Nawet nie wiedziałem, że SOTL był na UE3.
Osobiście nie wierzę w to, że oddanie Gyrosów wiązało się z czymkolwiek związanym z UE. Takie transakcje wiązane to sobie mogą robić małe podmioty, a nie MS i Epic. MS od bardzo dawna używa UE wewnętrznie do różnych rzeczy (m.in. wszelkiej maści prototypów) i mają sporo zakumulowanej wiedzy na temat tego silnika. To wygodne dla nich rozwiązanie i chyba tylko (aż) tyle. Współpraca nad UE jest obustronna, w końcu MS dużo feedbacku od Tima włącza w swoje projekty (sprzętu, API).
Aha - Mortale (poprzedni i ten nowy) są na UE.
No nie wiem, pamiętam jak państwo polskie kupowało od amerykańskiego przemysłu zbrojeniowego F16, to umowa była taka że my od nich kupujemy samoloty za 10mld a oni u nas inwestują 5mld w przemysł (czy jakoś tak). Co prawda Amerykanie nas wyrolowali i tych inwestycji nie ma ani śladu, ale umowa była.
Ale pewnie ten sam silnik w większości gier sporo upraszcza z punktu widzenia wydawcy, można mieć ninja-coderów w centrali którzy mogą łatwo przeskakiwać z projektu na projekt w celu asystowania czy coś. No i w tym momencie pewnie łatwo znaleźć pracowników z doświadczeniem przy Unreal Engine.