Soundtrack nierówny, fabuła względna, ale mimo wszystko oceny wyższe niż Ass Shadows

Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition
#661
Napisany 19 marca 2025 - 07:58
#662
Napisany 19 marca 2025 - 14:13
Soundtrack nierówny, fabuła względna, ale mimo wszystko oceny wyższe niż Ass Shadows
ciekawe za ile kupione
#663
Napisany 19 marca 2025 - 23:35
jakieś plotki czy będzie patch na switch 2?
#664
Napisany 20 marca 2025 - 07:39
#665
Napisany 23 marca 2025 - 12:05
Pierwsze koty za płoty, przerushowałem pierwsze trzy cztery rozdziały, żeby mieć pełną ekipę 4 bohaterów i odkryłem jakieś 30% Primordii.
Dużo usprawnień QoL. Np. można zmieniać członków drużyny czy porę dnia w dowolnej chwili. Najbardziej odczuwalną zmianą jest "Quick Cooldown". Nowy pasek w walkach, który pozwala zignorować cooldown dowolnego ciosu... gdzie ja nie wiem czy to dobra zmiana, bo trywializuje większość walk do "lol, 5 razy backslash i nara". Jeszcze jakby się trzeba było postarać jakoś, żeby ten pasek zapełnić, ale nie. Jest naładowany na maksa po każdej walce, a w walkach dość szybko rośnie przez auto attack (czyli razem z TP można powiedzieć).
Strukturalnie to wciąż Xeno X, nic nie zmienili odnośnie wymagań procentowych do odblokowania kolejnych rozdziałów. Ja teraz się zawiesiłem na Affinity Queście dla Lin, bo potrzebuję surowców z field survey, które dropią jak krew z nosa. Mimo 2 miejscówek w których mam szansę je zdobyć po 2 godzinach wpadła 1. Niby nic, bo wystarczy poczekać - i tak pewnie będę 200h w to miał, aleAffinity Questy blokują main quest, więc jestem w dupie, jeśli chciałbym pchnąć fabułę do przodu.
Oh well, zacznę przeczesywać Oblivię i się przeleveluję Aha, jednym z usprawnień QoL jest, że nawet rezerowi bohaterowie dostają exp. Nie trzeba będzie się męczyć z grindem, żeby wszystkie Aff Questy porobić.
#666
Napisany 25 marca 2025 - 20:50

#667
Napisany 30 marca 2025 - 02:45
Czy są już jakieś oficjalne wyniki sprzedaży?
Spoglądając na popularność gierki wśród znajomych na konsolce, czy samej aktywności w usługach sieciowych gierki, wydaje mi się, że popularność jest mniejsza niż w okresie premierowym na WiiU. Trudno powiedzieć, czy to przez kontrast online (bezpłatny na WiiU - płatny na Switch), czy przez sam gatunek (Xenoblade to wszakże przede wszystkim gra single player, a funkcje internetowe stanowią wyłącznie dodatek).
Niestety - tak jak oryginał na WiiU - tak reedycja na Switch ma strasznego pecha pojawić się na umierającej/odchodzącej konsoli. I martwię się, że znowu nie zazna takiej popularności, na jaką zasługuje.
#668
Napisany 30 marca 2025 - 08:20
w UK gierka zadebiutowała na drugim miejscu za AssCreedem nowym, a w Japonii sprzedano na launch 74,689 sztuk, co rzeczywiście jest mniej niż na WiiU (85k wg wikipedii, ale potem był spory drop).
Myślę, że XCXDE jednak przegoni wersję z WiiU i milion pyknie. Pewnie pod koniec dnia sprzeda się w okolicy 1,5mln, czyli podobnie jak XC3 i XCDE.
Gdzie trzeba tutaj też dodać, że Xeno X na WiiU zrobiło prawię bańkę, co na konsolę z 13mln użytkowników było świetnym wynikiem.
ź:
https://nintendoever...rts-out-strong/
https://www.nintendo...own into fourth.
#669
Napisany 30 marca 2025 - 08:51
Xeno X ma jednak inne problemy. To tylko remaster przez co marketing jest inny a przede wszystkim jest to gorsza gra niż trylogia.
#670
Napisany 01 kwietnia 2025 - 08:51
Wczoraj zdobyłem licencję na skella i do mnie dotarło, że Xeno X to w sumie Blaster Master w 3D
Ale serio, więcej gier mogłoby taki shift w rozgrywce wprowadzać. Do tego dochodzi znakomita jak we wszystkich Xenoblade kamera: w skellu najlepiej oddalić, hasając w upgraded swimwear najlepiej przybliżyć.
Skell, świat i to jak gierka się sukcesywnie otwiera jest największą siłą XCX. Do pełni szczęścia bym zestreamlinował zarządzanie eq i skillami, bo jest to mocno upierdliwe, że skella obrabiam w jednym miejscu, augument sloty otwieram w drugim, a bronie kupuję w trzecim i (chyba) nie mogę podpakować umiejętności ziutkom, którzy są poza drużyną, więc uciążliwego klikania po menusach jest masa.
#671
Napisany 08 kwietnia 2025 - 21:13
Ja teraz się zawiesiłem na Affinity Queście dla Lin, bo potrzebuję surowców z field survey, które dropią jak krew z nosa. Mimo 2 miejscówek w których mam szansę je zdobyć po 2 godzinach wpadła 1. Niby nic, bo wystarczy poczekać -i tak pewnie będę 200h w to miał, aleAffinity Questy blokują main quest, więc jestem w dupie, jeśli chciałbym pchnąć fabułę do przodu.
To jest największy bullshit
Teraz mogę muszę sobie siedzieć i patrzeć na spacerujące dinozaury
#672
Napisany 09 kwietnia 2025 - 09:09
Tak samo follow-ball dalej derpi jak masz więcej niż 1 cel.
Za to zmiana pogody to duża ulga. Po 50h już w Cauldros dużo siedzę, więc insta-pomijanie deszczu z lawy pomaga w eksploracji.
#673
Napisany 16 kwietnia 2025 - 18:27

Jesteśmy w domu:
Cierpliwie rzeźbiłem 70h zanim zdobyłem moduł, dobiłem do 50lvl, wydałem z 10 milionów na nowe skelle. Teraz zaczyna się gra.

Utrzymuję, że to jeden z najlepszych momentów giereczkowych ever. Mimo, że wiedziałem co mnie czeka to i tak jestem (pun intended) wniebowzięty. Widoczki i tak już były mega, a teraz w dowolnej chwili sobie mogę zrobić wschód lub zachód słońca.
Ponadto mikrozarządzanie jest

Ale wpierw wszystkie FNy trzeba zaliczyć. To lubię najbardziej, Pathfinder ftw.
#674
Napisany 16 kwietnia 2025 - 18:56
informuję, że będę tę gierkę niedługo zaczynał. w oryginał z wiiu nie grałem.
#675
Napisany 17 kwietnia 2025 - 22:28

ej...
#676
Napisany 18 kwietnia 2025 - 09:20
Zrobiłem niedawno licencję na skelle i jakież było moje zaskoczenie, kiedy dowiedziałem się, że wszystkich hipków z drużyny można do tych puszek powsadzać Równe temu, które towarzyszyło rozjebaniu wszystkich mechów za jednym zamachem oprócz mojego podczas grindowania na jakichś małpiszonach osiem leveli ponad nasz stan. Myślałem z jakiegoś powodu, że jak ich mechy zostaną uszkodzone, to bez konsekwencji xd Ogólnie skelle to gemczendżer, jeszcze tylko moduł lotu zdobyć i eksploracja będzie zupełnie nieskrępowana!
Pytanie do bardziej doświadczonych: czy jak dobijecie do maksymalnej rangi w drzewku, to zmieniacie ją i wypełniacie resztę gałęzi, czy skoro ta wam odpowiada, to siedzicie na jej wierzchołku? Bo w sumie nie wiem, czy mi się chce zmieniać brońki.
#677
Napisany 18 kwietnia 2025 - 11:44
Pytanie do bardziej doświadczonych: czy jak dobijecie do maksymalnej rangi w drzewku, to zmieniacie ją i wypełniacie resztę gałęzi, czy skoro ta wam odpowiada, to siedzicie na jej wierzchołku? Bo w sumie nie wiem, czy mi się chce zmieniać brońki.
Zmieniam profesję i wypełniam wszystkie drzewka.
Jak wymaksujesz daną gałąż możesz broni z tej gałęzi używać niezależnie od wybranej profesji.
Np. ja mam Mastermind Rank MAX i Full Metal Jaguar MAX i śmigam z Dual Swords + Raygun jako Blast Fencer.
Jedyne co jest tu upierdliwe, to że gra automatycznie zmienia broń przy zmianie profesji i trzeba powybierać zarówno Skille jak i Artsy od nowa.
#678
Napisany 21 kwietnia 2025 - 12:17
XenoX nie ma najlepszego systemu walki, zdecydowanie wolę szalone kombosy z XC2 i 3, ale za to ma najbardziej złożone zarządzanie eq i w związku z tym metagame.
Za przykład może posłużyć jedna z najbardziej zjebanych misji w grze: Boze's Ignorance. Już abstrahując od tego jak odrzucającą postacią jest Boze, to jego ostatni Affinity Quest bez przygotowania się może oznaczać zacięcie się na jakiś czas.
Nie rozumiem dlaczego do QoL nie dodali więcej save slotów i możliwość quick load. No i Monolith Soft jak nie umiało w sortowanie tak dalej nie umi.
Misje typu "zdobądź 5 szt. pierdoleum z FrontierNava" też są bardzo jasne. 20min jeżdżenia kursorem po Nodach, żeby znaleźć spot gdzie to można nafarmić i potem czekanko 5 cykli.
Teraz powoli zbliża się endgame, mam miranium na paliwko, polatam trochę poodkrywać % i zobaczę co tam w post game dodali, bo już mnie świerzbi, żeby zaglądać w spoiler thready na zagramanicznych forach.
#679
Napisany 21 kwietnia 2025 - 13:53
#680
Napisany 21 kwietnia 2025 - 14:19
#681
Napisany 21 kwietnia 2025 - 15:04
Powiedźcie proszę że da się przejść grę bez robienia zjebanych questów? Że to o czym piszecie to tylko opcjonalne misje?
Nie da się, bo te główne też są (trochę) zjebane

tj wymagają % zrobienia świata i ukończenie niektórych Affinity Questów
Jak myślałeś, że Xenoblade 2 jest złe pod tym względem, to nie grałeś w Xenoblade X
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 21 kwietnia 2025 - 15:06
#682
Napisany 05 maja 2025 - 07:27
Hey guys, how's it popping?
Po ~125h i ~86% odkrytego kontynentu wreszcie ruszyłem na rozdział 13 i ło panie, nie spodziewałem się takiego zamieszania
Czy twórcy próbowali uratować historię z podstawki? Tak. Czy im się udało? Oj nie. Nie wchodząc w szczegóły i spoilery powiem tylko, że nowy epilog kłóci się z motywami jakie oryginał starał się powtarzać 10 lat temu, jest za krótki żeby rozwinąć skrzydła i nowy bohater to cringelord gorszy niż Rex.
Za to gameplayowo jest w porządku, dostajemy dużo pompatycznych cutscenek i parę godzin przyjemnego zwiedzania. Plus nowe dwa (dobre) kawałki od Sawano.
Zamiast tej próby retconu mogli dodać po prostu więcej affinity questów i postaci. Np. po Liesel od razu było widać, że to nowa postać. Po zdrobieniu wszystkich aff questów widzę skąd pomysł na herosów w trójce, bo są przebłyski dobrze zrobionych bohaterów. Wątki bardziej komiczne jak Neilnail czy Mia albo Celica i Rock to w miarę udane historie, postać Murderess też jest ok.
Problem w tym, że znakomita większość naszych BLADEów jest zupełnie bez wyrazu... Irina, HB, Yelv, Phog i Frye nawet wyglądają jak NPC.
Że Xenoblade X mimo tego wciąga jak bagno jest zasługą niesamowitej Miry "There is something about this world...". Te wszystkie gównoquesty na które słusznie narzekamy spełniają jedną ważną funkcję: prowadzą gracza w miejsca, których bez followballa pewnie nigdy by nie odkrył. Szczególnie w Cauldros ilość jaskiń, schowanych artefaktów i unikatowych potworów to a pamiętam, że nie lubiłem tego kontentu tak bardzo w porównaniu do pozostałych.
Uproszczenie farmienia dużo dało w Definitive Edition. Po skończeniu gry na mechy trzeba było zbierać całą wieczność, nawet grając online. Teraz codziennie wpadają Reward Tickets i to za nie złożycie Lailah Queen i Aresy raz, dwa.
Może się sprężę i w końcu zrobię 100% miry, ale czerwone homary będę robił z przewodnikiem :wtopa:
#683
Napisany 06 maja 2025 - 00:24
Że Xenoblade X mimo tego wciąga jak bagno jest zasługą niesamowitej Miry - "There is something about this world...".
#684
Napisany 08 maja 2025 - 08:33
No, milion póki co nie pykł.
I zasłużenie
#685
Napisany 10 maja 2025 - 00:53
No, milion póki co nie pykł.
I zasłużenie
No niestety - tak jak wielokrotnie już wspominałem - Zenobureido Kurosu - ma ogromnego pecha pojawiać na umierających/odchodzących platformach .
Oryginalnie - na bardzo niepopularnym WiiU w 2015 roku (w roku - tak dla przypomnienia - w którym pojawiły się takie tytuły jak Wiedźmin 3, Bloodborne, czy Metal Gear Solid V, etc).
I teraz - na odchodzącym już na - zasłużoną - emeryturę Switch w 2025 roku...
Niedoceniany diament z 2015 roku - któremu nie dano odpowiednią szansę - tyle w temacie
Mam tylko nadzieję, że kolejne pokolenia może bardziej docenią jego wkład w historię gamingu
(...a samo MonolithSoft może jednak pójdzie właśnie bardziej w tym kierunku w swoich przyszłych produkcjach )
Ten post był edytowany przez Damian dnia: 10 maja 2025 - 00:55