Skocz do zawartości

Final Fantasy


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
2129 odpowiedzi na ten temat

#121 Sotaku Napisany 06 listopada 2004 - 10:10

Sotaku

    JJ

  • Forumowicze
  • 41 683 Postów:
nie grałem w FF6 może White Templar napisze co go tak ujęło w FF6, że jest lepsze od FF7 którą uważam za najlepszą z części.
  • 0

#122 Duo Napisany 07 listopada 2004 - 18:09

Duo

    Mokujin

  • Narybek
  • 28 Postów:

Mam nadzieję że do 12-tki jeszcze on pisał muzę. Nie wiem dlaczego pozwolili mu odejść, był muzyczną wizytówką firmy, ale od połączenia z enix dużo złych rzeczy dzieje się w firmie


Nie, nie pisał. Kilka utworow a resztę pisał Sakimoto (Vagrant Story).
  • 0

#123 Gość__* Napisany 07 listopada 2004 - 19:40

Gość__*
  • Goście

LUDZIE stała się rzecz straszna, z niewiadomych dla mnie przyczyn skasował mi się save z FF X po 220 godzinach gry, na razie jestem zdruzgotany tym faktem i nie chcę patrzeć na FF X, ale mam jeszcze unfinished business z 4-ma dark aeonami, także jak się pozbieram to może wrócę do gry. Czy wam się zdarzyło żeby wam skasowało save'a tylko z Finala a reszta została? Mam oczywiście orginał. Może coś źle zrobiłem??? :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Mnie też kiedyś padł save FFX z 190 godzinami (tylko, że to ja sam go przez pomyłkę skasowałem :( ). Miałem 4 postacie dopakowane na max, a z przeciwników został mi do rozwalenia tylko Penance i też się "trochę" wk*****em. Miesiąc później ponownie zabrałem się za granie, ale już nie mam sił od nowa pakować postaci :? .

Ostatnio wpadł mi do głowy pomysł skończenia FFX bez używania Sphere Gridu, Customize i Aeonów. Zobaczymy co z tego wyjdzie :roll: .
  • 0

#124 Sotaku Napisany 15 listopada 2004 - 17:20

Sotaku

    JJ

  • Forumowicze
  • 41 683 Postów:
Ja ze skasowanymi save'ami nie miałem nic wspólnego, skasowało mi eye'toy i ffx na szczęście wcześniej skończyłem grę bez save, mnie zostały do pokonania 4 Dark aeony i penance. Do tej pory nie zdecydowałem się na powrót do gry, ale to też z powodu kolejki tytułów które muszę skończyć, a za które dałem niezłą górkę Gili
  • 0

#125 Scorpio Napisany 09 grudnia 2004 - 08:44

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13 964 Postów:
Wczorej wlazłem do Deep Sea Research Reactor i z miejsca, prawie z biegu, pokonałem weapona. Poszedłem na łatwiznę (Aura + Laguna->100 heroes) więc wygrałem za 1 razem po 3-4 minutach. Weapony w FF7 i Dark Aeony w FFX są trudniejsze.
Ale to nie ten temat. Chciałem poruszyć srawę zniesienia bariery obrażeń w FFX, przez co Tidus czy Wakka mogliby 1 atakiem mógłby rozwalić każdego przeciwnika. Czy taki zabieg naprawdę był potrzebny? Co prawda, jakaś to rewolucja i powodowała, że nawet po jakiś 100 godzinach postać nie zadaje maksymalnych obrażeń, ale jednocześnie jedyną konsekwencją tego było zwiększenie punktów życia wrogów. Bo takiego Dark Aeona, nawet z byle 4 milionami życia, to bym w FF7 czy FF8 nigdy nie rozwalił. No, możę KoTR i Final Attack oraz Mp<->HP. Ale i tak to by z pół dnia zajęło :D
Widziałem trailer, ale tam nic o tym nie było. Czy w FF12 zastosowano także wykroczenie poza obrażenia? No i w końcu w serii FF pojawiła się postać z bronią - łuk. Czekałem podświadomie na to w FFX (bo w innych to by łuk do świata nie pasował).
  • 0

#126 Gość__* Napisany 09 grudnia 2004 - 13:57

Gość__*
  • Goście

Chciałem poruszyć srawę zniesienia bariery obrażeń w FFX (...) Czy taki zabieg naprawdę był potrzebny?

Czy potrzebny? Powiedzmy sobie szczerze - nie. Czy był to dobry pomysł? To zależy. Jeśli ktoś uwielbia w RPGach walki i pakowanie postaci, to taki zabieg nazwie, zapewne, rewelacyjnym. Jeśli i tak nie pakuje postaci, jest mu to obojętne, bo de facto tak silne ataki nie są konieczne do pokonania obowiązkowych bossów (ale przydają się w labiryncie Omegi czy w Monster Arena). Jest jeszcze trzecia grupka, do której ja się zaliczam; a mianowicie: najważniejsza jest dla mnie w RPG fabuła. Lubię urozmaicony system walki. Pakowanie postaci mnie denerwuje, ale zawsze chce doprowadzić je na najwyższy poziom doświadczenia/ zapełnić cały Sphere Grid i pokonać wszystkich, którzy są do pokonania. I to jest właśnie powód, dla którego gram w FFX (z różnymi przerwami) od roku i 9 miesięcy (to już tyle?) - długo, długo zapełniałam Sphere Grid i nie pokonałam jeszcze Penance'a. Gdyby nie zniesienie bariery obrażeń SG byłby zapewne mniejszy a wrogowie łatwiejsi do pokonania. I może znałabym już zakończenie FFX. Dlatego dla mnie sprawa "zniesienia granic" wygląda tak: fajnie, że postaci mogą uderzać po 99999, ale do szczęścia zabieg ten nie był mi potrzebny. Nie słyszałam, żeby coś takiego miało być obecne w FF12 (jeśli będzie, to zapewne dowiemy się o tym w środku gry, bo będzie to "niespodzianka"...) i mam nadzieję, że nie będzie. A nadzieję mam co do fabuły - może wreszcie coś wstrząsającego?
  • 0

#127 Sotaku Napisany 10 grudnia 2004 - 04:40

Sotaku

    JJ

  • Forumowicze
  • 41 683 Postów:
Lepiej sobie skończ grę, bo Ja to zrobiłem zachowując stary save, a 2 dni później w niewyjaśnionych dotąd okolicznościach zniknął mi z karty save z ff X i Eye Toy (oba orginały of course) nie życzę nikomu takiej wpadki, a druga sprawa, że z super dopakowanymi postaciami końcowe walki są tak banalne, że aż odrzucają.
  • 0

#128 Gość__* Napisany 10 grudnia 2004 - 17:58

Gość__*
  • Goście

...a druga sprawa, że z super dopakowanymi postaciami końcowe walki są tak banalne, że aż odrzucają.

hehhe z super dopakowanymi to jest 2 ciosy po 99 999 :D i koniec ostatniego bossa :D ...hehe ja osiągnołem chyba limit w statsach , mialem wszystko na maxa władowane...przerobilem cały Grid Sphere tak że wszystkie +1,2 hp100 itd zamienilem na te najwyzsze +4 i hp 200 czy 300 już nie pamietam dokladnie...ale postacie były cudne wszystko po 255 , HP w dziesiatkach tysięcy , ostateczne bronie , własne zbroje z najlepszymi mozliwosciami...wszyściutko co było to zrobilem :D ...jedyna chyba gra którą tak ROZKLEPAŁEM:)))...
  • 0

#129 Sotaku Napisany 10 grudnia 2004 - 19:19

Sotaku

    JJ

  • Forumowicze
  • 41 683 Postów:
No to ja najbardziej rozklepałem chyba FF 8, a potem FF 7...to były czasy...
  • 0

#130 Scorpio Napisany 11 grudnia 2004 - 10:19

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13 964 Postów:
Ech, ja rozklepałem tak tylko FF7. Do tej pory mam zeszyt z kilkunastoma kartkami w kreskach. Jedna kreska = 1 morph w zatopionym statku Shinry. Książkę czytałem i mechanicznie waliłem w przyciski patrząc raz na jakiś czas na ekran. Ale zabawy była kupa. Był też 1 minus -> pod koniec nie mogłem zadawać Limitów, bo nikt nie mógł mnie trafić 8)
  • 0

#131 Gość__* Napisany 12 grudnia 2004 - 22:44

Gość__*
  • Goście
ja jeszcze wspomne o takiej ciekawostce , być może ktoś niewie :wink: ...w FFX jeden z naszych Aeonów a dokładnie Yojimbo jest w stanie pokonać KAŻDEGO doslownie KAŻDEGO przeciwnika w grze jednym ciosem "Zanmato" który jest wykonywany losowo spośród 4 chwytów Yoijmbo :lol: , zauważyłem że czesciej go wykonuje gdy naladowany ma licznik Overdrive...jak ktoś o tym jeszcze nie wiedzial to niech wypróbuje , przeciwnik cięty w pół...ZAWSZE :lol: :lol: :lol:
  • 0

#132 Scorpio Napisany 13 grudnia 2004 - 08:44

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13 964 Postów:
Wiem, Dark Aeony też kosi. Co wykorzystałem z Magus Sisters. Bo po prostu inaczej nie udałoby mi się ich pokonać.
Sekwencja szła tak. Zaczyna Auron z Initiative (inaczej siostry walą Limita) -> zmiana na naładowaną Yunę -> Yojimbo z doładowanym limitem + zapłata ~500000 (im więcej tym iększa szansa). Za 2/3 razem weszło.
  • 0

#133 Sotaku Napisany 14 grudnia 2004 - 09:46

Sotaku

    JJ

  • Forumowicze
  • 41 683 Postów:
Pamiętam moje zdziwienie kiedy pierwszy raz zobaczyłem zanmato przypomniał mi się Odin i moje największe zdziwko kiedy został zabity przez Seifera, moja druga połowa do dzisiaj się śmieje z mojej głupiej miny :oops:
  • 0

#134 Scorpio Napisany 16 grudnia 2004 - 08:57

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13 964 Postów:
Wiem, że napisałem to w Destination: Nippon, ale może nie każdy tam zagląda, a temat warty uwzględnienia.
Otóż zakupim wczoraj mangę "Love Hina 6" i zdarzyła się w niej taka akcja, że bohaterowie zwiedzają właśnie odkrytą sieć tajnych tuneli biegnących w pensjonacie (gdzie mieszkają). W pewnym momencie zauważają, że wylot jednej z odnóg prowadzi do toalety i tu pojawia się taki dialog:
Keitaro - Ałała! Toaleta?
Kaolla - Miachacha! Jak w onej grze! FFVII!
Dosłownie. Ale miałem radochę jak to przeczytałem. Autor nie dość, że wprowadził FF7, to jeszcze w tak nietrywialny sposób.
  • 0

#135 Gość__* Napisany 16 grudnia 2004 - 13:00

Gość__*
  • Goście
FF8, FF7 i FF6. Właśnie w takiej kolejności poznałem serię Square i to te trzy części uważam za najlepsze (to wyłącznie moja opinia). Każdą z nich cenię za co innego i nie będę rozstrzygał która z nich jest najlepsza, bo nie o to tutaj chodzi. FF6 posiada wiele postaci o przeróżnych profesjach, FF7 z kolei system materii i głęboką fabułę, a FF8 cenię sobie za np. grafikę i muzykę. Nie wątpię, że każdy ma swoich "faworytów", zarówno jeśli chodzi o części jak i postacie, czy cokolwiek innego. Jedyne co mnie martwi to to, że Square-Enix obniża loty (jeszcze raz odwołuję się do powyższego zdania w nawiasie). Mimo to gorąco czekam na FF12. :)
  • 0

#136 Gość__* Napisany 19 grudnia 2004 - 22:05

Gość__*
  • Goście
Ja najpierw grałem w FF7 puźniej był FF Tactics, potem grałem na emulatorze snes'a w FF5 i FF6, a teraz w FFX i FFX-2. Jak dla mnie to FF7, FFX i FF Tactis rządzą. Chociaż inne części też są bardzo dobre.
  • 0

#137 Scorpio Napisany 01 lutego 2005 - 09:41

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13 964 Postów:
Wczoraj pograłem trochę w FF7 (koniec dysku 2) obalając przy okazji mit o tym, że Chaos i Death Penality (Vincent) można otrzymać dopiero na 3 dysku :P

Te 2 godziny wczorajszej gry, spędzone w Icicle Village (najlepiej oddane mroźne i bajeczne za razem miasto w grach; feria bieli i złota) na wyścigach chocobo, zjazd snowboardem, wizyta w kościele. Ogółem, kręcenie się po świecie Planety, niesamowicie poprawiło mi nastrój. Ta gra wciąż pozostaje niesamowicie grywalna, i stąd mój apel: weźcie FF7 (lub iny RPG z 1997) i zagrajcie w niego. To niesamowite, ile czaru, ile radości i zabawy zamknięte jest w tych pozycjach. Naprawdę, miło spędzony czas. Hej, nie lekceważcie tego, tylko FF7, Wild Armsy, Fire Breathy itd w czytnik maaarsz :wink: Do tego lekkie smooth texture polepsia grafićkie. Miłe :P

Inny mit obaliłem także wcześniej: przyłączyłem Yuffie do zespołu na 1 kontynencie jeszcze PRZED pierwszą wizytą w Ford Condor :D Po prostu tłukłem expy i gle w lasach, a tu nagle Yuffie się pojawia.
  • 0

#138 Gość__* Napisany 01 lutego 2005 - 16:00

Gość__*
  • Goście
Tak, Yuffie też zdobyłam przed Fortem - po prostu poszłam do lasku i wróciłam z nową postacią :wink:

A skoro już jesteśmy przy obalaniu mitów - są jeszcze dwa, z których drugi jest dość mocny - chodzi o (nie)możliwość randki z Barettem w Gold Saucer i utrzymywanie, że Don Corneo nigdy nie wybierze Clouda. Żeby sobie porandkować z mięśniakiem trzeba przez całą grę nie podpadać mu w odpowiedziach i olewać Tifę, Aeris i Yuffie (np. kiedy spotykamy Aeris w kościele, można powiedzieć, że pamiętamy ją, bo leżała gdzieś pijana w slumsach).
Co do wyboru Clouda - trzeba wziąć kartę do Honey Bee Inn, w nocy kupić najdorższy napój w hotelu, zrobić najwięcej przysiadów; jednym słowem - wszystko naj. Warto się postarać, żeby potem podwalać się Cloudem do Dona i zobaczyć reakcję dziewczyn, gdy wpadają do apartamentu Corneo w momencie, w którym Cloud już prawie leży na starym zboku.

Może ktoś ma jeszcze w zanadrzu jakieś mity do obalenia :?:
  • 0

#139 Gość__* Napisany 04 lutego 2005 - 16:58

Gość__*
  • Goście

Może wielu z Was ma to, delikatnie mówiąc, gdzieś, ale w Ultimie można zamówić coś, co zawsze ja zawsze chciałam mieć - figurki z Final Fantasy VII :!: :!: :!:
Dodany obrazek
Dodany obrazek

Ale to nie wszystko! Są jeszcze t-shirty z Fayth'ami z FFX (nigdy bym nie powiedziała, że będzie można je kupić w Polsce... tak szybko), plakaty i wall-scrolle!
I ciekawostka - figurki są tańsze niż koszulki... chyba warto zrobić sobie prezent zanim na stronie pojawi się "out of stock" :D

linki do poszczególnych działów na głównej stronie Ultimy

P.S. Liczę, że skoro są już figurki z FFVII, to może wktótce ("wkrótce", jak na polskie warunki) pojawią się figurki z FFVII AC.
  • 0

#140 slave Napisany 05 lutego 2005 - 19:12

slave

    Mega Man

  • Narybek
  • 116 Postów:
figurki z 'final fantasy 7' to nic nowego - juz jakis czas temu mozna je bylo kupic na allegro i w internetowym sklepie - http://www.manga.net.pl [nieco taniej zreszta - ponadto w ofercie maja tez innych bohaterow z serii]. swoja droga - sa one podobno [ale tego pewien nie jestem] marnej jakosci... nic to - w kazdym badz razie trzeba bedzie [predzej czy pozniej] zamowic :wink:.

koszulki natomiast prezentuja sie imho swietnie - sam zamowilem sobie juz dwie i poki co czekam na przesylke [juz drugi tydzien :evil:]... jak tylko dotra, napisze cos wiecej - przede wszystkim to, czy warto wydawac na nie kase... chyba, ze ktos juz ma - jesli tak, niech szepnie slowko.

mimo wszystko bardzo dobrze, ze coraz wiecej firm sprowadza do polski gadzety z gier - widac, ze ten rynek rozwija sie w niesamowicie szybkim tempie. byloby milo, gdyby ktos pokusil sie o promowanie "advent children" [dvd] w naszym 'pieknym' kraju... poczekamy, zobaczymy.
  • 0

#141 Scorpio Napisany 10 lutego 2005 - 19:07

Scorpio

    Can'-Ka No Rey

  • Forumowicze
  • 13 964 Postów:
Okej, dalej mitujemy FFVII.

- udało mi się uzyskać wszystkie Limit Breaki na dysku 2
- nie udało mi sie złapać wszystkich broni na dysku 2 (zabrakło broni Reda XIII) i tego nie da się przeskoczyć

- i stara znana historia, ale może tym jeszcze ktoś nie słyszał. TAK po wejściu do kościoła na dysku 3 przez któciutki moment widać mignięcie zarysu postaci Aeris. Jest to odrobinę pod kwiatkami. Taki fakcik. :P
  • 0

#142 Gość__* Napisany 10 lutego 2005 - 23:12

Gość__*
  • Goście
O "duchu Aeris" słyszałam; jest to podobno bug... ale co ciekawe - czytałam, że można Aeris zobaczyć w kościele na dysku 2. Z tego dysku akurat save'a nie mam, więc wchodziłam i wychodziłam do slumsowej światyni po kilka razy na dysku trzecim. I nic. Może więc jednak jest to bug, który nie występuje we wszystkich kopiach (mam wersję Platinum FF7 - może to ma jakiś wpływ? wątpię...) Może jeszcze kiedyś tam wrócę i popatrzę (a może możliwość zobaczenia Aeristeż zależy od jakiś punktów - jak na randce w Gold Saucer? hm...).

Czy dobrze pamiętam, że w tym kościele siediz dziewczunka pytająca: "Gdzie jest pani kwiaciarka?"? Czyżby ta mała coś widziała...?

Wanna see a flower girl?
  • 0

#143 Gość__* Napisany 11 lutego 2005 - 20:11

Gość__*
  • Goście
"Odkryłam" dziś fajną stronkę o serii Final Fantasy - FFTR. A co w niej takiego fajnego? Ano, dział video, gdyż można w nim znleźć filmiki z Final Fantasy VI. I nie chodzi mi tu o intro i outro z wesji na PSX. Może o tym słyszeliście, a może nie, ale FFVI miało być pierwszą Fantazją zrobioną w 3D. SquareSoft porobił nawet jakieś próbki FFVI w trzecim wymiarze
Dodany obrazekDodany obrazek
Dodany obrazekDodany obrazek
Dodany obrazekDodany obrazek

I właśnie w dziale mediów FFTR można znaleźć te filmiki. Wprawdzie w .mov'ie i nędznej wielkości, ale jednak. Można tam też zobaczyć filmik z twarzą Terry
Dodany obrazek

A haczyk jest taki, że strona jest po turecku. Ha,ha,ha.
Dobra: strona z filmikami http://www.finalfant...com/filmler.htm
Tanıtım Filmleri=zwiastuny
Diğer Filmler=reklamy ("reklam" po turecku!) i coś ekstra ("bölüm"). Właśnie tu szukajcie materiałów z FFVI.
  • 0

#144 Gość__* Napisany 24 lutego 2005 - 13:12

Gość__*
  • Goście
Co do figurek - nie są one marnej jakości, chociaż jesli ktoś spodziewał się ruchomych części, to może się zawieść. Figurki oferowane przez Ultimę należą do serii Final Fantasy Trading Arts, wersji amerykańskiej, którą do Europy importuje włoska firma o ślicznej nazwie "ZUMBOTOYS". Każdą z nich kupujemy oddzielnie; Cloud nosi numer 1., Sephiroth - 2. numer 3. to Rinoa, a 4. - Yuna, na razie niedostępne w Ultimie.
Dodany obrazek

Jakie są same figurki? Około 12-centymetrowe i starannie pomalowane. Kolory nie wchodzą na siebie, a dbałość o szczegóły widoczna jest w sposobie malowania oczu postaci. Figurki wyglądają, oczywiście, troche i naczej niż na zdjęciach - powiedziałabym, że nie są takie gładkie i mają więcej szczegółów. Do każdego opakowania dodawana jest przezroczysta, okrągła podstawka. Po co takie figurki? Chyba nikt, kto chce je po prostu mieć, nie zastanawia się nad tym... ale u mnie wyglądają na przykład bardzo ładnie na monitorze :)
  • 0

#145 Gość__* Napisany 28 lutego 2005 - 21:38

Gość__*
  • Goście
mam takie pytanko(FFX) czy to prawda ze podczas gdy nasze postacie zdobywaja levele ( wzrost obrazen i pkt.zycia) to nasi wrogowie tez ulegaja apgrejdowi?
  • 0

#146 Godot Napisany 28 lutego 2005 - 21:38

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
nie zauwazylem tego, wiec twierdze ze nie
  • 0

#147 TREEpwooD G. Napisany 28 lutego 2005 - 21:40

TREEpwooD G.

    Mega Man

  • Narybek
  • 107 Postów:
cos takiego bylo w FF8 chyba ( na pewno Bossowie)
  • 0

#148 Gość__* Napisany 28 lutego 2005 - 21:41

Gość__*
  • Goście
czyli im wiecej bede cwiczył moje postacie tym łątwiej bedzie mi pokonywac kolejne potwory/bossów tak?
  • 0

#149 Godot Napisany 28 lutego 2005 - 21:43

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
no na tym to polega :twisted: ale na monster arenie masz takie potwory ze oprocz napakowanych niemal na maxa postaci potrzebujesz dobrej taktyki :twisted:
  • 0

#150 Gość__* Napisany 05 marca 2005 - 08:34

Gość__*
  • Goście
kurde mecze sie i mecze juz od tyodnia z sinem (ta koncowa walka) ....ehhh mozecie podac jakas skuteczna strategię?
  • 0