GOTY 2011
#31 Napisany 06 lutego 2011 - 14:50
#32 Napisany 06 lutego 2011 - 14:53
Istotą tych gier jest strzelanie zza zasłony.Dla mnie Mass Effect to RPG, a Uncharted to action/adventure. Ale co ja tam wiem, przeszedłem gry z tych serii tylko po kilka razy.
#33 Napisany 06 lutego 2011 - 14:59
#34 Napisany 06 lutego 2011 - 15:02
#35 Napisany 06 lutego 2011 - 15:03
Gear Of War3
Mass Effect3
Killzone 3 choc nie mam PS3
Dead SpaceII
Dragon Age 2
Alicja : Madnes Returns (ta gra wyjdzie na x0?)
to taka moja mala lista
#36 Napisany 06 lutego 2011 - 15:05
LUTYYYYYY!!!!!
#37 Napisany 06 lutego 2011 - 15:06
#38 Napisany 06 lutego 2011 - 15:12
Fight Night Champion (demko jest slodkie!)
LA NOIR
Battlefield 3
Dark Souls
MGS Rising
#39 Napisany 06 lutego 2011 - 15:13
#40 Napisany 06 lutego 2011 - 15:33
Czyli Fallout 3 nie jest RPGiem, a łażaczem.Oczywiście, że nie. W Fallout 3 90% czasu się łazi, przez pozostałe 10% walczy, gada, kupuje wyposażenie itp. W COD, Mass Effect czy Unchated walka zajmuje ponad 50% czasu.
Dla mnie o RPGowości Mass Effecta 2 świadczy najbardziej to, że WIĘCEJ zapamiętałem dialogów, postaci, sytuacji, niż mechaniki. Dobrze pamiętam, jak przechodziłem niektóre Finale, Dragon Age'a czy Risena (tzn jakie taktyki itd.), ale z takiego DA:O żadna postać mnie nie zachwyciła. W ME2 dokładnie pamiętam pierwsze spotkanie z Archaniołem, rozmowy z Mordinem (i jego misję lojalnościową!) czy wizytę na Wędrownej Flotylli.
#41 Napisany 06 lutego 2011 - 15:36
Ciekawie zapowiada się także Deus Ex i Mortal Kombat...to taki moj czarny koń
#42 Napisany 06 lutego 2011 - 15:39
To nie gameplay. Gameplay to strzelanie zza zasłony właśnie. Możliwość rozmawiania i klikania na przedmiotach nie uczyniłaby przecież z Gears of War przygodówki. To shooter z cover systemem i tyle.Dla mnie istotą Mass Effect jest fabuła, universium, dialogi, postacie.
#43 Napisany 06 lutego 2011 - 15:43
#44 Napisany 06 lutego 2011 - 15:52
Z taką samą złośliwością można pisać, ze Ratchet to shooter bo jednak nieco wiecej się tam strzela niż skacze...Walka w ME jest bardziej głęboka niż w typowych shooterach ala Gearsy, nie mówiąc juz, ze sa rożne klasy i nie tylko bronią palna można siać zniszczenie.
No i z tym, ze walka to ponad 50% to tez xelloss dowalił, przecież w ME2 20% czasu spędzało się na skanowaniu planet (OLO)
#45 Napisany 06 lutego 2011 - 15:59
Według tego rozumowania, tak jak powiedział Greg, nie ma RPGów. Baldur - giera taktyczna, Elder Scrolls - slasher w pierwszej osobie itd.To nie gameplay. Gameplay to strzelanie zza zasłony właśnie. Możliwość rozmawiania i klikania na przedmiotach nie uczyniłaby przecież z Gears of War przygodówki. To shooter z cover systemem i tyle.
#46 Gość_Carbon_* Napisany 06 lutego 2011 - 16:05
Dla mnie to przede wszystkim Fabuła i Mechanika. Fabuła - a raczej wybory - czyli co/gdzie/i komu, a opowieść winna być nieliniowa. Mechanika - rozwój postaci/drużyny oparty w całości lub dużej części na mechanice; rozbudowane buildy i tworzone pośrednio dzięki nim taktyki decydują o wyniku starcia (+ element losowy), a nie zręczność gracza; poziomy i levelowanie.
DA:O ma przynajmniej to drugie, a czy ME2 ma pierwsze?
#47 Napisany 06 lutego 2011 - 16:13
Tak, wiemy, już to kiedyś wklejałeś. No to ME2 ma wybory, opowieść jest nieliniowa, gorzej z mechaniką, bo ta nie jest zbyt rozbudowana, choć pewnej głębi odmówić jej nie można. Inna rzecz, że zręczność gracza jest ważna podczas starć, ale _moim_ zdaniem nie oznacza to, że szpila nie jest RPGiem.To może najpierw zdefiniujcie RPGa, albo to co czyni go o dobrym.
Dla mnie to przede wszystkim Fabuła i Mechanika. Fabuła - a raczej wybory - czyli co/gdzie/i komu, a opowieść winna być nieliniowa. Mechanika - rozwój postaci/drużyny oparty w całości lub dużej części na mechanice; rozbudowane buildy i tworzone pośrednio dzięki nim taktyki decydują o wyniku starcia (+ element losowy), a nie zręczność gracza; poziomy i levelowanie.
#48 Gość_Carbon_* Napisany 06 lutego 2011 - 16:17
#49 Napisany 06 lutego 2011 - 16:18
Rozmowa sama w sobie gameplayem nie jest. Budowanie fabuły i ponoszenie konsekwencji już tak. RPG to w znacznej mierze min-max statystyk, a tego w ME jak na lekarstwo.Czyli rozmowy z NPC, chodzenie po miejscówkach itp. to nie są elementy gameplayu? Wychodzi więc na to, że nie istnieje gatunek gier nazywany RPG. Mass Effect to cover shooter, Fallout 3 - FPS, Dragon Age - slasher itp.
#50 Napisany 06 lutego 2011 - 16:20
#51 Gość_Carbon_* Napisany 06 lutego 2011 - 16:26
#52 Napisany 06 lutego 2011 - 16:30
#53 Gość_Carbon_* Napisany 06 lutego 2011 - 16:36
#54 Napisany 06 lutego 2011 - 16:42
#55 Napisany 06 lutego 2011 - 16:51
Jeśli chodzi o fpsy to czarnym koniem może tu być Resistance 3. Insomniac dało sobie dużo czasu na produkcję tej części i może być kraszer, szczególnie w singlu.
W sandboxach na kraszera zapowiada się InFamous 2. Zresztą w tym roku to nawet w tym gatunku nie będzie konkurencji.
Te gry można dopisać do listy.
Poza tym najlepsze co wyjdzie w tym roku to i tak będzie składanka Team ICO Collection.
#56 Napisany 06 lutego 2011 - 17:22
GOTY 2011 (gdyby wyszedł) i w ogóle grą tej generacji byłby zdecydowanie i bezapelacyjnie The Last Guardian
gdyby-sryby. poki co mamia cie teaserami trailerow i szczatkami informacji, a ty obwieszczasz wszem i wobec, ze nadchodzi mesjasz tej generacji. poczekajmy chociaz na preview, bo w tej chwili jest wiecej znakow zapytania niz konkretow.
#57 Napisany 06 lutego 2011 - 17:33
#58 Gość_Taikun_* Napisany 06 lutego 2011 - 17:42
#59 Napisany 06 lutego 2011 - 17:44
TRudno dzisiaj o inne rpg skoro z rzutu izometrycznego przeszliśmy do pełnego 3d.
#60 Napisany 06 lutego 2011 - 17:46
MasEffect to tak jak Fallout - RPG z elementami FPS
przynajmniej demo dwójki sugeruje że ME to raczej FPS z elementami RPG, natomiast Fallout to rzeczywiście RPG z elementami FPS