Skocz do zawartości

Zdjęcie

Silniki


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
494 odpowiedzi na ten temat

#121 MaxVarEmreis Napisany 06 czerwca 2012 - 11:03

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

W 2005 rynek kart był ciut mniej hardkorowy. Teraz możesz kupić stockową kartę graficzną ze złotymi radiatorami, dwoma układami na płytce, wentylami do chłodzenia cieczą, poborze mocy 0,5kW i bóg wie czym jeszcze. Kepler (GTX 680) w szczycie pobiera 230W. Całe 360 pobiera 115-205W, zależnie od wersji, a i tak ma problem z odprowadzaniem ciepła. PS3 pobiera 200-380W i już działa jak mały pokojowy grzejnik. Sądzę, że należy patrzeć na układy o TDP do maksymalnie 130W (czyli w najlepszym wypadku lowendowe Keplery, a nie 680/690 no i zdecydowanie node nie niższy niż 28nm).

Ale czy za 1,5 nie będą w zasięgu układy o mocy obliczeniowej zbliżonej do GTX 680, ale o mniejszym poborze energii??
A może zastosują proste chłodzenie wodą?? :hmmm:
  • 0

#122 Danteusz Napisany 06 czerwca 2012 - 11:04

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 836 Postów:

W 2005 rynek kart był ciut mniej hardkorowy. Teraz możesz kupić stockową kartę graficzną ze złotymi radiatorami, dwoma układami na płytce, wentylami do chłodzenia cieczą, poborze mocy 0,5kW i bóg wie czym jeszcze. Kepler (GTX 680) w szczycie pobiera 230W. Całe 360 pobiera 115-205W, zależnie od wersji, a i tak ma problem z odprowadzaniem ciepła. PS3 pobiera 200-380W i już działa jak mały pokojowy grzejnik. Sądzę, że należy patrzeć na układy o TDP do maksymalnie 130W (czyli w najlepszym wypadku lowendowe Keplery, a nie 680/690 no i zdecydowanie node nie niższy niż 28nm).

Rok to za mało aby zejść mocno ze zużyciem prądu?
  • 0

#123 Ryan Napisany 06 czerwca 2012 - 11:11

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

Nie znam się, ale w jednym się mylisz. Mój żydoboks działa jak grzejnik, a nie pysy3 :cf:

Język polski jest dla Ciebie zbyt trudny, czy nie wiesz jak działa grzejnik? 360 nie działa jak grzejnik: nie grzeje otoczenia, tylko topi siebie. Grzejnik ma to do siebie, że ogrzewa otoczenie. Tak działa PS3. :sir:

Ale czy za 1,5 nie będą w zasięgu układy o mocy obliczeniowej zbliżonej do GTX 680, ale o mniejszym poborze energii??
A może zastosują proste chłodzenie wodą?? :hmmm:

Wątpię. Node się nie zmieni (z punkt uwidzenia produkcji układów do konsol), architektura też raczej nie.


A jeszcze co do tego, o czym pisał xell - ciekawe, czy Epic strzeli jakiegoś exa na PS3, żeby pokazać moc UE4?
  • 0

#124 xell Napisany 06 czerwca 2012 - 11:12

xell

    Odziany w bursztyn

  • Forumowicze
  • 21 228 Postów:
Ważniejsze od tego, jak next-geny będą się różnić od współczesnych PC jest jak będą się różnić od PS360. Przykładowo GPU w Xbox 1 - 21GFlops, GPU w 360 - 240GFlops. Jak next-geny będą miały coś w przedziale 2-2,5GFlops to skok będzie bardzo duży i nie będzie rozczarowania.
  • 0

#125 Ryan Napisany 06 czerwca 2012 - 11:20

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Chciałeś chyba napisać 2TFlops. :hmmm:
  • 0

#126 xell Napisany 06 czerwca 2012 - 11:22

xell

    Odziany w bursztyn

  • Forumowicze
  • 21 228 Postów:
Chyba tak :olo:
  • 0

#127 MaxVarEmreis Napisany 06 czerwca 2012 - 11:24

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

Ważniejsze od tego, jak next-geny będą się różnić od współczesnych PC jest jak będą się różnić od PS360. Przykładowo GPU w Xbox 1 - 21GFlops, GPU w 360 - 240GFlops. Jak next-geny będą miały coś w przedziale 2-2,5GFlops to skok będzie bardzo duży i nie będzie rozczarowania.

2,2 GFlops to o 50% więcej niż GTX 580. Mysle, że to byłby dobry wynik. GTX 680 robi lekko ponad 3.
  • 0

#128 Ryan Napisany 06 czerwca 2012 - 11:24

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
No to w takim razie Twoim zdaniem układ bazujący na HD 6870 ale w niższym niż 40nm nodzie powinien dać radę w Xbox 3, czy tak. :) Wydajność GFlop/W wydaje się OK.
  • 0

#129 xell Napisany 06 czerwca 2012 - 12:01

xell

    Odziany w bursztyn

  • Forumowicze
  • 21 228 Postów:
Nie wiem, na czym będą się bazować, ale myślę, że mniejszym skokiem Sony/MS nie są zainteresowane, dlatego tak zwlekają z next-genami. Już przy starcie 360 MS miał problemy z komunikacją, że to jest prawdziwy next-gen (FUD ze strony Sony nie pomagał :P), jeśli teraz po dłuższym okresie czasu wypuściliby coś stosunkowo słabego, mogłaby być katastrofa.

Co ciekawe, demko Samarytanina od Epic pochłania 2,5TFlops w 1080p30, jak dla mnie to byłby dobry punkt startowy dla next-genów.
  • 0

#130 Stan Napisany 06 czerwca 2012 - 12:10

Stan

    No.1

  • Forumowicze
  • 27 201 Postów:

Język polski jest dla Ciebie zbyt trudny, czy nie wiesz jak działa grzejnik? 360 nie działa jak grzejnik: nie grzeje otoczenia, tylko topi siebie. Grzejnik ma to do siebie, że ogrzewa otoczenie. Tak działa PS3. :sir:


To dlaczego jak włączę pysy3 w pokoju temp jest mniej wiecej taka sama, a jak włączam xboxa czuje wyraźny podskok temp? Ale dobra nvm i EOT
  • 0

#131 fingus Napisany 06 czerwca 2012 - 12:18

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 901 Postów:

To dlaczego jak włączę pysy3 w pokoju temp jest mniej wiecej taka sama, a jak włączam xboxa czuje wyraźny podskok temp? Ale dobra nvm i EOT

Pewnie gry na xboksa są bardziej ekscytujące. :olo:
  • 0

#132 Ryan Napisany 06 czerwca 2012 - 12:24

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
@xell: Nasze mobilne układy osiągają już tyle GFlopów co Xenos. ;) Pewnie oczekiwanie 2TFlopów od konsol nie jest od rzeczy. :) Biedne Wii U...
  • 0

#133 Danteusz Napisany 06 czerwca 2012 - 12:29

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 836 Postów:

@xell: Nasze mobilne układy osiągają już tyle GFlopów co Xenos. ;)

Będą w kolejnym iPadzie? :)
  • 0

#134 Ryan Napisany 06 czerwca 2012 - 12:30

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Dodany obrazek
  • 0

#135 Danteusz Napisany 06 czerwca 2012 - 12:32

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 836 Postów:
Nie zaprzeczasz :cf:
  • 0

#136 MaxVarEmreis Napisany 06 czerwca 2012 - 12:34

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

@xell: Nasze mobilne układy osiągają już tyle GFlopów co Xenos. ;) Pewnie oczekiwanie 2TFlopów od konsol nie jest od rzeczy. :) Biedne Wii U...

Och, już "nasze"? :D
Ładnie to tak podczepiać się pod pracę kolegów i koleżanek?? Ja wiem, że jako konserwator powierzchni płaskich masz jakiś tam udział w tym wszystkim, ale bez przesady :cf:
  • 0

#137 Ryan Napisany 06 czerwca 2012 - 12:37

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

Nie zaprzeczasz :cf:

Bardziej: nie wiem. (i wolę nie sprawdzać :>)

Och, już "nasze"? :D

Mam swój wkład? Mam. :^^:

Ładnie to tak podczepiać się pod pracę kolegów i koleżanek?? Ja wiem, że jako konserwator powierzchni płaskich masz jakiś tam udział w tym wszystkim, ale bez przesady :cf:


Dodany obrazek

  • 0

#138 xell Napisany 06 czerwca 2012 - 12:39

xell

    Odziany w bursztyn

  • Forumowicze
  • 21 228 Postów:

@xell: Nasze mobilne układy osiągają już tyle GFlopów co Xenos. ;) Pewnie oczekiwanie 2TFlopów od konsol nie jest od rzeczy. :) Biedne Wii U...

iPad 3 ma 32Gflops (GPU). Niezła cegiełka musi być w porównaniu do urządzenia Apple. :olo:

'konserwator powierzchni płaskich' :lol2:
  • 0

#139 Ryan Napisany 06 czerwca 2012 - 14:21

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

Niezła cegiełka musi być w porównaniu do urządzenia Apple. :olo:

Co musi być niezłą cegiełką? :hmmm: Tak BTW: mówiąc o ~200GFlopsach mam na myśli RGXy a nie SGXy ofcoz.
  • 0

#140 BeSOS Napisany 06 czerwca 2012 - 14:22

BeSOS

    RYJ

  • Forumowicze
  • 24 781 Postów:
Fantastyczne te demko SE...już na dłoni widac, ze mamy powtórkę historii w przypadku WiiU, za 3 lata gry pomimo ze teraz sa przepiękne beda wygladaly na przestarzale...
  • 0

#141 Danteusz Napisany 06 czerwca 2012 - 15:09

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 836 Postów:
Mnie bardziej cieszy że Japońce mają świetny silnik na długo przed startem generacji, może w końcu się ogarną w kwestii technologii
  • 0

#142 xell Napisany 06 czerwca 2012 - 15:16

xell

    Odziany w bursztyn

  • Forumowicze
  • 21 228 Postów:

Co musi być niezłą cegiełką? :hmmm: Tak BTW: mówiąc o ~200GFlopsach mam na myśli RGXy a nie SGXy ofcoz.

Urządzenie oparte na "waszych układach mobilnych". // RGX?

Mnie bardziej cieszy że Japońce mają świetny silnik na długo przed startem generacji, może w końcu się ogarną w kwestii technologii

Tri-Ace ma świetny silnik na obecną generację, tylko co z tego skoro giereczek brak.


  • 0

#143 Ryan Napisany 06 czerwca 2012 - 17:03

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:

Urządzenie oparte na "waszych układach mobilnych".

Nope. Najlepszy na rynku stosunek flopsów do powierzchni i flopsów na W. :)

RGX?

Rogue
http://en.wikipedia....s_6_.28Rogue.29

Tri-Ace ma świetny silnik na obecną generację, tylko co z tego skoro giereczek brak.

Póki co. ;)
  • 0

#144 Druciak Napisany 06 czerwca 2012 - 20:10

Druciak

    Vice City

  • Forumowicze
  • 12 445 Postów:

Karwa spójrzcie na zachowanie włosów. :mog:
  • 0

#145 Ryan Napisany 06 czerwca 2012 - 21:15

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Meh, ruszają się jak trawa na wietrze. Lipna technika, jedyne co imponuje to ilość pchanych wierzchołków.
  • 0

#146 Druciak Napisany 06 czerwca 2012 - 21:30

Druciak

    Vice City

  • Forumowicze
  • 12 445 Postów:
Wyjdź karwa! :why:
  • 0

#147 ACZ Napisany 06 czerwca 2012 - 21:56

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 067 Postów:
Dante, w nastepnym iPadzie to bedzie, ale dopiero grafika jaką ma Vita.

A o tym Rogue czytalem niecaly rok temu, że pikselami od niego mogą oberwac low endowe "stacojnarne" karty graficzne.
Ryan, zwlekają z tym Rogue, bo chyba jeszcze za duzo prądu żre, aby go wrzucac do mobilnych, co? tak gdzies czytalem. ;]
  • 0

#148 Ryan Napisany 06 czerwca 2012 - 21:59

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Bezdura.
  • 0

#149 kostek Napisany 07 czerwca 2012 - 01:48

kostek

    radical

  • Forumowicze
  • 2 255 Postów:
Co do włosów, to jakiś postęp jest, ale na tym filmiku ruszają się, jakby były zanurzone w jakiejś cieczy. Też do dostrzegacie?
  • 0

#150 Ryan Napisany 07 czerwca 2012 - 09:59

Ryan

    Dominik D.

  • Administratorzy
  • 32 571 Postów:
Mhm. Dlatego napisałem, że wyglądają jak trawa. ;) Włosy są notorycznie trudne w animowaniu. Jeżyk to prosta sprawa, bo nie wchodzą w interakcję ze sobą. Kucyk i (szczególnie) warkocz to prosta sprawa, bo fizyka ruchu i kolizje są stosunkowo nieskomplikowane w animowaniu. Problem zaczyna się w sytuacji, kiedy włosy wiążą się w pukle, są wymodelowane, tłuste, mokre i co tylko. Nie ma dobrej teorii opisującej następujące zjawiska i nie da się tego dobrze zamodelować. W efekcie dostajemy coś, co wygląda jak źdźbła trawy, a nie włosy. Dawn i tak ma krótkie, więc efekt nie jest zbyt dramatyczny. Przy średniej długości włosach i przy włosach długich jest masakra (i żeby było śmieszniej w obu wypadkach problemy do rozwiązania są zupełnie inne).
  • 0