Wiesz co, tę wyspę można porównać do praktycznie całego RE5 - może miejscówa i klimacik gorsze, ale mechanika gry na tyle satysfakcjonująca, że wciąż gra się w to jedną ręką
#301 Napisany 13 lipca 2018 - 09:29
#302 Napisany 13 lipca 2018 - 10:37
#303 Napisany 13 lipca 2018 - 17:21
Wiesz co, tę wyspę można porównać do praktycznie całego RE5 - może miejscówa i klimacik gorsze, ale mechanika gry na tyle satysfakcjonująca, że wciąż gra się w to jedną ręką
RE5 miało bardzo mało horrorowy klimat, ale niektóre lokacje i tak były świetnie zaprojektowane, tyle tylko że w kompletnie innym klimacie. Mi się ta afrykańska wioska podobała, tak samo przedzieranie się przez mokradła z krokodylami, śmiganie po safari oraz świątynia. Designerzy zaszaleli. Chciałbym zwrócić uwagę na coś innego - w niemal każdym Residencie początkowe lokacje są mega klimatyczne, a im dalej tym słabiej, by na końcu walnąć czym totalnie słabym czy oklepanym (laboratoria w RE1 i RE2, fabryka w RE3, wyspa w RE4, statek w RE5, stacja badawcza w RE6, a w RE7... znowu statek). W RE8 stawiam na laboratorium, statek albo na wyspę
Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 13 lipca 2018 - 17:24
#304 Napisany 13 lipca 2018 - 17:51
Wiesz co, tę wyspę można porównać do praktycznie całego RE5 - może miejscówa i klimacik gorsze, ale mechanika gry na tyle satysfakcjonująca, że wciąż gra się w to jedną ręką
RE5 miało bardzo mało horrorowy klimat, ale niektóre lokacje i tak były świetnie zaprojektowane, tyle tylko że w kompletnie innym klimacie. Mi się ta afrykańska wioska podobała, tak samo przedzieranie się przez mokradła z krokodylami, śmiganie po safari oraz świątynia. Designerzy zaszaleli. Chciałbym zwrócić uwagę na coś innego - w niemal każdym Residencie początkowe lokacje są mega klimatyczne, a im dalej tym słabiej, by na końcu walnąć czym totalnie słabym czy oklepanym (laboratoria w RE1 i RE2, fabryka w RE3, wyspa w RE4, statek w RE5, stacja badawcza w RE6, a w RE7... znowu statek). W RE8 stawiam na laboratorium, statek albo na wyspę
No w RE7 jeszcze ta pieprzona jaskinia.
Ale nie wiem, czy zgodziłbym się co do RE3. Fabryka na obrzeżach miasta z totalnie zmutowanym Nemkiem była spoko, a było jej bardzo mało. W ogóle RE3 to kozak pod tym względem - najpierw Raccoon City sprawiające wrażenie bardzo otwartego, potem komisariat, następnie pociąg i rezydencja z wieżą zegarową, cmentarz, szpital, no i ta fabryka. Chcę już żeby było po RE2 i RE8 i oglądać pierwszą zapowiedź RE3 na E3.
Bardzo dużym wyjątkiem jest Revelations 2 - tam ostatnia lokacja była absolutnie najlepsza.
EDIT:
Napiszę jeszcze jedną rzecz, o której pomyślałem przechodząc czwórkę. Czwórka w takim samym stopniu jest Residentem, który jednocześnie zmienia zupełnie klimat i kamerę, jak siódemka. Stąd nie uważam, że RE7 jest mało Residentowe. Seria ewoluuje, nie mogą wiecznie się odnosić do pierwszej części, choć w dużej mierze właśnie to w siódemce zrobili i dobrze, że podebrali klimacik od Teksańskiej i Piły.
RE1 - rezydencja, zombie, mutanty, skrzynie, maszyny do pisania
RE2 - rezydencja komisariat, zombie, mutanty, skrzynie, maszyny do pisania
RE3 - komisariat Raccoon, zombie, mutanty, skrzynie, maszyny do pisania
RE4 - Raccoon hiszpańska wioska, zombie wieśniaki, mutanty, skrzynie, maszyny do pisania, więcej akcji, zmiana perspektywy
RE5 - afrykańska wioska, wieśniaki, mutanty, maszyny do pisania, więcej akcji + coop
RE7 - afrykańska wioska rezydencja, wieśniaki gluty, mutanty, skrzynie, maszyny do pisania, mniej akcji + coop, zmiana perspektywy
Każda część niektóre elementy podmieniała na inne, ale wiele zostawało, więc ciężko mówić, żeby któryś Resident nie był Residentowy.
Ten post był edytowany przez Nyjacz dnia: 13 lipca 2018 - 18:01
#305 Napisany 13 lipca 2018 - 22:02
W tej fabryce z RE3 to tylko walki z Nemkiem były dobre, reszta meh, miałem wręcz wrażenie, że developerów gonił termin i końcówkę zrobili na szybko. Za to Raccoon City, odwiedziny na komisariacie, wieża zegarowa, szpital i park raczej już nigdy w życiu żadną grą nie będę się jarał AŻ TAK jak teraz rimejkiem RE2, ale na trójkę na pewno też będę czekał z wywieszonym jęzorem, bo bardzo lubię tę część. Jest potencjał na cholernie dobry horror, byle tylko nie zepsuli Nemesisa.
R2 miało fajną finałową lokację, pełna zgoda. To samo pierwsze Revelations, akcja na tym zatopionym statku była straszniejsza i bardziej klimatyczna niż cała reszta gry, do tego ostatni boss był zajebisty.
Co do "residentowości" i sporu, który RE jest bardziej "residentowy", a który mniej to napiszę tylko, że według mnie ostatnimi prawdziwymi przedstawicielami tej serii były RE0 i Outbreaki, później dzięki RE4 nastąpił całkowity przewrót (konieczny swoją drogą) i tym samym grube eksperymentowanie, które trwa do dziś. Możliwe, że dzięki remake RE2 seria bardzo mocno zbliży się do swoich korzeni.
#306 Napisany 13 lipca 2018 - 23:16
#307 Napisany 13 lipca 2018 - 23:36
NEOsite.pl:
Resident Evil 4 HD Project to niesamowity projekt nad którym prace ruszyły parę lat temu. Cel? Stworzyć od zera każdą teksturę w wyższej rozdzielczości, poprawić modele w grze oraz efekty graficzne.
Resident Evil 4 HD Project to dzieło dwóch fanów Resident Evil 4, którzy postanowili zrobić coś z PC-tową wersją gry, która - delikatnie mówiąc - tyłka nie urywała. Fatalne tekstury, byle jakie efekty graficzne i modele straszące w dzisiejszych czasach.
Modderzy postanowili więc dokonać niemożliwego - stworzyć paczkę modyfikującą KAŻDĄ teksturę w grze. Wraz z postępami prac, postanowiono także poprawiać efekty graficzne, modele postaci, przeciwników i obiektów w grze. Im dalej w las tym robiono więcej - naprawiano błędy w kodzie gry, dodano brakujące mapy w kampanii Ady Wong. Jednym słowem - od chęci poprawienia tekstur, do zrobienia gry praktycznie od nowa.
Co jakiś czas wypuszczano nową wersję modyfikacji. Dzisiaj pojawiło się trzecie wydanie, które zawiera w sobie praktycznie wszystko, co było planowane do zrobienia. Oczywiście twórcy zaznaczają, że jeszcze trochę rzeczy trzeba poprawić. Ale całościowo - wszystko jest grywalne.
Do działania potrzebujecie Steamowej wersji Resident Evil 4 HD. Po tym, wystarczy, że pobierzecie paczkę zajmującą 28,5 GB i zgodnie z instrukcją wrzucicie do gry. Efekty są piorunujące.
Ten post był edytowany przez ACZ dnia: 13 lipca 2018 - 23:38
#308 Napisany 14 lipca 2018 - 00:43
Szacun dla tych gości.
#309 Napisany 14 lipca 2018 - 07:57
Dla mnie takie odkurzanie teksturkowe i dodanie lepszego oświetlenia nie ma sensu, bo gra po prostu ma swoje lata, co widać po liczbie polygonów w otoczeniu czy postaciach. Podobna sytuacja jest ze starymi Doomami. Ktoś tam przenosił je na inny silnik i dawał ultra szczegółowe tekstury, ale wyglądało to... niespójnie?
Nie ma co ukrywać, że ogrywanie tego Residenta w tej wersji nie zmieniałoby w żaden sposób doświadczania gry. Albo pełnoprawny remake z przebudowanymi lokacjami, interaktywnym otoczeniem, o wiele większą szczegółowością poziomów, albo remaster, który mamy i gra się w niego osom.
#310 Napisany 14 lipca 2018 - 08:23
Zawsze to trochę ładniejsza gra. Lenie z Capcom niech patrzą i uczą się jak robić remastery.
#311 Napisany 14 lipca 2018 - 16:08
W nawiązaniu do naszych rozmów oficjalny fanpage RE udostępnia:
We have our own relentless pursuer who just can't seem to die.
PRZYPADEK?
#312 Napisany 14 lipca 2018 - 20:50
Luźny, równie dobrze nic nie znaczący wpis Capcomu, a jaka wrzawa
#313 Napisany 14 lipca 2018 - 22:17
#314 Napisany 14 lipca 2018 - 22:43
Jeżeli RE2 dobrze się sprzeda to na pewno.
#315 Napisany 16 lipca 2018 - 12:32
Zaczalem Ade, a potem jade Professional. Jakies rady, Kazek? Jedyne, co wiem, o ze warto grac z Ashley w kostiumie rycerza, bo nie trzeba sie nia przejmowac (za kare nie otrzymujemy kamizelki, wiec poniekad jest trudniej, ale sprawiedliwiej). Czy trzeba jakos oszczedzac konkretnie ammo, zbierac czy moge isc na zywiol?
#316 Napisany 16 lipca 2018 - 18:15
Ashley w kostiumie rycerza to lamerstwo, strasznie ułatwia grę, nie musisz się o nią w ogóle martwić, nie ma konieczności karmienia jej żółtymi ziółkami, grając nią nie można zginąć itp. No ale jeżeli ten element gameplay'u (w sensie opiekowanie się nią) tak Cię drażni, to śmiało korzystaj. Co do porad:
- traktuj granaty jak świętość. zwłaszcza błyskowe (niebieskie) w wielu sytuacjach ratują dupsko, na przykład kiedy jesteś otoczony przez dużą grupę przeciwników, potrafią też od razu zabijać wyskakujące z wrogów pasożyty, dzięki czemu można zaoszczędzić sporo nabojów
- oszczędzaj wszystkie granaty zapalające (czerwone) jakie znajdziesz w wiosce, pięknie radzą sobie ze zmutowanym Mendezem
- na Krausera tylko i wyłącznie nóż, ewentualnie możesz się asekurować magnumem, ale ostrze zadaje mu zdecydowanie większe obrażenia niż jakakolwiek broń palna
- pocisków nie trzeba jakoś specjalnie oszczędzać, kiedy zaczną Ci się kończyć to po prostu zacznie ich wypadać więcej z przeciwników. zawsze warto jednak mieć trochę grosza pod ręką na bazookę, w razie gdyby akurat przed bossem Ci ich brakowało (Salazar jest wk*rwe wytrzymały)
- pamiętaj, że zwiększając "capacity" broni dostajesz darmowe ammo. warto to robić dopiero przy pustym magazynku, w ten sposób też idzie zaoszczędzić trochę ammo
- zbieraj jak najwięcej żółtych roślinek. Na Pro przeciwnicy mają sporo ataków, które zabiją Cię momentalnie jeżeli nie masz dużo HP
- kasę polecam ładować przede wszystkim w damage do snajperki autmatycznej, TMP i Killer 7. do uzi dokup sobie podstawkę, bardzo ułatwia celowanie, no i oczywiście zawsze kiedy się da kupuj pojemniejsze plecaczki
- Verdugo możesz załatwić jednym pociskiem z bazooki, kiedy jest zamrożony. ominie Cię wtedy w zasadzie cała potyczka z nim i zaoszczędzisz sobie trochę medykamentów (jeżeli nie jesteś dobry w QTE to jest najlepsza opcja)
- w zamku, w lokacji z napływającą lawą strzelaj w łańcuchy podtrzymujące "wieżyczki" ziejące ogniem, znacznie sobie ułatwisz wędrówkę po key-item na końcu
w razie gdybyś miał problemy z jakąś sekcją, to wrzucam mój tutorial
#317 Napisany 16 lipca 2018 - 23:21
Oczywiscie wybralem Special 1, jebac granie na kodach (choc wydawalo mi sie sprawiedliwe, ze nie trzeba sie na Pro przejmowac Ashley, za to nie ma kamizelki zmniejszajacej 30% obrazen, wtedy wyspa chyba bylaby trusniejsza).
Cuso, nie gra. Mam znowu ochote na RE5. A przy okazji gdzies tam juz z tyku glowy mam DMC3...
#318 Napisany 17 lipca 2018 - 07:43
#319 Napisany 17 lipca 2018 - 08:57
Ja bym tylko dodał, że w RE4 najlepiej pomijać walizkę rozmiaru L. Kasa zaoszczędzona, a za 2 szybkie chapterki jest już XL
#320 Napisany 17 lipca 2018 - 17:06
Ta gra to 10/10.
Co do RE5, to wezme pod uwage jak moj znajomy sie wylamie ; D
Ten post był edytowany przez Nyjacz dnia: 17 lipca 2018 - 17:48
#321 Napisany 17 lipca 2018 - 18:40
Żadnych problemów z bossami i QTE? Jak skończysz, to wrzuć statsy
#322 Napisany 17 lipca 2018 - 19:54
Ogolnie troche gine, wiadomo, nie robie ani speedruna ani zadnego perfect runa, ale to tyle, co nic (w Niohu po 110h i wszystkich DLC z pobocznymi mialem z 800 smierci; ale w sumie w ogole tego nie odczulem). No ale ok 7h i zaraz wchodze na wyspe.
Juz czuje trzecia platyne w RE5
#323 Napisany 17 lipca 2018 - 21:08
W RE5 to i ja bym pograł
#324 Napisany 17 lipca 2018 - 21:18
#325 Napisany 17 lipca 2018 - 22:05
#326 Napisany 17 lipca 2018 - 22:50
Ten post był edytowany przez Razel dnia: 17 lipca 2018 - 22:50
#327 Napisany 18 lipca 2018 - 09:58
Dobra, w napływie hajpu zdecydowałem się kupić za 64zł. Tylko skończę RE4 na Pro i zaczynam. Kazek, jak będziesz chętny, a mój kumpel będzie mi kazał czekać 7-10 dni, to zlewam go i ciśniemy.
Teraz nawet mam ochotę na RE6 Tyle narzekam na tę gierkę (sam przeszedłem tylko Leona i po prostu nie mogłem dalej grać), ale w koopie przeszedłem już 2,5 raza, z bratem i kumplem na podzielonym ekranie. Może tym razem skusiłbym się na platynkę, by mieć w 4-7 Tylko z tego, co pamiętam, to jest nieprzyjemna (robienie tych medali i przechodzenie całości trwa od chvja), ale Kazek, jak tylko nie masz wersji na PS4, a chciałbyś tam walnąć dzban, to piszę się zarówno na całodniowe maratony, jak i godzinkowe wieczorki
Taka to seria, że choćbym chciał, to nie potrafię przejść sobie na luzie tylko RE4, bo wyrwałem w dobrej cenie, a rozpoczyna się nieracjonalne jaranko i granie w inne części. Co to będzie przy RE2
Ten post był edytowany przez Nyjacz dnia: 18 lipca 2018 - 10:07
#328 Napisany 18 lipca 2018 - 13:10
Na RE5 pisze się jak najbardziej. RE6 jest spoko, możemy pyknąć na wyższych poziomach trudności, porobić medale, ale drugi raz platyny nie będzie mi się chciało tam robić
#329 Napisany 18 lipca 2018 - 14:13
Spoko, a masz te gierki na PS4?
#330 Napisany 18 lipca 2018 - 17:57
RE5 mam, a RE6 i tak planowałem kupić, tylko czekałem na dobry pretekst
Dodam jeszcze, że tryb Raid w Revelations jest TURBO grywalny w coopie.
Ten post był edytowany przez Kazuo dnia: 18 lipca 2018 - 18:01
Inne z tagami:
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
Kunitsu-Gami: Path of the GoddessRozpoczęte przez ACZ , 11 cze 2023 Capcom, PS5, XSX, XSS |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
Dragon's Dogma 2Rozpoczęte przez ACZ , 16 cze 2022 Capcom, PS5, XSX, XSS, PC |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
Resident Evil 4 REmakeRozpoczęte przez Sylvan Wielki , 03 cze 2022 Capcom, XSX, PS5, PC |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
Oldschool →
Deathsmiles IIRozpoczęte przez Tawotnica , 24 kwi 2022 Cave, City Connection, Arcade i 4 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Multiplatformy →
ExoprimalRozpoczęte przez Kazuo , 10 mar 2022 Capcom, XONE, XSX, PS4, PS5, PC |
|
|