Skocz do zawartości

Programowanie


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
3012 odpowiedzi na ten temat

#1 Gość__* Napisany 23 listopada 2005 - 21:34

Gość__*
  • Goście
Zna ktoś jakieś strony o programowaniu, lub strony z darmowymi silnikami do gier. Bardziej zależy mi na tym drugim.
Dzięki za pomoc
  • 0

#2 nicun Napisany 23 listopada 2005 - 23:48

nicun

    Nostalgia to rak duszy

  • Forumowicze
  • 4 643 Postów:
A jaki język preferujesz? Na jaką platformę chcesz tworzyć? Jakiego typu ma to być gra?
  • 0

#3 Gość__* Napisany 24 listopada 2005 - 10:40

Gość__*
  • Goście
Mój język to C++
Raczej Xbox, choć PS2 napewno też będzie - zobaczymy
Na początek strzelaniny, ale gdy zdobęde doświadczenie to będzie można pomyśleć o wyścigach lub innych bardziej skomplikoanych grach.
  • 0

#4 nicun Napisany 24 listopada 2005 - 13:44

nicun

    Nostalgia to rak duszy

  • Forumowicze
  • 4 643 Postów:
C++ powiadasz, widzę że nie podchodzisz do zabawy po przeczytaniu kilku rozdziałów podręcznika do Pascala (w którym też da się pisać prawie normalne gry). Jeśli chodzi o silniki, najpopularniejszym jest ten do Quake i jego liczne mody (nieco informacji tu: http://pl.wikipedia....ki/Quake_engine ). Na PS2, jedną z możliwości, jest programowanie w YaBasicu, lub zaopatrzenie się w (scenowo-amatorskie) programowe devkity (bo na Sonowskie to chyba nie ma co liczyć). O Xboxie to za bardzo nie słyszałem, ale sądząc po wielu amatorskich produkcjach, to na pewno spokojnie można coś tworzyć.
  • 0

#5 Gość__* Napisany 24 listopada 2005 - 16:12

Gość__*
  • Goście
Dzięki!
Mam jeszcze tylko jedno pytanie. Z kąd można takie "mini" devkity zdobyć?
  • 0

#6 cwany-lis Napisany 24 listopada 2005 - 18:18

cwany-lis

    dobrze rokujący pisarz

  • Forumowicze
  • 23 567 Postów:

Na początek strzelaniny, ale gdy zdobęde doświadczenie to będzie można pomyśleć o wyścigach lub innych bardziej skomplikoanych grach.


:lol: :lol: :lol: zrobisz mi halo 3 ?
  • 0

#7 Gość__* Napisany 24 listopada 2005 - 19:14

Gość__*
  • Goście
Wiesz co - Halo 3 może nie (a zresztą czemu nie, jasne że zrobie i to na Xboxa 360 hehe) :D
  • 0

#8 nicun Napisany 24 listopada 2005 - 22:04

nicun

    Nostalgia to rak duszy

  • Forumowicze
  • 4 643 Postów:

Dzięki!
Mam jeszcze tylko jedno pytanie. Z kąd można takie "mini" devkity zdobyć?

Trzeba poczytać na różnych forach, ale że większość jest w obcym języku, więc tam nie zaglądam. Obczaj też coś takiego jak Dark Basic - gotowe skrypty i elementy do robienia (amatorskich) gier.
  • 0

#9 Gość__* Napisany 02 grudnia 2005 - 17:42

Gość__*
  • Goście
Szczerze.
Chyba łatwiej pisać normalnie w C++.
Spędziłem parę chwil z Dark Basic i jakoś mi się to nie bardzo podoba.
Może poświęciłem zbyt mało czasu programowi?
  • 0

#10 nicun Napisany 02 grudnia 2005 - 17:51

nicun

    Nostalgia to rak duszy

  • Forumowicze
  • 4 643 Postów:

Szczerze.
Chyba łatwiej pisać normalnie w C++.
Spędziłem parę chwil z Dark Basic i jakoś mi się to nie bardzo podoba.
Może poświęciłem zbyt mało czasu programowi?

Może DarkBasic jest do d...? :) Jeśli dobrze czaisz C++, jesteś na dobrej drodze do pisania gier.
  • 0

#11 Gość__* Napisany 18 stycznia 2006 - 11:54

Gość__*
  • Goście
Mam jeszcze jedno pytanie. Słyszeliście może o PSX Yaroze? Jest to PSX zmodyfikowana dla developerów do domowego użytku.

Jeśli ktoś wie, gdzie można taką zdobyć to bardzo proszę o odpowiedź.
  • 0

#12 nicun Napisany 18 stycznia 2006 - 15:13

nicun

    Nostalgia to rak duszy

  • Forumowicze
  • 4 643 Postów:

Mam jeszcze jedno pytanie. Słyszeliście może o PSX Yaroze? Jest to PSX zmodyfikowana dla developerów do domowego użytku.

Jeśli ktoś wie, gdzie można taką zdobyć to bardzo proszę o odpowiedź.

No chłopie, to jest jedno z moich marzeń, by zdobyć tę konsolę (obok NeoGeo lub MVS). Yaroze chodzi na ebay od (w przeliczeniu na złotówki bez kosztów przesyłki) 450 do 1700 zł. Gdyby nie jedna przeszkoda, w maju miałbym ją.
  • 0

#13 Gość__* Napisany 18 stycznia 2006 - 15:20

Gość__*
  • Goście

Zna ktoś jakieś strony o programowaniu, lub strony z darmowymi silnikami do gier. Bardziej zależy mi na tym drugim.
Dzięki za pomoc

moim zdaniem robienie gier na konsole jest znacznie bajdzier trudne niż robienie gier na PC.Ale jeżeli czujesz że jesteś w tym dobry to śmiało atakuj io zacznij próbować coś z robieniem gier.
Aha i jak już coś stworzysz to daj znać na forum chętnie sprawdzę wyniki :) i możesz mnie śmiało wziąć na beta testera :lol:
  • 0

#14 Gość__* Napisany 18 stycznia 2006 - 19:28

Gość__*
  • Goście
A i jeszcze jedno. Jeśli chcecie to zapraszam na nowo powstałe forum. Dopiero się rozkręca więc zachęcam do rejstrowania się na nim. Oczywiście forum to w całości poświęcone jest programowaniu.
Oto link: http://programowanie.phorum.pl/
  • 0

#15 Ryan Napisany 20 marca 2007 - 23:08

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Już pędzimy. ;)

Kubicz zmotywował mnie, żeby odkopać trupa. :) Z ciekawości się spytam: ktoś na tym forum programuje? Co i od jak dawna, w jakim języku, itd. Może ktoś się chce jakimś kodem pochwalić? :tak:
  • 0

#16 Danteusz Napisany 20 marca 2007 - 23:51

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 883 Postów:
Ja, od roku, w C++, zaczynam Javę, chwalić się nie będę bo nie ma czym :)
  • 0

#17 Woroq Napisany 21 marca 2007 - 09:00

Woroq

    The Ukulele Man

  • Reformatorzy
  • 5 780 Postów:

Już pędzimy. ;)

Kubicz zmotywował mnie, żeby odkopać trupa. :) Z ciekawości się spytam: ktoś na tym forum programuje? Co i od jak dawna, w jakim języku, itd. Może ktoś się chce jakimś kodem pochwalić? :tak:


W sumie to kazdy na tym forum cos programuje (PHP) :lol:

Ciekawe czy ktos oprocz mnie moze sie pochwalic znajmoscia przedpotopowego, pogardzanego przez rasowych programistow CLIPPERa :lol:

Piekny jezyk, nie powiem :lol: IMO przyczynil baaaaardzo sie do informatyzacji naszego kraju - w skali mikro...
Pamietem te szybkie procedury w latach 98/99 do wprowadzenia formatu daty z rokiem opisanym czterema nie dwoma znakiami :pijak: Zastanawialem sie wtedy czy to ma sens - 01.01.2000r. mial byc koniec swiata :lol:
  • 0

#18 Ryan Napisany 21 marca 2007 - 10:42

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Ja Clippera tylko widziałem, ale nigdy nie napisałem w nim nic. ;) Pisałem z kolei "programy" w AC Logo. Ponieś żółwia. Opuść żółwia. Skręć... :lol:
  • 0

#19 Woroq Napisany 21 marca 2007 - 11:42

Woroq

    The Ukulele Man

  • Reformatorzy
  • 5 780 Postów:

Ja Clippera tylko widziałem, ale nigdy nie napisałem w nim nic. ;) Pisałem z kolei "programy" w AC Logo. Ponieś żółwia. Opuść żółwia. Skręć... :lol:


Wbrew pozorom Logo ma wiecej wspolnego z Clipperem niz Clipper z C, C++ czy Pascalem. Ale i tak to bylo bardzo dobre narzedzie - dzis takie rzeczy jak w Clipperze robi sie np. w MS Accesie. Najwazniejsza zaleta Clipa byla bardzo latwa obsluga baz danych (dbf), mnogosc gotowych procedur i funkcji - mozna bylo wydlubac w nim spore aplikacje. A kumpel zrobil nawet w nim gre - SNAKE'a w trybie tekstowym :lol:

Poza tym z lezka w oku wspominam dawne czasy, kiedy w Pascalu pisalem programy do obrobki plikow tekstowych i baz danych... Moja firma miala licencje tylko na Pascala wiec trzeba bylo sobie radzic sposobem "na partyzanta".

Ale niestety moja przygoda z programowaniem skonczyla sie 9 lat temu... Teraz robie zupelnie inne rzeczy, choc jak sobie wspomne jak Pani Kasi zepsula sie drukarka (nie wlaczyla do pradu), czy nocki przy obsludze operatorkiej AS400 to lezka sie w oku kreci.. chlip... chlip...
  • 0

#20 Ryan Napisany 21 marca 2007 - 23:43

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
No ja Clippera widziałem jak brat napisał odbijającą się po ekranie piłeczkę. ;) Mam ogólne pojęcie o jego MOCY. :lol:

Mój pierwszy "poważny" język to był właśnie paszczak. W liceum Diodak (nauczyciel) powiedział, że jak chcę celkę to muszę napisac jakiś program. Były ferie, dwa tygodnie, tylko ja, pascal i Marciniak. ;) Napisałem w te dwa tygodnie bazę danych z interfejsem graficznym (menu programu, skakanie po polach TABem i takie tam...). Bez turbo vision - UI rzeźbiłem samemu (w asemblerze).

Ech, to były czasy... Później szczeniackie scenowanie - plazmy w asm i jakieś inne śmieszne efekty, wektory w 3D... Później miłość do środowisk RAD, kilkanaście miesięcy z Delphi. Pierwsze przypadkowo napisane demo. A później poszło z górki. ;)

A teraz? C/C++, kernel debugger i COM. :nie:
  • 0

#21 Ryan Napisany 10 listopada 2009 - 01:30

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Odkopuję!

Czy ktoś na forum programuje? :^^: A może jak dzieci w przedszkolu, porwiemy się na projekt "gry forumowej"!!! ;)
  • 0

#22 Danteusz Napisany 10 listopada 2009 - 02:40

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 883 Postów:
Ja, mogę się pochwalić Boulder Dashem na komórki, który mi pozwolił zdać inżyniera na 5 :)

Gra o stopach, gejach, dmuchanych lalkach i SQL Exception jako final boss? To się nie może nie udać :lol:
  • 0

#23 Blizzard Beast Napisany 10 listopada 2009 - 11:08

Blizzard Beast

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 4 576 Postów:
Yay! Możemy coś zrobic w XNA.
  • 0

#24 Danteusz Napisany 10 listopada 2009 - 11:12

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 883 Postów:
Cośtam robiłem w XNA, może być :D
  • 0

#25 Ryan Napisany 10 listopada 2009 - 11:29

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Wolałbym ORX, bo nawet ludzie z niemalże zerowym pojęciem mogliby uczestniczyć. ;)
http://orx-project.org/
  • 0

#26 ACZ Napisany 10 listopada 2009 - 13:16

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:
Ja projektuje gry, a nie programuje.
Ale wy sobie możecie programować jako zasoby, spoko :^^:
  • 0

#27 Ryan Napisany 10 listopada 2009 - 13:23

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Pfffffffffffffffffffff!
  • 0

#28 Blizzard Beast Napisany 10 listopada 2009 - 13:49

Blizzard Beast

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 4 576 Postów:
Aha. Ty jesteś jak Molyneux. Dużo pieprzysz, a nic z tego nie wychodzi. My to grupa Carmacków - co nie napiszem, to świat siada na dupie oniemiały. :angel:
  • 0

#29 Ryan Napisany 10 listopada 2009 - 14:04

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
:lol:
Jaka riposta, niech mnie diabli. :^^:
  • 0

#30 Danteusz Napisany 10 listopada 2009 - 14:29

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 883 Postów:
:lol:

Ryan, Ty tak na serio z tą grą?
  • 0