Skocz do zawartości

Zdjęcie

Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate

MercurySteam Konami 3DS X360 PS3 PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
104 odpowiedzi na ten temat

#91 ACZ Napisany 05 marca 2013 - 18:53

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:
meeeeh, srednia not pewnie spadnie ponizej 70%, bo po 14 reckach w tej chwili ma tylko ponad 71%.

to najgorsza odslona castlevanii z gejplejem 2d ostatnich lat. nawet Castlevania: The Dracula X Chronicles z psp ma srednia ponad 81%.

by zrobili normalna odslone z oprawa 2d jak na gba/ds i by byla srednia oscylujaca w granicach 85%. a tak wyszla castlevania do sprawdzenia dopiero jak cena spadnie do 50 zl, a jak wiemy to sie nie zdarzy nigdy, bo wszystkie castlevanie na przenosne konsolki ninny są w ch*j drogie i nie wazne ile czasu uplynelo od premiery. ninny ma jakis chory uklad z konami, ze chyba wypluwaja male naklady i nawet potem uzywki sa drogie.

Ten post był edytowany przez ACZ dnia: 05 marca 2013 - 18:55

  • 0

#92 Kaxi Napisany 05 marca 2013 - 18:59

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 159 Postów:
pytanie brzmi, czy te Castlevanie 2d na 85% na dsa ktoś kupował.
  • 0

#93 Tawotnica Napisany 06 marca 2013 - 19:51

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 112 Postów:
ja mam wszystkie (na gba też) :(
chciałbym więcej. Ciekawe ile ludzi kupi tą Castlevanię, bo może się okazać niezłą bombą.
  • 0

#94 ACZ Napisany 06 marca 2013 - 20:12

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:
ja jako fan serii Castlevania jeszcze nigdy nie grałem w żadną część. nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek grał chociaz przez krotką chwilę w którąkolwiek częsc. planuje jednak to kiedys nadrobic i poprzechodzic te najlepsze. :(

Ten post był edytowany przez ACZ dnia: 06 marca 2013 - 20:14

  • 1

#95 Kaxi Napisany 08 marca 2013 - 14:17

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 159 Postów:
Doszedłem już do aktu II i mogę napisać krótkie wrażenia.

Oceny w okolicach troche powyżej 7 wydają się dosyć sprawiedliwe. Gameplayowo gra nie jest specjalnie odkrywcza, jest to przeniesienie god of warów w 2D, co dodatkowo jakby spłyca rozgrywkę, a tamte gry już i tak nie są szczególnie przekombinowane. Dodano trochę więcej platformowych elementów, które mi się podobają. Właśnie same mechanizmy gry to takie mocne 7. Na DSiWare jest gameloftowa podróba Castlevanii, Soul of Darkness czy jakoś tak - no i tamta gra nie jest dużo bardziej uproszczona niż Mirror. Tylko że jest krótsza, brzydsza i łatwiejsza.

Dużo zależy czy się chcę na LoSa spojrzeć łaskawym okiem czy nie. Można grze dużo zarzucić, można też znaleźć sporo plusów. W gatunku na pewno są lepsze gry, ale mimo to LoS to ciekawa pozycja w bibliotece 3DSa, gdyby patrzeć tylko na tę platformę. Jest to prawdopodobnie pierwsza wysokobudżetowa, nowoczesna (brutalne finishery), zachodnia, poważna (w sensie ratingu 16+) produkcja na 3DSa - wcześniej były tylko Residenty, które są przecież japońskie tak naprawdę. Jest to więc dobra odskocznia od hitów Nintendowych czy po prostu japońskich. Production value jest tu bardzo wysokie: orkiestrowa muzyka, nowoczesne efekty graficzne, rozmach i epickie widoki, które dzięki 3D pokazują monumentalność zamku Drakuli. Czasem rzeczywiście pojawia się efekt lustra, ale wolę grać w 3D, ponieważ wtedy lokacje wydają się bardzo przestronne i robią wrażenie.

Do największych plusów, oprócz powyższego, doliczyłbym również poziom trudności (nie zginać z bossem jest trudno, ale nadrabiają to ogólnie częste, również pomiędzy etapami walki, checkpointy), całkiem rozbudowany system walki, bossów, kilku bohaterów oraz solidną dawkę skakania po platformach (niespecjalnie odkrywcze ale przyjemne).

Zastrzegam przy tym, że nie jestem specjalnym miłośnikiem Igavanii, więc nie boli mnie nowa formuła.
  • 0

#96 Tawotnica Napisany 12 marca 2013 - 20:36

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 112 Postów:

Production value jest tu bardzo wysokie: orkiestrowa muzyka, nowoczesne efekty graficzne, rozmach i epickie widoki, które dzięki 3D pokazują monumentalność zamku Drakuli.


ale z tymi cutscenkami w cel shadingu to ostro pojechali, wygląda jakby im budżetu zabrakło na animację tego, :olo:. Jakoś na trailerach to tak brzydko aż nie wyglądało. To taka pierwsza rzecz, która negatywnie na siebie zwróciła uwagę już na samym początku gry (bo posiekanego frameratu się spodziewałem po demku, w pełnej wersji lepiej nie jest). Za to muzyka i efekty dźwiękowe są fantastyczne, gram tylko w słuchawkach, epic shit. Mimo, że klasyczne nuty z Castlevanii są bliskie memu sercu, to trzeba przyznać, że seria Lords of Shadow w kwestii dźwięku jest również mocno za***ista.
Coś co mi się od razu bardzo spodobało to znaczniki, które można umieścić na mapie. W demku nie było po co z tego korzystać, ale w pełnej wersji mam nadzieję, że warto sobie zrobić notkę "tutaj grapple", "tu double jump" w niektórych miejscach, żeby się później nie miotać w te i z powrotem po mapie. Tym bardziej żałuję, że zamek jest tak pofragmentowany. Na jednej, dużej mapie te notatki by się dużo lepiej sprawdziły. Walki są bardzo sycące, poziom trudności można zmieniać kiedy bądź, co sprawiło, że wyjątkowo zacząłem grę na hard i jak na razie wyzwanie jest super, bo nawet przy przydupasach jak kościotrupy warto zastosować flakonik, żeby się nie respawniły etc.

ed: skończyłem pierwszy akt, coś czuję, że od drugiego będzie dużo lepiej
Spoiler

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 12 marca 2013 - 23:14

  • 0

#97 Kaxi Napisany 12 marca 2013 - 23:42

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 159 Postów:
Hah, trafiłem dziś na niezły Easter Egg, nintendo-related, w drugim Akcie :)
  • 0

#98 Texz Napisany 13 marca 2013 - 09:00

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Framerate zaskakuje. Jest lepiej w demku, ale bez przesady. Da się do tego przyzwyczaić. Sama gra to slasher czystej postaci, dość wymagającymi walkami. W każdym razie w porównaniu do takiego God Of War nie można iść z pianą na ustach, tylko trzeba czasem użyć bloku OLO.
Akt 1 się rozkręcał, ale to 2 zaczyna być bardzo Castlevaniowy.
  • 0

#99 Tawotnica Napisany 14 marca 2013 - 20:43

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 112 Postów:
No i po Castlevanii, wymasterowałem na 100%. Tak świeżo po przejściu najbardziej mnie zastanawia czy był to dobry pomysł podzielenia gry na akty. Całkowity czas potrzebny do przejścia gry to ca. 12h, podejrzewam że nie masterując można nawet w jeden wieczór przejść. Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że właśnie przez podział na etapy gra jest za krótka. Ledwo wymaksujemy bohatera, akcja na dobre się nawet nie rozkręci i BAM, cliffhanger + przejście do kolejnego aktu. Nie zdziwiłbym się, gdyby Mirror of Fate kiedyś trafiło na PSN/XBLA/eShop w trzech oddzielnych częściach, bo taki właśnie ma feeling ta gra. Z drugiej strony przez ten zabieg kieszonkowe Lords of Shadow ma zgrabnie spiętą fabułę i dobry pacing, nawet backtrackingu za wiele nie ma przez teleporty porozmieszczane na mapie. Ta Castlevania zdecydowanie walkami stoi, bossfighty to jej najmocniejszy punkt. Ubolewam nad brakiem boss-rush mode. Jakby kogoś interesowało, do po przejściu zdobywa się
Spoiler
.

Dla "świeżaka" w serii, fanów stacjonarnego LoSa i ludzi znudzonych grindfestem jakim są Igavanie to dobra pozycja, warta ogrania. Dla miłośników metroidvanii Igarashiego to najwyżej gra 6/10.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 14 marca 2013 - 20:44

  • 0

#100 Kaxi Napisany 14 marca 2013 - 22:17

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 159 Postów:
Źle grasz w gry :P W gry handheldowe gra się tak jak ja, krótkie posiedzenia max godzina (a na gierki z eshopu 15 minut na kiblu). Nie dotyczy Fire Emblem ;)
  • 0

#101 Tawotnica Napisany 14 marca 2013 - 23:10

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 112 Postów:
Dawkowałem sobie po jednym akcie na dzień i trochę widocznie przy tym straciłem rachubę czasu :olo: To akurat in plus, wciągająca to ta część jest. Dramę klanu Belmontów też się przyjemnie śledziło pykając w słuchawkach i ze sliderem 3D ustawionym do 3/4, ale nie mogłem się oprzeć porównaniom z Dawn of Sorrow i resztą, stąd raczej surowa ocena. Teraz będę na naj-najwyższym poziomie trudności sobie krótsze sesje robił, obiecuję ;P

edit: nie dałem rady :< dzisiaj w 8h przeszedłem drugi razy i podtrzymuję zdanie, że zdecydowanie za krótka jest ta przygoda. Btw. grałem tym razem na małym 3DSie i wrażenia estetyczne były zdecydowanie lepsze niż na rozjechanym, dużym ekranie XL'a. Tak jak na niektórych tytułach nie robi to różnicy tak tutaj lepsza rozdziałka widocznie wpływała na odbiór. No i oczu tak nie wypalało w 3D jak przy sesjach 4-godzinnych na dużym ;P

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 17 marca 2013 - 19:23

  • 0

#102 Kaxi Napisany 30 marca 2013 - 23:24

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 159 Postów:

Napisałem mega długiego posta opisującego moje boje z Castlevanią, wymieniającego wszystkie za i przeciw, ale Chrome postanowił zamknąć mi kartę.

 

A więc w skrócie:

 

7.5.

 

Polecam w niższej cenie. Podobały mi się walki, qte i skryptowane akcje, pełnoprawna gra akcji na ekranie 3dsa. Na minus krótki czas gry i niewykorzystanie potencjału, prześliźnięcie się po oddanych graczowi skillach.


  • 0

#103 Kaz Napisany 23 lipca 2013 - 15:32

Kaz

    Sub-Zero

  • Forumowicze
  • 613 Postów:

Niedawno skończyłem. Jak dla mnie bardzo dobry tytuł. Nie jestem fanem serii jak Tawotnica więc może dlatego jestem w pełni zadowolony. Na DSie grałem tylko w Portrait of Ruin które ukończyłem i trochę w Order of Eclisia które niestety ograłem trochę ale odstawiłem w ramach natłoku tytułów na DSa myśląc że kiedyś wrócę, ale ciężko było po kilku miesiącach przerwy zasiąść juz w jakimś tam etapie gry...

 

Anyway Mirror of Fate to takie połączenie Castlevanii z ubogą wersją God of War. Mi przypasowało. Nie narzekałbym na długość. Dla mnie była idealna. 100% gry zajęło mi 12 godzin i 44 minuty chyba. Ktoś może powiedzieć że to mało na wymasterowanie gry, ale tutaj prawie masterowania nia ma bo te 100 robiłem grając po prostu fabułe... żadnego dorabiania po ostatnim bossie nie było - no chyba w 1 chapterze musiałem dorobić 10% ale to zajęło z 5-10 minut. Zresztą dla tego typu gier to standard, nie pamiętam aby God of Wary zajmowały mi więcej czasu.

 

Grafika ok. Szału ni ma, ale nie ma brzydko. Efekt 3d głęboki w zamczyskach ale trochę się rozmywa i robi podwójny obraz, może to mój wzrok ale wiem że tu też niektórzy narzekali przy okazji demka.

 

Muzyka tak jak pisał Tawot: Cudo. NA słuchawkach szczególnie robi wrażenie, fajnie się tego słucha nawet jako osta, gdy gra już dawno na półce.

 

Podobała mi się historia, zakończenie na maksa z dupki raczej, szczególnie filmik reward za 100% ukończenia gry... ale historia sama w sobie Ciekawa.

Podział na akty też mi przypasił.

 

No i easter egg o którym wspominał Kaxi trochę mnie zaskoczył :] Fajne nawiązanie.

 

Ocenę bym dał chyba ósemkę.


Ten post był edytowany przez Kaz dnia: 23 lipca 2013 - 15:32

  • 0

#104 Tawotnica Napisany 19 sierpnia 2013 - 18:58

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 112 Postów:

Nie zdziwiłbym się, gdyby Mirror of Fate kiedyś trafiło na PSN/XBLA

 
called it:

1185022_10153128837690697_673631503_n.jp

brak na razie wzmianki o Vitce, więc z 'przenieść do dział' można się jeszcze chwilę wstrzymać, ale teraz więcej fanów zarówno klasycznych Castlevanii jak i LoS będzie mogło się zawieść, hejtować Coxa i marzyć o powrocie Igarashiego ;)


aha, o WiiU oczywiście też ani słowa. PSN/XBL for now.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 19 sierpnia 2013 - 18:59

  • 0

#105 ACZ Napisany 20 sierpnia 2013 - 13:32

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 145 Postów:

usprawnienia w wersji HD:

 

- nowy silnik

- ranking online

- tryb walki z bossami

- cutscenki w HD

- lip-sync

 

pierwsze skriny:

http://www.ps3site.p...-fate-hd/164003


  • 0



Inne z tagami: