Skocz do zawartości

Zdjęcie

Silniki


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
494 odpowiedzi na ten temat

#421 leon Napisany 01 maja 2015 - 12:20

leon

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 741 Postów:


  • 0

#422 ACZ Napisany 05 lipca 2015 - 16:51

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:


  • 0

#423 ACZ Napisany 15 marca 2016 - 23:25

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:


  • 0

#424 ACZ Napisany 16 marca 2016 - 23:51

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:

Crytek ujawnił Cry Engine 5

 

pssite.com:

 

Cry Engine 5 dostępny będzie w formie "Zapłać ile chcesz". Czyli deweloperzy będą mogli z niego korzystać za darmo, a jeśli zdecydują się wpłacić Crytekowi za niego jakąś kwotę, to 70% niej pójdzie na specjalny fundusz, który przeznaczony będzie na dofinansowania deweloperów. Deweloperzy zyskają także dostęp do rynku, na którym będzie można handlować stworzonymi assetami.

Jakie są najważniejsze nowości piątej wersji silnika?

  • Wykorzystanie C#
  • Przebudowano niskopoziomowy renderer
  • Wsparcie dla DirectX 12
  • Zaawansowany system wolumetrycznych chmur
  • Nowy system efektów cząsteczkowych
  • Nowy interfejs
  • Wsparcie dla middleware'u FMOD Studio
  • CRYENGINE Answers - dedykowany kanał dla społeczności

 

świetne tech demo na Unity:


  • 0

#425 Iras Napisany 18 marca 2016 - 12:52

Iras

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 150 Postów:

A to Unity to się w ogóle nadaje do czegoś poza działającymi w 15 fps grami bez grafiki?


  • 0

#426 ACZ Napisany 31 marca 2016 - 23:50

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:

Tech Demo z Lumberyard Engine od Amazona, silnika opartego o CryEngine:


  • 0

#427 Ryan Napisany 27 maja 2016 - 06:38

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
O niegrzecznym psie.

http://www.gdcvault....ghty-Dog-Engine
  • 2

#428 lukaszSA Napisany 27 maja 2016 - 10:08

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

Zabawne.

 

W wojnach wrzucają durne wykresy z flopami albo filmiki z Digital Foundry i dyskutują o nich, a w tym temacie cisza :hihi:


  • 0

#429 Stan Napisany 21 czerwca 2016 - 14:46

Stan

    No.1

  • Forumowicze
  • 27 206 Postów:

 

dobrze słyszę że ta muzyczka to Nocturne Op. 9 No. 2 Chopina? 


Ten post był edytowany przez Stan dnia: 21 czerwca 2016 - 14:53

  • 0

#430 Ryan Napisany 21 czerwca 2016 - 21:47

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Łotews, wygląda mega przeciętnie. :S
  • 0

#431 lukaszSA Napisany 21 czerwca 2016 - 21:56

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

O Unity słyszę same złe rzeczy :hmmm:

 

Tylko Construct 2 :tak:


Ten post był edytowany przez lukaszSA dnia: 21 czerwca 2016 - 21:57

  • 0

#432 Ryan Napisany 21 czerwca 2016 - 21:58

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Nah, jeśli chodzi o trudność wejścia w technologię, to bije absolutnie wszystko na głowę. Kastomajzabiliti też pewnie jest super, ale to wciąż Unity, więc świata nie zwojujesz. ;) Podkręcanie kodu zarządzanego (wbrew pozorom?) jest trudniejsze, niż takiego bez runtime'u. Problem w tym, że najczęściej zabierają się za to kompletne nieumiałki i ich zdaniem to nie problem ich debilizmu, tylko materii, z która pracują.
  • 0

#433 lukaszSA Napisany 21 czerwca 2016 - 22:02

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

Mam licencję na Unity, to może kiedyś się pobawię. Mam zerowe doświadczenie z grami 3D, więc jeśli coś jest idiotoodporne, to nie będę się na to obrażał.


  • 0

#434 Ryan Napisany 21 czerwca 2016 - 22:03

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Od ostatniej dużej wersji Unity jest 2D-friendly. Wcześniej to był srogi kosmos, ale teraz to kompetentne rozwiązanie. :)
  • 0

#435 lukaszSA Napisany 21 czerwca 2016 - 22:08

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

YASG 2: Resurrection :hmmm:


  • 0

#436 ACZ Napisany 21 czerwca 2016 - 23:40

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:

 

Tylko Construct 2

A jakie inne jeszcze próbowałeś do gierek 2d? Bo C2 to tylko HTML5, czyli zasysa wydajnościowo.


  • 0

#437 twilitekid Napisany 22 czerwca 2016 - 06:25

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6 740 Postów:
Ja sie przymierzam do Monogame. Przynajmniej poucze sie przy tym C#. Mialem pisac w Phaser&Typescript, ale to nie byl dobry pomysl. Przez chwile myslalem nad GameMaker Studio, ale to bardziej taki edytor ze skryptami pisanymi w ograniczonym C i ponoc bardzo szybko robi sie upierdliwy dla osob, ktore potrafia programowac. Za to dobry jest do prototypowania i mozliwe ze od tego zaczne sprawdzanie kilku moich pomyslow ;)
  • 0

#438 lukaszSA Napisany 22 czerwca 2016 - 06:42

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

 

 

Tylko Construct 2

A jakie inne jeszcze próbowałeś do gierek 2d? Bo C2 to tylko HTML5, czyli zasysa wydajnościowo.

 

 

Sam zasysasz wydajnościowo. Dla moich potrzeb Construct 2 wyciąga 60 klatek w 1080p :sir: 

 

Choć jego idiotoodpornosć jest zbyt duża i trochę męcząca dla kogoś, kto potrafi programować. No, ale musiałem zadać sobie pytanie czy chcę się bawić, czy chcę coś zrobić. 


  • 0

#439 Ryan Napisany 22 czerwca 2016 - 09:26

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

A jakie inne jeszcze próbowałeś do gierek 2d? Bo C2 to tylko HTML5, czyli zasysa wydajnościowo.

Bzdura.
  • 0

#440 ACZ Napisany 22 czerwca 2016 - 15:18

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:

 

Bzdura.

NIE.

HTML5 nie jest szybkie.

 

 

Dla moich potrzeb Construct 2 wyciąga 60 klatek w 1080p :sir:

To zależy jakie gry robisz.

Konjak (Joakim Sandberg), który robi swoje gry w pojedynkę nie przeszedł na Constructa 2, bo po przejściu na HTML5 dwójka zasysa, a jego gry są dynamiczne. Siedzi nadal na C1.

 

Ja swego czasu ściągnąłem triale Game Makera, ClickTeam Fusion i Constructa 2 i coś tam próbowałem dłubać, ale szybko stwierdziłem, że to nie ma sensu, bo jestem wyłącznie game designerem, więc nie jest moją rolą, żebym sam ożywiał własne pomysły na gry, bo to po prostu strata czasu, gdyż nie znam się na tym i nie kręci mnie to. Od ożywiania są inni, którzy już się na tym dobrze znają. :spoko:


  • 0

#441 Ryan Napisany 22 czerwca 2016 - 15:27

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

HTML5 nie jest szybkie.

HTML5 w ogóle nie ma prędkości. Prędkość może mieć JS, który jest w obecnym kształcie językiem kompilowanym, a z natury dobrze użycza się kompozycji. Dla gier 2D (a do nich jest construct) jest absolutnie wystarczający. Jedyne, co może kogoś hamować, to to samo, co w przypadku np. Unity: niezrozumienie tego jak przekłada się naklepany kod na końcową wydajność. Często łatwiej jest wnioskować w kodzie natywnym niż w JS. Ale to przypadłość dewelopera, a nie konkretnego środowiska.
  • 0

#442 lukaszSA Napisany 22 czerwca 2016 - 15:50

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

To zależy jakie gry robisz.

Konjak (Joakim Sandberg), który robi swoje gry w pojedynkę nie przeszedł na Constructa 2, bo po przejściu na HTML5 dwójka zasysa, a jego gry są dynamiczne. Siedzi nadal na C1.

 

 

Jeśli silnik pasuje do mojej gry, to jest w danej chwili dla mnie wystarczający. Po co mam kupować coś innego, jeśli to co mam działa? Mam kupić inny silnik, bo czyjaś gra działa w nim lepiej?

 

 

Ja swego czasu ściągnąłem triale Game Makera, ClickTeam Fusion i Constructa 2 i coś tam próbowałem dłubać, ale szybko stwierdziłem, że to nie ma sensu, bo jestem wyłącznie game designerem, więc nie jest moją rolą, żebym sam ożywiał własne pomysły na gry, bo to po prostu strata czasu, gdyż nie znam się na tym i nie kręci mnie to. Od ożywiania są inni, którzy już się na tym dobrze znają. :spoko:

 

Nie masz pojęcia na czym polega game design, praca game designera i w ogóle gry wideo. Zamilcz na wieki


  • 0

#443 ACZ Napisany 22 czerwca 2016 - 16:57

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:

 

Nie masz pojęcia na czym polega game design, praca game designera i w ogóle gry wideo. Zamilcz na wieki

Takie słowa do guru game designu, no no no. Nie bądź bezczelny.


Ten post był edytowany przez ACZ dnia: 22 czerwca 2016 - 16:57

  • 0

#444 lukaszSA Napisany 22 czerwca 2016 - 18:38

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 952 Postów:

Bomby prawdy.

 

Game designer który nie potrafi obsługiwać graficznego edytora gier, to jak taksówkarz, który nie potrafi jeździć autem


  • 0

#445 ACZ Napisany 22 czerwca 2016 - 19:27

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:

W jakimś tam zakresie potrafiłem obsługiwać edytor LBP, z Super Mario Maker też bym sobie poradził, ale są to edytory ograniczone.

 

Najlepszym edytorem do projektowania gier jest po prostu kartka i przybory kreślarskie, tego nic nie pobije. I to Ci pisze, przypominam, wybitny game designer, czyli moja skromna osóbka. Pamiętaj, kartka i coś do rysowania. Weź tę uwagę do siebie, młodzieńcze. Wszak dopiero zaczynasz swoją przygodę z projektowaniem gier i jeszcze przed Tobą długa i wyboista droga, aby coś osiągnąć.


Ten post był edytowany przez ACZ dnia: 22 czerwca 2016 - 19:29

  • 0

#446 Kurzy Napisany 22 czerwca 2016 - 19:37

Kurzy

    DANGA!

  • Forumowicze
  • 15 970 Postów:
Czychu a nie pomylił Ci sie game dedigner z wizjonerem lub marzycielem?;-)
  • 0

#447 ACZ Napisany 22 czerwca 2016 - 19:39

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:

:nie:


  • 0

#448 Iras Napisany 22 czerwca 2016 - 23:14

Iras

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 150 Postów:

Mam znajomego, który przy grach pracuje z kartką papieru i w creditsach przy nazwisku nie ma designer tylko artist.


  • 0

#449 burnstein Napisany 23 czerwca 2016 - 08:08

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 117 Postów:

Czyś pracuje z kartką w kratkę i projektuje levele do mario zapełniając kwadraciki.


  • 0

#450 ACZ Napisany 19 marca 2018 - 23:42

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:

Epic za darmo wypluje assety z Paragona warte 12 baniek $.
 
pssite.com:

Epic postanowiło udostępnić wszystkie stworzone do gry rzeczy (łączna wartość do 12 milionów dolarów) za darmo. Dzięki temu deweloperzy korzystający z silnika Unreal Engine 4 mogą skorzystać z wysokiej jakości materiałów do tworzenia swoich gier.
Co udostępniono? 20 wysokiej jakości postaci z wszystkimi powiązanymi plikami (animacje, odgłosy, efekty), 1500 materiałów z lokacji (tekstury, modele i tym podobne). Ale to nie wszystko, bo we wpisie na blogu zdradzono, że to początek i w tym roku dostaniemy więcej materiałów z gry na własny (jeśli tworzymy gry w UE4) użytek.


  • 0