Skocz do zawartości

Zdjęcie

Aliens: Infestation


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 Kaxi Napisany 02 październik 2011 - 12:42

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 11780 Postów:
Ktoś się interesuje tą grą? Zbiera jakieś mocne noty i podobno to prawie Metroid 2D.
  • 0

#2 Kaxi Napisany 04 październik 2011 - 11:14

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 11780 Postów:

Dodany obrazek

Aliens: Infestation
System: Nintendo DS
Publisher: SEGA
Developer: WayForward Technologies
Release Dates: NA (October 11th) EU (September 30th)

Dodany obrazek

Aliens Infestation is a 2D sidescrolling action adventure that takes place in the month after the events of James Cameron's Aliens, but before Alien 3. A team of Fox-Six marines led by one Lieutenant Colonel Patrick Steele is sent to investigate a distress beacon from the lost war ship, the Sulaco.

Over the course of the adventure you will control a total of 19 colonial marines as they attempt to get to the bottom of the distress signal, the manipulations by the mega-corporation Weyland-Yutani, the lethal lifeforms waiting in the shadows.

Gameplay is a mix of run and gun and stealth but also peppered with vehicle sections, all weaved together in the familiar "Metroidvania" style of play.

Now you know what you're in for marine, it's time to board that express elevator to hell, GOING DOWN!

Dodany obrazek

As it's developed by WayForward Technologies, you can expect brilliantly detailed 2D sprites for all 19 invidiual marines. Each one has their own unique look and personality which is expressed in things like taunts, victory celebrations, and even some awesome idle animations. All the portait art for each grunt was designed by famed Marvel Comics artist, Chris Bachalo.

The Aliens themselves are nicely detailed; from eggs, facehuggers, chestbursters, drones, warriors, queens, and even a few new Alien designs to add to the fray.

Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek

Dodany obrazek

Aliens: Infestation has 4 major environments:

1. The Corridors of the Sulaco
2. The Surface of LV-426
3.Inside the derelict space craft from the first movie
4. A research facility on the planet Phobos.

You progress through each area in a linear fashion, but each one has it's own large map that has blocked corridors, sealed-off vents, and locked blast doors that all need specific tools, skills and weapons to bypass.

You control 4 marines in your squad at a time and whenever one of them gets wasted, you can use a back-up marine to fill that spot. You can also collect weapons like the smart gun, pulse rifle, flamethrower, and even apply multiple upgrades to each one.


Dodany obrazek

TRAILER
FEATURES TRAILER


Dodany obrazek

Official Nintendo Magazine UK - 82/100
EUROGAMER - 80/100
NGAMER - 80/100

Reviews for Aliens Infestation have been pretty positive thus far. Critics have praised the amazing sprite work, tight gameplay, and tons of fan-service and well-written dialog that can be found during the campaign.


Some of the negatives have been it's relatively short playing time, (around 5 hours) and that the audio component is a little on the ho-hum side, but that's more of a flaw of the Nintendo DS's sound capabilities than the game itself. The speakers of the Nintendo DS can hardly be matched up to the bombastic and memorable sound effects and music found within the films.



http://www.neogaf.co...ad.php?t=447318

Dobry, ładny, neogafowy oficjalny temat ;) Ktoś tu na forum chyba tez próbował. W każdym razie, ciekawsza gra niż cokolwiek, co ma w zanadrzu 3DS.
  • 0

#3 Zumii Napisany 08 październik 2011 - 21:02

Zumii

    巴契約

  • Forumowicze
  • 1163 Postów:
Tylko wersja elektroniczna :/ ?
  • 0

#4 Otacon Napisany 15 styczeń 2012 - 20:10

Otacon

    krakowski cymesik

  • Forumowicze
  • 13708 Postów:
całkiem przyjemna strzelanka. coś więcej niż tylko idź w prawo i strzelaj do wszystkiego. Animacja jak i muzyczka to wysoki dsowy poziom. backtracking z czasem męczy...
  • 0

#5 Kaxi Napisany 15 styczeń 2012 - 20:12

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 11780 Postów:
bez backtrackingu byłaby żenująca krótka, a i tak nie jest za długa. ale jak na handhelda akurat tak.
  • 0

#6 Tawotnica Napisany 16 kwiecień 2013 - 19:27

Tawotnica

    Samus Aran

  • Reformatorzy
  • 9923 Postów:

Zacząłem grać i pierwsze wrażenie - walki z obcymi ciężko przejść bez draśnięcia, a szwędając się np. w poszukiwaniu itemów, upgradów etc. zawsze coś mi trochę życia uszczknie i w efekcie save room jest zbawienny, bo zazwyczaj docieram do niego na końcówce energii. Klimat przez to gra ma świetny, aliensowa otoczka z resztą już robi swoje.

 

edit: już skończyłem, króciutka gierka na 5h, endbossa przed chwilą na kiblu pocisnąłem ;D 


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 17 kwiecień 2013 - 09:23

  • 0

#7 Otacon Napisany 18 kwiecień 2013 - 19:49

Otacon

    krakowski cymesik

  • Forumowicze
  • 13708 Postów:
Klimacik grozy/ zaszczucia szybko u mnie znikł i gra zamieniła się w polowanie na alieny. Chodzenie po tych samych miejscach mnie pod koniec zmeczylo ale pewnie przez to że się zacialem :hmmm: muzyczka na propsie z tego co pamiętam bo grałem przy recenzji w #neo czyli dość dawno ;-) momenty z przebywaniem w próżni pozytywnie wspominam ale nie pamiętam w sumie dlaczego :hmmm:
  • 0

#8 ACZ Napisany 18 kwiecień 2013 - 19:53

ACZ

    Samiec Alfa

  • Forumowicze
  • 30868 Postów:

nie ma do wyboru poziomu trudnosci?


  • 0

#9 Tawotnica Napisany 18 kwiecień 2013 - 20:31

Tawotnica

    Samus Aran

  • Reformatorzy
  • 9923 Postów:

nie ma do wyboru poziomu trudnosci?

nie ma niestety. Zawalili trochę, bo wraz z upgradami postaci nie pojawiają się nowe alieny stanowiące większe wyzwanie. Trochę podkręcić poziom trudności można sobie próbując robić on-team run, czyli nie ginąć żadnym żołnierzem, bossfighty są w miarę wymagające wtedy.
  • 0