Skocz do zawartości

Mass Effect

BioWare EA PS3 X360 PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
2307 odpowiedzi na ten temat

#61 Gość__* Napisany 14 lipca 2006 - 08:26

Gość__*
  • Goście

Tyle w kwestii broni no i walk, które wyglądają płytko.

To tak jakbys napisal, ze w Oblivionie czy JE bronie i walki wygladaja plytko ;) Taki urok zachodniego sposobu robienia RPGow. Walka w czasie rzeczywistym. Zwroc uwage, ze nawet w ostatnim Finalu zrywaja z walkami turowymi...
  • 0

#62 MaxVarEmreis Napisany 14 lipca 2006 - 11:58

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

Tyle w kwestii broni no i walk, które wyglądają płytko.

To tak jakbys napisal, ze w Oblivionie czy JE bronie i walki wygladaja plytko ;) Taki urok zachodniego sposobu robienia RPGow. Walka w czasie rzeczywistym. Zwroc uwage, ze nawet w ostatnim Finalu zrywaja z walkami turowymi...

To nie jest walka w czasie rzeczywistym do konca. System mamy bardzo podobny do tego z KOTOR'a ( czy pecetowych BG). Wastepuje tam cos takiego jak aktywna pauza. Zaczyna sie walka, naciskasz to ( albo ustawiasz, żeby np. po spotkaniu wrogów samo sie włączyło) wybierasz rodzaj ataków podkomendnym i puszczasz walke. Mi taki system w tych grach odpowiadał, nie mam podstaw w tej chwili, aby sadzic, ze w przypadku ME bedzie inaczej.
  • 0

#63 xell Napisany 14 lipca 2006 - 14:47

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:
http://igo.ampednews...previews/645/1/

Wywiadzik. Gra powstaje już dwa lata, więc może skala rzeczywiście będzie ogromna - do czasu premiery będą to prawie trzy lata, a w takim czasie można naprawdę wiele zdziałać. A w ogóle ciekawi mnie, że skoro główny bohater będzie w głównej mierze kreowany przez gracza (płeć, wygląd, statsy itp.), to czy będzie miał dwóch voice-actorów (męskiego i żeńskiego).

Trzymam kciuki za Bioware.
  • 0

#64 filip Napisany 14 lipca 2006 - 15:48

filip

    Brzmisz jak p*lak

  • Forumowicze
  • 7 485 Postów:

Wastepuje tam cos takiego jak aktywna pauza. Zaczyna sie walka, naciskasz to ( albo ustawiasz, żeby np. po spotkaniu wrogów samo sie włączyło) wybierasz rodzaj ataków podkomendnym i puszczasz walke. Mi taki system w tych grach odpowiadał, nie mam podstaw w tej chwili, aby sadzic, ze w przypadku ME bedzie inaczej.

Mi również ten system bardzo podchodził. Ale mam wrażenie, że funkcjonował najlepiej w grach spod skrzydeł Black Isle. No ale może to ten izometryczny widok tak do niego pasował.

Wywiadzik. Gra powstaje już dwa lata, więc może skala rzeczywiście będzie ogromna - do czasu premiery będą to prawie trzy lata, a w takim czasie można naprawdę wiele zdziałać.


Owszem jednak Bioware zapowiedziało trylogie więc może szykują już podwaliny do sequeli które IMO będą ukazywać sie co rok od premiery Mass Effect. Ale i tak 3 lata to ogrom czasu dla takiej firmy jak bioware
  • 0

#65 xell Napisany 14 lipca 2006 - 15:59

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:

Mi również ten system bardzo podchodził. Ale mam wrażenie, że funkcjonował najlepiej w grach spod skrzydeł Black Isle. No ale może to ten izometryczny widok tak do niego pasował.

To znaczy Planescape Torment czy Icewind Dale miały lepszą implementację tego systemu niż Baldur's Gate? :o A może Baldur's Gate nie miał izometrycznego widoku?

Owszem jednak Bioware zapowiedziało trylogie więc może szykują już podwaliny do sequeli które IMO będą ukazywać sie co rok od premiery Mass Effect. Ale i tak 3 lata to ogrom czasu dla takiej firmy jak bioware

Ja przypuszczam, że w sequelach miejscówki będą te same (aczkolwiek ze zmienionymi detalami), bo przecież nie będą przenosić ich akcji do innej galaktyki. Dlatego czas ich produkcji będzie znacząco krótszy (choć mam nadzieję że i tak będą dodawać nowe planety, ale jednak pierwszy Mass Effect jest podwaliną pod następne części). A to, że Bioware jest dosyć wydajne, wystarczy spojrzeć na czas produkcji Baldur's Gate 2. :skacze:
  • 0

#66 filip Napisany 14 lipca 2006 - 17:01

filip

    Brzmisz jak p*lak

  • Forumowicze
  • 7 485 Postów:

To znaczy Planescape Torment czy Icewind Dale miały lepszą implementację tego systemu niż Baldur's Gate? A może Baldur's Gate nie miał izometrycznego widoku?


A czy ja coś takiego pisałem ? Przecież BG to gra Black Isle. I pisząc o grach Black Isle miałem na myśli przede wszystkim sage BG. Missunderstanding ?
  • 0

#67 xell Napisany 14 lipca 2006 - 17:05

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:
BG to gra Bioware, Black Isle co najwyżej asystowało. :ninja:
  • 0

#68 filip Napisany 14 lipca 2006 - 17:14

filip

    Brzmisz jak p*lak

  • Forumowicze
  • 7 485 Postów:
Skoro tak to bije sie pierś i zwracam honor. Ale szczerze powiedziawszy myśle, że ta asysta była dość znaczna bo po upadku Black Isle gry Bioware IMO straciły na swojej świetności. Mam na myśli przede wszystkim NWN które dla mnie było zawodem. No i zmyilić mogą takie teksty np. w wikipedii:

Black Isle Studios jest znane głównie z powodu stworzenia serii gier Fallout oraz Baldur's Gate.


  • 0

#69 xell Napisany 14 lipca 2006 - 17:45

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:
Ciężko powiedzieć, na pewno razem opracowywali technologię (silnik Infinity), ale sami twórcy dłubali nad własnymi grami Black Isle. Spójrz na daty premier:
Fallout 2 - wrzesień 1998
Baldur's Gate - listopad 1998
Planescape Torment - listopad 1999
Icewind Dale - czerwiec 2000
Baldur's Gate 2 - wrzesień 2000
Fallout Tactics - marzec 2001

Biorąc pod uwagę, jak rozbudowana jest każda z tych gier i w jak niewielkim przedziale czasowym wychodziły, nie wydaje mi się, aby Black Isle mogło sobie pozwolić na pożyczenie całego sztabu ludzi do prac nad BG. A jeśli powołujesz się na wikipedię, to na angielskiej jako developer BG jest napisany Bioware, a w zakładce Publishers: Black Isle, Interplay.
  • 0

#70 xell Napisany 14 lipca 2006 - 23:45

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:
Na http://www.oxmpodcast.com jest nowy wywiad z kolesiem z Bioware(ep 21 koło 20 minuty). Informacje:
-prace nad grą trwają jednak już 2,5 roku (a wraz z wstępnymi koncepcyjnymi 3 lata)
-nad grą dłubie 120 osób (70 osób z oryginalnej ekipy KotOR+część ludzi od Jade Empire+nowi pracownicy)
-to co autorzy chcieli głównie poprawić w stosunku do KotOR to:
eksploracja - nie chcą, żeby gracze czuli wszędzie bariery jak w KotOR ( :klaszcze: )
dialogi (co widac w trailerze) - baaardzo dużo gadeania o emocjach, drzewku dialogowym itd itp, przypisanie emocji do poszczególnych kierunków w analogu, co pozwoli na dynamiczne i intuicyjne reagowanie na sytuację
  • 0

#71 MaxVarEmreis Napisany 15 lipca 2006 - 00:32

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

-prace nad grą trwają jednak już 2,5 roku (a wraz z wstępnymi koncepcyjnymi 3 lata)

No to sobie nie wyobrazam, żeby gra zawiodła albo była np krótka (ma byc rozbudowana niczym Oblivion)

-nad grą dłubie 120 osób (70 osób z oryginalnej ekipy KotOR+część ludzi od Jade Empire+nowi pracownicy)

Tym bardziej nie wyobrażam sobie aby ten projekt zawiódł.

Ciekawe czy bedziemy mogli poleciec na Ziemie :).
Jedno mnie martwi. Otóż wiemy, że to ma być trylogia. Czy w takim wypadku pojedyncze epizody beda spójne i beda oferowały ciekawa, intrygujaca i trzymajaca w napiecu fabułe?? No i czy w takim wypadku zakonczenie może nas satysfakcjonowac ?? Mozliwe, że jednak kolejne czesci nie beda sie łączyły w jakis bezpośredni sposób ze sobą ( ten sam bohater inne wydarzenia, nowy bohater, to samo universum). No cóż, na to pytanie mam nadzieje, dostaniemy odpowiedz jeszcze w tym roku :)
  • 0

#72 xell Napisany 15 lipca 2006 - 09:14

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:

No to sobie nie wyobrazam, żeby gra zawiodła albo była np krótka (ma byc rozbudowana niczym Oblivion)

Hmm... przyznam się, że nie wysłuchałem wczoraj całego wywiadu (trwa 25min) i poszedłem spać przed wysłuchaniem ostatniego pytania. A brzmiało ono jak długa jest gra i odpowiedź brzmiała, że główny wątek ma trwać około 30 godzin. Jak dla mnie to jest w porządku, ale dodał oczywiście trochę rzeczy do tej odpowiedzi. W KotOR mieliśmy na mapie galaktyki kilka planet powiązanych z głównym wątkiem, a w ME można zwiedzać układy gwiezdne nie powiązane z głównym wątkiem. Eksploracja galaktyki pozwala na co najmniej podwojenie czasu spędzonego przy grze w stosunku do grania tylko w główny wątek. Ale... 60 godzin to trochę mało jak na grę reklamowaną jako gigantyczną. Zarejestruję się później na oficjalnym forum i zadam pytanie w tej kwestii.:)

.
Jedno mnie martwi. Otóż wiemy, że to ma być trylogia. Czy w takim wypadku pojedyncze epizody beda spójne i beda oferowały ciekawa, intrygujaca i trzymajaca w napiecu fabułe?? No i czy w takim wypadku zakonczenie może nas satysfakcjonowac ??

Z poprzedniego wywiadu, który wkleiłem w tym temacie (na 3. stronie tematu) wynika, że gra będzie miałą samodzielną historię. Pewnie coś jak z Baldur's Gate - historia była w miarę ukończona, ale pozostawiła furtkę do następnej części, a dopiero w dodatku do dwójki pojawiło się prawdziwe zwieńczenie sagi.
  • 0

#73 filip Napisany 16 lipca 2006 - 17:11

filip

    Brzmisz jak p*lak

  • Forumowicze
  • 7 485 Postów:

dialogi (co widac w trailerze) - baaardzo dużo gadeania o emocjach, drzewku dialogowym itd itp, przypisanie emocji do poszczególnych kierunków w analogu, co pozwoli na dynamiczne i intuicyjne reagowanie na sytuację

To mnie bardzo cieszy :klaszcze: A to dlatego, że czekam na RPGa w którym tak jak w często wspominanych Wrotach Baldura będe czuł sie uczestnikiem jakichś wydarzeń, opowieści. Chodzi mi o to, że nie będe czerpał przyjemności wyłącznie z gry jako takiej ale również ze śledzania fabuły, losów bohaterów itd

Ale... 60 godzin to trochę mało jak na grę reklamowaną jako gigantyczną.

.

Dla mnie jest bardziej niż ok. W wielu gigantycznych grach poboczne questy są nieciekawe i robione na siłę. W BG czy NWN sidequesty potrafiły bardzo wciągnąć i często nie ustępowały głownym. W KotORze nie było wiele gorzej więc jestem dobrej myśli.

EDIT: odnośnie BG2... Ostatnio zainstalowałem ponownie to cudo i patrze w jakim katalogu to jest umieszczone a tu... Black Isle o_O
  • 0

#74 xell Napisany 28 lipca 2006 - 17:58

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:
FAQ na oficjalnym forum.
http://masseffect.bi... ... &forum=104
Wybaczcie, że nie tłumaczę, ale trochę dużo tego;P Nawet hajlajty ciężko wyodrębnić;) tak czy siak, jak ktoś oczekuje tej gry, to może poczytać - dużo nowych informacji :^^:
  • 0

#75 Nexus Napisany 31 lipca 2006 - 10:17

Nexus

    Tears In Rain

  • Forumowicze
  • 6 963 Postów:
Ugh, Black Isle... łezka w oku się zakręciła... :) Planescape...
Co co długości gry, 60 godzin spędzonych w ciekawym świecie, z ciekawymi questami jest lepsze niż ziewać przy "rozpychaczach" czyli sztucznie wydłużonych walkach, czy backtrackingu... zresztą takiego Morrowinda jak wiadomo można skonczyć w 15min. :)
A Masss Effect wygląda przecudnie, tak powinien wygladać next-gen.
  • 0

#76 xell Napisany 12 sierpnia 2006 - 11:55

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:
http://www.gamevideo...m/video/id/5014
Nowy filmik z Mass Effect, właśnie ściągam :^^:
  • 0

#77 heaven77 Napisany 12 sierpnia 2006 - 13:10

heaven77

    Mega Man

  • Narybek
  • 100 Postów:
Nowy filmik?! :cooo: Juz zassysam :ninjadance:
  • 0

#78 MaxVarEmreis Napisany 27 września 2006 - 23:58

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:
6 nowych screenów . Poprostu juz nie moge sie doczekać tej gry.
  • 0

#79 Gość__* Napisany 28 września 2006 - 00:20

Gość__*
  • Goście
Cudownie to wyglada. Mam nadzieje ze jutro pokaza jakis nowy filmik na X06.
  • 0

#80 MaxVarEmreis Napisany 30 września 2006 - 19:36

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:
Polecam oficjalną stronke. Ostatnio przeszła lifting i dodano nowe screeny oraz podłoże historyczne.
  • 0

#81 Texz Napisany 01 października 2006 - 09:39

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Au! Przeczytałem pierwsze info o ME. Oglądnąłem wszystkie obrazki, ściągnąłem z XBL filmik, oglądnąłem na GameTrailers wywiad z twórcami, gdzieś tam też widziałem filmik jak ta gra wygląda w ruchu i ... nie mogę. Ślinię się jak młody szczyl na widok gołych cycków.
:lama:
Oficjalna stronka rządzi!

Fak! To wyjdzie na zwykłym DVD O_O
  • 0

#82 xell Napisany 16 listopada 2006 - 11:06

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:
http://www.gametrail...er.php?id=22051
tRAILER POKAZANY WCZORAJ NA mtv. Miodzio :kocha:
  • 0

#83 logan Napisany 16 listopada 2006 - 11:32

logan

  • Forumowicze
  • 2 356 Postów:
Widze, ze jednak bede musial kiedys kupic X360. Po tym trailerze jest to dla mnie nr. 1 jesli chodzi o X360
  • 0

#84 MaxVarEmreis Napisany 16 listopada 2006 - 11:36

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=22051
tRAILER POKAZANY WCZORAJ NA mtv. Miodzio :kocha:


Kozak :kult:
Ja sie tylko modle, zeby gra wyszła w 1Q 2007 a nie pod koniec roku.
  • 0

#85 Gość__* Napisany 16 listopada 2006 - 11:42

Gość__*
  • Goście
Swietny trailer :ninja:
  • 0

#86 Kot Fritz Napisany 16 listopada 2006 - 11:54

Kot Fritz

    Mega Man

  • Narybek
  • 143 Postów:
Miodzio :ninjadance: Ostatnio jak widziałem sceny waliki, to nie wyglądało to najlepiej - teraz... :skacze:
  • 0

#87 Gość__* Napisany 16 listopada 2006 - 11:58

Gość__*
  • Goście

Miodzio :ninjadance: Ostatnio jak widziałem sceny waliki, to nie wyglądało to najlepiej - teraz... :skacze:

dokładnie, ostatnio prezentowało to sie strasznie sztywnie, teraz jest juz ok :)
  • 0

#88 Gość__* Napisany 16 listopada 2006 - 21:52

Gość__*
  • Goście
Games.MTV.com Exclusive HD trailer
http://www.gametrail... ... ov&pl=game
  • 0

#89 MaxVarEmreis Napisany 16 listopada 2006 - 22:17

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

Games.MTV.com Exclusive HD trailer
http://www.gametrail... ... ov&pl=game

Mam tylko nadzieje, ze walki będa stanowiły jakieś wyzwanie. Ogólnie produkcje BioWare na Xboxa nie należały do szczególnie wymagajacych.
  • 0

#90 xell Napisany 16 listopada 2006 - 22:19

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:
Nie mów, że ubiłeś Malaka na najwyżsyzm poziomie trudności za pierwszym razem. :ninja: Mi to zajęło kilkanaście prób...

... i było to jedyna trudna walka w KotOR1 i Jade Empire, niestety (obydwie przechodziłem na najwyższej trudności za pierwszym razem)
  • 0



Inne z tagami: