Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ys: Memories of Celceta

Vita Falcom XSEED

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 ACZ Napisany 14 wrzesień 2011 - 10:10

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 32236 Postów:

Remake czwartej części Ys.
0ODWu.jpg
DyDau.jpg


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 10 marzec 2018 - 10:15

  • 0

#2 ACZ Napisany 15 wrzesień 2011 - 11:44

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 32236 Postów:
trailer z tgs
karwa, szarpneloby to psp

  • 0

#3 Danteusz Napisany 15 wrzesień 2011 - 12:11

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 29349 Postów:
Na bank robili to na PSP, ale przerzucili na Vitę
  • 0

#4 Zumii Napisany 05 październik 2011 - 15:05

Zumii

    巴契約

  • Forumowicze
  • 1163 Postów:
Tak samo mi się wydaje , grafika powinna być min 2 razy lepsza ;) .
  • 0

#5 Kaxi Napisany 05 październik 2011 - 15:18

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 12236 Postów:
Trzeba przygotować się, że przynajmniej przez pierwsze lata większość gier będzie równała grafiką w dół, bo zwyczajnie nie będzie się opłacało inaczej.
  • 0

#6 Danteusz Napisany 06 październik 2011 - 08:57

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 29349 Postów:
Szczególnie że część gier była przeniesiona z PSP w trakcie produkcji
  • 0

#7 nole Napisany 15 czerwiec 2013 - 11:54

nole

    Dzik bagienny

  • Forumowicze
  • 4559 Postów:



Jeeee gra wyjdzie w USA! Czyli nawet jeśli w EU by miała nie wyjść to i tak BEDE GRAU W GRE!!11dwa


  • 0

#8 Tawotnica Napisany 29 październik 2013 - 04:48

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 11209 Postów:
http://nisamerica.co..._20131028pb.pdf

Santa Ana, Calif. (October 28, 2013) – NIS America is proud to announce its plan to partner with
XSEED Games/Marvelous USA, Inc. to publish Ys: Memories of Celceta throughout Europe in early
2014 for the PlayStation®Vita system. Ys is a long-running, much-loved action RPG series from Nihon
Falcom.

For more information, visit http://www.nisameric...s/eu/ys_celceta

NISA <3

a w USA wychodzi pod koniec listopada
  • 0

#9 Dixi Napisany 08 listopad 2013 - 12:59

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 3258 Postów:

Angielskojęzyczny trailer. Premiera w USA 26 listopada.

 

 

Wygląda całkiem przyzwoicie. Może się skuszę jak już wyjdzie w Europie  :hmmm:Brakowało mi trochę takich RPG na Vicie. 


  • 0

#10 Dixi Napisany 12 grudzień 2013 - 16:47

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 3258 Postów:

Gierka wyjdzie w Europie 21 lutego w wersji pudełkowej i 25 lutego na Playstation Store.


  • 0

#11 Ney Napisany 15 grudzień 2013 - 10:30

Ney

    Paskudny Nerdzioch

  • Forumowicze
  • 8231 Postów:
Recenzje ma gierka świetne i kusi żeby kupić ją już teraz (Ultima ma limitke z USA w ofercie), ale nigdy nie grałem w gre z tej serii więc nie wiem czym to się je...Tawot/ktokolwiek inny kto grał w poprzednie odsłony weźcie się wypowiedzcie co to w ogóle jest :)
  • 0

#12 Tawotnica Napisany 15 grudzień 2013 - 18:32

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 11209 Postów:
Ja z Ysów grałem jedynie w demko Origin (i jakieś crapy na DSa, które z aRPGiem nie miały nic wspólnego), o to: http://store.steampo...com/app/207350/ i trochę w Ys Seven. Było git, więc się skuszę na Celcetę.
  • 0

#13 Tawotnica Napisany 22 grudzień 2013 - 23:40

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 11209 Postów:
Miałem czekać na wydanie europejskie, ale… nie poczekałem . Hail region free :kaz:
To Ys mi przypomniało jak dawno w żadnego aRPG nie grałem. Mam wielką radochę po prostu łazić po wielkim lesie i zabijać każdego napotkanego stwora. Nawet z fast travel zbyt często nie korzystam, bo tak dobrze się ciacha. Gdzieś ok. połowy gry za mną i jak na chińską gierkę przystało jest liniowo i trochę wtórnie, ale nie przeszkadza to, żeby się na maksa wciągnąć. To, co Ys robi dobrze, to syndrom „zwiedzę jeszcze tylko jedną miejscówkę i skończę”, po czym nagle mijają 4h. Eksplorajca przez duże E. Tym gierka stoi, bo fabuła i oprawa to typowe animu. Bohater z amnezją, ratowanie świata, nieletnie dziewczynki (Yaaay!):
DL7zzAz.jpg

Grafika nie zachwyca, jest dosyć kwadratowo:
gZA4fEh.jpg
ale są koty:
LJDhFeh.jpg
Można je karmić i w zamian dostaje się surowce. Są też inne zwierzęta. Świnki, kozy etc.:
GpmWJyJ.jpg
UnUOHCO.jpg
Czasem widoczki są nawet-nawet, jak jest się na wąskiej uliczce i w tle się coś dzieje:
R5BQ89D.jpg
a5VLsoe.jpg
Rqn1ffK.jpg

Główny bohater, Adol(f), wyrusza na questa w poszukiwaniu swojej pamięci i przy okazji kompletuje mapę. Mapa to chyba najlepszy bodziec napędowy gierki – progres wyrażony w procentach, olbrzymi teren do zwiedzenia i tak można skubać po parę procent. Przy czym fabuła jest tak skonstruowana, żeby nam się to hasanie po lesie zbyt szybko nie nudziło. Często zmusza nas do zrobienia przerwy w eksploracji co nawet objawia się to chamskim „nie pójdziesz teraz w tą uliczkę, bo masz najpierw iść do miasta i pogadać z mieszkańcami”. Nie lubię takiego narzucania pacingu, szczególnie że ten problem można byłoby rozwiązać nowymi skillami jak w metroidvaniach. To dziwi tym bardziej, że w dungeonach są wykorzystane różne przedmioty pozwalające szybciej biegać, robić dziury w ścianach czy zmniejszać się do rozmiarów krasnoludka, cos jak w Minish Cap:
w1vYv0T.jpg
2HYogIO.jpg
Na mapie świata te umiejętności nie znajdują odzwierciedlenia. Jedynie parę skarbów dodatkowych da się odkryć.

A propos Minish Cap. To nie jedyna rzecz, która mi przypominała Zeldę. Podobnie jak w trójwymiarowych przygodach Linka, żeby szybciej się przemieszczać używam non stop skoku/uniku do turlania się. W centrum uwagi są tajemnicze maski (nie Majory, ale zawsze coś):
KGrB5mE.jpg
Wszystkie cut-scenki są na enginie gry (to tak jak w Zeldach, gdyby ktoś nie wiedział), więc szału nie robią:
bUAidu3.jpg

Muzyka jest ok, bardzo energiczna. Niektóre kawałki wprawdzie na dłuższą metę wkurzają, ale są perełki, które brzmią jak żywcem wyjęte z DSowych Castlevanii:




Typowo „openingowe” tracki:


i trochę spokojniejsza, dalej typowo jRPGowa muza w miastach. Trochę Personę może przypomina, bardziej Trauma Center ;p


Ogólnie jest dobrze.

Seria, podobnie jak –vania, słynie ze swoich walk z olbrzymimi bossami i te nie zawodzą. Zabijamy przeróżne plugastwa:
Spoiler

Design jest imo średni, ale same starcia dosyć spoko zrobione z nastawieniem na dużo uników i atakiem w odpowiednim momencie.

Podsumowując, Ys to szczypta Zeldy, dwie szczypty Igavanii, łyżka stołowa animu, porządnie doprawione hack’n’slashem. Smaczny, lekkostrawny miks, którego nawet sztampowa fabuła nie powinna nikomu obrzydzić, bo lokalizacja Xseed jest jak zwykle na wysokim poziomie i z jajem:
kNSGthE.jpg


Na koniec więcej screenów:
SIL95oJ.jpg
2oABKnx.jpg
Edea :gusta: Widać chętnie wykorzystywane w jRPGach imię
iEc2vkW.jpg
zsvwQWT.jpg
aG974KG.jpg
  • 5

#14 Dixi Napisany 23 grudzień 2013 - 15:24

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 3258 Postów:

Się napracowałeś :)

Jednak robienie screenów to jeden z lepszych ficzerów Vity. Od razu lepiej się czyta takie posty i łatwiej kogoś nakręcić na gierkę :)

U mnie zainteresowanie jest +1.


  • 0

#15 Tawotnica Napisany 24 grudzień 2013 - 07:59

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 11209 Postów:

Końcówka gry jest zdecydowanie ciekawsza niż początek. Miejscówki wyglądają lepiej, tak bardziej mistycznie :olo:

Spoiler


Walki i dungeony stają się bardziej wymagające, ale nie obyło się oczywiście bez pokemonów:
Spoiler

:reggie:

 


Zapomniałem wspomnieć, że pojawiają się gdzieniegdzie puzzle z wykorzystaniem ekranu dotykowego:
6ERVsyd.jpg

ULw70wJ.jpg

Cały interfejs gry możemy również obsługiwać tycając w szybkę, co jest wygodne, bo nie trzeba się przeklikiwać strzałkami przez menusy, a podczas walk bezpieczniejsze niż wduszanie kiepskich na Vicie start/select.

Więcej plugastw:

Spoiler


Endgame był godny.  :tak: 
Jak na japońską produkcję, to gierka jest przyjemnie krótka. Przejście z w miarę dokładnym uzupełnieniem mapy zajmuje niewiele ponad 20h. Mój log sprzed ostatniej walki:

ImbVMHe.jpg

tKL7E9X.jpg

Jest NG+ i boss rush, więc z post-game oprócz masterowania spokojnie da się jeszcze wiele wyciągnąć. Polecam zaczynać na hardzie, bo normal jest zbyt prosty i zbyt łatwo się przelevelować, na czym najbardziej tracą walki z plugastwem.


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 24 grudzień 2013 - 08:13

  • 2

#16 Tawotnica Napisany 24 grudzień 2014 - 21:38

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 11209 Postów:
Podbijam, bo gierka jest aktualnie w promocji styczniowej na PSS za 59zł:

https://store.sonyen...SMEMORIESOFC013

może ktoś się skusi, kawał solidnego aRPG.
  • 0

#17 Tynio Napisany 25 grudzień 2014 - 00:18

Tynio

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2770 Postów:
Ja sie wczoraj skusiłem i gierka fajna i warta 47 zl
  • 0



Inne z tagami: