Skocz do zawartości

Zdjęcie

Minecraft

Mojang Microsoft Studios PS4 PS3 Vita Switch WiiU n3DS XONE X360

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
315 odpowiedzi na ten temat

#1 Texz Napisany 18 października 2010 - 21:28

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Temat o Minecraft. Tyle. Nie gracie - nikogo, wypad. Gracie, zostawcie coś ciekawego od siebie. Minecraft to potęga, kto tego nie pojmuje tego 3 grosze po kiszeni.

zrzutekranu20101018godz.png


Widok ze strony wschodniej (?)

zrzutekranu20101018godz.png


Zachodniej (?)

Robię sobie tam swój własny Olimp, jeszcze dużo do zrobienia, co widać.
zrzutekranu20101018godz.png


Styx już płynie...

zrzutekranu20101018godz.png


Wejście do Hadesu...

Świetna sprawa, tworzenie czegoś z niczego, mozolne wykuwanie każdej, najmniejszej części, ekonomia surowców, ucieczka przed zombie, szukanie rzadkich minerałów. To wszystko to co górnicy lubią najbardziej.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 19 marca 2018 - 14:19

  • 0

#2 117 Napisany 18 października 2010 - 21:42

117

    Elitarny użytkownik

  • Forumowicze
  • 10 903 Postów:
boje sie ta gre odpalic... jeszcze mnie wciagnie
  • 0

#3 Kradziej Napisany 18 października 2010 - 22:35

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
Kupiłeś Teksz? Bo siem zastanawiam.
  • 0

#4 piterekd Napisany 19 października 2010 - 02:09

piterekd

    Dabrowsky

  • Forumowicze
  • 17 265 Postów:
Dobra jestem laikiem co to za gra/program?
  • 0

#5 Texz Napisany 19 października 2010 - 07:42

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:

Kupiłeś Teksz? Bo siem zastanawiam.

Sprawdziłem co to takiego fajnego na piracie. Zakup pełnej i zaktualizowanej wersji to tylko kwestia czasu. Zwłaszcza że twórcy szykuja coś na Halloween.

btw. Co jest w tej grze o czym ludzie nie wiedzą?
To to, że trzeba wszystko sobie samemu tworzyć. Zanim zdobędziemy kilof, trzeba sobie zrobić biurko ze slotami 3x3 do tworzenia bardziej skomplikowanych obiektów. Ale powoli.
Zaczynamy z gołymi rękami, idziemy w stronę pierwszego napotkanego drzewa i "ścinamy" je z liścia. Bierzemy drewienko, wchodzimy "I" do Inventory, gdzie mamy różne kwadraciki. Te na dole to nasza kieszeń, na górze w formie 2x2 to miejsce do tzn. craftingu. Wkładamy tam drewno w jedną kratkę i widzimy, że w kwadracie po prawej drewno z drzewa zmienia się w poskładane w kwadrat coś na kształt oklejonego sześcianu w deski. Zabieramy te deski i powtarzamy operację, tym razem jednak wkładamy je we wszystkie 4 pola. Po prawej stronie pojawia się biurko. Możemy, a właściwie musimy zrobić jeszcze patyki, które się przydadzą. Dajemy 2 drewienka w 2 rzędach, jeden pod drugim i zabieramy efekt.
Biurko daje nam możliwość bardziej zaawansowanej zabawy.
Załóżmy że X to drewno, I to patyk, 0 to wolna przestrzeń.
Chcemy zrobić kilof. Jak wygląda kilof chyba każdy wie. Część za***rdalająca na górze i trzonek na dole. Coś takiego właśnie tworzymy w biurku 3x3 (nie da się tego zrobić w Inventory).
X X X
0 I 0
0 I 0


Dostajemy kilof, który w mig przebija się przez kamienie i skały.


Możemy dalej się bawić kombinacjami i spróbować zrobić siekierkę i łopatę. Jedna rąbie drewno, druga przydaje się do kopania ziemi (lepsze to niż walenie z liścia).


0 X 0
0 I 0 - Łopata
0 I 0

X X 0
X I 0 - Siekiera
0 I 0

Można też zrobić sobie miecz

0 X 0
0 X 0
0 I 0

I taka mała rzecz, kopanie kilofem umożliwia zbieranie materiału z kamienia. Z ręki trwa to długo i nie daje surowca. Gdy zgarniemy trochę kamienia możemy wrócić do biurka i zamiast drewna użyć właśnie nowego materiału do produkcji narzędzi, które nie tylko dłużej wytrzymają, ale i szybciej będą pozyskiwać drogocenne surowce.

W późniejszych etapach rozgrywki gdy dojdziemy naprawdę głęboko spotykamy się z rudą żelaza, złotem, diamentami, jakimś czymś czerwonym co mnie już raz zabiło ( no i Zombie ). Fajny myk jest taki, że aby je wykorzystać trzeba je wcześniej przetopić w piecach zasilanych drewnem (znowu trzeba ganiać). Piece ofkors robi się samemu.

Jeszcze dalej używa się wiader do noszenia lawy i wody, robi przełączniki, tworzy się trotyl i wysadza całe kopanie w celu jeszcze szybszego znajdywania surowców. Można nawet tworzyć pułapki na zombie czy zwierzęta.

Trochę tego jest. Obecnie jestem gdzieś w połowie załapania o co w tej grze chodzi.

  • 0

#6 piterekd Napisany 19 października 2010 - 11:03

piterekd

    Dabrowsky

  • Forumowicze
  • 17 265 Postów:
LOL!:shock: btw. chyba kiedyś słyszałem o podobnej w założeniach darmowej gierce gdzie lądowałeś na wyspie i też trzeba było sobie wszystko samemy od zera zrobić, tylko tytułu nie pamiętam.

Tex zrób coś takiego :D



roller coaster miedzie!! :mrgreen: To tylko 6h roboty :rolleyes:
  • 0

#7 Texz Napisany 19 października 2010 - 11:20

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Najlepsze jest to, że w miejscach gdzie jest ciemno mamy gwarantowany respawn czegoś co nas może zabić. Dlatego do kopalni wchodzi się z kilkudziesięcioma pochodniami, a w nocy lepiej poczekać z wyprawa po drewno.

E: zrobię!
  • 0

#8 kubicz Napisany 19 października 2010 - 16:06

kubicz

    cham, prostak i odważnik z internetu

  • Forumowicze
  • 2 860 Postów:

W późniejszych etapach rozgrywki gdy dojdziemy naprawdę głęboko spotykamy się z [...] czymś czerwonym co mnie już raz zabiło ( no i Zombie ).

Niech zgadne, to jest lawa. :cf:
  • 0

#9 Texz Napisany 19 października 2010 - 16:45

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Nie, to jakiś minerał z którego robi się wybuchajace ładunki elektryczne. Myślałem, że po pochodnia i w walce z zombie podszedłem do tego, a to wybuchło i wrzuciło w stronę lawy. Paliłem się jakieś 30 sekund po czym miałem możliwość respawnu. Ale tak, po części to lawa.
  • 0

#10 Texz Napisany 31 października 2010 - 10:16

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Halloween Update za mną: http://www.pcgamer.c...pdate-hands-on/

Z tego co zauważyłem zombiaki i inne paskudztwa w końcu respawnują się w ciemnych miejscach, nie jak obecnie gdy był to czysty random i praktycznie zero konieczności uważania na to co się robi. Dodano nową muzykę. Biomasy jeszcze nie sprawdzałem bo do tego trzeba wygenerować nową mapę.
Chyba spróbuję dziś zrobić ten portal, mam 8 diamentów, więc akurat na dwa kilofy. Wiem też gdzie mogę lawę wrzucić prosto do wody.

Acha, najważniejsze. W końcu mam normalną, zakupioną wersję.
  • 0

#11 kubicz Napisany 31 października 2010 - 13:00

kubicz

    cham, prostak i odważnik z internetu

  • Forumowicze
  • 2 860 Postów:
Widze, ze ten temat idealnie pasowalby do Arcadii. Texz rozmawia tu sam ze soba. :cf:

Jak chcesz pogadac z kims o tej gierce, to wbijaj na forum PE. >klik<
  • 0

#12 Texz Napisany 31 października 2010 - 13:19

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Just in, odkryłem ogień.
Dodany obrazek



W planach portal do The Slip.
  • 0

#13 Koksiak Napisany 31 października 2010 - 13:26

Koksiak

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 651 Postów:
W tym wszystkim chodzi o to zeby odkrywac ogien itp ?? ciekawy program/gra
  • 0

#14 kubicz Napisany 31 października 2010 - 13:28

kubicz

    cham, prostak i odważnik z internetu

  • Forumowicze
  • 2 860 Postów:

W tym wszystkim chodzi o to zeby odkrywac ogien itp ?? ciekawy program/gra

Jak juz odkryje sie ogien, to poziom trudnosci rosnie. Pozniej trzeba odkryc kolo, a potem odkrywa sie juz cala cywilizacje. :cf:
  • 0

#15 piterekd Napisany 31 października 2010 - 17:42

piterekd

    Dabrowsky

  • Forumowicze
  • 17 265 Postów:

Texz rozmawia tu sam ze soba.

Ja mogę porozmawiać z Texem :tak:
  • 0

#16 Operator Napisany 31 października 2010 - 22:22

Operator

    Mega Man

  • Narybek
  • 108 Postów:
Gdyby nie fakt, że nie mam Paypala to wykorzystałbym mojego obecnego hype'a na tą grę (który się zwiększył o jakieś 180%, bo na początku uznawałem, że to zdzierstwo, aby kazać sobie płacić za wersję Alpha [Co nie zmienia faktu, że dalej nim jest :cf: ]) i bym z Wami o niej rozmawiał.
  • 0

#17 Texz Napisany 01 listopada 2010 - 08:30

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Zdzierstwo to dziś będzie jak zrobię własny rollercaster dookoła mojej drewnianej willi. :cf: po ostatnim update zrobienie czegoś konkretnego na poziomie normal czy hard jest praktycznie niewykonalne. Prawdziwy survival. A tak na peacefull lataja tylko kurki, świńki i krówki. Jak miło gdy wpadaja do ognistych dołów i przez te kilka sekund w każdym miejscu mojej willi słyszę głosy agonii i walki o przetrwanie :lol:
  • 0

#18 Operator Napisany 01 listopada 2010 - 12:49

Operator

    Mega Man

  • Narybek
  • 108 Postów:
Hell yeah, pomyślałem sobie, że wezmę przykład z Teksa i też zaciągnąłem pirata. Teraz mogę powiedzieć, że kupię na 100% bo cała mechanika mnie zadziwia. (Najpierw muszę Paypala zrobić...)
Jak na razie staram się to wszystko ogarnąć. Jak coś ambitniejszego wymyślę to dam znać.
  • 0

#19 piterekd Napisany 03 grudnia 2010 - 21:51

piterekd

    Dabrowsky

  • Forumowicze
  • 17 265 Postów:
Jak tam Tex robisz już takie obiekty?:





:P
  • 0

#20 Texz Napisany 03 grudnia 2010 - 22:20

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Raczej nie, bo te "obiekty" są tworzone w edytorze, gdzie między innymi można sobie ustawić nieskończoność danego materiału. Nie trzeba też rzecz jasna napieprzać kilofem.
  • 0

#21 piterekd Napisany 03 grudnia 2010 - 23:24

piterekd

    Dabrowsky

  • Forumowicze
  • 17 265 Postów:
Dobra Tex przekonałeś mnie i po uprzednim zarejestrowaniu zacząłem właśnie grać w przeglądarce:

http://www.minecraft.net/play.jsp

daj mi trochę tipsów na przeżycie :rolleyes:

EDIT: znalazłem poradnik i już mam swoją kryjówkę! Widzę przez drzwi zombiaki :)

Dodany obrazek


http://www.youtube.com/watch?v=1N69HbaBFbY
  • 0

#22 piterekd Napisany 07 grudnia 2010 - 19:25

piterekd

    Dabrowsky

  • Forumowicze
  • 17 265 Postów:
Dobra trochę pograłem i mam już domek na szczycie wzgórza, później pokażę screeny jak zbuduję jeszcze szklarnię 8)

A póki co kilka ciekawych linków, z których ten z mechanizmami mnie rozwalił:

http://www.youtube.com/watch?v=HvwLlEJgX8Q

http://www.youtube.com/watch?v=b-n5IETYExA

http://www.youtube.c...h?v=UXLVlJ5K208

i przepisy na craftowanie przedmiotów:

http://www.minecraft...g#Basic_Recipes

EDIT:
Dodany obrazek
  • 0

#23 piterekd Napisany 09 grudnia 2010 - 22:43

piterekd

    Dabrowsky

  • Forumowicze
  • 17 265 Postów:
Zrobiłem sobie pułapkę na potworki i chodzące mięcho - czytaj świnie i krowy :^^:

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
  • 0

#24 Texz Napisany 11 grudnia 2010 - 18:32

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Jakiś przepis wykorzystałeś na te pułapki? Robiłem coś podobnego, tyle że jako samoróbka efektywność dawała wiele do życzenia.

Btw. Minecraft 20 grudnia wchodzi w fazę beta
http://www.joystiq.c...port-coming-in/

No, no... zacznie się polishing i takie tam. Nie mogę się doczekać!
  • 0

#25 piterekd Napisany 12 grudnia 2010 - 17:28

piterekd

    Dabrowsky

  • Forumowicze
  • 17 265 Postów:
tak wg filmiku z yt - to jest najprostsza pułapka, a są o wiele bardziej skomplikowane czasochłonne, ale i super wydajniejsze.


  • 0

#26 Texz Napisany 15 grudnia 2010 - 17:39

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Trafiłem sobie na fajnego moda, przed nim trzeba spatchować Minecrafta, żeby obsługiwał rozdzielczości 128x128, nie jak dotychczas 16x16. Miazga, jak to wygląda!
http://imgur.com/QeJIe.jpg - u mnie
Re: ScribbleCraft 128x Texture Pack [wip] updated: 12.12.10 - u innych
  • 0

#27 piterekd Napisany 15 grudnia 2010 - 23:43

piterekd

    Dabrowsky

  • Forumowicze
  • 17 265 Postów:
no fakt za***iście wygląda, ale obawiam się że u mnie na lapku nie pójdzie i pozostanę przy 16x16.
  • 0

#28 Texz Napisany 20 grudnia 2010 - 18:06

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Beta is on!
  • 0

#29 Kradziej Napisany 21 grudnia 2010 - 08:49

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:
Podobno się wali trochu.
  • 0

#30 Texz Napisany 21 grudnia 2010 - 16:10

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Wystarczy skasować mody z folderu.
  • 0



Inne z tagami: