Skocz do zawartości

Zdjęcie

Retro Studios

Retro Studios Nintendo Metroid Donkey Kong

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
195 odpowiedzi na ten temat

#31 Godot Napisany 27 grudnia 2010 - 21:28

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Super Metroid na SNESa to produkcja legendarna. Na GBA był Fusion. Zgadza się, seria była trochę zakurzona, ale swojego czasu była topowa. Fire Emblem nigdy takiej pozycji nie miał
  • 0

#32 Godlike Napisany 27 grudnia 2010 - 21:55

Godlike

    Link

  • Forumowicze
  • 342 Postów:
Topowa w jakim sensie? Chyba nie w sprzedaży? Gdyby Metroid był hitem przez Retro, nie trzebaby 8 lat czekać na Prime'a. Kult Super Metroida pojawił się poa latach, premierę gra miała cieniutką.
A sprowokować Cię jest banalnie łatwo i jakoś udawało się to wielu ludziom.
  • 0

#33 Godot Napisany 27 grudnia 2010 - 22:02

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Topowa w sensie ocen i opinii w branży. Sprzedażowo Metroid nie wymiatał nigdy.

A co do prowokacji - dawaj. Zaczniesz się rzucac, obrażac moderację i znowu dostaniesz bana. Jeżeli chcesz tego uniknąc to daruj sobie
  • 0

#34 Godlike Napisany 28 grudnia 2010 - 23:50

Godlike

    Link

  • Forumowicze
  • 342 Postów:
Zaprzeczasz sam sobie - najpierw piszesz, że nie jestem w stanie Cię sprowokować, a potem za prowokacje straszysz banem? Z taką logiką, to piłki na boisko podawać, a nie moderatorem być. Nigdy nie obrażam moderatorów, a co najwyżej osoby do tego miana aspirujące, ale nieposiadajace za grosz kwalifikacji, rozumu i kompetencji.

Fire Emblem jest jak najbardziej topową pozycją zarówno pod względem ocen, jak opinii w branży. Metroid nigdy nie był wynoszony pod niebiosa, kult Super Metroida pojawił się dużo później. Panował tu raczje syndrom, znam, szanuję, cenię, słyszałem o tym i tyle. Równie topowe jak np. Ico. Swego czasu np. w recenzji w SSie Wicik pisał był, że Samus to facet, a jeszcze w 2003 r. w recenzji Metroid Prime Gulash we wstepie napisał, że "nikt z nas nie grał w poprzednie części", co oczywiście jest sporym nadużyciem.
  • 0

#35 Godot Napisany 29 grudnia 2010 - 08:09

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
To raczej ty się dajesz prowokowac. Coś głupiego powiesz, ktoś ci odpowie i zaczynasz się rzucac, obrażac innych. Dlatego nie warto reagowac na twoje zaczepki. Koniec tego tematu.

Ok, przekonałeś mnie co do tego Metroida. Ale jak, twoim zdaniem, powinien wyglądac taki Fire Emblem?
  • 0

#36 mic Napisany 29 grudnia 2010 - 09:32

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 069 Postów:
Retro to genialne studio, ale wielu gier nie wydaja - na gc chyba tylko 2 metroidy - prawda ? Na chwile obecna juz mamy od nich 2 gry na wii: MP3 ( jest tez trylogia metroida) oraz DKCR. Wiec na wii juz chyba nic nie wydadza, a jesli juz to chyba wlasnie stosunkowo najlatwiej zachowujac odpowiedni poziom by bylo zrobic DKCR 2. Mi sie jednak wydaje, ze moga byc oddelegowani do prac nad jakas gra startowa na nastepce wii. To zajmuje przeciez troche czasu bo bedzie zupelnie nowy sprzet. Wii praktycznie znali jako dopakowanego gacka na ktorym juz robili swietne pozycje. Teraz bedzie nowa prawdopodobnie duzo mocniejsza konsola HD z ktora beda mogli sie pobawic - efekty moga byc prawdziwie magiczne. Co do dalszych spekulacji - tez bym chcial aby bylo wlasnie od nich jakies nowe IP - juz raz probowali na gacku to zrobic, ale ich projekt Raven Blade zostal skasowany...
  • 0

#37 Godlike Napisany 29 grudnia 2010 - 12:23

Godlike

    Link

  • Forumowicze
  • 342 Postów:
Greg własnie tak - jako mod nie powinines podejmować szkodliwych dyskusji, mooze jeszcze będą z Ciebie ludzie.
A Fire Emblem mógłby być hitowym tytułem, gdyby wprowadzić do niego mechanizmy z 3 części Heroes of Might and Magic z bitwami rozgrywanymi w stylu total war - w pełnym 3d i z każda jednostką widoczną na ekranie.
  • 0

#38 Kaxi Napisany 29 grudnia 2010 - 12:29

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 159 Postów:
W FE widać każdą jednostkę i jest pełne 3D (na GC/Wii)... grałeś w ogóle? Choć fakt, że to nie wygląda jak w Total War.
  • 0

#39 Pious Napisany 29 grudnia 2010 - 14:21

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
Co nie zmienia faktu, że na GCN i Wii ta seria została maksymalnie usprawniona i te z GB nie podskakują. W koncu fabuła jest ciekawa i sama rozgrywka dużo bardziej wciągająca. FE od Retro bym nie chciał, bo dobrze jest jak jest, ale już jakieś Fe-Zero jak najbardziej.
  • 0

#40 Kaxi Napisany 29 grudnia 2010 - 14:33

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 159 Postów:
Nie powiedziałbym, że jest dobrze jak jest. Przydałby się przede wszystkim większy budżet - lepsza grafika (już na GCn było tak se), więcej czytanych dialogów i przerywników (ew. przy porządnej grafie scenki real-time). Do tego jakaś forma eksploracji, jakieś nowości w systemie walki oraz tryb online. Czas po prostu wprowadzić serię w XXI wiek wreszcie. Co nie znaczy, że ostatnie dwa FE były słabe - były bardzo fajne, ale niestety niszowe i trochę archaiczne.
  • 0

#41 kazuyoshi Napisany 29 grudnia 2010 - 15:51

kazuyoshi

    Mokujin

  • Narybek
  • 38 Postów:
Według mnie bedzie tak.
Donkey Kong Coubtry Returns 2 jeszcze na wii , póżniej DKCR3 jako tytuł startowy na WII 2, znana marka wiec podniesie początkową sprzedaż systemu(choc ta i tak bedzie duża ^^ jak to Wii)i dopiero wtedy, zapewne niny da zielone swiatło na zupelnie nowy projekt w , którym RETRO jeszcze bardziej da czadu i stworzy grę , która bedzie tak dobra że będą ja kontynuować.
  • 0

#42 Godlike Napisany 29 grudnia 2010 - 15:54

Godlike

    Link

  • Forumowicze
  • 342 Postów:

W FE widać każdą jednostkę i jest pełne 3D (na GC/Wii)... grałeś w ogóle? Choć fakt, że nie wygląda jak w Total War.

Oj, Kaxi - Drugą częścią posta odpowiedziałeś sobie sam na pierwszą.
Rozmachu chcę! Epickości!
  • 0

#43 Tawotnica Napisany 29 grudnia 2010 - 15:59

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 107 Postów:
http://us.wii.com/iw.../vol1_page1.jsp

^ To tak, żeby poznać w ogóle twarze, które się kryją za nazwą Retro Studios. Z wywiadu możemy się dowiedzieć między innymi, że po ukończeniu trylogii Prime z Retro zaczęli się wykruszać ludzie i to do tego stopnia, że szefostwo N było zaniepokojone czy nadal będą w stanie tworzyć wysokiej jakości gry.
Retro nowym DK na szczęście rozwiało wszelkie wątpliwości. Co dalej? Można tylko zgadywać. Nie sądzę, żeby Intelligent Systems dało sobie odebrać franczyzę Fire Emblem. Prędzej bym obstawiał na jakieś wyścigi - F-Zero, Wave Race. Całkiem ciekawa byłaby też gra z Luigim w roli głównej, niekoniecznie kontynuacja Luigi's Mansion. Ech, jak ja lubię takie gdybanie :)
  • 0

#44 kafei Napisany 29 grudnia 2010 - 16:35

kafei

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 403 Postów:

Retro nowym DK na szczęście rozwiało wszelkie wątpliwości.


DK im się udał, ale mam nadzieję, że byliby też w stanie zrobić nowego Prime'a w tym składzie. BTW, Retro ciągle szuka kogoś na stanowisko technical artist. I jeszcze coś z ich strony:

Game Development Ideas:

Retro Studios and Nintendo in-house software development teams currently have more than enough projects and game ideas to keep them busy for years to come. We do not have a mechanism for accepting new game ideas.
  • 0

#45 ogqozo Napisany 29 grudnia 2010 - 21:19

ogqozo

    Nightmare

  • Forumowicze
  • 914 Postów:

Fire Emblem jest jak najbardziej topową pozycją zarówno pod względem ocen, jak opinii w branży. Metroid nigdy nie był wynoszony pod niebiosa, kult Super Metroida pojawił się dużo później. Panował tu raczje syndrom, znam, szanuję, cenię, słyszałem o tym i tyle. Równie topowe jak np. Ico. Swego czasu np. w recenzji w SSie Wicik pisał był, że Samus to facet, a jeszcze w 2003 r. w recenzji Metroid Prime Gulash we wstepie napisał, że "nikt z nas nie grał w poprzednie części", co oczywiście jest sporym nadużyciem.


Ty chcesz oceniać sytuację na rynku gier video cytując polską prasę? Świetny pomysł. To świadczy tylko o poziomie polskiej prasy, a nie o odbiorze Metroida w normalnych krajach.

Poczytaj sobie recenzje pism amerykańskich, japońskich i brytyjskich, to zobaczysz, że gra była kultowa praktycznie od momentu premiery. Ja takie rzeczy czytałem i parę rzeczy jest niepodważalnych. Raz: Super Metroid był oczekiwaną grą. Już pierwsza część była bardzo ceniona przez graczy. Dwa: Super Metroid zebrał świetne opinie graczy i sporo nagród krytyków, już w roku premiery. Czy Fire Emblem kiedykolwiek dostał tytuł gry roku od jakiegoś amerykańskiego pisma? Trzy: wszyscy czekali na nowego Metroida przez dłuższy czas, już niedługo po premierze N64 w Stanach trudno było nie natknąć się na opinie, że perspektywa nowego Metroida jest bardzo obiecująca. A pierwsze opinie po pokazie Prime'a są często do wyszperania w internecie i widać od razu, że ludzie przejmowali się tym projektem i Metroid nie był dla nich "coś tam słyszałem", tylko chcieli genialnej gry, która będzie godna swojego tytułu.

Nie wiem, jak definiujesz "dużo później", ale w 1997 r. Super Metroid już regularnie pojawiał się w Top 10 list najlepszych gier wszech czasów. Nie znalazłem wcześniejszej tego typu listy z Metroidem, ale biorąc pod uwagę, że gra miała premierę w US w połowie 1994 r., to chyba można powiedzieć, że stała się kultowa dość szybko.

Weźmy choćby Electronic Gaming Monthly i dostępne na Wikipedii cytaty: "this incredible game certainly does Metroid justice". To brzmi jak "znam, szanuję, cenię"?
  • 0

#46 kafei Napisany 29 grudnia 2010 - 22:38

kafei

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 403 Postów:

Czy Fire Emblem kiedykolwiek dostał tytuł gry roku od jakiegoś amerykańskiego pisma?


Nie wspominając już o tym, że pierwszy FE ukazał się na zachodzie dopiero w 2003 r. (a seria zaczęła się w 1990 na famicomie), więc tym bardziej bez sensu jest porównywanie jej z Metroidem.
  • 0

#47 Godlike Napisany 30 grudnia 2010 - 12:11

Godlike

    Link

  • Forumowicze
  • 342 Postów:

Poczytaj sobie recenzje pism amerykańskich, japońskich i brytyjskich, to zobaczysz, że gra była kultowa praktycznie od momentu premiery. Ja takie rzeczy czytałem i parę rzeczy jest niepodważalnych.

Podważalne jak cholera. Największy rynek dla Nintendo w Europie to Niemcy. Club Nintendo (taki niemiecki Nintendo Power, którego mam wszystkie numery) ile razy przyznał któremuś metroidowi tytuł gry roku? 0 (słownie zero). Gra miesiąca? 0 (słownie zero). Ile razy Metroid znalazł się na okładce magazynu? 0 (słownie zero). Ty tylko czytałeś, a ja wtedy grałem, wiec taka jest róznica między nami.
  • 0

#48 cybercotlet Napisany 30 grudnia 2010 - 12:35

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 8 598 Postów:

Największy rynek dla Nintendo w Europie to Niemcy.

A skąd pewność, że nie UK? Chętnie zobaczę dane sprzedaży z tamtych lat bo jak mniemam takie posiadasz :cf:
  • 0

#49 torq314 Napisany 30 grudnia 2010 - 13:31

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 482 Postów:

Podważalne jak cholera. Największy rynek dla Nintendo w Europie to Niemcy. Club Nintendo (taki niemiecki Nintendo Power, którego mam wszystkie numery) ile razy przyznał któremuś metroidowi tytuł gry roku? 0 (słownie zero). Gra miesiąca? 0 (słownie zero). Ile razy Metroid znalazł się na okładce magazynu? 0 (słownie zero). Ty tylko czytałeś, a ja wtedy grałem, wiec taka jest róznica między nami.


on o amerykańskich, japońskich i brytyjskich a Ty o niemieckich. z całym szacunkiem - kiedy wszyscy czytaliśmy Secret Service i inne nasze, Ty miałeś dostęp do prasy zagranicznej, więc wydaje Ci się, że więcej wiesz. tymczasem świat nie kończy się na Niemcach i teraz, po latach można do tego dotrzeć.

proszę - Super Metroid:

brytyjski Super Play, czerwiec 1994, "undoubtedly the best game I've played this year so far", "We all love this game. Super Metroid is absolutely marvellous and you should own it"
amerykański EGM, gra miesiąca maj 1994, najlepsza gra akcji 1994.

więcej na wikipedii.

to jasne, że po latach pojawił się "kult" SM, ale to chyba normalne, że "kultowe" coś staje się PO latach, dopiero kiedy okazuje się, że nie zestarzało się tak szybko jak cała reszta.

spór jest więc bezzasadny, w połowie lat 90-tych, w czasach przedinternetowych, w Polsce i być może w Niemczech też, bez wątpienia Super Metroid był niezbyt znany. co nie znaczy, że w kolejnych latach, kiedy już nie było powodu pisać o nim w prasie (tak żeby mógł nabrać "kultowości"), nie stał się kultowym wśród graczy. sam pamiętam pierwsze próby z 98 (?) i w przeciwieństwie do wielu innych gier o których najpierw się czytało a potem w nie grało - tu było odwrotnie. najpierw granie, "o jakie fajne", a dopiero potem odkrycie, że to całkiem popularna i "kultowa" gra.
  • 0

#50 Godlike Napisany 30 grudnia 2010 - 16:36

Godlike

    Link

  • Forumowicze
  • 342 Postów:

on o amerykańskich, japońskich i brytyjskich

Bo o innych w wiki nie ma mowy?

po latach można do tego dotrzeć.

Po latach się z reguły koloryzuje, opinie super playa, które podajesz potwierdzają tylko zasadę "znam, cenię, szanuję". Tyle.

to jasne, że po latach pojawił się "kult" SM, ale to chyba normalne, że "kultowe" coś staje się PO latach, dopiero kiedy okazuje się, że nie zestarzało się tak szybko jak cała reszta.

W ostatnich latach kultowe staje się wszystko, wiele rzeczy nawet przed premierą jak np. Transformers Michaela Baya (tfu!). I dlatego nie ubię tego słowa i go nie używam. Potrafi ktoś zdefiniować słowo kultowy?

i być może w Niemczech też, bez wątpienia Super Metroid był niezbyt znany.

A skad pomysł, by w Niemczech był mało znany? Myslisz, że przeciętny Anglik czy Amerykanin wiedzieli co to i dlaczego? Czy pozytywne opinie w prasie spowodowały, że gra nabrała rozgłosu i popularności? W Niemczech do Super Metroida Nintendo wydało oficjalny przewodnik po grze. Rozumiem, że takie poradniki wydaje się do gier mało znanych? Oceniany też nie był słabo. Tyle, że, podobnie jak parę lat później Beyond good and evil, oceny w prasie nie musialy pokryć się z gustami graczy. BG&O też wielu obecnie określa mianem kultowego, ale czy tak było w momencie premiery? Nie. I tu mamy tak samo. Samo Nintendo zaniedbało zresztą reklamę tytułu - dla firmy i dla graczy rok 94 okazał się być rokiem Donkey Konga. Oprócz tego w tym roku pojawiły się Mega Man X, Super Punch Out, Final Fantasy VI...

A skąd pewność, że nie UK? Chętnie zobaczę dane sprzedaży z tamtych lat bo jak mniemam takie posiadasz :cf:

1. Niemiecka polityka cenzurowania gier koliduje z niemal każdym wydawcą, z wyjątkiem wielkiego N, które gier brutalnych w ofercie nie posiada.
2. 80 mln mieszkańców.
3. Kraj, w ktorym nawet David Hasselhoff odniósł wielki sukces:)
4. Dlatego siedziba Nintendo Europe mieści się w Niemczech (zapewniam, że nie ze względu na przepisy podatkowe).
5. Dlatego mamy najatrakcyjniejszą ofertę (premiera SNESa w Europie - u nas w każdym zestawie drugi pad oraz Super Mario World, F-Zero i Super Soccer za cenę, jaką w innych krajach dostawało się gołą konsolę.
6. A konkrety? Spod ręki - grudzień 2007 - UK 200 tys. WII, De - 260 tys. WII. A jak mi nie wierzysz albo chcesz więce liczb to szukaj.

Przy okazji chciałbym zauważyć, że offtopujemy, wiec za chwilę wpadnie tu jakiś mod i zamiast mądrze wydzielić parę postów nie na temat i założyć z nich nowy, to da mi po prostu warna. Wracamy do tematu Retro?
  • 0

#51 torq314 Napisany 30 grudnia 2010 - 16:54

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 482 Postów:

Potrafi ktoś zdefiniować słowo kultowy?


sam go użyłeś ze cztery posty wyżej, w odpowiedzi na Grega "topowy". dyskusja, której sensem jest sprzeczanie się o znaczenie pojęć jakich się używa, jest zwykłą sprzeczką, a nie wymianą myśli i mnie nie interesuje.

zwłaszcza jak coś piszesz ("kult Metroida pojawił się po latach"), ktoś na tym stara się prowadzić dyskusję, a tu - ciach, Pan robi woltę i zaczyna podważać sens używania takich określeń ("I dlatego nie ubię tego słowa i go nie używam").

Czy pozytywne opinie w prasie spowodowały, że gra nabrała rozgłosu i popularności


czy to jakaś próba zdefiniowania "kultowości" przez "rozgłos i popularność"?

tak czy siak, wypadam z dyskusji, jest tak jak zauważył Greg. to nie jest rozmowa w życzliwym tonie, tylko od razu wchodzisz w nuty zmierzające do przepychanki słownej.

pas.
  • 1

#52 Godlike Napisany 31 grudnia 2010 - 14:13

Godlike

    Link

  • Forumowicze
  • 342 Postów:
A dostrzegasz róznice między pojęciami kult a kultowy?

od razu wchodzisz w nuty zmierzające do przepychanki słownej.

Tania zagrywka erystyczna.
Też pas.
  • 0

#53 cybercotlet Napisany 31 grudnia 2010 - 15:09

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 8 598 Postów:

A dostrzegasz róznice między pojęciami kult a kultowy?

Na maturze też pisałeś rozprawkę na temat sensu polecenia czy pisałeś na temat?
  • 0

#54 Godlike Napisany 01 stycznia 2011 - 16:28

Godlike

    Link

  • Forumowicze
  • 342 Postów:
Na maturze nie miałem poleceń, tylko temat do wyboru i nie pisałem rozprawki, tylko esej bejbe.
Rozumiem, że Ciebie w szkole nauczyli odpowiadać pytaniem na pytanie?
Ktoś zamierza napisać coś na temat? Może coś o Raven Blade? Nie dałoby się podjąc tego zarzuconego niegdyś projektu?
  • 0

#55 mic Napisany 04 stycznia 2011 - 15:23

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 069 Postów:
Ja juz o Raven Blade wspominalem ;) ale jakos nie sadze, ze do tego worca... Jesli bedzie jakies nowe IP to chyba cos zupelnie innego...Jak wyczytalem to poza Raven Blade na gc skasowane ich projekty to gra typu Car Combat oraz NFL Retro Football ale osobiscie bym wolal aby do tego nie wracali :)
  • 0

#56 Kaxi Napisany 11 lutego 2011 - 13:57

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 159 Postów:
Odpowiadając na pytanie "co mogliby?"...

http://neogo.pl/news...nigdy-nie-bylo/

Dziwi mnie że nikt o tym nie napisał na forum.
  • 0

#57 torq314 Napisany 11 lutego 2011 - 17:24

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 482 Postów:

Dziwi mnie że nikt o tym nie napisał na forum.


Metroid :nikogo:

a poważnie - z opisu na Nintendo Everything rysuje się coś na kształt Fusion, z dużą liczbą puzli w trybie piłki i skanera. to mógł być dobry pomysł na alternatywne ujęcie serii, jedna linia fpa, druga - bardziej nastawiona na zagadki. tymczasem rozejście wyszło jak wyszło, wszyscy wiemy jaki jest Other M.
  • 0

#58 P-chan Napisany 18 lutego 2011 - 21:37

P-chan

    Link

  • Forumowicze
  • 311 Postów:

Nie powiedziałbym, że jest dobrze jak jest. Przydałby się przede wszystkim większy budżet - lepsza grafika (już na GCn było tak se), więcej czytanych dialogów i przerywników (ew. przy porządnej grafie scenki real-time). Do tego jakaś forma eksploracji, jakieś nowości w systemie walki oraz tryb online. Czas po prostu wprowadzić serię w XXI wiek wreszcie. Co nie znaczy, że ostatnie dwa FE były słabe - były bardzo fajne, ale niestety niszowe i trochę archaiczne.


Tylko, że to właśnie w tym archaiźmie tkwi siła tej serii. Mi seria się bardzo podoba, i jedynie co bym zmienił tak naprawdę w tej grze to grafikę, i wcale nie chodzi mi tu o poprawianie jej jakości (choć to też), ale bardziej o zastosowanie ładnej grafiki 2D z przerywnikami ala anime. Niż te nieszczęsne 3D, które może i nie razi po oczach (bo w takich grach nie chodzi przecież o grafikę), ale gra sprawia jakby wrażenie "wyprótej" z kolorów.

I raczej nie chciałbym by Retro brało się za ten tytuł bo IS odwala i tak bardzo dobrą robotę. Nintendo mogło by chłopakom jednak dać w końcu wolną rękę i pozwolić im na autorski tytuł...
  • 0

#59 bluebox Napisany 24 marca 2011 - 21:39

bluebox

    Chocobo

  • Narybek
  • 25 Postów:
Słyszeliście że przed DKCR Retro robili Zeldę(była to podobno gra o Sheiku)? Chciałbym ten projekt zobaczyć...
  • 0

#60 Kaxi Napisany 19 kwietnia 2011 - 23:44

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 159 Postów:
http://neogo.pl/news...wniak-od-retro/

Ciekawy news dla Retro-followersów... Nad czymś na pewno dłubią.
  • 0



Inne z tagami: