twilight Princess Legend of Zelda Legend of Zelda: Ocarina of Time, Darksiders, Okami ?? Metroid Prime: Corruption Metroid Prime Metroid Prime 3: Hunters, Batman: Arkham Asylum, Shadow Complex ?? Dead Space 2 Resident Evil Silent Hill, Dead Space, Alone in the Dark Horror Splinter Cell: Conviction Metal Gear Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, Splinter Cell, Thief Stealth Red Dead Redemption Grand Theft Auto GTA IV, Mafia, L.A. Noir, Getaway, Saints Row Sandbox Super Mario Bros Super Mario Bros Super Mario Galaxy, Ratchet & Clank: A Crack in Time Platformer Gran Turismo 5 Gran Turismo Forza Motorsport 3, Need for Speed: Shift 2 racer/simulation Mario Kart ?? ?? Fifa 11 Sensible World of Soccer Fifa, Pro Evolution Soccer, NBA2K11, MLB 2K11, NFL 11 sportowe druzynowe Skate 3 ?? Tony Hawk, Dave Mirra freestyle BMX sporty extremalne Mortal Kombat Street Fighter? Mortal Kombat Trilogy, BlazBlue, Marvel vs Capcom 3 mordobicia 2d Tekken 5 Tekken?? Virtua Fighter 3, Soul Calibur 4 mordobicia 3d Ninja Gaiden Sigma 2 Ninja Gaiden Devil May Cry 4, Ninja Blade, chodzone fighting game Dance Central Dance Dance Revolution Zumba Fitness, Dance Masters, Just Dance taneczne Rock Band 3 Frequency Guitar Hero muzyczne Singstar Singstar Karaoke Revolution, American Idol karaoke The Sims 3 The Sims Tamagotchi, Pokemon? social Gry Arcade - obecnie dostepne na Iphone/xbla/psn Arcade
#346 Napisany 05 lipca 2011 - 18:58
Do Heroesów można dodać jeszcze King's Bounty.
Do BC2 wpisałbym po prostu pierwszą część serii Battlefield albo Battlefield 2.
Do Gears of War dodałbym kill.switch, bo tak naprawdę to ona zapoczątkowała krycie się za osłonami, następną grą z takim elementem był właśnie GoW.
Poza tym cacy.
#347 Napisany 14 września 2015 - 21:23
#348 Napisany 22 lutego 2020 - 22:50
odkurzam, jakby ktoś tu wolał popisać dodając coś nowszego
No to po chuju odkurzyłeś
Diablo - pierwsza gra online, pierwsze interakcje online (łącznie z wizytami u randomów w innych miastach albo goszczenie ich u siebie) i pierwsze (i w sumie jedyne) opierdole od rodziców za dość duże rachunki za telefon.
Final Fantasy X - grałem też w inne (nie wszystkie), ale to ta gra sprawiła, że przejebałem kilkaset godzin życia, zwalniałem się z praktych na studiach, by napierdalać w Blitzball i poznałem GameFAQs i frajdę z czytania o strategiach i poradach do tej gierki.
Phoenix Wright (seria) - ta seria (obok tej poniżej) to dla mnie esencja niezręcznościowego gamingu, a takiego skupionego na zagadkach i fabule (nigdy nie byłem fanem gier przygodowych, a RPG postrzegam inaczej).
Professor Layton (seria) - ach, Pan Hershel Layton, kwintesencja rigczu i inteligencji, którą rozpierdalał wszelakie przeciwności losu z klasą najwyżej próby angielskiego gentlemana
Heroes of Might and Magic III - moja ulubiona gra turowa, która - zarówno solo, jak i w wersji "hot seat" z ziomkami zjadła mi kolejne godziny życia, które mógłbym spędzić np. na głuszeniu towarów
Destiny - mesjasz 7/10 z rewelacyjnym gunplayem i uzależniającym trybem PvP, ale przede wszystkim gra, która na obecnej generacji sprawiła, że spora grupa ludzi z forum zaczęła ze sobą rozmawiać poprzez imprezę na PS4. I można było robić z siebie durnia po pijaku
Warcraft II - tu też wiele godzin zostało spędzonych przy pięknej muzyce, pięknej grafice i pochrząkiwań gruntów.
Wiedźmin III - tu chyba nie trzeba pisać dlaczego. Jakby ktoś miał wątpliwości - za Gwinta i cycki w przerywnikach No i za dojebane misje
Neverwinter Nights - czemu nie np. Baldur's Gate (też skądinąd świetna gra)? Bo ta mi jakoś bardziej siadła pod każdym względem, a i grałem w nią namiętnie w specyficznych sytuacjach, więc na zawsze w pewien sposób się wryła w moją pamięć.
Metal Gear Solid 2/3 - te 2 części cenię sobie najbardziej, w sensie mi najbardziej podeszły, inne są ciut za nimi. MGS2 to był mój pierwszy MGS, do którego podszedłem na poważnie (MGS gdzieś raz "na szybko" grałem na pożyczonej konsoli już po przejściu kika razy MGS2), a MGS3 to MGS3
#349 Napisany 22 lutego 2020 - 23:19
To raczej nie były tożsame tematy, ale baw się jak chcesz.
#350 Napisany 22 lutego 2020 - 23:35
Rozumiem, chciałeś wygrać od fwanka te darmowe 3 miesiące, przepraszam.
Nie jest to 100% to samo, ale widać było, że nikomu oprócz mnie nie chciało się tamtego traktować poważnie, a większość tylko przypierdalała się do autora tamtego tematu, wiec wolałem to ukrócić na rzecz dyskusji o giereczkach, a nie gównopostów. Wybacz powtórnie. EOT i zapraszam do napisania czegoś sensownego na temat gier.
Ten post był edytowany przez Daddy dnia: 22 lutego 2020 - 23:35
#351 Napisany 01 marca 2020 - 10:43
#352 Napisany 01 marca 2020 - 10:58
No nie wiem, śmierdzi gatekeepingiem.