#31 Napisany 27 grudnia 2010 - 21:28
#32 Napisany 27 grudnia 2010 - 21:55
A sprowokować Cię jest banalnie łatwo i jakoś udawało się to wielu ludziom.
#33 Napisany 27 grudnia 2010 - 22:02
A co do prowokacji - dawaj. Zaczniesz się rzucac, obrażac moderację i znowu dostaniesz bana. Jeżeli chcesz tego uniknąc to daruj sobie
#34 Napisany 28 grudnia 2010 - 23:50
Fire Emblem jest jak najbardziej topową pozycją zarówno pod względem ocen, jak opinii w branży. Metroid nigdy nie był wynoszony pod niebiosa, kult Super Metroida pojawił się dużo później. Panował tu raczje syndrom, znam, szanuję, cenię, słyszałem o tym i tyle. Równie topowe jak np. Ico. Swego czasu np. w recenzji w SSie Wicik pisał był, że Samus to facet, a jeszcze w 2003 r. w recenzji Metroid Prime Gulash we wstepie napisał, że "nikt z nas nie grał w poprzednie części", co oczywiście jest sporym nadużyciem.
#35 Napisany 29 grudnia 2010 - 08:09
Ok, przekonałeś mnie co do tego Metroida. Ale jak, twoim zdaniem, powinien wyglądac taki Fire Emblem?
#36 Napisany 29 grudnia 2010 - 09:32
#37 Napisany 29 grudnia 2010 - 12:23
A Fire Emblem mógłby być hitowym tytułem, gdyby wprowadzić do niego mechanizmy z 3 części Heroes of Might and Magic z bitwami rozgrywanymi w stylu total war - w pełnym 3d i z każda jednostką widoczną na ekranie.
#38 Napisany 29 grudnia 2010 - 12:29
#39 Napisany 29 grudnia 2010 - 14:21
#40 Napisany 29 grudnia 2010 - 14:33
#41 Napisany 29 grudnia 2010 - 15:51
Donkey Kong Coubtry Returns 2 jeszcze na wii , póżniej DKCR3 jako tytuł startowy na WII 2, znana marka wiec podniesie początkową sprzedaż systemu(choc ta i tak bedzie duża ^^ jak to Wii)i dopiero wtedy, zapewne niny da zielone swiatło na zupelnie nowy projekt w , którym RETRO jeszcze bardziej da czadu i stworzy grę , która bedzie tak dobra że będą ja kontynuować.
#42 Napisany 29 grudnia 2010 - 15:54
Oj, Kaxi - Drugą częścią posta odpowiedziałeś sobie sam na pierwszą.W FE widać każdą jednostkę i jest pełne 3D (na GC/Wii)... grałeś w ogóle? Choć fakt, że nie wygląda jak w Total War.
Rozmachu chcę! Epickości!
#43 Napisany 29 grudnia 2010 - 15:59
^ To tak, żeby poznać w ogóle twarze, które się kryją za nazwą Retro Studios. Z wywiadu możemy się dowiedzieć między innymi, że po ukończeniu trylogii Prime z Retro zaczęli się wykruszać ludzie i to do tego stopnia, że szefostwo N było zaniepokojone czy nadal będą w stanie tworzyć wysokiej jakości gry.
Retro nowym DK na szczęście rozwiało wszelkie wątpliwości. Co dalej? Można tylko zgadywać. Nie sądzę, żeby Intelligent Systems dało sobie odebrać franczyzę Fire Emblem. Prędzej bym obstawiał na jakieś wyścigi - F-Zero, Wave Race. Całkiem ciekawa byłaby też gra z Luigim w roli głównej, niekoniecznie kontynuacja Luigi's Mansion. Ech, jak ja lubię takie gdybanie
#44 Napisany 29 grudnia 2010 - 16:35
Retro nowym DK na szczęście rozwiało wszelkie wątpliwości.
DK im się udał, ale mam nadzieję, że byliby też w stanie zrobić nowego Prime'a w tym składzie. BTW, Retro ciągle szuka kogoś na stanowisko technical artist. I jeszcze coś z ich strony:
Game Development Ideas:
Retro Studios and Nintendo in-house software development teams currently have more than enough projects and game ideas to keep them busy for years to come. We do not have a mechanism for accepting new game ideas.
#45 Napisany 29 grudnia 2010 - 21:19
Fire Emblem jest jak najbardziej topową pozycją zarówno pod względem ocen, jak opinii w branży. Metroid nigdy nie był wynoszony pod niebiosa, kult Super Metroida pojawił się dużo później. Panował tu raczje syndrom, znam, szanuję, cenię, słyszałem o tym i tyle. Równie topowe jak np. Ico. Swego czasu np. w recenzji w SSie Wicik pisał był, że Samus to facet, a jeszcze w 2003 r. w recenzji Metroid Prime Gulash we wstepie napisał, że "nikt z nas nie grał w poprzednie części", co oczywiście jest sporym nadużyciem.
Ty chcesz oceniać sytuację na rynku gier video cytując polską prasę? Świetny pomysł. To świadczy tylko o poziomie polskiej prasy, a nie o odbiorze Metroida w normalnych krajach.
Poczytaj sobie recenzje pism amerykańskich, japońskich i brytyjskich, to zobaczysz, że gra była kultowa praktycznie od momentu premiery. Ja takie rzeczy czytałem i parę rzeczy jest niepodważalnych. Raz: Super Metroid był oczekiwaną grą. Już pierwsza część była bardzo ceniona przez graczy. Dwa: Super Metroid zebrał świetne opinie graczy i sporo nagród krytyków, już w roku premiery. Czy Fire Emblem kiedykolwiek dostał tytuł gry roku od jakiegoś amerykańskiego pisma? Trzy: wszyscy czekali na nowego Metroida przez dłuższy czas, już niedługo po premierze N64 w Stanach trudno było nie natknąć się na opinie, że perspektywa nowego Metroida jest bardzo obiecująca. A pierwsze opinie po pokazie Prime'a są często do wyszperania w internecie i widać od razu, że ludzie przejmowali się tym projektem i Metroid nie był dla nich "coś tam słyszałem", tylko chcieli genialnej gry, która będzie godna swojego tytułu.
Nie wiem, jak definiujesz "dużo później", ale w 1997 r. Super Metroid już regularnie pojawiał się w Top 10 list najlepszych gier wszech czasów. Nie znalazłem wcześniejszej tego typu listy z Metroidem, ale biorąc pod uwagę, że gra miała premierę w US w połowie 1994 r., to chyba można powiedzieć, że stała się kultowa dość szybko.
Weźmy choćby Electronic Gaming Monthly i dostępne na Wikipedii cytaty: "this incredible game certainly does Metroid justice". To brzmi jak "znam, szanuję, cenię"?
#46 Napisany 29 grudnia 2010 - 22:38
Czy Fire Emblem kiedykolwiek dostał tytuł gry roku od jakiegoś amerykańskiego pisma?
Nie wspominając już o tym, że pierwszy FE ukazał się na zachodzie dopiero w 2003 r. (a seria zaczęła się w 1990 na famicomie), więc tym bardziej bez sensu jest porównywanie jej z Metroidem.
#47 Napisany 30 grudnia 2010 - 12:11
Podważalne jak cholera. Największy rynek dla Nintendo w Europie to Niemcy. Club Nintendo (taki niemiecki Nintendo Power, którego mam wszystkie numery) ile razy przyznał któremuś metroidowi tytuł gry roku? 0 (słownie zero). Gra miesiąca? 0 (słownie zero). Ile razy Metroid znalazł się na okładce magazynu? 0 (słownie zero). Ty tylko czytałeś, a ja wtedy grałem, wiec taka jest róznica między nami.Poczytaj sobie recenzje pism amerykańskich, japońskich i brytyjskich, to zobaczysz, że gra była kultowa praktycznie od momentu premiery. Ja takie rzeczy czytałem i parę rzeczy jest niepodważalnych.
#48 Napisany 30 grudnia 2010 - 12:35
A skąd pewność, że nie UK? Chętnie zobaczę dane sprzedaży z tamtych lat bo jak mniemam takie posiadaszNajwiększy rynek dla Nintendo w Europie to Niemcy.
#49 Napisany 30 grudnia 2010 - 13:31
Podważalne jak cholera. Największy rynek dla Nintendo w Europie to Niemcy. Club Nintendo (taki niemiecki Nintendo Power, którego mam wszystkie numery) ile razy przyznał któremuś metroidowi tytuł gry roku? 0 (słownie zero). Gra miesiąca? 0 (słownie zero). Ile razy Metroid znalazł się na okładce magazynu? 0 (słownie zero). Ty tylko czytałeś, a ja wtedy grałem, wiec taka jest róznica między nami.
on o amerykańskich, japońskich i brytyjskich a Ty o niemieckich. z całym szacunkiem - kiedy wszyscy czytaliśmy Secret Service i inne nasze, Ty miałeś dostęp do prasy zagranicznej, więc wydaje Ci się, że więcej wiesz. tymczasem świat nie kończy się na Niemcach i teraz, po latach można do tego dotrzeć.
proszę - Super Metroid:
brytyjski Super Play, czerwiec 1994, "undoubtedly the best game I've played this year so far", "We all love this game. Super Metroid is absolutely marvellous and you should own it"
amerykański EGM, gra miesiąca maj 1994, najlepsza gra akcji 1994.
więcej na wikipedii.
to jasne, że po latach pojawił się "kult" SM, ale to chyba normalne, że "kultowe" coś staje się PO latach, dopiero kiedy okazuje się, że nie zestarzało się tak szybko jak cała reszta.
spór jest więc bezzasadny, w połowie lat 90-tych, w czasach przedinternetowych, w Polsce i być może w Niemczech też, bez wątpienia Super Metroid był niezbyt znany. co nie znaczy, że w kolejnych latach, kiedy już nie było powodu pisać o nim w prasie (tak żeby mógł nabrać "kultowości"), nie stał się kultowym wśród graczy. sam pamiętam pierwsze próby z 98 (?) i w przeciwieństwie do wielu innych gier o których najpierw się czytało a potem w nie grało - tu było odwrotnie. najpierw granie, "o jakie fajne", a dopiero potem odkrycie, że to całkiem popularna i "kultowa" gra.
#50 Napisany 30 grudnia 2010 - 16:36
Bo o innych w wiki nie ma mowy?on o amerykańskich, japońskich i brytyjskich
Po latach się z reguły koloryzuje, opinie super playa, które podajesz potwierdzają tylko zasadę "znam, cenię, szanuję". Tyle.po latach można do tego dotrzeć.
W ostatnich latach kultowe staje się wszystko, wiele rzeczy nawet przed premierą jak np. Transformers Michaela Baya (tfu!). I dlatego nie ubię tego słowa i go nie używam. Potrafi ktoś zdefiniować słowo kultowy?to jasne, że po latach pojawił się "kult" SM, ale to chyba normalne, że "kultowe" coś staje się PO latach, dopiero kiedy okazuje się, że nie zestarzało się tak szybko jak cała reszta.
A skad pomysł, by w Niemczech był mało znany? Myslisz, że przeciętny Anglik czy Amerykanin wiedzieli co to i dlaczego? Czy pozytywne opinie w prasie spowodowały, że gra nabrała rozgłosu i popularności? W Niemczech do Super Metroida Nintendo wydało oficjalny przewodnik po grze. Rozumiem, że takie poradniki wydaje się do gier mało znanych? Oceniany też nie był słabo. Tyle, że, podobnie jak parę lat później Beyond good and evil, oceny w prasie nie musialy pokryć się z gustami graczy. BG&O też wielu obecnie określa mianem kultowego, ale czy tak było w momencie premiery? Nie. I tu mamy tak samo. Samo Nintendo zaniedbało zresztą reklamę tytułu - dla firmy i dla graczy rok 94 okazał się być rokiem Donkey Konga. Oprócz tego w tym roku pojawiły się Mega Man X, Super Punch Out, Final Fantasy VI...i być może w Niemczech też, bez wątpienia Super Metroid był niezbyt znany.
1. Niemiecka polityka cenzurowania gier koliduje z niemal każdym wydawcą, z wyjątkiem wielkiego N, które gier brutalnych w ofercie nie posiada.A skąd pewność, że nie UK? Chętnie zobaczę dane sprzedaży z tamtych lat bo jak mniemam takie posiadasz
2. 80 mln mieszkańców.
3. Kraj, w ktorym nawet David Hasselhoff odniósł wielki sukces:)
4. Dlatego siedziba Nintendo Europe mieści się w Niemczech (zapewniam, że nie ze względu na przepisy podatkowe).
5. Dlatego mamy najatrakcyjniejszą ofertę (premiera SNESa w Europie - u nas w każdym zestawie drugi pad oraz Super Mario World, F-Zero i Super Soccer za cenę, jaką w innych krajach dostawało się gołą konsolę.
6. A konkrety? Spod ręki - grudzień 2007 - UK 200 tys. WII, De - 260 tys. WII. A jak mi nie wierzysz albo chcesz więce liczb to szukaj.
Przy okazji chciałbym zauważyć, że offtopujemy, wiec za chwilę wpadnie tu jakiś mod i zamiast mądrze wydzielić parę postów nie na temat i założyć z nich nowy, to da mi po prostu warna. Wracamy do tematu Retro?
#51 Napisany 30 grudnia 2010 - 16:54
Potrafi ktoś zdefiniować słowo kultowy?
sam go użyłeś ze cztery posty wyżej, w odpowiedzi na Grega "topowy". dyskusja, której sensem jest sprzeczanie się o znaczenie pojęć jakich się używa, jest zwykłą sprzeczką, a nie wymianą myśli i mnie nie interesuje.
zwłaszcza jak coś piszesz ("kult Metroida pojawił się po latach"), ktoś na tym stara się prowadzić dyskusję, a tu - ciach, Pan robi woltę i zaczyna podważać sens używania takich określeń ("I dlatego nie ubię tego słowa i go nie używam").
Czy pozytywne opinie w prasie spowodowały, że gra nabrała rozgłosu i popularności
czy to jakaś próba zdefiniowania "kultowości" przez "rozgłos i popularność"?
tak czy siak, wypadam z dyskusji, jest tak jak zauważył Greg. to nie jest rozmowa w życzliwym tonie, tylko od razu wchodzisz w nuty zmierzające do przepychanki słownej.
pas.
#52 Napisany 31 grudnia 2010 - 14:13
Tania zagrywka erystyczna.od razu wchodzisz w nuty zmierzające do przepychanki słownej.
Też pas.
#53 Napisany 31 grudnia 2010 - 15:09
Na maturze też pisałeś rozprawkę na temat sensu polecenia czy pisałeś na temat?A dostrzegasz róznice między pojęciami kult a kultowy?
#54 Napisany 01 stycznia 2011 - 16:28
Rozumiem, że Ciebie w szkole nauczyli odpowiadać pytaniem na pytanie?
Ktoś zamierza napisać coś na temat? Może coś o Raven Blade? Nie dałoby się podjąc tego zarzuconego niegdyś projektu?
#55 Napisany 04 stycznia 2011 - 15:23
#56 Napisany 11 lutego 2011 - 13:57
http://neogo.pl/news...nigdy-nie-bylo/
Dziwi mnie że nikt o tym nie napisał na forum.
#57 Napisany 11 lutego 2011 - 17:24
Dziwi mnie że nikt o tym nie napisał na forum.
Metroid
a poważnie - z opisu na Nintendo Everything rysuje się coś na kształt Fusion, z dużą liczbą puzli w trybie piłki i skanera. to mógł być dobry pomysł na alternatywne ujęcie serii, jedna linia fpa, druga - bardziej nastawiona na zagadki. tymczasem rozejście wyszło jak wyszło, wszyscy wiemy jaki jest Other M.
#58 Napisany 18 lutego 2011 - 21:37
Nie powiedziałbym, że jest dobrze jak jest. Przydałby się przede wszystkim większy budżet - lepsza grafika (już na GCn było tak se), więcej czytanych dialogów i przerywników (ew. przy porządnej grafie scenki real-time). Do tego jakaś forma eksploracji, jakieś nowości w systemie walki oraz tryb online. Czas po prostu wprowadzić serię w XXI wiek wreszcie. Co nie znaczy, że ostatnie dwa FE były słabe - były bardzo fajne, ale niestety niszowe i trochę archaiczne.
Tylko, że to właśnie w tym archaiźmie tkwi siła tej serii. Mi seria się bardzo podoba, i jedynie co bym zmienił tak naprawdę w tej grze to grafikę, i wcale nie chodzi mi tu o poprawianie jej jakości (choć to też), ale bardziej o zastosowanie ładnej grafiki 2D z przerywnikami ala anime. Niż te nieszczęsne 3D, które może i nie razi po oczach (bo w takich grach nie chodzi przecież o grafikę), ale gra sprawia jakby wrażenie "wyprótej" z kolorów.
I raczej nie chciałbym by Retro brało się za ten tytuł bo IS odwala i tak bardzo dobrą robotę. Nintendo mogło by chłopakom jednak dać w końcu wolną rękę i pozwolić im na autorski tytuł...
#59 Napisany 24 marca 2011 - 21:39
#60 Napisany 19 kwietnia 2011 - 23:44
Ciekawy news dla Retro-followersów... Nad czymś na pewno dłubią.
Inne z tagami:
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Mario vs. Donkey KongRozpoczęte przez Tawotnica , 12 mar 2024 NST, Nintendo, Switch |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Endless Ocean: LuminousRozpoczęte przez Tawotnica , 22 lut 2024 ARIKA, Nintendo, Switch |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Mario vs. Donkey KongRozpoczęte przez Tawotnica , 15 wrz 2023 NST, Nintendo, Switch |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Another Code: RecollectionRozpoczęte przez cybercotlet , 14 wrz 2023 Nintendo, Switch |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
Oldschool →
Fire Emblem: The Blazing BladeRozpoczęte przez Tawotnica , 06 lip 2023 Intelligent Systems, Nintendo i 3 więcej... |
|
|