Skocz do zawartości

Zdjęcie

Circle Pad Pro

Capcom Nintendo 3DS

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 Tawotnica Napisany 11 kwietnia 2013 - 17:06

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

Niedawno MonHun miał premierę u nas i w związku z tym w bundlu pojawiła się wersja XL Frankensticka. To dobra okazja, żeby się przyjrzeć grom, które go wykorzystują i jeszcze raz odświeżyć temat czy 3DS na prawdę potrzebuje drugiego analoga.

Circle Pad Pro aka. Frankenstick zadebiutował razem z różnymi grami Capcomu pod koniec 2011 (JAP) / na początku 2012 (EU). Urządzenie działające przez port podczerwieni oprócz drugiego analoga dodaje dwa przyciski łopatkowe  ZL/ZR i usprawnia ergonomię 3DSa wybrzuszeniami plastiku, przypominającymi pada od konsol stacjonarnych. Mimo odrzucającego wyglądu i wprowadzenia braku symetrii  przystawka jest wygodna w użyciu i solidnie wykonana. Działa na jedną baterię AAA :fp: i mocno zwiększa rozmiar handhelda, przez co ciężko już o jakąkolwiek sensowną mobilność. Zakrywa slot na gry i stylusa, nie ma klapki jak cradle.

Lista kompatybilnych tytułów:

Ace Combat: Assault Horizon Legacy (NTSC-J)
Dynasty Warriors VS (NTSC-J)
Kid Icarus: Uprising
Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance
Metal Gear Solid: Snake Eater 3D
Monster Hunter 3 Ultimate
Nano Assault EX
Resident Evil: Revelations
Samurai Warriors Chronicles 2nd (NTSC-J)

Przez dwa lata od premiery ukazało się zaledwie 9 (słownie: dziewięć) gier wykorzystujących podstawkę z czego jedna trzecia działa tylko z Japońską wersją konsoli, a na horyzoncie widać jedynie zapowiedziane na 2014 rok Cult County, FPS od Renegade Kid.

Nic nie wskazuje na to, że wsparcie urządzenia miałoby być większe, tym bardziej nie zapowiada się kolejna rewizja 3DSa z wbudowaną drugą gałą. Warto było więc robić taką dramę? Tak na dobrą sprawę oprócz tych dwóch flagowych gier żółto-niebieskich i Metal Geara nie ma gier, które by Circle Pad mocno usprawniał. W KI jest to dodatek dla leworęcznych, demko Kingdom Hearts działa dobrze bez, Nano Assault więcej kierunków nie zyskuje, jedynie odrobinę lepszy feeling od przycisków. Ba, na forum są nawet ludzie, którym sterowanie jednogałkowe w RE nie stwarza problemów (pozdro Pious), podobnie z MGS'em.

Pierwotne tłumaczenie Nintendo, że dodatkowy analog to wymysł praktycznie ekskluzywny dla Monster Huntera, a nie strach przed Vitą okazuje się nie wymówką, a suchym stwierdzeniem faktu. Mam jedynie trochę żalu jako mańkut, że gierki eShopowe jak Rolling Western czy Liberation Maiden nie oferują odwróconego schematu sterowania jak Kid Icarus. Poza tym nie przychodzą mi na myśl gry już wydane, do których można by wcisnąć kolejnego slidera. Nawet Luigi’s Mansion, które wydawało się, że może być tytułem odpowiednim na CPP poradziło sobie dobrze bez. LEGO City jeszcze wygląda jakby mogło mieć wsparcie CPP, ale poprzednie gry LEGO nie miały, więc ta chyba też nie będzie mieć.

Gdyby 3DS miał od początku dwa analogi, to pojawiłoby się więcej gier wykorzystujących sterowanie rotacją kamery, ale szczerze mówiąc niska rozdziałka ekranu i kruchy efekt 3D wcale nie sprzyjają różnego rodzaju shooterom, action-adventure czy sandboxom, a 3DS wreszcie nabierając takiego tempa jak DS szykuje się na wiodącą platformę dla jRPGów i scrollerów 2/2.5D. Fine by me. Jakkolwiek niezasadna wydaje się być decyzja o braku wbudowanej drugiej gały do konsoli z 3D w nazwie, tak daleko mi teraz do płakania za nią tak jak w momencie premiery Circle Pada.

Na koniec w spoilerze jeszcze trochę zdjęć porównawczych dwóch wersji CPP na podkładce bambusowej:

Spoiler


Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 06 kwietnia 2018 - 11:20

  • 0

#2 mic Napisany 11 kwietnia 2013 - 21:29

mic

    Viewtiful Joe

  • Forumowicze
  • 1 069 Postów:

Niezła fota z tym gameboy'em :)


  • 0

#3 Kaxi Napisany 11 kwietnia 2013 - 21:38

Kaxi

    N+ Crew

  • Forumowicze
  • 14 159 Postów:

Propsy, że Ci się chciało, ale tl;dr :P


  • 0

#4 Pious Napisany 12 kwietnia 2013 - 07:49

Pious

    Demigod

  • Forumowicze
  • 6 410 Postów:

 Ba, na forum są nawet ludzie, którym sterowanie jednogałkowe w RE nie stwarza problemów (pozdro Pious), podobnie z MGS'em.
 

Prawda, w RE nie uświadczyłem z powodu braku gały absolutnie żadnych trudności w sterowaniu. Może z tym badziewnym dodatkiem jest lepiej, co nie znaczy, że bez jest fatalnie. Dobra gra i steruje się w niej spoko. Czasem w LM2 bardziej by mi się przydała taka opcja niż w RE.


  • 0

#5 MaxVarEmreis Napisany 12 kwietnia 2013 - 08:48

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

Działa na jedną baterię AAA :fp: i mocno zwiększa rozmiar handhelda, przez co ciężko już o jakąkolwiek sensowną mobilność. Zakrywa slot na gry i stylusa, nie ma klapki jak cradle.
 

Akurat to, że działa na osobną baterie AAA to jest zbawienie. Wyobrażasz sobie, żeby urządzenie czerpało energię z 3DSa?? Już w tej chwili czas działania 3DSa jest żałosny (z CPP jest jeszcze gorzej, bo urządzenie wysyła dodatkowe sygnały przez port podczerwieni), więc gdyby zasilanie było połączone, konsola działałaby ile?? 1h?? :lol:

 

Mnie osobiście rozmiar nie przeszkadza, bo inaczej użytkuje konsole. Ogólnie jedynie grubość się znacząco zwiększa, bo reszta nie odbiega od rozmiaru Vity. Wystarczyłoby, stworzyć jakiś pokrowiec na całości po problemie.

 

Najbardziej przeszkadza mi zakrycie stylusa. Reszta (zakrycie slotu na gry czy brak klapki) nie ma znaczenia.

 

Co do samego użytkowania, już dla samego MH3U warto kupić. Nie wyobrażam sobie walki pod wodą bez tego...a na horyzoncie jest MH4. W innych grach jeszcze tego nie sprawdzałem. Szkoda, że taki Luigi nie korzysta z CPP.


Ten post był edytowany przez MaxVarEmreis dnia: 12 kwietnia 2013 - 08:49

  • 0

#6 Tawotnica Napisany 12 kwietnia 2013 - 09:00

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

Akurat to, że działa na osobną baterie AAA to jest zbawienie. Wyobrażasz sobie, żeby urządzenie czerpało energię z 3DSa?? Już w tej chwili czas działania 3DSa jest żałosny (z CPP jest jeszcze gorzej, bo urządzenie wysyła dodatkowe sygnały przez port podczerwieni), więc gdyby zasilanie było połączone, konsola działałaby ile?? 1h?? :lol:

dlatego CPP powinien dodawać czas działania baterii, nie odejmować. Coś jak http://www.nyko.com/...ge Base for 3DS
Chociaż rozumiem, że za dużo ciapania się i z brandingiem Nintendo kosztowałoby pewnie 60$.
  • 0

#7 MaxVarEmreis Napisany 12 kwietnia 2013 - 09:04

MaxVarEmreis

    Cochliomyia hominivorax

  • Forumowicze
  • 9 974 Postów:

dlatego CPP powinien dodawać czas działania baterii, nie odejmować. Coś jak http://www.nyko.com/...ge Base for 3DS
Chociaż rozumiem, że za dużo ciapania się i z brandingiem Nintendo kosztowałoby pewnie 60$.

No właśnie, cena. W tej chwili można się pokusić o kupno nawet dla jednej gry i nie będzie szkoda, z baterią byłoby dożo drożej. Z drugiej strony już sama poprawa uchwytu i wydłużenie czasu pracy konsoli, mogłaby skusić do zakupu.


  • 0

#8 Tawotnica Napisany 12 kwietnia 2013 - 09:20

Tawotnica

    Samus Aran

  • Moderatorzy
  • 15 111 Postów:

No właśnie, cena. W tej chwili można się pokusić o kupno nawet dla jednej gry i nie będzie szkoda, z baterią byłoby dożo drożej. Z drugiej strony już sama poprawa uchwytu i wydłużenie czasu pracy konsoli, mogłaby skusić do zakupu.

Gdyby były Circle Pady 3rd party może nie byłoby dużo drożej. Ten battery pack od Nyko kosztuje 30 dolarów. Problem chyba jest w tym, że Nintendo nie chcę dać licencji na tą przystawkę i zagarniać całą sprzedaż dla siebie.
Nyko nawet przedstawiło koncept własnego CPP:

nykoccp.jpg

ale projekt nigdy się nie ukazał, podejrzewam, że właśnie przez brak zgody od N.
  • 0



Inne z tagami: