Save point jest gdzieś po drodze i na statku jak zawsze. Nie da się go nawet pominąć chyba.
#211 Napisany 17 października 2014 - 10:35
#212 Napisany 17 października 2014 - 10:50
Tylko, że statek został u góry, a ja musiałem skoczyć w dół, ale spoko, to i tak było tylko rzucenie okiem, bo najpierw trzeba zaliczyć jedynkę. Póki co kończę questy w Wind Wakerze
#213 Napisany 20 października 2014 - 16:30
Ten post był edytowany przez Greg dnia: 20 października 2014 - 16:30
#214 Napisany 20 października 2014 - 16:53
Zazdroszczę tej trylogii jak diabli
#215 Napisany 20 października 2014 - 16:54
#216 Napisany 20 października 2014 - 16:57
Bo to nie jest tani biznes plus mam te gry (poza 2) na półce
#217 Napisany 20 października 2014 - 16:59
#218 Napisany 21 października 2014 - 18:42
Mam pytanie przy okazji. W pierwszym świecie jest taki "smok" z kolorowymi kulkami, nic nie mogę tam zrobić. O co w tym chodzi?
#219 Napisany 21 października 2014 - 19:08
?
To do end game'a jest.
#220 Napisany 21 października 2014 - 19:08
#221 Napisany 21 października 2014 - 19:12
Każda kulka na danej rzeźbie odpowiada konkretnemu bossowi. W Prime'a grałeś, a Ridley'a nie rozpoznajesz? Jak ich pokonasz to wtedy da się tędy przejść i masz finałową planszę.
#222 Napisany 21 października 2014 - 19:15
#223 Napisany 22 października 2014 - 12:19
Graj i ekspliruj levele, potem ściąga Fusion, który jest jak Valhalla z mp3 x10.
#224 Napisany 22 października 2014 - 18:35
#225 Napisany 03 stycznia 2015 - 16:14
POPULARNY POST!
Rok 2015 chciałem zacząć od jakiegoś zapomnianego klasyka i padło na drugiego Metroida, grę produkcji Gunpei’a Yokoi, wydaną w 1992 roku na GameBoya. Return of Samus wymieniane jest często jako najsłabsza odsłona Metroida, ponieważ ma nieco odmienną od pozostałych części formułę i jako gra na GB się mocno postarzała. Chciałem to zweryfikować, więc poświęciłem 20zł i parę godzin życia na wersję Virtual Console na 3DSa.
Pierwsze kroki na planecie SR388
Pierwsze, co się rzuca w oczy to ładny jak na GB spritework. Model Samus jest duży, porusza się płynnie. Od razu mogę też sprzątnąć z mitem jakoby RoS było niegrywalne. Wyczucie skoków w dal i wzdłuż od pierwszych minut wychodzi naturalnie, sterowanie nikomu kto grał wcześniej w Metroida 2D nie będzie sprawiało kłopotów. Przez to, że Samus względem ekranu jest większa niż w pierwszej części na NESa, śmiem twierdzić że sam platforming i celowanie jest łatwiejsze i jeśli któraś część serii trąci myszką to prędzej Metroid I. Na 3DSie udogodnieniem jest, że Y robi za Select, który służy do zamiany broni.
Na górze wykluwający się Alfa Metroid, a na dole słup, który jest save pointem
Po zniweczeniu planów piratów kosmicznych, federacja wysyła Samus na planetę SR388, żeby wyeliminowała wszystkie pozostałe Metroidy, tak aby piraci już nigdy więcej nie mogli wykorzystać tych straszliwych stworów do swoich niecnych celów. Ilość pozostałych alienów monitoruje dla nas licznik w dolnym prawym rogu ekranu. Bardzo szybko po opuszczeniu statku, właściwie to w trzecim pomieszczeniu, spotykamy pierwszą kreaturę. Łatwo zauważyć, że to nie wygląda jak zwykły Metroid. Ze znajomej, przypominającej meduzę z zębami formy, wykluło się… coś… brzydkiego. Powitajcie Alfa Metroida. Tych stworzeń w ciągu swojej przeprawy Samus będzie musiała zabić całe stado. Pięć pocisków kończy ich żywot.
Jeżeli w tym miejscu spodziewaliście się screena mapy z zaznaczonym pomieszczeniem to muszę was zmartwić… nie ma. Nie ma mapki! To z pewnością jeden z powodów, dlaczego RoS nie ma zbyt dobrej renomy. Brak możliwości sprawdzenia swojego położenia z miejsca odrzuci sporą grupę graczy. Początkowo też się trochę przeraziłem na myśl, że odłożę gierkę na dwa dni i potem będę błądził dwie godziny zanim się połapię, gdzie powinienem iść, ale na szczęście z pomocą przychodzą roadblocki.
tak wygląda kwaśny roadblock w Metroid II, a znanych w serii drzwi jest zaledwie kilka
Teraz w każdej innej metroivanii taki oczywisty raodblock jak przepaść zalaną kwasem nazwałbym tanim rozwiązaniem, niegodnym gatunkowi. Jednak trzeba zdać sobie sprawę, że Metroid II ma trochę inne priorytety niż pokonywanie przeszkód za pomocą upgradów, więc zmianie ulega całe „flow” gry. Każdy kolejny fragment mapy czyścimy z Metroidów i kolejność w jakiej to zrobimy jest dowoln - tu mamy sycącą nieliniowość, tu wykorzystujemy nasze moce i ulepszenia do znajdywania E-Tanków i zwiększania liczby amunicji. Dostęp do kolejnych części świata załatwiamy sobie nie przez upgrady, ale po zabiciu określonej ilości stworów. Zaciukamy pięć Metroidów, jest trzęsienie ziemi, poziom kwasu spada o parę metrów, możemy ciukać następne Metroidy. To połączenie nieliniowej i liniowej eksploracji funkcjonuje bardzo dobrze w kontekście braku mapy, bo nie pozwala się pogubić.
Łeeee, nie pamiętam, żeby kiedykolwiek Metroidy były tak plugawe
całe szczęście, że w końcu pojawiają się też takie „zwykłe”, które można zamrozić i rozwalić paroma missilami
Powyższe czyni też grę dosyć prostą, bo przemierzając pustkowia SR388 nie spotykamy wielu strasznych przeciwników. Ba, dosyć szybko przykuwa uwagę, że w grze brakuje jakichkolwiek bossów. Wprawdzie im głębiej w planetę tym groźniejsze stają się mutację Metroidów, np. Omega Metroid pożera aż 40 (!) pocisków, ale to nie jest tak że Samus nie zdobywa ulepszeń, więc siły się równoważą. Plasma beam poza Metroidami zabija wszystkie stworzenia jednym hitem. Powiedziałbym, że Metroid II jest najłatwiejszą grą z serii i zupełnie się tego nie spodziewałem, pamiętając że gry z lat ’90 lubiły być brutalnie trudne.
na górze jedno z pierwszych ulepszeń w grze, na dole Spider Ball w akcji
na górze: ah, te naramienniki! na dole: klasyk
Jeżeli chodzi o upgrady, to jest standardowy zestaw– jump ball, cztery różne beamy, high i space jump, oczywiście screw attack. Nie ma jeszcze Super Metroidowych rodzajów pocisków czy bomb. Na wyróżnienie zasługują Varia Suit, który wprowadza do serii słynne okrągłe naramienniki oraz Spider Ball, który zdobywamy bardzo wcześnie w grze, a otwiera on praktycznie większość wcześniej niedostępnych ścieżek. Sterowanie nim, podobnie jak Space Jumpem, wymaga nieco wprawy – kierunki ruchu idzie łatwo pomieszać, bo zależą od startowej pozycji piłeczki, więc bywa że trzymając strzałkę w prawo poruszamy się w lewo i odwrotnie.
Skorupy Metroidów są świetne, ale większość czasu przyjdzie nam podziwiać puste czarne, tła
przeciwnicy są raczej nietypowi. Waverów, Skree czy Sidehopperów próźno tu szukać
Nie brakuje grze klimatu odosobnienia. Zero innych ludzi, zero dialogów, sama Samus! Wrażenie robią porzucone skorupy Metroidów, sygnalizujące nadchodzącą walkę, ale oprawa A/V to niestety najsłabszy element Return of Samus. Tła prezentują się monotonnie i bez wyrazu, a muzyka woła o pomstę do nieba. Żadnego wpadającego w ucho utworu, zamiast tego kakofoniczne buczenie i bzyczenie niczym z jakiegoś PC-88. Wystarczy posłuchać kompozycji z pierwszych Pokemonów czy Kirby’s Dreamland, żeby stwierdzić, że GB stać na więcej i że muza z MII jest mocno poniżej prezentowanego przez Nintendo poziomu.
end boss spoiler
Podsumowując, Metroid II jest nietypowym, ale udanym odejściem od przyjętej przez pierwszą część formuły i przez to mimo swoich 23 lat na karku całkiem świeży. Brak mapy, brak bossów i skupienie się na Metroidach przesuwa ciężar eksploracji ze znajdziek na przeciwników, co moim zdaniem wciąż jest materiałem na kozacką gierkę. Podejrzewam, że dobrze zrobiony remake przekonałby niejednego krytyka tej formuły.
na górze: the baby! na dole: the end!
Jeśli sami chcecie sprawdzić Return of Samus to dużo lepiej sięgnąć po podkoloryzowaną wersję na Super GB albo GBA. VC na 3DSa niestety obsługuje tylko podstawowe czarno-szare/czarno-zielone zabarwienie ekranu.
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 03 stycznia 2015 - 16:32
#226 Napisany 16 stycznia 2015 - 11:16
Zachęcam wszystkim do zakupienia Metroid Prime Trilogy na Wii U Raz, że to 60 godzin świetnej zabawy, a dwa że to świetna okazja, by pokazać, że czekamy na Metroid Prime 4 Desperacki krok, ale co tam, MPT piechotą nie chodzi
http://blognintendo....a-kup-metroida/
Dłuższa argumentacja i szczegóły w linku
#227 Napisany 16 stycznia 2015 - 11:30
#228 Napisany 16 stycznia 2015 - 11:33
Off-tv play A tak serio, to nie, ale akurat liczba osób z Trylogią na Wii jest znikoma. Możesz czuć się szczęśliwcem.
#229 Napisany 26 stycznia 2015 - 21:57
http://kotaku.com/th...iche-1284029577
Ciekawy artykuł o uniwersum Metroida, który pokazuje, jak bardzo Nintendo powinno zatrudnić jakiś pożądnych scenarzystów, by w końcu w pełni wykorzystać swoje uniwersa.
Chociaż w sumie to oprócz Zeldy i Metroida nie mają za bardzo ciekawych fabularnie światów
#230 Napisany 29 stycznia 2015 - 11:23
Dziś Trilogy w eShopie Nie zapomnijcie wydać dukatów.
Z tej okazji recenzyja zayefajnej trójeczki:
http://blognintendo....e-3-corruption/
Ten post był edytowany przez Kaxi dnia: 29 stycznia 2015 - 11:24
#231 Napisany 29 stycznia 2015 - 17:37
Kupiłem, może w tym stuleciu znajdę czas na ogranie. Mam trójkę na płycie, mogę sprzedać za 50zł
#232 Napisany 30 stycznia 2015 - 10:23
Co do tego czy są jakieś różnice między wersją pudełkową, a tą z eshop:
Loadingi w trójce uległy przyspieszeniu
#233 Napisany 19 lutego 2015 - 19:11
Nieużyty materiał promocyjny MP3
#234 Napisany 19 lutego 2015 - 20:44
To Ogórek?
#235 Napisany 19 lutego 2015 - 21:12
#236 Napisany 03 maja 2015 - 09:14
Metroid - Did You Know Gaming?
#237 Napisany 21 sierpnia 2015 - 18:57
Tu do ściągnięcia:
http://www.file-uplo...etroid.rar.html
Jaka jest szansa, że na NX coś podobnego zobaczymy?
Ten post był edytowany przez nole dnia: 21 sierpnia 2015 - 19:45
#238 Napisany 21 sierpnia 2015 - 23:42
#239 Napisany 21 sierpnia 2015 - 23:53
Mam nadzieję, że tak słabego designu nie zobaczymy na NXie
#240 Napisany 16 października 2015 - 12:05
Jeśli już pokazywać jakąś pracę fana Metroida to raczej tą : http://metroid2remake.blogspot.com/
Inne z tagami:
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Metroid Prime RemasteredRozpoczęte przez cybercotlet , 09 lut 2023 Switch, Metroid Prime, Metroid |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
Oldschool →
Wii U →
Retro StudiosRozpoczęte przez Godot , 26 gru 2010 Retro Studios, Nintendo, Metroid i 1 więcej... |
|
|