Skocz do zawartości

Zdjęcie

Metroid Trivia

Powrót na planetę Zebes Metroid

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
328 odpowiedzi na ten temat

Ankieta: Metroid Trivia (27 użytkowników głosowało)

Najlepszą grą w serii jest:

  1. Metroid (0 głosów [0.00%])

    Procent głosów: 0.00%

  2. Metroid: Zero Mission (0 głosów [0.00%])

    Procent głosów: 0.00%

  3. Metroid Prime Pinball (0 głosów [0.00%])

    Procent głosów: 0.00%

  4. Metroid Prime Hunters (0 głosów [0.00%])

    Procent głosów: 0.00%

  5. Metroid Prime (13 głosów [48.15%] - Zobacz)

    Procent głosów: 48.15%

  6. Metroid Prime 2: Echoes (1 głosów [3.70%] - Zobacz)

    Procent głosów: 3.70%

  7. Metroid Prime 3: Corruption (4 głosów [14.81%] - Zobacz)

    Procent głosów: 14.81%

  8. Metroid II: Return of Samus (0 głosów [0.00%])

    Procent głosów: 0.00%

  9. Super Metroid (6 głosów [22.22%] - Zobacz)

    Procent głosów: 22.22%

  10. Metroid: Other M (2 głosów [7.41%] - Zobacz)

    Procent głosów: 7.41%

  11. Metroid Fusion (1 głosów [3.70%] - Zobacz)

    Procent głosów: 3.70%

Głosuj Goście nie mogą głosować

#121 Kaxi Napisany 14 grudnia 2013 - 23:18

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 160 Postów:

Nic nie znaczący news:

 

Nintendo odnowiło znak handlowy Metroid Prime :P


  • 0

#122 torq314 Napisany 14 grudnia 2013 - 23:19

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 491 Postów:
to jest element spisku. w ten sposób podsycają zainteresowanie, dają pożywkę teoriom konspiracyjnym. emblemat w klapie, odnowienie znaku handlowego.

a wyjdzie z tego tyle, że w eshopa wrzucą w końcu Metroid Fusion.
  • 1

#123 fingus Napisany 14 grudnia 2013 - 23:19

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 905 Postów:
Niech ich damn, już myślałem, że zrobię Metroid Prime 4 w javascrypcie. :ok:
  • 0

#124 Kaxi Napisany 14 grudnia 2013 - 23:22

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 160 Postów:

to jest element spisku. w ten sposób podsycają zainteresowanie, dają pożywkę teoriom konspiracyjnym. emblemat w klapie, odnowienie znaku handlowego.

a wyjdzie z tego tyle, że w eshopa wrzucą w końcu Metroid Fusion.

 

 

Other M HD Directr's Cut z wyciętymi pierwotnie scenkami confirmed ;)


  • 0

#125 torq314 Napisany 14 grudnia 2013 - 23:29

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 491 Postów:


to jest element spisku. w ten sposób podsycają zainteresowanie, dają pożywkę teoriom konspiracyjnym. emblemat w klapie, odnowienie znaku handlowego.

a wyjdzie z tego tyle, że w eshopa wrzucą w końcu Metroid Fusion.

 
 
Other M HD Directr's Cut z wyciętymi pierwotnie scenkami confirmed ;)


depressed_pinkie_pie_by_atomicgreymon-d3
  • 0

#126 Tawotnica Napisany 19 lutego 2014 - 22:06

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:
Żadna tam trivia, ale temat i tak od dłuższego czasu jest martwy (jak sama seria :(), więc może się pochwalmy swoimi ołtarzykami Metroidowymi:

20140219_204348.jpg

Żałuję, że za dzieciaka wywalałem tekturki do gier, "bo zajmowały miejsce" :fp: Miałbym niezły komplet.
  • 8

#127 torq314 Napisany 19 lutego 2014 - 22:10

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 491 Postów:
Mam zero mission i fusion na gba, hunters i pinball, prime 1-3, prime trilogy i other m.
  • 0

#128 ACZ Napisany 20 lutego 2014 - 01:44

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 161 Postów:

NES - jest Metroid

SNES - jest Metroid

 

N64 - brak Metroida

 

GC - jest Metroid

Wii - jest Metroid

 

WiiU - jak myślicie? :cf:


  • 0

#129 fingus Napisany 23 lutego 2014 - 18:58

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 905 Postów:
Coś tam Kaxi popisał ostatnio (m.in.) o Metroidzie:
http://blognintendo....-retro-studios/
Tu obrazek, bo bez obrazka post jest nic nie warty:

dorobek-retro-1.jpg

I coś mnie naszło odpalić sobie Metroid Prime (jedynkę). Nie mam w zwyczaju kończyć gier wielokrotnie (to nie jest jakieś surowe postanowienie - przeciwnie, wiele fajnych gier trzymam obiecując sobie wrócić, ale nigdy nie mam na to czasu) i całą trylogię Prime też kończyłem jednokrotnie. Teraz wróciłem i zacząłem się zastanawiać - co w tej grze jest takiego szczególnego lub genialnego? Czy w ogóle cokolwiek? Czy może to kolejna całkiem niezła gierka, która zdobyła uznanie bo: a) ma ładną grafikę b) jest dopracowana c) jest exem? :pf: Kiedyś grałem z dużym zaangażowaniem - czytałem logi, zaglądałem w każdy kąt, podziwiałem otoczenie, zwiedzałem, oglądałem, kombinowałem - i byłem zachwycony. Teraz olałem czytanie, przegalopowałem przez stację i do pierwszego bossa na planecie (tego gniazda os), wiedziałem co robić (ciało pamięta) więc pędziłem na złamanie karku... i gra dużo traci w ten sposób. Wiem, że potem pojawi się więcej mocy i (może!) zrobi się ciekawiej, ale początek nie jest zbyt zachęcający. Zastanawiam się, czy granie "na szybko" w ogóle ma sens, czy tylko zniszczę sobie dobre wspomnienia. :hmmm:
  • 0

#130 Pious Napisany 23 lutego 2014 - 20:53

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:

U mnie każdy run w MP jest na pałę. Logi czytałem tylko raz. Nie przeszkadza mi to rozkoszować się geniuszem tej gry. Nie wiem ile razy ją kończyłem, z 15? Ech, pamiętne posuchy na gacku.


  • 0

#131 Tawotnica Napisany 05 marca 2014 - 08:55

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:
Mało która gra się tak nadaje do speedrunów jak Super Metroid. Na stronie gameinformera pojawił się przewodnik do szybkiego przechodzenia gry:

When we played Super Metroid for Super Replay, it took over five hours. However, a dedicated community of gamers are committed to beating the SNES classic as quickly as possible. They achieve clear times as low as 45 minutes, accomplished by an array of amazing and precise tricks. These techniques are tough to master, and don't surface during the course of a normal playthrough, so we brought in a member of the speedrunning community to guide us through the elements of a successful Super Metroid speedrun.

http://www.gameinfor...d-speedrun.aspx
  • 0

#132 twilitekid Napisany 05 marca 2014 - 15:15

twilitekid

    HBH

  • Forumowicze
  • 6 740 Postów:

Metroid Prime na Oculusie:

 

 

Grałbym...


  • 0

#133 ACZ Napisany 10 czerwca 2014 - 18:27

ACZ

    Samiec Alfa

  • Reformatorzy
  • 36 161 Postów:

po raz kolejny brak Metroida, ani na WiiU, ani na 3DS. :reggie:

please understand. :iwata:


Ten post był edytowany przez ACZ dnia: 10 czerwca 2014 - 18:27

  • 0

#134 fingus Napisany 10 czerwca 2014 - 18:35

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 905 Postów:
Pewnie Retro pomaga Uedzie przy TLG.
  • 0

#135 Kaxi Napisany 13 czerwca 2014 - 08:44

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 160 Postów:

Miyamoto uważa, że dużo się może jeszcze zdarzyć w serii Prime. Nintendo myśli o Metroidzie jak o Mario, dwie serie: 2D i FPP 3D.

 

Miyamoto: I have the New Super Mario Bros. series [for 2D], so I like Prime. I think there's still a lot of new things that could be done with the Prime series.

 

 

Pełna wypowiedź:  http://www.gonintend...id-in-2d-and-3d


  • 0

#136 Tawotnica Napisany 06 sierpnia 2014 - 20:44

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:

BuXOQzeCEAAatQV.jpg

 

 

Metroid dzisiaj świętuje 28 urodziny. Z tej okazji odpalam Zero Mission na Micro! 


  • 1

#137 fingus Napisany 06 sierpnia 2014 - 20:47

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 905 Postów:
O, to może z tej okazji za dwa lata wydadzą odświeżonego super metroida. :hmmm:
  • 0

#138 lukaszSA Napisany 06 sierpnia 2014 - 20:56

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 953 Postów:

Pewnie nikt w Nintendo nie wie o rocznicy


  • 1

#139 Tawotnica Napisany 11 sierpnia 2014 - 04:11

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:

Wv2eL7Q.jpg

 

Dzisiaj przysiadłem i skończyłem, zadziwiam jakie to wciąż jest dobre. Już od pierwszych paru kroków i oddanych strzałów czuć, że ma się do czynienia ze świetną gierunią.

 

TobYqbJ.jpg

 

Spritework, animacja, precyzyjność sterowania to coś pięknego. Nie wiem czy w tych kategoriach to nie jest najlepszy Metroid 2D. Bardzo dobrze „czuje się” upgrady, power grip niedostępny od początku dużo robi.

Przywiązanie do detali jest imponujące jak na grę GBA. Robaczki zjadające roadblock na przykład, pnącza trzymające na uwięzi hoppera albo chociażby statuetki trzymające itemy:

 

item_powergrip.gif

Rozgrywkę dosyć mocno przemodelowano, momentami do tego stopnia, że można zapomnieć, że gra się w remake. Wisienką na torcie jest zupełnie nowy, dodatkowy

Spoiler
.

 

Nie jest to wprawdzie aż taki dreszczyk emocji jak spotkania z SA-X, ale potrafi podnieść adrenalinę.

 

sb4Xrik.jpg

 

Kwestią dyskusyjną pozostaje dorabianie fabuły do gry, która oryginalnie jej wcale nie potrzebowała i imo zyskiwała klimatu przez masę niedopowiedzeń. Fusion i Zero Mission to swego rodzaju przedsmak krzywdy jaką miał wyrządzić Sakamoto serii później z Other M.  

 


  • 7

#140 Kaxi Napisany 11 sierpnia 2014 - 08:31

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 160 Postów:

Tej fabuły chyba nie dorobiono tyle, żeby psuło to rozgrywkę? Ja jestem jak najbardziej na tak za fabułą.

 

Brak fabuły tworzący aurę tajemniczości był dobry jak byłem mały i naiwny, kiedy myślałem, że autorzy specjalnie mało mi mówią, ale jak poszukam, to się dowiem. Dziś wiem, że jak czegoś w grze nie ma albo nie jest zasugerowane, to to nie istnieje i nigdy nie powstało. Niedopowiedzenia są fajne, kiedy się wierzy, że istnieją na nie odpowiedzi ;) -> tak samo było z oglądanie X-FDiles, wtedy się wierzyło, że scenarzyści mają klucze do wszystkich tajemnic i cliffhangerów.


  • 0

#141 Tawotnica Napisany 11 sierpnia 2014 - 14:28

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:
Na szczęście nie - oprócz statycznych cutscenek ze ścianami tekstu przy zmianie miejscówki i pokonaniu bossów nie zdecydowano się na inny rodzaj wzbogacania fabuły, Anthoniego Higgsa nie spotkami ;)

Też jestem za fabułą w Metroidzie, bo setting gry jest niesamowity i idealnie się nadaje na epicką spejs operę tylko niezbyt mi się podoba pomysł "retroaktywnego" dorabiania historii w remaku, tylko żeby wprowadzić motyw biednej sieroty Samus wychowanej przez Chozo i jakieś dwa zdania o Federacji, jeszcze wciskając nam, że "taki był pomysł od początku", kiedy ewidentnie w pierwszej części wszystko było obudowane o twist, że nawet nie znasz płci postaci, którą grasz.
  • 0

#142 Godot Napisany 12 sierpnia 2014 - 02:12

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Którego Metroida na WiiU wziąć? Mam konsolę NTSC, więc ta niby padacka wersja PAL SNESowego Metroida mnie nie boli
  • 0

#143 Tawotnica Napisany 12 sierpnia 2014 - 05:14

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:
Super Metroida w pierwszej kolejności, później Fusion, a na końcu NESowy oryginał, jeżeli cię nie odrzuca archaizm 8-bitów.
  • 0

#144 Tawotnica Napisany 17 sierpnia 2014 - 04:47

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:
Metroid na 3DSie, zobaczcie go pierwsi:

20140816_235430.jpg

Wow!
:doge: :doge: :doge: :doge: :doge: :doge: :doge:

Spoiler


Zastanawiałem się jakiego Metroida najmniej razy przeszedłem i wyszło, że Return of Samus i Prime Hunters, czyli dwie najgorsze odsłony w serii. Na czarno-zielony GB oldschool nie miałem ochoty, więc siłą rzeczy padło na MPH.

Gierka z wyglądu się brzydko postarzała, ale mechanicznie jest nad wyraz ok. Celowanie stylusem daje radę, dotykowe menu jest przejrzyście ułożone i przyciski są wystarczająco duże, ale co mnie najbardziej zdziwiło, to że nawet elementy platformowe jak podwójne tapnięcie ekranu w celu skoku funkcjonują bez większych zgrzytów. Więcej problemów niż poruszanie się z widoku pierwszej osoby sprawia fizyka kulki. Twórcy chyba się wzorowali na Luigim z SMB2, bo tak bardzo się ślizga. It’s a me, Samus!

Rozczarowuje natomiast art-style; że 3D na poczciwym DSie nie będzie długo dobrze wyglądać, tego się można było spodziewać, ale wystarczy spojrzeć na tych niedołężnych Hunterów, żeby stwierdzić, że komuś się wybitnie nie chciało wysilać:

Yb9n8He.jpg
Hurr! Durr! Jestę Spire i wyglądam jak ze słabego bmupa Spyborgs na Wii, którego nikt nie pamięta.

Jeżeli powiem, że miejscówki wyglądają podobnie biednie jak postacie, to wiadomo czego się mniej więcej spodziewać? Świecących stacji kosmicznych, gdzie dla odróżnienia w jednym miejscu trochę bardziej na czerwono świeci się lava a w drugim na biało lód. Nie pomaga, że planet jest zaledwie cztery na krzyż i eksplorować na nich za bardzo nie ma czego.

Pierwsza połowa gry jest do bólu liniowa, klepiąc schemat „zbierz trzy artefakty, po drodze rozup huntera z downem, a po walce z bosskiem ucieknij w 5-7 minut na statek”. Te czasówki na końcu to :fp: Ja rozumiem, że to dosyć klasyczny element Metroidów i prosty sposób zbudowania napięcia, ale Hunters go nadużywa w najmniej kreatywny sposób. Najlepsze jest przeczekiwanie loadingu zanim się otworzą drzwi do następnego pomieszczenia, kiedy wesoło tykają sobie sekundy na zegarze :olo:

Rozgrywka jest mocno nastawiona na akcję, ale brakuje różnorodności w przeciwnikach, żeby ten pomysł wypalił. Bossfighty zasysają po całości. Wieża strzelająca laserami dookoła albo jakieś rozpikselowane oko przytwierdzone pijawkami do ściany :yao: Kraid i Ridley się w grobie przewracają. Do tego niezawodni Hunterzy, nasi koledzy po fachu rozmieszczają się randomowo po tych śmiesznie małych planetach i trzeba się również z nimi jeszcze raz użerać. Najbardziej mnie wpienia, że walczy się z tymi pokrakami po parę razy i ich kolejne wersje praktycznie niczym się nie różnią. O, a jak się przypadkiem trafi taką konfigurację, że jedna z planet jest pusta to w miejscu, gdzie zaatakował by nas łowca czeka „Guardian”, niezwykle upierdliwy krasnal z Halo.
Na tym nie koniec. Znaczące upgrady pojawiają się stosunkowo późno i są leniwie zrobione – kolorowe pociski, usuwające kolorowe roadblocki. Nic a nic się nie czuje mocy usprawnień Samus, czyli czegoś, co imo jest wpisane w DNA serii i jednym z jej najważniejszych elementów. Smh…

Przynajmniej dobrze, że przeniesiono z gackowych odsłon mapkę (mapki 3D z Primów to mistrzostwo świata, jedne z najlepszych map w grach w ogóle, takie Bioshocki czy nawet Zeldy mogłyby się wiele nauczyć od Retrosów w tej materii). Cały interfejs jest z resztą nienagannie wykonany, o czym wyżej wspomniałem przy okazji sterowania. Nie brakuje również Primowego skanowania, więc przynajmniej pod tym względem MPH daje radę.

Szkoda, że motywacji do wyciągania scan visora nie ma zbyt dużej, bo fabuła to jakieś popłuczyny po Primach, które przecież w tym elemencie akurat nie były wybitne. Zbieranie jakiś oktogłazów, dających moc z kosmosu, backstory tych derpów z którymi walczymy, jakieś jednozdaniowe lore… nie, nie, nie, nie, nie, nie. Zero klimatu, kiepski fanfic byłby lepszy, nawet Other M przy tym jest dobrze napisane ([i] Code name: Baby's Cry - a common SOS with the urgency of a baby crying.[i] Neva forget! Ja w sumie lubię tą grę [M: OM w sensie] :doge:).

No dobra, zjechałem gierkę z góry na dół, ale czy to znaczy, że to taki straszny crap? Grało się w sumie całkiem dobrze, bo lubię te stylusowe strzelanki na DSa, a tych powychodziło jak kot napłakał. Jeżeli chodzi o samą akcję i dynamikę rozgrywki to z najbliższymi konkurentami, czyli grami od Renegade Kid ten Derptroid wprawdzie wygrywa, ale werdykt może być tylko jeden:

QqKkc9O.gif

Dziękuję za uwagę, see you next mission!

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 17 sierpnia 2014 - 04:50

  • 6

#145 Pious Napisany 17 sierpnia 2014 - 08:22

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:

Teraz zrob to samo z PH, bo temat wraca na forum jak bumerang, i niektorzy dalej nie potrafia zrozumiec, ze to gniot.

Spoko wrazenia. Te kilka lat temu bylo nieco lepiej. Hunterzy nie sprawiali wrazenia zrobionych na kublu i najbardziej zasysala wtornosc kazdej planszy i brak jakichkolwoek pomyslow na ta gre. Byl jeszcze calkiem niezly multi. Zycze kazdemu, zeby jakikolwiek Metroid, ktorzy (nie) ukaze soe na 3ds byl w 2d.


  • 0

#146 Kaxi Napisany 19 sierpnia 2014 - 08:29

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 160 Postów:

Behold!

 

 

http://www.gonintend...2014-screenshot

 

 

Macie już mokro?  :cf:


  • 0

#147 fingus Napisany 19 sierpnia 2014 - 08:48

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 905 Postów:
Weź się... Już myślałem, że w końcu jakieś info o nowym metroidzie. Ale zapomniałem, że Nintendo nie jest w stanie robić dwóch gier naraz. :kidding:
  • 0

#148 Tawotnica Napisany 19 sierpnia 2014 - 08:55

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:

Behold!

 

 

http://www.gonintend...2014-screenshot

 

 

Macie już mokro?  :cf:

 

:tak: 

 

Powinni dodać Zero Suit Samus do Hyrule Warriors, wtedy może bym kupił :olo: 


  • 2

#149 lukaszSA Napisany 19 sierpnia 2014 - 09:19

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 953 Postów:

Ciekawe czemu Bayonetta nie dostała kostiumu Zero Suit


  • 0

#150 Kaxi Napisany 19 sierpnia 2014 - 09:24

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 160 Postów:

Ciekawe czemu Bayonetta nie dostała kostiumu Zero Suit

 

 

DLC, babe  :leonidas:


  • 0



Inne z tagami: