Skocz do zawartości

Zdjęcie

Tokyo Mirage Sessions #FE Encore

Intelligent Systems Atlus WiiU Switch

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
193 odpowiedzi na ten temat

#31 Tawotnica Napisany 06 kwietnia 2015 - 16:02

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

 

Magicy z GameXplain zabrali się za analizę trailera pod kątem powiązań z Fire Emblem, co pozwala sobie trochę poukładać w głowie z czym ten szalony zwiastun się je.  

 

Dużo ludzi jest zawiedzionych formą tego crossovera, pewnie przez mocno muzyczny temat gry, ale jasny gwint - mechanicznie z tego może wyjść przekozacki jRPG. 

 

Widać, że buffy/debuffy i czary są bardziej przechylone w stronę MegaTenów, za to trójkąty broni i elementów zostały przejęte z FE. Myślę, że możliwość upgradu klasy musi być w grze. Nie pokazano tego wyraźnie w zwiastunie, ale nie wyobrażam sobie, żeby twórcy nie zaimplementowali tak istotnego elementu FE. 

 

Podoba mi się pomysł z aktywną publicznością na arenach. Nie wiem czy to nie nadinterpretacja, ale jakiś system rankingu walk albo taka wizualizacja zamiast paska specjali byłaby w pytę, pomocy od widzów jak w Paper Mario raczej bym się nie spodziewał. 

 

Same transformacje, design bohaterów i klas to jedno wielkie  :srsly: Mage/Cleric ze stojakiem mikrofonowym jako broń? I'm in, jestem kupiony :olo: Koncept przejmowania dusz bohaterów FE przez, jakby to ujął Spuczan, dzieci udających dorosłych zdaje się trzymać spójność, chociaż Tiki mi średnio nie pasuje - wygląda tak samo na plakacie jak i w świecie fantasy. 

 

Warto odnotować, że to by się tyczyło dwóch stron, w sensie, że przeciwnicy robią tak samo. Analiza GXplain mówi o tym w trybie przypuszczającym, ale dla mnie wydaje się to potwierdzone: demon, który atakował samą głową wygląda jak Gangrel (broda, kołnierz). Wychwycenie wszystkich pochowanych odwołań w tym mocno odległym od tradycyjnych Emblemów świecie powinno nawet psychofanom FE nie jednego mindblowa przysporzyć.

 

Jednym z najistotniejszych niedomówień są projekty labiryntów. Wiadomo, że Tokio będzie hubem/overworldem, walki odbywają się na arenach, ale samych dungeonów pokazano niewiele. Lochy z prawdziwego zdarzenia jak w Etrianach, pokręcone z overworldem niewiadomoco jak w SMTIV, a może randomowe jak w Personach? To może być element maki-ti or break-it dla wielu graczy.  

 

Podsumowując, dostaniemy popieprzony Music-Idol-Dunegon-Crawer-jRPG z podwójnym światem a la SMT i klasami z FE.

Atus nie robi wielu gier na stacjonarki, ale jak się za coś wezmą co nie jest Personą to koncept wymyślają kompletnie odjechany (Catherine, Trauma Center), który odrzuca z początku, ale potem się sprawdza. Liczę, że tak będzie też tym razem i nie mogę się doczekać kolejnych informacji.  


  • 1

#32 Tawotnica Napisany 16 czerwca 2015 - 18:10

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

 

tytuł pewnie znowu będzie do zmiany, ale na teraz w oficjalnych źródłach jest "Genei Ibun Roku #FE".


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 16 czerwca 2015 - 18:27

  • 0

#33 mic Napisany 16 czerwca 2015 - 18:13

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 069 Postów:

Nie jestem tutaj przekonany ale i tak na Wii U wielkiego wyboru nie dają...


  • 0

#34 Kaxi Napisany 16 czerwca 2015 - 18:29

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:

Nawet nie mają angielskiego tytułu jeszcze. Phi.


  • 0

#35 funditto Napisany 16 czerwca 2015 - 18:41

funditto

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 2 320 Postów:

Albo na WiiU wydadzą tylko w Japonii, a w US/EUR na NX..


Ten post był edytowany przez funditto dnia: 16 czerwca 2015 - 18:41

  • 0

#36 mic Napisany 16 czerwca 2015 - 18:49

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 069 Postów:

Nie no bez przesady, ale to może wyjść na koniec życia Wii U coś jak Pandoras Tower...


  • 0

#37 Kaxi Napisany 17 czerwca 2015 - 21:02

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:

Więcej o postaciach. A myślałem, że będą bać się cokolwiek mówić, skoro nie ma nawet anglojęzycznego tytułu.

 

http://gonintendo.co...racter-profiles


  • 0

#38 Malutki Napisany 17 czerwca 2015 - 23:32

Malutki

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 508 Postów:

Nintendo Treehouse @ E3 2015 - Shin Megami Tensei X Fire Emblem (first gameplay)


  • 0

#39 Starh Napisany 17 czerwca 2015 - 23:33

Starh

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 073 Postów:

Co ta nina odwaliła.... to nie tak miało być 


  • 0

#40 Schrodinger Napisany 17 czerwca 2015 - 23:56

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:

krapik, czekam na persone


  • 0

#41 Starh Napisany 17 czerwca 2015 - 23:57

Starh

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 073 Postów:

krapik, czekam na persone

Podobno październik tego roku ;] 


  • 0

#42 Kaxi Napisany 11 września 2015 - 08:57

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:

Gra wyjdzie w Japonii 26 grudnia..... Będzie limitka i zestaw z konsolą.

 

img_xatlus.jpg

HyzmTTJ.png

5TM5mQE.png

 

Wiecie jaka inna gra wyszła 26 grudnia?  Final Fantasy Crystal Chronicles Crystal Bearers...


  • 1

#43 Tawotnica Napisany 07 października 2015 - 09:47

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:
Nowy story trailer:



Mam nadzieję, że Nintendo nie zrezygnowało z lokalizacji tego :olo: Idol Master Persona #FE
  • 0

#44 mic Napisany 08 października 2015 - 13:28

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 069 Postów:
Pewnie wyjdzie, oby jednak nie tylko cyfrowo... To może być jedna z takich ostatnich "dużych" gier na Wii U bo w zapowiedziach na stacjonarkę Nintendo jest cisza.
  • 0

#45 Kaxi Napisany 08 października 2015 - 14:21

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:

Coś mi się wydaje, że skoro Project Zero jest cyfrowo, to i to może wyjść w pudełku tylko jako limitka... Z drugiej strony Nintendo może chcieć wypuścić to na Zachodzie na fali popularności Persony 5 w połowie przyszłego roku.


  • 0

#46 mic Napisany 08 października 2015 - 16:36

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 069 Postów:
O ile dostanę swoją limitkę Project zero to dla mnie może być taki układ :) Też mi przez głowę przeszła myśl taka właśnie,że do takich niszowych gier mogą stosować taktykę cyfra plus limitowana edycja na fizycznym nośniku... Choć z drugiej strony devils third wyszło na płycie jakoś :)
  • 0

#47 Malutki Napisany 30 października 2015 - 09:36

Malutki

    Master Chief

  • Forumowicze
  • 2 508 Postów:

Toma Akagi (w/ Mirage Cain)

World

Dungeon & Battle


  • 0

#48 Kaxi Napisany 30 października 2015 - 10:08

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:

Wygląda jak Persona ;)


  • 0

#49 Tawotnica Napisany 04 marca 2016 - 00:12

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

Ccp_dwsWoAAeEU4.jpg

 

wychodzi 24.06. 

 

 


  • 0

#50 Schrodinger Napisany 04 marca 2016 - 00:25

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:

tak szybko u nas?


  • 0

#51 Tawotnica Napisany 04 marca 2016 - 00:55

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

7 miesięcy po premierze w Japonii to szybko?  


  • 0

#52 Kaxi Napisany 04 marca 2016 - 09:02

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:

7 miesięcy? Może nie szybko, ale też nie jest źle. Chociaż biorąc pod uwagę brak dubu, to mogli to w miesiąc zrobić ;)


  • 0

#53 Schrodinger Napisany 04 marca 2016 - 09:18

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 953 Postów:

wydawało mi się że gdzieś czytałem że dopiero pod koniec tego roku albo na poczatku 2017 ma byc 


  • 0

#54 Damian Napisany 20 kwietnia 2016 - 14:26

Damian

    Link

  • Forumowicze
  • 298 Postów:

24 czerwca: The Tokyo Mirage Sessions #FE - Fortissimo Edition.

Cge_vHPWQAAah_a.jpg
 

 

W niektórych amerykańskich sklepach można już składać pre-order.

Ciekawe kiedy u nas ruszy przedsprzedaż.


  • 1

#55 Tawotnica Napisany 21 kwietnia 2016 - 21:03

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

Za lokalizacje gry odpowiada Atlus:

 

http://www.gameinfor...essions-fe.aspx

 

Chyba dobry news po ostatnich shitstormach na Nintendo przy okazji Xeno i FE Fates. 

 


  • 0

#56 Damian Napisany 01 czerwca 2016 - 12:57

Damian

    Link

  • Forumowicze
  • 298 Postów:

Niestety obawy się ziściły. Wiadomo już co zajęło im te kilka miesięcy po premierze gry. Nie, nie była to kompleksowa lokalizacja tytułu (tłumaczenie sięgneło wyłącznie tekstu/dialogów, ścieżka dźwiękowa ma być nienaruszona). Zapewnieniom Nintendo z marca, iż przeniesieniem gry na zachodni rynek zajmuje się Atlus, bo priorytetem jest zachowanie tożsamości produkcji, również można już podziękować. Amerykańskie pokazy przedpremierowe, i ostatnie doniesienia jednoznacznie wskazują, że w ostatnich miesiącach zajmowali się głównie... cenzurą :fp: .
Jakoś nie przejmowałem się zbytnio tym faktem (tym bardziej, że przez większość czasu karmiono nas oryginalnym japońskim gameplayem). Przeczytałem gdzieś, że zwiększyli wiek bohaterów do pełnoletności, czy gdzieniegdzie troszkę zretuszowali zbyt "wyzywające" kostiumy typu:
CFq8wi7.jpg
 
Ale takiego czegoś się nie spodziewałem:
L3sARrE.jpg
(To coś w ruchu:

Spoiler

 

:hedszot:

To jest po prostu karykaturalne, brzydkie. No i jak widać w oryginale - wcale w założeniu takim nie miało być.

Ciekawe ile takich skrupulatnie [przypatrzcie się plakatom w tle] ocenzurowanych perełek się tam znajduje?


  • 0

#57 Kaxi Napisany 01 czerwca 2016 - 13:12

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 144 Postów:

Nie mam do końca zdania wyrobionego na ten temat. Tuszowanie japońskiego seksizmu w drodze lokalizacji to dla mnie coś trochę innego niż "zła cenzura". Gra nie jest nagle gorsza przez to, że bohatera ma spodnie zamiast samych majtek. Bardziej mnie wkurza, gdy ugrzecznia się dialogi czy wątki danej gry.


  • 0

#58 Damian Napisany 01 czerwca 2016 - 13:46

Damian

    Link

  • Forumowicze
  • 298 Postów:

Użycie zwrotu "zła cenzura" oznacza jakbyś sugerował, że istnieje ta "dobra cenzura". Moim zdaniem rozpatrywanie cenzurowania jakiegoś dzieła w kategoriach dobra i zła mija się całkowicie z rzeczywistością - bo istotą problemu tego zjawiska jest wyłącznie kwestia, czy istnieje, czy go nie ma.

Ugrzecznienie oprawy audio-wizualnej wkurza mnie w takim samym stopniu, co ugrzecznienie dialogów, czy fabuły danej gry. Wszystkie te elementy są ważne, i stanowią całość. Wypaczanie choćby jednego elementu burzy - w większym, bądź mniejszym stopniu, oczywiście - wizję twórców gry. A to zawsze jest minus.

By nie dopisywać do tego za dużej filozofii, trzeba też wziąć pod uwagę specyfikację współczesnej kultury. Niektóre 3-minutowe teledyski sypią większą ilością seksizmu niż ta cała gra, reklamy biją po oczach podtekstami na lewo i prawo, dzisiaj anime bez fanserwisu prawie nie istnieje (a i fanserwis kiedyś i dziś to ogromna różnica), itd, itp. Czy dzisiaj taka cenzura na serio jest konieczna (jakby oczywiście kiedykolwiek była)?


  • 0

#59 lukaszSA Napisany 01 czerwca 2016 - 13:48

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 915 Postów:

4aobh29.jpg


  • 3

#60 Tawotnica Napisany 01 czerwca 2016 - 14:01

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 075 Postów:

Mnie mocno irytuje, że temat został rozdmuchany do nie wiadomo jakiej rangi przez to, że Nintendo wydało 3 RPGi w niedalekich odstępach czasowych z ewidentnie widoczną cenzurą (Xeno, FEF, #FE).

 

Nie jest to nowe zjawisko, a wprowadzone zmiany ani w Fates ani w XCX nie wypaczały oprawy audio-wizualnej w zauważalny sposób. Tłumaczenia zarówno Nintendo i Atlus zawsze stały na wysokim poziomie. Gdyby nie te wszystkie wyszukujące każdego szczególiku filmiki na YT nawet byś nie zwrócił uwagi, że jakiś element może być "niezgodny z oryginalną wizją twórców", co też jest mocno wyświechtanym argumentem patrząc na marne tłumaczenia fanowskie Fates i ilość możliwych interpretacji paroznakowego zdania. Najlepiej, gdyby programiści nauczyli się angielskiego i sami tłumaczyli każdą swoją grę! :D  

 

Oczywiście można dyskutować czy zakres zmian jest adekwatny do treści danego tytułu, czy takie decyzje rzeczywiście wpływają na sprzedaż i jakie w tym wszystkim ma znaczenie rating, ale do tego wypadało by znać całościowo obydwie wersje, a nie tylko wycinki. Oburzenie jakie wywołują lokalizacje od jakiegoś czasu jest zupełnie nieproporcjonalne do skali problemu. Ciężko wyłuskać jakiekolwiek ciekawe informacje dotyczące systemu walki albo poukrywanych smaczków z SMT/Fire Emblem w społecznościach gamingowych bez przedzierania się przez dziesiątki czy nawet setki postów poruszających temat cenzury.  :bue:

 

Dobrze, że niedługo premiera i wszelkie posty "bububu cenzura" utoną w moich nudnych ścianach tekstu odnośnie tego czy trójkąt broni ma istotne przełożenie na press turn :cf: 


  • 4



Inne z tagami: