Skocz do zawartości

Zdjęcie

Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition

Monolith Soft Nintendo WiiU Switch

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
685 odpowiedzi na ten temat

#661 lukaszSA Napisany 19 marca 2025 - 07:58

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 29 339 Postów:

Soundtrack nierówny, fabuła względna, ale mimo wszystko oceny wyższe niż Ass Shadows  :hihi:


  • 0

#662 vagrant3 Napisany 19 marca 2025 - 14:13

vagrant3

    złoty członek

  • Forumowicze
  • 12 970 Postów:

Soundtrack nierówny, fabuła względna, ale mimo wszystko oceny wyższe niż Ass Shadows  :hihi:

 

ciekawe za ile kupione
 


  • 0

#663 Schrodinger Napisany 19 marca 2025 - 23:35

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 66 307 Postów:

jakieś plotki czy będzie patch na switch 2? 


  • 0

#664 Kaxi Napisany 20 marca 2025 - 07:39

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 512 Postów:
Nie ma nawet plotek czy Switch 2 będzie na prąd.
  • 1

#665 Tawotnica Napisany 23 marca 2025 - 12:05

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 695 Postów:

Pierwsze koty za płoty, przerushowałem pierwsze trzy cztery rozdziały, żeby mieć pełną ekipę 4 bohaterów i odkryłem jakieś 30% Primordii. 

 

Dużo usprawnień QoL. Np. można zmieniać członków drużyny czy porę dnia w dowolnej chwili. Najbardziej odczuwalną zmianą jest "Quick Cooldown". Nowy pasek w walkach, który pozwala zignorować cooldown dowolnego ciosu... gdzie ja nie wiem czy to dobra zmiana, bo trywializuje większość walk do "lol, 5 razy backslash i nara". Jeszcze jakby się trzeba było postarać jakoś, żeby ten pasek zapełnić, ale nie. Jest naładowany na maksa po każdej walce, a w walkach dość szybko rośnie przez auto attack (czyli razem z TP można powiedzieć). 

 

Strukturalnie to wciąż Xeno X, nic nie zmienili odnośnie wymagań procentowych do odblokowania kolejnych rozdziałów. Ja teraz się zawiesiłem na Affinity Queście dla Lin, bo potrzebuję surowców z field survey, które dropią jak krew z nosa. Mimo 2 miejscówek w których mam szansę je zdobyć po 2 godzinach wpadła 1. Niby nic, bo wystarczy poczekać - i tak pewnie będę 200h w to miał, aleAffinity Questy blokują main quest, więc jestem w dupie, jeśli chciałbym pchnąć fabułę do przodu. 

 

Oh well, zacznę przeczesywać Oblivię i się przeleveluję :dunno: Aha, jednym z usprawnień QoL jest, że nawet rezerowi bohaterowie dostają exp. Nie trzeba będzie się męczyć z grindem, żeby wszystkie Aff Questy porobić.   

 

 


  • 4

#666 lukaszSA Napisany 25 marca 2025 - 20:50

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 29 339 Postów:
Upierdliwa jest to gra w wielu aspektach, ale karwasz ale tu są widoki :mog:
  • 2

#667 Damian Napisany 30 marca 2025 - 02:45

Damian

    Link

  • Forumowicze
  • 323 Postów:

Czy są już jakieś oficjalne wyniki sprzedaży?

 

Spoglądając na popularność gierki wśród znajomych na konsolce, czy samej aktywności w usługach sieciowych gierki, wydaje mi się, że popularność jest mniejsza niż w okresie premierowym na WiiU. Trudno powiedzieć, czy to przez kontrast online (bezpłatny na WiiU - płatny na Switch), czy przez sam gatunek (Xenoblade to wszakże przede wszystkim gra single player, a funkcje internetowe stanowią wyłącznie dodatek).

 

Niestety - tak jak oryginał na WiiU - tak reedycja na Switch ma strasznego pecha pojawić się na umierającej/odchodzącej konsoli. I martwię się, że znowu nie zazna takiej popularności, na jaką zasługuje.


  • 0

#668 Tawotnica Napisany 30 marca 2025 - 08:20

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 695 Postów:

w UK gierka zadebiutowała na drugim miejscu za AssCreedem nowym, a w Japonii sprzedano na launch 74,689 sztuk, co rzeczywiście jest mniej niż na WiiU (85k wg wikipedii, ale potem był spory drop). 

 

Myślę, że XCXDE jednak przegoni wersję z WiiU i milion pyknie. Pewnie pod koniec dnia sprzeda się w okolicy 1,5mln, czyli podobnie jak XC3 i XCDE. 

 

Gdzie trzeba tutaj też dodać, że Xeno X na WiiU zrobiło prawię bańkę, co na konsolę z 13mln użytkowników było świetnym wynikiem. 

 

ź:

https://nintendoever...rts-out-strong/

https://www.nintendo...own into fourth.


  • 0

#669 lukaszSA Napisany 30 marca 2025 - 08:51

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 29 339 Postów:
Umieranie konsoli to akurat żaden problem przy 100 milionach aktywnych użytkowników.

Xeno X ma jednak inne problemy. To tylko remaster przez co marketing jest inny a przede wszystkim jest to gorsza gra niż trylogia.
  • 1

#670 Tawotnica Napisany 01 kwietnia 2025 - 08:51

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 695 Postów:

Wczoraj zdobyłem licencję na skella i do mnie dotarło, że Xeno X to w sumie Blaster Master w 3D :olo: 

 

Ale serio, więcej gier mogłoby taki shift w rozgrywce wprowadzać. Do tego dochodzi znakomita jak we wszystkich Xenoblade kamera: w skellu najlepiej oddalić, hasając w upgraded swimwear najlepiej przybliżyć. :P

 

Skell, świat i to jak gierka się sukcesywnie otwiera jest największą siłą XCX. Do pełni szczęścia bym zestreamlinował zarządzanie eq i skillami, bo jest to mocno upierdliwe, że skella obrabiam w jednym miejscu, augument sloty otwieram w drugim, a bronie kupuję w trzecim i (chyba) nie mogę podpakować umiejętności ziutkom, którzy są poza drużyną, więc uciążliwego klikania po menusach jest masa. 


  • 3

#671 lukaszSA Napisany 08 kwietnia 2025 - 21:13

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 29 339 Postów:

Ja teraz się zawiesiłem na Affinity Queście dla Lin, bo potrzebuję surowców z field survey, które dropią jak krew z nosa. Mimo 2 miejscówek w których mam szansę je zdobyć po 2 godzinach wpadła 1. Niby nic, bo wystarczy poczekać -i tak pewnie będę 200h w to miał, aleAffinity Questy blokują main quest, więc jestem w dupie, jeśli chciałbym pchnąć fabułę do przodu.

 

To jest największy bullshit

 

Teraz mogę muszę sobie siedzieć i patrzeć na spacerujące dinozaury


  • 1

#672 Tawotnica Napisany 09 kwietnia 2025 - 09:09

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 695 Postów:
Nie jest to jedyny bullshit. Dalej nie naprawili buga, że oddając znajdźkię w "collectopedii" nie resetuje liczników itemów w questach. Fioletowe przedmioty to dziwki. Autonomous AI mnie zmuszało przez ostatni tydzień do zaczynania każdej sesjii w Syvalum koło FN415.

Tak samo follow-ball dalej derpi jak masz więcej niż 1 cel.

Za to zmiana pogody to duża ulga. Po 50h już w Cauldros dużo siedzę, więc insta-pomijanie deszczu z lawy pomaga w eksploracji.
  • 0

#673 Tawotnica Napisany 16 kwietnia 2025 - 18:27

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 695 Postów:
Let's go

18QREo2.jpeg

Jesteśmy w domu:

Spoiler


Cierpliwie rzeźbiłem 70h zanim zdobyłem moduł, dobiłem do 50lvl, wydałem z 10 milionów na nowe skelle. Teraz zaczyna się gra. :banderas:

Utrzymuję, że to jeden z najlepszych momentów giereczkowych ever. Mimo, że wiedziałem co mnie czeka to i tak jestem (pun intended) wniebowzięty. Widoczki i tak już były mega, a teraz w dowolnej chwili sobie mogę zrobić wschód lub zachód słońca.

Ponadto mikrozarządzanie jest :gusta: Każdemu ziutkowi kupię 50lvl skella i go inaczej uzbroję. Nawet Front Mission nie ma startu do XCX.

Ale wpierw wszystkie FNy trzeba zaliczyć. To lubię najbardziej, Pathfinder ftw.
  • 4

#674 vagrant3 Napisany 16 kwietnia 2025 - 18:56

vagrant3

    złoty członek

  • Forumowicze
  • 12 970 Postów:

informuję, że będę tę gierkę niedługo zaczynał. w oryginał z wiiu nie grałem. 


  • 1

#675 Tawotnica Napisany 17 kwietnia 2025 - 22:28

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 695 Postów:
7w7x58J.jpeg

ej...
  • 0

#676 tomasz Napisany 18 kwietnia 2025 - 09:20

tomasz

    ILLEGAL STREET-RUNNING SCENE

  • Forumowicze
  • 6 456 Postów:

Zrobiłem niedawno licencję na skelle i jakież było moje zaskoczenie, kiedy dowiedziałem się, że wszystkich hipków z drużyny można do tych puszek powsadzać  :klaszcze:  Równe temu, które towarzyszyło rozjebaniu wszystkich mechów za jednym zamachem oprócz mojego podczas grindowania na jakichś małpiszonach osiem leveli ponad nasz stan. Myślałem z jakiegoś powodu, że jak ich mechy zostaną uszkodzone, to bez konsekwencji xd Ogólnie skelle to gemczendżer, jeszcze tylko moduł lotu zdobyć i eksploracja będzie zupełnie nieskrępowana!

 

Pytanie do bardziej doświadczonych: czy jak dobijecie do maksymalnej rangi w drzewku, to zmieniacie ją i wypełniacie resztę gałęzi, czy skoro ta wam odpowiada, to siedzicie na jej wierzchołku? Bo w sumie nie wiem, czy mi się chce zmieniać brońki.


  • 1

#677 Tawotnica Napisany 18 kwietnia 2025 - 11:44

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 695 Postów:

 

 

Pytanie do bardziej doświadczonych: czy jak dobijecie do maksymalnej rangi w drzewku, to zmieniacie ją i wypełniacie resztę gałęzi, czy skoro ta wam odpowiada, to siedzicie na jej wierzchołku? Bo w sumie nie wiem, czy mi się chce zmieniać brońki.

 

Zmieniam profesję i wypełniam wszystkie drzewka. 

 

Jak wymaksujesz daną gałąż możesz broni z tej gałęzi używać niezależnie od wybranej profesji.
Np. ja mam Mastermind Rank MAX i Full Metal Jaguar MAX i śmigam z Dual Swords + Raygun jako Blast Fencer. 

 

Jedyne co jest tu upierdliwe, to że gra automatycznie zmienia broń przy zmianie profesji i trzeba powybierać zarówno Skille jak i Artsy od nowa.


  • 3

#678 Tawotnica Napisany 21 kwietnia 2025 - 12:17

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 695 Postów:

XenoX nie ma najlepszego systemu walki, zdecydowanie wolę szalone kombosy z XC2 i 3, ale za to ma najbardziej złożone zarządzanie eq i w związku z tym metagame.

 

Za przykład może posłużyć jedna z najbardziej zjebanych misji w grze: Boze's Ignorance. Już abstrahując od tego jak odrzucającą postacią jest Boze, to jego ostatni Affinity Quest bez przygotowania się może oznaczać zacięcie się na jakiś czas. 

 

Spoiler

 

Nie rozumiem dlaczego do QoL nie dodali więcej save slotów i możliwość quick load. No i Monolith Soft jak nie umiało w sortowanie tak dalej nie umi.  

 

Misje typu "zdobądź 5 szt. pierdoleum z FrontierNava" też są bardzo jasne. 20min jeżdżenia kursorem po Nodach, żeby znaleźć spot gdzie to można nafarmić i potem czekanko 5 cykli. :fp: 

 

Teraz powoli zbliża się endgame, mam miranium na paliwko, polatam trochę poodkrywać % i zobaczę co tam w post game dodali, bo już mnie świerzbi, żeby zaglądać w spoiler thready na zagramanicznych forach. 


  • 0

#679 Kaxi Napisany 21 kwietnia 2025 - 13:53

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 512 Postów:
Powiedźcie proszę że da się przejść grę bez robienia zjebanych questów? Że to o czym piszecie to tylko opcjonalne misje?
  • 0

#680 lukaszSA Napisany 21 kwietnia 2025 - 14:19

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 29 339 Postów:
Są opcjonalne. Nie ma obowiązku przejścia głównego wątku
  • 0

#681 Tawotnica Napisany 21 kwietnia 2025 - 15:04

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 695 Postów:

Powiedźcie proszę że da się przejść grę bez robienia zjebanych questów? Że to o czym piszecie to tylko opcjonalne misje?


Nie da się, bo te główne też są (trochę) zjebane :yao:

tj wymagają % zrobienia świata i ukończenie niektórych Affinity Questów

Jak myślałeś, że Xenoblade 2 jest złe pod tym względem, to nie grałeś w Xenoblade X

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 21 kwietnia 2025 - 15:06

  • 1

#682 Tawotnica Napisany 05 maja 2025 - 07:27

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 695 Postów:

Hey guys, how's it popping? 

 

Po ~125h i ~86% odkrytego kontynentu wreszcie ruszyłem na rozdział 13 i ło panie, nie spodziewałem się takiego zamieszania :yao:

 

Czy twórcy próbowali uratować historię z podstawki? Tak. Czy im się udało? Oj nie. Nie wchodząc w szczegóły i spoilery powiem tylko, że nowy epilog kłóci się z motywami jakie oryginał starał się powtarzać 10 lat temu, jest za krótki żeby rozwinąć skrzydła i nowy bohater to cringelord gorszy niż Rex. 

 

Za to gameplayowo jest w porządku, dostajemy dużo pompatycznych cutscenek i parę godzin przyjemnego zwiedzania. Plus nowe dwa (dobre) kawałki od Sawano. 

 

Zamiast tej próby retconu mogli dodać po prostu więcej affinity questów i postaci. Np. po Liesel od razu było widać, że to nowa postać. Po zdrobieniu wszystkich aff questów widzę skąd pomysł na herosów w trójce, bo są przebłyski dobrze zrobionych bohaterów. Wątki bardziej komiczne jak Neilnail czy Mia albo Celica i Rock to w miarę udane historie, postać Murderess też jest ok.
Problem w tym, że znakomita większość naszych BLADEów jest zupełnie bez wyrazu... Irina, HB, Yelv, Phog i Frye nawet wyglądają jak NPC. 

 

Że Xenoblade X mimo tego wciąga jak bagno jest zasługą niesamowitej Miry "There is something about this world...".  Te wszystkie gównoquesty na które słusznie narzekamy spełniają jedną ważną funkcję: prowadzą gracza w miejsca, których bez followballa pewnie nigdy by nie odkrył. Szczególnie w Cauldros ilość jaskiń, schowanych artefaktów i unikatowych potworów to :uff: a pamiętam, że nie lubiłem tego kontentu tak bardzo w porównaniu do pozostałych. 

 

Uproszczenie farmienia dużo dało w Definitive Edition. Po skończeniu gry na mechy trzeba było zbierać całą wieczność, nawet grając online. Teraz codziennie wpadają Reward Tickets i to za nie złożycie Lailah Queen i Aresy raz, dwa. 

 

Może się sprężę i w końcu zrobię 100% miry, ale czerwone homary będę robił z przewodnikiem :wtopa: 


  • 5

#683 Damian Napisany 06 maja 2025 - 00:24

Damian

    Link

  • Forumowicze
  • 323 Postów:

Że Xenoblade X mimo tego wciąga jak bagno jest zasługą niesamowitej Miry - "There is something about this world...".

 

pQtmKFz.jpeg
:olo:


  • 2

#684 lukaszSA Napisany 08 maja 2025 - 08:33

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 29 339 Postów:

No, milion póki co nie pykł.

 

I zasłużenie


  • 0

#685 Damian Napisany 10 maja 2025 - 00:53

Damian

    Link

  • Forumowicze
  • 323 Postów:

No, milion póki co nie pykł.
 
I zasłużenie

No niestety - tak jak wielokrotnie już wspominałem - Zenobureido Kurosu - ma ogromnego pecha pojawiać na umierających/odchodzących platformach :sapek:.
Oryginalnie - na bardzo niepopularnym WiiU w 2015 roku (w roku - tak dla przypomnienia - w którym pojawiły się takie tytuły jak Wiedźmin 3, Bloodborne, czy Metal Gear Solid V, etc). 

I teraz - na odchodzącym już na - zasłużoną - emeryturę Switch w 2025 roku...

Niedoceniany diament z 2015 roku - któremu nie dano odpowiednią szansę - tyle w temacie :reggie:

Mam tylko nadzieję, że kolejne pokolenia może bardziej docenią jego wkład w historię gamingu :blush:
(...a samo MonolithSoft może jednak pójdzie właśnie bardziej w tym kierunku w swoich przyszłych produkcjach ;-))


Ten post był edytowany przez Damian dnia: 10 maja 2025 - 00:55

  • 0

#686 lukaszSA Napisany 10 maja 2025 - 01:14

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 29 339 Postów:
Opie, to nie konsola jest problemem
  • 0



Inne z tagami: