Skocz do zawartości

Zdjęcie

Monster Hunter 4 Ultimate

czyli Japonia należy do 3dsa

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
102 odpowiedzi na ten temat

#91 Spuczan Napisany 14 lutego 2015 - 22:09

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 13 042 Postów:

A ten drugi MH4 to dla kogo?  :lukam:


  • 0

#92 MaxVarEmreis Napisany 14 lutego 2015 - 22:17

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

Chciałbym powiedzieć, że dla dziewczyny, z którą razem będziemy grać... ale nie :ok:  Dla kumpla. Rozwaliliśmy MH3U na kawałki razem i teraz mamy zamiar zrobić to z MH4U :)


  • 0

#93 MaxVarEmreis Napisany 15 lutego 2015 - 18:05

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

Zapomniałem jak satysfakcjonująca jest walka w serii.

Odpaliliśmy z kumplem online i trafiliśmy na nowego potworka (Kecha Wacha), który sprawił nam sporo problemów. Dwukrotnie pozbawił nas życia (limit na quest jest 3), więc było blisko game over. Nowe schematy ataków, całkiem nowe zachowania. Co on wyprawiał na tych nowych dla serii planszach wielopoziomowych!! Kudosy dla Capcomu, ze chciało im się dodać całkiem nowe animacje ataków na rożnych terenach. Mocno zmienia to strategię pojedynku. Poznanie przeciwnika to podstawa. Kiedy jakiś czas później podeszliśmy do innego questa z Kecha Wacha rozwaliliśmy mu dupsko w tri migi, bo znaliśmy już jego schematy.

227839420.gif


  • 0

#94 SennseJ Napisany 16 lutego 2015 - 09:59

SennseJ

    Mega Man

  • Forumowicze
  • 136 Postów:

Mam 12 godzin za sobą. Dodali trochę bardziej rozbudowaną fabułę ale RPG to to nie jest :) Przedemną Urgent Quest z Basariosem ale na to muszę jakąś spokojniejszą chwilę wybrać. Niestety na razie zrobiłem tylko jedną kompletną zbroję i to z Great Jaggi więc słabawo :blush: Będę teraz zbierał na zbroję z Tetsukabry czyli tego drugiego potwora z dema. Ogólnie jestem pod wrażeniem ilości zbroi. Aktualnie mam pokończone wszystkie zadania dwugwiazdkowe i 3 trzygwiazdkowe a zbroi do wyboru mam chyba z 14 jak nie więcej. Walczę tylko Switch Axe. Bardzo przypasowała mi ta broń. Poprzednią moją grą z serii był MHFU w czasach premiery i nie grałem też jakoś bardzo dużo (ok 30h) więc czuję się niemal jak bym poznawał ją od zera. Jest moc :)


  • 0

#95 SennseJ Napisany 16 lutego 2015 - 10:04

SennseJ

    Mega Man

  • Forumowicze
  • 136 Postów:

Sprawdziłem - dokładnie 25 zbroi z czego ok 11 jest dla strzelców więc dla mnie zostaje jakieś 14 :) A to jest jakaś 1/10 gry :P


  • 0

#96 mic Napisany 03 marca 2015 - 15:17

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 069 Postów:

Polowanie czas zacząć ;)

 

wDbbfzR.jpg

 

Wcześniej tylko odbijałem się od dema mh3 na Wii U i 3DS, ale ponoć ciężko krótkim demem zaprezentować tak obszerną grę jak Monster Hunter... 

Postanowiłem więc sprawić sobie 4, a premiera New 3DS była dobrym pretekstem ;)

Jakieś rady dla początkującego ? :)


  • 5

#97 SennseJ Napisany 03 marca 2015 - 16:01

SennseJ

    Mega Man

  • Forumowicze
  • 136 Postów:

Na początku warto czytać to co piszą bo do 3 poziomu misji są tam ważne i podstawowe informacje. W kwestii np. samej rozgrywki to:

 

1. osobiście polecam od razu zrobić sobie cały komplet zbroi z Great Jaggi a potem set z Tetsucabry. Jestem w trakcie 5* (questy 5 rangi, ok 50h) i ciągle gram właśnie w secie Tetsucabry +2 (ulepszony dwukrotnie kamyczkami) z wsadzonym jednym klejnotem do życia. Co sprawia że mam pełny pasek życia.

 

2. możesz grać wszystkimi broniami lub pójść w jedną. Ja np. gram tylko switch axe tak mi się spodobała. Na pewno są tu więksi wyjadacze ale od siebie napiszę że bronie dystansowe są raczej złym wyborem na początek. Najwięcej funu daje jednak walka w zwarciu. Bezpiecznym wyborem jest Sword i Shield. Najszybszą bronią (nią grałem w MHFU na PSP) jest Dual Blade. Raczej nie porywałbym się na Charge Blade bo to dość trudna w opanowaniu broń (przynajmniej jeżeli chodzi o w pełni efektywne wykorzystanie czyli ładowanie tarczy)

 

3. Pamiętaj by przed misją zjeść u kota. To są dość przydatne bonusy. Dodatkowo ja zawsze biorę:

- potiony x 10

- mega potiony x 10

- paintballe - przynajmniej 4 w razie jak bym spudłował - oznacza potwora na mapie i wiesz gdzie uciekł

- osełkę - tak z 10 "na zaś" - ostrzy broń, zawsze warto mieć maksymalnie ostrą, ikona ostrości jest pod paskiem staminy

- kilof x 3 - najczęściej brakuje mi minerałów więc warto czasem postukać :)

 

4. w misjach w gatering hall (misje możesz robić samemu i w multi) potwory mają więcej HP. Myślę że warto w pierwszej kolejności robić singla u "zielonej panienki"

 

5. ulepszaj broń bo set Tetsucabry starczy ci na długo. Warto mieś broń z różnymi żywiołami np. jedną z elektrycznością, drugą z wodą, trzecią z trucizną.

 

6. Z jednej broni możesz przejść na parę różnych i mogą się znacznie między sobą różnić. Ja mam po 50 godzinach 8 rodzajów Switch Axe. Gdy załóżmy wybierzesz sobie długi miecz to zrób sobie od razu trzy podstawowe które będziesz mógł ulepszyć na np. 3 różne sposoby i tym samym będziesz miał 3 bronie.

 

To jest tylko garstka rzeczy które możesz już wiedzieć ale możesz nie :) Bardzo fajne poradniki możesz znaleźć pod hasłem GaijinHunter na youTube.

 

EDIT:

 

7. Jak potwór ucieknie i pójdzie spać to mu się HP odnawia. Więc nie dajemy gadom dlugo spać. Chwila np. 20-40 sekund nie odnawia dużo. Ale jak potwór śpi to ma podajże 2x mnożnik na cios budzący (dokładnie nie wiem czy chodzi tylko o wybuch bomby czy dowolny cios/kombo) i warto mu wtedy mocno przywalić :)

 

8. Podczas misji możesz 2 razy zginąć. Za 3 ... no niestety, od nowa.

 

9. Jeżeli nie chcesz korzystać z zewnętrznych wiki/dex-ów to aby sprawdzić na co potwór jest odporny lub podatny to idziesz na kowala i sprawdzasz jakie odporności ma zbroja zrobiona z tego potworusa :)

 

10. Jedzenie u kotów po za tymi bonusami do HP, staminy, ataku lub defa ma również inne bonusy widoczne na dolnym ekranie. Są bonusy pozwalające np. na łatwiejsze zakładanie statusów (otrucie, sparaliżowanie), takie pokazujące potwora przez kilkanaście sekund na początku misji, pozwalające więcej zbierać surowców, wzmacnające poszczególne odporności itd. Jest tego masa.

 

11. W grze nie zdobywasz XP. Wszelaki rozwój to rozwój ekwipunku. Jak zauważysz to zbroje mają pewne skile. Ale gdy np. hełm ma Attack +3 to nie znaczy że on Ci daje +3. Jak pogrzebiesz to podajże na klawiszu Y w menu Opcje-Status możesz zobaczyć że aby dostać przykładowo bonus do Defa musisz z ekwipunku uzbierać łącznie 10 punktów, jak uzbierasz 15 to dostajesz większy, jak 20 to jeszcze większy. Skile najczęściej "włączają" się przy statystykach o wartości 10. Ale można też włączyć negatywne statystyki gdy wartość osiągnie np. -10 :)


Ten post był edytowany przez SennseJ dnia: 03 marca 2015 - 16:19

  • 0

#98 mic Napisany 03 marca 2015 - 16:11

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 069 Postów:

THX wielkie za podpowiedzi, jestem początkujący jak wspominałem więc pewnie się przydadzą :)


  • 0

#99 MaxVarEmreis Napisany 04 marca 2015 - 08:51

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

*Pamiętaj, że łapanie daje więcej materiałów na koniec misji. Ogólnie, poza paroma wyjątkami, warto łapać potwory. Żeby złapać potrzebujesz pułapki, którą rozstawiasz (są dwa rodzaje, shock trap oraz pitfall) oraz środka usypiającego, który aplikujesz po tym jak stwór wpadnie w pułapkę. Dodatkowo potwór musi być zmęczony. Są skille, które pokazują czy możesz już łapać czy nie, ale da się to sprawdzić wzrokowo. Potwór zaczyna kuleć i zazwyczaj ucieka. Wtedy można go łapać.

 

*Istotne jest też rozwalanie części u potworów. Rogów, ucinanie ogonów, rozwalanie pancerza itp. Czasami tylko rozwalając jakaś część możemy uzyskać potrzebny materiał do craftingu. Różne potwory mają różne cześć do rozwalenia (czasami nawet dwukrotnie jedną część), zazwyczaj da się je łatwo zidentyfikować , czasami trzeba się posłużyć wiki :)

 

*Ja bym na początku nie przejmował się obrażeniami typu element w broni. Na Low i High rankowych questach to nie ma większego znaczenia (szczególnie, że regułka wyliczająca obrażenia od elementu nie jest tak oczywista) i stawiaj raczej na podstawowy atak. Broń 300 ataku będzie lepsza niż broń 250 atak + 100 ataku od elementu. W takie rzeczy można się bawić na G-Ranku.

 

*walke zaczynaj od rzucenia markera na potworka. Zaoszczędzi Ci szukania. Potem ogarniesz zwyczaje i będzie łatwiej w razie zagubienia przeciwnika :)

 

*nie przejmuj się też tym, że potwór poszedł spać. Fakt, regeneruje sobie wtedy życie, ale nigdy do stanu wyjściowego. Nie musisz pędzić na złamanie karku. To jest np. dobry moment do postawienia pułapki pod potworkiem. Nie obudzi się dopóki nie sprzedasz mu strzała/kopniaka.

 

*skacz, skacz jak Adam Małysz. Wprowadzone w tej części skakanie jest bardzo, bardzo ważne. Szczególnie w kontekście rozwalania pancerza. Naucz się ujeżdżania tak, aby każde wskoczenie kończyło się sukcesem (istotna jest obserwacja zachowania potwora i zaprzestanie uderzania przed tym jak potwór zacznie wykonywać jakieś gwałtowne ruchy, w tej chwili jakieś 95% moich ujeżdżań kończy się sukcesem) 

 

*ostrość broni to jedna z ważniejszych cech (wyrażona w kolorze : czerwony, żółty, zielony, fioletowy, biały, różowy). Raz, że im wyższa ostrość tym większy mnożnik obrażeń, to jeszcze pozwala przebijać się przez pancerz, od którego w innych okolicznościach odbijałbyś się.

 

*potwory wpadają w tzw. rage. Zazwyczaj wiąże się to ze zmianą w wyglądzie (zmiana koloru, dodatkowe rzeczy na pancerzu itp), ale przede wszystkim taki potwór wali zdecydowanie mocniej i mają nieskończoną staminę. Mogą nawalać atakami ile wlezie. Często mają jakieś unikatowe ruchy. Miłej zabawy z Gore Magalą czy Deviljho ;)

 

*Poustawiaj sobie HUD. Ja np. powyrzucałem wszystko z górnego ekraniku na dolny, tak, że nic mi nie zasłania samej gry.

 

*Nawet mając C-sticka, warto używać autolocka na duże potwory. Dzięki temu możemy szybko operować kamerą.

 

*nie zrażaj się na początku. Podstawa to nauka zachowań przeciwnika. Moja pierwsza walka z Gore Magalą + rozwalenie wszystkich jej części (chyba nawet nie udało mi się obciąć ogona) trwała ponad 20 min. Kolejne to max 10 min :)

 

*można by tu pisać całe referaty, bo seria MH ma bardzo, bardzo głęboką mechanikę. Graj, poznawaj i czytaj wiki :) Jeśli będziesz chciał wejść głębiej niż podstawy, to bez zgłębiania wiki i innych faqów się nie obejdzie. Taki urok serii :)

 

 


Ten post był edytowany przez MaxVarEmreis dnia: 04 marca 2015 - 08:58

  • 1

#100 mic Napisany 04 marca 2015 - 11:05

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 069 Postów:

Dzięki za kolejne rady :)


  • 0

#101 MaxVarEmreis Napisany 15 marca 2015 - 17:10

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

16636023278_d83b6c9bb2_o.jpg

 

Paskudne jak cholera, ale jakie dobre :) Każdy element z innego zestawu, ale daje mi sharpness+1 i attact up (XL). Jak będę miał broń z dwoma slotami na klejnot (albo jakiś lepszy talizman) to jeszcze można dodać Halve Stun. Powinno starczyć na całość High Rank.

tYbjpvr.gif


  • 0

#102 SennseJ Napisany 09 kwietnia 2015 - 13:18

SennseJ

    Mega Man

  • Forumowicze
  • 136 Postów:

Jestem zaskoczony jak wielka jest ta gra. Mam za sobą jakieś 150 misji i chyba już ponad 60 godzin a jeszcze końca nie widać. I to końca przygody w singlu. A questy do multi to drugie tyle. Gra bardzo płynnie zwiększa poziom i póki co nie zdarzyło mi się że wyskoczył mi potwór którego nie byłem w stanie pokonać robiąc wszystko po kolei.

 

Jedną z najfajniejszych rzeczy zaraz po ilości stworów do pokonania jest to że sprzęt który z nich wykonujemy rzeczywiście wygląda jak z nich zrobiony. Każdy set ma elementy charakterystyczne dla wyglądu danego potwora i widać kto był patroszony by go zdobyć. Nieczęsta rzecz w grach. Samych setów jest od zajechania. Dodatkowo niemal dla połowy setów można stowrzyć broń także wyglądem nawiązującą do potworusów. Cud miód i orzeszki. Nigdy się tak nie wciągnołem w crafting :)

 

Gra ma mnóstwo elementów sprawiających że to doświadczenie unikatowe :)

 

A przy tym jedna z najdłuszych gier jakie wyszły co pozwala zabrać ją na bezludną wyspę i grać, grać, grać ...


Ten post był edytowany przez SennseJ dnia: 09 kwietnia 2015 - 13:22

  • 0

#103 Spuczan Napisany 06 lipca 2015 - 20:19

Spuczan

    Deity

  • Forumowicze
  • 13 042 Postów:


  • 0