Motomu Toriyama, reżyser FFXIII, potwierdził że prace nad scenariuszem najnowszej odsłony serii są ukończone w 80%. W kwestiach technicznych, silnik graficzny chodzi już na PS3, więc według jego słów teraz przyszedł czas na "prawdziwy start"[prac].
W przeciwieństwie do FFXIII, prace nad scenariuszem FF Versus w ogóle się nie zaczęły: Nie zrobiliśmy w tej kwesti kompletnie nic", powiedział Tetsuya Nomura. Dodając: "Pracowałem nad fabułą już od jakiegoś czasu, więc można powiedzieć że prowadzone były na ten temat rozmowy z zespołem. Jednakże formalnie nie zaczęliśmy prac nad scenariuszem."
Toriyama i Shinji Hashimoto tłumaczyli dlaczego zdecydowano się właśnie na PS3. Otóż zespół doszedł do wniosku, że DVD to "za mało dla wizualnej ekspresji" jaką planuje Square Enix. Drugim "ważnym czynnikiem" decydującym o wyborze PS3 była specyfikacja, a konkretnie shadery.
Yoshinori Kitase poruszając ten wątek wspomniał, że pracując nad teksturami przy PS2 wystarczył jeden developer. W przypadku shaderów potrzeba było więcej programistów, co utrudniało proces developingu.
Skoro mowa o PS2, Kitase powiedział że prace nad FFXIII zaczęły się dwa-trzy lata temu właśnie na tej platformie. Trwało to aż do E3 2005 kiedy podjęto dość drastyczną decyzję i zaczęto prace zupełnie od początku na PS3. W tej chwili używając White Engine SE chce stworzyć dla siebie "przyjazne środowisko".
Oprócz Gaimaga także magazyn Hyper PlayStation przeprowadził wywiad z osobami pracującymi nad projektem Fabula Nova Crystallis. Jedno z pytań brzmiało: dlaczego zamiast FFXIV zdecydowano się na FF Versus XIII? Nomura odpowiadając podkreślił, że koncepcja stojąca za tym tytułem jest zupełnie inna niż w przypadku numerowanych FF głównego nurtu. Kitase zastrzegł, że FFv nie należy odbierać jako zwykłego side-story i: "Z Versus planujemy typ przygody jakiego nie mogliśmy zrealizować w numerowanych częściach."
Czym oprócz tego różnić się będzie FFv od FFXIII i innych gier wchodzących w skład FNC? Po pierwsze, inny świat; po drugie, inny graficzny styl. Najważniejsze osoby w danym zespole mają dużo wolności w swojej ekspresji, co może spowodować że dany tytuł będzie się sporo różnił od drugiego. Wspólną płaszczyzną jest tylko mitologia nad którą zakończono prace w okresie pre-produkcji -- najdłużej trwającej w całej historii Final Fantasy.
Niestety gameplay nadal stoi pod dużym znakiem zapytania. Toriyama dał jednak kilka wskazówek wspominając o pojazdach: "To daleka przyszłość, więc coś w zaskakującej formie może się pojawić.", powiedział śmiejąc się. "Czy główny bohater będzie je kontrolował? Tego nie możemy jeszcze zdradzić. Zastanawiałem się jednak, czy nie użyć nowych funkcji pada PS3."
W FFXIII ważna będzie za to broń. Toriyama porównał dzisiejszą sytuację z tym, co było na PS2. Wtedy używano małej ilość polygonów, lecz teraz ma się to zmienić. Zdradzono również, że przy zwiastunie FFv spędzono dużo czasu pracując nad samym wyglądem miecza głównego bohatera.
Priorytetem dla Kitase i jego zespołu ma być stworzenie zupełnie nowego typu RPG po FFX. FFXIII wniesie dużo zmian dla tego gatunku. Ludzie mają się zastanawiać "czy to nadal FF?". Nie oznacza to jednak, że nie ostanie się nic tradycyjnego.
Na trailerze widzieliśmy bohaterkę, która walczyła sama. Oczywiście w pełnej wersji będzie cała drużyna, ale SE nie zamierza poprzestawać na tym systemie. Toriyama zapowiedział zmiany.
Poza tym, możemy oczywiście spodziewać się wstawek FMV, zapewne w sporych ilościach. Toriyama zwraca uwagę, że pomimo na pierwszy rzut oka niezbyt wielkich różnic pomiędzy modelami[CG i real-time] bohaterki tak naprawdę różnią się one milionami polygonów.
subfan.pl
FFXIII Targets Advent Children
Square Enix aims to make CG battles a reality; plans 2007 playable debut.
While the Final Fantasy VII Advent Children DVD was met with mixed reviews, most gave props to the movie's intense battle sequences. From Tifa's church encounter to Cloud facing off against Sephiroth, the footage at times looked like the ultimate video game cut-scene. The only thing missing was a controller.
With Final Fantasy XIII, Square Enix is hoping to bring that experience into the player's hands. In an interview published at Japan's Dengeki Online game site, FFXIII director Motomu Toriyama stated, "FFXIII attempts to see how far it's possible to make FFVII Advent Children's battles into a game. FFVII Advent Children is a video production, and it showed us battles that have not been achievable in FF so far. With FFXIII, we're focusing on how far we can realize the video."As expected, we're going to have to wait a bit to control FFXIII. Toriyama revealed to Dengeki that his team is working on making a playable build of FFXIII in time for next year's E3. Presumably, this means that the Tokyo Game Show and the December Jump Festa, both typically strong shows for Square Enix, won't offer hands-on time.