Skocz do zawartości

Zdjęcie

Guacamelee!

DrinkBox Studios WiiU PS4 PS3 Vita XONE X360 PC

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
50 odpowiedzi na ten temat

#1 ACZ Napisany 31 maja 2012 - 16:27

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 038 Postów:

Guacamelee! to pierwszy tytuł, który pojawi się dzięki programowi Sony - Pub Fund - który wspiera niezależnych twórców. Gra pojawi się na PS3 i PlayStation Vita jeszcze w tym roku. Guacamelee! jest mocno osadzone w meksykańskiej kulturze, obyczajach i sposobie postrzegania świata.

trailer

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 20 marca 2018 - 13:56

  • 0

#2 Cola Napisany 03 czerwca 2012 - 17:05

Cola

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 183 Postów:
Popierdółka raczej, ale klimat Meksyku robi swoje.
  • 0

#3 Kaxi Napisany 03 czerwca 2012 - 18:49

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 130 Postów:
każda popierdółka musi mieć swój temat?
  • 0

#4 ACZ Napisany 03 czerwca 2012 - 22:01

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 038 Postów:
tak, bo w chwili obecnej na vite jest malo gier. ;]
  • 0

#5 Cola Napisany 04 czerwca 2012 - 00:11

Cola

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 183 Postów:
Każda gra mała czy duża zasługuje na wątek na tym forum :)
  • 0

#6 Sotaku Napisany 06 czerwca 2012 - 11:57

Sotaku

    JJ

  • Forumowicze
  • 41 652 Postów:
:hmmm: od razu mi Shanka przypomina, choć chcą by było to coś więcej niż chodzony slaszerek...na razie bez podjarki
  • 0

#7 ACZ Napisany 16 marca 2013 - 15:13

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 038 Postów:

każda popierdółka musi mieć swój temat?

no nie wiem Koksiarz, czy z tej gry wyjdzie taka popierdółka. ;]

gra ma byc metroidvanią/castlevanią pomieszaną z brawlerem. zapowiedzi gra ma pozytywne. mialem nosa zeby zalozyc temat. ;]
gre robi Drinkbox Studios. do tej pory zrobili Tales from Space: About a Blob na ps3 i Tales from Space: Mutant Blobs Attack na vite, a sa to gry wysoko oceniane.
bedzie cross-save, cross-play i cross-buy, czyli w cenie jednej gry otrzymamy wersje na ps3 i vite.
dodatkowo, będzie PLATYNA. :cf:

nowy trailer pokazujacy sporo nowego gameplayu:

Ten post był edytowany przez ACZ dnia: 16 marca 2013 - 15:19

  • 0

#8 Shinigami Napisany 16 marca 2013 - 22:31

Shinigami

    Bezbłędny rycerz

  • Forumowicze
  • 38 358 Postów:
Wygląda mocno fajnie.
  • 0

#9 Kaxi Napisany 16 marca 2013 - 23:01

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 130 Postów:

mialem nosa zeby zalozyc temat. ;]



zakładasz temat wszystkiemu, co ma tytuł, więc w końcu musiałeś trafić ;)
  • 0

#10 Danteusz Napisany 08 kwietnia 2013 - 09:07

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 808 Postów:

Płacz faktycznie trafił z tematem, 9 od IGN

http://uk.ign.com/ar...acamelee-review


  • 0

#11 Ney Napisany 08 kwietnia 2013 - 09:11

Ney

    Paskudny Nerdzioch

  • Forumowicze
  • 8 248 Postów:

Tego typu gry trafiają w zasadzie tylko na konsole N więc spoko, że i na Vicie będę mógł się w Metroidvanie pobawić :)


  • 0

#12 Danteusz Napisany 08 kwietnia 2013 - 09:19

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 808 Postów:

Pozostaje czekać na PS+ :cf:


  • 0

#13 ACZ Napisany 13 kwietnia 2013 - 21:08

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 038 Postów:

twórcy dwoch czesci Bloba zrobili kraszera. od teraz kazdy zapowiedziany tytul tego dewelopera trzeba bedzie sledzic z uwagą.

na gafie gre nazwali mexicovanią.

 

mialem nosa zakldajac temat. na koniec jeszcze zacytuję Kaxiego, czyli trzeciego posta w tym temacie.  :cf:

 

każda popierdółka musi mieć swój temat?

 


  • 0

#14 Tawotnica Napisany 24 czerwca 2013 - 22:36

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 048 Postów:
Pozwolę sobie podbić ten temat, mimo że gram na PS3, bo Guacamelee! srogo wymiata. Za same nawiązania do memów i gierek 8-bit należy się potrójny bowdown.
Grumpy cat, gusta, orly czy E-Tank z MM na plakatach, statuetki Chozo, ukłon w stronę walk z Bowserem z Mario Brosów i 'your princess is in another castle' - :bowdown: :bowdown: :bowdown: - jeszcze jak dadzą 'its dangerous to go alone..' to będzie i czwarty bowdown. Takich smaczków jest MASA, do tego meksykański klimat, metroidvaniowy gameplay i solidnie wyważone elementy platformowe z walką. No jaram się w juhc.
Trochę się zawiodłem na co-opie, bo można sobie sporo naprzeszkadzać. Jedna postać 'leaderem' bogłaby być, żeby za nią się poruszał ekran. Tak jak teraz jest to każde wyjście ze screena i rozpoczęcie rozmowy z NPC teleportuje drugiego gracza do pierwszego albo odwrotnie i wprowadza spory chaos. Uniki na prawej gałce to słaby pomysł, nie da się tego przemapować, na padzie jest jeszcze opcja L2, ale akurat ten przycisk mi nie działał, a podróbka duala pod USB miała straszliwy input lag :neutral:
Walki są trochę za bardzo masherskie jak na mój gust, ale bardziej mi się podoba rzucanie przeciwnikami niż na przykład pociski w Dust: An Elysian Tail. W ogóle często Guacamelee! z Dustem własnie porównywałem, bo gry są podobnie skonstruowane, ale mexicovania wygrywa dużo lepszym level designem. Vortexy zmieniające wymiar są spoko, trzeba często wykorzystywać kombinację przycisków, żeby gdzieś wskoczyć, wall goat-jumpy są świetnie zrobione. Na razie jest bardzo dobrze. Mam nadzieję, że rozwiną się side-questy i będzie trochę więcej i trochę trudniejszych patternowych przeciwników, żeby walka się nie znudziła w połowie (to był mój główny problem w Elysian Tail). Do Metroidów i Castlevanii nie ma startu raczej, bo to bardziej luźna przechadzka przez wesoły światek niż napięta podróż w nieznane, ale fani gatunku powinni być i tak zachwyceni. Nie wiem czy wy serio wszyscy czekacie aż to w plusie będzie? O.o Nie czekajcie jeden z drugim tylko bierzecie z miejsca, niby na Vicie nie macie w co grać.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 24 czerwca 2013 - 22:38

  • 0

#15 Texz Napisany 24 czerwca 2013 - 22:59

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Dosyć trudne, przynajmniej tak mi się wydało. Ale to dobrze czy źle, sam nie wiem. Klimatu jednak odmówič nie można. Jak ktos przeszedł niech napisze jak to jest z tym poziomem trudności.
  • 0

#16 Jedah Napisany 26 czerwca 2013 - 07:50

Jedah

    Sub-Zero

  • Forumowicze
  • 564 Postów:

Poziom trudności według mnie jest dobrze wyważony, bo i sterowanie jest banalne w swojej prostocie. Kombosy same jakoś Ci wchodzą. Szybko nauczysz się, co wybija w powietrze przeciwnika, co wbija go w glebę itd. Gierkę ukończyłem, oczywiście wielokrotnie umierałem, ale to mnie nie odrzucało, ponieważ satysfakcja z pokonania upierdliwego bossa, czy wygrana na arenie jest ogromna. Co do polewkowych elementów guacamelee, to jest tego naprawdę sporo. Memy to jedno. Później w tle przewinie się np. Cactuar na pustyni lub gostek z Journey, który leży martwy gdzieś na mroźnych szczytach :)


  • 0

#17 Tawotnica Napisany 26 czerwca 2013 - 22:01

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 048 Postów:
Pod koniec Guacamelee staje się bardziej wymagające. Ostatnia miejscówka z resztą fajnie zmuszała to wykorzystania wszystkich zdobytych umiejętności, z end bossem miałem sporo zabawy, ale nic czego nie dało by się ogarnąć ucząc się patternów.

Największe 'ale' mam do co-opa. Trochę upierdliwie, ale dobrze się zapowiadał do momentu
Spoiler
Ewidentnie elementy platformowe nie były zaprojektowane dla dwóch graczy, więc P2 włączał się głównie podczas walk. Respawny wtedy sporo ułatwiały sprawę, więc wydaje mi się, że lepiej by się przechodziło samemu.

Samo ukończenie gry to jakieś 5-6h, ale zbieractwa jest na drugie tyle, a warto masterować choćby dla tych wszystkich punów, memów, odwołań do gier. Nawet do VVVVVV był plakacik.
  • 0

#18 nole Napisany 26 czerwca 2013 - 22:11

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 717 Postów:

Kurka wodna, jakieś DLC mieli robić. Swoją drogą zawsze mnie bawiło:"Twórcy są zaskoczeni świetnym przyjęciem swojej gry" :olo:

No i jeeeest! Dziś premiera!


Ten post był edytowany przez nole dnia: 24 lipca 2013 - 12:41

  • 0

#19 nole Napisany 26 lipca 2013 - 23:08

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 717 Postów:

Recenzja DLC El Diablo's Domain!!  :twisted:   

 

http://www.gamespot....review-6411979/
 


Ten post był edytowany przez nole dnia: 26 lipca 2013 - 23:09

  • 0

#20 Matt Napisany 29 lipca 2013 - 21:59

Matt

    Kaleka

  • Forumowicze
  • 2 152 Postów:

Przechodze aktualnie Guacamelee! na poziomie trudnosci HARD i jest mi za ciezko :P Momentami dostaje straszliwe baty, gdy (przykladowo) na planszy pojawia sie nagle trzech zoltych kolesi, cztery latajace smoki i dwa szkieletory zasypujace ekran pradem. Ale, podobnie jak w czasach 8-bitow, wszystkiego idzie sie nauczyc, rozgryzc, rozwalic i isc dalej :) Smaczkow, odwolan, memow, nawiazan i pastizow jest tu na potege - oczywiscie w im wieksza ilosc gier graliscie, tym wiecej radosci czeka Was przy obczajaniu plakatow, backgroundow, postaci, itp. Moim absolutnym faworytem jest kolo o imieniu ERROR - idealnie podsumowujacy 'efekt przenikania sie obiektow we wszystkich praktycznie grach video' :D

 

Wywale tu jakies przemyslenia, jak tylko ukoncze gre na hardzie. Wczoraj wlazlem do El Diablo's Domain, gdzie dosc latwo nabilem sobie trophy za 'combo x300' i 'wykonaj 6 specjalow bez dotykania ziemi'. Jest niemozliwie trudno - ta gra to kapitalny old-school reminder :) 


  • 0

#21 Matt Napisany 02 sierpnia 2013 - 09:11

Matt

    Kaleka

  • Forumowicze
  • 2 152 Postów:
Rozwalił mnie ten plakat w El Diablo's Domain :D

Hangthere.jpg
  • 0

#22 Schrodinger Napisany 02 sierpnia 2013 - 09:14

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 947 Postów:
Slyszalem slowo platyna chyba
  • 0

#23 Matt Napisany 02 sierpnia 2013 - 09:28

Matt

    Kaleka

  • Forumowicze
  • 2 152 Postów:
Dobrześ pan słyszał :D

Platka.jpg

I zanim zapytasz czy bardzo długo robiłem, czy poziom trudności hard taki przewalony i czy fajnie się gra to od razu odpowiem na wszystko - TAK :D Żałuję, że od razu nie grałem na poziomie trudności HARD, bo to skróciłoby moją platinum-gehennę o 50%, no ale nie znałem super-secret kodu, który rzekomo wbija się w menu głównym, aby odblokować tenże tryb. Teraz to już nie ważne - przynajmniej dłużej się Guacamelee pobawiłem :)

No i tak, jak Acz napisał - od tego momentu kupuję w ciemno wszystko, co drinkbox studios napiszą na ps3/psv - świetnie czują, co to jest porządny gameplay :D

Aha, 100% gry przeszedłem na ps vita - może dzięki temu, że miałem błyskawiczny dostęp, a może dlatego, że działa identycznie jak na dużej konsoli (twórcy Jaka, Sly'a i Ratcheta powinni się spakować i grzecznie opuścić pokój), a może to przez ten zaje.bisty OLED :) Szkoda oczywiście, że cross-buy'owa gra nie ma dwóch platyn - rozpieścili mnie :)

Ten post był edytowany przez Matt dnia: 02 sierpnia 2013 - 09:37

  • 0

#24 Matt Napisany 06 sierpnia 2013 - 14:50

Matt

    Kaleka

  • Forumowicze
  • 2 152 Postów:
A dziś, zmieniając dziecku pieluchy wpier.doliłem 100% w Guacamelee! Calaka znaczy.

Guaca100.jpg

Niezwykle dumny wszedłem na stronkę www z trofeami, a tam okazuje się, że wszystkie dzbany z dwóch DLC do Guacamelee są niezwykle łatwe i ma je ponad 80% posiadaczy... A już zdążyłem się naczytać, jakie to El Diablo's Domain trudne (nawet devilish trudne) i że dodatek ten 'will make you cry'. Nieprawda. Łatwe to i szybkie, a trudność poszczególnych czelendży oceniam na 3/10. Poważnie, poważnie :)

Co ciekawe, nie mam jeszcze dosyć tej gry. Chętnie rozwaliłbym i (co najważniejsze dla twórców) kupiłbym każdy dodatek, jaki teraz wypluliby na ps store. Grałbym, póki mam zapamiętane ciosy i w miarę ograny system - za moment Guacamelee skasuję z memory carda i pewnie szybko do niego nie wrócę.

Takie właśnie gry potrzebne są tej cholernej Vicie. Ładne, płynne, łatwo-wejść-trudno-zmasterować i tanie. Dawać tego więcej - tatusiek ma limitowany dostęp do telewizora :)

Ten post był edytowany przez Matt dnia: 06 sierpnia 2013 - 14:53

  • 0

#25 Tawotnica Napisany 15 sierpnia 2013 - 01:15

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 048 Postów:
Ja kupiłem Gold Edition na Steamie i tam są dodatki. Kostiumy nikogo, ale to El Infierno daje radę. Taki mini-challenge mode - 17 wyzwań, z których każde w parę minut albo szybciej można ukończyć i zdobywa się medal w zalezności od czasu lub wykonanej ilości ciosów w kombie. Oprócz standardowych 'przejdź jak najszybciej plansze', 'zabij wszystkich złych bez używania uniku' itp. są też zadania typu podrzucanie kurczaka przez level. To na PSN jakieś gorsze kosztuje, nie jest dużym DLC, ale imo warto brać jak się gra podobała.

Przy okazji wymasterowałem podstawkę na normalu. Orb w Sierra Morena mistrzowski. Niby mam wprawę w znikających klockach po MegaManach, ale do szału mnie ten etap doprowadzał. Aha, no i samemu się grało dużo łatwiej niż w co-opie. Myślałem z początku, że to idealna pozycja na 2p, ale w singlu się lepiej sprawdza jednak.
  • 0

#26 Schrodinger Napisany 15 sierpnia 2013 - 01:23

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 947 Postów:
to głakamele to niezaleznie czy sie wezmie wersje vita / ps3 to platyna jest jedna, ale mozliwa do wbica w obu?
  • 0

#27 Matt Napisany 15 sierpnia 2013 - 08:06

Matt

    Kaleka

  • Forumowicze
  • 2 152 Postów:
Dwie gry - jedna platyna. Taikun nie czyta tematu, bo mu się wszystko znudziło :P
  • 0

#28 Sotaku Napisany 15 sierpnia 2013 - 09:09

Sotaku

    JJ

  • Forumowicze
  • 41 652 Postów:

phi...a byłem blisko zakupu :olo:


  • 1

#29 Dixi Napisany 02 grudnia 2013 - 09:36

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:

Zacząłem grę od razu na hardzie i na początku poziom wydawał mi się super wyważony. W zasadzie przechodziłem wszystko bez większych zacięć, ale wczoraj mnie rozwaliło, jak chyba blisko godzinę podchodziłem do Javier Jaguara  :olo: Najlepsze jest to, że już po kilku próbach znałem wszystkie jego ruchy i znałem taktykę na walkę, ale gra strasznie mnie karała za brak cierpliwości i chęć pokonania go na szybko. Ciągle miałem w głowie "jeszcze jeden cios, zdążę!" i oczywiście kończyło się to failem. Im więcej prób, tym bardziej chciałem szybko to skończyć, bo ile można bić jednego gościa. Ostatecznie się udało, ale trzeba przyznać, że pod koniec gry (bo zakładam, że dużo mi już chyba nie zostało) gra robi się nieco wymagająca i wymaga nieco zręczności :)

 


  • 0

#30 Schrodinger Napisany 02 grudnia 2013 - 09:41

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 947 Postów:

ja też cisne odrazu na hardzie, pół godziny siedziałem przy tej boss babce i wszystko przez brak cierpliwości właśnie :) ale bardzo satysfakcjonująca gra jeśli się popchnie dalej


  • 0



Inne z tagami: