Skocz do zawartości

Zdjęcie

Super Mario Galaxy


  • Zaloguj się by odpowiedzieć
824 odpowiedzi na ten temat

#721 cybercotlet Napisany 20 maja 2010 - 09:59

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 8 601 Postów:

no fakt, a w SMG gra sie w singlu - wiec ta gra wygrywa.

Rzekłbym, żę to raczej kwestia gustu :)
W BC2 ciągle licznik rośnie :D
Mam nadzieję, że w tym roku w końcu zagram w SMG :)
  • 0

#722 fingus Napisany 30 maja 2010 - 17:22

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
Mam już 32 gwiazdki, ach, jaka ta gra jest cudna. :^^:
Jaskrawe kolory i styl maskują wszelkie techniczne braki, tak że gra wygląda ślicznie i zupełnie nie przeszkadza niska rozdzielczość czy rozmyte tekstury, bo widać je tylko na zbliżeniach. No, nie to żeby kiedykolwiek takie techniczne niedoróbki mi przeszkadzały, piksele czy grafa "z zeszłej generacji rodem" mi przeszkadzały - awatar mi świadkiem. One przeszkadzają, ale tylko w słabych grach, w genialnych nie zwraca się na nie uwagi. :^^:
Cieszy mnie różnorodność leveli i zadań - tu nie ma zawodu, żadnego tam "robienia w kółko to samo".
A gdy tylko znajdę sie na jakiejś małej planetce, to próbuję dziarskim skokiem wejść na orbitę - niestety, udało mi się uzyskać jedynie dwa obroty, w końcu jednak grawitacja i tak ściąga mnie w dół. :-)
  • 0

#723 ramzes64 Napisany 30 maja 2010 - 20:37

ramzes64

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 432 Postów:

Mam już 32 gwiazdki, ach, jaka ta gra jest cudna. :^^:
Jaskrawe kolory i styl maskują wszelkie techniczne braki, tak że gra wygląda ślicznie i zupełnie nie przeszkadza niska rozdzielczość czy rozmyte tekstury, bo widać je tylko na zbliżeniach. No, nie to żeby kiedykolwiek takie techniczne niedoróbki mi przeszkadzały, piksele czy grafa "z zeszłej generacji rodem" mi przeszkadzały - awatar mi świadkiem. One przeszkadzają, ale tylko w słabych grach, w genialnych nie zwraca się na nie uwagi. :^^:
Cieszy mnie różnorodność leveli i zadań - tu nie ma zawodu, żadnego tam "robienia w kółko to samo".
A gdy tylko znajdę sie na jakiejś małej planetce, to próbuję dziarskim skokiem wejść na orbitę - niestety, udało mi się uzyskać jedynie dwa obroty, w końcu jednak grawitacja i tak ściąga mnie w dół. :-)

świetne co nie? też sobie tak skacze i patrze jak lece... i laduje

ja mam juz 99gwiazdek Luigim ;p
  • 0

#724 ramzes64 Napisany 09 czerwca 2010 - 11:27

ramzes64

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 432 Postów:
dzis zdobylem 120 gwiazdek Luigim / mam 120 gwiazdek Mario ... a gdzie jest wejscie do Grand Finale Galaxy?

nawet sobie na gamewinners sprawdzilem, ale nie ma wejscia, tylko odrazu gra http://www.gamewinne...d_Finale_Galaxy

hmm - kto pomoze?

EDIT
juz znalazlem ;) (z zielonej gwiazdki)

zrobilem Marianem i Luigim te Grand Finale Galaxy, mam kazdym z braci po 121gwiazdek i na tym koniec ... 55h 20min na liczniku czasu spedzonego z grą

kto jeszcze nie grał w SMG, ten d*pa! ;)
  • 0

#725 fingus Napisany 09 czerwca 2010 - 22:52

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
54 gwiazdki i 17 godzin gry. :-) Nie sądzę, bym dobił 80 czy 90 godzin, ale z pewnością jeszcze sporo czasu z nią spędzę. Nie przestaje mi się podobać. :tak:
  • 0

#726 ramzes64 Napisany 10 czerwca 2010 - 07:51

ramzes64

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 432 Postów:
no 80 lub 90 to duzo / ale nie ma co tu mowic o tym, ze ktos sobie nie radzil i tyle czasu, a raczej ze bawił się grą

ja jak przechodzilem Mario mialem ponad 30h / Luigim bylo juz szybciej (bo sie znało juz ruchy, zakamarki itd)

to i tak wynik czasowy z lekka u mnie jest mniejszy, bo te 3h, to pewnie gral ktos inny, jak pokazywalem gre, ale na dluzej nikt nie zasiadal, to jakies 15-20min prezentacji tylko raczej ... a u tego kolegi ktory pisal ze mial 90h / to tez moze byc tak, ze siostra/brat grali na drugim PLIKU

mi osobiscie zajelo to jakos ponad 50h i taki wynik uznaje za bardzo satysfakcjonujący :) / no a jesli ktos chcialby u mnie w domu grac na swoim pliku / to tylko swiadczyloby o dobrze wydanych pieniazkach
  • 0

#727 Godot Napisany 10 czerwca 2010 - 07:59

Godot

    Everyone has a price!

  • Forumowicze
  • 23 619 Postów:
Heh, przypomniało mi się teraz, że to były w sumie trzy przejścia :) Jak kupiłem Wii grałem w SMG, ale potem wyszły inne gry (GTAIV) i jakoś odpuściłem Mariana. Wróciłem po kilku miesiącach, skasowałem save i zacząłem od nowa :) I tak jak mówisz, bawiłem się grą.
  • 0

#728 ramzes64 Napisany 10 czerwca 2010 - 08:08

ramzes64

    Dante

  • Forumowicze
  • 1 432 Postów:

Heh, przypomniało mi się teraz, że to były w sumie trzy przejścia :) Jak kupiłem Wii grałem w SMG, ale potem wyszły inne gry (GTAIV) i jakoś odpuściłem Mariana. Wróciłem po kilku miesiącach, skasowałem save i zacząłem od nowa :) I tak jak mówisz, bawiłem się grą.


no właśnie - bawienie się gra jest najlepsze ... ja tak mam też z World of Goo / levele są na dwie minutki, a ja gram 40min jeden level powtarzając / takie fajne to i tym samym nabiłem ponad 30h / przeszedlem w 14h ... inni pewnie w 7 zrobili ta gre i tyle.

powracajac do tematu. Po skonczeniu gry Luigim, odpalilem sobie znow Mario - jakos lepiej sie nim gra, bo sienie slizga, chodzi, biega normalnie, ma ladniejszy czerwony stroj - MARIO WYMIATA! jest prosty w prowadzeniu / rewelka.

no i podobaja mi sie levele w ktorych trzeba wciskac te przyciski niebieskie z wykrzyknikiem, ktore po dempnięciu zamieniaja kolor na zolty - to jest mega w tej grze, taka lekka logika / chcialbym wiecej i bardziej skomplikowane levele w SMG2 z tym motywem.
  • 0

#729 fingus Napisany 22 czerwca 2010 - 23:39

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
100 gwiazdek i 33 godziny. Ufff... Nie jest łatwo. Gra nie jest może arcytrudna, jest cała masa gwiazdek nie wymagających specjalnego wysiłku do ich zdobycia. Ale co poniektóre komety to wredne skurczybyki. W dzisiejszych czasach rzadko spotyka się grę walącą gracza w twarz, częściej spotykane jest raczej prowadzenie za rączkę i mówienie: o, tutaj uważaj, bo skaleczysz sobie nóżkę. Ok, w SMG też jest sporo prowadzenia za rękę i powtarzania jak głupiemu "naciśnij A, aby skoczyć". Ale jest też walenie w pysk planszami typu: widzisz te 100 dryfujących w kosmosie monet? Wyzbieraj je, masz na to minutę. :cry:
Świetna gra. :kult:
  • 0

#730 Tawotnica Napisany 23 czerwca 2010 - 13:45

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 116 Postów:

100 gwiazdek i 33 godziny. Ufff... Nie jest łatwo.



Żartujesz? Dwójka cię zmiecie grywalnością w takim wypadku, polecam :>
  • 0

#731 fingus Napisany 23 czerwca 2010 - 14:22

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
Na to liczę. :-)
  • 0

#732 MaxVarEmreis Napisany 23 czerwca 2010 - 14:41

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

Dodany obrazek


Głupie pytanie...ale gdzie na Wii jest możliwość sprawdzenia takich zbiorczych statystyk...Dodany obrazek
  • 0

#733 cybercotlet Napisany 23 czerwca 2010 - 14:47

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 8 601 Postów:
Dziś odpaliłem grę na chwilę i zdobyłem 4 gwiazdki. Giera ma definitywnie to coś. A to na co jako pierwsze zwróciłem uwagę to genialny soundtrack :) No ale co będę pisać więcej? Pewnie wszystko o tej grze zostało napisane. Mam nadzieję, że w lipcu uda się gierkę przejść i wymaksować :D
  • 0

#734 lukaszSA Napisany 23 czerwca 2010 - 18:04

lukaszSA

    Overall expert

  • Forumowicze
  • 28 953 Postów:

Głupie pytanie...ale gdzie na Wii jest możliwość sprawdzenia takich zbiorczych statystyk...Dodany obrazek

W Nintendo Channel
  • 0

#735 me&myself Napisany 23 czerwca 2010 - 23:19

me&myself

    Rikimaru

  • Forumowicze
  • 518 Postów:
120 gwiazdek stuknęło. Nie powiem jest spory powiew świeżości, chyba największy od czasu Viewtiful Joe. Tyle pochlebnych opinii na temat tej gry napisano, że żeby nie powtarzać napiszę co mi się nie podobało. Przede wszystkim gra się za szybko. Gwiazdki zdobywa się hurtowo wpada się do galaktyki i zaraz z niej wypada. Praktycznie jedyne misje które dają szanse na dokładniejsze zapoznanie się z lokacją to purpurowe komety w „stacjonarnych” galaktykach. W SM64 czy SMS po standardowym przejściu (70 gwiazdek) potrafiłem wymienić z pamięci wszystkie lokacje i większość misji tutaj miałbym problemy z przypomnieniem sobie połowy galaktyk po 120 gwiazdkach. Poziom trudności jest fajnie zbalansowany, jest parę hardcoreów choć przy SMS SMG to spacer po parku. Sunshine ogrywałem chyba dwa razy dłużej a jeszcze brakuje mi kilkanaście shineów. Niektóre komety to pójście na łatwiznę, zdobycie już zdobytej gwiazdki czy pokonanie już pokonanego bosa na czas czy z jednym paskiem energii to fajne wyzwanie co jednak nie zmienia faktu, że drugi raz robi się dokładnie to samo. No i jeśli o samych basach mowa, są bardzo fajni ale: 1 powtarzają się za często 2. Liczyłem na bardziej wykręcone i pomysłowe walki, te z SMS zjadają SMG na śniadanie. Co do muzyki to wolę marianowe „pitu pitu” niż patetyczną orkiestrę. W SMG jest parę ciekawych nut ale nie są to już te bezpretensjonalne zapadające w pamięć melodyjki jak w poprzednich odsłonach. W ogóle jeśli chodzi o soundtrack to ze wszystkich gier z Mario zdecydowanie najlepiej wypadają obie części Papera. Wbrew pozorom o wiele trudniej skomponować dobre „pitu pitu” niż utwór na orkiestrę z ciągnącą się sekcją skrzypiec.
Tak w ogóle to grając w galaxy przypomniałem sobie jak zaje***tą grą był SMS. Chyba do niego wrócę i spróbuje zebrać brakujące szajny
  • 0

#736 Pious Napisany 24 czerwca 2010 - 07:13

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
Masz 100% racji. Dokładnie tak samo czułem się po przejściu galaxy. Do dziś nie pamiętam nazw plansz. W sms znam wszystko na pamięć, bo grę dosłownie wylizałem szukając niebieskich monet. Muzyki jednak nic nie bije jeśli chodzi o galaxy.
  • 0

#737 fingus Napisany 08 lipca 2010 - 13:06

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
Ufff... 120 gwiazdek Marianem zdobyte. Namęczyłem się z tym zbieraniem fioletowych na 8-bitowym Luigim, oj namęczyłem, ale w końcu jest. Cóż za znakomita gra. :^^: Na liczniku 43 godziny 47 minut, ale mieści się tu jeszcze z 11 gwiazdek znajomego, któremu demonstrowałem grę. :-) Za przechodzenie Luigim zabiorę się później, gdy odpocznę. Teraz będę mógł uczciwie zasiąść do dwójki, bo nie chciałem jej zaczynać bez kompletu gwiazdek z jedynki.
  • 0

#738 cybercotlet Napisany 24 lipca 2010 - 19:09

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 8 601 Postów:
Da się jakos szybciej detonowac te bomby którymi rozwalamy śmieci? :)

Obecnie mam 99 gwiazdek :) Gierka jest świetna jak zdobędę 120 Marianem to zabieram się za innego Mariana (NSMB Wii) :D
  • 0

#739 Texz Napisany 24 lipca 2010 - 22:41

Texz

    1985 AI Bot

  • Forumowicze
  • 29 557 Postów:
Nie da się. Grunt, to żeby ustawiać je tam, gdzie są te złote punkty na planszy. Wbrew pozorom jest to wykonalne. Do szybkiego przemieszczania po bombkę na początku planszy służy niezawodny Z + A.
  • 0

#740 cybercotlet Napisany 25 lipca 2010 - 00:30

cybercotlet

    Official Fullblox Master

  • Forumowicze
  • 8 601 Postów:
Tzn zauważyłem, że jak rzucisz w miare blisko siebie dwie bomby to jedna zdetonuje drugą ale generalnie to zawsze mi braknie tych kilku sek żeby rozwalić ostatnie śmieci a w sumie do tego, żeby ostatnia bomba wybuchła ... ale pewnie kilka razy przećwiczę i się uda ... tak tylko pytałem bo mnie nurtowało ;)
  • 0

#741 drAKul Napisany 11 sierpnia 2010 - 16:09

drAKul

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 1 904 Postów:
Kupiłem Wii w niedzielę (okazja się trafiła) z SMG, Z:TP i Dragonball coś tam coś tam 2 (nawet tego pewnie nie ruszę :mrgreen: ) i jak zaczałem grać w SMG to po prostu mnie zmiotło. Chryste Shigsy po prostu rządzi. A te wszystkie małe oczka puszczone do graczy (a to muzyczka z poprzedniej części a to jakieś rozpikselowane tła) - łezka się w oku kręci. Kurde nie wiem co będzie dalej (najpierw chcę przejść), ale po prostu czuć tę magię Ninny. Ta gra jest po prostu FUN. Niszczy mnie jak wykorzytamo w zasadzie cały SM 64 i rozwinięto najlepszą platformowkę 3D i jedną z najlepszych gier ever (IMHO). Ratchety, Jaksy i cała reszta może się schować. Teraz to dopiero przypomniałem sobie co znaczy level design i grywalność. Już nie mogę się doczekać aż ją dwa razy przejdę i kupię SMG 2. Hehe nie wiem czy ruszę Heavy Rain czekający na rozpakowanie.
  • 0

#742 Inuki Napisany 24 sierpnia 2010 - 21:05

Inuki

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 118 Postów:
Kilka dni temu kupiłem wreszcie Wii razem z SMG i wciągnęło mnie na dobre. Do tej pory mam tylko 28 gwiazdek ale kolejne wpadają w dość szybkim tempie. Poziomy, muzyka, sterowanie, wszystko jest idealne. Jedyne do czego mogę się przyczepić to to, że na razie jest zbyt prosto ale z tego co tutaj czytałem później się to zmienia :razz: No nic, idę grać dalej :cool:
  • 0

#743 torq314 Napisany 24 sierpnia 2010 - 21:16

torq314

    Buddhabrot

  • Forumowicze
  • 24 492 Postów:

ale z tego co tutaj czytałem później się to zmienia


wróć za jakieś 50-70 gwiazdek, przeczytaj to co napisałeś i pośmiej się sam z siebie :)

poza tym kup dwójkę, koniecznie!
  • 0

#744 Kaxi Napisany 24 sierpnia 2010 - 21:17

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 161 Postów:
Naprawdę trudno robi się dopiero pod koniec drugiej części :angel:
  • 0

#745 Inuki Napisany 27 sierpnia 2010 - 17:40

Inuki

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 118 Postów:
Mam już 62 gwiazdki na koncie i faktycznie muszę przyznać, że poziom trudności idzie w górę. Plansze są dłuższe i bardziej rozbudowane, przeciwników jest więcej i ogólnie robi się coraz ciekawiej. Bardzo fajne są plansze z "lodowym" Marianem i te w których hydraulik zamienia się w pszczółkę. Walki z bossami też są świetne. Jedynie przyczepić mogę się do jednej rzeczy: za każdym razem, gdy wczytuję save mam cztery życia pomimo, że wcześniej miałem ich dużo więcej. Trochę to dziwne ale to szczegół. No i co najważniejsze gra wcale, a wcale się nie nudzi; wracam do grania :-D
  • 0

#746 fingus Napisany 27 sierpnia 2010 - 19:27

fingus

    proud gaymer

  • Moderatorzy
  • 35 906 Postów:
Z tymi "życiami" to chyba norma w Marianach, chyba tylko Sunshine zapamiętywał ilość "upów".
  • 0

#747 Kaxi Napisany 27 sierpnia 2010 - 19:54

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 161 Postów:
Nie pamiętam jak wcześniej, ale oba Galaxy tak działają. Tylko jeżeli miałeś więcej, to na początku gry czeka się prezent od Piczki.
  • 0

#748 Pious Napisany 27 sierpnia 2010 - 20:04

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:
I w SMG2 ten prezent to nie zawsze 5 żyć jak w 1, czasem przysyła nawet 35 ;)
  • 0

#749 drAKul Napisany 31 sierpnia 2010 - 18:01

drAKul

    Sephiroth

  • Forumowicze
  • 1 904 Postów:
Dziś zdobyłem 120 gwiazdkę i czas na małe podsumowanie (Luigim może troche pozdobywam ale zwyczajnie za dużo mam do grania żeby jeszcze raz zdobywać 120 gwiazdek mimo iż zdaję sobie sprawę że np. wyścigowy Comet jest znacznie trudniejszy i generalnie za starych czasow to bym na 100% obu wyżyłował). Dla mnie SMG jest wprost genialne. Dla mnie najgorsze były purple comets (te które się zdobywa eksplorując teren :( nie przepadam za tym, za to fajnie że w niektórych planszach jest znacznie szybciej choć odpowiednio trudniej). Generalnie nie zgadzam się z opinią że SMG jest gra łatwą. To chyba wynik tego że mało kto w momencie recenzjio zdobył 120 gwiazdek. Dla mnie największą traumą były właśnie purple comets. szczegolnie zapamiętalem sobie akcję z jaskini ze statkiem (Deep coś tam galaxy bodajże) gdy mialem 99 coins i chciałem sobie monetę zdobyć bom był 1 shot od zgonu więc twist w pudełko a tam Boo i trup :evil: FFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU- to mało powiedziane. Męczyłem się z trochę z kamieniastym, sprzątaniem śmieci (2 razy :???: ) i z planszą Luigiego (chyba jak każdy) ale o dziwo daredevil kamieniasty wpadł za pierwszym razem. Krótkie podsumowanko.

Plusy:
+ MIÓD - Ta gra wręcz topi gracza w pokładach miodu. Dopiero grając w SMG poczułem jak dużo brakuje Jaksom, Ratchetom, LittleBigPlanetom Crashom i całej reszcie do Mariana (chyba tylko jeszcze Rare z N64 może mieć głowę wysoko uniesioną). Tak naprawdę w co ja grałem przez ostatnie 15 lat??? Magia Nintendo w czystej postaci.
+ Muzyka - Jestem zachwycony muzyką w SMG. Jest po prostu wspaniała. Od remixeów starych kawałków, po orkiestrowe utwory i lekko kosmiczne kawałki tworzy genialny nastrój.
+ Pomysły i Innowacyjność - niesamowite zagrywki z grawitacją, róznorodne plansze, praktycznie na każdym kroku zaskakuje nas coś nowego.
+ Grafika- pomimo że to tylko Wii, gra jest przyjemna dla oka. Niektóre efekty są niczego sobie.
+ trudność - uważam ze trudność w Mario jest świetnie wyważona. Zdobycie 60 * nie jest problemem, ale jak ktoś chce pełną pulę to trochę musi się namęczyć. Ale gra nigdy nie staje się hardkorowa.
Mini gry - Kulki i manta mimo iż nie są orgianlnymi pomysłami (nie chcę spoilować frajdy jak ktoś będzie grał ale każdy wie OCB) są lepsze od niejednej komercyjnej gry.
pół plusika Fabuła - Mario raczej nie słynie z fabuły, a historia w SMG nie jest może porywająca, ale ma zwyczajnie swój urok. Lumy są słodkie, a historia Rosaliny rozbraja.

Neutralne
= Twist w końcówce - WTF??? czy Mario potrzebuje takich chwytów. Oczywiście nie jest to minus ale dziwne wrażenie pozostało.
= Bossowie - niektórzy mogliby być bardziej z pomysłem, i trochę za często się powtarza schemat (Bowser - worst offender), ale z drugiej strony i tak są fajne, więc cieżko powiedzieć że to minus. W innych grach byłby plus, ale to Ninny a po niektorych planszach, chciałoby się bossa na tym samym poziomie.

Minusy:
- tylko jeden ale ... SM64 - SMG jest znakomitym rozwinięciem SM64, ale właśnie jest tylko rozwinięciem, Wspaniałym, znakomitym ale podstawą jest SM64. Te same ruchy, skoki, wiecie Mario 64 jest bazą. Co dodatkowo pokazuje wartość SM 64. Żadna platformówka przez tyle lat nie był lepszy a żeby powstała gra mogąca jej dorównać musiała ona być niejako jej rozwinięciem. Pokazuje to że 101% Gulasha dla SM 64 jest jedyną sprawiedliwą oceną.

Dla mnie SMG to perełka. Z pewnością jedna z najlepszych gier tej generacji. Tytuł wspaniały magiczny. I nie mam pojęcia czy dać jej 9+ czy 10-. 9+ to ciut za mało bo jednak jest to tytuł innowacyjny, ale z drugiej strony to oparcie się na SM 64 nie pozwala mi z czystym sumieniem dać jej 10. Ale z dwojga złego dla mnie 10-. Nie można skrzywdzić najlepszej platfromówki od 14 lat.
  • 0

#750 Kaxi Napisany 31 sierpnia 2010 - 18:21

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 161 Postów:
Przeczytałem cały Twój post, ale chce od siebie napisać jedno: SMG (i SMG2) to dla mnie dużo więcej niż tylko rozwinięcie SM64.
  • 0