Skocz do zawartości

Zdjęcie

Rainbow Moon


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 ACZ Napisany 28 września 2012 - 15:44

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 070 Postów:
Nils Ngai:

"Ostateczne decyzja, by przenieść Rainbow Moon na PS Vita, to skutek sukcesu jaki gra odniosła na PlayStation 3 i wsparcia graczy. Przez ostatnich kilka miesięcy otrzymaliśmy kilkaset próśb od fanów, co przekonało nas do stworzenia przenośnej wersji gry."


  • 0

#2 ACZ Napisany 26 lutego 2013 - 17:17

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 070 Postów:
pierwszy filmik:

Ten post był edytowany przez ACZ dnia: 26 lutego 2013 - 17:18

  • 0

#3 nole Napisany 25 września 2013 - 09:11

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 723 Postów:

Na oficjalnym forum gry jest info, że gra już praktycznie jest w złocie!

Naprawdę, jeśli ktokolwiek przegapił na PS3, a podobały mu się takie gry jak Final Fantasy Tactics, Jeanne Darc czy Tactics Ogre to maksymalnie polecam ten diamencik. 60-80 godzin cudownego, sRPGowego nerdzenia :-D. Oczywiście mowa tylko o samym przejściu. O odkrywaniu i zwiedzaniu całej ogromniastej mapy, pakowaniu postaci, ultra hardkorowym bosie w post game nawet nie wspominam.   :kwiatek:


Ten post był edytowany przez nole dnia: 09 stycznia 2016 - 01:45

  • 0

#4 Tawotnica Napisany 01 listopada 2013 - 23:15

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:


http://blog.eu.plays...-this-december/

premiera 04.12.

przez ten opis nola chyba wezmę day1.
  • 0

#5 Dixi Napisany 02 listopada 2013 - 10:25

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:

Też jestem zainteresowany Rainbow Moonem na Vitę. Jedyne co nasuwa mi pewne wątpliwości, to plotki, że w tej grze wymagany jest niesamowity grind. Mógłby ktoś z grających w wersję na PS3 powiedzieć coś więcej na ten temat. Jak to wygląda ?


  • 0

#6 Dixi Napisany 04 grudnia 2013 - 16:11

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:

Gierka pojawiła się dzisiaj w PS Store

Normalna cena 49 zł i 39,20 dla plusowiczów.

 

Bierze ktoś ten tytuł, bo cały czas się nad tym zastanawiam?  :hmmm:

 


  • 0

#7 Tawotnica Napisany 04 grudnia 2013 - 16:55

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:
Ja bankowo biorę, ale nie mam ciśnienia, żeby już kupować. Za duży growy overkill na listopad/grudzień był.
  • 0

#8 burnstein Napisany 04 grudnia 2013 - 18:19

burnstein

    ostatni król forumka

  • Reformatorzy
  • 51 073 Postów:

Było ostatnio (może nadal jest) do wyrwania na PS3 za niecałe 20 zyk, kiedyś ogrywałem demko i w sumie mocno mi się podobało, a z drugiej strony zawsze jak mogę to w miarę tanio wyrwać to nie jestem przekonany do tego zakupu. Nie rozumię.


  • 0

#9 Dixi Napisany 06 grudnia 2013 - 14:55

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:

Kupiłem i pograłem z godzinkę. Od razu widać, że to gra na wiele godzin (zresztą jest pucharek za 100 godzin gry), bo czas minął jak z bicza, a ja praktycznie ledwo co wyszedłem z pierwszej wioski i zabiłem kilka chochlików i os. 

Grafika jest bardzo fajna, cukierkowa i miła dla oka.

Jedyne co rzuca się w oczy to questy na jedno kopyto w stylu: przynieś 3 sztuki tego, 5 tamtego itp.

Póki co jestem bardzo zadowolony z zakupu. Gra wydaje się być produkcją idealnie skrojoną pod Vitę. Raczej na PS3 nie potrafiłbym się w to wkręcić, a przenośnej konsolce pewnie spędzę w tej grze dziesiątki godzin. Polecam kupować  :potter:


  • 0

#10 Tawotnica Napisany 06 grudnia 2013 - 15:14

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:
Recki nie powalają. Ja dobrze widzę, że nie da się sterować krzyżakiem i po gridzie trzeba się analogiem poruszać? :<
Przypominam, że na PSV jest jeszcze Disgaea 3, gdyby ktoś chciał tRPGa na +100h.
  • 0

#11 Dixi Napisany 06 grudnia 2013 - 15:46

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:

Można chodzić zarówna krzyżakiem jak i analogiem. Ja jednak zdecydowanie bardziej preferuję analoga, bo postać po mapie chodzi we wszystkich kierunkach, a nie tylko prawo/lewo/góra/dół, wiec chodzenie analogiem wydaje się bardziej naturalne. Podobnie jest podczas walki - mapa jest jakby pod kątem i sterowanie strzałkami jest czasami trochę nieintuicyjne, bo naciskamy strzałkę w prawą stronę, a postać idzie w prawy górny róg (mogłoby się wydawać, że górna strzałka powinna prowadzić w to miejsce). Przez takie rzeczy można się pomylić, dlatego tutaj też wolę używać grzybka. Krzyżaka używam tylko do przechodzenia po menu, bo analog za szybko przeskakuje między opcjami.

 

 

Przypominam, że na PSV jest jeszcze Disgaea 3, gdyby ktoś chciał tRPGa na +100h.

 

Myślałem o tej serii tylko nie byłem pewny, czy jeśli zacząłbym od 3 części to czy nic bym nie stracił. Wszystkie odsłony są ze sobą powiązane, czy można spokojnie traktować poszczególne części jako osobne produkcje i dobrze się przy nich bawić ? :)


Ten post był edytowany przez Dixi dnia: 06 grudnia 2013 - 15:48

  • 0

#12 Tawotnica Napisany 06 grudnia 2013 - 16:09

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:
Możesz zaczynać od trójki, ale po co skoro w odsłony z PSP pograsz też na Vicie (są na PSN)
  • 0

#13 Dixi Napisany 12 grudnia 2013 - 14:27

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:

Pograłem na razie tylko 4 godzinki, bo większość czasu zabiera mi jednak Ni No Kuni, ale już mniej więcej widać w jakim kierunku podąża gra i co w niej jest na plus a co na minus.

Ogólnie graficznie jest bardzo ładnie, ale jedynie szczątkowa fabuła potrafi trochę odrzucać. Zadania są bardzo oklepane i myślę, że na dłuższą metę mogą nieco niektórych znudzić. Póki co największą wadą gry wydaje się być jej monotonność. Bliźniaczo podobne do siebie walki rozgrywa się dosłownie co chwilę, ale na szczęście szybko jesteśmy w stanie zobaczyć ich efekt, bo punkty ataku/obrony etc możemy rozdawać niemal w każdej chwili, a nie tylko w momencie zyskania nowego poziomu doświadczenia. Myślę, że walka może też nabierze nieco rumieńców, gdy do drużyny dojdą kolejne osoby, ale jest jeszcze za szybko, żeby powiedzieć coś więcej na ten temat. Mam nadzieję, że gra jeszcze rozwinie nieco skrzydła, bo póki co jest całkiem fajnie, ale nie zostałem rzucony na kolana  :)


  • 0

#14 Ney Napisany 12 grudnia 2013 - 14:39

Ney

    Paskudny Nerdzioch

  • Forumowicze
  • 8 248 Postów:
Ja to olałem bo odrazu było czuć, że to jakiś pseudo jrpg robiony przez wyrobników, do bólu przeciętny, ale ładny. Gierka podobno bazuje na fetch questach i starczy na cholernie długo, ale wolałbym już chyba po raz 10 Finala VII, tym razem na Vicie skończyć :)
  • 0

#15 Dixi Napisany 15 grudnia 2013 - 12:44

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:

Z racji tego, że przez weekend nie mam dostępu do PS3 to udało mi się trochę przysiąść do tego tytułu i muszę przyznać, że się rozkręcił. Początek był naprawdę odrzucający i mimo, że wybrałem normalny poziom trudności potrzebny był na starcie spory grind. Powiedzmy, że na przejście z jednego na drugi poziom postaci potrzeba było 350 punktów doświadczenia, a jedna walka dawała mi 5-7 punktów. Można się załamać, jeśli już na samym początku gry trzeba stoczyć tyle walk, żeby zdobyć nowy poziom postaci :) Na szczęście teraz zmieniło się to jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki i dotarłem do momentu, gdzie walki dają już naprawdę sporo exa i wystarczy kilka walk, żeby wskoczyć na wyższy poziom, co nadało znacznie większej dynamiki rozgrywce, bo nie spędzamy już tyle czasu w tej samej lokacji chodząc po tych samych korytarzach. Żadna walka z bossem nie sprawiła mi żadnych trudności, więc obecnie przemykam dosyć sprawnie przez kolejne wątki fabularne bez potrzeby sztucznego nabijania doświadczenia :)

Mimo wszystko są jeszcze dwie rzeczy, które średnio mi się podobają:

1) Punkty, które dostaje się po walce służące do podnoszenia statystyk dostaje tylko ten kto zada ostatni cios potworowi, co słabo sprawdza się gdy mamy w zespole jedną wyraźnie słabszą postać, bo trzeba narażać ją na potencjalny atak przeciwnika. Z drugiej strony, gdy będziemy to olewać różnica pomiędzy innymi postaciami będzie się tylko pogłębiać. Wolałbym jakiś równy podział punktów po walce, tak jak dzieli się doświadczenie.

2) Dbanie o poziom "najedzenia" postaci  :fp:  Rzecz, która nie jest do niczego wykorzystywana. Wrzucili tę pierdołę bez celu, zupełnie zbędna rzecz, która nie ma najmniejszego sensu, a tylko przeszkadza Ten kto wpadł na ten "genialny" pomysł powinien za to beknąć :cf:

Poza tym gra mi się zdecydowanie lepiej niż przez pierwsze 4 godziny. Przez ostatnie dwa dni gra wciągnęła mnie dosyć mocno i przesiedziałem przy niej chyba z 10 godzin.

Oczywiście zadania to typowy fexed: przynieś klucz, przynieś 3 czerwone grzyby itp, ale jest w niej coś, co potrafi przyciągnąć. Zobaczymy czy to co oferuje gra, będzie tak samo fajne po kolejnych 10 czy 20 godzinach  :)

 


  • 0

#16 Dixi Napisany 24 grudnia 2013 - 13:04

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:

Post trochę w stylu a'la Tawot, ale wykorzystując screeny chyba najłatwiej przekazać to, co chce się powiedzieć :)

 

Mam już na liczniku około 30 godzin, więc mogę nieco więcej napisać o grze.

Gra jest idealnie skrojona na Vitę, własnie takich produkcji oczekuję od tej konsolki. Na PS3, pewnie by mi się tak nie podobało, a tu wciągnęło mnie jak bagno.

 

Gra w dosyć dużym stopniu nastawiona jest na eksplorację, bardzo często możemy znaleźć ukryte gdzieś skarby, których nie widać, dlatego trzeba lizać ściany i zaglądać w każdy kąt. Do tego sporo jest takich, do których nie możemy dostać się od razu, co tylko mnie bardziej motywuje do tego, że wsiąść na tratwę i dostać się w to miejsce i zobaczyć do leży w tej skrytce za drzewkami.

 

IaTwVtq.jpg

 

Szkoda tylko, że w większości są to jakieś drobiazgi, bo zwykle najlepsze rzeczy są do kupienia w sklepie i ciężko jest coś wypasionego znaleźć na mapie (choć zdarza się). W zasadzie nawet kupione rzeczy to jeszcze nic, trzeba trochę czasu spędzić na ulepszaniem ich u kowala. To dopiero pozwala mocniej rozwinąć postać. W grze niestety nie ma lekko, bo cały czas brakuje materiałów i pieniędzy, dlatego ciężko jest rozwinąć ekwipunek tak mocno jakby się chciało. Dlatego też zaglądanie w każdą skrzynkę sprawia radość i nadzieje - może akurat tutaj znajdę górę złota  :fa:

Dużo jest też fajnych patentów. Jak na przykład, aby nosić amulety trzeba najpierw wykupić licencję, a potem kupić odpowiedni amulet. 

Ciekawie są też zrobione skille. Skilli aktywnych możemy mieć ile dusza zapragnie. Pasywne opierają się na puntach skilli. Wraz z poziomem doświadczenia co jakiś czas dostajemy taki punkt i gdy nazbieramy sobie takich kilka możemy je jakoś zagospodarować. Każdy skill pasywny wykorzystuje ileś punktów z naszej puli, możemy więc rozdysponować je wedle upodobania. W każdej chwili możemy wyłączyć skill pasywny, żeby z powrotem mieć punkty do ulokowania, dlatego też do każdej walki możemy  używać innych umiejętności pasywnych w zależności od potrzeb. 

To co mi jeszcze się podoba to to, że pojawiające się losowe walki na mapie nie są obowiązkowe. Jeśli czujemy się silni albo nie lubimy walczyć z danym przeciwnikiem możemy je olać. W lewym dolym rogu wyświetla się nam informacja z kim możemy teraz walczyć. Możemy się na to zgodzić lub też olać taką potyczkę.

p8dBi5U.jpg

 

Wracając na moment do grafiki to naprawdę robi fajne wrażenie. Wszystko jest kolorowe, zdecydowanie przeważają ciepłe kolory. Całość wygląda naprawdę przyjemnie dla oka.

 

0iThQRY.jpg

 

Poza tym w grze mamy też zmianę dnia i nocy, dlatego czasami przychodzi nam poruszać się w ciemnościach. Tu z pomocą mogą nam przyjść pochodnie, latarnie czy odpowiednie umiejętności rozjaśniające. O ile poruszanie się po otwartych lokacjach w nocy nie robi różnicy, to już chodzenie po dungeonach bez oświetleniach jest już mało wygodne.

 

r93W7Sj.jpg

 

Różnorodność lokacji jest całkiem zadowalająca.

Mamy lasy:

fcy17jo.jpg

 

Pustynie:

 

LN0wlSH.jpg

 

Morza i poruszanie się tratwą, która daje sporą frajdę, bo pozwala dostać się w nieosiągalne wcześniej miejsca, poszukać nowych skarbów :)

 

J3KlVSv.jpg

 

czy dungeonach, które lubię najmniej. Mógłbym nawet powiedzieć, że te mi się zupełnie nie podobają. Jeśli tylko mogę to staram się nie spędzać w nich zbyt dużo czasu. Wyraźnie kontrastują z otwartym, kolorowym światem gry. Jest w nich zbyt ponuro, i są mocno korytarzowe.

 

uKY3fqc.jpg

 

Gdzieś przechodząc w jednej z lokacji widziałem też tereny zimowe, ale na ten moment były jeszcze dla mnie zamknięte, więc nie udało mi się tam dostać.

 

Ogólnie walki ze standardowymi potworami nie sprawiają żadnych trudności (chyba, że akurat walczymy z bandą np. 28 potworów, które bronią przejścia do skarbu  :pirat: ). Z drugiej strony nawet zwykły przeciwnik potrafi uprzykrzyć życie i jednym strzałem zabrać nam około 20% zdrowia, a gdy weźmiemy pod uwagę, że ma on 2-3 tury to przy jednej akcji może nam mocno nadszarpnąć naszą postać. Dlategp też trzeba tak walczyć, aby pomniejsze mobki nie dały rady do nas się dostać. 

Bossowie z kolei są zwykle bardzo mocni i tu naprawdę trzeba do walki podejść taktycznie. Często są też otoczeni sporymi watahami pomniejszych potworów, dlatego do takiej walki trzeba się należycie przygotować. Pamiętać o odpowiedniej ilości miksturek, przed walką skorzystać z "czasowych polepszaczy statystyk", rozdać wszystkie dostępne punkty statystyk i oczywiście rozsądnie korzystać ze swoich tur. Satysfakcja jednak z takie wygranej potrafi być naprawdę spora :)

Ostatnio dostałem kobietę maga do drużyny, której czary po prostu wymiatają i walki stają się łatwiejsze :) Z tego też powodu łuczniczka poszła w odstawkę. 

Może pierwsze godziny z grą do mnie nie przemawiały, ale teraz jestem naprawdę pochłonięty tą grą.

Każdy kto lubi tego typu gry powinien ją sprawdzić  :tak:


  • 4

#17 Dixi Napisany 05 stycznia 2014 - 13:19

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:

Doszedłem do ostatniego bossa i ... rozjechał mnie  :fa:  Przy pierwszej próbie zabrałem mu może z 20% zdrowia. Przy drugiej, gdy nieco użyłem lepszych przedmiotów przed walką udało mi się mu zabrać około 50% życia, ale wtedy przywołał potwory, które zaczęły go z powrotem leczyć i po chwili znów mnie zabił  :kidding:

Z drugiej strony mogę mieć pretensje tylko do siebie, bo miałem 3 bardzo rzadkie przedmioty, znakomite do craftingu, które by dały mocnego boosta moim postaciom, ale ja nie przeczytałem do czego służą i przez przypadek sprzedałem je w sklepie  :pf: Teraz pewnie kolejne kilka godzin będę starał się je wyfarmić i podkręcić swój sprzęt dla postaci (bronie, zbroje), zobaczymy jaki będzie skutek :) Na liczniku mam już chyba 77 godzin, mam nadzieję, że do 85 uda mi się pokonać dziada  :sparta:


  • 0

#18 nole Napisany 09 stycznia 2016 - 01:46

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 723 Postów:

Gra już w lutym wyląduje na PS4.

 

https://twitter.com/...489917686775808


  • 0