Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fire Emblem: Awakening

Intelligent Systems 3DS

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
533 odpowiedzi na ten temat

#511 Tawotnica Napisany 17 kwietnia 2015 - 12:13

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:
Moc permadeath w Awakening została wykastrowana przez twórców decyzją o otwartej strukturze gry. Wiem, że wałkuję ten temat to obrzygania, ale wraca to jak bumerang przy praktycznie każdym elemencie gameplayu. Olbrzymia ilość możliwości rekrutacji i zrekompensowania sobie straconej postaci odbiera wagi karze, jaką permanentna śmierć miała być dla gracza. Opcja casual mode już całkowicie kruszy nadszargane fundamenty serii.

Daleki jestem, żeby kazać komuś grać z permadeath, każdy niech gra jak lubi, ale to najważniejsza część esencji FE i mocno polecam przynajmniej zacząć w tym trybie, chociażby przez to że to tradycja Fire Emblem ;)

Wyobraźcie sobie, że w następnych Soulsach/Bloodborne dodadzą opcję wyłączenia tracenia dusz po śmierci i respawn w miejscu zgonu - co byście polecali? Casual czy normal? No właśnie.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 17 kwietnia 2015 - 12:15

  • 0

#512 mic Napisany 17 kwietnia 2015 - 12:18

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 069 Postów:
Bądź twardy, jak ktoś zginie to zginie i bez resetowania tak jest ciekawie i bardziej się starasz !
  • 1

#513 Kradziej Napisany 17 kwietnia 2015 - 14:37

Kradziej

    Wciąż dzieciak

  • Forumowicze
  • 16 004 Postów:

Graj na permadeath - cąły czar tej serii. Może być na easy, ale z permadeathem.

Czy ja wiem, że taki czar? Grałem co prawda tylko w Awakening, ale z tego permadeath nie wynikało nic ciekawego poza tym, że każda śmierć postaci kończyła się resetem giery. Żadnych ciekawych zawijasów fabularnych ani nic - po prostu za karę tracimy kawałek gry.

 
 
Bo jeżeli nie jesteś typem, który musi zrobić perfect runa przy pierwszym przejściu, to permadeath każe dużo więcej myśleć nad swoimi ruchami i prowadzi do emocjonujących momentów typu - gracz uważnie, czy skończyć misję szybciej, ale ktoś zginie. Albo czy obronić postać którą lubię, czy tę mocniejszą. I generalnie wtedy sobie kalkulujesz, czy straty w danej misji są akceptowalne czy jednak resetujesz.
 
Jeśli resetowałeś po każdy zgonie, to jesteś po prostu innym typem gracza, który nie akceptuje kontynuowania gry mimo zrobionych błędów. DLa mnie to 50% funu tej serii. Czy X-Coma.
 
 
W skócie: dzięki permadeath postaci są jeszcze cenniejsze.

Kompletnie się z tym nie zgadzam. Po pierwsze: nie jestem typem gracza, którego jakoś szczególnie jarają perfect runy. Po drugie: moim zdaniem permadeath w XCOM i w Awakening to dwie kompletnie różne rzeczy.

Awakening dawało mi frajdę dwiema rzeczami: taktycznymi walkami i przyjaźniami oraz romansami między bohaterami. W obydwu tych przypadkach permadeath czyniło grę uboższą. W walkach - bo tracimy nie tyle kolejnego żołnierzyka, co postać inną od pozostałych i dającą nowe możliwości taktyczne. Czyli karą za błąd było zmniejszenie i pogorszenie gry. W przyjaźniach i romansach - bo Support nabijamy właśnie w starciach, i czym go więcej tym więcej przeuroczych dialogów. A jak postaci nie ma na polu bitwy, to nie nabije supporta. Znowu: tracimy na grze. Dla mnie to nie jest fajna kara za popełniony błąd, bo czyni grę zwyczajnie uboższą.

To coś zupełnie innego niż XCOM, gdzie nowych żołnierzy łatwo rekrutować. Weterani są znacznie potężniejsi i bardziej przydatni od świeżaków, ale ich strata boli znacznie bardziej. Ale utracenie żołnierza nie wiąże się z odcięciem sobie drogi do contentu ani fabularnego, ani systemowego, dzięki czemu starcia są bardzo emocjonujące, bo w każdej chwili możemy popełnić błąd, który utrudni nam rozgrywkę, ale nie pogorszy jej.
  • 2

#514 Rudolf Napisany 17 kwietnia 2015 - 15:11

Rudolf

    Rumfer

  • Forumowicze
  • 5 734 Postów:
Grałem z permdeathem, bo nie jestem pizda, ale Kradziej ma rację.
  • 0

#515 Spuczan Napisany 17 kwietnia 2015 - 15:44

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 13 040 Postów:

Ja też grałem z permdeath ale nie uważam, że ktoś kto gra bez niego jest piz*ą albo traci cokolwiek. A dlaczego? O tym za chwilę.

 

Co kierowało twórcami przy wprowadzeniu tej opcji? Prawdopodobnie chodziło o to by więcej czasu spędzać nad każdym ruchem. Szanować jednostki bo strata członka drużyny na zaawansowanym poziomie to potężny cios. I to się sprawdza. Spędziłem z tą grą kilkadziesiąt godzin i planowałem każdy ruch do czasu. W pewnym momencie dzięki temu planowaniu stworzyłem grupę zabójców którzy potrafili wykończyć kilku lub kilkunastu przeciwników w jednej turze. Każdy kto zaatakował takiego jegomościa padał trupem od kontrataku. 

 

Jednakże dojście do tego momentu zajęło troszkę czasu. Przyznam szczerze, że nie żonglowałem postaciami i postawiłem na 6 ludzików których wyekspiłem dość dobrze. Nikt nie miał szans. Ale teraz nie o tym. Otóż grind postaci w tej grze jest przegięty albo jak kto woli zjebany :reggie: . Postać która bierze udział w walce nie otrzymuje exp. Zgarnia go tylko postać która zabija. I tu dochodzimy do sedna. Weź sobie permdeath, próbuj wylevelować postać, spieprz jeden ruch (np missclick) lub dowiedz się w niewłaściwym momencie, że w grze roi się od spawnowania przeciwników w każdej potyczce albo źle dobierzesz drużynę i okażę się, że ostatni boss posyła twoją postać do piachu i leżysz. Tracenie postaci przez przypadek to nie jest esencja gry tylko zwykłe niedopracowanie.

 

Dlatego osobie która pierwszy raz gra w FE polecam granie bez pd. Ci którzy chcą sobie coś udowodnić mogą grać z tą opcją dla reszty jest to zbędna przeszkadzajka która może czynić rozgrywkę uboższą.


  • 1

#516 Daddy Napisany 18 kwietnia 2015 - 21:15

Daddy

    idiosyncratic idiot

  • Moderatorzy
  • 31 945 Postów:

Dobra, nie jestem p***a, to się przyznam, że jestem p***a i gram bez perma :olo: (a kopia gry jest u mnie dzięki jegomościowi poniżej.

 

 

Awakening dawało mi frajdę dwiema rzeczami: taktycznymi walkami i przyjaźniami oraz romansami między bohaterami. W obydwu tych przypadkach permadeath czyniło grę uboższą. W walkach - bo tracimy nie tyle kolejnego żołnierzyka, co postać inną od pozostałych i dającą nowe możliwości taktyczne. Czyli karą za błąd było zmniejszenie i pogorszenie gry. W przyjaźniach i romansach - bo Support nabijamy właśnie w starciach, i czym go więcej tym więcej przeuroczych dialogów. A jak postaci nie ma na polu bitwy, to nie nabije supporta. Znowu: tracimy na grze. Dla mnie to nie jest fajna kara za popełniony błąd, bo czyni grę zwyczajnie uboższą.

 

 

Zgadzam się w 440%, ja włączyłem bez perma nie dlatego, że speniałem, tylko chciałem pyknąć na luzie (w sumie nadal pykam, w 6. rozdziale jestem, ile ich jest?). Sacred Stones - moje pierwsze FE - przeszedłem z permem (bo jak inaczej, olo) i bez problemu, może ze 2-3 mało istotne postacie zginęły. Tu już bym nie miał Fredericka, Lissy, Chroma, Sumii jakbym grał z permem, a chcę jak najwięcej dialogów postaci przeczytać (a Chrom z Sumią i Stahl z Miriel już są S).


Ten post był edytowany przez DaddyMadCaddy dnia: 18 kwietnia 2015 - 21:16

  • 0

#517 Rudolf Napisany 18 kwietnia 2015 - 22:05

Rudolf

    Rumfer

  • Forumowicze
  • 5 734 Postów:

Perm jest wkurwiający, bo i tak się robi restart konsoli, ale ma jednak wielki plus jak ktoś wcześniej zauważył-  trzeba pomyśleć nad każdym ruchem (łącznie z tym, że się bierze pod uwagę przybycie posiłków albo inne czynniki, które się mogą pojawić znienacka). Gra na podstawowym poziomie trudności nie  jest jakaś trudna i gdyby nie perm to przez Awakening by się szło jak burza bez żadnych kar.


  • 0

#518 Daddy Napisany 18 kwietnia 2015 - 22:40

Daddy

    idiosyncratic idiot

  • Moderatorzy
  • 31 945 Postów:

Skoro i tak widzę wszyscy robicie restart, to my grający bez perma po prostu zaoszczędzamy czas :reggie:


  • 1

#519 mic Napisany 19 kwietnia 2015 - 10:28

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 069 Postów:
Ja tam restartu nie robiłem :)
  • 0

#520 Rudolf Napisany 19 kwietnia 2015 - 11:00

Rudolf

    Rumfer

  • Forumowicze
  • 5 734 Postów:

Skoro i tak widzę wszyscy robicie restart, to my grający bez perma po prostu zaoszczędzamy czas :reggie:

Tyle, że Wam jak kojfnie postać to ciśniecie dalej, a u mnie śmierć to mission failed i cisnę od nowa robiąc perfecta. Dla mnie równie dobrze mogłoby nie być perma tylko wymuszenie powtarzania misji przy ubiciu przez przeciwnika jakiegokolwiek bohatera. Czujesz różnicę?


  • 0

#521 Schrodinger Napisany 19 kwietnia 2015 - 20:35

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 972 Postów:
pisaliście że ta gra jest otwarta, kiedy to ma miejsce i mozna grindowac?
  • 0

#522 Tawotnica Napisany 19 kwietnia 2015 - 21:09

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

po czwartym rozdziale


  • 0

#523 Daddy Napisany 19 kwietnia 2015 - 21:40

Daddy

    idiosyncratic idiot

  • Moderatorzy
  • 31 945 Postów:

 

Skoro i tak widzę wszyscy robicie restart, to my grający bez perma po prostu zaoszczędzamy czas :reggie:

Tyle, że Wam jak kojfnie postać to ciśniecie dalej, a u mnie śmierć to mission failed i cisnę od nowa robiąc perfecta. Dla mnie równie dobrze mogłoby nie być perma tylko wymuszenie powtarzania misji przy ubiciu przez przeciwnika jakiegokolwiek bohatera. Czujesz różnicę?

 

 

Czuję, równie dobrze można by zauważyć, że jak postać zginie, to do końca danej misji grasz w osłabionym składzie.

 

Ponawiam pytanie, ile jest rozdziałów? Bo dość dużo grindowałem i sprawdziłem dziś - jestem w piątym.


  • 0

#524 mic Napisany 19 kwietnia 2015 - 21:48

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 069 Postów:
25 jakoś chyba z epilogiem jeśli dobrze pamiętam ?
  • 1

#525 Rudolf Napisany 19 kwietnia 2015 - 22:16

Rudolf

    Rumfer

  • Forumowicze
  • 5 734 Postów:

 

 

Skoro i tak widzę wszyscy robicie restart, to my grający bez perma po prostu zaoszczędzamy czas :reggie:

Tyle, że Wam jak kojfnie postać to ciśniecie dalej, a u mnie śmierć to mission failed i cisnę od nowa robiąc perfecta. Dla mnie równie dobrze mogłoby nie być perma tylko wymuszenie powtarzania misji przy ubiciu przez przeciwnika jakiegokolwiek bohatera. Czujesz różnicę?

 

 

Czuję, równie dobrze można by zauważyć, że jak postać zginie, to do końca danej misji grasz w osłabionym składzie.

 

Ponawiam pytanie, ile jest rozdziałów? Bo dość dużo grindowałem i sprawdziłem dziś - jestem w piątym.

 

Tyle, że gra nie jest ciężka jak napisałem i ten jeden trup nie sprawia, że nagle poziom trudności jakoś wzrasta (na luzie można lecieć na pałę jak się robi dodatkowe questy i minimalnie grinduje), a tak trzeba jednak myśleć.


  • 0

#526 Daddy Napisany 19 kwietnia 2015 - 22:28

Daddy

    idiosyncratic idiot

  • Moderatorzy
  • 31 945 Postów:

Owszem, ale nie jest tak, że ja nie myślę, tylko po prostu nie mam problemu z ewentualnym potknięciem i tyle :dad:

 

Graj i pozwól grać #jerzy_bond


  • 0

#527 Tawotnica Napisany 19 kwietnia 2015 - 22:38

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

Ponawiam pytanie, ile jest rozdziałów? Bo dość dużo grindowałem i sprawdziłem dziś - jestem w piątym.


25 plus prolog i endgame w głównym wątku, 23 pobocznych (6 dostępnych via spotpass), 25 jako DLC.
  • 1

#528 Daddy Napisany 20 kwietnia 2015 - 09:10

Daddy

    idiosyncratic idiot

  • Moderatorzy
  • 31 945 Postów:

Dzięki, jestem w 7. i mam 2 poboczne zrobione. 


  • 0

#529 cybercotlet Napisany 04 maja 2015 - 21:03

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 8 598 Postów:

Ależ npc w tej grze są wkurzające. Leci toto do przodu byle zginąć :trup: I przez głupie decyzje komputera ja muszę restartować szile...


  • 0

#530 Kaxi Napisany 22 maja 2015 - 10:22

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 159 Postów:

Prawie 1,80 miliona sprzedanych na świecie :)

 

http://www.neogaf.co...d.php?t=1050018


  • 0

#531 cybercotlet Napisany 26 lipca 2015 - 21:23

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 8 598 Postów:

Pytanie do tych co już skończyli grę

Spoiler

  • 0

#532 Tawotnica Napisany 26 lipca 2015 - 21:39

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

Pytanie do tych co już skończyli grę

Spoiler


Spoiler

  • 0

#533 cybercotlet Napisany 28 lipca 2015 - 19:35

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 8 598 Postów:

Skończyłem. Świetna gierka i totalny MUST-HAVE.

:bowdown:

 

FE Fates obie wersje na premierę!

 

DLC jest jakieś ciekawe?


Ten post był edytowany przez cybercotlet dnia: 28 lipca 2015 - 19:58

  • 0

#534 Tawotnica Napisany 28 lipca 2015 - 20:07

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

Tak, wszystkie trzy The Future Past to must-have, bo opowiadają alternatywną historię dzieci. Ponadto jak lubisz wyzwania to Aposthesis i Death's Embrace dadzą ci w kość nawet z wymaksowanymi postaciami. Reszta wg. potrzeb - Infinite Regalia, jeśli chcesz dobre bronie, Golden Pack żeby nie grindować expa/kasy, Lost Bloodlines 2 i Smash Breathen 2 mają nowe klasy postaci. 


  • 0



Inne z tagami: