#61 Napisany 24 listopada 2012 - 13:43
#62 Napisany 24 listopada 2012 - 13:45
#63 Napisany 25 listopada 2012 - 21:59
#64 Napisany 25 listopada 2012 - 22:05
#65 Napisany 25 listopada 2012 - 22:13
#66 Napisany 25 listopada 2012 - 23:07
#67 Napisany 25 listopada 2012 - 23:41
Wszystko to prawda ale dla mnie OOt bedzie zawsze najbardziej epicka czescia, ostatnia potyczna z Ganonem jest dopieta na ostatni guzik, lacznie z zakonczeniem...tego mi w WW zabraklo, pomimo ze setting ostatniej walki tez byl fajny...nie wiem, moze to juz wina oprawy ktora sprawiala ze gre ciezej bylo brac na powaznie niz OOT. Gameplayowo WW jest imo chyba najlepsza Zleda ale pierwsza byla OOT
to brzmi tak, jakbyś przed OOT nie grał w a link to the past
#68 Napisany 25 listopada 2012 - 23:42
#69 Napisany 26 listopada 2012 - 00:26
Przecież Wind Waker to najłatwiejsza Zelda ze wszystkich.
interesujący temat: czy Zeldy powinny być łatwe czy trudne.
osobiście uważam, że łatwe, takie Twilight Princess chociażby dlatego lubię, że gram chłonąc przygodę, a nie irytując się nierodobionymi walkami - a takie wrażenie miałem co chwila np. w Skyward Sword. walczy się tam nie z przeciwnikami, tylko z niedziałającym sterowaniem żyroskopowym w pilocie, zwłaszcza przy walkach z tymi elektrycznymi goblinami to jest nie do zaakceptowania - machanie przypadkowe daje o wiele lepsze efekty niż planowanie.
nie ma więc nic złego w tym, że któraś Zelda jest łatwa. jak mam ochotę na wyzwanie to włączam Dark Souls, gdzie mam prawdziwych bosów z jajami, a nie walkę z nieudanie zaimplementowanym interfejsem.
nawiasem mówiąc - od takiego bardziej realistycznego systemu walki zelda mogłaby bardzo zyskać. aktualny, oparty na przypadkowym machaniu/naparzaniu w przyciski, mi już się przejadł, zwłaszcza po właśnie tej nieudanej ostatniej odsłonie.
#70 Napisany 26 listopada 2012 - 00:48
#71 Napisany 26 listopada 2012 - 07:49
#72 Napisany 26 listopada 2012 - 07:55
Co do poziomu trudności - zgadzam się. Zelda ma być epicka, a jakieś megatrudne walki z pionkami tylko by frustrowały. Bossowie mogliby być troszkę trudniejsi. Ci w Ocarinie to śmiech na sali, łącznie z Ganonem.
Fingus, co do Dark Linka: pewnie nie wpadłeś na to, że Dark Link nie ma młotka i nie skopiuje Twoich ruchów? Więc będzie grzecznie stał i czekał aż go nim zatłuczesz?
#73 Napisany 26 listopada 2012 - 08:46
#74 Napisany 26 listopada 2012 - 08:52
interesujący temat: czy Zeldy powinny być łatwe czy trudne.
Jeśli chodzi przeciwników to ciężko odpowiedzieć, mocno indywidualna sprawa, dla mnie mogłoby być trochę ciężej, tak jak w second questach. Zależy to w dużym stopniu od tego jak ktoś gra. Ja zawsze zbieram wszystkie heart tanki, więc siłą rzeczy rzadko ginę, może wybór poziomu trudności na początku by załatwił sprawę.
Dungeony i overworld to bardziej pytanie: czy Zelda powinna być liniowa? W takim Skyward Sword sporo trzymania za rączkę i dużo fetch questów, ponadto fillery zbyt ewidentne. Wolę model Zeld 2D, bardziej Metroidowy - wraz z większą ilośćią itemów mamy dostęp do większej ilości miejsc. Jak chcemy możemy się zapuścić gdzieś poza kolejnością, ale wtedy dostaniemy po dupie. Imo to potęguje wrażenie przygody. To jest coś co z kolei.Wind Waker ze swoim morzem dobrze oddawał, ale ucierpiał na tym 'core', czyli labirynty.
Co do losowości siekania przeciwników w SS to rozumiem o co chodzi, ale nie uważam że to błąd sterowania tylko złego wyważenia poziomu trudności właśnie. Tak jak Gruby często pisze - dopiero w Heros Quest gra pokazuje pazur.
#75 Napisany 26 listopada 2012 - 09:00
Ja tez nie mialem problemow w walce w SS, jedynie nie rozumialem o co chodzilo w potyczkach z tym niebieskoskorym pedziem a bylo ich kilka podczas gry...
dobry przykład. w tych walkach podobnie jak przy tych elektrycznych goblinach, też działo mi tylko i wyłącznie przypadkowe b. szybkie machanie pilotem. niby że "markuję" atak i uderzam z innej strony, ale przy takiej szybkości machania lag ruchu już jest zbyt duży i w sumie wychodzi chaos.
to nie o to chodzi że ja miałem "problemy", tylko o to że walki były chaotyczne. serio, sprawniej mi się walczyło chociażby w takim Wind Waker, niż w SS. rozkalibrowywanie się kursora to tylko część problemu, aczkolwiek jest bardzo rozczarowujące.
Dungeony i overworld to bardziej pytanie: czy Zelda powinna być liniowa? W takim Skyward Sword sporo trzymania za rączkę i dużo fetch questów, ponadto fillery zbyt ewidentne. Wolę model Zeld 2D, bardziej Metroidowy - wraz z większą ilośćią itemów mamy dostęp do większej ilości miejsc. Jak chcemy możemy się zapuścić gdzieś poza kolejnością, ale wtedy dostaniemy po dupie. Imo to potęguje wrażenie przygody.
bingo. lepiej bym tego nie ujął.
Ten post był edytowany przez torq314 dnia: 26 listopada 2012 - 09:01
#76 Napisany 26 listopada 2012 - 09:08
#77 Napisany 26 listopada 2012 - 09:57
#78 Napisany 26 listopada 2012 - 09:57
Ale za to nie machałem na oślep walcząc z Ghirahimem. I pad mi się nie rozkalibrowywał, jeśli tylko uważałem, by tego nie robił, bo odkryłem kiedy i dlaczego tak się dzieje. Ale i tak uważam, że gra spokojnie mogłaby działać na padzie, a nintendowskie innowacje techniczne zupełnie nie są mi potrzebne do szczęścia.
#79 Napisany 26 listopada 2012 - 10:35
#80 Napisany 26 listopada 2012 - 11:27
Ja dark linka zabilem tym ogniowym czarem.
#81 Napisany 26 listopada 2012 - 11:54
Walka wiilotem ma też druga wadę - mało ciosów. W TP można się było uczyć nowych technik, przez co walka pozostawała świeża i można było eksperymentować. W WW walka była świetna, a countery robiło się mega przyjemnie. W SS w zasadzie wszystkiego uczymy się na początku i do końca gry uzywamy tych samych ciosów na tych samych wrogach. Na grę, w której jest tak dużo walki to szkolny i podstawowy błąd.
Walki z Girahimem na początku wydawały mi się słabe, ale w Hero Mode podszedłem do tematu na spokojnie i odkryłem w nich przyjemność i głębię. Niestety próżno tych rzeczy szukać w walkach z niebossami...
Ten post był edytowany przez gruby dnia: 26 listopada 2012 - 11:55
#82 Napisany 26 listopada 2012 - 13:51
#83 Napisany 26 listopada 2012 - 17:51
TP to najłatwiejsza Zelda z dużych odsłon. Bossy zabierają tam w najlepszym wypadku 2 serca, zginać w grze było bardzo trudno, nie licząc Cave of Ordeals, to miejsce jako jedyne stanowiło jakieś wyzwanie. Dla porównania bossy z WW strasznie klepały i były nieprzewidywalne.
Za to świątynie w TP były bardzo dobre, trzeba było w nich kombinować więcej niż w SS czy WW.
W jakiś sposób wynagradzało to poziom trudności TP.
Może już gdzieś o tym pisałem, chciałbym żeby w końcu wprowadzili jakieś poziomy trudności do Zeld, wtedy wszyscy byliby zadowoleni.
#84 Napisany 27 listopada 2012 - 07:59
TP to najłatwiejsza Zelda z dużych odsłon. Bossy zabierają tam w najlepszym wypadku 2 serca, zginać w grze było bardzo trudno [...] Za to świątynie w TP były bardzo dobre, trzeba było w nich kombinować więcej niż w SS czy WW.
właśnie tak wyobrażam sobie idealną Zeldę - wyzwaniem są zagadki, a gra działa na wyobraźnię. dungeony w Twilight Princess zamiatają, motywy z magnetycznymi butami albo spinnerem pamiętam wyraźnie do tej pory. a City in the Sky, przez klimat opuszczonego miasta w przestworzach, to mój ulubiony dungeon serii.
tak właśnie powinna była zaskakiwać Skyward Sword.
#85 Napisany 27 listopada 2012 - 08:21
#86 Napisany 27 listopada 2012 - 21:14
#87 Napisany 27 listopada 2012 - 21:46
#88 Napisany 27 listopada 2012 - 21:51
#89 Napisany 27 listopada 2012 - 22:18
#90 Napisany 28 listopada 2012 - 10:06
Inne z tagami:
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Mario vs. Donkey KongRozpoczęte przez Tawotnica , 12 mar 2024 NST, Nintendo, Switch |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Endless Ocean: LuminousRozpoczęte przez Tawotnica , 22 lut 2024 ARIKA, Nintendo, Switch |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Mario vs. Donkey KongRozpoczęte przez Tawotnica , 15 wrz 2023 NST, Nintendo, Switch |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Another Code: RecollectionRozpoczęte przez cybercotlet , 14 wrz 2023 Nintendo, Switch |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
Oldschool →
Fire Emblem: The Blazing BladeRozpoczęte przez Tawotnica , 06 lip 2023 Intelligent Systems, Nintendo i 3 więcej... |
|
|