Na takie gry patrzę zupełnie inaczej. To interaktywne filmy i tyle. Detroit chętnie przejdę/obejrzę razem z dziewczyną, wymieniając się padem i jedząc pizzę
Tomb Raider Trilogy
#61 Napisany 14 stycznia 2019 - 18:33
#62 Napisany 14 stycznia 2019 - 18:35
Ten post był edytowany przez Shinigami dnia: 14 stycznia 2019 - 18:57
#63 Napisany 14 stycznia 2019 - 18:37
Na takiej zasadzie jak to zostało zrobione w RE4? W taki sposób, że nie koliduje ze "zwykłym" gameplayem? Jak najbardziej.
#64 Napisany 14 stycznia 2019 - 18:56
Najlepsze "qte" są w grach współcześnie, czyli jak trzeba umieć wyczuć odpowiedni moment i gra jedynie podpowiada jakimś blysnieciem miecza czy stopy postaci. Timing i skill > qte.
Walka z Krauzerem z filmików w swoim czasie była bardzo fajna i nie grałem tego z 10 lat, więc trudno mi się odnieść do niej dzisiaj, ale raczej by mnie irytowała. Tego typu walki rywali o równym skillu niektórzy developerzy potrafią rozpracować naprawdę dobrze, np. God Hand vs Devil Hand, Nero vs Dante, praktycznie każdy Boss z Rising czy Batman vs Deathstroke z Origins. Szczególnie ta ostatnia wygląda właśnie jak rozwinięcie tego z RE4.
https://youtu.be/GBsDuKw7H6s
Na wyższych poziomach trudności gra przy okazji usuwa podpowiedzi o naciśnięciu przycisku i trzeba polegać wyłącznie na obserwowaniu zachowania przeciwnika.
https://youtu.be/MTSFUxqlYvk
Ten post był edytowany przez Shinigami dnia: 14 stycznia 2019 - 19:04
#65 Napisany 14 stycznia 2019 - 19:14
O, właśnie mi się przypomniało, że wiele walk z nowego Spider-Mana zostało zrobione na zasadzie takiego ukrytego QTE. Te walki są mocno wyreżyserowane, oskryptowane, nawet kamera się zmienia względem normalnego grania, a i jakiś przycisk do naciśnięcia pojawi się na ekranie, ale koniec końców mamy więcej swobody, ruszamy też postacią itd. Szczególnie to widać podczas ostatniej walki. I takie coś zdecydowanie wolę od klasycznego QTE, które jest prostackie.
#66 Napisany 14 stycznia 2019 - 20:39
Filmiki są od filmikowania, a nie że trzeba w napięciu siedzieć i czekać.
Tak, a gry są od grania, a nie siedzenia jak osioł i gapienia się w ekran
#67 Napisany 14 stycznia 2019 - 21:31
W takiej sytuacji, kiedy chcesz sobie pograć jak człowiek, w normalnych grach można przerywniki kasować, a tych z QTE w Residentach niestety nie da się w całości pomijać.
Ten post był edytowany przez Shinigami dnia: 14 stycznia 2019 - 21:31