Skocz do zawartości

Zdjęcie

Metroid Trivia

Powrót na planetę Zebes Metroid

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
328 odpowiedzi na ten temat

Ankieta: Metroid Trivia (27 użytkowników głosowało)

Najlepszą grą w serii jest:

  1. Metroid (0 głosów [0.00%])

    Procent głosów: 0.00%

  2. Metroid: Zero Mission (0 głosów [0.00%])

    Procent głosów: 0.00%

  3. Metroid Prime Pinball (0 głosów [0.00%])

    Procent głosów: 0.00%

  4. Metroid Prime Hunters (0 głosów [0.00%])

    Procent głosów: 0.00%

  5. Metroid Prime (13 głosów [48.15%] - Zobacz)

    Procent głosów: 48.15%

  6. Metroid Prime 2: Echoes (1 głosów [3.70%] - Zobacz)

    Procent głosów: 3.70%

  7. Metroid Prime 3: Corruption (4 głosów [14.81%] - Zobacz)

    Procent głosów: 14.81%

  8. Metroid II: Return of Samus (0 głosów [0.00%])

    Procent głosów: 0.00%

  9. Super Metroid (6 głosów [22.22%] - Zobacz)

    Procent głosów: 22.22%

  10. Metroid: Other M (2 głosów [7.41%] - Zobacz)

    Procent głosów: 7.41%

  11. Metroid Fusion (1 głosów [3.70%] - Zobacz)

    Procent głosów: 3.70%

Głosuj Goście nie mogą głosować

#211 Pious Napisany 17 października 2014 - 10:35

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:

Save point jest gdzieś po drodze i na statku jak zawsze. Nie da się go nawet pominąć chyba.


  • 0

#212 funditto Napisany 17 października 2014 - 10:50

funditto

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 320 Postów:

Tylko, że statek został u góry, a ja musiałem skoczyć w dół, ale spoko, to i tak było tylko rzucenie okiem, bo najpierw trzeba zaliczyć jedynkę. Póki co kończę questy w Wind Wakerze


  • 0

#213 Godot Napisany 20 października 2014 - 16:30

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Przyszły transformatory. Odpaliłem Trylogię. Odpłynąłem. Będzie zarwana noc

Ten post był edytowany przez Greg dnia: 20 października 2014 - 16:30

  • 2

#214 Rudolf Napisany 20 października 2014 - 16:53

Rudolf

    Rumfer

  • Forumowicze
  • 5 738 Postów:

Zazdroszczę tej trylogii jak diabli :(


  • 0

#215 Godot Napisany 20 października 2014 - 16:54

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Czemu nie kupisz?
  • 0

#216 Rudolf Napisany 20 października 2014 - 16:57

Rudolf

    Rumfer

  • Forumowicze
  • 5 738 Postów:

Bo to nie jest tani biznes plus mam te gry (poza 2) na półce :P


  • 0

#217 Godot Napisany 20 października 2014 - 16:59

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
No palowska wersja droga. Ale warto, w tej grze sterowanie wiilotem robi różnicę. Że o wyższej rozdziałce i panoramie nie wspomnę
  • 0

#218 Godot Napisany 21 października 2014 - 18:42

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Jako, że telewizor jest okupowany gram w Super Metroida. Zabiłem bossa, takiego grzyba, zdobyłem Super Missile. Na chwilę wszedłem do ogniowej lokacji, zdobyłem buty do wysokiego skakania. Chyba nie muszę pisać, że gra jest genialna? :) Co jednak mnie uderzyło to fakt, że Metroid Prime jest tak podobny do Super Metroida. To niesamowite jak Retro zaadaptowało te wszystkie patenty z gry 2D do gry 3D. Zazdroszczę takiemu Torqowi, który to wszystko widział w 2002 roku.

Mam pytanie przy okazji. W pierwszym świecie jest taki "smok" z kolorowymi kulkami, nic nie mogę tam zrobić. O co w tym chodzi?
  • 0

#219 Rudolf Napisany 21 października 2014 - 19:08

Rudolf

    Rumfer

  • Forumowicze
  • 5 738 Postów:

?

Golden_Statue_Clean.jpg

To do end game'a jest.


  • 0

#220 Godot Napisany 21 października 2014 - 19:08

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
O to. Nic to nie robi?
  • 0

#221 Rudolf Napisany 21 października 2014 - 19:12

Rudolf

    Rumfer

  • Forumowicze
  • 5 738 Postów:

Każda kulka na danej rzeźbie odpowiada konkretnemu bossowi. W Prime'a grałeś, a Ridley'a nie rozpoznajesz? :sadcf: Jak ich pokonasz to wtedy da się tędy przejść i masz finałową planszę.


  • 0

#222 Godot Napisany 21 października 2014 - 19:15

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
To faktycznie Ridley jest :olo: Nie przypatrywałem się.
  • 0

#223 Pious Napisany 22 października 2014 - 12:19

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:

Graj i ekspliruj levele, potem ściąga Fusion, który jest jak Valhalla z mp3 x10.


  • 0

#224 Godot Napisany 22 października 2014 - 18:35

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Będę musiał przerwę zrobić chyba.
  • 0

#225 Tawotnica Napisany 03 stycznia 2015 - 16:14

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:

*
POPULARNY POST!

m7fTzaZ.jpg

Rok 2015 chciałem zacząć od jakiegoś zapomnianego klasyka i padło na drugiego Metroida, grę produkcji Gunpei’a Yokoi, wydaną w 1992 roku na GameBoya. Return of Samus wymieniane jest często jako najsłabsza odsłona Metroida, ponieważ ma nieco odmienną od pozostałych części formułę i jako gra na GB się mocno postarzała. Chciałem to zweryfikować, więc poświęciłem 20zł i parę godzin życia na wersję Virtual Console na 3DSa.

atGAxPB.jpg
ijSEOft.jpg
Pierwsze kroki na planecie SR388

Pierwsze, co się rzuca w oczy to ładny jak na GB spritework. Model Samus jest duży, porusza się płynnie. Od razu mogę też sprzątnąć z mitem jakoby RoS było niegrywalne. Wyczucie skoków w dal i wzdłuż od pierwszych minut wychodzi naturalnie, sterowanie nikomu kto grał wcześniej w Metroida 2D nie będzie sprawiało kłopotów. Przez to, że Samus względem ekranu jest większa niż w pierwszej części na NESa, śmiem twierdzić że sam platforming i celowanie jest łatwiejsze i jeśli któraś część serii trąci myszką to prędzej Metroid I. Na 3DSie udogodnieniem jest, że Y robi za Select, który służy do zamiany broni.
 
ApzB4gR.jpg
XpneL47.jpg
Na górze wykluwający się Alfa Metroid, a na dole słup, który jest save pointem
 
Po zniweczeniu planów piratów kosmicznych, federacja wysyła Samus na planetę SR388, żeby wyeliminowała wszystkie pozostałe Metroidy, tak aby piraci już nigdy więcej nie mogli wykorzystać tych straszliwych stworów do swoich niecnych celów.  Ilość pozostałych alienów monitoruje dla nas licznik w dolnym prawym rogu ekranu. Bardzo szybko po opuszczeniu statku, właściwie to w trzecim pomieszczeniu, spotykamy pierwszą kreaturę. Łatwo zauważyć, że to nie wygląda jak zwykły Metroid. Ze znajomej, przypominającej meduzę z zębami formy, wykluło się… coś… brzydkiego. Powitajcie Alfa Metroida. Tych stworzeń w ciągu swojej przeprawy Samus będzie musiała zabić całe stado. Pięć pocisków kończy ich żywot.
 
Jeżeli w tym miejscu spodziewaliście się screena mapy z zaznaczonym pomieszczeniem to muszę was zmartwić… nie ma. Nie ma mapki! To z pewnością jeden z powodów, dlaczego RoS nie ma zbyt dobrej renomy. Brak możliwości sprawdzenia swojego położenia z miejsca odrzuci sporą grupę graczy. Początkowo też się trochę przeraziłem na myśl, że odłożę gierkę na dwa dni i potem będę błądził dwie godziny zanim się połapię, gdzie powinienem iść, ale na szczęście z pomocą przychodzą roadblocki.
 
1u80SXG.jpg
pK9PvJf.jpg
tak wygląda kwaśny roadblock w Metroid II, a znanych w serii drzwi jest zaledwie kilka
 
Teraz w każdej innej metroivanii taki oczywisty raodblock jak przepaść zalaną kwasem nazwałbym tanim rozwiązaniem, niegodnym gatunkowi. Jednak trzeba zdać sobie sprawę, że Metroid II ma trochę inne priorytety niż pokonywanie przeszkód za pomocą upgradów, więc zmianie ulega całe „flow” gry. Każdy kolejny fragment mapy czyścimy z Metroidów i kolejność w jakiej to zrobimy jest dowoln -  tu mamy sycącą nieliniowość, tu wykorzystujemy nasze moce i ulepszenia do znajdywania E-Tanków i zwiększania liczby amunicji. Dostęp do kolejnych części świata załatwiamy sobie nie przez upgrady, ale po zabiciu określonej ilości stworów. Zaciukamy pięć Metroidów, jest trzęsienie ziemi, poziom kwasu spada o parę metrów, możemy ciukać następne Metroidy. To połączenie nieliniowej i liniowej eksploracji funkcjonuje bardzo dobrze w kontekście braku mapy, bo nie pozwala się pogubić.  
 
DqRZcDs.jpg
5ELeAl2.jpg
Łeeee, nie pamiętam, żeby kiedykolwiek Metroidy były tak plugawe

5AwRSnj.jpg
t1Fp59h.jpg
całe szczęście, że w końcu pojawiają się też takie „zwykłe”, które można zamrozić i rozwalić paroma missilami
 
Powyższe czyni też grę dosyć prostą, bo przemierzając pustkowia SR388 nie spotykamy wielu strasznych przeciwników. Ba, dosyć szybko przykuwa uwagę, że w grze brakuje jakichkolwiek bossów. Wprawdzie im głębiej w planetę tym groźniejsze stają się mutację Metroidów, np. Omega Metroid pożera aż 40 (!) pocisków, ale to nie jest tak że Samus nie zdobywa ulepszeń, więc siły się równoważą. Plasma beam poza Metroidami zabija wszystkie stworzenia jednym hitem. Powiedziałbym, że Metroid II jest najłatwiejszą grą z serii i zupełnie się tego nie spodziewałem, pamiętając że gry z lat ’90 lubiły być brutalnie trudne.      
 
XpneL47.jpg
FwkdbQJ.jpg
na górze jedno z pierwszych ulepszeń w grze, na dole Spider Ball w akcji

8Quo7us.jpg
mdbo8nY.jpg
na górze: ah, te naramienniki! na dole: klasyk
 
 Jeżeli chodzi o upgrady, to jest standardowy zestaw– jump ball, cztery różne beamy, high i space jump, oczywiście screw attack. Nie ma jeszcze Super Metroidowych rodzajów pocisków czy bomb. Na wyróżnienie zasługują Varia Suit, który wprowadza do serii słynne okrągłe naramienniki oraz Spider Ball, który zdobywamy bardzo wcześnie w grze, a otwiera on praktycznie większość wcześniej niedostępnych ścieżek.  Sterowanie nim, podobnie jak Space Jumpem, wymaga nieco wprawy – kierunki ruchu idzie łatwo pomieszać, bo zależą od startowej pozycji piłeczki, więc bywa że trzymając strzałkę w prawo poruszamy się w lewo i odwrotnie.
 
jrJv4Cu.jpg
tFgQuk8.jpg
Skorupy Metroidów są świetne, ale większość czasu przyjdzie nam podziwiać puste czarne, tła

gWU0Fwp.jpg
j7k7BNf.jpg
przeciwnicy są raczej nietypowi. Waverów, Skree czy Sidehopperów próźno tu szukać

Nie brakuje grze klimatu odosobnienia. Zero innych ludzi, zero dialogów, sama Samus! Wrażenie robią porzucone skorupy Metroidów, sygnalizujące nadchodzącą walkę, ale oprawa A/V to niestety najsłabszy element  Return of Samus. Tła prezentują się monotonnie i bez wyrazu, a muzyka woła o pomstę do nieba. Żadnego wpadającego w ucho utworu, zamiast tego kakofoniczne buczenie i bzyczenie niczym z jakiegoś PC-88. Wystarczy posłuchać kompozycji z pierwszych Pokemonów czy Kirby’s Dreamland, żeby stwierdzić, że GB stać na więcej i że muza z MII jest mocno poniżej prezentowanego przez Nintendo poziomu.  
 
Spoiler

end boss spoiler
 
Podsumowując, Metroid II jest nietypowym, ale udanym odejściem od przyjętej przez pierwszą część formuły i przez to mimo swoich 23 lat na karku całkiem świeży. Brak mapy, brak bossów i skupienie się na Metroidach przesuwa  ciężar eksploracji ze znajdziek na przeciwników, co moim zdaniem wciąż jest materiałem na kozacką gierkę. Podejrzewam, że dobrze zrobiony remake przekonałby niejednego krytyka tej formuły.   
 
E6ChMCO.jpgvQiIoJ0.jpg
na górze: the baby! na dole: the end!
 
Jeśli sami chcecie sprawdzić Return of Samus to dużo lepiej sięgnąć po podkoloryzowaną wersję na Super GB albo GBA. VC na 3DSa niestety obsługuje tylko podstawowe czarno-szare/czarno-zielone zabarwienie ekranu.

Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 03 stycznia 2015 - 16:32

  • 10

#226 Kaxi Napisany 16 stycznia 2015 - 11:16

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 160 Postów:

Zachęcam wszystkim do zakupienia Metroid Prime Trilogy na Wii U ;)  Raz, że to 60 godzin świetnej zabawy, a dwa że to świetna okazja, by pokazać, że czekamy na Metroid Prime 4 ;) Desperacki krok, ale co tam, MPT piechotą nie chodzi :P

 

http://blognintendo....a-kup-metroida/

 

Dłuższa argumentacja i szczegóły w linku ;)


  • 0

#227 fingus Napisany 16 stycznia 2015 - 11:30

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
W czymś lepsze od trylogii, którą kupiłem na Wii?
  • 0

#228 Kaxi Napisany 16 stycznia 2015 - 11:33

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 160 Postów:

Off-tv play :P A tak serio, to nie, ale akurat liczba osób z Trylogią na Wii jest znikoma. Możesz czuć się szczęśliwcem.


  • 0

#229 lukaszSA Napisany 26 stycznia 2015 - 21:57

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 953 Postów:

http://kotaku.com/th...iche-1284029577

 

Ciekawy artykuł o uniwersum Metroida, który pokazuje, jak bardzo Nintendo powinno zatrudnić jakiś pożądnych scenarzystów, by w końcu w pełni wykorzystać swoje uniwersa.

 

Chociaż w sumie to oprócz Zeldy i Metroida nie mają za bardzo ciekawych fabularnie światów :hmmm:


  • 0

#230 Kaxi Napisany 29 stycznia 2015 - 11:23

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 160 Postów:

Dziś Trilogy w eShopie :) Nie zapomnijcie wydać dukatów.

 

Z tej okazji recenzyja zayefajnej trójeczki:

 

http://blognintendo....e-3-corruption/


Ten post był edytowany przez Kaxi dnia: 29 stycznia 2015 - 11:24

  • 0

#231 Danteusz Napisany 29 stycznia 2015 - 17:37

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 885 Postów:

Kupiłem, może w tym stuleciu znajdę czas na ogranie. Mam trójkę na płycie, mogę sprzedać za 50zł


  • 0

#232 funditto Napisany 30 stycznia 2015 - 10:23

funditto

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 320 Postów:

Co do tego czy są jakieś różnice między wersją pudełkową, a tą z eshop:

 

 

Loadingi w trójce uległy przyspieszeniu :)


  • 1

#233 lukaszSA Napisany 19 lutego 2015 - 19:11

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 953 Postów:

Nieużyty materiał promocyjny MP3

 

B-NhyeBIYAAFQiJ.jpg


  • 0

#234 Kaxi Napisany 19 lutego 2015 - 20:44

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 160 Postów:

To Ogórek?


  • 1

#235 fingus Napisany 19 lutego 2015 - 21:12

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
Jakieś chyba nie do końca anatomiczne te nogi.
  • 0

#236 Malutki Napisany 03 maja 2015 - 09:14

Malutki

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 508 Postów:

Metroid - Did You Know Gaming?


  • 0

#237 nole Napisany 21 sierpnia 2015 - 18:57

nole

    Mr ZURKON is here to KILL

  • Forumowicze
  • 6 729 Postów:
Pewien zajawkowicz stworzył coś takiego. Unreal Engine 4 + pełne wykorzystanie DirectX12 !11!one



Tu do ściągnięcia:
http://www.file-uplo...etroid.rar.html

Jaka jest szansa, że na NX coś podobnego zobaczymy?   :cf:
:ok:

Ten post był edytowany przez nole dnia: 21 sierpnia 2015 - 19:45

  • 0

#238 fingus Napisany 21 sierpnia 2015 - 23:42

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
Ta lokacja nie wygląda na zbytnio metroidową.
  • 0

#239 lukaszSA Napisany 21 sierpnia 2015 - 23:53

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 953 Postów:

Mam nadzieję, że tak słabego designu nie zobaczymy na NXie :nie:


  • 0

#240 funditto Napisany 16 października 2015 - 12:05

funditto

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 320 Postów:

Jeśli już pokazywać jakąś pracę fana Metroida to raczej tą : http://metroid2remake.blogspot.com/


  • 0



Inne z tagami: